Jump to content
e = d

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas

Recommended Posts

e = d

Piedāvāju tēmu, kur atsevišķi apspriest auto industrijas tehnoloģiju attīstības virzienus - robotizētos auto, elektroauto tehnoloģijas, nomas auto konceptus.

Lai nebūtu runas, ka tas vis ir tikai teorētiski un varbūt kaut kad nākotnē kaut kas būs, te ziņa par Alphabet Inc (Google) http://www.reuters.com/article/us-alphabet-autos-selfdriving-exclusive-idUSKCN0VJ00H

 

Īsumā - ASV varas iestādes atļauj atzīt automatizētu sistēmu par auto vadītāju. ""NHTSA will interpret 'driver' in the context of Google's described motor vehicle design as referring to the (self-driving system), and not to any of the vehicle occupants," NHTSA's letter said. "

Tā kā jau pavisam tuvā nākotnē varam sagaidīt, ka ASV pilsētās parādīsies robotizētie taksometri un nomas auto. Tie varētu būt pirmie, jo ir citas juridiskās nianses vēl jārisina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
J.Reinis

BMW world's first self-drifting car
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Valduha

Nogaidi brīdi,kad kaimiņš ir skaidrā,iedod velosipēdu,pats uz bagažnieka un uz priekšu.

Ko tā tehnoloģija mūsu Latvijā piem.dotu?Viņa nobruktu pie pirmajām bedrēm.

  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Cik noprotams, tām autonomajām automašīnām vajag savilktas baltās strīpas. Pie mums tāds auto neaizbrauktu līdz Siguldai, pat pār atjaunoto Salu tiltu pāri netiktu.

 

Vēl laikam tiem -bīļiem ir problēmas ar sniegu un ledu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ieleja

interesanta tēma, lai arī uz Latviju mazāk (laikā tālāk) attiecināma

 

vispār tas ļoti sasaistās ar gaidāmo revolūciju visā transporta nozarē, jo auto bez vadītāja, ko varēs iznomāt pēc vajadzības, agrāk vai vēlāk aizvietos ierasto auto izmantošanas praksi, kad viens cilvēks ar vienu auto dodas uz darbu no rīta un vakarā mājā, dažreiz pa ceļam piestājot pie veikala, bērnudārza vai skolas, sporta zāles, bet auto 80-90% laika pavada maksas stāvvietā. ar attīstītu un automatizētu loģistikas organizāciju auto noslodze varētu būt daudz optimālāka

 

potenciālie ieguvumi ir milzīgi - optimālākas izmantošanas (vairāki cilvēki auto, auto visu laiku ceļā) dēļ mazāk auto, tādēļ ielas tukšākas, mazāk sastrēgumu, tīrāks gaiss, vairs vari nebūt auto īpašnieks, nerūpēties par tā stāvvietu, apkopi, ekspluatāciju, vari dzīvot bez tiesībām. pieņemu, ka auto bez vadītāja attīstīsies evolucionāri - no auto ar autopilota iespēju līdz individuālam īpašniekam piederoša auto bez vadītāja

 

tehniskās lietas lietas paspriest grūti - tādi auto jau ir gatavi, likumdošana to atļaus dažu gadu laikā, bet attīstība iespējama dažāda, jo paredzamās izmaiņas industrijā milzīgas

 

vienā seriālā bija apskatīts interesants aspekts - auto brauc pārāk pareizi, atšķirībā no cilvēka

Edited by ieleja

Share this post


Link to post
Share on other sites
jema

Lai kaut ko apspriestu, vajadzētu vismaz zināšanas dotajā tēmā, bet tagad sanāks apriest cik katrs ir sapratis no publikācijas žurnālā vai WEB. Sanāks ļoti kruta apskriešana! :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luke

Nu tā lielākā sāpe efektīvai auto izmantošanai ir tāda, ka vairums cilvēku uz darbu un no darba uz mājām brauc +/- vienā un tajā pat laikā. 

