Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

nevienam te tā nav gadījies?Braucu,braucu un pēkšņi savajagās uz mazmājiņu.Pa mazam vai pa lielam,bet savajagās.Ta ko man tagad gaidīt kamēr tā tehnoloģija sapratīs un apstāsies.Nē,biedri,tā tā lieta neiet.Varbūt biksēs? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

 

vai tad tev tā nav ikdiena?

es domāju,ka tu to mājiņu vispār neapmeklē.Tāpēc esi tāds piepūties.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ta ko man tagad gaidīt kamēr tā tehnoloģija sapratīs un apstāsies.Nē,biedri,tā tā lieta neiet.Varbūt biksēs?

Es nevaru saprast - smieties vai raudāt. Tavuprāt, pēc galamērķa ievadīšanas vadītājs ir kā ieslēgts cietuma kamerā un neko vairs nevar ietekmēt? 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Es nevaru saprast - smieties vai raudāt. Tavuprāt, pēc galamērķa ievadīšanas vadītājs ir kā ieslēgts cietuma kamerā un neko vairs nevar ietekmēt?

vienkārši pajautāju.Ja jau te runā par zirgiem utt.,tad kāpēc neparunāt arī par mazmājiņām?

Link to comment
Share on other sites

Ceļa malu tev pietirst vairs neļaus. Apstāsies tuvākajā degvielas uzpildes stacijā, kur būs labierīcības. Dabūsi nēsāt pamperu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vēl laikam tiem -bīļiem ir problēmas ar sniegu un ledu.

Cilvēkiem-autovadītājiem problēmas ir ne tikai ar sniegu un ledu, bet arī ar lietu, Sauli, miegu, pļāpāšanu, mobilo telefonu utt utjp. Turklāt kamēr tie -bīļi attīstās, kļūst akurātāki, prasmīgāki dažādos apstākļos un situācijās, tikmēr cilvēki kopumā īpaši neprogresē.

Kaut kādā video (iespējams, "Humans Need Not Apply") bija minēts, ka automātikai nav jābūt izcilai, tai ir jābūt tikai mazliet labākai nekā cilvēkam.

 

 

 

Pieņemu, ka daudziem vislielākais ieguvums no tāda auto būtu, piemēram, tāds, ka auto savu saimnieku smuki izlaiž pie darba ieejas durvīm un pats aizbrauc tālāk, smuki noparkojas vai arī pats aizbrauc uz mājām, lai pēc tam varētu aizvest sievu vai bērnus uz darbu/mājām.

Man jau tā kādi 250 litri mēnesī aiziet. Ja auto vēl pats brauks mājās pakaļ pārējiem, tad ar 500+ litriem mēnesī jārēķinās. Paldies, bet atteikšos no kaut kā tāda :)

 

 

 

tuvākās simtgades laikā tas noteikti nenotiks. lai kas tāds būtu iespējams, tehnoloģijai jābūt dubļu cenā, lai to lietotu 100% cilvēku. to var ļoti labi redzēt cik daudz clvēku brauc ar jaunām astrām, kas ir vienkāršas kā ķieģeļi un cik daudzi astru vietā ņem 10 gadus vecus luksus ar preino piekarēm un citu šņagu, kas maksā kaudzi naudas. principā kamēr tāds pilnībā autonoms transportlīdzeklis nemaksā sākumā un uzturēšanā tikpat cik tāda astra, vairums brauks paši, jo īrēt/pirkt tādu tehnoloģisku brīnumu nebūs rentabli. tas par privāto sektoru.

IMHO paies gadi 5-10 un jaunajos auto tās tehnoloģijas jau būs pieejamas - arī privātajiem. Ja vēl iesaistīs valdības, tad jauni auto bez tām tehnoloģijām nemaz nebūs nopērkami - vienalga, Lexus tas vai Toyota, Infinity vai Nissan, Maserati vai Fiat, Lincoln vai Ford, Rolls Royce vai ierindas bembis, Maybach vai ierindas mersis, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche vai VW. Tiem, kas tankā - ir zināmas sakarības visos šajos "abc vai xyz" brendos…

 

 

 

Un tā kā nav mākslīgā intelekta, tad visi pašbraucošie roboti strādā pēc stingri noteiktas programmas - IF notikums then darbība - tas tā vienkāršoti. Problēma ir faktā, ka visus iespējamos notikumus uz ceļa pie labākās gribas nevar paredzēt un ieprogrammēt. Un to arī parāda esošie pašbraucošie roboti - kamēr viss notiekas paredzamos apstākļos - viņi brauc, bet kā ir kāda nestandarta situācija - vairs netiek galā. Cilvēkiem un citām dzīvām būtnēm ir spējas pieņemt lēmumus arī jaunās, iepriekš neaprakstītās situācijās. Jā, ne vienmēr tiek pareizie lēmumi tiek pieņemti.

