Jump to content

Veca, lēta DSLR iegāde 2022. gadā - kuru ņemt? (Canon EOS 100D vs Nikon D3100 vs Nikon D3200 vs ???)


138
 Share

Recommended Posts

Ja es to feilu nopirkšu, tad varēšu visiem stāstīt, ka esmu nopircis par pieciem kilogramiem Laimas konfekšu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , 138 teica:

Ja es to feilu nopirkšu, tad varēšu visiem stāstīt, ka esmu nopircis par pieciem kilogramiem Laimas konfekšu.

@versatiledzirdeji 5 kg!  Normāls dīls. Citādi no tā brīnuma neatbrīvosies vairs nekad. :D

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Gestapo teica:

Šaubos vai šis biedrs no kāda kaut ko nopirks jelkad, no manis jau 2 gadus pērk hdd un vēl kaut kādus štruntus...:sarkasms:

Šis labs reputācijas tests. 

 

Link to comment
Share on other sites

Taisnība Gestapo, kaut kādus štruntus es pierezervēju un nesavācu, bet tu man gadu pirms tam banānu UZ TRIM MĒNEŠIEM iesvēri par teikumu "Liels plunkšķis!" :haha:

18.08.2020. , 22:22, 138 teica:

Liels plunkšķis!

Karotītes atradās, bet rūgtums palika!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 138 locked this tēmaa
29.11.2022. , 16:12, raiviic teica:

Te tev tieši paskaidrots kā bildēt pustumsā un tumsā.

Man te neleils tuss bija un jaunatne dikti sagribēja ar filmiņaparātu paņemties - man Zenīts ar Industar objektīvu mētājas, bet sarunāju, ka ar digitālo 350D patrennēsies manuālā režīmā un tad filmiņu mocīsim. Šis links jau daudz ko pastāsta, bet nav vēl kāds, kur par ISO, Slēdža ātrumu un Ekspozīciju ir "uz pirkstiem" latviski pastāstīts? Es jau pats tā kā izskaidroju, bet ir pusaudža vecums un vajg vēl kādu apstiprinājumu ka tās nav tēta iedomas... :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 138 unlocked this tēmaa
pirms 14 stundām , Racer teica:

nav vēl kāds, kur par ISO, Slēdža ātrumu un Ekspozīciju ir "uz pirkstiem" latviski pastāstīts?

vai tad jaunatne angliski nerubī??? Pilns nets ar tādu info.

Link to comment
Share on other sites

Latviski un uz pirkstiem, ir tāda grāmata "Jums, foto amatieri" vai "Foto amatiera rokasgrāmata" vai līdzīgs nosaukums, izdota LPSR 70ajos vai 80ajos. Esmu šķirstījis un miglaini atceros, ka tur bija tieši tas ko tev vajag. Diemžēl man neizdodas atrast nekādas ziņas par šo grāmatu ne ibook.lv, ne kopkatalogs.lv, ne citur tīmeklī. Bet varbūt kādā grāmatu antikvariātā vai bibliotēkā ir.

 

Ir šāda, 2019. gadā izdots tulkojums, nopērkama veikalā:

https://www.zvaigzne.lv/lv/gramatas/apraksts/181327-fotografe_labak_patiesiba_viedokli_un_praktiski_padomi.html

Satura rādītājs neizskatās pārāk labi, bet varbūt arī nav pilnīgs sūds:

http://data.lnb.lv/lnc04/pics/lnc04_000960163-s.PDF

 

kopkatalogs.lv uzrāda vēl dažas rokasgrāmatas latviski, vecas un jaunas, lūk šīs (kopkatalogs.lv search rezultātu linki kopējot nav lietojami :( ) un vēl dažas:

 

 

ISBN   9789984377209
Autors   LinkHedgecoe, John, 1932-2010
Oriģinālnosaukums   Book of photography. Latviešu valoda
Nosaukums   Fotografēšana / Džons Hedžko ; [no angļu valodas tulkojis Mārtiņš Zelmenis].
Izdevums   Pilnīgi pārstrādāts un atjaunots izdevums
Izdošanas ziņas   Rīga : Zvaigzne ABC, c2007.