Pieņemu, ka daudziem vislielākais ieguvums no tāda auto būtu, piemēram, tāds, ka auto savu saimnieku smuki izlaiž pie darba ieejas durvīm un pats aizbrauc tālāk, smuki noparkojas vai arī pats aizbrauc uz mājām, lai pēc tam varētu aizvest sievu vai bērnus uz darbu/mājām. Nu un taksometru kantori, pateicoties tādiem auto, agrāk vai vēlāk varētu palaist uz brīvām kājām lielāko daļu savu takšu vadītāju..

Share this post


Link to post
Share on other sites
e = d

Ar sniegu un ledu problēmas tiek risinātas - http://www.wired.com/2016/01/the-clever-way-fords-self-driving-cars-navigate-in-snow/

Lai gan šis ir tikai viens risinājums. Otra pieeja - pamatā jau pārvietošanās maršruts ir zināms un auto seko tam pēc GPS un citu sensoru datiem, tikai piekoriģējot trajektoriju pēc apstākļiem uz ceļa (šķēršļi, kupenas, ...). Pat, ja konkrētais auto pa maršrutu nav braucis, to ir pirms tam (arī labā laikā) izbraukuši tūkstošiem citu un auto pats var ielādēt labāko trajektoriju no centralizētas datu bāzes.


 

 

un taksometru kantori, pateicoties tādiem auto, agrāk vai vēlāk varētu palaist uz brīvām kājām lielāko daļu savu takšu vadītāju..

 

Uber ir viens no lielākajiem investoriem autonomo auto tehnoloģijās un tieši šāds arī ir viņu plāns - ar esošo biznesa modeli sapelnīt naudu, lai nākotnē starpnieki (vadītāji) vairs nebūtu nepieciešami un viņi sniegtu robotizētu taksometru pakalpojumus. Tā izkonkurējot parastos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

tuvākās simtgades laikā tas noteikti nenotiks. lai kas tāds būtu iespējams, tehnoloģijai jābūt dubļu cenā, lai to lietotu 100% cilvēku.

to var ļoti labi redzēt cik daudz clvēku brauc ar jaunām astrām, kas ir vienkāršas kā ķieģeļi un cik daudzi astru vietā ņem 10 gadus vecus luksus ar preino piekarēm un citu šņagu, kas maksā kaudzi naudas. principā kamēr tāds pilnībā autonoms transportlīdzeklis nemaksā sākumā un uzturēšanā tikpat cik tāda astra, vairums brauks paši, jo īrēt/pirkt tādu tehnoloģisku brīnumu nebūs rentabli.

tas par privāto sektoru.

 

bet takši un kravu pārvadājumi pilnīgi noteikti pavisam drīz tiks vairāk vai mazāk automatizēti, kaut vai tikai tapēc, lai fūre var izvairīties no dīkstāves kad šoferim jāguļ vai jāatpūšas. var rullēt pa pasauli 24/7 ar 0 dīkstāvi.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ronalds

Te ir viena ļoti nopietna problēma - proti AI, jeb mākslīgais intelekts. Neskatoties uz visām pūlēm jau vairāku desmitu gadu garumā nekas prātīgs pagaidām nav sanācis! Piemēram muša - miniatūras smadzenītes (ja tā to nervu šūnu apkopojumu var saukt) bet ideāli veic lidojuma kontroles funkcijas, orientējas telpā, izvairās no šķēršļiem, ļoti veiksmīgi izvairās no cilvēkiem un citām būtnēm kas grib nosist/apēst.

Modernai lidmašīnai šo nodrošina kaudze ar datoriem kas tērē nesalīdzināmi vairāk enerģijas, aizņem nesalīdzināmi vairāk vietas un kas pats interesantākais - nav tik efektīvi un droši kā mušas nervu centrs.....     

 

Dzīvu būtņu smadzenes strādā savādāk kā dators. Kā? To neviens īsti nezina, ir bijuši ntie mēģinājumi izpētīt, modelēt, atkārtot - pa lielam nekas nav sanācis! 

 

Un tā kā nav mākslīgā intelekta, tad visi pašbraucošie roboti strādā pēc stingri noteiktas programmas - IF notikums then darbība - tas tā vienkāršoti. Problēma ir faktā, ka visus iespējamos notikumus uz ceļa pie labākās gribas nevar paredzēt un ieprogrammēt. Un to arī parāda esošie pašbraucošie roboti - kamēr viss notiekas paredzamos apstākļos - viņi brauc, bet kā ir kāda nestandarta situācija - vairs netiek galā. 