Līdz ko ir nestandarta situācija, tā vairums cilvēku savāra diezgan pamatīgas ziepes - krietni lielākas nekā normāls pašbraucošs robots spēj savārīt.

Google testē savus auto jau kopš kaut kāda 2012. gada, līdz pērnā gada jūnijam autonomi bija nobraukts miljons jūdžu - tik, cik vidējais amerikānis nobrauc 75 gadu laikā. Līdz pērnā gada jūlijam googles testa mašīnas ir bijušas iesaistītas 14 negadījumos, bet nevienā no tām nebija vainojama autonomā sistēma - kaut kādos gadījumos negadījuma brīdī bija manuālā vadība, citos gadījumos pie vainas bija *cilvēki* citos transporta līdzekļos. Nu neticu kaut kā, ka uz miljonu jūdžu nebija nestandarta situāciju. Tāpat arī neticu, ka "standarta cilvēks" var nobraukt miljonu jūdžu, neizraisot avārijas (pat ja pieņemam, ka visas miljons jūdzes cilvēks ir izticis bez nestandarta situācijām).

 

 

 

un kur paliks braukšanas prieks?

Baigais prieks - pusotru-divas stundas dienā stūrēt. Es to laiku labprātāk veltītu kam citam. Kaut vai foruma spama lasīšanai :D Principā da jebkam, kas mūsdienās tiek darīts, sēžot pie galda.

 

 

 

Un kāpēc cilvēkam pietiek ar divām švakām kamerām, jeb acīm, bet auto ar krutu lidar sistēmu brauc nost no ceļa?

Nu nesaki gan tā, ka cilvēkam pietiek ar divām acīm. Cilvēks ar divām švakām kamerām arī brauc nost no ceļa. Vēl šogad vilku vienu tādu divacaino no kupenas/grāvja. Pašam *padsmit gadu laikā arī 2x gadījies, gan ne bildītes dēļ, bet dēļ tā, ka auto sanēsājās (1x FWD uz grantenes, 1x AWD ziemā) un nepaspēju+nemācēju attiecīgi noreaģēt.

Nepaspēju - jo cilvēks sanēsāšanu var pamanīt nevis sākotnējā stadijā, bet krietni vēlāk, kā arī reakcijas laiks no "sāk pamanīt" līdz "sāk rīkoties" ir krietni ilgs.

Nemācēju - jo pieredze man ir manis paša uzkrātā, nevis tā, ko kaudze inženieru daudzu gadu laikā ir iestrādājusi.

 

 

 

laikam neesi redzējis kā teslas lec pretējā joslā. algoritms jau neapjūk, viņš domā, ka ceļš ir ar strauju kreisu pagriezienu vai hz ko domā, bet pilnīgi noteikti domā, ka tas ir pareizi lekt virsū pretī braucošai fūrei.

Laikam neesi redzējis, kā līdzīgus manevrus veic cilvēki.

 

 

 

Tādiem ir jābūt ir ceļam , līdz horizontam!

Šādam ceļam ir viens būtisks trūkums - naktī neko neredz, jo tālās lietot nedrīkst. Tiesa, ar mūsdienu tehnoloģijām (advancētie lukturi) arī tas ir atrisināts, tikai jāpaiet vēl gadiem 15, kamēr vidējais latvietis pie tādiem lukturiem varēs tikt (pieņemot, ka vidējais auto vecums Latvijā ir ap 15 gadiem, savukārt tie krutie lukturi ir parādījušies atsevišķos auto vien pēdējos pāris gados).

