MIGs Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Boni - iedzer veļas balinātāju ! Domāju, ka palīdzēs. Tā vien liekas, ka tu esi iedomājies, ka viss beidzas ar iPhone lādētāja kabeli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 (labots) Atslābsti, elektrības pārvade ir ~4x dārgāka par tradicionāliem veidiem un to var skaidri un nepārprotami redzēt cenā par jaudas vienību. Var tur ieslīgt aprēķinos un iegūt savādāku koeficentu, pievest vēl kaut kādus argumentus, bet tas vienalga ir acīmredzams fakts ka tradicionālie veidi ir daudz efektīvāki Labots Marts 7, 2019 - abi Link to comment Share on other sites More sharing options...
msp Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 pirms 2 stundām , versatile teica: Tantiņām sabtranss par velti, tas viens. Kas šī ir par urbāno leģendu??? Tantiņām sabtranss NAV par velti. Par tantiņu esmu samaksājis es kā strādājošs rīdzinieks caur ienākuma un īpašuma nodokli! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIGs Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Tradicionālie veidi ir pārvērst enerģiju šņabī jeb acetonā ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
versatile Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 17 minūtēm , msp teica: Kas šī ir par urbāno leģendu??? Tantiņām sabtranss NAV par velti. Par tantiņu esmu samaksājis es kā strādājošs rīdzinieks caur ienākuma un īpašuma nodokli! Tās ir tavas izmaksas, ne tantiņas izdevumi. Lieki minēt, kas tantiņu uztrauc vairāk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurkins Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Ved naftu un ogles vēl viena iemesla dēļ. Elektrībai ir nejauka īpašība - nevar spainī ieliet uzglabāt. Tūlīt un nekavējoties ir jāpatērē. Lab, lab, tikai nebļaujiet par powerbankām?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Boni, par transformatoriem esi dzirdējis? Nez kāpēc jamie izdomāti... Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 (labots) Esi dzirdējis ka kaimiņzemē, patālu no mums elektrības cena var būt 2 centi gala patērētājam, bet mēs te pērkam no daudz tuvākām vietām daudz dārgāk, muļķi ja...? Var pieteikties pa lētu naudu Sahārā likt saules paneļus, zemes noma faktiski pa velti, saules nejēgā, atliek tik novilkt kabeli uz LV.... Galvenais ka nemulsina tas ka pat Maroka sevi nevar nodrošināt ar saules elektrību, jo pārvades attālumi par lielu, viss izdevīgums pa ceļam izplēn līdz negatīvam sausajam atlikumam. Labots Marts 7, 2019 - abi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Ieliksi kādu atsauci? Piemēram, par Maroku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Slinki visi palikuši, šis pirmais pa rokai gadījās: https://www.weforum.org/agenda/2018/05/morocco-is-building-a-solar-farm-as-big-as-paris-in-the-sahara-desert/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 28 minūtēm , Jurkins teica: Elektrībai ir nejauka īpašība - nevar spainī ieliet uzglabāt. Ir gadijumi ka tiek izdomati workaroundi. Pa nakti sarazoto un lieko elektribu izmanto, lai pumpetu udeni ezera, kurs atrodas kalna gala un tad pa dienu atkal razho no ta elektribu pa jaunu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ervie Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 pirms 3 stundām , versatile teica: Vispār, ceļi ārpus Rīgas pārsvarā ir pat labāki. pastāsti, kurā reģionā tavuprāt tā ir? pirms 2 stundām , snukurins teica: jo dies pasarg tas ,,gudro,, bars vēl izdomās dzīvot laukos un te visu galīgi sajāt vēl tur ir ko sajāt? (retorisks jautājums) bet tā, būtu ļoti ļoti ar mieru dzīvot savā mājā laukos, ja līdz Rīgai varētu bez stresa pusstundā-stundā aizbraukt. pašlaik ir pusotrstundas stresainas, vienā virzienā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Te var palasīties par krutakās elektrolīnijas krahu, uztaisīja 432 km un aptirsās http://musen.ru/chronicle/1987_2/ Te par uz neseno brīdi krutāko elektrolīniju pasulē - veseli 2,5 km sasnieguma https://nplus1.ru/news/2018/01/29/superconducting-line Eh, Sahāra....? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurkins Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica: Ir gadijumi ka tiek izdomati workaroundi. Jā, tā doma ir veca kā pasaule. Padomju skolā ekonomiskajā ģeogrāfijā par hidroakumulācijas stacijām mācīja ar piebildi, ka trūkums ir sistēmas kopējais zemais lietderības koeficients. Tāpat akumulatoriem (jebkuriem) ir maksimāli sasniedzamais enerģijas blīvums. Mārketinga prezentācijās gan akumulatoru ietilpību zīmē kā taisni - vakar bija 100, šodien ir 150, rīt būs 200 u.t.t. Nebūs, nebūs! Īstenībā tā ir (bļin, matemātika bija tik sen) līkne, kura tiecas (bet nekad nesasniedz) uz to max vērtību. Kreatīvie marketologi paņem to sākuma gabaliņu, interpretē par taisni un zīmē uz priekšu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 45 minūtēm , Racer teica: par transformatoriem esi dzirdējis? Nez kāpēc jamie izdomāti... Jā, par piemēru šo: Обычно для передачи электроэнергии от электростанций на большие расстояния используют высоковольтные линии электропередачи. Неизбежные потери электроэнергии возникают как в них самих, так и на подстанциях, которые повышают напряжение для подачи на высоковольтную линию и понижают его для конечных потребителей энергии. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Nafta pārvietojās pati? Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Marts 7, 2019 Author Share Marts 7, 2019 Pirms 4 minūtēm , Jurkins teica: . Mārketinga prezentācijās gan akumulatoru ietilpību zīmē kā taisni - vakar bija 100, šodien ir 150, rīt būs 200 u.t.t. Nebūs, nebūs! Īstenībā tā ir (bļin, matemātika bija tik sen) līkne, kura tiecas (bet nekad nesasniedz) uz to max vērtību. Kreatīvie marketologi paņem to sākuma gabaliņu, interpretē par taisni un zīmē uz priekšu Super pateici. Un tieši tas pats attiecas uz ne tik kreatīvajiem vaimanologiem. Tie elektrības patēriņu prognozē līdzīgi un brēc, ka tas tūlīt sasniegs un pārsniegs visas pieļaujamās jaudu robežas. Lai gan tā ir tieši tāda pati līkne, kura tikai tiecas uz ... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
versatile Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 (labots) nejauciet 2 dažādas problēmas. 1. dabūt enerģiju pa lēto - sadalās apakšvariantos, izmantojot fosilos un neizmantojot fosilos. 2. dabūt max daudz enerģijas neizmantojot fosilos, jo jau startā skaidrs, ka nepietiks. Ja neko nejaucu, tad civilajiem pieejamais visefektīvākais šobrīd zināmais enerģijas uzglabāšanas veids ir benzīns. Un tas tā varētu būt un palikt, tik šaize viena - beigsies. Būs citas alternatīvas, kas, nenoliedzami, nebūs tik pievilcīgas. Bet tās nāksies izmantot, jo beņas nebūs. Boņa, starp citu, ar. der atcerēties, ka dārgi/lēti ir relatīvi jēdzieni - un tas, kas šodien ir dārgi, kļūst par lēti, kad pazūd lētākās alternatīvas. Labots Marts 7, 2019 - versatile Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurkins Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 7 minūtēm , e = d teica: Lai gan tā ir tieši tāda pati līkne, kura tikai tiecas uz ... Galīgi garām. Slapjos sapņos cilvēce var uzbūvēt Daisona sfēru ap Sauli, pēc tam ap galaktiku... Savukārt akumulatoram tā līkme ir ļoti piezemēta. Just now, snukurins teica: Un tāpēc ir bezjēgā jāpārvietojas no vienas vietas uz otru kā tas notiek patreiz Redzi, Tu doudžonsu uzskati par bezjēgu atšķirībā no progresīvās cilvēces. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 18 minūtēm , versatile teica: visefektīvākais šobrīd zināmais enerģijas uzglabāšanas veids ir benzīns. Nav ne jausmas vai tas būtu tieši benzīns, bet nav ne mazāko šaubu ka tam būtu jābūt no ogļūdeņražiem sastāvošam šķidrumam, iespējams dabazgāzei. Tas no daudziem faktoriem atkarīgs, tai skaitā cenas. Cilvēce ir iemācījusies draņķīgi iegūt elektrību, diezgan efektīvi to izmantot, bet tās transportēšanas un uzglabāšanas jomā vēl atrodas akmens laikmetā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ervie Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 4 minūtēm , snukurins teica: Ap 2000 gadu musarņiks bija jāiznes tikai tāpēc lai nesāk smirdēt,tagad tas jāiznes vismaz reizi dienā jo ir pilns. nu gan tu rīļa... (vai arī ģimene megaliela) atkritumi ir jāšķiro un jāpresē, bet organiskie atkritumi ir jāšredē un jālaiž kanalizācijā (pilsētā) vai kompostkaudzē (laukos). Link to comment Share on other sites More sharing options...
