Jump to content

Mājas apkure


StulbsTuVai...
 Share

Recommended Posts

 Lai pastāsta granulu katlu īpašnieki. Kā es saprotu. Malkas katla gadījumā pielādē katlu ar malku, malkas daudzums, kāds ir, tāds ir, to nekādi neparegulēsi, nevar apturēt malkas klātbūtni katlā, tā tur ir un tā tur deg, vienīgais var samazināt gaisa pieplūdi, tam paredz vilkmes regulatoru, ja siltuma par daudz, vilkmes regulators piever katla durtiņas, gaisa pieplūde samazinās, malkas degšana piebremzējas. Granulu katlam savukārt regulējas pievadīto granulu daudzums, deg granulas jebkurā gadījumā ar visaugstāko temperatūru, nekas negruzd, ja siltuma par daudz, tiek pārtraukta granulu padošana.


Par biedra Firza aprakstīto shēmu. Tur galīgi neizskatās, ka kaut kas būtu projektēts, atnāca "supermeistars-apkurnieks" un sakrāva visu nejēgā. Un tagad visi bolās. Pareizi biedrs Dils saka, vajag atsevišķu kontūru radiatoriem (ar savu sūkni), atsevišķu siltajām grīdām (ar savu sūkni).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 858
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mezavecis

    72

  • Ronalds

    60

  • Raimonds1

    86

  • vvv

    93

Top Posters In This Topic

Posted Images

l

 

Mani vienmēr ir mulsinājuši apkurnieki, kas veido kombināciju "granulu katls + akumulatos". PRIEKŠ KAM???
Tā ir konkrēta granulu apkures katla rekomendācija.

Granulu apkures katlam optimālais darba režīms ir strādāt uz pilnu jaudu, augtu katla ūdens temperatūru (minimāla temperatūra atgaitā - 60 C°), un augstu kurtuves temperatūru 600-700C°. Šajā režīmā katlam ir visaugtākais lietderības koeficients. Bez akumulatora, pie maza siltuma patēriņa kalts bieži slēgsies iekšā un āra, ar gariem   un neekonomiskiem ieslēgšānās - izslēgšanas cikliem.
Un vēl viens iemels kāpēc šo konkrēto katlu bez akumulatora darbināt ir problemātiski ir tas, ka pie katla esošā 3-eju krāna galvenā funkcija  ir uzturēt katlā temperatūru ne mazāku par 60 C°. Kārtējā katla ieslēgšanas ciklā, sākuma periodā kalts sildīs tik pats sevi, un  kamēr nebūs sasniegti tie 60 C°, ūdens uz mājas apkuri vispār neplūdīs (3-eju krāns aizver izeju kura nāk no mājas. Uz māju plūst tikai tik daudz ūdens cik paliek pāri no 60 C° katla atgaitas temperatūras uzturēšanas (nav nozīmes tam, ka apkures lokam būs savs sūknis, jo īūdens no mājas uz katlu neplūst).
Vienā vietā šāds granulu kalts (lielākas jaudas) sākuma tika uzstādīts bez akumulatora, lietotājam pēc tam  pašam nācās improvizēt ar paštaisītu akumulatoru, dēļ biežajiem izslēgšanās-ieslēgšanās cikliem un to, ka ieslēgšanas cikla sākumā ūdens uz māju necirkulē vispār.

 

P.S. Minimāla temperatūra atgaitā - 60 C° tā ir katla ražotāja obligāta prasība. Dēļ ilgstošas katla darbināšanas ar zemāku temperatūra ražotājs var atteikt katla garantijas remontu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Granulu katlam savukārt regulējas pievadīto granulu daudzums, deg granulas jebkurā gadījumā ar visaugstāko temperatūru, nekas negruzd, ja siltuma par daudz, tiek pārtraukta granulu padošana.

Ko nozīmē "deg granulas jebkurā gadījumā ar visaugstāko temperatūru"? Grozies kā gribi, 100g granulu degšanas procesā izdala krietni mazāk siltuma nekā 1kg granulu.

 

Ko nozīmē "siltuma par daudz"? To, ka sasniegta nepieciešamā apkures sistēmā cirkulējošā šķidruma temperatūra? Bet kā tad paliek ar skursteņa siltumu? Lai neveidotos kondensāts (ar visām no tā izrietošajām sekām, tai skaitā potenciāliem *nenodzēšamiem* ugunsgrēkiem), skursteni arī ir jāizsilda - grozies kā gribi, bet ar 100g granulu to nepanāksi. Kurtuvi arī jāizsilda. Mājās kamīnkrāsnī to ikdienā varu novērot - kamēr kurtuve auksta, tikmēr malka deg ļoti negribīgi. Tas pats attiecas uz briketēm. Nedomāju, ka granulu gadījumā ir citādāk. Degšanai nepieciešams ne tikai degmateriāls un skābeklis, bet arī diezgan augsta temperatūra.

