Jump to content

Matemātika piektdienai


vvv
 Share

Recommended Posts

shadow118
Pirms 15 minūtēm , vvv teica:

Neredzu. Parādi, kā.

Tur sanāk praktiski tas pats, kas tajā atbildē, ko ieliki. Ja novelk to diagonāli, tad vēl ar pāris līnijām var redzēt, ka x=B

Uzdevums2.thumb.jpg.6670f001880f9dc5319b9612d5342e47.png.b56627f8327c296305fec2c1c04c09eb.png

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , camel teica:

p1p2p3 - taisnlenķa trijstūris ar katetēm 1:2

Jā. Bet tur vēl jāpiedomā, lai izsecinātu, ka p1 sanāk kvadrāta diognāles centrā. Sanāk jau sanāk x = B, savādāk nevar būt.

Nu, ko - vēl viens atrisinājums.

Link to comment
Share on other sites

Šo uzdevumu izlasīju vienā forumā, komentētājs ielicis pašu uzdevumu, atbildi nav ielicis, vēl neviens nav atbildi devis, varbūt atrisinājums ir, varbūt nav, nezinu.

Doti cipari 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

Uz papīra jāuzraksta visi cipari šādā veidā:

 a  b  c

         d

         e  f  g

                 h

                  i

Katram burtam atbilst savs cipars.

Abās rindiņās un abās kolonnās ciparu summa vienāda, viena un tā pati, jāsanāk:

a + b + c = c + d + e = e + f + g = g + h + i

Ja ir interese un pietiek spēka, pacīnieties.

Link to comment
Share on other sites

Atrisināju. Nezinu kā. Izdevās uzminēt. Varbūt ir vairāki atrisinājumi, nezinu.

Katrā ziņā, visus iespējamos variantus pārbaudīt - ir baigi daudz.

Link to comment
Share on other sites

Nevienam nebija interese par iepriekšējo uzdevumu?

Te kaut kas stipri līdzīgs.

Pa kvadrāta perimetru uzrakstīti cipari, no 1 līdz 8, katrs cipars izmantots vienreiz. Šādi:

A  B  C

H      D

G  F  E

Uzdevums - aizstāt burtus ar cipariem tā, lai katras kvadrāta malas ciparu summa būtu viena un tā pati. Tas ir, A + B + C = C + D + E = E + F + G = G + H + A.

Link to comment
Share on other sites

CosmosDC

Aizņēma pārāk daudz laika priekš šāda uzdevuma, laikam jāsāk biežāk šādus risināt.

Magiskais kvadrats.png

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Aizņēma kautkur 30 min. paralēli darba imitācijai :mrgreen:

Bet nu paņemu kautkādas robežas, kur varētu būt iespējams rezultāts, un tad gāju cauri...

Sanāca šādi:

9 3 1

       8

       4 7 2

             5

             6

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Dahhh teica:

Sanāca šādi:

9 3 1

       8

       4 7 2

             5

             6

Šo uzdevumu nedaudz paanalizēju. Spriedu tā - cipari no 1 līdz 9 summā dod 45. Trīs no šiem cipariem (tie, kas «čūskas» stūros) tiek izmantoti divreiz. Pavisam četras rindas un kolonnas, visa summa sanāk 4 × summa vienā rindā (kolonnā). Maksimālā visa summa ir 45 + 9 + 8 + 7 = 69, lai dalītos ar 4, jāņem 68. Minimālā visa summa ir 45 + 1 + 2 + 3 = 50, lai dalītos ar 4, jāņem 52. Tas ļauj secināt, ka vienas rindas (kolonnas) ciparu summa varētu būt no 13 līdz 17. Atliek tik piemeklēt atbilstošos variantus. :)

Tavā atrisinājumā vienas rindas (kolonnas)  ciparu summa ir 13. Re, atrisinājums, kad vienas rindas (kolonnas) ciparu summa ir 17.

1  7  9

        2

        6  3  8

                 5

                 4

Izskatās, ka šim uzdevumam ir diezgan daudz iespējamo atrisinājumu.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

atrod nākošo skaitli:

1, 2, 6, 24, 120, ?

uzdevums vienkāršs, ja nevar atrisināt, tad tu ir zābaks

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , camel teica:

atrod nākošo skaitli:

1, 2, 6, 24, 120, ?

uzdevums vienkāršs, ja nevar atrisināt, tad tu ir zābaks

720? Vai tomēr zābaks? ?

  • Atbalstu 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

1×1=1; 1×2=2; 2×3=6; 6×4=24; 24×5=120; 120×6=720 u.t.t?

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

...aj sacakarējos meistarībā

 

;(

Labots - Koala
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Zux teica:

Tur tak viss vienkārši!!

Nu ja. Kā viens komentētājs zem tā twitter ieraksta uzrakstīja. Atbilde - jā/nē. Ar 50% varbūtību, ka atbildēsi pareizi.

Link to comment
Share on other sites

CosmosDC

1) Interesants uzdevums, priekš ievada statistikā labi der.

2) Tikai "anekdošu blondīnes" pateiktu, ka atbilde ir - saimnieks no zirga pārdošanas neko neieguva (jo uzdevums taisīts tā, lai uz to pavilktu, tiesa, ļoti vāji izveidots, zināms ir viens daudz labāks piemērs šāda tipa uzdevumiem).