Cilvēkiem un citām dzīvām būtnēm ir spējas pieņemt lēmumus arī jaunās, iepriekš neaprakstītās situācijās. Jā, ne vienmēr tiek pareizie lēmumi tiek pieņemti. 

 

Es teiktu ka sākumā vajag radīt mākslīgo intelektu kurš ar 99% varbūtību māk atšķirt suni no kaķa. Pat neskaidrā foto, pat 3 gadīga bērna zīmējumā. Ja kas ar šo uzdevumu bez problēmām tiek galā 3 gadīgs bērns, bet visjaudīgākajam datoram tas pagaidām nav pa spēkam! Un tikai tad domāt par auto vadīšanu.

  • Patīk 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
itanium

Tā ir nākotne - ne tik drīza, bet gribētos teikt, ka tuvākajos 20 gados aizies arī privātajā sektorā. Protams, ne 100%, bet liela daļa jauno auto to varētu nodrošināt.

Ar vecajiem lūžņiem cilvēki brauc, bet cik % brauc ar 30 gadus veciem un vēl vecākiem auto (Eiropa, USA)? Maz.

Edited by itanium

Share this post


Link to post
Share on other sites
alusbundza

un kur paliks braukšanas prieks?, un dzīvošanas prieks?, sex ?, tad nafig visu šito ......

  • Patīk 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
e = d

 

 

tuvākās simtgades laikā tas noteikti nenotiks.

 

mūsdienās faktiski jebkuru auto ar automātisko kārbu var ļoti ātri pārbūvēt par pilnībā autonomu. Pāris lidaru-sensoru bloki, papildus centrālais vadības modulis, uz stūres servomotora bloks un viss. Visa dzinēja vadība jau ir elektroniska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
superKrona

Kādi 100 un kādi 20? Pirms 10 gadiem neviens nespēja paredzēt jau uz šodienu esošo stadiju. Un par to AI, jeb mākslīgais intelekts arī jautājums. Tad kad notiek avārija, bieži nākas dzirdēt divu vārdu salikumu "cilvēciskais faktors" ha, ha, ha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ronalds
mūsdienās faktiski jebkuru auto ar automātisko kārbu var ļoti ātri pārbūvēt par pilnībā autonomu. Pāris lidaru-sensoru bloki, papildus centrālais vadības modulis, uz stūres servomotora bloks un viss

 

Jā jā! Nav jau problēmas nodrošināt, ka dators kustina auto vadības elementus, problēma ir ka neviena datorprogramma nemāk rīkoties nestandarta, iepriekš neaprakstītās situācijās! 

Edited by ronalds_

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

 

 

mūsdienās faktiski jebkuru auto ar automātisko kārbu var ļoti ātri pārbūvēt par pilnībā autonomu. Pāris lidaru-sensoru bloki, papildus centrālais vadības modulis, uz stūres servomotora bloks un viss. Visa dzinēja vadība jau ir elektroniska.

 

cena kāda un apkopes izmaksas? tas takā ir svarīgākais, nevis var vai nevar. ļoti daudz ko var izdarīt, tikai cik tas ir uzticami un rentabli. un protams apskatamies cik strauji attīstās auto nozare, pēdējos 50 gados nekas revolucionārs nav noticis, tikai testi un koncepti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ronalds

 

 

Pāris lidaru-sensoru bloki

 

Un kāpēc cilvēkam pietiek ar divām švakām kamerām, jeb acīm, bet auto ar krutu lidar sistēmu brauc nost no ceļa? 


 

 

n kur paliks braukšanas prieks?

 

Es gribēt pašbraucošu auto - uz pohām iekāpjam iekšā, norādam mērķi veikals un auto mani tur nogādā  ;) Vai piemēram noguris braucu no darba mājās - labprāt uzticētu stūrēšanu robotam.

Bet ja gribās pagonkot un pastūrēt ir iespēja pašam pārņemt vadību.

Bet kā jau teicu bez mākslīgā intelekta tas nav iespējams!  

