Jump to content

Shimano GRX


AndrisBB
 Share

Recommended Posts

Šodien mazliet aizkavējusies Ziemassvētku dāvana ieradās. Bet nu iespējams ka tā labāk, kā reiz uz sezonas sākumu.

Pa sesdienu būs jāsaskrūvē un jāizmet testa līkums.

 

BMC URS -> https://www.bmc-switzerland.com/eu_en/models/gravel/urs.html

RockShox Rudy -> https://www.sram.com/en/rockshox/models/fs-rudy-ult-a1

Alugear 38T zobrats -> https://alugear.com/product/chainring-1-speed-narrow-wide-round-for-sram-apex1-110-bcd-4-bolts-asymmetric-gravel/

SunRace 11-46 kasette -> https://www.sunrace.com/en/products/detail/csms8

 

 

IMG_20220113_183105_1.jpg

IMG_20220113_183316.jpg

IMG_20220113_173747.jpg

Link to comment
Share on other sites

Treks itkā glītāks, bet pārdomāju. Pārsvarā dēļ ģeometrijas.

Trekam sanāca ka stūres lenķis ir 72.3 grādi, kamēr šim 70, gandrīz jau MTB teritorijā. Tāds izstieptāks un stabilāks veļuks.

Ja es uz viņa lieku mīksto dakšu un braukāju vairāk pa bezceļiem, tad BMC tāds loģiskāks variants. Tāda apmēram bij mans funktieris.

 

Pabraukāšu ar oriģinālo dakšu, tad uzlikši mīksto, lai var salīdzināt. Nav man SRAM bremžu šķidruma un olīves, lai pārvienotu tagad bremzes.

Šis arī nāk ar SRAM Apex 1, varbūt labāka doma būtu samainīt uz GRX no otra veļuka un to Apex pārdot ebayā kamēr nav braukāts.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ir, kaimiņos blakus mājā :D, nezinu par olīvēm, bet bremžu šķidrums noteikti ka viņam ir.

Kad mainīšu dakšu, tad visdrīzāk ganjau tāpat aiziešu pie viņa. No sākuma jāpabraukā bez, lai ir ar ko salīdzināt. 

Link to comment
Share on other sites

rekur video MTB velomīļiem... ;)

 

 

ehhhhh....

Link to comment
Share on other sites

@Regisss Neesi gadījumā mēģinājis sapārot Di2 šosejas slēdžus ar MTB aizmugurējo pārslēdzēju?

Palasot internetā vajadzētu itkā būt iespējamam sapārot 1X GRX ar Deore XT.

Tik tie vadi un 11 ātrumi, laikam SRAM bezvadu jēdzīgāks variants. Kā arī lētāks.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

@Regisss Neesi gadījumā mēģinājis sapārot Di2 šosejas slēdžus ar MTB aizmugurējo pārslēdzēju?

Nea... elektriskais XTRs ir baigi dārgs... un vadi tur mazākais... Šosejai ultegras Di2 ir ok cenās... MTB tas viss maksā baigi daudz...

Ja tagad būvētu jaunu MTB velo... hvz vai liktu elektrisko, lai gan apkopēs tas ir super vienkāršs... Gardam tak tam Trekam arī tas krutais jaudas mērītājs monoblokā... jāmēģina no viņa izvilkt cik tas viss EUR nostājies... 

Link to comment
Share on other sites

Teorētiski, ja iet:

* Rival slēdžiem un Rival aizmugurē, tad ap 1k vajadzētu tikt cauri.

* Rival slēdžiem un GX Eagle aizmugurē, tad ap 1.3k

 

Shimano sanāk ap 1.5k vismaz. Visos gadījumos 1X.

Jāpamēģina pārdot visus loriņus un veco velo, kādus 800 ganjau ebeyā varētu sagrabināt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica:

Teorētiski, ja iet:

* Rival slēdžiem un Rival aizmugurē, tad ap 1k vajadzētu tikt cauri.

* Rival slēdžiem un GX Eagle aizmugurē, tad ap 1.3k

 

Shimano sanāk ap 1.5k vismaz. Visos gadījumos 1X.

Jāpamēģina pārdot visus loriņus un veco velo, kādus 800 ganjau ebeyā varētu sagrabināt.

 

Tu šo par gravel vai MTB? es neesmu pētījis elektriskos slēdžus un neesmu nemaz par to domājis... :)

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Regisss teica:

Tu šo par gravel vai MTB?

Mullet - priekšā šoseja, aizmugurē MTB. Diezgan populāri uz gravel veļukiem.

