Jump to content

Recommended Posts

Haha. Atļaušos pasmaidīt par Didža retoriku. Atceros, pirms gadiem piecpadsmit aviācijas nozares speciālisti svētā pārliecībā apgalvoja, ka varbūt arī autopilots spēj turēt lidmašīnu taisni debesīs virs okeāna, bet nekad dzīvē bez fiziskā pilota nebūs iespējams pacelties un nosēsties, jo, redz, tur esot 'jājūt' sānvējš un sasvēršanās, jājūt skrejceļš zem riteņiem, un vispār nosēdināt lidmašīnu esot īsta māksla, ko nekad nebūs iespējams tikai uz senosru datiem izdarīt.

 

Ņemot vērā, ka nu jau vairākus gadus ILS sistēmas to vien dara, kā pārņem pacelšanās un nolaišanās procedūras no saviem cilvēku kolēģiem, kad tie gaļas maisi pilotu krēslos nespēj miglā redzēt tālāk par lidmašīnas degunu, un no nākamā gada vairums aviokompāniju ar jaunajiem Dreamlineriem plāno samazināt pilotu skaitu uz vienu dežūrpilotu, kas principā tur krēslā sildītu pakaļu lasot avīzi un iejauktos īstajā pilotēšanā tikai gadījumā, gan zibens vai imigrants uzspridzina pusi lidenes fizelāžas, es teiktu, ka visi iesūnojušie speci ir konkrēti apdirsuši pakaļkājas ar saviem pravietojumiem. Tāpat arī autopilota un ILS sistēmas ar savu drošības statistiku vienkārši atstāj cilvēku pilotus tādā apkaunojošā statistikas ēnā, ka tiem vispār jāiet stūrītī nervozi uzpīpēt.

 

Didzis aizdomīgi izklausās kā Bila Geitsa 1981.gadā izteiktais bēdīgi slavenais "640K is more memory than anyone will ever need". :D

Edited by J.Reinis
Link to post
Share on other sites
  • Replies 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • snukurins

    408

  • AndrisBB

    292

  • binary

    238

  • Jurkins

    228

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nekas tur nav izdomāts. Dzīve tagad dinamiska un ko darīt, kad atbrauci mājā no darba, akumulators tukšs, bet tūlīt ar ģimeni jābrauc uz koncertu. Sievai mati jāfēno, meitai siltu ūdeni boilerī vajag

Da ko tie ražotāji vispār jēdz, ne mašīnas, ne tehniku māk taisīt, nebūtu BOOT biedru vispār viss būtu pakaļā! Arī politikā tieši tas pats 

Es gan mācos no kļūdām,lielākā daļa latviešu gan nē.

Posted Images

Tas ir arguments, ka

 

visi tavi argumenti apliecina tikai to, ka esi atpalicis no reālās dzīves par apmēram 20-30 gadiem. Un papildus vai nu tēlo muļķi vai tāds tiešām esi.

 

 

Vispirms būs neizbēgams pārejas periods, kura laikā darbosies gan autopilots, gan pieejams vadītājs. Tas ir fakts un to neviens ražotājs neapstrīd. Nav fiziski iepējams vienā brīdī pāriet no pilnībā cilvēka vadīta auto uz pilnībā automātisku. Pārejas perioda laikā autopiloti uzkrās milzīgu informācijas daudzumu par maršrutiem. Faktiski tas, ko Google izdarīja ar savu Street View programmu, būs paveikts maršrutu digitalizācijas jomā. Tikai daudz lielākos apmēros. Visi iespējamie maršruti un trajektorijas būs pieejamas datu bāzē. Arī tas, kā fūre ir braukusi uz mazo noliktavu vai kokvedējs caur Latgales mežiem būs pāris tūkstošu reižu digitalizēts. Autopilotam būs tikai jāizvēlas optimālākā trajektorija un tā mazlietiņ jāpiekoriģē, pamatojoties uz sensoru rādījumiem par pašreizējo stāvokli.

Edited by e = d
Link to post
Share on other sites
Autopilotam būs tikai jāizvēlas optimālākā trajektorija un tā mazlietiņ jāpiekoriģē, pamatojoties uz sensoru rādījumiem par pašreizējo stāvokli.