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ceļa malu tev pietirst vairs neļaus.

man tāda doma pat prātā neienāca.Paldies par padomu :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Kaut kādā video (iespējams, "Humans Need Not Apply") bija minēts, ka automātikai nav jābūt izcilai, tai ir jābūt tikai mazliet labākai nekā cilvēkam.

Tieši taisījos iepostēt linku - lielisks video ar tēmu.  Didzim un pārējiem skeptiķiem obligāti noskatīties, pirms turpinam diskusiju!

 

Labots - J.Reinis
Link to comment
Share on other sites

 

 

Braucu,braucu un pēkšņi savajagās uz mazmājiņu

Ārpus Latvijas, kur ir autobāņi jau nav sanācis pabraukt? Jeb tur arī vienalga, stājies malā un ej likt kluci pie žoga?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ārpus Latvijas, kur ir autobāņi jau nav sanācis pabraukt? Jeb tur arī vienalga, stājies malā un ej likt kluci pie žoga?

kur es esmu teicis,ka tā daru.Es nosodu tādu rīcību.

Link to comment
Share on other sites

 

 

kā tāds automātiskais autiņš patriz iebrauktu pie manis mājā. Celš kāreiz laižas vaļā, iesēsties elementāri, jālaiž viens ritenis pa zālīti, jābraukā krustu šķērsu ceļam, lai špūres neiedzīru un, ja sanes autiņu, jāsprot, kur var zālājā niebrauk jo sasalis, kur nē. Baigi gribētos redzēt to programētāju, kurš varētu, manām vajadzībām, tādu gudro autiņu uzprogramēt

Nav nekas gruuts, bet nevienu neinteresee shaadi scenaariji pagaidaam. Varbuut veelaak. Tavaa piemeeraa ir taada pati situaacija kaa uz shosejas tikai parametri tiks pamainiiti. Algoritms nevis apstraadaas datus par satiksmi bet celja staavokli un riikosies atbilstoshi. Un to ir vieglaak izdariit jo atshkjiriibaa no satiksmes kas visu laiku mainaas celjsh ir vienaads ilgu laiku.

Tas video Humans Need Not Apply ir ljoti labs jo tas apliecina ka MĪ nav jaabuut perfektam lai tas eksisteetu un neperfekti AI jau eksistee mums apkaart(+ youtube) bet teikt ka to nevar uztaisiit ir smiekliigi. Driizaak jautaajums ir KAD tas tiks izdariits..

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Par cik līdz mušas smadzenēm mūsu "mākslīgajam intelektam" vēl ļoti tālu, tad vienalga palieku skeptisks, ka automātisku autiņu var uztaisīt un nebūs problēmu. Gribās redzēt, kā tāds autiņš brauks pa žļurgu, kad pretim braucošā fūre aizmetīs ciet visus datčikus un kameras :sarkasms:  Kā no rīta, pie -15, apledojušu autiņu attīrīt no sniega un ledus, lai nevienu kameru nesajātu. Visā pasaulē jau nespīd Kalifornijas saule. Tad vēl, programnodrošinājumu tādam autiņam rakstīs cilvēks, bet jūs kāds esat redzējis programu bez kļūdām? Braukt ar autiņu uz sotaka un saprast, ka kautkas uzkārās, nav ta spats, kas ofisā saprtast, ka vajag jaunāko logu apdeitu uzlikt, jo konstatēta kārtējā kļūda programētāja darbā. Jā, cilvēki nav pilnīgi un daudziem vispār nevajadzētu dot autovadītāja tiesības, bet tāda nu ir šī pasaule un visi grib braukt ar autiņu. Aviācijā jaunākā automātika un viss darīts lai lidmašīnas nesaskrietos, bet avārijas notiek. Jūs kāds esat redzējuši, kad gaisā divas mušas saskrienas  :sarkasms:  ?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Baigais prieks - pusotru-divas stundas dienā stūrēt.

nu ja tas ir darbs, jābrauc ar fūrēm pa bāņiem, tad atbalstu, bet ir brīži, kad ar savu privāto auto gribas iemīt grīdā, līkumā ieiet sānslīdē (uz grunts ceļa), nu kaut ko tādu biju domājis.... 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jūs kāds esat redzējuši, kad gaisā divas mušas saskrienas :sarkasms: ?

ja nu vienīgi dullas mušas

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jūs kāds esat redzējuši, kad gaisā divas mušas saskrienas    ?
Nē, taču esmu redzējis, kā tās sitās stiklā kamēr nosprāgst no garlaicības. Tu runā kā zemnieki pirms gadsmita, kad pirmo reizi ieraudzīja traktoru - "ak dievs, tu iedomājies šito delikāto hlamu apaklpot un eļļot, ka tikai kādu trubiņu nenolauž, ka tikai kaut kur dubļi nesaķep, nav tik vienkārši un ērti kā ar zirgu". Labi redzam, kur esam šodien, un kur ir zirgi.

