Jump to content

Veca, lēta DSLR iegāde 2022. gadā - kuru ņemt? (Canon EOS 100D vs Nikon D3100 vs Nikon D3200 vs ???)


138
 Share

Recommended Posts

+/- 1/100 slēdzis + maksimāli atvērta diafragma + spēlēšanās ar ISO, lai dabūtu kaut cik jēdzīgu bildi.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 39 minūtēm , 138 teica:

Tv režīmā "ekspozīcijas kompensācija" maina diafragmu

Nu bet loğiski - ja esi piespiedu kārtā nofiksējis ekspozīcijas laiku, tad ar blendi tiek mēğināts izkompensēt izmaiņas! Tā pēc būtības ir pakārtota kompensācija, mazliet palasi pamatus. 😛

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Klau, tajos mistiskajos režīmos, kur tiek nofiksēts slēdzis - kas notiek, ja diafragmu vairs nevar plašāk atvērt? Ko tas aparāts tad dara? ISO maina?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , martinno teica:

ISO maina?

Jā. Ja viss ir uz max, tad midžinās cipari un rāda ka nebūs labi. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja ir ieslēgts ISO Auto, tad maina. Ja fiksēts ISO, tad neko nedara. Mans 100D arī neko nemidžina, vismaz neesmu pamanījis, vienkārši bliež kā ir. Kāds aparāts tev @Racer midžina ciparus?

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Racer teica:

Kas ir slēdža ātrums un kas ir ekspozīcija?  Āksts. :D

Slēdža ātrums - viens no parametriem, kas ietekmē ekspozīciju?

Ekspozīcija - dīvānā sēžot, gaismas daudzums, kas nonāk uz sensora vai filmiņas un kuru ietekmē tas, šitas un vēl kaut kas… Lai gan jāatzīst, ka dīvāna man nav :(

Link to comment
Share on other sites

 

@martinno, kāpēc tu tos sauc par "mistiskiem režīmiem"?

Es biju tā izdomājis, ka štruntīgā apgaismojumā kustīgiem objektiem Tv varētu būt piemērots režīms, ne tā? Jo man taču vajag, lai slēdzis būtu ne īpaši lēnāks par 1/100. Vai ir pareizāk Av ar maksimāli atvērtu diafragmu un lai slēdzis pieregulējas?

 

Link to comment
Share on other sites

Neesmu šitos centies lietot un izprast. Precīzāk - izprotu tos, bet neesmu tiem atradis reālu pielietojumu. Dažreiz tik esmu palietojis režīmu, kuram Aperture var iestatīt. A tā - liec tik M un saregulē pēc vajadzības. Jā, ja ir vajadzība vienlaicīgi bildēt dažādos gaismas apstākļos, tad šis nav labākais variants un tad varbūt arī noder šie pusmanuālie režīmi....

Link to comment
Share on other sites

Pirms 30 minūtēm , 138 teica:

Mans 100D arī neko nemidžina

Pamēğini tumsā.

 

Pirms 24 minūtēm , binary teica:

Slēdža ātrums - viens no parametriem, kas ietekmē ekspozīciju?

Ekspozīcija - dīvānā sēžot, gaismas daudzums, kas nonāk uz sensora vai filmiņas un kuru ietekmē tas, šitas un vēl kaut kas… Lai gan jāatzīst, ka dīvāna man nav :(

Nu fočējot to tomēr uzskata par slēdža ātrumu. Wiki gan saka, ka tā ir kombinācija no slēdža ātruma un blendes un slengā tikai ekspozīcija. Mnjā. 

https://lv.m.wikipedia.org/wiki/Ekspozīcija_(fotogrāfija)

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Racer teica:

Nu fočējot to tomēr uzskata par slēdža ātrumu. Wiki gan saka, ka (..)

Angliskajos resursos visur pēc kārtas "exposure" apraksta kā "amount of light falling per unit area on a sensor", "exposure is the amount of light that the sensor receives during each shot" un tml. Otrā daļa mainās, bet pirmā daļa nemainīga - "amount of light".

 

Protams, slēdža ātrums to ietekmē. Bet slēdža ātrums nav vienīgais, kas to ietekmē.