Link to comment
Share on other sites

Jā , to taisījis ir "baigais ģēnijs" ... tur ir jātaisa pilnīgi atsevišķs un neatkarīgs kontūrs tai grīdas apsildei

 

Es gan neteiktu, ka tas "baigais ģēnijs" tur būtu kaut ko ļoti nepareizi uztaisījis.

Uz radiatoriem ir atsevišķs automātiski regulējams apkures loks, kur viss labi strādā un neko pareizāk tur vairs uztaisīt nevar. 

Arī uz zemgrīdas apkuri ir jau gatavs apkures kolektors, samontēts pēc ražotāja shēmas.

 

post-1008-0-37020000-1449130980_thumb.png

Un arī tur viss ir pareizi, ir gan savs sūknis, gan termostats temperatūras regulēšanai (termostats ir atgaistas caurulē, bet nekas nemanīsies, ja to ieliks padevē). Problēma ir tā kur un kā pievienot konkrēto zemgrīdas apkures kolektoru pie esošās apkures sistēmas, neliekot vēl papildus sūkni un nepārtaisot zemgrīdas kolektoru.

Ja zemgrīdas kolektors būtu taisīts pēc shēmas ar 3-eju termostatu post-1008-0-21922900-1449131012_thumb.png, tad problēmu nebūtu - slēdz klāt pie akumulatora, viss strādā un sūkņiem vairs nevajag lielus apgriezienus.

Arī shēmā ar 1-eju termostatu un pretvārstu post-1008-0-09502800-1449131035_thumb.png viss strādātu.

Visas problēma ir dēļ konkrētās zemgŗīdas apkures kolektora shēmas, kura pati par sevi nevar strādāt autonomi - neatkarīgi no pārējās apkures sistēmas.

Nu, i kā tādu zemgŗīdas apkures kolektoru tagad var pievienot pie pārējās apkures sistēmas tā, lai tas netraucētu visas apkures sistēmas tās darbību?

Uz doto brīdi idejas ir divas idejas kā risināt šīs zemgŗīdas apkures problēmas.

1) Mākslīgi ierobežot maksimālo caurplūdi (ar roku regulējamu krānu pielikt) kura nāk no kopējās apkures uz zemgrīdas kolektoru

2) Kaut kur ielikt pretvārstu, lai neļautu sūknim M2 "greizt" visu sistēmu pretēja virzienā. Tik jāizdomā kurā vieta to pretvārstu likt, lai nesanāk tā, ka pretēja virzienā apkure vairs "negriežas", bet zemgrīdas apkure tik un tā nesilda.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Grandeg kaltlam iekšējais tilpums ir 70l + mazā loka tilpums, ar ko pilnīgi pietiek, lai visas svārstības noturētu un neslēgtos iekšā sistēma ik pēc dažām minūtēm. Dokumentācijā nav nekādas rekomendācijas pēc papildus tilpumiem. Iespējams, ka tas domāts "granulu" (lasīt: pārveidots malkas katls ar degli) ar mazo 20L tilpumu.  

 

 

Mani vienmēr ir mulsinājuši apkurnieki, kas veido kombināciju "granulu katls + akumulatos". PRIEKŠ KAM???
Link to comment
Share on other sites

Uz radiatoriem ir atsevišķs automātiski regulējams apkures loks

Atsevišķs no kā? :D

Ja tikko un no nulles, lai nāk taisītājs un labo, regulē vai nu pārtaisa.

Varbūt ir dziļākā ideja nosapņota LSD sapņos un mēs parastie dunduki tikai samuģīsim visu vēl vairāk,  bet līdz standarta shēmām tur patālu.

Kur bija problēma taisīt kaut ko šādu:

shema_nr3.jpg

Labots - maize
Link to comment
Share on other sites

Firza nu redz Tu jau visu saproti ka ar 2. shēmu ar 3-ceļu vārstu problēmu nebūtu tad tā arī vajag sataisīt, gan jau vietas pietiks tajā skapī un papildus vajag tikai to 3-ceļu vārstu. Esošā sistēma ir paredzēta darbam apkures sitēmu kurā ir spiediens nevis kā pilnīgi autonoms risinājums ... Tā kā būs jādarbina sūknis ar lielāku jaudu radiatoru lokā un ja vēl radiatoriem ir termogalvas, kas maina caurplūdi, tur viss ir slikti .... Es domāju ka visvieglāk ir pārtaisīt radiatorus pa taisno bet esošo 3-ceļnieku izmantot grīdas kontūram , nu jā radiatoru kontūrā vajadzētu by-pass ventīli ....

