Jump to content

Iesakiet lētas ekspluatācijas auto, budžets ~1.5k eur


tomzzzs
 Share

Recommended Posts

versatile

Agresīvu braukšanu var iešķiebt, ja grib. Vajadzētu arī.

Netaisos Robu baigi aizstāvēt, bet lai pirmo akmeni met tie, kas paši nav nepārtraukto pārbraukuši nekad vai pret kalnu līkumā apdzinuši. Visiem ir gadījies.

Un es gribētu cerēt, ka tādu tomēr ir krietni vairāk, kā pālī braucēju. Jā, laiki bija citādāki, mašīnu mazāk, sodi maigāki, izpratne cita, vajadzības steidzamas. Bet tomēr kaut kā par Jāni iespaids sašķobījās.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 492
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Racer

    24

  • versatile

    38

  • Robs

    40

  • Bruketajs

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

 

Pie ceļazīmes (ātruma ierobežojums, apdzīvota vieta, dzīvojamā zona ...) tak drīkst strauji bremzēt? To smuki redz arī aizmugurē braucošais.
 

 

nu tur daudzi arī bremzē (nevis lēzeni pieripo, lai paredzētu vajadzīgā ātruma sasniegšanu), tas ir OK.

 

bet vienkārši lai ieriebtu? atgādinu situāciju: plūsmai vienmērīgs ātrums ap 80km/h, pēkšņi sākas apdzīšana ar nelielu distanci un intervālu, strauja bremzēšana bez iemesla ~3-5 metrus priekšā bez riteņu sabloķēšanās.

Jūsu rīcība?

Link to comment
Share on other sites

versatile

Iedot telefonu blakussēdētājam :) lai izsauc policiju - tai posmā tāds auto ar tādu vnz pārvietojas neadekvāti, iespējams, reibumā...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Iedot telefonu blakussēdētājam lai izsauc policiju - tai posmā tāds auto ar tādu vnz pārvietojas neadekvāti, iespējams, reibumā...
 

 

okei, tas pēc tam, kad visi TRL turpina ceļu. bet vispirms kaut kā jāizvairās no sadursmēm (vairāk kā vienas).

 

iesakiet bremzēt lēzeni ar risku trāpīt priekšējam (un neatstājot bremzēšanas pēdas) vai arī strauji ar risku, ka aizmugurējais iestumsies, bet priekšējais aizbrauks ar labi padarīta darba sajūtu, pirms iesaistītie paspēs piefiksēt viņa vārdu/uzvārdu un TRL numuru?

Link to comment
Share on other sites

versatile
aizmugurējais iestumsies, bet priekšējais aizbrauks ar labi padarīta darba sajūtu, pirms iesaistītie paspēs piefiksēt viņa vārdu/uzvārdu un TRL numuru?

A pat ja piefiksēs. Pat ja neaizbrauks. VIŅŠ nebūs vainīgs, ja nebūs videoieraksta kas pierāda strauju bremzēšanu bez vajadzības.

Galvenais neievilkt pakaļā. Lai aizmugurējais uztraucas par to pašu.

Ja aizmugurē fūre, nu, tad cits scenārijs, protams :)

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ir jau tādi redzēti , kas "pēdējiem spēkiem" apdzen fūri un tūlit met pa mēmajiem lai nogrieztos ....

Link to comment
Share on other sites

lasu te interesantu materiālu-  metodiskie norādījumi apdrošinātājiem - „Ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu

atbildības pakāpes noteikšana”, https://www.ltab.lv/wp-content/uploads/2011/03/6646.pdf

 

ļoti interesants materiāls. te ir atbildības sadalījums par manis uzdoto jautājumu, pat ja viss tiek fiksēts un pierādīts:

 

post-62394-0-23549400-1472468854_thumb.png

īsumā - priekšējam max 30% atbildības, pat ja tiek pierādīta nepamatota bremzēšana. Aizmugurējam - kā minimums 70%.

 

Ja priekšējam nedeg bremžu ugunis (7.4. pamatsituācija, 48.lpp), tad sadursmes gadījumā aizmugurējam - kā minimums 40% atbildības.