 

Te vispār tā gari aprakstīts:

In photography, exposure is the amount of light per unit area (

the image plane illuminance times the exposure time) reaching a frame of photographic film or the surface of an electronic image sensor, as determined by shutter speed, lens aperture, and scene luminance. Exposure is measured in lux seconds, and can be computed from exposure value (EV) and scene luminance in a specified region.

"illuminance", reizināta ar "exposure time".

 

Bet nu, kā jau teicu, es te dīvānā sēžu (tik, #&%^#%%, dīvāna nav).

Link to comment
Share on other sites

Nestrīdos, acīmredzot esmu slengā apguvis un ekspozīciju automātiski sasaistu ar laiku.

Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 6 stundām , Racer teica:

Vai es kaut ko ne tā saprotu?

Uhu.

138 jau paskaidroja.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , martinno teica:

Klau, tajos mistiskajos režīmos, kur tiek nofiksēts slēdzis - kas notiek, ja diafragmu vairs nevar plašāk atvērt? Ko tas aparāts tad dara? ISO maina?

 

Ja nav ISO Auto režīms, tad neko nemaina. Displejā pie eksponometra rāda, ka nebūs aršana, būs underexpose.  

pirms 2 stundām , 138 teica:

 

@martinno, kāpēc tu tos sauc par "mistiskiem režīmiem"?

Es biju tā izdomājis, ka štruntīgā apgaismojumā kustīgiem objektiem Tv varētu būt piemērots režīms, ne tā? Jo man taču vajag, lai slēdzis būtu ne īpaši lēnāks par 1/100. Vai ir pareizāk Av ar maksimāli atvērtu diafragmu un lai slēdzis pieregulējas?

 

Nu nav viss tik vienkārši. Te tev to nevar tā apstāstīt. Ir vienkārši jāmauc, un pamazām jāapgūst tas.  Viss ir atkarīgs arī no objektīva mm, bildējamā objekta kustības, utt. Piemēram ar 1/100 50mm un uz leju būs ok, (attiecīgi crop ~30mm un uz leju). Pamēģini ar kādu 200mm to 1/100 viss būs miglā no rokas maucot.

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , versatile teica:

Uhu.

138 jau paskaidroja.

Jā, atzīstu savu terminu nezināšanu. Ekspozīcija un tās kompensācija vienmēr asociējās ar slēdža ātrumu, blende likās sekundāri šai kontekstā. Bildēju jau no 80-to beigām un pats attīstīju filmiņas un taisīju bildes, bet re kā iekritu... :) 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tur jau tā lieta, latviski "ekspozīcija", šķiet, diezgan plaši tiek lietots nozīmē "slēdža ātrums". Man liekas, ka es esmu "ekspozīcija", "ekspozīcijas laiks", "ekspozīcijas ilgums" redzējis arī šķirstot kādu no latviski izdotajām grāmatām.

Bet še tev, izrādās, ka angliski ir šitā, un exposure compensation nozīmē to, ko tas nozīmē.

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Dundurs teica:

Piemēram ar 1/100 50mm un uz leju būs ok, (attiecīgi crop ~30mm un uz leju). Pamēģini ar kādu 200mm to 1/100 viss būs miglā no rokas maucot.

 

pirms 7 stundām , constrig teica:

Ābecē stāv rakstīts, ka no rokas bildējot expo.  laikam nevajadzētu būt garākam par 1/objektīva fokusa  garums mm.

 

 

@constrig tas ābecē rakstītais attiecas uz 35mm/FF?

 

200mm man nedraud. Man ir stock 18-55mm stikls, kuram:

Citēt

35mm film equivalent focal length (mm)

 

29-88

 

Ja ābecē ir taisnība, tad ar piezūmētu stiklu no rokas kaut kam vajadzētu sanākt ar 1/80 vai ātrāk, ar atzūmētu ar 1/25 vai ātrāk.

@Dundurs novērtējums ir piesardzīgāks.

 

Viena vērtīga lieta, ko es tikko sapratu, ir, ka švakā apgaismojumā nevajag nekam zūmēties klāt, ir labāks rezultāts ja bildēt ar atzūmētu stiklu -> dabūt vairāk gaismas uz matricas -> pēc tam no bildes izgriezt vajadzīgo "kadru" (manā gadījumā ar Gimp). Pikseļu matricā ir vairāk nekā pietiekami, lai tā varētu darīt. Stulbais paradums iezūmēties līdz vēlamajam kadram man laikam ir ieviesies no ziepīšiem, ar domu "man taču vajag izmantot visus matricas pikseļus, lai bilde pēc kaut kā izskatītos".