Link to comment
Share on other sites

 Pareizi Mezavecis atzīmēja. Mezavecis veiksmīgi lieto granulu katlu. Kā ir, Mezavecis, tu būtu ļoti priecīgs, ja tavam granulu katlam vēl prasītos akumulators? Noteikti, nē. Tāpēc tu izvēlējies granulu katlu, īsto granulu katlu, kas strādā, kā granulu katlam pieklājas, nevis kaut kādu mutnij variantu, kur ražotājs granulu katlu priekšrocību (nevajag akumulatorus) nolīdzinājis ar zemi, rekomendējot akumulatorus. Tieši tāpat, kā ir visādi "brīnummeistari-apkurnieki", ir visādi "brīnumkatlu ražotāji".

 

 

Es gan neteiktu, ka tas "baigais ģēnijs" tur būtu kaut ko ļoti nepareizi uztaisījis.
Ir nepareizi uztaisīts, jo nedarbojas, kā nākas, būtu pareizi uztaisīts, viss darbotos.

 

 

Ko nozīmē "deg granulas jebkurā gadījumā ar visaugstāko temperatūru"? Grozies kā gribi, 100g granulu degšanas procesā izdala krietni mazāk siltuma nekā 1kg granulu.
Iet runa par pilnvērtīgu sadegšanas procesu, kad pietiek skābekļa, kad netiek nekas slāpēts ar skābekļa pievades ierobežošanu, siltuma daudzums ir viens lielums, sadegšanas temperatūra ir cits lielums.

 

 

Bet kā tad paliek ar skursteņa siltumu? Lai neveidotos kondensāts (ar visām no tā izrietošajām sekām, tai skaitā potenciāliem *nenodzēšamiem* ugunsgrēkiem), skursteni arī ir jāizsilda

A te ir stāsts par parasta malkas katla priekšrocību, parastam malkas katlam nevajag speciālu skursteni, jo dūmgāzu temperatūra skurstenī ir augsta. Ja nerunājam par klasiskajām krāsnīm vai klasiskajiem kamīniem, visiem citiem apkures katliem (gāzes, granulu, gāzģenerācijas malkas) ir problēmātiski lietot parastu skursteni, jo dūmgāzu temperatūras skurstenī ir zemas, skurstenis jāoderē, vai jābūvē atbilstošs skurstenis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Gāzģenerācijas katlam ar dūmgāzu temperatūrām kā reizi viss ir labi. Lai no malkas sāktu izdalīties dūmgāzes, vajag ļoti augstu temperatūru, kas tiek panākta gaisu padodot ar ventilatoru.

 

Savējam izpūtēju es esmu palaidis vēl papildus caur veco plīts sildmūri, kas gan ir pret instrukcijām, jo ar izslēgtu ventilatoru šādā izkārtojumā vilkme biš par īsu – verot vaļā malkas krātuvi katla darbības laikā atsit dūmu, skurstenis nespēj visu kamerā uzkrājušos gāzi izsūkt pa atvērto bypass.

 

To es risinu šīs durvis vienkārši lieki nevirinot. Toties nosmeļam vēl kādu kilovatu siltuma ;)


Vēl pateicoties šim gļukam es esmu atklājis patentējamu metodi, kā gāzģeneratoru iekurināt, lieki nečakarējoties.

 

Pēc instrukcijas uz sprauslas ir jāsaliek skali un sīkas pagales, jāizkurina līdz oglēm un tad var krāmēt malku. Čakarīgi un ilgi, un daudzus tas atbiedē no gāzģenerācijas katlu lietošanas.

 

Es daru vienkārši – uz sprauslas uzberu sauju grila ogļu, virsū tām aizdedzinātu iekura kubiņu, un tam visam uzreizi virsū malku, pilnu krātuvi, līdz augšai. Durvis ciet un ventilatoru iekura režīmā on.

 

Gaisa plūsma plūstot cauri sprauslai uz leju aizdedzina ogles, kas tad arī izdara visu pārējo darbiņu bez dūmiem un liekas čakarēšanās. Pēc divām minūtēm pūķīts jau spļauj ugunis. Galvenais, kad paliek karsti radiatori, vajag izslēgt iekura režīmu, citādi, katlam izkuroties un nokrītot temperatūrai, netiks izslēgts ventilators.