 

 

 

bet ir brīži, kad ar savu privāto auto gribas iemīt grīdā, līkumā ieiet sānslīdē (uz grunts ceļa)
Apskati manu video no otrā raksta šajā topikā. Bezpilota automobiļi jau sen māk driftēt, un pat to dara labāk kā cilvēki šoferi.
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

superKrona

 

 

Nesaki viss, paskaties piektdienas vakarā, cik autiņi brauc ārā no pilsētas un neba nu viņiem lauku māju ceļi asfaltēti. Tie paši amerikāņi grib piknikā izbraukt, bet fig to var izdarīt automātiski. Tam vajadzīgas mušas smadzenes, kurām nevajag ne programētāju, ne servisa darbiniekus. Autiņš robots ir utopija! Nē, nu gan jau kautkur pilsētā, pie maziem ātrumiem, var ko nebūt saštukot, vai uz bāņa, kur sēta apkārt un neviena krustojuma,  bet laukos tas nav iespējams

Kāpēc būtu baigā vajadzība pēdējos 5 m līdz gultai braukt autopilotā? Kāpēc neceļos nevarētu pārņemt automašīnas vadību? 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Aviācijā jaunākā automātika un viss darīts lai lidmašīnas nesaskrietos, bet avārijas notiek. Jūs kāds esat redzējuši, kad gaisā divas mušas saskrienas :sarkasms: ?

Varbūt vari padalīties ar oficiālu statistiku, kurā būtu uzskaitīts, cik tad bieži saskrienas lidmašīnas ar to jaunāko automātiku? Citādi sanāk tāda bļaustīšanās no sērijas "lidmašīnas katru dienu saskrienas purns purnā, bet mušas nekad un nemūžam". Par to, ka mušas nesaskrienas, es arī nebūtu tik pārliecināts - pārāk ātri viņas zib gar acīm, lai varētu ar neapbruņotu aci konstatēt katru saskriešanos. Un nav arī gaisa telpa pārpildīta ar viņām. Un pat ja mušas saskrienas, nekas viņām nenotiek - turpina lidot kā iepriekš. Starp citu, ar pirkstu galiem gan šad tad ir gadījies noķert pa kādai mušai (ne apdullušai), tā ka nemaz tik visu redzošas viņas nav.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

superKrona
http://www.dailystor...ople-gorillas/   Reku viena no advancētākajām bilžu atpazīšanas sistēmām rupji kļūdījās, uz ceļa tas visticamākais nozīmētu nāvi..

Labs piemērs, Tu būsi tas galvenais pasaules vecis, kas noteiks, ko darīt autopilota algoritmam. Tātad divi varianti, mašīnai uz ceļa priekšā parādās fotogrāfija ar gorillas attēlu un ar melnu cilvēku, Tevisprāt vienu fotogrāfiju mašīna drīkst notriekt, otru nē? Lai tā būtu, bet man rodas jautājums tev, ko mašīnai iesākt ar fotogrāfiju, kuras attēls pagriezts uz otru pusi (aļa cilvēka siluets, kuram nav laika atpazīt seju, jo pagriezies ar muguru)? 

 

 

 

Jūs kāds esat redzējuši, kad gaisā divas mušas saskrienas
Esmu personīgi redzējis tās gudrās mušas skrienot gan putnu mutēs, gan zirnekļu tīklos, gan automašīnu stiklos, man plaukstā, acī un mutē ar pārītis. Man domāt, mūsdienu tehnoloģijas ar tādām problēmā jau tiek galā. Labots - superKrona
Link to comment
Share on other sites

Ir vēl viena lieta. Profesionālie šoferi. Ja pēkšņi pāries uz autonomiem auto, sociālais sprādziens būs neizbēgams, lielam skaitam cilvēku momentā paliekot bez darba un iztikas līdzekļiem.

