Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Boni - iedzer veļas balinātāju !

Domāju, ka palīdzēs.

 

Tā vien liekas, ka tu esi iedomājies, ka viss beidzas ar iPhone lādētāja kabeli.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Atslābsti, elektrības pārvade ir ~4x dārgāka par tradicionāliem veidiem un to var skaidri un nepārprotami redzēt cenā par jaudas vienību. Var tur ieslīgt aprēķinos un iegūt savādāku koeficentu, pievest vēl kaut kādus argumentus, bet tas vienalga ir acīmredzams fakts ka tradicionālie veidi ir daudz efektīvāki

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , versatile teica:

Tantiņām sabtranss par velti, tas viens.

 

Kas šī ir par urbāno leģendu???

Tantiņām sabtranss NAV par velti. Par tantiņu esmu samaksājis es kā strādājošs rīdzinieks caur ienākuma un īpašuma nodokli!

Link to comment
Share on other sites

Tradicionālie veidi ir pārvērst enerģiju šņabī jeb acetonā ?

 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 17 minūtēm , msp teica:

Kas šī ir par urbāno leģendu???

Tantiņām sabtranss NAV par velti. Par tantiņu esmu samaksājis es kā strādājošs rīdzinieks caur ienākuma un īpašuma nodokli!

Tās ir tavas izmaksas, ne tantiņas izdevumi. Lieki minēt, kas tantiņu uztrauc vairāk.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Ved naftu un ogles vēl viena iemesla dēļ. Elektrībai ir nejauka īpašība - nevar spainī ieliet uzglabāt. Tūlīt un nekavējoties ir jāpatērē. Lab, lab, tikai nebļaujiet par powerbankām?.

Link to comment
Share on other sites

Boni, par transformatoriem esi dzirdējis? Nez kāpēc jamie izdomāti... 

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Esi dzirdējis ka kaimiņzemē, patālu no mums elektrības cena var būt 2 centi gala patērētājam, bet mēs te pērkam no daudz tuvākām vietām daudz dārgāk, muļķi ja...?

Var pieteikties pa lētu naudu Sahārā likt saules paneļus, zemes noma faktiski pa velti, saules nejēgā, atliek tik novilkt kabeli uz LV.... Galvenais ka nemulsina tas ka pat Maroka sevi nevar nodrošināt ar saules elektrību, jo pārvades attālumi par lielu, viss izdevīgums pa ceļam izplēn līdz negatīvam sausajam atlikumam.

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

Ieliksi kādu atsauci? Piemēram, par Maroku. 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 28 minūtēm , Jurkins teica:

Elektrībai ir nejauka īpašība - nevar spainī ieliet uzglabāt.

Ir gadijumi ka tiek izdomati workaroundi. Pa nakti sarazoto un lieko elektribu izmanto, lai pumpetu udeni ezera, kurs atrodas kalna gala un tad pa dienu atkal razho no ta elektribu pa jaunu.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , versatile teica:

Vispār, ceļi ārpus Rīgas pārsvarā ir pat labāki.

pastāsti, kurā reģionā tavuprāt tā ir?

 

pirms 2 stundām , snukurins teica:

jo dies pasarg tas ,,gudro,, bars vēl izdomās dzīvot laukos un te visu galīgi sajāt

vēl tur ir ko sajāt? (retorisks jautājums)

 

bet tā, būtu ļoti ļoti ar mieru dzīvot savā mājā laukos, ja līdz Rīgai varētu bez stresa pusstundā-stundā aizbraukt. pašlaik ir pusotrstundas stresainas, vienā virzienā.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

Ir gadijumi ka tiek izdomati workaroundi.

Jā, tā doma ir veca kā pasaule. Padomju skolā ekonomiskajā ģeogrāfijā par hidroakumulācijas stacijām mācīja ar piebildi, ka trūkums ir sistēmas kopējais zemais lietderības koeficients.

 

Tāpat akumulatoriem (jebkuriem) ir maksimāli sasniedzamais enerģijas blīvums. Mārketinga prezentācijās gan akumulatoru ietilpību zīmē kā taisni  - vakar bija 100, šodien ir 150, rīt būs 200 u.t.t. Nebūs, nebūs! Īstenībā tā ir (bļin, matemātika bija tik sen) līkne, kura tiecas (bet nekad nesasniedz) uz to max vērtību. Kreatīvie marketologi paņem to sākuma gabaliņu, interpretē par taisni un zīmē uz priekšu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 45 minūtēm , Racer teica:

par transformatoriem esi dzirdējis? Nez kāpēc jamie izdomāti...