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kur bija problēma taisīt kaut ko šādu:

Uz radiatoriem ir savs sūknis un 3-eju krāns un to montēja katla tirgotāja nolīgtais darbinieks un tur nekas nepareizs nav. Visu pārējo  - radiatorus, zemgrīdas apkuri montēja jau citi cilvēki. Un arī tur katra lieta atsevišķi ir samontēta pareizi. Problēma ir tā, ka viss kopā strādā ne pārāk labi.
Un nav pat saprotams, kurš šajā situācija ir vainīgs - radiatori paši par sevi silda labi, zemgrīdas apkure ir samontēta pareizi atbilstoši ražotāja shēmai. Un pat, ja atbrauks kāds no montētajiem, kurš atzīs savu "vainu", labākajā gadījumā problēma tiks atrisināta ieslēdzot sūkni M1 uz vislielākajiem apgriezieniem.
Būtībā zemgrīdas apkures problēmā vainīgi ir nevis cilvēku kuri to apkuri montēja, bet gan mājas saimnieks, kurš uz savu galvu nopirka nepareizo zemgrīdas apkures mezglu. Nu, jā - īsta meistara pienākums bija brīdināt mājas saimnieku  par to, ka ar šo zemgrīdas apkures mezglu var ŗasties problēmas.


 

Es domāju ka visvieglāk ir pārtaisīt radiatorus pa taisno bet esošo 3-ceļnieku izmantot grīdas kontūram , nu jā radiatoru kontūrā vajadzētu by-pass ventīli ....

Akumulatorā ir > 80 °C un visu laiku dzīt tādu temperatūru pa tiešo uz radiatoriem būtu pārāk ekstrēmi.
Pašreizēja shēmā by-pass līnijai uz radiatoriem nav īpaši vajadzīga. Uz radiatoriem ir termostati un apkures kontūrā ir sūknis ar automātisku apgreizienu regulēšanu (pēc spiediena starpības uz sūkni). Apkures sūknis automātiski pieregulēs apgriezienus atkarība no radiatoru termostatu stāvokļa (pieprasījuma pēc siltuma).
Ja esošo 3-eju krānu uzliks uz zemgrīdas apkures kontūru, tad būs vajadzīgs vēl viens sūknis, jo esošais zemgrīdas apkures mezgls pats nevar paņemt siltumu no akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

Kā jau rakstīju, balansēšanas vārsts radiatoru lokā atrisinās šo situāciju.

Link to comment
Share on other sites

Var piekrist, ka abi loki, atseviški apskatot, ir pareizi samontēti, bet kopēja apsaiste nav pareiza. Šobrīd zemgrīdas apkures loks sanāk kā viens no radiatoriem un tu jau pareizi raksti, ka ir variants sabalansēt, lai ietu siltums "radiatorā" zem grīdas gan uz pārējiem radiatoriem, tad viss silda.

"Vainīgs" ir tas kurš izdomāja (vai piedāvāja), ka grīdas kontūrs ir jāslēdz aiz M1, nevis pirms K2, skatoties no akumulatora puses.

Labots - maize
Link to comment
Share on other sites

Nu, re. Problēmu nebūtu, ja sistēma būtu uzprojektēta. Savādāk sanāca tā - radiatorus pieslēdza vieni, radiatori paši par sevi darbojas, silto grīdu pieslēdza otri, siltā grīda pati par sevi darbojas, nav pat kam piesieties. Tikai, kad visu darbina kopā, nedarbojas, kā vajag. Un visam pa vidu vēl mājas saimnieks, kas pērk nepareizos mezglus.

Link to comment
Share on other sites

Smii, bet saimnieks jau negrib to radiatoru sūkni darbināt uz lielāku jaudu un ja tur nebūs pietiekošs udens daudzums tad nekāds balansēšanas vārsts tur neko neglābs ... vienalga palieku pie sava viedokļa ka jāpārtaisa grīdu kolektora kaste pēc Firza dotās 2. shēmas un tad viss strādās droši , jo tagad jau ar itkā varot dabūt lai strādā, bet negribas čakarēties ////

Link to comment
Share on other sites

Tur nekāda jauda sūknim nav jāceļ, vienkārši jāsamazina plūsma uz radiatoriem, lai tiek arī grīdai.


Protams, var risināt visu pārbūvējot, bet manis ieteiktais variants maksā vien dažus eiro un stundiņu darba.

Link to comment
Share on other sites

Smii balansa ventīlis nemaksā pāris eiro un ja aizgriezīs padevi uz radiatoriem tad tie droši vien dikti labi nesildīs ... tāpat tu nezini cik tur tie radiatori ir un kā sabalansēti ....