Tieši tā. Un jau mūsdienās izstrādes procesā ir desmitiem dažādu AI algortimu un pat dedikētu SoC, kuru vienīgais uzdevums ir analizēt tiem rādītu problēmas risinājumu, un mācīties, pēc kādiem principiem operatori cilvēki pieņem tos vai citus lēmumus, izvilkt no šīm redzētajām manipulācijām to daļu, ko līdz šim cilvēkiem ir sniegusi 'pieredze', un šo izvilkto pieredzi momentāni koplietot ar simtiem tūkstošu citu tādu pašu mācību procesā esošu automātu uz visas pasaules.

 

Ja Didzis būtu noskatījies augstāk publivēto video, viņš būtu sapratis vienu atslēgas frāzi - "mašīnas pašmācības ceļā uzkrāj pieredzi un ar to dalās ar citām mašīnām tādā ātrumā, kā cilvēku evolūcija nekad vairs nespēs turēties līdzi".  Māšīnām nav jābūt gudrākām par tevi, vai jāzin viss, ko māki tu. Bet kad mašīnas uzkrāj pieredzes drupačas no simt tūkstošiem citu tava darba darītāju, viņu kolektīvās zināšanas ir vienkārši simtiem reižu lielākas, kā tu spētu iegūt tūkstoš mūžos.

Edited by J.Reinis
  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

Pats gan saki, ka pilots lidmašīnā tomēr būs, jo autopilots nevar tikt galā ar visām situācijām. Tāpat ir automašīnā. Rezerves riteni autopilots uzlikt nekad nevarēs. Ja kas, krievu  kosmosa kuģis Buran jau 1988 gadā nosēdās bezpilotu režīmā. Tas ar krievu tehnoloģijām un procesoru uz MP40 tranzistoriem :sarkasms:  Jautājums, cik tas maksā un vai to vajag.

Link to post
Share on other sites
alusbundza

 

 

Bezpilota automobiļi jau sen māk driftēt, un pat to dara labāk kā cilvēki šoferi.

un kur ir kaifs?, sēdēt blakus?, tas būtu tik pat apsurdi, ka paņemt sīrieti, lai izdrāš sievu, un pats  no malas vēro..... 

  • Patīk 3
Link to post
Share on other sites

jūs, galvenais, nepārtrauciet šo tēmu

interesanti taču, kad no auto lietām nonāks līdz, piemēram, kabaču audzēšanas apspriešanai  :grin:


 

 

paņemt sīrieti, lai izdrāš sievu, un pats  no malas vēro

 

skatīt "vuārisms"

  • Patīk 4
Link to post
Share on other sites
Pats gan saki, ka pilots lidmašīnā tomēr būs, jo autopilots nevar tikt galā ar visām situācijām.

Tak e=d jau rakstīja -

 

Vispirms būs neizbēgams pārejas periods, kura laikā darbosies gan autopilots, gan pieejams vadītājs. Tas ir fakts un to neviens ražotājs neapstrīd.

 

 

Pāris gadi un augšminētā kolektīvā apmācība, pāris miljoni autonomā apmācības režīmā nolidotu kilometru, un pāris tūkstoši nosēšanos ekstremālos laika apstākļos, kuros pieredzējušie piloti 'piekoriģēs' autopilotu, nododot tam savas iemaņas, un arī dežūrpiloti vairs nebūs vajadzīgi.  

Edited by J.Reinis
Link to post
Share on other sites

Par to mašīnu savstarpējo pieredzes apmaiņu, atļaušos pasmaidīt. Konkurējošas autobūves firmas to nekad nepieļaus. Tas tāpat, kā Bils nedos Windows kodu. No globalizācijas viedokļa tak būtu ideāli, ja visas mašīnas būtu vienādākas ar vienādām detaļām. Tā nekad nebūs un  VW nekad  nemācīs Toyota  :sarkasms: 

Link to post
Share on other sites
Tas tāpat, kā Bils nedos Windows kodu.