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, 138 teica:

ar atzūmētu ar 1/25

 

Visu cieņu tam, kurš var tik stabili noturēt aparātu.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

canoniem nav matricas stabilizācija, sony tā strādā pat ļoti ok. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , osscar teica:

canoniem nav matricas stabilizācija

Bet tīri labi strādā objektīva stabilizācija. :)

Labots - Racer
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Man pirmais foķiks bija zorkij-4. Par mākslinieku neesmu kļuvis 😁, profesionāli pat neesmu mēģinājis sākt. Un reāli, kā mani toreiz iemācīja bildējot +/- statiskas ainas no rokas vairāk kā 1/60 nelikt. Pēc ilga pārtraukuma parādījās spogulene, nu un ar kitu īsajā galā pieturējos pie tā paša. Nu... jā ar stabilizāciju var mierīgi paņemt 2 vienības uz leju, bet tad jebkurš kustīgs priekšmets izjauks bildi, ja vien tā nav auGstā 😁 māksla.

Autor nefilozofē 😉 tik daudz, ņem kameru un bildē. Galu galā tagad filmiņas nav jāmaina, a bet karti var izdzēst😁.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , Jurkins teica:

ņem kameru un bildē

A kā tu domā, kādā veidā man ir radušies šī topika pēdējās divās lapās ierakstītie jautājumi un secinājumi?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 2 stundām , martinno teica:

Visu cieņu tam, kurš var tik stabili noturēt aparātu.

Pats esmu šokā, bet ir izdevies stabili noturēt 400mm uz 1/15. Solītie 4-5 stopi Fuji optiskās stabilizācijas reāli strādā!

Protams, stabilizācija neglābj, ja objekts kustas, bet tāpat iespaidīgi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Būtībā jau tā stabilizācija strādā visiem brendiem. Bet nu jā, tas ir statiskiem objektiem.

Ar veco fz20 kādreiz eksperimentēju bildēt kustīgus objektus. Ja piešaujas, tad var panākt, ka tā stabilizācija nostrādā uz objektu, kam tiek sekots. Fons, loģiski, ir izsmērēts.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , martinno teica:
pirms 3 stundām , 138 teica:

ar atzūmētu ar 1/25

Visu cieņu tam, kurš var tik stabili noturēt aparātu.

Varbūt varētu palīdzēt kaut kāda "atliktā fotografēšana" - piespiež pogu, bet reālā fotografēšana notiek pēc sekundes-divām… Tad vismaz pogas spiešana neizkustina aparātu.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nē, tas tā nestrādā, ja vien negribi krampi rokā. Atliktā strādā no statīva, bet pareiza poza bildējot dos vairāk - kamēr tās 2 sekundes gaidīsi, kamera jau sāks lemperēties.

Tas pats kas ar ieroci - jo ilgāk tēmē no rokas, jo vairāk sāk peldēt.

Link to comment
Share on other sites

Cik piesardzīgam ir jābūt ziemā, ienākot ar -5 ārā (bildējot vai mugursomā) atdzisušu fočuku +20 telpā? Ko darīt, lai kondensāts kaut ko nesamaitā?

Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 12 minūtēm , versatile teica:

tas tā nestrādā, ja vien negribi krampi rokā.

Atkarībā cik smags verķis. Ar kilogramīgu aparātu (ar garu stiklu vai battery gripu) tā varētu būt, savukārt 200gramīgu ziepi vai telefonu pilnīgi noteikti ir vieglāk noturēt 2 sekundes nekā neizkustināt spiežot pogu, bet 100D šajā ziņā ir sweetspot jo viņu man nav grūti noturēt 2 sek, un ir arī iespējams stabilāk turēt un neizkustināt nospiežot nekā ziepi vai telefonu.

Pirms 3 minūtēm , versatile teica:

Izņem bateriju.

Atstāj pakāpeniski sasilt somā.

 

Baterija jāizņem kurā brīdī?