(iekš zvaigzne.lv nav atrodama)

 

Autors   LinkВеденов, Алексей Николаевич
Oriģinālnosaukums   Фотосъемка пленочной камерой. Latviešu valodā.
Nosaukums   Fotografēšana ar filmu aparātu / A. Vedenovs ; ar autora labojumiem un papildinājumiem ; tulkojis Z. Mežavilks.
Izdošanas ziņas   Rīga : Latvijas Valsts izdevniecība, 1956.

 

 

Elektr. resursi   f-tn-link.jpgDigitālā versija. 1. sējums. 
{Ar autortiesībām aizsargātie izdevumi pieejami tikai LNB un publisko bibliotēku tīklā.}
 
  f-tn-link.jpgDigitālā versija. 2. sējums. 
{Ar autortiesībām aizsargātie izdevumi pieejami tikai LNB un publisko bibliotēku tīklā.}
 
Autors   LinkBuclers, Mārtiņš, 1866-1944
Nosaukums   Fotoamatiers : praktiskais vadonis iesācēju amatieru pašmācībai / Mārtiņš Buclers.
Izdošanas ziņas  

Rīgā : Autora apgādiens, 1931-1934

 

 

Autors   LinkBuclers, Mārtiņš, 1866-1944.
Nosaukums   Fotopadomnieks : receptes un tabeles visos fotoprocesos / M. Buclers.
Izdošanas ziņas   Rīga : Valters un Rapa, 1927.

 

 

Elektr. resursi   f-tn-link.jpgDigitālā versija. 
{Ar autortiesībām aizsargātie izdevumi pieejami tikai LNB un publisko bibliotēku tīklā.}
 
Autors   LinkBuclers, Mārtiņš, 1866-1944
Nosaukums   Fotografiska ābece : rokas grāmata pašmācībai iesācējiem : ar 85 zīmējumiem un 1 krāsainu pielikumu / M. Buclers.
Cits nosaukums   Fotogrāfiskā ābece
Izdevums   2. papild. iesp.
Izdošanas ziņas   Rīgā : Valtera un Rapas akciju sabiedrības izdevums, 1925.

 

Link to comment
Share on other sites

Atver kautkādu Skillshare, Pluralsight un atradīsi 1000 un 1 kursu ar aktuālām pamācībām un saturu, sākot ar iesācējiem, beidzot ar pro līmeni.

Meklēt tur 50 gadus vecas grāmatas, nu nez.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nopirku topika virsrakstā pirmo pieminēto :yahoo:

Izsijājās kā optimālais no pieejamajiem variantiem, jo NEX-5 būšot Rīgā tik ap z-svētkiem, QX100 ir nenoliedzami piedūrīgs aparāts bet funkcionāli nu tā, ss bija viens RX100 Mk1 par simtu bet to es palaidu garām, un viss cits, kas būtu ņemams, arī ir pāķos un dārgāks.

 

Izstāstiet man vēlreiz uz pirkstiem - kāda ir Canon stiklu savietojamība? Kādus vecus stiklus es uz šitā varu uzlikt? Filmēšanai man idejiski varētu derēt arī kaut kāds bez zūma un ar manuālo fokusu.

Un kas Rīgā tirgo Canon rezerves daļas? Man vajadzētu skatumeklētāja apkārt-gumijiņu, tā trūkst. Un bača, redzēs, arī var gadīties ka nav ideāla.

Link to comment
Share on other sites

1. Vari uzlikt visus ar Canon EF/EF-S bajoneti un jebkuru citu, ieskaitot vecos Zenit un Praktica, ja ir attiecīgais adapteris (Amazonā vai e-bay var atrast jebko).

2. Rīgā nez vai ko atradīsi, bet te izvēlies ko vēlies.

3. Baterijas var atrast arī Rīgā (iemet Googlē LP-E12), bet te plašāka izvēle.

 Pats, izņemot kameras un optiku, faktiski visus pričendāļus pērku tikai vācu Amazonē (pirms breksita arī UK, bet nu tas stipri dārgi).