versatile Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 41 minūtēm , snukurins teica: Tak pietiek vienreiz vadāt kartupeļus šurpu turpu. Izdevīgāk ir speicalizēties un nevis censties izaudzēt banānus Getliņos, bet atvest to, ko vajag, no turienes, kur to ražo efektīvāk. Latvija, piemēram, salīdzinoši, ir graudu lielvalsts; bet tomātus vienkāršāk ir dabūt no Spānijas. Jā, noplūkts gatavs garšos vislabāk, nekā noplūkts zaļš un vēl transportēts, bet tur nu neko nepadarīsi. Visu lādētie spāņu tomāti Spānijā garšo lieliski un tirgū ir lielas lepnas zīmes - vietējie. Ja gribi argumentēt pretējo, pastāsti, kāda bija kafijas raža tavā piemājas dobē. Noteikti laba, ja jau sausā toča pieejama. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg97 Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Tūlīt atnāks bundža un ar smukām bildēm izstāstīs par tomātiem viņa siltumnīcā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 1 stundu atpakaļ, snukurins teica: Katrs izstrādājums 10 plēvēs.Un viss tikai tāpēc ka transportē nez no kurienes. Pleves protams man ari nepatik un tas var samazinat un isteniba ari top jauni likumi, lai piespiestu razhotajus izmantot mazak. Bet tas ka ved no nez kurienes ir vairak saistits ar izmaksam. Manliekas ka tu apkakatos no cenam, ja tev butu japerk neiepakota svaiga galja kas audzeta 20km no tevim, kautkadi auglji kas audzeti netalu utt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 (labots) pirms 2 stundām , jema teica: Nafta pārvietojās pati? Internets nevienam neļauj samelot un tāpēc var diezgan droši apgalvot ka 80% pasaulē saražoto preču tiek transportētas ar kuģiem, naftas cenai kāpjot par 10%, tās transportēšanas izmaksas kāpj par 2,8%, savukārt videjās transporta izmaksas attīstītajās valstīs sastāda 7% no preču cenas, jaunattīstības valstīs 10%, bet kopumā vidēji pasaulē 8%. Salīdzinājumam, vietējie elektrostandarti: Kopējie sprieguma zudumi no transformatora apakšstacijām uz visattālāko slodzi publiskās un dzīvojamās ēkās nedrīkst pārsniegt 9%. No tiem 5% attiecas uz vietni pirms galvenās ievades un 4% no ieguldījuma patērētājam. Labots Marts 7, 2019 - abi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 11 minūtēm , abi teica: Internets nevienam neļauj samelot Ā, nu tas gan, tas gan. Biju palaidis garām šo faktu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Kugji starpcitu ir vieni no lielakajiem piesarnjotajiem. Lielakais no visiem kugjotajiem - Maersk, saka ka sakot no 2030. vairs nepirks nevienu jaunu un lidz 2050. cer tikt valja no visiem kugjiem, kuri dedzina dizeli/mazutu/(vai vel sazin ko vinji tur dedzina). Link to comment Share on other sites More sharing options...