Cik pakāpeniski sasilt? Tipa 5min vai tipa pusstundu?

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 3 minūtēm , 138 teica:

Baterija jāizņem kurā brīdī?

Pirms radies kondensāts.

Es atstāju uz ilgāku laiku - iekšā uzreiz tāpat nepabildēt, viss svīdīs ciet. Ja grib, var noņemt visam vāciņus un atstāt somā, ātrāk atsilst.

Pirms 3 minūtēm , 138 teica:

Ar kilogramīgu aparātu (ar garu stiklu vai battery gripu)

kur tik vieglu aparātu ar garo stiklu un gripu dabūsi?

52560809214_4975ba875d_c.jpg

Labots - versatile
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Cik un kam bīstama ir svīšana? Ja gadās, ka sasvīst, man ir par to jāuztraucas, vai nē, nožūs un nekas slikts nenotiks?

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , martinno teica:

Visu cieņu tam, kurš var tik stabili noturēt aparātu.

Nu beidz, 1/25 - nekādu problēmu vēl kopš Smena 2 un Zenit filmiņu laikiem, arī 1/10, ja nav pohas, var, bet tad jābildē 2-4 kadri, jo kāds var arī izsmērēties. Protams, runa par statiskiem kadriem, sportu, dejas u.t.t. bez vismaz 1/400 nebildēju, diska vai šķēpa mešanai pat 1/2000 ir likta, lai smuki asumā būtu gan sportists gan tas izmestais verķis.

Pirms 47 minūtēm , 138 teica:

Cik un kam bīstama ir svīšana?

 Pa īstam bīstama tikai elektronikai, pārējais nožūs un OK.  Ir sanācis bildēt nodarbības peldbaseinā, ieejot tajā telpā, protams momentā aizsvīst Nu mazliet pagaidu, noslauku objektīvu, paskatos kāda bilde (teorētiski un arī praktiski var aizsvīst arī aizmugurējā lēca un pat matrica, bet nav gadījies) un bildēju. 

 Otrs moments - ieejot zoo tropu mājā ziemā (pat vasarā var gadīties ka aizsvīst) - nu ne Canon ne SONY vēl nav izdevies nokaut😁.

  Savukārt bildējot ziemā, salā - aķiem aukstums nepatīk, ātrāk būs tukši, var pauzēs kameru slēpt zem kažoka vai kas nu mugurā. Nezinu, ka tagadējā tehnika uzvedas lielā salā, bet vēl filmiņu laikos 16mm kino kameru un Praktica tika speciāli sagatavotas (nomainīta smērviela, lai nesacietē) - nu pārgājienā Urālos (Baškīrijā) pie -42 grādiem vairāk baidījos par filmas trauslumu aukstumā, ka neizrauj perforāciju. Tad gan, ieejot telpā, tehnika ilgi stāvēja somā - viss beidzās labi.

  Tagad jau laikam sasalt var tikai optikas smērviela un nosalt aķis.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , raiviic teica:

Savukārt bildējot ziemā, salā - aķiem aukstums nepatīk, ātrāk būs tukši, var pauzēs kameru slēpt zem kažoka vai kas nu mugurā.

Par aķiem runājot. Sestdien sanāca pastaigāt ar telefonu rokā, nevis kabatā. Aukstums tāds, ka piere sāpēja. Pēc kādām 10 minūtēm telefonā parādījās paziņojums, ka pārāk ātri izlādējas - pa 10 minūtēm vairāk kā 20%. Nu vēl pēc brīža vēl 10-20% bija izlādējušies.

 

Mājās, kad telefons bija sasilis, piespraudu pie lādētāja. No 28% momentāli uz 33%, tad 40%, tad 50%, 65% - tas viss ~minūtes laikā, vairākkārt piespraužot/atvienojot vadu. Pēc tam jau sākās normāla uzlāde.