Tev būtu taisnība, ja vien diemžēl mūsdienu patērētāju prasības nedītu savu. Atceries, kad spēļu dzinēju izmantošana un licencēšana maksāja daudzus miljonus vēl pirms izstrādes sākšanas, kā rezultātā AAA kvalitātes spēles spēja taisīt uz pirkstiem saskaitāmas studijas pasaulē? Un tagad tu paskaties uz bezmaksas Unity, CryTek, Unreal Engine un uz tiem radītajiem meistardarbiem, kas tirgojas miljoniem kopiju, paskaties uz simtiem free-to-play spēļu, kas pelna vairāk kā dārgas franšīzes, paskaties uz izaugušo open source un premium komjunitiju, un saproti, kur pūš visas vēsmas.

 

Arī navigācijas sistēmas kādreiz maksāja kosmosu. Par real-time traffic information pat nerunājot. Un bums - bezmaksas waze izkonkurē visus. Klienti prasīs, lai automašīnas krāj pieredzi un ir drošākas ātrāk, kā to spēj viens ražotājs ar savu individuālo iegūto pieredzes portfolio datubāzi. Un rezultātā neizbēgami tiks radītas koplietošanas datu bāzes, un ražotāji sametīsies šiem projektiem, lai iegūtu ātrāk lielāku pircēju piekrišanu un turpinātu konkurēt ar dizainu, unikālām savām sīkajām inovācijām un brendu.

Edited by J.Reinis
Link to post
Share on other sites

Autiņa dzelži nav datorprogramas. Programu var uzrakstīt jebkurš, ja ir dators un talants to darīt. Autiņus pasaulē ražo nedaudz firmas un rās nekad nedalīsies ar saviem noslēpumiem. Tīnis var spēlīti izgudrot, bet autiņu uzražot nekad!

Link to post
Share on other sites
Ronalds

Lūk tieši pie rampas autopilots ar fūri jau tagad var piebraukt ideāli. Kontrolēti, iepriekš paredzami apstākli! 

 

Runājot par bilžu analīzi - skaidrs ka autopilotam nav nekādas vajadzības atšķirt mērkaķi no nēģera bet viņam jāatšķir ceļš no piemēram priedes vai mājas mestās ēnas! 100% nekļūdīgi, jebkuros laika apstākļos! 

Sākumā lai dators to iemācās darīt laboratorijā, no fotogrāfijām, tad varēsim domāt par ceļu! Tā pat kā bērnam - sākumā jāiemācās rāpot, tad staigāt, tikai tad var domāt par mākslas vingrošanu! 

Vēl elementārs piemērs ir CAPTCHA  - tie ķeburi kas jāatšifrē, lai pierādītu ka servisam reģistrējas cilvēks. 

 

Par googles automobiļiem - viņos sēž vadītājs, kuram diemžēl regulāri nākas pārņemt vadību, lai novērstu avārijas. Lasīju - kad atklātībā nāca fakti, cik bieži viņiem to nākas darīt, USA valdība pat taisījās aizliegt bezpilota auto izmēģināšanu uz koplietošanas ceļiem. 

Vēlreiz saku - bez grandioza izrāviena mākslīgā intelekta jomā mums pašbraucošus auto neredzēt kā savas ausis! Bet protams ka darbi notiekas un arī AI attīstās. Lēnāk kā gribētos, bet attīstās. Kādreiz pašbraucoši auto būs ikdiena. 

Bet sākumā datoram jāiemācās suns no kaķa atšķirt un CAPTCHA atšifrēt ne sliktāk kā cilvēkam! 

Link to post
Share on other sites

 

 

Autiņus pasaulē ražo nedaudz firmas un rās nekad nedalīsies ar saviem noslēpumiem.

 

Nez no kurienes uzradās Tesla.

To uztaisīja cilvēks, kurš nekad nebija darbojies autobūvē.

Link to post
Share on other sites

 

 

Runājot par bilžu analīzi - skaidrs ka autopilotam nav nekādas vajadzības atšķirt mērkaķi no nēģera bet viņam jāatšķir ceļš no piemēram priedes vai mājas mestās ēnas! 100% nekļūdīgi, jebkuros laika apstākļos! 

 

man liekas visi autonomie darbojas uz lazerskenera un veido 3d attēlu nevis ar prastu kameru bez dziļuma izjūtas pikseļos meklē ceļu, līdz ar to viņam nekas nav jāatpazīst, jo ēna nav objekts.

