Jump to content

Shimano GRX


AndrisBB
 Share

Recommended Posts

AndrisBB
Pirms 2 minūtēm , Regisss teica:

Tikai MTB… Hardtail ;) ar to šauro šosejas stūri neizskatās patîkami 🤪

 

Nu viņš jau gan tur īstenībā kautko mokās. Varējā mierīgi taisni izbraukt pa nepiebremzējot :D

 

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 18 minūtēm , AndrisBB teica:

Nu viņš jau gan tur īstenībā kautko mokās. Varējā mierīgi taisni izbraukt pa nepiebremzējot :D

 

Tevis dēļ būs jāpamēģina gravel… tikai tādu sakarīgu vajag… 🤪

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu pa tādu tipisko Latvijas granteni tiešām neredzu baigi jēgu no MTB. Gravel ričuks ideāli tam piemērots, jeb tam tieši arī domāts. Parasti jau biežāk sanāk pa vidam kautkādi asfalta gabali, nekā tādi akmeņi kā tai video.

Nu ja nav asfalta pa vidam un pārsvarā tādi bezceļi, tad jau cits stāsts.

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Vajag uztaisīt kautkādu AI kas analizē maršruta datus (ceļa tipus) no Komoot un tad iesaka ar kādu velo braukt :D

Tik pa vidam vajag izbraukt kādus testa maršrutus ar abu veidu velo, savāk GPX failus ar ko uztrenēt 'mākslīgo intelektu'.

 

 

 

 

Screenshot 2022-05-15 at 11.33.57.png

Vispār jau būtu interesants projekts. Jāieliek manā nekad nepabeigto projektu listē. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Latvijas grantenes ir dažādas - ja ir sausa vasara ar trepi uz ceļiem, tad daļā granteņu diezgan labi krata ar cieto dakšu (te protams var samainīt uz mīksto dakšu). Plus tad ir arī daudz smilts un ar platākām riepām + MTB stūri ir tomēr vieglāk.

Bet nu kopumā es arī braucu ar gravelu - šur tur būs lēnāk, bet ja asfalts un labas grantentes ir vairāk par 75% no maršruta, tad gravels man viennozīmīgi ir pirmā izvēle.

Braucu ar raddler 44c - diezgan labi iet pa dubļiem un neceļiem.

Labots - Biete
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Priekš trepes ir speciāls veļuks izgudrots - El Alto

 

 

  • Patīk 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Regisss

Man nav ko piebilst… 😁 jābrauc dzīvē kopā un tad var filozofēt… 😉 uztaisam LV braucienu, būs Tev @AndrisBB iemesls uz LV atkūlties ar visu velo 😉

Es laikam palieku vecs un resns… un arvien vairāk sāku novērtē ērtumu… 😁

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Regisss
pirms 4 stundām , kaads teica:

realitāti mins kāds?

Nea… šogad 100% neesmu spējīgs… vispār 2022.g. tikai nepilni 150km nomīti… :( 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Man pa aprīli 250km. Maijā japaceļ līdz kādi 350km, ja sanāks.

Link to comment
Share on other sites

Es Ar šosezon izvilku velo .ok ar visu gipsi 35 km nominos..dibens sapēs..pasēdēju pie ķīšezera ..tautas kosmoss..šasliku 1h jāgaida.🤷‍♂️

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Regisss teica:

šogad 100% neesmu spējīgs…

ko tā ?

pie tāda nobraukuma nah jums jaudas mērītājs, bača ātrāk no stāvēšanas nosprāgs nekā no datu pārraides  :)

Link to comment
Share on other sites

Regisss
1 stundu atpakaļ, kaads teica:

ko tā ?

Nav motovācijas baigi mīt… 🤪

Link to comment
Share on other sites

čiliņā jābrauc 😅

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 38 minūtēm , Regisss teica:

Nav motovācijas baigi mīt… 🤪

a ja tā ?  :D 

image.png.956d36678053dd16c85fe4600c70a31b.png

 

vai arī tā ?

image.png.bf7d663b60efc33882b449f58ab05547.png

Labots - kaads
  • Atbalstu 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 15 minūtēm , kaads teica:

a ja tā ?  :D 

Tas tā kā agrāk velo gonkās… bija patīkami kādu dudu pakaļiņu redzēt starp veču dirsām 😁😁😁

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 19 stundām , kaads teica:

realitāti mins kāds?