Link to comment
Share on other sites

Tač sistēmu no nulles taisīja. Apkures sistēma - tas ir uz ilgiem laikiem. Neviens negribēja sistēmu, kura nestrādā pienācīgi un ar kuru visu laiku būs jāčakarējas. Sistēma tika izbūvēta kļūdaini. Ko tur lāpīties. Jāuztaisa pareizi. Lai pasauc apkures spečuku, kas saliek uz papīra visu, kā jābūt, un tā arī jāuztaisa. Būs mācība saimniekam, kas ņem tādus "meistarus", kas pienācīgi nesaprot, kā. Ir taču speciālisti, kas šādas lietas projektē, uzņemas atbildību, pieļauju, ka šajā posmā tika ietaupīts, varbūt arī kāds no "meistariem" pavīpsnāja, ta nu, saimniek, kam tev par projektu maksāt, mēs visu sataisīsim, ne pirmo reizi tādas lietas taisam... 

Link to comment
Share on other sites

Šādus meistarus, kas atnāk, pasaka, ka «viss slikti, viss no nulles jāpārtaisa» var saukt bezgalīgi vienu pēc otra, un katrs nākamais būs ar mieru pārtaisīt iepriekšējā darbu, jo viņam šķitīs, ka kaut kas ir nepareizi :D bet iepriekšējais novels vainu uz katlu, akumulatoru, sūkni, plastmasas trubām, misiņa trubām, trubu siltinājumu, trubu diametru, lētiem vārstiem, mājas siltinājumu, termogalvām un citu ezotēriku.


Šādu apkures shēmu var uzzīmēt 20 dažādos veidos un viņa strādās. Šeit vienkārši ieviesies kaut kāds gļuks, kad pievienojot komponentes nav ņemta vērā lielā bilde. Ko var vienkārši atrisināt, arī jau kādos piecos veidos, izvēloties to, kuru ir mazāks čakars īstenot.


Man patīk, ka šādi speci atnāk pie manis, skatās uz manu sistēmu, kas reāli strādā, un ko es pats esmu izdomājis (projektēt būtu par skaļu teikts) un savilcis, un tad sāk man stāstīt, ko vajadzēja darīt savādāk un labāk, un ko kur regulēt.

 

Kaut gan viens no viņiem vispār māju apkurina ar kaut kādu bleķa kasti, nokurot trīs tonnas brikešu mēnesī.

 

Besī ārā :D

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

 Tieši tā. Tad lai paņem vienu spečuku, kas uzņemas atbildību un pasaka, kur ko risināt, galā viss būs labi. Nevis saukt visus pēc kārtas, visiem dažādi padomi, beigās pat nav no kā atprasīt. Skat, šajā tēmā, viedokļi visādi, ej tiec gudrs, kurš ir pareizākais.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Besī ārā

Iedzer tejiņu un nomierinies tev taču neviens nemāca kā darīt ja viss strādā, priecājies ...

A Firza kaut kas nestrādā un prasīja padomu ko darīt lai strādātu ....

Link to comment
Share on other sites

 

 

Man patīk, ka šādi speci atnāk pie manis, skatās uz manu sistēmu, kas reāli strādā, un ko es pats esmu izdomājis (projektēt būtu par skaļu teikts) un savilcis, un tad sāk man stāstīt, ko vajadzēja darīt savādāk un labāk, un ko kur regulēt.

 Par šito nepārdzīvo. Man tāpat. Ieliku akumulatorus. Nebija toreiz tas pavisam jaunums, bija akumulatori jau sākušies, bet kopumā akumulatori bija maz kam. Tad nu man visādi paziņas un paziņu paziņas pieteicās braukt apskatīt, laba lieta taču, savām malkas apkurēm gribēja ar. Pats labākais, ka daudzi brauca reizē ar potenciālajiem meistariem. Nu tad arī pieklausījos visādus "vajadzēja tā" un "tā nevajadzēja". Un dumības visādas. Zini, man izveidojās iespaids, ka liela daļa apkures meistaru ir duraki. Pats galvenais, mana shēma no grāmatas paņemta, ļoti labi darbojas, darbojas ērti, bez nekādām ventīļu grozīšanām kurināšanas laikā, tik iekurini un met malku katlā. Un tie "meistari" uz visādām racionalizācijām naski, saka, priekš kam tev divi sūkņi, varēja ar vienu... un tādā garā. Ar vienu sūkni gan jau varēja, gan jau viņi tā daudziem sataisījuši, tik viņu gadījumā ir kaudze nepilnību un neērtību.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

"Vainīgs" ir tas kurš izdomāja (vai piedāvāja), ka grīdas kontūrs ir jāslēdz aiz M1, nevis pirms K2, skatoties no akumulatora puses.