Link to post
Share on other sites

 

 

bet viņam jāatšķir ceļš no piemēram priedes vai mājas mestās ēnas! 100% nekļūdīgi, jebkuros laika apstākļos!
Un te lūk auto izmantotie lāsera 3D skeneri cilvēka acis izkonkurē 100 gadījumos no 100, jo autiņš ēnu no reālas priedes atšķirs ne vien daudz ātrāk, bet daudz precīzāk kā cilvēks. Tāpat arī autiņa 'acis' nekad nenogurs, nekad nemirkšķinās, nekad neskatīsies uz īsiem svārciņiem ielas malā. Kā jau iepriekš vairākas reizes uzsvēts - autopilotam NAV jābūt ideālam, lai to atļautu un sāktu plaši izvērst ielās. Viņam ir tikai jābūt drusku labākam par vidējo statistisko vadītāju, kurš, diemžēl, ir drausmīgs. 
Link to post
Share on other sites
Ronalds

 

 

Un rezultātā neizbēgami tiks radītas koplietošanas datu bāzes

 

Pieņemu ka jā, bet taču ari tam vajag AI! Pašlaik pašbraucošo robotu izstrādātāji savās programmās apraksta arvien vairāk un vairāk situāciju, arvien vairāk un vairāk IF - THEN. Ja pieņem ka noteikumu, zināšanu bāze dinamiski papildināsies  no citu robotu pieredzes, tad ātri vien viņas apjoms pārsniegs saprātīgas robežas - nepietiks neviena CPU lai šo izanalizētu reālā laikā! Dzīvu būtņu smadzenes strādā savādāk, bet neviens īsti nezina kā! 

Link to post
Share on other sites
Kā jau iepriekš vairākas reizes uzsvēts - autopilotam NAV jābūt ideālam, lai to atļautu un sāktu plaši izvērst ielās. Viņam ir tikai jābūt drusku labākam par vidējo statistisko vadītāju, kurš, diemžēl, ir drausmīgs. 

 

bet ko vainos, kad autonomais notrieks bērnu? šoferi var ielikt cietumā (neautonomā). rūpnīcā robots radīs finansiālus zaudējumus, vai nāves gadījumā atbildēs rūpnīca, vai kurš vainīgs noskaidros izmeklēšana. bet, ja masu produkts pa reizei kādu nogalina, kas pilnīgi noteikti arī notiks- kas par to atbildēs? norakstīs uz shit happens un ka statistiski autonomie nogalina mazāk? es nedomāju, ka tas ies cauri, tapēc viņiem jābūt tuvu perfektiem, vai līdz tam autopilots strādā kā teslai- abas rokas uz stūres, kāja uz bremzes un šoferim 110% uzmanība uz ceļa un jāgaida, kad pašam jāiejaucas. un tajā brīdī jau šoferis ir atbildīgs par tiem sūdiem ko autopilots savārīs.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
Ronalds
man liekas visi autonomie darbojas uz lazerskenera un veido 3d

 

Jā, bet paskaties raidījumus par pašbraucošajiem auto - cik bieži viņi kļūdās, cik bieži tas lāzera skaneris zīmē gļukainu apkārtējās pasaules ainu! Teroētiski jā - lāzerskaneris ir kruta, reāli cilvēka acis plus bilžu apstrāde smadzenēs veido nesalīdzināmi labāku ārpasaules modeli. Piemēram lāzera skaneris nespēj atšķirt peļķi no asfalta, uz ceļa mētājošos plēvi no guloša cilvēka. Un vēl jautājums, kas notiks, ja pretim braucošais robots sāks ar savu lāzeri spīdināt. 

Edited by ronalds_
Link to post
Share on other sites

@rolands_ jap, es ar tādu 100reiz labāku redzi kā lāzers miglā un pretimbraucošā auto apžilbināts 3 nedēļas atpakaļ notriecu stirnu.

 

lāzers jau tur nav vienīgais sensors, un ja nemaldos, lāzers redz cauri peļķēi vai tur nav bedre, cilvēks var arī neredzēt.