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, ivo teica:

vai tad jaunatne angliski nerubī??? Pilns nets ar tādu info.

Rubī, ok, taisnība.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Paldies, par stikliem un baču tad skaidrs, oriģinālajai bača jebkur cena kodīga bet duracell par 12 eur liekas ok. Par gumiju, amazone nepatīk. Rīgā IBServiss ir vienīgie, kur ir jēga interesēties?

Link to comment
Share on other sites

Praktiski jebkura neoriģinālā bača būs švakāka, bet ja ir 2-3, tad jau varētu pietikt. It kā jau Masterfoto ir uzticams veikals, bet kaut kā par to 12 eur un kvalitāti negribas ticēt. 30 - 50 eur robežās gan var ņemt. Pašam priekš SONY ir 2 oriģinālās 5 Blumax ražotās, 1 Duracell - visvārgākā.

Nu  gumiju nez vai kur citur, kā pasūtot servisā dabūsi, vēl arī šiem kaut kas  mēdz būt, bet nav īstā.

Vispār silti ieteiktu meklēt bildē pielikto variantu (tādus gan neražo ne Canon, ne Sony, ne Nikon, bet citas firmas priekš visiem). Sen jau savām kamerām esmu nomainījis - pavisam cita strādāšana ja nekādas sānu gaismas acī nespīd. (Var to gumiju grozīt pēc vajadzības.) Filmējot, ja neizmanto monitoru, gan jāņem nost, jo traucē displejam. Pats lietoju šo, bet tikai filmējot kādus pasākumus uz skatuves, kad nav nekur jāskraida .

C.jpg.def2ffd78f940d34e975fe043655f24d.jpg

Labots - raiviic
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Aptuveni cik kadrus bez zibspuldzes, cik kadrus ar zibspuldzi, vai cik minūtes filmēšanas vajadzētu turēt veselai oriģinālajai bačai?

Link to comment
Share on other sites

Viss jau atkarīgs no aķa, objektīva un kādos režīmos izmanto.  Par tavējo nemāku teikt, manam 70D cits, krietnu niknāks aķis LP-E6N, 1865 mAh. Filmējot nonstopā kādas 40-50 min izvelk, bildējot neatceros, sen jau pārgāju uz Sony, bet visai daudz, kādi 700 kadri laikam. Lietoju tikai ārējo zibspuldzi (kaut vispār cenšos iztikt bez), bet ja ar iebūvēto - protams, aķis ātrāk iztukšosies.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

Man atkal patīk visas tās grāmatas no sērijas - how to shoot like a pro :D

Link to comment
Share on other sites

versatile

Pa lielam, viss ir baigi vienkārši.
Bilde rodas no tā, ka gaisma trāpa uz kaut kā, kas to gaismu spēj nofiksēt.

Un viss ir atkarīgs no 3 lietām - cik daudz gaismas (diafragma, aperture), cik ilgi (slēdzis, shutter) un uz cik jutīga materiāla (ISO) krīt.

Un tālāk jau sākas izvirtības - augstāks iro = vairāk trokšņu, zemāks - vajag vairāk gaismas; diafragma - plašāk atver, īsāku laiku vajag turēt vaļā, bet mazāk no kadra ir asumā; atver vairāk - ilgāk jātur slēdzis vai jāceļ jutība; ātram slēdzim vajag lai fragma vairāk vaļā vai jutība augstāka; lēnu būs grūtāk noturēt un var izplūst kustīgi objekti. Ar šitiem spēlējas, lai dabūtu korektu ekspozīciju (vai tādu, kuru vajag).

Pēc tam jau iet nianses par obektīviem, piemērm, gaismas starpība starp F/2 un F/4 ir nevis 2 reizes, bet 4 - pie F4 objektīvs laiž cauri 4x mazāk gaismas, kā pie F2, attiecīgi, slēdzis būs vai nu 1/400, vai 1/100. Vai arī 1/200 un ISO 2x augstāks. Kopējam gaismas daudzumam laika vienībā uz jutības vienību jāpaliek konstantam.