Esošo  zemgrīdas apkures mezglu, bez tā pārbūvēšanas nevar pieslēgt nekur pie 3-eju krāna K2, jo tur nevienā vietā nav spiediena kurš nodrošinātu siltuma padošanu uz zemgrīdas apkuri. Lai vai kur pievienotu punktu (X) pie krāna K2, pie aukstas gŗīdas un pilnīgi atvērta zemgrīdas termostata sūknis M2 apkuri "griezīs" pretējā virzienā nevis nevis mēģinās to izspiest caur tievākam zemgrīdas apkures caurulēm. Iespējams, ka tiešām problēmu var atrisināt rupjā veidā ierobežojot maksimālo caurplūdi, ko zemgrīda var paņemt no kopējas apkures sistēmas.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

 

 

Iespējams, ka tiešām problēmu var atrisināt rupjā veidā ierobežojot maksimālo caurplūdi, ko zemgrīda var paņemt no kopējas apkures sistēmas.

Šito var izdarīt uzsildot grīdas kolektora termovārstu. Vai tad Tu domā ja samazinās siltā ūdens pieplūdi tad grīdas kļūs siltākas ? Liekas drusku greizi ....

Link to comment
Share on other sites

Firza, ko tu ņemies. Te ir uzskatāms piemērs, kā apkures "meistari" mēģinājuši kaut ko racionalizēt lietās, kas sen izgudrotas un pareizi izbūvētas strādā labi. Var jau cerēt, ka nepareizi izbūvētu sistēmu kaut kādā veidā apmānīs, un tā kļūs par pareizu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Te ir uzskatāms piemērs, kā apkures "meistari" mēģinājuši kaut ko racionalizēt lietās, kas sen izgudrotas
Te gan vairāk izskatās pēc tā, ka apkures meistari esošajā situācija rīkojas tā, kā viņiem likās pareizi. Es pat stādos  priekšā to situāciju, ka meistars ierodas uz māju, kur katls ar visu tā apsaisti un apkures kontūru (lūk jums divi trubu gali, kurus aizvilkt uz radiatoriem) jau ir izbūvēts, un izbūvēts pareizi. Ir celtnieku izbūvēta zemgrīdas apkure ar pareizi samontētu apkures kolektoru no kuras iznāk āra divas caurules. Nu i ko šajā situācijā darīt pēdējam apkures meistaram, kuram ir jāpieliek radiatori un kaut kur jāpieslēdz divas pienākošās zemgrīdas apkures caurules? Pateikt mājas saimniekam, ka viņa, par lielu naudu nopirktais zemgrīdas apkures mezgls ir nopirkts nepareizais un ir jāpērk cits, vai esošais jāpārtaisa? Ir aizdomas, ka mājas saimnieks sameklēs citu meistaru, nekā piekritīs, ka viss ir nepareizi, un ka jāpērk vēl kaut kas jauns, vai viss ir jāpārbūvē. Un vēl ir aizdomas, ka "pēdējam" apkures meistaram nemaz neiedomājās, ka šādā sistēma kaut kas vērtu nestrādāt kā vajag.

Ja tēmas sākumā es būtu ielicis tikai apkures shēmu bez kādiem komentāriem, vai daudzi no forumiešiem pēc šis shēmas spētu patiek, ka ar šādu apkuri varētu būt kāda problēma?

Link to comment
Share on other sites

 Zini, kā man bija. Izbūvējām apkures sistēmu - malkas katls, katla apsaiste, stāvvadi... radiatori. Viss darbojās. Tad sadūšojāmies uz akumulatoriem. Tas pats meistars, kas man būvēja apkuri, slēdza klāt arī akumulatorus. Viņa gadījumā vienkāršākais bija tupa pie turpgaitas un tupa pie atpakaļgaitas vienoties klāt, turklāt tur, kur ērtāk. Tāds vidējais apkurnieks tā arī izdarītu, un nebūtu viss pareizi. Sēdējām ar meistaru, pētījām shēmu, skatījām esošo situāciju, lai varētu saveidot visu, kā vajag, dabūjām pamatīgi pārbūvēt katla apsaisti, principā jau nekas nemainījās, tik, paši ziniet, kā izskatās pieslēgts katls - viss saspiests, neviens tak nešķiežas ar vietu, veido visu maksimāli kompakti, a pie katla man lielie diametri, kur tur ierūmēt vēl kaut ko?, beigās sūkņa bloku pārbīdīt pie citas sienas nācās, vienvārdsakot, darbu daudz bija... Domā, man neiesita pa kabatu visi tie papilddarbi, domā, maz stresa piedzīvoju (ziemas vidū to visu darījām). Bet galā sistēma darbojas nevainojami.