3) Kāds var paskaidrot, kas tās par funkcijām? 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , CosmosDC teica:

3) Kāds var paskaidrot, kas tās par funkcijām?

Tikai "anekdošu blondīne" to jautātu

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
pirms 3 stundām , CosmosDC teica:

1) Interesants uzdevums, priekš ievada statistikā labi der.

Nevis statistikā, bet varbūtību teorijā! ;) 

Link to comment
Share on other sites

CosmosDC
pirms 5 stundām , Ronalds teica:

Nevis statistikā, bet varbūtību teorijā! ;) 

Precīzi, sajaucu.

pirms 5 stundām , camel teica:

Tikai "anekdošu blondīne" to jautātu

Lūdzu, tad uzraksti tās funkcijas.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , CosmosDC teica:

Lūdzu, tad uzraksti tās funkcijas

Tajā uzdevumā tā nekorekti prasīts. Ko viņi domāja ar funkciju? Jebkuru ķēmu var izteikt ar funkciju, tikai tā funkcija sanāks šausmīgi sarežģīta.

Visvieglāk S tabulā: y = 3

R tabula arī vienkārši, jāsaliek tik uz rūtiņu lapas punkti atbilstošās koordinātēs, un redzams, ka caur punktiem var izvilkt taisni, var izrēķināt pēc divu punktu koordinātēm, var paskatīties uz tabulu, paskatīties uz taisni grafikā, bišķi pakustināt smadzenes un ieraudzīt: y = 3x - 2

No T tabulas saliekot punktus grafikā sanāk divas līnijas, simetriski pret x asi. Taisnes vienādojumu neuzrakstīsi. Sanāk divi taisnes vienādojumi y = x + 1 un y = -x - 1, kā šos vienādojumus matemātiski pareizi uzrakstīt kopā, lai būtu vienā funkcijā, nezinu, pieņemsim, šādi {y = x + 1 , y = -x - 1}, ir funkcija, vai ne. Vēl jau caur šiem četriem punktiem var izvilkt parabolu, varbūt hiperbolu, tad viena līnija caur visiem punktiem, bet labāk nesarežģīsim.

Līdzīgi no Q tabulas {y = 2x +1 ,  y = 3x - 12}.

Link to comment
Share on other sites

Vai tas ir iemesls, lai nebūtu funkcija?

Paskaties uz šo funkciju: y^2 = x

Pie vienādiem x, atgriež dažādus y. Piemēram, x = 4, tad y = 2 vai y = -2

Un tu tagad teiksi, ka šis parabolas vienādojums nav funkcija.

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , AndrisBB teica:

kānekā 8. klases uzdevums

Un kāpēc astotklasniekiem nepareizības mācīt?

Ja tā spriest, tad Q tabulas funkcija tikai pie x = 13 dod vienu y, pie citām x vērtībām dod dažādus y.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 13 minūtēm , vvv teica:

Un kāpēc astotklasniekiem nepareizības mācīt?

Ja ieraksta kalkulatora, tad T tabulu uzrāda kā "invalid".

 

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

https://www.montereyinstitute.org/courses/Algebra1/COURSE_TEXT_RESOURCE/U03_L2_T1_text_final.html

 

Paskaties sadaļu Functions in Table Form. Tā tas ir visās vietās ko var internetā atrast.

Kapēc tā, tad jāmeklē kāda amerikāņu matemātikas grāmata.

Skaidrojums izskatās tāds, ka ja vertikāla līnija krusto līkni 2 reizes, tad tā nav funkcija.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , AndrisBB teica:

Skaidrojums izskatās tāds, ka ja vertikāla līnija krusto līkni 2 reizes, tad tā nav funkcija.

Tas vienkārši nav iespējams.

Ko tad parabolas, hiperbolas, visādas citādas līklīnijas... ko? Tās neskaitās funkcijas?

Link to comment
Share on other sites

Palasīju, kas zem tās saites. Palasīju matemātikas grāmatā. Tas funkcijas jēdziens, kad katram x atbilst tikai viens y, ir tāda definīcija mūsu matemātikas grāmatā, tas sadaļā «Elementāras funkcijas». Neatceros no skolas laikiem, ka to būtu baigi uzsvēruši tā vispārīgi, acīmredzot, tas bija saistībā ar elementārām funkcijām.

Atradu tādu jēdzienu - «multivalued functions», jā, jā, ir tajā jēdzienā vārds «function», bet tās viņi saukā par «not true function».

Vārdu sakot, terminoloģija jāpapēta. Ja tas viņu uzdevums balstīts uz šīs terminoloģijas.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Kautkā baigi piesējies esi sīkumiem, ja jau amerikāniem funkcija 8. klasē var saturēt tik vienu x, tad lai jau ir :D 

Link to comment
Share on other sites

2018.08.4. , 20:35, vvv teica:

Un kāpēc astotklasniekiem nepareizības mācīt?

Varbūt tāpēc, ka viņiem arī māca, ka nevar izvilkt kvadrātsakni no negatīva skaitļa? :D Vai kurā nu klasē to māca…

 

Link to comment
Share on other sites

Palasīju par to viņu «function». Jā, viņi konsekventi turas pie tā, ka funkcija ir tikai tad, ja katram x atbilst tikai viens y. Gadījumos, kā tai pašai parabolai y^2 = x viņi lieto citu nosaukumu - «sentence».

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...