Min, min! Un pat podestā uzmin😂

 

Starp citu, visus gadus gan starp dalībniekiem kopumā, gan starp līderiem MTB velo ir nospiedošs pārākums, neskatoties uz to, ka pārsvarā jāmin pa grantenēm un asfaltu.

2018. gadā uz grantenēm bija tik šaušalīgas trepes, ka pat ar MTB baloniem un mīksto dakšu bija smagi. Līdzjūtības tolaik retajiem CX/gravel braucējiem. Neskatoties uz to, viens braucējs ar šosejas velo pamanījās finišēt top10 (ja nemaldos), pa ceļam ne reizi nedabūjot mīksto.

2019. un, jo īpaši, 2020. gadā bija slapā dubļu Velorealitāte. Manuprāt, MTB velo bija galvas tiesu pārāks šajos etapos.

2021. gadā bija maigākie apstākļi (un pieņemu, ka arī visvairāk CX/gravel braucēju). Tikai pēdējos kilometru desmitos dalībniekiem nācās krietni pacīnīties ar pludmales smiltīm, kur MTB velo bija plusiņš.

Labots - Koala
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Lasu, lasu, nevari saprast. Kas mūsdienās lētāk - braukt ar velo vai jau kādu drifta auto uzturēt.... Slimi jūs, velorasti 😄

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  

Pirms 16 minūtēm , Zin... teica:

Lasu, lasu, nevari saprast. Kas mūsdienās lētāk - braukt ar velo vai jau kādu drifta auto uzturēt.... Slimi jūs, velorasti 😄

 

Aliņu dzert uz velo ir krietni lētāk kā pie auto stūres 🙈

P.s. @laikamTak Ir!👍

Labots - Koala
Link to comment
Share on other sites

Man pēdējā laikā MTB stāv nelietots. Braucu pamatā ar tipa grāveli, kas gan ir vairāk cyclocross, vismaz toreiz to tā sauca, jo tad vēl gravel īsti nebija trendā. Man tam ir 35mm riepas. Man tur arī resnākas nelien, un nevajag ar, tad jau tas būtu MTB.

Karbona dakša arī tīri labi visu amortizē.

Pilnīgi pietiek visam. Nu OK, ja zinu, ka braukšu kaut kur smiltīs, dubļos, tad paņemu MTB. Arī te braucu gar dzelzceļu no Dubultiem līdz Ķemeriem, un tā pēc iespējas tuvāk sliedēm, kas nozīmēja braukt arī pa kādiem notrimerētiem krūmiem, lielām šķembām, tad jā, tur uzreiz ņēmu MTB, ar resnākām riepām, mīksto dakšu.

Doma gan ir, ka tos abus varētu pārdot, un paņemt vietā tiešām graveli (bet ne ar mīksto dakšu). Jo nu vairs kaut kā nevelk arī pa kalniņiem ārdīties un sacensībās braukt. Vēl esmu apsvēris to MTB pārbūvēt - uzlikt dropbarus un tievākas riepas. Un arī būtu vien neslikts gravelis beigās. Tik cik MTB dakša.

pirms 5 stundām , Zin... teica:

Slimi jūs, velorasti

Katram sava zaraza.

Link to comment
Share on other sites

Lai ar riteni tādos apjomos nepārvietojos, bet interesanti beidzot palasīt kādu tēmu, kas turas samērā tehniska.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Aha man ar interesanti palasīt. Tikai tā arī nesapratu, kas tā par kuiņu par štuku, ko jūs te aprunājat.😁

Link to comment
Share on other sites

Pirms 43 minūtēm , Jurkins teica:

kas tā par kuiņu par štuku

nju tjipa audio vadi ar zelta dzīslām , lai labāk skan  :D 

  • Patīk 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Šoreiz tā īsti nav. Ja salīdzina, tad tas būtu kāds labs skaļuma līmeņa mērītājs, vai spektrometrs.

Link to comment
Share on other sites

isāk sakot, es personīgi tam jaudas mērītājam pielietojumu neredzu. pie tam ja neregulāri brauc. Sēdēt, pēc tam analizēt datus un pīpēt ka te varēja ar tādu jaudu izmīt un te ar citu, tad labāk pa to laiku nominu kādu papildus km ar savām iespējām un velmēm.

Ja sports ir profesija tad droši vien vajag.

