Jump to content

Recommended Posts

Ja man šodien būtu jāpērk mazbudžeta lietots auto;

1. cinkots

2. benzīna dzinējs

3. vācietis

4. pirkts Vācijā vai kur citās zemēs, kur nav bargas ziemas un nav arī viss kalnains

5. manuālis.

 

Ja man šodien būtu jāpērk jauns auto;

1. cinkots

2. dīzelis

3. arī laikam vācietis

4. automāts.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 822
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mezavecis

    50

  • androidz

    36

  • mafijs

    36

  • Gestapo

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

vēl dīzelim tomēr jārēķinās ar skaļumu, vibrāciju, ziemas priekiem, protams tas atkarīgs no auto klases un tehniskā stāvokļa kā tāda.

Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

3000 LVL ir griesti! Tajos jāiekļauj visas sākotnējās izmaksas saistītas ar auto (izņemot tikai degvielu) vismaz uz tuvāko pusgadu pēc nopirkšanas. Tā nu esmu lēmis. Ko darīt?

Link to comment
Share on other sites

par pusgadu neceri, es ieteiktu griestus samazināt uz 2500-2600 un atstāt naudu rezervei biku, tici man - noderēs.

Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

Cik KASKO apdrošināšana maksās (gadījumā, ja nozog, lai dabūnu visu naudu atpakaļ)?

Link to comment
Share on other sites

nu nezinu precīzi , bet +- no 200-300ls vai pat mazāk. parasti ļauj sadalīt pa daļām vai ikmēneša maksājumos.

 

vēl par riepām neaizmirsti....vasara/ziema etc

Link to comment
Share on other sites

neesmu sen reģistrējis auto, bet vai nebija ar okta uzreiz jauna jāņem, bija takš ?

Link to comment
Share on other sites

Cik KASKO apdrošināšana maksās (gadījumā, ja nozog, lai dabūnu visu naudu atpakaļ)?

atkarībā no auto, opeļiem, fordiem maz (bik pāri 100Ls gadā), bmw, meresedes, lexus vairāk kā uz pusi dārgāk

Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

nu nezinu precīzi , bet +- no 200-300ls vai pat mazāk. parasti ļauj sadalīt pa daļām vai ikmēneša maksājumos.

 

vēl par riepām neaizmirsti....vasara/ziema etc

 

Tas ir gadā tādu naudu maksā KASKO? Būtu jau ok, ja jebkurā gadījumā dabūtu pilnu mašīnas vērtību atpakaļ, tikai interesanti, kā viņi to vērtību zinās, ja pirkts no rokas?

Link to comment
Share on other sites

Pirkt benzīna auto pa 2000 ls. Galvenais kas jāskatās - korozija - īpaši auto apakšā - to ir dārgi, sarežģīti un praktiski neiespējami novērst. Sīks defektiņš kad viņu sāk labot parasti pārvēršas lielā caurumā.....

+400 - 500 ls par gāzes iekārtu, pārējais remontiem kas būs vajadzīgi pirmā gada laikā.

 

Nepirkt auto ar lielu (virs 2l) un ļoti mazu (zem 1.4) dzinēju - 1.6 - 2.0l optimālā izvēle. Nepirkt v6 vai v8 motoru. Izvairīties no automāta. Par ražošanas valstīm jau minēja.

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

nu tu tā ka no mēness, viņiem tač ir vērtētāji, tirgus cenas, riski, katalogi...

 

viņiem vienalga par cik pirki

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

KinDzaDza

Kāpēc nevar? Var, piem. turbīna iet ap 200k, ja pirksi dīzeli ar 300k, tad visticamāk viņa jau būs mainīta, utt.

 

Nemels niekus, man vairāki darba Opeļi ir ar lielāku noskrējienu par 300k un NEVIENAM nav mainīta turbīna!

 

p.s. Turbīnas nojāj ar sūdīgu eļļu vai ar retām eļļas maiņām!

Labots - KinDzaDza
Link to comment
Share on other sites

par pusgadu neceri, es ieteiktu griestus samazināt uz 2500-2600 un atstāt naudu rezervei biku, tici man - noderēs.

Tieši tā, tik vecam autiņam vajag atstāt naudu rezervei. Jaunākam arī vajag atstāt, bet tikai vairāk...

 

Par KASKO, tādam auto 100 - 150 Ls gadā. Total loss gadījumā kompensē apdrošinājuma summu, kas parasti vairāk vai mazāk tirgus vērtība.

 

Un tik vecam auto gāzi likt pašam diez vai ir prātīgi, ieguldīsi baiso čunguru dranduļetā kurš iespējams nosprāgs pēc gada. Vai nu pērc ar jau uzstādītu iekārtu, vai dīzeli. Nav tik traki ar to dīzeli, šajā ziemā mana 94 gada taburete nostāvēja vienu nedēļu, jo virs -20 piedarbināt nevarēju. Nu ja protams troksnis, vibrācija, bet tas nav kritiski.