Link to post
Share on other sites

 

 

bet ko vainos, kad autonomais notrieks bērnu?
 Neiemetīšu uz sitienu linku, bet pāris dienas atpakaļ lasīju, ka ASV jau dažos štatos likumiski atzinis bezpilota auto kā pilnvērtīgu transporta vienību, kas ir spējīga pati pieņemt lēmumus. Kurš vainīgs gadījumā, ja noliktavā konveijerā darbinieks iebāž galvu? Kas vainīgs, ja frēze atskrūvējusies no galda norauj roku? Kurš vainīgs, ja pa mežu ejot vētrā koks uzkrīt?
Link to post
Share on other sites
DeepSpaceMonkey

Svarīgi būs, lai šie auto ir ne tikai autonomi, bet arī teiksim ir daļa no IoT, lai nerastos muļķu sastrēgumi. Vēl viens pluss ir tāds, ka šādi auto spēs pasargāt pārējos ceļa dalībniekus no kārtējā pensionāra, kuram sirds apstājusies..

Link to post
Share on other sites

Kad autiņa dators uzkārsies un autiņš nobrauks cilvēku, tad to Amerikā, par sodu, zem preses. Eiropā problēmas un tas neies cauri, jo Eiropas savienībā nāvessods atcelts. Autiņam būs mūža ieslodzījums :sarkasms:

Link to post
Share on other sites

 

 

Kad autiņa dators uzkārsies un autiņš nobrauks cilvēku, tad to Amerikā, par sodu, zem preses.
Es jau augstāk jautāju - a ko motorzāģim, kas krītot pirkstus nogrieza? A ko kokam, kas mežā nosita? A ko konveijeram kurā galvu iebāza? 
Link to post
Share on other sites

nu tie takā skaidrs, paša vaina vai nelaimes gadījums vai darba devējs nav pienācīgi veicis darba drošības pasākumus.

 

es vienkārši gribu saprast, kas atbildēs par to vienu no miljardiem nestandarta gadījumu, kad avārijas izraisītājs būs autonomais auto. par cik tas ir nevis uzprogrammēts, bet mācās pats, teorētiski vainīgs ir auto, jo tas nav iemācijies šādu situāciju, jo nekādi if - then tur nenotiek.

Link to post
Share on other sites

Motorzāģi lieto un ar to rīkojas cilvēks. Tam vienīgā elektronika ir aizdedzē. Koks ir Dieva radīts un pret Dievu parasti pretenziju nav :sarkasms: Strādnieks, pie konejera, ir parakstījis darba drošības žurnālu un tātad instruēts, ka galvu tajā bāzt iekšš nevajag. Pats tak saproti, ka runa par mākslīgo intelektu. Ja autiņš nobrauks cilvēku, spēs savu pieredzi nodot citiem, bet tiks par to iznīcināts, tad arī citiem autiņiem par to jāuzzin. Citādāk, vienam autiņam iepatiksies braukt virsū cilvēkiem un tas vēl savu pieredzi  izplatīs citu autiņu vidū. Iedomājies, kas tad notiks. Internets ta mums ātrs un pēkšņi visi autiņi var sadomāt braukt virsū cilvēkiem. Gan jau autiņi uz ceļa sapazisies, kāds mersis iemīlēsies fiatiņnā, bet varbūt razborkas starp tiem sāksies, jo kāds otru nebūs palaidis. Mākslīgais intelekts taču :sarkasms:

Edited by Didzis
Link to post
Share on other sites

Bļ*, vai tiešām visi tā ir pieraduši pie Amerikas tiesu prakses, ka kādu var iesūdzēt pat tad, kad pats sev uzmet kasti uz kājas, ka ir aizmirsuši, kas ir NEGADĪJUMS? Saproti - negadījums, kas vienkārši NOTIEK! Bez neviena tiešas vainas.

 

Piem. Gāju pa ielu, garām braucošajai mašīnai saplīsa riepa, un tā man uzbrauca virsū. Ko man skriet iesūdzēt? Autovadītāju, mašīnas ražotāju, mašīnas pārdevēju, riepu ražotāju, riepu pārdevēju, strādnieku kas to riepu montēja, ielu būvētāju, sētnieku, ko?? Varbūt uzreiz komisiju nolīgt, lai izmeklē, kapēc riepa pārplīsa - varbūt ražošanas defekts, varbūt nagla uz ceļa, varbūt pārāk noliejusies bija? Ja tā bija nagla, ko tad? Nolīgt detektīvu komandu, lai meklē visā pilsētā auto, no kura tā nagla varēja būt izkritusi? Varbūt iesūdzēt naglu ražotāju par to, ka viņu nagla pārdūra riepu un auto rezultātā kļuva nevadāms? Galvenais taču kādu iesūdzēt, vai ne?  