Link to comment
Share on other sites

Automātiski auto ir realitāte jautājums kad tie nonāks uz ielām  ar kādiem nosacījumiem un cik maksās. Galu galā ASV armija no Lockeed Martin saņema softu/kontrolierus esošjam transportam uzlikt robotizētu automatizētu vadību ar/bez operārota(ievadam gala merķu koordinātas un operātors var apturēt automātu ja ir nepieciešams) ieskaitot to ka tie auto pārvietosies zem apšaudes taranēs škēršļus  brauks pa bezceļiem apbrauks barikādes .... Īsumā to ko ielas auto robots nedarīs ...  

Link to comment
Share on other sites

Pēkšņi nepāries. Bet nu tas ir skaidrs, ka šoferis ir izmirstoša "profesija".

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Stāsts par to, ka mašīnas izspiež cilvēkus  ir jau vairāk kā simts gadus vecs un sākās ar stellēm, kuras auda labāk par audējām. Tai pat laikā, Ogres trikotāžas kombinātā strādāja simtiem audēju, kuras tās stelles apkalpoja. Nu nevarēs fūre automātuski piebraukt pie noliktavas rampas, vai  izlocīties pa mazpilsētas šaurajām ieliņām.

Ja runa par mušas intelektu, tad protams, tas nav salīdzināms ar cilvēka spējām, bet lido un neviens to ar džoistiku nevada. Savukārt cilvēku izstrādāti droni vai bezpilotu lidaparāti, bez cilvēka vadības, lidot nevar. Jā, pēc GPS automātiski, bet to tik viegli notraucēt, ka viss momentāli apstāsies un vajag cilvēka iejaukšanos. Muša sūdu čupu atrod bez kāda GPS un nekļūdīgi  :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Nu nevarēs fūre automātuski piebraukt pie noliktavas rampas

Emm, man piegādātāja noliktavā forklifts tieši to arī dara - automātiski no plauktiem līdz iekraušanas rampai atvedot paletes, kuras fūrē strādnieks panem uz roklas no rampas un ieved tālāk kravas kastes dziļumā. 

 

Amazon noliktavās vispār VISU palešu un kastu kustināšanu dara automatizētas sistēmas, automātiski forklifti, automātiski motorizēti palešu ratiņi. Tur arī ielādēšanu kravas fūrēs un izlādēšanu no tām dara bez cilvēka klātbūtnes. Didzi, man liekas, ka tu konkrēti esi iestidzis divdesmit gadu senā pagātnē un tādēļ arī vēl nestādies priekšā, cik tālu jau tehnoloģija ir tikusi. Tu kaut noskatījies to video, ko ieliku?

 

 

Stāsts par to, ka mašīnas izspiež cilvēkus  ir jau vairāk kā simts gadus vecs un sākās ar stellēm, kuras auda labāk par audējām. Tai pat laikā, Ogres trikotāžas kombinātā strādāja simtiem audēju

Visās kaut cik lielajās Eiropas pilsētās jau 1890-tajos gados bija elektriskais tramvajs un metro, kamēr Rīgā vēl līdz 1930ajiem gadiem zirgi vilka pajūgus un dirsa pieturās. Ko Tu ar to mēģināji pateikt? Ka letiņi izsenis ir bijuši bremzīgi progresa priekšā? Tieši tā saujiņa Rīdzinieku arī savu PSRS sponsorēto metro palaida garām 1980-tajos, kārtējo reizi būdami gudrāki par visiem ģeologiem un inženieriem. 

Labots - J.Reinis
  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

J.Reinis, man radinieks braukā pa Eiropu ar fūri un stāsta pavisam citas lietas. Jā, kautkād Rimčika noliktavā var visu automatizēt, bet radinieks bieži vedā  detaļas vācu autobūves rūpnīcām un stāstija, ka piegādātāji ir mazi kantorīši, kurus bieži pat grūti atrast. Par piebraukšanu vispār nerunājot. Tā kā nevajag stāstīt, ka te Latvijā viss galīgi atpalicis un sūnuciema domāšana.