Share this post


Link to post
Share on other sites
superKrona
Un kāpēc..

 

Salīdzināt krutu LIDARA datus ar cilvēka acu datiem un apstrādes rezultātā iegūto infu? Nebūtu slikti, ja ronalds ar aizsietām acīm vazātos pa ielu, izmantojot tikai attāluma līdz objektam datus, gan jau ka pēc 5 min kāds trolejbuss ar cilvēka acīm apveltītu vadītāju būs to sabraucis

Edited by superKrona

Share this post


Link to post
Share on other sites
itanium
Bet kā jau teicu bez mākslīgā intelekta tas nav iespējams!

Ko pie velna nozīmē nav iespējams? Tas jau notiek un ar visiem autonomiem auto kopā ir nobraukti ĻOTI lieli attālumi!

Lai brauc autonomi, un kā kādas problēmas, vadītājs pārņem vadību un "izlabo".

 

Es ko tādu (tikai nostrādātāku) gribētu ne tikai ikdienā, bet arī tālākos pārbraucienos. Pavisam nesen braucu uz Polijas dienvidiem - nu, reāli tizli vislaik uz to stulbo ceļu skatīties.

Edited by itanium
  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
ieleja

 

 

vajadzētu vismaz zināšanas dotajā tēmā

 

mhhhm, nokaajtot eksaamneu pie Jemas

Share this post


Link to post
Share on other sites
e = d

Ceļu satiksmes noteikumi ir ļoti algoritmisku prasību kopums, kuru izpildi ieprogrammēt datorā spēj pat vidusskolnieks. Alphabet un citu ražotāju galvenais darbs kā reiz norit pie apmācības algoritmiem, kas ir bāzēti uz pašapmācošu AI.

Tiklīdz kā tiks iegūtas atļaujas šiem auto pārvietoties pa koplietošanas ceļiem, jau pirmajā darbības gadā ražotāji iegūs milzīgu informācijas daudzumu dažādu situāciju risināšanai. Un vienmēr paliek variants, ka pavisam nestandarta situācijā šāds auto vienkārši apstājas ceļa malā un izsauc servisu.

  • Patīk 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ronalds

 

 

Lai brauc autonomi, un kā kādas problēmas, vadītājs pārņem vadību un "izlabo".

 

Jā, tā tas tagad notiek! Bet domāju ka tiem vadītājiem - uzraugiem ir vēl grūtāk nekā pašiem vadīt auto! 95% gadījumu auto dara visu pareizi, bet visu laiku ir jābūt gatavam tiem 5% kad robots kļūdīsies un būs jāiejaucas! Nu man tādu robotu nevajag! Ja viņš brauc patstāvīgi, tad lai brauc un es varu dzert alu, lasīt avīzi, spēlēt datorspēli! Bet tam vajag lai robots tiktu galā  99.999% situāciju. 


 

 

Tiklīdz kā tiks iegūtas atļaujas šiem auto pārvietoties pa koplietošanas ceļiem

Un kas? Iegūstot šādu atļauju notiks pēkšņa AI izaugsme? Nevajag smīdināt tautu! Kā jau teicu iemācam robotam atpazīt suni no kaķa un tad domājam tālāk!   

Share this post


Link to post
Share on other sites
itanium
visu laiku ir jābūt gatavam

Neredzu, kam te vislaik ir jābūt gatavam.

Kā auto netiek galā, samazina ātrumu/apstājas, brīdina, ka vajag vadītāja palīdzību. Tad vadītājs pārņem vadību, izlabo situāciju un turpina atpūsties.

Protams, kas kuram svarīgāks - man, piemēram, plostošana pie stūres nesaista, tāpēc man pārņemt auto stūri jebkurā problemātiskā situācijā problēmas nesagādātu.

 

Kā jau teicu iemācam robotam atpazīt suni no kaķa un tad domājam tālāk!

Nu, kāpēc auto vadītājam tas būtu jāspēj? :D

Edited by itanium

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

 

 

Kā auto netiek galā, samazina ātrumu/apstājas, brīdina, ka vajag vadītāja palīdzību.

