Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Dīzelim laikam bija kaut kāda sistēma gaisa priekšuzsildei aukstā laikā. Nu tad laikam arī to silto izmanto kabīnes/logu apsildei kamēr dzesējošais škidrums auksts. Tāpēc dīzeli varbūt ātrak sāk atkust logi. Vismaz to es ievēroju, ka benzīniekam siltums sak tik tad kad motora dzešejošais jau ir redzami ( rādītājs uz paneļa) uzsilis, bet dīzeli daudz ātrāk.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , ruukjis teica:

Sakars tāds, ka EGR padod dzinējā atpakaļ izplūdes gāzes

kuras samazina degvielas sadegšanas temperatūru!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , Knaabis teica:

kuras samazina degvielas sadegšanas temperatūru!

Bet kura pati ir karsta, OK viņu dzesē, bet vienalga ne līdz āra temperatūrai - dzinējs vienalga dabū atpakaļ jau siltu "gaisu".

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , ruukjis teica:

dzinējs vienalga dabū atpakaļ jau siltu "gaisu"

kurā nav vairs nav tik daudz skābekļa un degvielas sadegšana notiek pavājināta.

Tāds jau ir arī EGR mērķis! Degvielai sadegot zemākā temperatūrā, neveidojas tik daudz kaitīgo izmešu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , Knaabis teica:

Tāds jau ir arī EGR mērķis! Degvielai sadegot zemākā temperatūrā, neveidojas tik daudz kaitīgo izmešu.

Tas nav tas par ko es diskutēju, lai gan arī šis apgalvojums nav sevišķi akurāts - zemāka degšanas temperatūra nozīmē vairāk nesadegušo blakus produktu un lai to konpensētu tiek bāzti virsū DPF filtri. (The road to hell is paved with good intentions)

Labots - ruukjis
Link to comment
Share on other sites

Ja proti lasīt krieviski.

"Работает клапан EGR очень просто. Чаще всего он устанавливается перпендикулярно направлению выхода отработавших газов. Когда они следуют по выхлопу, часть их них попадает в клапан и направляется назад в двигатель внутреннего сгорания, чтобы после вновь попасть в выхлоп. Данная рециркуляция отработавших газов по двигателю автомобиля необходима, чтобы уменьшить температуру горения, что позитивно сказывается на качестве выхлопа, уменьшая в нем количество вредных оксидов азота, которые возникают при высокой температуре."

 

Te citāts no cita resursa:

"Dirty, used, warm air is redirected into the clean inlet of the cylinder from the exhaust. By doing this less oxygen is drawn into the cylinder thus reducing the combustion temperature resulting in less Nox emissions."

Labots - Knaabis
Link to comment
Share on other sites

Tik tālu viss pareizi. Tikai nav pieminēts fakts, ka tas process palielina nesadegušā oglekļa daudzumu, kuru tad arī kompensē ar DPF filtru.

 

Kas attiecas uz siltumu, ja proti lasīt angliski:

...Well, one thing it does is to make the fuel warmer. Warm fuel heats up more efficiently and therefore produces more miles per gallon. Once the EGR valve senses that the engine is warm enough, it redirects the exhaust elsewhere to prevent the engine from overheating.

Warming the coolant and the fuel not only helps the engine reach its optimal temperature faster when the engine is first started, but it also has a specific benefit for hybrids...

Labots - ruukjis
Link to comment
Share on other sites

alusbundza
pirms 3 stundām , ruukjis teica:

Sakars tāds, ka EGR padod dzinējā atpakaļ izplūdes gāzes.

un čakarē dzinēju .....

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Plus vēl tas, ka jaunie dīzeļi sen vairs dīzeļi pēc definīcijas, pateicoties kaut kādām stulbām izplūdes gāzu normām. Ja pilsētā nav gaisa, nedzīvojiet tur, internets tagad it kā esot pieejams visur.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , alusbundza teica:

un čakarē dzinēju .....

un kā tieši viņi čakarē dzinēju?

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

ar to, ka ir otreizējā aprite, es savam auto izravēju, palielinājās nedaudz jauda, un degvielas patēriņš samazinājās, mīnus - lēnāk uzsilst motors, ja netici, tad prasi jebkuram auto specam ...

 

 

Pirms 8 minūtēm , Murlo teica:

un kā tieši viņi čakarē dzinēju?

rodas uzdegums uz virzuļiem un vārstiem

padomā loģiski, ja no izplūdes iet atpakaļ izplūdes gāzes motorā

Labots - alusbundza
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

bet vispār tas vārsts ir vaļā tikai pie auksta dzinēja, pilsētas režīmā ziemā dīzeļi lēni uzsilst, un tad tas ir izteikti jūtams, bet vasarā pofig, tas vārsts ir ciet un vis būs kārtībā, tāpēc speciāli nevajag šos ravēt ārā ..., es izravēju tikai tāpēc, ka tas bija piekvēpis un vairs nestrādāja, pie silta dzinēja nevērās ciet un jauda kritiski zuda .......