 

Manuprāt ja cilvēkam, izejot pa mājas durvīm, vai sēžoties auto, jau nav vismaz kaut kādā prāta daļā samierināšanās ar domu, ka tā var būt pēdējā reize, kad viņš to dara, tad viņam ir nopietnas problēmas ar galvu. Mēs riskējam katru dienu. Cits vairāk (lecot ar izpletņiem, kāpjot kalnos, skrienot ar auto) cits mazāk (neizkāpjot no gultas). Bet vienmēr ir iespēja, ka kaut kas notiks, neizbēgami.


 

 

Koks ir Dieva radīts un pret Dievu parasti pretenziju nav

Muļķības - noteikti taču var atrast kādu, ko iesūdzēt. Laika ziņu dienestu piemēram - nebrīdināja, ka būs vētra, kas lauzīs kokus. Vai meža īpašnieku - ka neuzlika mežam apkārt trīs metrus augstu dzeloņdrāšu žogu. Vai labklājības ministriju, ka neizplata bukletus par to, ka mežā var uzkrist uz galvas lūztošs zars. 

 

Dzelžaina jums tā loģika, kad drusku to pastiepj, kā manos augšminētajos piemēros, ne?

Edited by J.Reinis
  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Bļ*, vai tiešām visi tā ir pieraduši pie Amerikas tiesu prakses, ka kādu var iesūdzēt pat tad, kad pats sev uzmet kasti uz kājas, ka ir aizmirsuši, kas ir NEGADĪJUMS?
 

 

Tās štelles jau pārsvarā Amerikā tiek bīdītas, tā ka nekur neliksies.

Link to post
Share on other sites
DeepSpaceMonkey

Ja tā nu notiks un patiešām mākslīgais intelekts nobrauks vienu nelaimīgo miljardā, miljonā vai pat 100 tūkstošos - tas tik un tā ir pizģets cik daudz reižu mazāks skaitlis, nekā ikdienā cilvēku iet bojā autoavārijās, jo redz dažiem obligāti jāatbild uz īsziņu tieši pienākšanas brīdī, krampis sameties pakaļā u.c. problēmas. Kam no tā ir labāk, ja notiesā vainīgo - radiniekiem mierinājums, nelaiķim smiltis vieglākas? Manuprāt pareizi izstrādāts un apmācīts mākslīgais intelekts tieši samazinās nelaimes gadījumu skaitu uz ielām, kur nu vēl neļaus blondīnēm vispār kaut kur braukt, kamēr mašīna nav savesta kārtībā.

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Svarīgi būs, lai šie auto ir ne tikai autonomi, bet arī teiksim ir daļa no IoT, lai nerastos muļķu sastrēgumi.

 

Tas būs jau krietni ātrāk. V2V (V2R, V2X) komunikāciju protokolu pieņemšana ASV jau ir tuvu finālam. Tuvākajos gados tas būs obligāts jauno auto elements. Pasākumā ir iesaistīti kaudze auto ražotāju, daudzi elektronikas ražotāji. Eiropā ir Car-2-Car komunikāciju apvienība. https://www.car-2-car.org/index.php?id=5

 

Standartus ir plānots unificēt pasaules mērogā. Nianses var būt tikai ar komunikāciju frekvencēm.

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

Valduha>Vēl kādi 10-20 gadi un sāks gāzties kopā arī pārējais.

 

Ja pie autorobotu programmēšanas tiks amerikāņi tad algoritms Didža dubļainā ceļa gadījumā noliks mierā un piedāvās ceļu turpināt gumijniekos vai zvanīt 911.

Šamiem tak mazākais sniegs un manuālā dzīve apstājas.