Jā, vēl ienāca prātā, tāda automātiska fūre tak momentāli aplips ar nelegālajiem imigrantiem. Nebūs  šofera, kurš ar manķerovku tos mērkaķus izdzenā  :sarkasms:

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jā, kautkād Rimčika noliktavā var visu automatizēt, bet radinieks bieži vedā  detaļas vācu autobūves rūpnīcām un stāstija, ka piegādātāji ir mazi kantorīši, kurus bieži pat grūti atrast.
Nu bet, vecais - visa automatizācijas ideja jau tieši  ir tajā, lai padarītu visu lielāku, energoefektīvāku, resurstaupīgāku, un visu centralizēt. Mazie kantori vienkārši atmirs nespējot konkurēt, ja nesadarbosies un neaugs līdzi - tāpat kā zirgi augstāk minētajā piemērā.

To sauc par economy of scale, un tas ir visas uzņēmējdarbības un pat evolūcijas pamatā. Izdzīvos kas mainīsies, kā mūžsenajā teicienā.

Link to comment
Share on other sites

tas radinieks jau sen ir sapratis ko tāds vecs tumsonis grib dzirdēt un tāpēc jau tikai vaimanas viens stāsta par rietumiem. ja sāks stāstī, cik tur labi, tad dabūs pretī 3 stundu lekciju par vecajiem labajiem laikiem . tāpēc labāk piemuldēt.

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

Kautkā tie mazie nemirst un tam pašam vācu VW piegādā detaļas. Laikam jau vācu ekonomisti domā savādāk, kā latvju bāleliņi :sarkasms:

Link to comment
Share on other sites

Kautkā tie mazie nemirst

Jā, jā - tāpat kā Latvijā mazie veikalnieki zeļ un plaukst un konkurē ārā Rimčikus un Maximas, un mazie gurķu audzētāji Spilvi un Mārupes audzētavas spiež ārā no tirgus... :)

 

Es tiešām negribu strīdēties, Didzi. Vienkārši dažāda veida globalizācija un unificēšana ir reāls (ne vienmēr pozitīvs, bet neizbēgams) process. Nu fakts paliek fakts - ja piensaimniecībai kombināts liks uzstādīt tādu un šitādu ledusskapi, tad viņi no ādas izlīdīs bet tādu uzstādīs. Tāpat ja zemniekam pārstrādes rūpnīca liks noasfaltēt piebraucamo ceļu un uzstādīt infrasarkanos marķerus priekš automātiskās fūres, tad viņš to arī izdarīs. Ja ne viņš, tad kaimiņu saimniecība uzstādīs, un rezultātā izspiedīs viņu pašu no tirgus vispār. As simple as that. Es uzskatu, ka labāk ir parūpēties par to, lai pats esi tajā ķēdes augšpusē un esi tas, kurš paģēr normas, nevis būt apakšā un vēl spirināties pretim. Korporācija vienmēr beigās wins.

Labots - J.Reinis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jā, bet tās detaļas ved profesionāli šoferi un apjomi ir tādi, ka fūri vajag. Vācija nav tik stulbi koncentrēta vienā pilsētā kā Rīga. Ir tikai normāli, ja ražošan izmētāta pa visu valsti. Nu jā, latvijā ar to ražošanu tā pašvaki. Mums tikai rimčika veida  bāzes kupi-prodai, kuras var automatizēt :sarkasms: Nav arī taisnība, ka Eiropā ir tikai lauksaimniecības lielražotāji. Pats esmu dzīvojis pie zemniekiem, kuriem ir maza saimniecība un kautkā nemanīju, ka viņiem slikti veiktos un lielie izkonkurētu. Bagātās valstīs klienti var atļauties pirkt kvalitatīvu pārtiku pa augstāku cenu. Nav jau latvija, kur visi pērk Maxsimā lēto maizīti.

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

Tas ir arguments, ka fūre nevarēs braukt bez vadītāja. Jā, uz bāņa gan jau autopilotu var uztaisīt, bet, kāno bāņa nost, tā vajadzēs vadītāju.