 

un vēl - ir taisnība jokā, ka notriecot gājēju, vispirms ir jānoņem no viņa atstarotāji. dramatiski mainās atbildības sadalījums (12.6. pamatsituācija, 67. lpp)

Labots - usver
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

martinno

Es godīgi atzīšos, ka dzenu arī pāri nepātrauktajai līnijai un baigi par to nepārdzīvoju (guļu mierīgi), bet vienmēr izvērtēju pirms tam situāciju... Manuprāt, labāk tā, nekā mēģināt sagaidīt "pareizo" līniju un tad knapi, knapi laicīgi veikt savu apdzīšanas manevru, kā to dara ļoti liela daļa braucēju. Situācijas ir daudz un dažādas, brīžiem tā līnijas šķēršošana rada mazāk draudus, nekā likuma ievērošana.

 

Un pirms lamāt tos, ka "skrien"... Es gaidu to brīdi, kad policija sāks sodīt tos, kas velkas (bez iemesla nebrauc ar vajadzīgo ātrumu) un tos, kuri brauc pa kreiso joslu un nelaiž garām.

 

Runāt par galvas invalīdiem, kuri visām varītēm mēģina izdarīt tā, lai viņi netiktu apdzīti un, nedod dievs, vēl tiks pārsniegts ātrums... Domāju, ka lieki.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Es godīgi atzīšos, ka dzenu arī pāri nepātrauktajai līnijai un baigi par to nepārdzīvoju (guļu mierīgi)
 

Man par šo miliču onkulis izrakstīja talonu par 55eiro un uzspieda štampu ar diviem punktiem. Ir protams vietas kur tā apdzīšana ir veicama normāli pat, ja ir nepārtrauktā, nu man nepaveicās.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Jā, laiki bija citādāki, mašīnu mazāk, sodi maigāki, izpratne cita, vajadzības steidzamas. Bet tomēr kaut kā par Jāni iespaids sašķobījās

starp citu, 80-to gadu beigās un 90-to sākumā, es strādāju vienā autobāzē par šoferi, tika piegādāta preces veikaliem, un bija tur kadri (lielākais vairums), kas pastāvīgi (2xmēnesī, un biežāk) šmigā brauca ....., avārijas bija ļoti retas, cietušo nevienu neatceros ....., nostrādāju tur pa šoferi 8 gadus,

toreiz gan braucām ar gazikiem un ziliem ..... 


@@Robs, jau nejēdz skaidrā braukt, kur nu vēl štīmē ......., tāpēc jau te plātās ..... 

Link to comment
Share on other sites

Long John
Bet tomēr kaut kā par Jāni iespaids sašķobījās.

 

 

Un ko tad tik briesmīgu uzzināji, ak "svēto" cilvēk? Ka esmu joprojām praktizējošs pedofils, jebšu vēl ko šausmīgāku?  :superstition:

 

Jā, bija tāda lieta- 16 gadus atpakaļ pa Jāņiem izdarīju lielu muļķību, saņēmu par to pelnītu sodu, visu sapratu un vairs nekad neesmu to atkārtojis, tagad nekautrējos to publiski atzīt.

Ko vēl?  :shok:

Striķi un ziepes meklēt dēļ dažiem liekulīgiem "ideālistiem"?

Labots - Long John
  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

 

 

starp citu, 80-to gadu beigās un 90-to sākumā, es strādāju vienā autobāzē par šoferi

 

Tajā laikā, cik no paziņām atceros, ja pieķēra dzērumā un noņēma tiesības, tad pazemināja amatā par ekspeditoru, kamēr atkal tiesības dabūja atpakaļ.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

tad pazemināja amatā par ekspeditoru

kā kuro reizi, visbiežāk, ja pirmo reizi, tad tika cauri ar soda naudu 

Link to comment
Share on other sites

Jāni, necepies - Tu kā normāls vecis padalījies ar pieredzi kā nevajag darīt. Ja kāds to uztvēra kā lepošanos, tad tā ir tā "kāda" problēma... ;)

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

16 gadus atpakaļ pa Jāņiem izdarīju lielu muļķību, saņēmu par to pelnītu sodu, visu sapratu un vairs nekad neesmu to atkārtojis

Par kļūdas saprašanu un neatkārtošanu - respect. Tur jautājumu nav.

Par nelaimi, pēc personīgas pieredzes, nav man tolerances pret šmigotājiem. Ar visu to, ka redzēts, kā noparkojas filigrāni, izkrīt un aizmieg pa pusei mašīnā - jā, profesionālās iemaņas atslēdzas pēdējās, jā...