Link to comment
Share on other sites

400 - 500 ls ir baisais piķis???

Pie patreizējām degvielas cenām pat maz braucot iekārta atpelnas pusgada laikā, ja ne vēl ātrāk!

 

Kuru fokusu domā, ja otro, tad viņā nenormāli maz vietas iekšā - vismaz priekš manis. Pirmajā vēl bija ciešami!

Link to comment
Share on other sites

darklight

Pa lielam nav būtisku atšķirību starp Astru un Fokusu. Ņem, kurš labāk patīk un kuram piedāvājums tirgū konkrētajā brīdī labāks.

Autora nosauktajā summā runa var būt tikai un vienīgi par G Astru.

Principā sākot no 3K arī H Astras jau ir atrodamas.

Labots - darklight
Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

Runa ir par tām 2000-2004. gada Astrām un attiecīgi arī Focus. darklight - nu gan tu gvelz! Cik tad uzskati tādai Astrai būtu jāmaksā? Neaizmirsti, ka pa 4000Ls jau var dabūt VW Golf 5, kas vispār jau ir premium auto!

Link to comment
Share on other sites

Poļubomu labāks:

- kas pašām labāk tīk;

- konkrētais ekzemplārs kas ir labākā stāvoklī.

 

A

Link to comment
Share on other sites

darklight

Es nesapratu, kurā vietā es ko gvelžu? Ieej SS un paskaties cenas.

2000-2004. gada Astra ir G Astra, ja kas.

Labots - darklight
Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

Es nesapratu, kurā vietā es ko gvelžu? Ieej SS un paskaties cenas.

2000-2004. gada Astra ir G Astra, ja kas.

 

Ā, es domāju, ka tu jokus dzen par Gunāru Astru! :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

5 Opeļu paaudžu lietotājs izteiksies :)

 

Astra G. Ražoja 1998-2004

Samērā nekašķīgs auto. Vienkāršs. Modelis ar 1.7DTI Isudzu turbodīzelīti ir viens no labākajiem cena/patēriņš ziņā.

Pa trasi vasarā var 1000km nobraukt, ejot ar 100-110.

Te tika minēts Opeļu komforts. Diemžēl vietējie Opeļi vairumā ir komplektācijā "santīmpisējs parastais" un tur tiešām ir tikai beņķis ar stūri.

 

No Vācijas atdzītie ir cita lieta. Iesaku skatīties uz Comfort, ja vari pacelt - Elegance komplektāciju. Kondicionieris, visi 4 spilveni un ABS tur ir standartā.

Logu stiklu elektropacēlāju vairumam aizmugurējās durvīs nav - Opelim tradīcija tāda. Ekstra baigā skaitās acīmredzot...

 

Opel Astra paaudzes:

F 1992-1997

G 1998-2004

H 2005-2010

I 2011-

Labots - MārcisB
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Javeris, es biju domājis 850-tā brāli jeb pirmās paaudzes S/V70, kas tika izlaisti 1997-2000 gados. Otrajai paaudzei jau ir pietiekoši daudz "jauno auto problēmas", piemēram jūkošs elektroniskais droseļvārsts, kas tiem ir slimība. Un protams īpaši uzpūstās rezerves daļu cenas. Bet tas čalis tur komentāros raksta dīleru cenas... Aizej pie Opel dīlera un tur Tev arī nosauks baisus skaitļus. Toties pirmajai S/V70 paaudzei droseļvārsts nav elektronisks. :)

 

Bet nu Tu arī tāds kā joks... Es neteicu, ka zems degvielas patēriņš, bet "degvielu rij tik pat cik 10 gadus jaunāki tādas pašas klases/masas/jaudas auto". Un paskaties kas tur runā par lielu patēriņu - XC AWD īpašnieks. Tas ir 2.5 20V Turbo benzīns ar 211 ZS (193 ZS bija pirmās paaudzes V70 XC). Tāds ēd 11-12 l pa pilsētu bez lieliem korķiem - ārpus centra, vakaros utt. Centra korķos ar kondišku būs visi 13-14 l. Uz šosejas, mierīgi braucot, ir 8-8,5 l. Braucot agresīvi jau būs 9-10 l. Bet ar pilnu mašīnu pie 230 km/h rij 35 l. ;) Rēķini, ka rakstītājam vēl ir AWD, kas arī noēd savu vienu litriņu. Ja vēl automāts, tad dēļ tā vēl viens litriņš.