 

Labots - versatile
  • Patīk 3
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , versatile teica:

viss ir atkarīgs no 3 lietām - cik daudz gaismas (diafragma, aperture), cik ilgi (slēdzis, shutter) un uz cik jutīga materiāla (ISO) krīt.

Es pat ieteiktu sākumā atmest ISO nost, jo gaismas daudzumu nosaka 2 lietas - cauruma izmērs (diafragma) un eksponēšanas laiks. Savulaik viens fotokursu pasniedzējs vilka paralēles ar pankūku cepšanu - pankūku var izcept uz lielas uguns, tad tā būs ātri gatava, bet var cept arī uz mazākas uguns, tad tās cepšanai būs nepieciešams ilgāks laiks. Tieši tāpat pareizi noeksponētu foto var iegūt vai nu ar atvērtu diafragmu un īsu ekspozīciju vai arī ar ciet aizgrieztu diafragmu un ilgāku ekspozīciju.

Ja šīs pamata lietas ir skaidras, tad tālāk jau ir vienkārši.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Just now, ivo teica:

tālāk jau ir vienkārši.

Vispār, tālāk tikai sākas sarežģītās lietas :))

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , ivo teica:

Tieši tāpat pareizi noeksponētu foto var iegūt vai nu ar atvērtu diafragmu un īsu ekspozīciju vai arī ar ciet aizgrieztu diafragmu un ilgāku ekspozīciju.

Nu lab, tad jau jāskatās vai ir kustīgs, vai nekustīgs objekts, portets utt., jo asuma dziļums arī mainās. Kompleksi jāmēğina izskaidrot jaunietim, ja man pietiks pacietības. :D

Link to comment
Share on other sites

versatile

Lai tiek galā ar gaismas daudzumu kamerā, tad jau var tālāk braukt.

Slēdža laika un fragmas konceptus ar pāris testa kadriem var easy saprast.

Link to comment
Share on other sites

8.12.2022. , 01:44, Racer teica:

jaunatne dikti sagribēja ar filmiņaparātu paņemties

Doma jau laba, bet mūsdienās tā visai dārga nodarbošanās, sevišķi ja arī visus laboratorijas darbus grib pats darīt. Melnbaltās filmas un ķīmija, arī fotopapīrs, salīdzinot ar Zenit laikiem, stipri dārgi, bet dot laboratorijai - tas jau vairs nav tas kaifs.

  Pašam pirms kādiem 10 gadiem vienā jauniešu nometnē palūdza parunāt/padarboties par senajiem laikiem. Jaunieši uztaisīja tumšās kastes no sērkociņu kārbām un līdzīgām izejvielām, pa centru niecīgs caurums, iekšā mazu filmas gabalu, paeksperimentējām ar cauruma izmēru (adata, nagla u.t.t.), vēlāk attīstījām un pat šo to kopējām (aizgādāju uz nometni savu Krokus). Ķīmiju gan pirkām gatavu. Bija interesants pasākums.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Es pirms gadiem 10-12 atdāvināju vienam internātam 2 palielinātājus, tankus un visu pārējo. Prātā neienāca, ka jaunatnei būs interese. Nu nekas, safočēs un lai jož uz jvk vai fotki laboratorijām ar filmiņām.

Link to comment
Share on other sites

Hei zinošie, par DOF runājot, kaut kad sen, kaut kur lasīju, neformālos avotos, ka DOF FIELD neesot plaknes forma, bet sfēra. Ir kāds pētijis šo jautājumu?

Link to comment
Share on other sites

9.12.2022. , 13:39, versatile teica:

Vispār, tālāk tikai sākas sarežģītās lietas :))

Tādas kā - kas pie velna ir exposure compensation :D

Nu man ir skaidrs, KO tas izdara, bet KĀ?

 

9.12.2022. , 19:48, inteens teica:

Labāka par šo Birkmaņa, vai saturs ir līdzīgs?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , 138 teica:

Nu man ir skaidrs, KO tas izdara, bet KĀ?

Vienkārši. Eksponometrs samēra pie konkrēta diafragmas atvēruma pienākošo gaismas daudzumu un iestāda nepieciešamo ekspozīcijas laiku. Ar kompensāciju manuāli tiek izmainīts šis laiks īsāks vai garāks pa soļiem. Attiecīgi - vai +.