 

Par ko tas viss? Par to, ka nevis "ātrāk būs tukši", bet aukstumā pat pilni litija aķi nespēj saražot to elektrību. Ne tāpēc, ka tukši, bet tāpēc, ka reakcijas nenotiek (IMHO). Ja tādu atdzisušu "tukšu" aķi mēģinās lādēt, tad man būtu bail, ka rezultātā varētu būt sprādziens/liesmas, ja vien aķim nav iestrādāta kaut kāda aizsardzība pret lādēšanu aukstumā.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Litija īpatnības, tāpēc mazajām rācijām kalnos ziemā izmanto niķeļa aķus. :) 

Link to comment
Share on other sites

Aha, lai gan LiPo aķīšu darba temperatūra skaitās no -20 līdz +60C jau zem +10C sāk izrādīt pirmās vājuma pazīmes, zem -7C pavisam bēdīgi, savukārt, temperatūra zem -20C var sabojāt pilnība.

Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 1 stundas , raiviic teica:

u mazliet pagaidu, noslauku objektīvu, paskatos kāda bilde (teorētiski un arī praktiski var aizsvīst arī aizmugurējā lēca un pat matrica, bet nav gadījies

Man gan ir. Matrica svīst smuki - ienāc iekšā, vajag bildēt, nomaini stiklu un viss, miglinieks :)
Ziemā jāplāno rūpīgi bildēšanas.

Link to comment
Share on other sites

13.12.2022. , 09:39, versatile teica:

Tas pats kas ar ieroci - jo ilgāk tēmē no rokas, jo vairāk sāk peldēt.

Nu šī īsti nebūs taisnība. Iesācējiem varbūt. Sportists gandrīz vienmēr tēmēs ilgāk kā iesācējs līdz atradīs to "īsto" momentu. Elpu pārāk ilgi neaizturēt ir svarīgi.

Bet ja par foto - es ieteiktu maksimāli, kur vien var, izmantot statīvu. Ja nav statīva, improvizēt, meklēt iespējas stabilizēt kameru. Jo īpaši, bildējot sliktā apgaismojumā. Un neaizrauties ar lieliem ISO.

13.12.2022. , 05:40, 138 teica:

švakā apgaismojumā nevajag nekam zūmēties klāt, ir labāks rezultāts ja bildēt ar atzūmētu stiklu -> dabūt vairāk gaismas uz matricas -> pēc tam no bildes izgriezt vajadzīgo "kadru" (manā gadījumā ar Gimp).

Mans čujs saka, ka tā nav taisnība. Iespējams, ka tikai ar lētiem/sūdīgiem stikliem tas tā varētu būt, jo garajā galā bildes kvalitāte būs būtiski sliktāka nekā platajā.

Link to comment
Share on other sites

13.12.2022. , 05:40, 138 teica:

ka švakā apgaismojumā nevajag nekam zūmēties klāt,

Ja iespējams pieiet tuvāk, jā, jo kiteniekam un arī vairumam nedārgā gala objektīviem "garajā galā" bilde kļūst "mīkstāka". Protams, tas ar vaļēju apertūru, pie f8 un uz augšu jau labāk, bet švakā gaismā jau to var tikai, ja ir statīvs.

 

13.12.2022. , 05:40, 138 teica:

pēc tam no bildes izgriezt vajadzīgo "kadru"

 Var, sevišķi ja FF matrica, bet ja tumšā vietā pie augsta ISO bildēts - diez ko kadrēt nesanāks - būs gan grauds, gan trokšņi labi redzami. Ja ISO 100 - 400 tad var saprāta robežās pakadrēt.

  Bet vispār sen zināms - labākais zūms ir divas kājas (ja ir iespējams), jo bilde (asuma dziļums, perspektīva) būs pavisam savādāka, kā piezūmojot vai izkadrējot. Bet par to laikam aizdomājas tikai tie, kas piedzīvojuši laikus, kad bija tikai fiksīši, kad parādījās pirmie zūmi, tos pirkt ne katrs varēja atļauties.

Labots - raiviic
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , raiviic teica:

bilde (asuma dziļums, perspektīva) būs pavisam savādāka, kā piezūmojot vai izkadrējot.

100% taisnība. Bet ne vienmēr tuvāk būs labāk. Iedomājies, piemēram, savu portretu , bildētu no pusmetra attāluma ar platleņķi :D

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 1 minūtes , ivo teica:

savu portretu , bildētu no pusmetra attāluma ar platleņķi

Kāda vaina platleņķa portretiem?

34560429526_bf3076d426_z.jpg

38160218144_29d2ba86e4_z.jpg

Abās bildēs 10mm F4

 

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...