Apmēram kā te -> https://www.bmc-switzerland.com/eu_en/urs-03-three.html

 

Tīri gravel grupa sanāk ap 1k GBP.

https://www.sigmasports.com/item/SRAM/Rival-XPLR-eTap-AXS-1x-Flat-Mount-DUB-Electronic-Groupset/U2SE

 

Ja liek aizmugurē MTB GX Eagle, tad apmēram 200 - 300 klāt, jo pārslēdzējs dārgāks un kasette dārgāka. Bet tad dabon 10-52 aizmugurē. Ar tīru Rival XPLR lielākais ir 10-44 aizmugurē.

J;apabraukā ar 11-46 un jāpaskatās, varbūt 10-52 nemaz nav vajadzīgs un 10-44 ir OK.

Link to comment
Share on other sites

Paldies par infu, neesmu par šo visu tā domājis. Parasti jau bija ka reizi 3-4 gados veco pārdodu un paņemu jaunu velo un tad uzreiz sakomplektēju kā gribu... esošais arī nāca jau ar 1x11... bet man vēl gribējās 2x11 :D  tagad ņemtu tikai 1x12, kur priekšā 36nieks un aizmugurē protams 10-52 kasete ;)  priekšā mazo sanāk lietot tikai vai nu baigos kalnos... vai dubļos...

Vai XTR Di2 tiešām tikai ir 11 ātrumu kasetei? un 12 ātrumiem nemaz nav?

Link to comment
Share on other sites

Just now, AndrisBB teica:

Nav, Šimano kautko buksē un lēni ar 12 ātrumu ieviešanu.

 

 

nu bez elektrības jau daudz variantu uz 1x12

@AndrisBB Tu neesi skatījies smuku sportisku pilsētnieku ar siksnas piedziņu?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , Regisss teica:

priekšā 36nieks un aizmugurē protams 10-52 kasete

Tas man liekas varētu būt neliels perebors. Tagad savam vecajam esu uzlicis 36T priekša un aizmugurē ir 11-40. Par īsu stāvākā kalnā (pa asfaltu jau ok, bet pa akmeņiem ne visai), 46 varētu būt OK.

Tapēc domāju, ka ja iet SRAM ceļu, tad 38T ar 10-44 vai 40T ar 10-52 varētu būt OK. 

 

Šodien tāpat knapi paiet varu, nebiju kādu laiku bijis sporta zālē (kopš oktobra laikam) un vakar vakarā pataisiju squatus, lunges utt. Cerams ka līdz 6dienai pāries :D savādāk nekāda kasete nepalīdzēs.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , AndrisBB teica:

priekšā 36nieks un aizmugurē protams 10-52 kasete

šo es teicu par MTB :) 

par gravel ričukiem un tur tiem pārnesumiem es nezinu... MTB gadījumā visu var smuki noklāt ar to 36 un 10-52 kaseti...

Man uz aktuālā MTB ir xtr 11-42 kasete un šķiet 38/28 xtr klaņi, monobloks... 

šosim ir 50/34T un 11-28T kasete

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pa brīvdienām beidzot saskrūvēju braucamo. Uzliku jauno dakšu un samainiju SRAM Apex, kas nāca ar velo, pret GRX no vecā veļuka. Apex likās pārāk plastmasīgs un solis atpakaļ, GRX slēdzas labāk un slēdzi patīkamāki. 

Izskatās pat labāk nekā biju domājis, izmetu 20k līkumu pa pilsētu un liekas OK. Uzpumpēju dakšā spiedienu (170psi) fakstiski līdz 'augšai' un sanāk mazliet cieta, tapēc pa asfaltu nemaz nejūt. Japalaiž mazliet zemāk un jāpamēģina būs pa kautko bedraināku.

 

30T -> 11-46 arī varētu būt optimāla kombinācija priekš šāda tipa braucamā.

 

 

 

 

IMG_20220122_145127.jpg

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

'Resnās' 45mm Pirelli riepas gan aizmugurē vairs nelien. Itkā braukt var, bet reāli viņas tuvāk 48mm, ja pamēra. Baigi tuvu aizmugurējai dakšai (BMC saka max 45mm lienot, kas arī izskatās ticami), paliek pāri apmēram 2mm sprauga. Pa dubļiem un vai ja rati lokās, tad varētu rīvēties un noberzt rāmi.

Mazliet aplauziens. Varbūt ja mauc pa dubļiem, tad būs jāmēģina kombo - aizmugurē 40mm un priekšā 45mm.

Ar Pirelli Cinturato M sanāca tik viens izbrauciens. Šaize, ja tagad nebūs viņām pielietojums.

 

Link to comment
Share on other sites

nē, nu... smalki...

Link to comment
Share on other sites

Veikals gan pimpuki atsūtija man velo bez apakšējā 'vāciņa', kas nosedz kabeļus.

Nebūtu liela problēma, ja BMC par viņu neprasītu 65EUR un ja vispār kautkur būtu dabūjams. Kas to lai zin, kad viņi viņu tagad dabūs un atsūtīs jaunu.