 

laikam neesi redzējis kā teslas lec pretējā joslā. algoritms jau neapjūk, viņš domā, ka ceļš ir ar strauju kreisu pagriezienu vai hz ko domā, bet pilnīgi noteikti domā, ka tas ir pareizi lekt virsū pretī braucošai fūrei.

 

https://youtu.be/MrwxEX8qOxA

 

 

 

tāpēc man pārņemt auto stūri jebkurā problemātiskā situācijā problēmas nesagādātu.
 

protams, tev atslābumā ir tāds pats reakcijas laiks kā visu laiku braucot? spēj izdarīt tik pat ātri strauju manevru, kad rokas nav uz stūres un esi aizdomājies kā vakarā dzersi alu un kasīsi nabu?

  • Patīk 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
superKrona
iemācam robotam atpazīt suni no kaķa un tad domājam tālāk

Šitas joks laikam jau vecs, jau sen domājam tālāk! 

 

 

 

ka ceļš ir ar strauju kreisu pagriezienu vai hz ko domā, bet pilnīgi noteikti domā, ka tas ir pareizi lekt virsū pretī braucošai fūrei.

 

 

Jā, uz šodienu Tesla tā dara, gan jau ka ļaudis to zin, un kļūdas labo....

Edited by superKrona
  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

 

 

cena kāda un apkopes izmaksas?

 

hahā, nonācām pie Audi 80 ar gāzi! 

  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

 

 

hahā, nonācām pie Audi 80 ar gāzi! 

 

bet protams, lai kaut kas aizietu masās 1. likums ir- tam jābūt pieejamam. ja nebūtu androīdu pa 100-200 eur, vēl joprojām visi staigātu ar symbian podziņtelefoniem, tieši tas pats būs ar autonomajiem transportlīdzekļiem.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ronalds

 

 

Šitas joks laikam jau vecs, jau sen domājam tālāk! 

 

Tas nav joks! Tas ir primitīvs uzdevums, ar ko bez problēmām tiek galā 3 gadus vecs bērns, bet vēl joprojām netiek galā pat pašas advancētākās datorsistēmas! 

http://www.dailystormer.com/google-facial-recognition-ai-labels-black-people-gorillas/ 

 

Reku viena no advancētākajām bilžu atpazīšanas sistēmām rupji kļūdījās, uz ceļa tas visticamākais nozīmētu nāvi...  

Share this post


Link to post
Share on other sites
e = d

Cherry picking, suppressing evidence, or the fallacy of incomplete evidence is the act of pointing to individual cases or data that seem to confirm a particular position, while ignoring a significant portion of related cases or data that may contradict that position. It is a kind of fallacy of selective attention, the most common example of which is the confirmation bias.[1][2] Cherry picking may be committed intentionally or unintentionally. This fallacy is a major problem in public debate

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Cherry_picking

Edited by e = d

Share this post


Link to post
Share on other sites
itanium
protams, tev atslābumā ir tāds pats reakcijas laiks kā visu laiku braucot? spēj izdarīt tik pat ātri strauju manevru, kad rokas nav uz stūres un esi aizdomājies kā vakarā dzersi alu un kasīsi nabu?

Par kādu reakcijas laiku tu runā? Vispār lasi, ko es rakstu?

Man variants, ka braucošs auto vadītājam dod iespēju izlemt kaut ko realajā laikā, neliekas normāls.

Tāds man galīgi neinterisē, jo tas tik tiešām nozīmētu, ka tev teju vai vislaik jātur rokas uz stūres un jābūt gatavam reaģēt.

 

Iedomājieties situāciju: auto brauc naktī pa šoseju, priekšā štopers, piemēram, nogāzies koks. Auto ieraugot to, ka abas divas joslas (sava un pretējā) nav izbraucamas, pamazām samazinot ātrumu, sāk brīdināt vadītāju, ka būs nepieciešama viņa palīdzība (guļ vai nē) un apstājas. Vadītājs izdomā ko darīt:

  • provē izbraukt ne pa ceļu
  • apmet riņķī un ievada apkārtceļa maršutu

Vot tā varētu būt nestandarta situācija.