Jā, par piemēru šo:

Обычно для передачи электроэнергии от электростанций на большие расстояния используют высоковольтные линии электропередачи. Неизбежные потери электроэнергии возникают как в них самих, так и на подстанциях, которые повышают напряжение для подачи на высоковольтную линию и понижают его для конечных потребителей энергии.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Nafta pārvietojās pati?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Jurkins teica:

. Mārketinga prezentācijās gan akumulatoru ietilpību zīmē kā taisni  - vakar bija 100, šodien ir 150, rīt būs 200 u.t.t. Nebūs, nebūs! Īstenībā tā ir (bļin, matemātika bija tik sen) līkne, kura tiecas (bet nekad nesasniedz) uz to max vērtību. Kreatīvie marketologi paņem to sākuma gabaliņu, interpretē par taisni un zīmē uz priekšu

Super pateici. Un tieši tas pats attiecas uz ne tik kreatīvajiem vaimanologiem. Tie elektrības patēriņu prognozē līdzīgi un brēc, ka tas tūlīt sasniegs un pārsniegs visas pieļaujamās jaudu robežas. Lai gan tā ir tieši tāda pati līkne, kura tikai tiecas uz ...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
(labots)

nejauciet 2 dažādas problēmas.

1. dabūt enerģiju pa lēto - sadalās apakšvariantos, izmantojot fosilos un neizmantojot fosilos.

2. dabūt max daudz enerģijas neizmantojot fosilos, jo jau startā skaidrs, ka nepietiks.

 

Ja neko nejaucu, tad civilajiem pieejamais visefektīvākais šobrīd zināmais enerģijas uzglabāšanas veids ir benzīns. Un tas tā varētu būt un palikt, tik šaize viena - beigsies. Būs citas alternatīvas, kas, nenoliedzami, nebūs tik pievilcīgas. Bet tās nāksies izmantot, jo beņas nebūs. Boņa, starp citu, ar.

der atcerēties, ka dārgi/lēti ir relatīvi jēdzieni - un tas, kas šodien ir dārgi, kļūst par lēti, kad pazūd lētākās alternatīvas.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 7 minūtēm , e = d teica:

Lai gan tā ir tieši tāda pati līkne, kura tikai tiecas uz ... 

Galīgi garām. Slapjos sapņos cilvēce var uzbūvēt Daisona sfēru ap Sauli, pēc tam ap galaktiku... Savukārt akumulatoram tā līkme ir ļoti piezemēta.


Just now, snukurins teica:

Un tāpēc ir bezjēgā jāpārvietojas no vienas vietas uz otru kā tas notiek patreiz

Redzi, Tu doudžonsu uzskati par bezjēgu atšķirībā no progresīvās cilvēces.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , versatile teica:

visefektīvākais šobrīd zināmais enerģijas uzglabāšanas veids ir benzīns.

 

Nav ne jausmas vai tas būtu tieši benzīns, bet nav ne mazāko šaubu ka tam būtu jābūt no ogļūdeņražiem sastāvošam šķidrumam, iespējams dabazgāzei. Tas no daudziem faktoriem atkarīgs, tai skaitā cenas.

 

Cilvēce ir iemācījusies draņķīgi iegūt elektrību, diezgan efektīvi to izmantot, bet tās transportēšanas un uzglabāšanas jomā vēl atrodas akmens laikmetā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , snukurins teica:

Ap 2000 gadu musarņiks bija jāiznes tikai tāpēc lai nesāk smirdēt,tagad tas jāiznes vismaz reizi dienā jo ir pilns.

nu gan tu rīļa... (vai arī ģimene megaliela)

atkritumi ir jāšķiro un jāpresē, bet organiskie atkritumi ir jāšredē un jālaiž kanalizācijā (pilsētā) vai kompostkaudzē (laukos).

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 41 minūtēm , snukurins teica:

Tak pietiek vienreiz vadāt kartupeļus šurpu turpu. 

Izdevīgāk ir speicalizēties un nevis censties izaudzēt banānus Getliņos, bet atvest to, ko vajag, no turienes, kur to ražo efektīvāk. Latvija, piemēram, salīdzinoši, ir graudu lielvalsts; bet tomātus vienkāršāk ir dabūt no Spānijas. Jā, noplūkts gatavs garšos vislabāk, nekā noplūkts zaļš un vēl transportēts, bet tur nu neko nepadarīsi. Visu lādētie spāņu tomāti Spānijā garšo lieliski un tirgū ir lielas lepnas zīmes - vietējie.

Ja gribi argumentēt pretējo, pastāsti, kāda bija kafijas raža tavā piemājas dobē. Noteikti laba, ja jau sausā toča pieejama.

Link to comment
Share on other sites

Tūlīt atnāks bundža un ar smukām bildēm izstāstīs par tomātiem viņa siltumnīcā.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
1 stundu atpakaļ, snukurins teica:

Katrs izstrādājums 10 plēvēs.Un viss tikai tāpēc ka transportē nez no kurienes.