Link to comment
Share on other sites

Haha. Atļaušos pasmaidīt par Didža retoriku. Atceros, pirms gadiem piecpadsmit aviācijas nozares speciālisti svētā pārliecībā apgalvoja, ka varbūt arī autopilots spēj turēt lidmašīnu taisni debesīs virs okeāna, bet nekad dzīvē bez fiziskā pilota nebūs iespējams pacelties un nosēsties, jo, redz, tur esot 'jājūt' sānvējš un sasvēršanās, jājūt skrejceļš zem riteņiem, un vispār nosēdināt lidmašīnu esot īsta māksla, ko nekad nebūs iespējams tikai uz senosru datiem izdarīt.

 

Ņemot vērā, ka nu jau vairākus gadus ILS sistēmas to vien dara, kā pārņem pacelšanās un nolaišanās procedūras no saviem cilvēku kolēģiem, kad tie gaļas maisi pilotu krēslos nespēj miglā redzēt tālāk par lidmašīnas degunu, un no nākamā gada vairums aviokompāniju ar jaunajiem Dreamlineriem plāno samazināt pilotu skaitu uz vienu dežūrpilotu, kas principā tur krēslā sildītu pakaļu lasot avīzi un iejauktos īstajā pilotēšanā tikai gadījumā, gan zibens vai imigrants uzspridzina pusi lidenes fizelāžas, es teiktu, ka visi iesūnojušie speci ir konkrēti apdirsuši pakaļkājas ar saviem pravietojumiem. Tāpat arī autopilota un ILS sistēmas ar savu drošības statistiku vienkārši atstāj cilvēku pilotus tādā apkaunojošā statistikas ēnā, ka tiem vispār jāiet stūrītī nervozi uzpīpēt.

 

Didzis aizdomīgi izklausās kā Bila Geitsa 1981.gadā izteiktais bēdīgi slavenais "640K is more memory than anyone will ever need". :D

Labots - J.Reinis
Link to comment
Share on other sites

Tas ir arguments, ka

 

visi tavi argumenti apliecina tikai to, ka esi atpalicis no reālās dzīves par apmēram 20-30 gadiem. Un papildus vai nu tēlo muļķi vai tāds tiešām esi.

 

 

Vispirms būs neizbēgams pārejas periods, kura laikā darbosies gan autopilots, gan pieejams vadītājs. Tas ir fakts un to neviens ražotājs neapstrīd. Nav fiziski iepējams vienā brīdī pāriet no pilnībā cilvēka vadīta auto uz pilnībā automātisku. Pārejas perioda laikā autopiloti uzkrās milzīgu informācijas daudzumu par maršrutiem. Faktiski tas, ko Google izdarīja ar savu Street View programmu, būs paveikts maršrutu digitalizācijas jomā. Tikai daudz lielākos apmēros. Visi iespējamie maršruti un trajektorijas būs pieejamas datu bāzē. Arī tas, kā fūre ir braukusi uz mazo noliktavu vai kokvedējs caur Latgales mežiem būs pāris tūkstošu reižu digitalizēts. Autopilotam būs tikai jāizvēlas optimālākā trajektorija un tā mazlietiņ jāpiekoriģē, pamatojoties uz sensoru rādījumiem par pašreizējo stāvokli.

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

Autopilotam būs tikai jāizvēlas optimālākā trajektorija un tā mazlietiņ jāpiekoriģē, pamatojoties uz sensoru rādījumiem par pašreizējo stāvokli.

Tieši tā. Un jau mūsdienās izstrādes procesā ir desmitiem dažādu AI algortimu un pat dedikētu SoC, kuru vienīgais uzdevums ir analizēt tiem rādītu problēmas risinājumu, un mācīties, pēc kādiem principiem operatori cilvēki pieņem tos vai citus lēmumus, izvilkt no šīm redzētajām manipulācijām to daļu, ko līdz šim cilvēkiem ir sniegusi 'pieredze', un šo izvilkto pieredzi momentāni koplietot ar simtiem tūkstošu citu tādu pašu mācību procesā esošu automātu uz visas pasaules.

 

Ja Didzis būtu noskatījies augstāk publivēto video, viņš būtu sapratis vienu atslēgas frāzi - "mašīnas pašmācības ceļā uzkrāj pieredzi un ar to dalās ar citām mašīnām tādā ātrumā, kā cilvēku evolūcija nekad vairs nespēs turēties līdzi".  Māšīnām nav jābūt gudrākām par tevi, vai jāzin viss, ko māki tu. Bet kad mašīnas uzkrāj pieredzes drupačas no simt tūkstošiem citu tava darba darītāju, viņu kolektīvās zināšanas ir vienkārši simtiem reižu lielākas, kā tu spētu iegūt tūkstoš mūžos.