Labots - kaads
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)
pirms 1 stundas , Jurkins teica:

Aha man ar interesanti palasīt. Tikai tā arī nesapratu, kas tā par kuiņu par štuku, ko jūs te aprunājat.😁

Jaudas mērītājs. Mēra cik spēcīgi tu min. Var pēctam izmantot visādām treniņu stratēģijām, kā arī vienkārši redzēt kāds progress utt. Bet tā arī sacensībās noder, ir kāds optimālais jaudas līmenis, ko konkrētais sportists var ilgu laiku izturēt utt.

 

Pa lielam jau tā diskusija MTB vs Gravel ir diezgan bezjēdzīga.

Kautvai tīri no fizikas viedokļa. Skaidrs ka nedaudz šaurākas un gludākas riepas ripo ātrāk un vieglāk, jo gludāka brauktuve, jo būtiskāk.

Skaidrs ka arī vēja pretestība ir viens no lielākajiem bremzētājiem un pretestībām virs kāda noteikta ātruma. Jo aerodinamiskāka pozīcija, jo vieglāk/ātrāk ies. Tas pats kas pret vēju vai bezvēju mīties.

Uz MTB kā veiz visai vertikāla sēdpozīciju, kas ir ļoti tālu no optimālas.

 

Tāpat arī redzams ka visos daudzmaz nopietna līmeņa gravel sačos neviens nebrauc un neuzvar ar MTB. Bez kautkādiem dažiem retiem izņēmumiem. Plezīra braucieni, tas cits stāsts, tur komforts pārtrumpo efektivitāti, vai reizēm saprātu vai brauc ar to kas ir jau nopirkts.

 

Pavisam nesen, kā jau te jau teica, arī nebij nekāda lielā izvēle, vainu šoseja, vainu MTB. Nu vēl nišas CycloCross.

Tapēc arī visi brauca ar MTB, jo citu variantu jau nebij. Tā arī tas kautkā sapratnē iesēdies, ka vajadzīgs tāds arī tagad, kautvai ne pa kādiem 'kalniem' un bezceļiem nebrauc un ir nopērkami daudz piemērotāki velo paveidi. 

 

 

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Regisss
pirms 3 stundām , AndrisBB teica:

Tāpat arī redzams ka visos daudzmaz nopietna līmeņa gravel sačos neviens nebrauc un neuzvar ar MTB

Nu šis bija lieki 😁 kaut kā neesmu redzējis ka gravel izmantotu kādā normālā šosejas gonkā. Par sētas mačiem nerunāju jo ļoti labi ar MTB savulaik nominu arī LV vairākas šosejas gonkas ;) protams uzliekot cīsiņus!

 

Un MTB arī var dažāda platuma riepas likt! 1.9” teiksim… bet mūsdienu laba 2.25” 29nieka riepa būs ar mazāku rites pretestību kā agrākās 1.9” 2.1” riepas! Un tas pats uz spiedienu!

Tā kā šī ir vairāk gaumes, patikšanas, pārliecības jautājums!

Kam man čakarēties ar šosejas stūri, uzsēdi bezceļā, ja varu ērtāk un patīkamāk ar MTB… un esošā 70cm stūre jau tagad skaitās tāda pašaura 😁

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)
Pirms 40 minūtēm , Regisss teica:

u šis bija lieki 😁 kaut kā neesmu redzējis ka gravel izmantotu kādā normālā šosejas gonkā.

Es vairāk par pasākumiem kā Dirty Kanza un līdzīgiem, kur piedalās gan pasaules līmeņa pro, gan amatieri. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 43 minūtēm , Regisss teica:

mūsdienu laba 2.25” 29nieka riepa būs ar mazāku rites pretestību kā agrākās 1.9” 2.1” riepas!

Un tāpat arī mūsdienu 40mm būs ātrāka kā mūsdienu 2.25. 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Fiksi pameklējot atradu tādu vienkāršotu salidzinājumu tīri no ķermeņa pozīcijas, neņemot neko citu vērā. Pat ja pieņem ka uz abiem velosipēdiem identiskas riepas, tad MTB būs vairāk kā 'tops' pozīcija, varbūt pat mazliet sliktāk, platās stūres un roku pozīcijas dēļ.