Situācijas, kurās kaut kas izlec ceļa priekšā u.t.t., ir jāapstrādā auto smadzenēm, ne vadītājam. Kā viņi pašlaik ar tām tiek galā arī nav lielas nozīmes, jo WIP.

 

laikam neesi redzējis kā teslas lec pretējā joslā.

Godīgi sakot, man galīgi neinterisē, kas notiek tagad. Manuprāt, tā ir nākotnes tehnoloģija, ne šodienas :)

Edited by itanium
  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
itanium

Jums http://ealko.lv/ veidīgos vajag, ne autonomos auto :p

Edited by itanium

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ronalds

 

 

robots, tad robots, sēžu dīvānā un gaidu,  lai tas auto (robots, mērkaķis, vai sīrietis) pats aizbrauc un atved (atnes) alu.... 

 

Tas jau nākošais līmenis - ieiet veikalā un alu nopirkt ;)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Didzis

Nē, es jau saprotu, ka zinātniskā fantastika ir kruta lieta, bet man gribētos redzēt, kā tāds automātiskais autiņš patriz iebrauktu pie manis mājā. Celš kāreiz laižas vaļā, iesēsties elementāri, jālaiž viens ritenis pa zālīti, jābraukā krustu šķērsu ceļam, lai špūres neiedzīru un, ja sanes autiņu, jāsprot, kur var zālājā niebrauk jo sasalis, kur nē. Baigi gribētos redzēt to programētāju, kurš varētu, manām vajadzībām, tādu gudro autiņu uzprogramēt :sarkasms: Vot pilsētas korķim gan var jau tagad automātiski autiņu uztaisīt. Tur tak neka snav jāmāk, tikai bremze un gāzē. Tur mušas smadzenes nevajag, bet citādāk, ideja ir utopiska un līdz kukaiņa smadzenēm, cilvēku radītajiem procesoriem, kā līdz tālākajai galaktikai.

  • Patīk 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
ieleja

 

 

kā tāds automātiskais autiņš patriz iebrauktu pie manis mājā

 

varbūt izklausīsies aroganti, bet tu nevienu auto ražotāju neinteresē, drīzāk otrādi

Share this post


Link to post
Share on other sites
snukurins

No tāda auto būtu viens reāls ieguvums,atkal varētu pārvietoties stiprā reibumā un mentiem rādīt pirkstu......

No otras puses būs vajadzīgas augsti kvalificētas masteru ordas kas visu to māk uzturēt un nez vai tāds serviss varētu būt lēts un mazbagātnieku tautai pa kabatai.

Edited by snukurins
  • Patīk 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

 

 

No otras puses būs vajadzīgas augsti kvalificētas masteru ordas kas visu to māk uzturēt un nez vai tāds serviss varētu būt lēts un mazbagātnieku tautai pa kabatai.

 

tak jau tagad neko nelabo, bojāto detaļu miskastē un uzliek jaunu un piestāda rēķinu pēc stundām, kas jau iepriekš nodefinētas. latvijā vēl tā  ir inžinieri, kas kaut ko vēl māk, bet amerikāņiem servisā viss pēc grāmatas un how to... video.  nestandarta situācijā tevi pasūta 3 mājas tālāk, jo neviens nemāk. līdzīgi kā mums ar dārgiem un sarežģītiem auto kaktu kantoros neviens nemācēs, jo tur vajag pēc grāmatas iespējams pat ar kompi (piemēram mersim nomainīt pakaļas kalotkas, bez pc nemaz nevar).

  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Didzis

 

 

varbūt izklausīsies aroganti, bet tu nevienu auto ražotāju neinteresē, drīzāk otrādi

Nesaki viss, paskaties piektdienas vakarā, cik autiņi brauc ārā no pilsētas un neba nu viņiem lauku māju ceļi asfaltēti. Tie paši amerikāņi grib piknikā izbraukt, bet fig to var izdarīt automātiski. Tam vajadzīgas mušas smadzenes, kurām nevajag ne programētāju, ne servisa darbiniekus. Autiņš robots ir utopija! Nē, nu gan jau kautkur pilsētā, pie maziem ātrumiem, var ko nebūt saštukot, vai uz bāņa, kur sēta apkārt un neviena krustojuma,  bet laukos tas nav iespējams.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...