 

Ja gribi braukt ekonomiski:

1.A. Dīzelis, jo tam ir augstāks lietderības koeficients. Piemēram tas pats pirmās paaudzes V70 TDI, kam iekšā ir Audi 2.5 R5 dīzelis, pa šoseju mierīgi braucot ēd ap 6 l. Ja jaunāks auto, tad jau jāņem ar Common Rail, jo tie ir vēl nedaudz efektīvāki.

1.B. Ņem/liec gāzi, jo tā vienkārši ir lētāka. Jāskatās lai tā ir iekārta, kurai ir sprausla uz katru cilindru, nevis viena kopējā. Ja uzstādi, tad tāda maksās Ls 400-500.

2. Tikai priekšpiedziņa. Nekādā gadījumā nekāda veida pilnpiedziņas, jo tās ēd vairāk. Vēlams arī ne aizmugures piedziņa, jo arī tā ēd nedaudz vairāk.

3. Manuālā pārnesumkārba, jo automāts nav tik ekonomisks.

4. Vēlama kruīza kontrole, jo ārpus pilsētas tas ir visekonomiskākais veids - ar kāju labākajā gadījumā, rīkojoties ļoti prasmīgi/mierīgi, dabūsi tik pat.

 

P.S. Runājot par rūsu - tās neesamība atceļ lērumu problēmu. Bet vecākiem auto izvēle tad sašaurinās gandrīz tikai līdz pa īstam cinkotiem auto - Volvo un Audi. Pat visi to gadu BMW, Mercedes un Saab rūsē, par pārējiem pat nerunājot. Diemžēl. :(

Labots - Inspektors Caps
Link to comment
Share on other sites

CAP - sakombinējam 1A ar 1B priekš super ekonomistiem!!! :mrgreen:

Dīzelis ar gāzi!

Labots - MārcisB
Link to comment
Share on other sites

Fordisti varētu pastāstīt, cik ir jāiegulda Fordā, kad viss pēc kārtas sāk lūzt.

 

 

Nu jau kādu laiciņu atpakaļ man bija 2 fordi. Pirmais bija Sierra, kuru pirku kā pirmos auto (krievu lamatas pirms tam neskaitu) un nedaudz ieberzos. Bet nu ar viņu nobraucu gandrīz 3 gadus, mainīju daudz ko, ieskaitot motoru, kuram braucot pa šoseju pārtrūka ķēde.

Visu darīju servisā, jo pašam nebija ne laika, ne iespēju čikāties ar remontiem. Vidējās izmaksas gadā kādi 200Ls bija. Nobraukums tam Fordam bija kādi 300k vismaz, nu jau pārdots tālāk vēl 2 reizes, bet cik zinu kustās uz priekšu ļoti labi.

 

2. Fords man bija 1. paaudzes Mondeo, kuru arī dabūju lēti, bet dziegan nojātu. Siksna maiņa vien tādam maksā 120Ls. Bet nu arī 3 gadu laikā vidējās izmaksas remonto ap 120-180 Ls, neuzskatu, ka tas ir kosmoss. Šis arī jau ir pārdots, bet vēl joprojām piedalās ceļu satiksmē.

 

Ja Fordi pēc 200k visi juktu ārā, tad pa Latviju nebraukātu neviens Fords ar "tikko no vācijas" ar skaistajiem 110k uz tāfeles. :)

 

Ja man tagad būtu jāpērk pakaļas pārvietotājas, tad pirktu Ford Fusion vai Opel Meriva. Ford Fusion mani pārsteidza ar ērto salonu un iespaidīgo klīrensu šāda klases automašīnai. Latvijā gan šie ir nepopulāri.

 

Ak jā, fordi ļoti mīl rūsēt, to pērkot gan vajag novērtēt.

Link to comment
Share on other sites

2. Tikai priekšpiedziņa. Nekādā gadījumā nekāda veida pilnpiedziņas, jo tās ēd vairāk. Vēlams arī ne aizmugures piedziņa, jo arī tā ēd nedaudz vairāk.

 

Un pamatojums par pakaļpiedziņu, kardāns noēd papildus litru? :D

Labots - Gestapo
Link to comment
Share on other sites

Par Volvo. Pirmās paaudzes V/S70 ir forši, ar savdabīgu kantainu šarmu. Bet tas dizains protams ir na ļubiteļa. 2.5 TDI, diezgan ekomiski un izturīgi. Automāti 4-robu, slimīgi, un pavisam neekonimiski (man jauktajā ciklā bija 8.5 litri). Bet Astra un S/V70, tās ir divas dažādas klases. Tomēr vajag opredeļitsa cik lielu auto gribas. Ā un vēl nezinu kā V70, bet manam S70 piekare bija ļoti cieta. Un virsbūve ļoti noturīga pret rūsu, pat vietās kur bija skrāpējumu rūsa divos gados neiemētās nemaz.