Pleves protams man ari nepatik un tas var samazinat un isteniba ari top jauni likumi, lai piespiestu razhotajus izmantot mazak.

Bet tas ka ved no nez kurienes ir vairak saistits ar izmaksam. Manliekas ka tu apkakatos no cenam, ja tev butu japerk neiepakota svaiga galja kas audzeta 20km no tevim, kautkadi auglji kas audzeti netalu utt.

Link to comment
Share on other sites

(labots)
pirms 2 stundām , jema teica:

Nafta pārvietojās pati?

 

Internets nevienam neļauj samelot un tāpēc var diezgan droši apgalvot ka 80% pasaulē saražoto preču tiek transportētas ar kuģiem, naftas cenai kāpjot par 10%, tās transportēšanas izmaksas kāpj par 2,8%, savukārt videjās transporta izmaksas attīstītajās valstīs sastāda 7% no preču cenas, jaunattīstības valstīs 10%, bet kopumā vidēji pasaulē 8%.

 

Salīdzinājumam, vietējie elektrostandarti: Kopējie sprieguma zudumi no transformatora apakšstacijām uz visattālāko slodzi publiskās un dzīvojamās ēkās nedrīkst pārsniegt 9%. No tiem 5% attiecas uz vietni pirms galvenās ievades un 4% no ieguldījuma patērētājam.
 

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , abi teica:

Internets nevienam neļauj samelot

 

Ā, nu tas gan, tas gan. Biju palaidis garām šo faktu. :D

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Kugji starpcitu ir vieni no lielakajiem piesarnjotajiem. Lielakais no visiem kugjotajiem - Maersk, saka ka sakot no 2030. vairs nepirks nevienu jaunu un lidz 2050. cer tikt valja no visiem kugjiem, kuri dedzina dizeli/mazutu/(vai vel sazin ko vinji tur dedzina).

Link to comment
Share on other sites

VebKamera
pirms 3 stundām , snukurins teica:

Pati ideja ka ekonomikai visu laiku ir jāaug un cilvēku daudzumam jāpalielinās ir smuka uz papīra bet nevar ne pie kā cita novest

 

Tā, starp citu ir ļoti racionāla doma. Cik atceros, tad pastāvīgās izaugsmes koncepts tika ieviests kaut kur pēc ASV Lielās depresijas (laikam?), kad izskatījās, ka citādi nevar to ekonomiku normāli nostutēt.

 

Starp citu, ir šāda vēstule no zinātnes pasaules uz ES: https://degrowth.org/2018/09/06/post-growth-open-letter/?fbclid=IwAR2t915NzCPxpekDt23ttfj5PHfetJiswFtSbiVFv5W2iWoefDutEKu1O94

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , AndrisBB teica:

Kugji starpcitu ir vieni no lielakajiem piesarnjotajiem. Lielakais no visiem kugjotajiem - Maersk, saka ka sakot no 2030. vairs nepirks nevienu jaunu un lidz 2050. cer tikt valja no visiem kugjiem, kuri dedzina dizeli/mazutu/(vai vel sazin ko vinji tur dedzina).

 

Nav tik vienkārši, moderno kuģu dzīves cikls ir 25-30 gadi, bet ir jau kam arī 2x vecākas lamatas ir gana labas. Kuģi jau arī nevar kā autiņu pasūtīt no salona un saņemt nedēļas, mēneša vai gada laikā. Tur tie termiņi ir daudzos gados mērāmi, sākot no idejas ko vajag, projekta izstrādes un beidzot vēl ir arī jāuzbūvē kaut kur, figzin kur.

 

http://www.shippipedia.com/life-cycle-of-a-ship/

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

2030. un 2050. gadijuma nav tie tevis pieminetie 25 - 30 gadi?

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Vai esi jau ieplānojis konkrēti cik bērnu tev būs pēc 15 gadiem?

 

Tas vairāk bij par to ka, ja kompānija, pieņemsim, jau ir pasūtījusi XX kuģus ar kredītu 20 gadus uz priekšu, kuriem vēl nez cik piecgades paies kamēr visus saražos, var diezgan droši teikt ka pēc tam gadiņus 20 atturēsies no pirkumiem, kaut vai tāpēc lai nenovestu kreditorus un akcionārus līdz validolam. Varbūt līdz tam būs jau ātomkuģi vai elektriskie uz saules baterijām un powerbankām?

 

2030+25gadi=2055 gads. Kāpēc lai nepirktu pirmo supermega ātomkuģi? Varbūt vispār būs elektriskais kas ķers no satelīta saules izstaroto enerģiju  kosmosā pa lāzerstaru vai kā nu tā tehnoloģija pareizi saucās. Tak jau pilnā sparā plāno uzbliezt kosmosā eksperimentālo modeli.