Tikmēr izprintēju no gumijas (TPU) savu variantu. Nosedz tīri labi un turās bez problēmām.

 

 

IMG_20220114_121305_1 (1).jpg

Screenshot from 2022-01-24 12-09-10.png

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , AndrisBB teica:

Uzpumpēju dakšā spiedienu (170psi) fakstiski līdz 'augšai' un sanāk mazliet cieta, tapēc pa asfaltu nemaz nejūt. Japalaiž mazliet zemāk un jāpamēģina būs pa kautko bedraināku.

Tas amis uz gravel ričuka izskatās perversi... pat ļoti... :crazy:

Pirms 6 minūtēm , AndrisBB teica:

Kas to lai zin, kad viņi viņu tagad dabūs un atsūtīs jaunu.

Bet veikalam tak Tev jāpiegādā tas vāciņš?!?!

MTB velo gadījos tur apakšā līmē arī tādu pabiezu melnu lentu...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , Regisss teica:

Bet veikalam tak Tev jāpiegādā tas vāciņš?!?!

 

Pēc idejas jā, bet problēma, ka tā vāciņa nekur nav. Ganjau kautkad dabūšu, tik jāatgādina veikalam ik pa laikam. Nrko citu jau izdarīt nevar. Velo jau atpakaļ nesūtīšu.

Jebkurā gadījumā tas ko izprintēju diezko neatšķiras no oriģināla.

 

Pirms 23 minūtēm , Regisss teica:

Tas amis uz gravel ričuka izskatās perversi... pat ļoti... :crazy:

Tas 2022. trends. Drīz aizvien vairāk tādi parādīsies. 

BMC jau piedāvā uzreiz ar amīti, bet cena gan vairs nav diezko interesanta :D

Izskatās gan mazliet 'ierastāk' un nav tik uzkrītošs.

https://www.bmc-switzerland.com/eu_en/urs-lt-one.html

Pirms 4 minūtēm , raivix95 teica:

Troses rāmim pa iekšu? Neko sev... 

Vaitad pa lielam visiem karbona veļukiem trosies nav pa rāmja iekšu?

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , AndrisBB teica:

Vaitad pa lielam visiem karbona veļukiem trosies nav pa rāmja iekšu?

Protams ka pa iekšu rāmim, pa speciāliem tuneļiem…

Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Tas 2022. trends. Drīz aizvien vairāk tādi parādīsies. 

Ok, maz ko saprotu no gravel, jo tie velo neinteresē, bet kopumā no malas… neeeee…

Sabojāta visa gravel ideja. Pa mežu ar tādu tāpat nepabraukt tik labi kā ar MTB, pa šoseju gan jau tagad sliktāk, svars klāt un dakša šūpo, kad stiprāk min vai ceļas kājās utt... varbūt gruntene… bet tur atkal tāpat šķiet MTB priekšrocība… man vismaz šķiet vieni mīnusi. Izņemot ja grib ko super unversālu un ja patīk šosejas stūre, sēdpozīcijas…

Link to comment
Share on other sites

Aizmugurējām bremzēm trubas, gan bij sāpe pakaļā izvilkt. Bez pedāļu rumbas izņemšanas nu nekā.

Iepriekšējo izvilku, domādams ka nebūs tik traki citu dabūt iekšā, bet tā bij ielākā kļūda. 

Tur izrādās tas nav viens garš tunels, bet divi atsevišķi. Viens no rumbas uz augšu un pie stūres iziet ārā, otrs no rumbas pa aizmugurējo dakšu uz aizmugurējo ratu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Aizmugurējām bremzēm trubas, gan bij sāpe pakaļā izvilkt.

Pats gaiso hidrauliskās? Man šķiet tas ir liels čakars pareizi izdarīt... ;)

Link to comment
Share on other sites

Pēc pāris veiksmīgiem/neveiksmīgiem mēģinājumiem un pareizajiem rīkiem, nav nemaz tik sarežģīti.

Aizmugurējās mazliet čakarīgāk.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , AndrisBB teica:

Aizmugurējām bremzēm trubas, gan bij sāpe pakaļā izvilkt. Bez pedāļu rumbas izņemšanas nu nekā.

Pedāļu rumbai taču sava čaula. Kā viņa varētu traucēt? Jebšu karbona rāmim citādāka tehnoloģija???

Link to comment
Share on other sites

Skaties bildi. Divi kanali, kas beidzas līdz ar rumbas čaulu. Stumjot iekšā kabeli pa vienu galu, kabelis nonāk kanāla galā (izejā) un nevar trāpīt otra kanāla 'ieejā'. Izņemot čaulu var ar pirksu iebīdīt trubiņu otra kanāla ieejā. Neizņemot čailu, trāpit izredzes tuvu nullei.