Link to comment
Share on other sites

Un kas notiek ar dzinēju, ja viņam degvielu un gaisu padod vairāk nekā paredzēts, pēc EGR amputācijas?

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

nekas, nekas vairāk netiek padots, vis tur ir sabalansēts ....., EGR vārsts aiztur skābekli, un notiek nepilnvērtīga sadegšana, tāpēc rodas uzdegumi degkamerā ....

Link to comment
Share on other sites

Tēlaini izsakoties 1L degmaisījums sastāv no 40% gaiss, 40% degvielas un 20% izplūdes gāzes. Kā izmainīsies ievadītā jauda, ja jāsasniedz tas pats 1L un dators rēķinās to pašu diegvielas/gaisa attiecību

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Gaiss+izplūdes gāze = 60% gāzveida maisījuma. Gāzveida maisījums varbūt arī 60% gaiss. Tam reāli nav nozīmes, ņemot vērā, ka EGR tāpēc ir VĀRSTS, jo nav 100% visu laiku vaļā. Ja dzinējā konstanti ieplūstu atgāzes, tad tur nevajadzētu vārstu.

Labots - ruukjis
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , alusbundza teica:

@Murlo, tēlaini izsakoties - nedapistiem nav jēgas kaut ko skaidrot ....., kā tups piedzimis, tā tups nobeigsies ......

Novālē vēl tik pat daudz bez egr vārsta un paskaties, kas pamainījās cilindrosm,

Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , oxygen teica:

Man gan liekas ka pasaule jau neaizies bojā ar visu globālo sasilšanu. Nu pacelsies ūdens līmenis par 100m. Daļa valstu pārstās eksistēt, bet ... no kā tad radās miljoniem gadu atpakaļ gan nafta gan ogles? No CO2 kas , domāju , bija krietni vairāk atmosfērā kā tagad. Savācās oglēs/naftā un tagad ir tik ir. 

Pasaule nepārstās eksistēt, nē. Eksistēt pārstās cilvēce un vēl kaudzīte sugu.

CO2 agrāk tiešām bija vairāk. Kā baumo, pirms 500 miljoniem gadu bija 4000 ppm. Lieki piebilst, ka toreiz dominēja vienšūņi.

 

pirms 8 stundām , ruukjis teica:

Svīdumu mašīnai, kurai kaut cik griežas salona pūtējs, atraus sekundēs.

Ziemā to svīdumu salonā vispirms ir jāizkausē. Apsildāmie priekšējie stikli nav pārāk izplatīti.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Drona ideja nav slikta, bet tai sižetā jau bija vairāki lidaparāti ar papildus iekšdedzes dzinēju. Tad tā štelle darbojas. Ar plikiem akumulatoriem tālu neaizlidosi. Cita lieta, es vismaz nestādos priekšā, kā ar tādu ''karlsonu'' Rīgas centrā nosēsties un cena arī nav draudzīga.

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Didzis teica:

Cita lieta, es vismaz nestādos priekšā, kā ar tādu ''karlsonu'' Rīgas centrā nosēsties un cena arī nav draudzīga. 

Un kam cena ir draudzīga? Kaut kādam Robinson R-22?

Link to comment
Share on other sites

pie 220v un 3 fāzēm tie ir nepilni 700A !

 

Tu stādies priekšā kādi vajadzīgi vadi šādai strāvai un cik izmaksā šāda veida pieslēgums?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Teslas Superčārdzeriem ir 135kW (max 120 uz mašinu) un lādē ar 480V DC, te ir 450kW. Nākamās paaudzes superčārdzeri būs 350kW.

 

Reku var palasīt sīkāk, lādē gan 400V, gan 800V baterijas, max voltāža ir 920.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0288583EN/research-project-fastcharge-ultra-fast-charging-technology-ready-for-the-electrically-powered

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Publiskās uzlādes vietas jau nav problēmu - pievelk 110 330 kV līniju un lādē kaut kuģus.

A bet no kā tiem inženieriem bīties? Nedomāju, ka minētie ir lielākie un jaudīgākie barošanas bloki, kas ir uzbūvēti. Gan jau mūsu pašu Kaspich uzbūvētu, ja vajadzētu. Tikai nav lepnā termina "superčārdžers".

 

Par Timrota braucienu darbā visi rēcām vēderus turēdami. Stulbais bizness ar stulbo mārketingu. Šai sakarā es varu minēt vienu lietu, kas attīstītajā sociālismā bija labs. Ja pastūzim virsū bija rakstīts 50W, tad šim arī bija 50W. Nesēdēja bars ar stulbiem (lai gan nē, stulbi šie nav) marketologiem, kuri izmisuši meklē epitetus kā stulbajiem potrebļaģiem ietrīt d'irsā bubinātāju, kurš bubina slikti un d'irsā nelien.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 43 minūtēm , ieleja teica:

kāda tev starpība vai "stādos priekšā", galvenais, ka BMW un Porsche inženieri nenobijās no skeptiskajiem Latvijas ekspertiem, "stādījās priekšā" un uzbūvēja

 

Tu tiešām nesaproti ka tas ir mārketinga gājiens un reālos ikdienas auto un reālās ikdienas stacijās tas nekad netiks ieviests?