To var pat telefonā manuālajā vai pro foto režīmā patestēt (ja telefons nav galīgi apgraizīts).

Link to comment
Share on other sites

Birkmaņa grāmata vairāk profesionāļiem. Buņimovičš visu izstāsta no pašiem pamatiem. Daudz kas arī mūsdienām aktuāls.

Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 2 stundām , 138 teica:

Nu man ir skaidrs, KO tas izdara, bet KĀ?

Maina vienu vai vairākus no tiem 3 parametriem.

M režīmā nestrādā, jo tur tie visi norādīti (ja ir Auto ISO, tad strādā).

Av režīmā maina slēdža laiku/iso

Tv režīmā maina diafragmu/iso

P režīmā maina pēc saviem ieskatiem kādu no parametriem.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 13 stundām , versatile teica:

Maina vienu vai vairākus no tiem 3 parametriem.

Pag, ekspozīcijas kompensācija maina tikai tās ilgumu attiecībā pret nomērīto noklusējuma parametru, nevis vienu no 3. Vai es kaut ko ne tā saprotu?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 49 minūtēm , Racer teica:

ekspozīcijas kompensācija maina tikai tās ilgumu attiecībā pret nomērīto noklusējuma parametru

Ekspozīcija nozīmē, cik gaismas tiks savākts. Attiecīgi to var mainīt caur diafragmas atvērumu, ekspozīcijas laiku vai sensora jutību. Noslēdzot vienu vai vairākus mainīgos, aparāts strādās ar atlikušajiem lielumiem.

Link to comment
Share on other sites

Loğiski, ka var mainīt, bet kompensācija maina tieši ekspozīciju, nemainot citus parametrus. Es to pieminu, lai nejauktu galvu biedram @138, kurš jautāja. ;)

Link to comment
Share on other sites

pirms 15 stundām , versatile teica:

Av režīmā maina slēdža laiku

Tv režīmā maina diafragmu

Pārliecinājos, tā notiek.

Ar piebildi, ka Tv režīmā [+] viņš ne vienmēr kaut ko maina. Apstākļos, kādos bez kompensācijas būtu 4.5 (tātad ir iespējamas vēl divas pakāpes vairāk vaļā, 4.0 un 3.5) pat uzliekot [+5] (maksimālais [+]), viņš tāds mēdz izdomāt lolnauveerc un atstāt to pašu 4.5. Tas ir normāli?

[-] Tv režīmā un [+] un [-] Av režīmā (un arī [+] Tv režīmā kad bez kompensācijas būtu kaut nedaudz tālāk no maksimuma, teiksim 6.3) jā, konsekventi mainās tas, kam būtu jāmainās.

Link to comment
Share on other sites

 

 

pirms 2 stundām , Racer teica:

Pag, ekspozīcijas kompensācija maina tikai tās ilgumu attiecībā pret nomērīto noklusējuma parametru, nevis vienu no 3. Vai es kaut ko ne tā saprotu?

Pirms 53 minūtēm , Racer teica:

bet kompensācija maina tieši ekspozīciju, nemainot citus parametrus.

 

Vot nē, Av režīmā "ekspozīcijas kompensācija" maina slēdža ātrumu! :)

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , 138 teica:

Vot nē, Av režīmā "ekspozīcijas kompensācija" maina slēdža ātrumu! :)

Kas ir slēdža ātrums un kas ir ekspozīcija?  Āksts. :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kāds režīms un apmēram kādi parametri būtu optimālie, lai iegūtu apmēram šādas bildes?

 

317713057_10159727823665995_371030215687

 

308872632_5874891749217391_2513951712981

 

 

 

 

Pirms 12 minūtēm , Racer teica:

Kas ir slēdža ātrums un kas ir ekspozīcija?  Āksts. :D

Lūdzu atvainot manu disleksiju, bet tikuntā tev nav taisnība, jo Tv režīmā "ekspozīcijas kompensācija" maina diafragmu :D

Labots - 138
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...