Labots - J.Reinis
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pats gan saki, ka pilots lidmašīnā tomēr būs, jo autopilots nevar tikt galā ar visām situācijām. Tāpat ir automašīnā. Rezerves riteni autopilots uzlikt nekad nevarēs. Ja kas, krievu  kosmosa kuģis Buran jau 1988 gadā nosēdās bezpilotu režīmā. Tas ar krievu tehnoloģijām un procesoru uz MP40 tranzistoriem :sarkasms:  Jautājums, cik tas maksā un vai to vajag.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Bezpilota automobiļi jau sen māk driftēt, un pat to dara labāk kā cilvēki šoferi.

un kur ir kaifs?, sēdēt blakus?, tas būtu tik pat apsurdi, ka paņemt sīrieti, lai izdrāš sievu, un pats  no malas vēro..... 

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

jūs, galvenais, nepārtrauciet šo tēmu

interesanti taču, kad no auto lietām nonāks līdz, piemēram, kabaču audzēšanas apspriešanai  :grin:


 

 

paņemt sīrieti, lai izdrāš sievu, un pats  no malas vēro

 

skatīt "vuārisms"

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Pats gan saki, ka pilots lidmašīnā tomēr būs, jo autopilots nevar tikt galā ar visām situācijām.

Tak e=d jau rakstīja -

 

Vispirms būs neizbēgams pārejas periods, kura laikā darbosies gan autopilots, gan pieejams vadītājs. Tas ir fakts un to neviens ražotājs neapstrīd.

 

 

Pāris gadi un augšminētā kolektīvā apmācība, pāris miljoni autonomā apmācības režīmā nolidotu kilometru, un pāris tūkstoši nosēšanos ekstremālos laika apstākļos, kuros pieredzējušie piloti 'piekoriģēs' autopilotu, nododot tam savas iemaņas, un arī dežūrpiloti vairs nebūs vajadzīgi.  

Labots - J.Reinis
Link to comment
Share on other sites

Par to mašīnu savstarpējo pieredzes apmaiņu, atļaušos pasmaidīt. Konkurējošas autobūves firmas to nekad nepieļaus. Tas tāpat, kā Bils nedos Windows kodu. No globalizācijas viedokļa tak būtu ideāli, ja visas mašīnas būtu vienādākas ar vienādām detaļām. Tā nekad nebūs un  VW nekad  nemācīs Toyota  :sarkasms: 

Link to comment
Share on other sites

Tas tāpat, kā Bils nedos Windows kodu.

Tev būtu taisnība, ja vien diemžēl mūsdienu patērētāju prasības nedītu savu. Atceries, kad spēļu dzinēju izmantošana un licencēšana maksāja daudzus miljonus vēl pirms izstrādes sākšanas, kā rezultātā AAA kvalitātes spēles spēja taisīt uz pirkstiem saskaitāmas studijas pasaulē? Un tagad tu paskaties uz bezmaksas Unity, CryTek, Unreal Engine un uz tiem radītajiem meistardarbiem, kas tirgojas miljoniem kopiju, paskaties uz simtiem free-to-play spēļu, kas pelna vairāk kā dārgas franšīzes, paskaties uz izaugušo open source un premium komjunitiju, un saproti, kur pūš visas vēsmas.

 

Arī navigācijas sistēmas kādreiz maksāja kosmosu. Par real-time traffic information pat nerunājot. Un bums - bezmaksas waze izkonkurē visus. Klienti prasīs, lai automašīnas krāj pieredzi un ir drošākas ātrāk, kā to spēj viens ražotājs ar savu individuālo iegūto pieredzes portfolio datubāzi. Un rezultātā neizbēgami tiks radītas koplietošanas datu bāzes, un ražotāji sametīsies šiem projektiem, lai iegūtu ātrāk lielāku pircēju piekrišanu un turpinātu konkurēt ar dizainu, unikālām savām sīkajām inovācijām un brendu.

Labots - J.Reinis
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...