Uz vidējiem ātrumiem tā arī ir ka pie vienādas jaudas būs 1 - 2 km/h atšķirība. Lēnām velkoties atširības nebūs, un uz lieliem ātrumiem atšķirība liela.

Nu var jau arī otrādāk skatīties, lai noturētu vienādu ātrumu, nāksies pielikt lielāku jaudu.

 

 

 

positions.jpg

Link to comment
Share on other sites

Regisss

@AndrisBB Šis salīdzinājums ir tāds uz ideāla asfalta vai arī ar vienādiem velo! Bet tas pats 29” MTB ar visām rumbām, ja vēl boosted, bezkamerām utt. ripos labāk par šosejas, gravel uz slikta (ielāpi, bedres) asfalta, seguma. Un starp citu… uz platajām stūrēm arī ir vismaz 3-4 dažādas rokas pozīcijas ;) 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Kapēc tad visos testos, kur mēģina salīdzināt MTB vs Gravel, tad uz grantenes/asfalta MTB vienmēr zaudē, pat ja ieguļas cik vien aeoro pizīcijā var?

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 58 minūtēm , AndrisBB teica:

Kapēc tad visos testos, kur mēģina salīdzināt MTB vs Gravel, tad uz grantenes/asfalta MTB vienmēr zaudē

Kāpēc neizliek vienādas riepas? Kaut MTB varēja uzlikt Schwalbe thunder burt addix… sausā laikā mierīgi pasaules kausā XCO/XCC brauc! Tur tās sekundes izlīdzinātos…

bet mēs te diskutējam par pārliecību un gaumi 😁

Un foršs darbs džekiem!!! 👍👍👍

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Nu tā nav gaume, bet realitāte.

 

Ja pārsvarā sanāk braukt pa asfaltu/grunteni, tad:

* Loģiski ka grundenei būvēts velo būs ātrāks uz gruntenes, par bezceļiem būvētu (kur tas būs ātrāks)

* Tiri no fizikas viedokļa tas ātrāk (vēja pretestība)

* Visi testi rāda ka tā ir ātrāk.vieglāk

* Visās nopietnās sacensībās visi brauc ar gravelu vai CX veļuku

 

Bet ja jau tu saki ka MTB ir ātrāk, tad lai jau.

 

Pirms 21 minūtēm , Regisss teica:

uzlikt Schwalbe thunder burt addix

Tās ir bezgala smagas riepas.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

biku offt ( vai atsevišķs maršrutu pavediens jāuzcep ? ) 

Iesakiet svētdieniekam kādu foršu tūrista maršrutu (takas, zeminieki ), ir plāns ielādēties ar velo vilcienā un pabraukāt gar Ludzas ezeriem +teleskopisko špini iebāzt mugurenē (pacopēt ja sanāks) + pacept gaļu, palikt viesu namā. Čiliņa režīmā. Vēl variants ap Alūksnes ezeru - bet tur tas bānītis tādos jocīgos laikos no Gulbnes. Ar auto negribu to gabalu vizināties 😁

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pie reizes, ideāli būtu ja tas maršruts pieejams iekš Kamoot vai kā tamlīdzīga. Varbūt man ar pa vasaru jāizbrauc.

*Komoot

Link to comment
Share on other sites

Regisss

@AndrisBB

 

rekur mani krājumi no laika kad braucu MTB gonkās…

2BE9E0EC-139B-4215-99B9-4A4962E281D0.thumb.jpeg.13dcc65bbc917f795901704450c20e9f.jpeg

 

sačos braucu ar thunder burt evo light skin bezkameru… ja bija slapjāks, tad priekšā liku rocket ron evo light skin ;) 

man ir 29” MTB ar mīksto dakšu - 2x11 pilnais XTR…

velo svars ar 1 pudeļu turētāju ~9.5kg

tagad virsū ir s-works renegade… tagad svars ap 9.7 - 9.8kg… 

 

97099737-C2DA-41A4-95F6-3E2850603F8B.thumb.jpeg.bf669e0948c2eaaaa58bf511481f1019.jpeg

 

tā svara vērošana arī piegriezās vienā brīdī 🤪😁


visu mūžu esmu minis ar MTB… man tikai no 2015.g. vasaras ir šosis… un neesmu šosejas baigais piekritējs. Braukt var, bilde vidēji 5km/h ātrāk mainās… bet tāpat ar MTB patīk labāk ;) 

 

Labots - Regisss
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...