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
pirms 4 stundām , AndrisBB teica:

Kugji starpcitu ir vieni no lielakajiem piesarnjotajiem. Lielakais no visiem kugjotajiem - Maersk, saka ka sakot no 2030. vairs nepirks nevienu jaunu un lidz 2050. cer tikt valja no visiem kugjiem, kuri dedzina dizeli/mazutu/(vai vel sazin ko vinji tur dedzina).

Nez kā gan viņi kustēsies uz priekšu? Airus ierīkos? :D 

Uz civilajiem kuģiem neviens neliks atomreaktorus - pārāk dārgi, bīstami, teroristi var nozagt reaktoru lai ātombumbiņu uztaisītu.  

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

oxygen
(labots)

Da pāries uz sašķidrinātu dabas gāzi. Nu vienīgais labums ka mazāk sēra izmešu. Jau tagad daži  šitā kuģo. Nu , teiksim tā :MARKETINGS, cik mēs zaļi un pareizi. Reku daži eksemplāri https://www.lngworldnews.com/construction-starts-on-viking-lines-lng-powered-ferry/

Spiež uz to ka to metānu var saražot arī no atkritumiem.

 

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 15 minūtēm , oxygen teica:

Da pāries uz sašķidrinātu dabas gāzi

Tu cerams zini ka normālās temperatūrās, metāns ne pie kāda spiediena nav šķidrs!

Šķidrs viņš paliek tikai pie -161,5 grādiem! Tā kā ir nelielas problēmas ar viņa uzglabāšanu.

Uz metāna tagad brauc tikai kuģi. kas šķidro metānu pārvadā kuģa tilpnēs - lieli termosi - metāns visu laiku vārās, lai lielos mīnusus noturētu, daļu no iztvaikojušās gāzes dedzina kuģa motoros, lai nebūtu bezjēgā lāpā jādedzina.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Ieleja, tu laikam esi aizmirsis, ka ir tāda lieta kā PR. ;) Skaļi paziņojumi presei nebūt nenozīmē, ka kāds taisās to darīt! 

Link to comment
Share on other sites

Ar gāzi drīkst tikai auži un viens opelis. Pārējiem tas ir neizdevīgi vai tehnoloģiski neiespējami.

Link to comment
Share on other sites

Nu, kuģa dzinējā, kad tas ir iesilis var kaut veco asvaltu gāzt :) ne gluži joks

 

Par metānu nudien nezināju ka nav škidrs, biju pilnīgi pārliecināts ka pie 200 atmosfērām tas ir parasts šķidrums. Nav bijusi tieša darīšana un interese izstudēt šo tēmu

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 28 minūtēm , ieleja teica:

experts @Jurkins taču teica, ka blockchain ir sūc un Jēkabpilī tadus sūcus neviens nekad neizmantos

Mļaķ, kāpēc citi manā vietā saka, ko es esot teicis. Man saka  - vowww blokčeins! Es jautāju, kas tajā blokčeinā ir tik kruts, kas pārveidos visu pasauli. Man neviens sajūsminātais speciālists nevar paskaidrot saviem vārdiem.

Link to comment
Share on other sites

ArnisR
Pirms 34 minūtēm , Ronalds teica:

Tu cerams zini ka normālās temperatūrās, metāns ne pie kāda spiediena nav šķidrs!

Šķidrs viņš paliek tikai pie -161,5 grādiem! Tā kā ir nelielas problēmas ar viņa uzglabāšanu.

Uz metāna tagad brauc tikai kuģi. kas šķidro metānu pārvadā kuģa tilpnēs - lieli termosi - metāns visu laiku vārās, lai lielos mīnusus noturētu, daļu no iztvaikojušās gāzes dedzina kuģa motoros, lai nebūtu bezjēgā lāpā jādedzina.


Gāzinieki iesākumā pat darbināja dzesēšanas iekārtas, bet dzinējus ar soļarku darbināja. Kad cenas naftai sakāpa debesīs, izrēķināja, ka izdevīgāk ir pārtaisīt dzinējus uz multifuel un braukt ar gāzi, netērējot resursus tās dzesēšanai. Nezinu, vai braucot tukšajā lieto lētāku degvielu, bet pazīstams jūrnieks, kas uz lielajiem gāziniekiem daudz braukājis jau sen teica, ka nu varot 2-3 dažādas degvielas lietot.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Sakot ar 2020. gadu vienkarshi stajas speka jaunas izmeshu normas prieksh kugjiem. Ik pa paris gadiem tas normas pastiprinas.

Taka tiri logjiski ka Maersk doma ka iekljauties normas. Ja palasa vinju pashu weblapa, tad no shagada 1.janvara vinji jau butiski pacelj cenas, lai kompensetu papildus izdevumus no parieshanas uz LNG. Tas normas ari mainas no ta kura pasaules dalja kugjo. Kad pietuvijas Eiropai, tad ar mazutu vairs kurinat nevar. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...