Nedod dievs vēl visu to palaist online pie vīrusiem,kāds hakeris vienā dienā visiem var likt braukt nachui

Edited by snukurins
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Raimonds1

Jebkura gadījumā visas tās tehnoloģijas jau izstrādes laikā riskē sastapties ar indivīdu, kurs uzskata visus pārējos projekta dalībniekus par alņiem, sevi - par pašu gudrāko un kaut kādus tur fizikas, mehānikas, elektronikas pamatu likumus par kaut ko traucējošu savam darbam. Var gadīties, ka tāds darbinieks uzraksta pāris ļoti būtiskas rindiņas kodā un/vai projektē un atbild par kādu gatavu mezglu un ar to pietek tādiem sūdiem, ka maz neliksies.


par vecām tehnoloģijām, zirgiem un kosmosu http://www.astrodigital.org/space/stshorse.html


"So a major design feature of what is arguably the world's most advanced transportation system was originally determined by the width of a horse's ass. "

Link to post
Share on other sites
jau izstrādes laikā riskē sastapties ar indivīdu, kurs uzskata visus pārējos projekta dalībniekus par alņiem, sevi - par pašu gudrāko

Tavai zināšanai tādos projektos mezglus netaisa ne viens, un ne simts, un pat ne tūkstotis cilvēku - tur katram blokam, katram modulim ir simts pārbaudes no neatkarīgiem programmētājiem, vēl pirms tā rindiņa vispār nonāk kaut vai tikai testēšanas stadijā uz demo automobiļa iekš testa poligona, kur nu vēl ielās. Tā ir pilnīgi cita industrija, ar citām kvalitātes prasībām un citām izmaksām, tāpat kā avionika.

Edited by J.Reinis
Link to post
Share on other sites

Bilam gan naudas vairāķ, gan programētāji paši krutākie, bet visu laiku Windowsā atrodas kļūdas :sarkasms:Programētrāji vienmēr kļūdās, vai speviāli kautko saprogramē, kā tas notika VW dīzeļu vadības blokā, lai apjātu amerikāņnu stingaš izmešu normas.  Kapēc te kāds iedomāja, ka programējot mākslīgā intelekta autiņu būs savādāk. Kur programētājs, tur vienmēr problēmas. 

Link to post
Share on other sites

Sarunājas 2 draudzenes, no kurām viena ir stāvoklī un prasa padomu, vai ir būtiski, kā viņa uzvedīsies gaidot bērnu. Otra atbild: "Nē, ko Tu. Mana mamma, gaidot mani daudz klausījās plates un tas mani nekā nav ietekmējis, nekā nav ietekmējis, nekā nav ietekmējis..." :D

 

Ir vērts pasekot līdzi ne tikai mušām, bet tehnoloģiju attīstībai, jo tā notiek ļoti strauji. Ja kādreiz tādi pamatīgāki lēcieni bij 10-20 gados, tad tagad jau 5. Ir samērā senili un pat mazliet infantili atsaukties uz 20 gadu vecu pieredzi un radinieku tālbraucēju, par kura zināšānām nevienam nav ne mazākās nojausmas...

 

Pieļauju, ka pasākums ar bezpilota auto sanāks, jo elementāras lietas, kā parkošanās radari, kas paši iegriež mašīnu vietā un radari, kas atpazīst cilvēkus uz ceļa, jau strādā un ir ieviesti masveida (salīdzinoši) ražošanā. 

Link to post
Share on other sites

Tiko saskrējās divi vilcieni,vienu elementāru parametru nesanāca noautomatizēt.

kur ir kaifs?, sēdēt blakus?

Spriežot pēc tā kā vecenes spiedz aizmugurējā sēdeklī drifta laikā kaifs ir tur.

Edited by snukurins
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Tiko saskrējās divi vilcieni,vienu elementāru parametru nesanāca noautomatizēt.
Vai tad tur tieši otrādi - nebija cilvēka kļūda? :p 
Link to post
Share on other sites

Nē gan,nenostrādāja automātiskā bremzēšanas sistēma(vismaz tā stāsta mēdijos) kurai bija jāaptur vilciens šādos gadījumos kad izveidojusies situācija kur vilcieni pa vienām sliedēm brauc viens otram pretī.

Kur problēma šajā gadījumā sistēmu uztaisīt ar vairākām pakāpēm,kaut vai GPS dispečeram ziņo par visu vilcienu atrašanās vietu,kustības virzienu un uz kurām sliedēm tas atrodas.

Tagad pat šoferu kursos joprojām māca ka ja esi noslāpis uz sliedēm un nevari tās atbrīvot ir jāskrien mājot ar sarkanu lupatu kādi pāris kilometri kaut gan elementāri var pazvanīt no mobīlā.

Edited by snukurins
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...