Link to comment
Share on other sites

nu massa vēl laikam ar biku lielāka - reduktors + kardāns. Bet kopumā + ir tas ka vadība atsaistīta ar riteņu "dzīšanu" , saki ko gribi RWD ir savs kaifs stūrēt. Bija man kādreiz omega opels :) Un apgrieziena rādiuss ir krietni mazāks. Protams jāzina ko ziemā darīt. Protams ir papildus vājās vietas - piloši reduktori un graboši kardāni.

Link to comment
Share on other sites

Un pamatojums par pakaļpiedziņu, kardāns noēd papildus litru? :D

Nu driftēšana noēd liekos litrus :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

te mazliet par vācu kvalitāti :) - http://www.apollo.lv...articles/271494

 

Klukstei, iespējams, ir ārkārtīgi slikta karma, tāpēc laikam arī auto tāds pagadījās... :D

 

Par Volvo. Pirmās paaudzes V/S70 ir forši, ar savdabīgu kantainu šarmu. Bet tas dizains protams ir na ļubiteļa. 2.5 TDI, diezgan ekomiski un izturīgi. Automāti 4-robu, slimīgi, un pavisam neekonimiski (man jauktajā ciklā bija 8.5 litri). Bet Astra un S/V70, tās ir divas dažādas klases. Tomēr vajag opredeļitsa cik lielu auto gribas. Ā un vēl nezinu kā V70, bet manam S70 piekare bija ļoti cieta. Un virsbūve ļoti noturīga pret rūsu, pat vietās kur bija skrāpējumu rūsa divos gados neiemētās nemaz.

 

Ja pārējie rādītāji ir baigi ok, tad auto izmērs nebūtu noteicošais. Bet vai tiešām degvielas patēriņš ir baigi ok un uzturēšanas izmaksas zemas. Pārāk atšķirīgi viedokļi šai sakarā par Volvo.

Link to comment
Share on other sites

Osīt, protama lieta. Mašīnai jābūt vai nu 4x4 vai pakaļpiedziņai. Nu lap, pirmo auto var ņemt priekšpiedziņas, tas kā ar velosipēdiem, pirmāis trīsritenis ir Spārīte ar priekšējo velkošo, vēlāk jau iet normāli ričuki :)

Labots - Gestapo
Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

Protama lieta. Mašīnai jābūt vai nu 4x4 vai pakaļpiedziņai. Nu lap, pirmo auto var ņemt priekšpiedziņas, tas kā ar velosipēdiem, pirmāis trīsritenis ir Spārīte ar priekšējo velkošo, vēlāk jau iet normāli ričuki :)

 

Ko konkrēti dod ikdienas lietošanai pakaļpiedziņa vai 4x4 salīdzinājumā ar priekšpiedziņu? Ikdienas lietošana - pārvietošanās no punkta A līdz punktam B pilsētā vai ārpus tās jebkādos Latvijas laika apstākļos, ņemot vērā Latvijas ceļus (bet ne bezceļus).

Link to comment
Share on other sites

Ja pārējie rādītāji ir baigi ok, tad auto izmērs nebūtu noteicošais. Bet vai tiešām degvielas patēriņš ir baigi ok un uzturēšanas izmaksas zemas. Pārāk atšķirīgi viedokļi šai sakarā par Volvo.

Elementāri, atkarīgs no tā kādā stāvokli nopirksi, nokauts Volvo izmaksās dārgāk, nekā nokauta Astra. Jo detaļas ir dārgākas.

Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

Nokauts ir nokauts...

Starp citu, kādi plusi mīnusi sedaniem pret hečbekiem pret universāļiem (wagon) ?

Labots - Javeris
Link to comment
Share on other sites

Guest Javeris

Nu tu jau sāc izlikties par blondīni...

 

Nē, es vienkārši nevaru lepoties ar tūkstošiem nobrauktiem kilometriem kā auto vadītājam. Es zinu kā šīs konfigurācijas izskatās, bet nezinu nianses, kā tas atsaucas uz ekspluatācijas izmaksām. Vispār ar ko atšķiras gudrs cilvēks no bembista un arī no blondīnes? Gudrs cilvēks jautā, ja nezin, bet vēlas uzzināt, kad uzzin, tad jautā tālāk utt. Blondīne jautā, jo neko nezin un neko neiemācās. Savukārt bembists (lasi "muļķis") vienmēr "visu zin" un nevienam neko nejautā (jo viņš tak visu labāk zin), tikai bieži vien attopās avārijā ar purnu stūrē.

 

Sokrāts teicis:

"Es zinu, ka es neko nezinu".

Labots - Javeris
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...