Ja gribas ar mani strīdēties, tad aizejiet pie kāda, kam alkonauti radinieku nobraukuši un pavaicājiet, kāda attieksme... Vai pie kāda kas ratiņos sēž. Ja ir iekšas to izdarīt, tad, manis pēc, dalieties kaut vai padomos, kā smaku noslēpt...

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

aizejiet pie kāda, kam alkonauti radinieku nobraukuši

Šādas lietas gadās arī šoferiem, kas skaidrā. Nav tur īsti korelācijas ar braukšanu reibumā.

Labots - ivo
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

Nav tur īsti korelācijas ar braukšanu reibumā.
 

Figņa. 99.999% gadījumu, kad šoferis reibumā izdarījis avāriju ar bojāgājušajiem, skaidrā prātā avārijas nebūtu, vai arī būtu neliels negadījums.

~ pirms nedēļas man uz ceļa sīcis izskrēja priekšā (nē, ne uz gājēju pārejas), bet negadījums nenotika. Ja es būtu šmigā, sīcis būtu morgā, man nebūtu sasists lietais disks (ne pārāk dārgs, par laimi) un viņa mammai pēc tam pus dienu nedegtu vaigs no pliķa. Nezinu, kurā gadījumā būtu labāk - lai man "viedie šoferi" pasaka priekšā. Studentu gados šmigā piesēdos pie stūres un vēl šodien esmu nedaudz priecīgs, ka pa daudz bija "paņemts" un izkustoties no stāvvietas, ar pakaļu ievilkts stabā - studijas nācās pamest, lai apmaksātu Audi 80 (bez gāzes), kas tajos laikos skaitījās luksusa auto, remontu. Mācība saņemta godam un nekad mūžā ne pats sēdīšos sutā pie stūres, nedz citam ļaušu.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Atzīšos godīgi - šodien biju Rīgā, sabiedriskais trollis gribēja pārkārtoties pāri nepārtrauktajai līnijai pirms krusta... palaidu. Šis ar avareikām pateicās(tas bija patīkami)... kur bija jānokļūst, tur nokļuvu laikā. Ko es izdarīju nepareizi?

 

Es no laukiem(Ventspils), ko es neizdarīju, tā kā superīgie Rīgas guru iesaka? Priekš manis sabiedriskais vienmēr jālaiž, lai kā arī būtu... nav viņi tik daudz jālaiž + viņiem manevrēšana tomēr nav tik viegla dēļ izmēriem, kā man ar krosoveru + šo laišana neiespaidoja manu nokļūšanu gala punktā...

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

un viņa mammai pēc tam pus dienu nedegtu vaigs no pliķa.

ko?, izkāpi ārā un iepļaukāji mammu? 

Link to comment
Share on other sites

Nezināju kurā tēmā šo ielikt... lai ir šeit:

 

Arī es esmu pārsteigts par to, kā daži mani paziņas ar vairāku desmitu gadu pieredzi(vēl kopš PSRS laikiem) brauc atpakaļgaitā - orientējas nevis pēc spoguļierm, bet par 180 grādiem lūrot uz "pakaļu" caur aizmugurējiem stikliem. Iespējams, ka arī saprotu kāpēc šie tā dara - man ir ~piecdesmito gadu PSRS auto vadīšanas grāmata, tur tieši tā arī dara, šiem auto nav atpakaļskata spoguļim tomēr šie turpina tāpat braukt ar jauniem VW un Audi krosoveriem.. Es braucu skatoties spoguļos, un varu veikt pat visssarežģītākos atpakaļgaitas maneverus pat ļoti ātri :)

 

Any way, kā Tu brauc atpakaļgaitā - skatoties spoguļos jeb kā PSRS laikos ieteica?

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

tam ir kāda būtiska nozīme? galvenais lai neparkojas pēc skaņas sensoriem- kad dzird blīkšķi, tad ir gana.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu, nezinu - Mythbuster'os stāstītais, ka atliecoties atpakaļ tu nonāc auto pa vidu un tāpēc labāk jūti kustību, makes sense.