(Es te nemaz nerunāji par to, ka mūsdienu aķi pie šādām uzlādes strāvām nez vai vairāk pa 10 uzlādēm izturēs...)

 

 

Pirms 58 minūtēm , AndrisBB teica:

Teslas Superčārdzeriem ir 135kW (max 120 uz mašinu) un lādē ar 480V DC

Cik tad īsti to kw ir? 120 vai 135 :D 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , Ronalds teica:

Cik tad īsti to kw ir? 120 vai 135

Kopējais ir 135kw uz vienu staciju, var piespraust 2 auto. Max uz vienu auto ir 120. Ja piespraudīsies 2 auto tad 135 dalam ar 2. Kas tur īsti nav skaidrs?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 41 minūtēm , Ronalds teica:

Tu tiešām nesaproti ka tas ir mārketinga gājiens un reālos ikdienas auto un reālās ikdienas stacijās tas nekad netiks ieviests?

 

Gluži par markentinga projektu to nenosaukt, bet gan par izpētes, jo nauda projekta realizācijai nāk no Vācijas Transporta Ministrijas. 

Kāpēc lai to neieviestu ja Tesla mazliet mazākas jaudas stacijas ieviesīs tikuntā? Plus runa ir par maksimālo jaudu ko tā stacija var dot, pagaidām nav auto kas tik daudz var "paņemt". Tak rakstā rakstīts ka tas BMW limitējas pie 150KW. 

 
 

 

Drošivien par muļķibām arī nosauks ka Šēņdženā(vai kā viņu latvisiki uzrakstīt) ir pilnībā aizvietojuši visus dīzeļautobusus ar elektriskajiem, kopumā 16 000 autobusu.

 

Kamēr speciālisti spriež, tikmēr muļķi apkārt pasaulēi ievieš lietas. 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , AndrisBB teica:

jo nauda projekta realizācijai nāk no Vācijas Transporta Ministrijas

Naudas apgūšanas projekts, sore.....

 

Pirms 19 minūtēm , AndrisBB teica:

Šēņdženā(vai kā viņu latvisiki uzrakstīt) ir pilnībā aizvietojuši visus dīzeļautobusus ar elektriskajiem, kopumā 16 000 autobusu

Ķīnai par ekoloģiju nospļauties - nez kur viņi liks to aķu kalnu? Apraksim un miers! Kur ņemt elektrību? Takš ogļu pietiek - palaidīsim vēl vienu tec!

Bet varēs pasaulei pazīmēties ka esam sabiedrisko 100% uz aķiem pārveduši! :D

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AAA, nee, vel var pabiedet ar to ka EU pamazam top jauna regula tuvakajos gados visi auto bus jabut aprikotiem ar Speed Assistance System - vairs nevares parsniegt atrumu, auto neljaus. Parak daudz cilveki nositoties, ipashi a-eiropa, nebus kas strada.

Link to comment
Share on other sites

Ķīnā visās lielajās pilsētās sabiedrisko transportu pārliek uz elektrisko.

Šenžeņas elektrisko autobusu projekts ir kā reiz lai samazinātu gaisa piesārņojumu pilsētā.

Link to comment
Share on other sites

Nu Senzenja ir pirma Kura sasniegisi 100%, pietam lielakais autobusu parks pasaule. Gaisa piesarnjojums tur ir liels, bet pilseta interesanta, pirms paris gadiem biju darba ekskursija

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Ronalds teica:

(Es te nemaz nerunāji par to, ka mūsdienu aķi pie šādām uzlādes strāvām nez vai vairāk pa 10 uzlādēm izturēs...)

Tur tak rakstīts, ka 80% lādē 15 minūtes. Rupji rēķinot, 3C, max 4C - mūsdienu aķiem tas ir sīkums, lādēšanas laikā viņi pat silti nepaliek.

 

 

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Ik pa laikam parādās paziņojumi, ka tūlīt būs revolucionārs lēciens akumulatoru izstrādē. Tagad nākšot fluorīd-jonu tehnoloģija, apmēram 10 x litija jonu ietilpība. Bet tā mēģinot atcerēties skolas ķīmijas kursu par joniem (gan neko daudz īpaši neatceros), eksistē taču kaut kāda teorētiska robeža,  rupji runājot, cik elektronu(lasi, cik lielu lādiņu) vispār var iedzīt/izdzīt kilogramā (molā). Rupji runājot vajag divus spaiņus, kur vienā spainī ir viela, kurai atņem elektronus, otrā spainī viela, kurai tos atņemtos iešķinķo. Reiz mēģināju meklēt, bet nesekmīgi. Vai nu tas ir noslēpums?, vai nepareizie atslēgas vārdi.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...