 

Var jau protams mēģināt bīdīt no abām pusēm kautkādu trosīti ar magnētiem galos, cerībā ka viņi pie čaulas satiksies. Tad aiz viena izvilkt ārā. Piesiet bremžu trubiņu un vilkt atkal.

Bet nu vieglāk izņemt rumbu. Čakars gan ka viņa "pres-fit" un bez speciāla rīka neizņemt/neielikt atpakāl, kautko nesačakarējot. Par laimi kaimiņam ir visi vajadzīgie rīki, ko aizņemties.

 

 

302090_headset_urs_2.jpg

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

piedod AndriBB, bet es nekad neesmu sapratis šīs velo izvirtības, man velo ir tikai un vienīgi pārvietošanās līdzeklis. Bet tā jau pa smuko.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Regisss teica:

Pats gaiso hidrauliskās? Man šķiet tas ir liels čakars pareizi izdarīt... ;)

Nu jā, velo, protams, ir sarežģītāks verķis par auto!

Auto remontējam paši, BET velo - veloservisā.

Link to comment
Share on other sites

@PrimeBet katram jau savs. Man, piem., ir 3 velo - viens vecs 26" MTB  (pirmais velo, ko pats nopirku, vairāk jau kā 20 gadus vecs) pie sievas vecākiem, ko braukt tur, ja slinkums kādu vest līdzi, tad mājās cyclocross un MTB. MTB ņemu, kad plānoju pamatā kāpas, tagad arī pa ziemu, kad sniedziņš. Cyclocross garākiem gabaliem, kaut kur aizbaukt kaut ko paskatīties. Kamēr bija jābrauc uz darbu, tad ar to pamatā arī braucu uz darbu pāris reizes nedēļā (70km kopā turp atpakaļ).

Link to comment
Share on other sites

Man patīk pa vīkendiem izmest kāzdu līkumu pa kalniem, tepat blakus Velsā visādu bezceļu netrūkst. Parasti ar kolēģiem/draugiem izbraucam kādu 50k apli.

Kad moči lejā pa visādiem bedrainiem, akmeņainiem ceļiem tad ir kā ir. Bet jautri. Skaidrs ka ar MTB ietu kā pa sviestu, bet tas bezgala garlaicīgi, kā arī pa asfaltu ne visai. Šis būs tāds visusceļš. Katram darbam savs rīks. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 56 minūtēm , Insekc teica:

Nu jā, velo, protams, ir sarežģītāks verķis par auto!

Auto remontējam paši, BET velo - veloservisā.

Vispār jau abus parasti servisā!

1 stundu atpakaļ, Prime teica:

piedod AndriBB, bet es nekad neesmu sapratis šīs velo izvirtības, man velo ir tikai un vienīgi pārvietošanās līdzeklis. Bet tā jau pa smuko.

Velo ir hobijs… ja ir sapirkti visi vajadzīgie instrumenti, tad forši ne tikai mīt, bet arī padarboties! 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

krāsojums gan tāds ...............   tjipa tikai gruntene uznesta :)  mosh dabā tā neko izskatās.

Pirms 2 minūtēm , Regisss teica:

Velo ir hobijs… ja ir sapirkti visi vajadzīgie instrumenti, tad forši ne tikai mīt, bet arī padarboties! 

pa lielam jau daudz nekas  nav jātaisa, ja viss ir salikts pirms tam ir bijis.  Nomaini tik ķēdi, kaseti vai dažus zobratus un viss. Vienreiz gadā aizved   uz servisu, lai apkopi izdara. ir kādas nianses dažas, kuras varbūt mehs, kurš ikdienā dara pamana labāk nekā pats.

Link to comment
Share on other sites

Krāsojums ir tāds tākā granīta virtuves galda virsma. Ar krāsainiem/spīdīgiem gabaliņiem iekšā. Saulē īstenībā izskatās tīri neko.

Bet nu 'bāzes' modelim nekāda lielā krāsu izvēle nebij, vainu šis vai tumši zils.

Link to comment
Share on other sites

Tu nosvēri orģinālo variantu? Un tad pēc upgreidiem un mīkstās dakšas uzlikšanas?

Link to comment
Share on other sites

Es nosvēru dakšas. 

Oriģinālā 600g

Rudy - 1200g. (apzāģētā variantā).

 

Viss braucamais ielien 10kg. Nav viegls, bet nav arī baigi smagais.

 

Par 600g gramiem īpaši satraukties neredzu jēgu. Nav jau tā ka piedalītos kautkādās elites līmeņa sacensībās. Viena ūdens pudele sver vairāk.

 

Var jau samainīt kautkādas daļas uz karbona, būs par pāsimts gramiem vieglāka.

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...