 Tavā gadījumā pēdējais meistars ir ķēms. Tie nav argumenti, nesāpināt saimnieku, un taisīt visu nepareizi, ka tik nepaņem citu. Tajā shēmā uzreiz dūrās acīs tas sūknis, kas pumpē uz radiatoriem, tur speciālistam bija jāredz, ka tas sūknis dzen vienlaikus i uz radiatoriem, i uz silto grīdu, tas nav pareizi, jo radiatoriem savs režīms, siltai grīdai savs. Un ko saimnieks? Nevar tikt skaidrībā ar meistariem, vienu darbu dara vieni, otru citi, beigās vēl kaut kāds pēdējais meistars, kas neko nevar ietekmēt, tik savieno. Normāli būtu, ja atdotu visu sistēmas izbūvi vienai blicei, tad arī varētu pieprasīt kvalitatīvu gala produktu. Nedarbojas sistēma, kā saimniekam gribas. Kādi varianti? 1. Atstāt visu kā ir un mocīties. 2. Pārtaisīt, lai ir pareizi, lai viss darbojas, kā nākas. Kurš pārtaisīs? Ir kādam iesaistītajam meistaram pienākums tur ko labot par saviem līdzekļiem? Pēc tava stāsta, izklausās, ka nē, jo katrs meistars darīja, ko viņam lika, savu posmu izdarīja pareizi, nelaime tik, ka nebija kopainas. Saimnieks lai meklē spečuku, kas redz to kopainu, lai viņš pārbūvē. Kad sistēma darbosies kā pieklājas, saimnieks būs apmierināts, tad samaksās spečukam. Citus variantus neredzu.

Link to comment
Share on other sites

 Man kaimiņu zemnieks, krietnu laiku atpakaļ, kapitāli pārbūvēja māju, protams centrālapkuri arī. 

Es toreiz viņam teicu, ja vajag padomu par apkures sistēmu, tad nekautrējies...

Nē, meistari esot pieredzējuši, visu zinot...

Ieeju pēc tam ciemos, skatos saimnieks no plastmasas pudeles ar caurumu lej ūdeni katla kurtuvē un sakās, tā katru vakaru...

Saprotama lieta, katls jaudīgs, sistēmas tilpums nekāds un viss vārās ātri augšā...

Saku sauc meistarus atpakaļ, lai liek akumulatoru...

Pēc nedēļas ieeju paskatīties, bet saimnieks lej ūdeni kurtuvē vienalga, spiediens ceļoties strauji...

Saku sauc meistarus atkal, lai taču nomaina izplešanās trauku arī...

Tādi nereti nu ir tie meistari...

Link to comment
Share on other sites

 

 

tur speciālistam bija jāredz, ka tas sūknis dzen vienlaikus i uz radiatoriem, i uz silto grīdu, tas nav pareizi, jo radiatoriem savs režīms, siltai grīdai savs.
Ja neskaita to, ka ļoti siltā laikā (pavasarī) apkure temperatūra uz radiatoriem var būt zema (20-30 °C), tad pārējā laikā radiatoru apkures un zemgrīdas apkures darba režīmi būtiski neatšķiras. Protams, atšķiras radiatoru temperatūra un zemgrīdas temperatūras, bet zemgrīdas temperatūras vienmēr būs mazāka par radiatoru temperatūru. Tā, ka teorētiski radiatoru apkures loks bez problēmām var dot siltumu uz zemgrīdu (zemgrīdas apkurei ir savs termostats). Visa problēma ir iekš nepareizi izvēlētā zemgrīdas apkures mezgla. Nezinu, kāpēc Herz tā ir iecienījis taisīt tieši šāda slēguma zemgrīdas apkures mezglus. Ja neskaita šāda mezgla kompaktumu, tad nekādu citu priekšrocību pret citiem slēguma veidiem  (ar 3-eju termostatu vai pretvārsta slēgumu) tam nav.

Esmu nonācis pie secinājuma, ka normālā veidā, šo zemgrīdas apkures mezglu, bez tā pārtaisīšanas pie esošās apkures sistēmas pieslēgt nevar. Var jau protams pielikt vēl vienu sūkni uz zemgrīdas apkures mezglu, bet kaut kā baigi neracionāli uz nelielu 2 stāvu māju likt 4 sūkņus. Tad jau drīzāk mājas saimnieks samierināsies ar to, ka apkures kontūra sūkni vajadzēs darbināt uz vislielāko ātrumu. 

Link to comment
Share on other sites

Ražotājs var ražot visādus mezglus, katrai vajadzībai atbilstošus. Konkrētais mezgls derētu citur (apkures sistēma, kur tikai siltā grīda, radiatoru nav, piemēram), šeit neder, šeit vajadzēja atbilstošu sistēmai ar radiatoriem un silto grīdu, un ražotājs gan jau tādu piedāvā. Saki, saimnieks pats to mezglu pirka, tad jau saimnieks izdomāja ietaupīt, gan jau šis bija lētāks par pārējiem, veikalnieks arī ne īpaši kompetents gadījās, nemācēja nobrīdināt, lai nepērk neīsto.