Ļoti atkarīgs no apstākļiem un vietas, kur jābrauc atpakaļgaitā. Ja jābrauc pa šauru ceļu ārā no pagalma kādus 30-40 metrus, tad lūru caur stiklu, tā visprecīzāk var tos līkumus paņemt.

http://www.discovery.com/tv-shows/mythbusters/videos/driving-in-reverse-minimyth/

Bet nu, autiņos, kas atpakaļgaitā paši palaiž spoguļus uz leju, parkoties ir prieks.

 

Noskatjos to video, nu, protams, ka arī pār plecu lūrot, ir spoguļos jāskatās.

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Any way, kā Tu brauc atpakaļgaitā - skatoties spoguļos jeb kā PSRS laikos ieteica?

Skatos spoguļos. Bet tā nebija vienmēr. Spoguļus, braucot atpakaļgaitā, par labiem esam atradu ar caurvējā sapūstu stīvu sprandu, kad pagrozīt galvu bija stipri grūti.

Link to comment
Share on other sites

Parkojoties stāvvietā kur ātrums, un attālums mazs, kā arī šķiet, ka apkārt nav cilvēki pilnīgi pietiek ar spoguļiem, pareizāk sakot, bez sānu spoguļiem noparkoties ir murgs.

 

Savukārt, ja braucot atpakaļgaitā skatoties pamīšus vienā / otrā spogulī atkarībā no ātruma tiek nobraukt pamatīgs gabals kamēr katrai pusei netiek sekots līdzi vispār. Tur tikmēr var iziet cilvēks vai auto. ex kolēģis ar kravas busu šādi sadurās ar citu auto.

 

Ir tāda īpaša poza, kur sēž kautkā uz gurna, sagriežotas ar visu augumu otrādi, šādi iekārtojoties diezgan ok pārvarēt lielākus attālumus atpakaļgaitā.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Audi 100 ar malku.

 

nu šis jau varētu būt atpakaļ pie tēmas :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

skolnieks_2

Par alkonautiem, tieši viņnedēļ bija gadījums, kļuvu par liecinieku avārijai - džeks sāka dzīt pa pretējo joslu busiņu, un vienkārši sāka streipuļot pa ceļu - un iestreipuļoja busā, ko dzina.

Kāpa skaidroties, draudēt, nesa pēc šmigas, pat atzinās što ņimnožka vipil... un aizpisa. 

Nez, kā tur policija tās lietas tālāk kārto, ja aizmucis no notikuma vietas?

Labots - skolnieks_2
Link to comment
Share on other sites

martinno

Atpakaļgaita + spoguļi = iebraukšana "jebkur"... Braucot uz priekšu šaurās vietās, bieži vien nesaproti, kas notiek ar labo pusi. Atpakaļgaitā tādu problēmu nav vispār - skaties tik spoguļos un vari iebraukt, ja pat sprauga starp mašīnām paliek vien pāris cm.

Link to comment
Share on other sites

Any way, kā Tu brauc atpakaļgaitā - skatoties spoguļos jeb kā PSRS laikos ieteica?

 

Kā PSRS laikos. Fig viņ zin kāpēc, bet lūru pa logu. Spoguļos skatos, lai redzētu malas, bet attālumu līdz šķerslim no mašīnas aizmugures nemāku saprast ar spoguļu palīdzību. Pie tam, nav svarīgi vai spoguļi sfēriskie vai parastie. Stāžs vairāk kā 20 gadi un esmu pat rallijos braucis, bet kaut kā tā - tizlojos... 

 

P.S. Kas te pa figņu ar to automātisko teksta labošanu?

Labots - Racer
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

ko?, izkāpi ārā un iepļaukāji mammu? 
 

Jā, jo dāmīte vēl man sāka aurot virsū. Parasti sievietes nesitu ne pie kādiem apstākļiem, bet bābai vienu plīkšķošo atlaist sanāca.

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

attālumu līdz šķerslim no mašīnas aizmugures nemāku saprast ar spoguļu palīdzību

+/- 20-30cm varu, bet Rīgā bieži vajag tuvāk piebraukt, lai noparkotos. Same shit.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

Nez, kā tur policija tās lietas tālāk kārto, ja aizmucis no notikuma vietas?
 

Liecinieku liecības un ķer rokā. Diemžēl, aizmucējam nevar pierakstīt alkobraukšanu, ja vien uz karstām pēdām nenoķer pie stūres ar smaku.

Link to comment
Share on other sites

Bet noteikumos ir rakstīts, ka nedrīkst apdzīt pa labo pusi. Sanāk, ja kāds velkas pa 3šo joslu, tad tu nedrīksti viņu apdzīt pa otro.

Sāksim ar to, ka beidzot ir jāiemācās atšķirt apsteigšana no apdzīšanas, citādi izklausies pēc Šņukuriņa! :) Latvijā nemaz nav iespējams apdzīt pa labo pusi!

 

Apdzīt ir jāapdzen pa kreiso pusi, bet apsteigt pa labo joslu gan neviens nav aizliedzis.

113. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, ja tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.

Vai būtiešiem ir skaidrs (vai vismaz radās nojausma), kāpēc šie sarkanie vārdi ir nozīmīgi???

 

 

 

Vēl atļaušos izcelt...

85. Ārpus apdzīvotām vietām jābrauc iespējami tuvāk brauktuves labajai malai. Ja braukšanai vienā virzienā ir divas vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai tad, ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas, kā arī lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā.

 

 

 

 

Kā čalis pie Spices :D

Tik daudz vietas manevram, bet nesanāk :shok:

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vai būtiešiem ir skaidrs (vai vismaz radās nojausma), kāpēc šie sarkanie vārdi ir nozīmīgi???

 

Tb, ja tu brauc pa labo malējo un vidējā / kreisā joslā kāds sabremzējas, tu bez stresa vari viņus apsteigt. Savukārt braucot pa kreiso/vidējo tu nedrīksti mest pa labi un apsteigt (tas gan attiecas ārpus apdz. v.) 

Link to comment
Share on other sites

braucot pa kreiso/vidējo tu drīksti (nevis drīksti, bet saskaņā ar 85. esi spiests) pārkārtoties pa labi, ja tur ir tukšs. Un braukt tālāk.

Ir gadījies novērot situācijas - viens pamuļķis dudina pa kreiso, pielido no aizmugures otrs pamuļķis pa kreiso un sāk izpildīties - uguņus met, peld uz sāniem, bet tukšajā labajā iebraukt nevar.

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

reizēm pietiek pa pirmo joslu apsteigt lēnu kreisā kruīza cienītāju - vienmērīgi, neplēšoties, bet uzreiz apsteigtajā parādās dzīvība - aiznesas kā divi deviņi :)

Labots - usver
Link to comment
Share on other sites

 

 

Un pirms lamāt tos, ka "skrien"... Es gaidu to brīdi, kad policija sāks sodīt tos, kas velkas (bez iemesla nebrauc ar vajadzīgo ātrumu) un tos, kuri brauc pa kreiso joslu un nelaiž garām.

 

Es ar , bet laikam jau velti...

 

Atkārtošu jautājumu:

 

 

 

Kāds no forumiešiem zin kaut vienu piemēru, kad kāds būtu sodīts (kaut ar brīdinājumu) par to, ka kavē plūsmu?
 

 

 

 

braucot pa kreiso/vidējo tu drīksti (nevis drīksti, bet saskaņā ar 85. esi spiests) pārkārtoties pa labi, ja tur ir tukšs. Un braukt tālāk. Ir gadījies novērot situācijas - viens pamuļķis dudina pa kreiso, pielido no aizmugures otrs pamuļķis pa kreiso un sāk izpildīties - uguņus met, peld uz sāniem, bet tukšajā labajā iebraukt nevar.

 

Tāda dīvaina Tev noteikumu interpretācija. Skaidrs, ka jāturas tuvāk pie labās puses, bet apsteigt un apdzīt pa labo pusi ārpus apdzīvotām vietām nedrīkst, tāpēc tā dzīšana malā nav racionāla, bet ir saprotama... :) 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Ja tu brauc pa labo joslu, un kreisajā ir lēnāka satiksme - nedrīkst braukt garām? Pēc noteikumiem - drīkst. Nevajadzētu, bet drīkst.

Cik metrus pirms lēnāk braucošā ir jāpārkārtojas uz labo joslu, lai vairs neskaitītos "tai pašā joslā" braucošā apsteigšana?

http://www.iauto.lv/zinas/14562-noteikumi-vai-dzungli

Cik es saprotu, tad šis galvenokārt attiecas uz moto transportu, kas var apsteigt auto tās pašas joslas ietvaros.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...