Link to comment
Share on other sites

Skatos ka te visi intensīvi apspriež vienu apkures sistēmu - bet es nekur viņas shēmu - pirmo postu nespēju atrast... Moš akls esmu ;) .......

Link to comment
Share on other sites

 

 

Konkrētais mezgls derētu citur (apkures sistēma, kur tikai siltā grīda, radiatoru nav, piemēram), šeit neder,
Pat, ja šajā apkures sistēmā nebūtu radiatorus – tikai siltās grīdas, arī tad tur normāla veidā nevarētu izmantot šo zemgrīdas apkures mezglu, ja tas ir samontēts atbilstoši ražotāja shēmai. Šāda veida zemgrīdas apkures mezglu pats nav spējīgs paņemt siltumu no akumulatora, slīktākajā gadījumā tas ir spējīgs vienīgi „griezt” pa riņķi akumulatorā esošo ūdeni pretējā virzienā, bet ne sildīt grīdas. Līdz ar to šai silto grīdus sistēmai vajag vēl vienu sūkni, kurš uz to pados siltumu no akumulatora. Likt 2 sūkņus tikai uz zemgrīdas apkuri? Tas gan būtu ļoti dīvains tehniskais risinājums. 
Link to comment
Share on other sites

Nu tad konkrētais mezgls paredzēts sistēmām bez akumulatora, kur tikai siltā grīda. Katls un siltā grīda. Nekādu akumulatoru, nekādu radiatoru. :)

Labots - vvv
Link to comment
Share on other sites

Nu redz. Katram gadījumam savs piemērots risinājums. Tā ka, atliek nopirkt atbilstošu siltās grīdas mezglu, pareizi to pieslēgt, un viss būs labi.

Šis ir vēl viens stāsts, kur redzama tā saucamo apkures "meistaru" kompetence.

Link to comment
Share on other sites

Kā saprotu kolektors ir šis http://www.herz.lv/katalog.php?prodID=738 ?

 

Nu principā dīvaina konstrukcija....

Es mēģinātu ielikt turpgaitā, kur grīdas un radiatori pievienojas pie sistēmas 3ceļu vārstu - tad varētu sadalīt cik ūdens tiek grīdām, cik radiatoriem. Un pretvārstu uz grīdām. Lai atpakaļgaitā ūdeni nedzenā. Tas varētu palīdzēt. 

 

Varētu jau esošo grīdu mezglu pārtaisīt izmantojot 3gaitas termovārstu. Ne tādu kuru izmanto katla temperatūras kontrolei, kuram divi izvadi visu laiku ir savienoti un trešais atveras uzsilstot.

Bet tādu, kuram aukstā stāvoklī savienoti izvadi 1 un 2, bet karstā 2 un 3. LK821 TERMOVAR es tādu pirku iekš evasat.lv. 

Link to comment
Share on other sites

Šis ir vēl viens stāsts, kur redzama tā saucamo apkures "meistaru" kompetence.

Vienīgā apkures meistaru vaina ir tā, ka viņi vispār to zemgrīdas apkures mezglu kaut kur pieslēdza. Parezi būtu bijis pateikt, ka šis nav pareizais mezgls un to nepieslēgt. Doto zemgrīdas apkures mezglu, uz savu galvu, nopirka pats mājas saimnieks ar vārdiem "man mājās ir tāds pats un tur viss darbojas", bet trubas salika un samontēja parastie celtnieki. Ja visu taisa pēc ražotāja shēmas, tad kaut ko nepareizi samontēt ir pagrūti, un šo darbu tiešām (bez ironijas) var peveikt arī plaša profila celtnieki. Tas, ka tika nopirkt nepareizais mezgls vairs nav celtnieku problēma.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

 Saprotu.

 To jau es saku, meistara pienākums bija pateikt, ka tas ir nepareizs mezgls, nevis vēl kaut ko mēģināt muģīt shēmā, lai tik tas mezgls kaut kā strādā. Salīdzināšanai, tik pat labi kāds saimnieks pasauks elektriķi pieslēgt slēdzi, ar vārdiem "slēdzi esmu jau nopircis", tu tik pievieno, a nopircis saimnieks nevis slēdzi, bet rozeti, un elektriķis, kaut tik nebūtu saimniekam pretī jārunā, citādi vēl uz to darbu paņems kādu citu, pievieno rozeti slēdža vietā, nokarina dakšu vadiņā, un parāda, ka ieslēgt var iespraužot rozetē dakšu - viss darbojas. :)

 Nomainīt to mezglu pret vajadzīgo? Tur ir lieli darbi?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...