VebKamera Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 pirms 3 stundām , snukurins teica: Pati ideja ka ekonomikai visu laiku ir jāaug un cilvēku daudzumam jāpalielinās ir smuka uz papīra bet nevar ne pie kā cita novest Tā, starp citu ir ļoti racionāla doma. Cik atceros, tad pastāvīgās izaugsmes koncepts tika ieviests kaut kur pēc ASV Lielās depresijas (laikam?), kad izskatījās, ka citādi nevar to ekonomiku normāli nostutēt. Starp citu, ir šāda vēstule no zinātnes pasaules uz ES: https://degrowth.org/2018/09/06/post-growth-open-letter/?fbclid=IwAR2t915NzCPxpekDt23ttfj5PHfetJiswFtSbiVFv5W2iWoefDutEKu1O94 Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 pirms 2 stundām , AndrisBB teica: Kugji starpcitu ir vieni no lielakajiem piesarnjotajiem. Lielakais no visiem kugjotajiem - Maersk, saka ka sakot no 2030. vairs nepirks nevienu jaunu un lidz 2050. cer tikt valja no visiem kugjiem, kuri dedzina dizeli/mazutu/(vai vel sazin ko vinji tur dedzina). Nav tik vienkārši, moderno kuģu dzīves cikls ir 25-30 gadi, bet ir jau kam arī 2x vecākas lamatas ir gana labas. Kuģi jau arī nevar kā autiņu pasūtīt no salona un saņemt nedēļas, mēneša vai gada laikā. Tur tie termiņi ir daudzos gados mērāmi, sākot no idejas ko vajag, projekta izstrādes un beidzot vēl ir arī jāuzbūvē kaut kur, figzin kur. http://www.shippipedia.com/life-cycle-of-a-ship/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 2030. un 2050. gadijuma nav tie tevis pieminetie 25 - 30 gadi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 (labots) Vai esi jau ieplānojis konkrēti cik bērnu tev būs pēc 15 gadiem? Tas vairāk bij par to ka, ja kompānija, pieņemsim, jau ir pasūtījusi XX kuģus ar kredītu 20 gadus uz priekšu, kuriem vēl nez cik piecgades paies kamēr visus saražos, var diezgan droši teikt ka pēc tam gadiņus 20 atturēsies no pirkumiem, kaut vai tāpēc lai nenovestu kreditorus un akcionārus līdz validolam. Varbūt līdz tam būs jau ātomkuģi vai elektriskie uz saules baterijām un powerbankām? 2030+25gadi=2055 gads. Kāpēc lai nepirktu pirmo supermega ātomkuģi? Varbūt vispār būs elektriskais kas ķers no satelīta saules izstaroto enerģiju kosmosā pa lāzerstaru vai kā nu tā tehnoloģija pareizi saucās. Tak jau pilnā sparā plāno uzbliezt kosmosā eksperimentālo modeli. Labots Marts 7, 2019 - abi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 pirms 4 stundām , AndrisBB teica: Kugji starpcitu ir vieni no lielakajiem piesarnjotajiem. Lielakais no visiem kugjotajiem - Maersk, saka ka sakot no 2030. vairs nepirks nevienu jaunu un lidz 2050. cer tikt valja no visiem kugjiem, kuri dedzina dizeli/mazutu/(vai vel sazin ko vinji tur dedzina). Nez kā gan viņi kustēsies uz priekšu? Airus ierīkos? Uz civilajiem kuģiem neviens neliks atomreaktorus - pārāk dārgi, bīstami, teroristi var nozagt reaktoru lai ātombumbiņu uztaisītu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxygen Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 (labots) Da pāries uz sašķidrinātu dabas gāzi. Nu vienīgais labums ka mazāk sēra izmešu. Jau tagad daži šitā kuģo. Nu , teiksim tā :MARKETINGS, cik mēs zaļi un pareizi. Reku daži eksemplāri https://www.lngworldnews.com/construction-starts-on-viking-lines-lng-powered-ferry/ Spiež uz to ka to metānu var saražot arī no atkritumiem. Labots Marts 7, 2019 - oxygen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 15 minūtēm , oxygen teica: Da pāries uz sašķidrinātu dabas gāzi Tu cerams zini ka normālās temperatūrās, metāns ne pie kāda spiediena nav šķidrs! Šķidrs viņš paliek tikai pie -161,5 grādiem! Tā kā ir nelielas problēmas ar viņa uzglabāšanu. Uz metāna tagad brauc tikai kuģi. kas šķidro metānu pārvadā kuģa tilpnēs - lieli termosi - metāns visu laiku vārās, lai lielos mīnusus noturētu, daļu no iztvaikojušās gāzes dedzina kuģa motoros, lai nebūtu bezjēgā lāpā jādedzina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Ieleja, tu laikam esi aizmirsis, ka ir tāda lieta kā PR. Skaļi paziņojumi presei nebūt nenozīmē, ka kāds taisās to darīt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Marts 7, 2019 Author Share Marts 7, 2019 Ar gāzi drīkst tikai auži un viens opelis. Pārējiem tas ir neizdevīgi vai tehnoloģiski neiespējami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Nu, kuģa dzinējā, kad tas ir iesilis var kaut veco asvaltu gāzt ne gluži joks Par metānu nudien nezināju ka nav škidrs, biju pilnīgi pārliecināts ka pie 200 atmosfērām tas ir parasts šķidrums. Nav bijusi tieša darīšana un interese izstudēt šo tēmu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurkins Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 28 minūtēm , ieleja teica: experts @Jurkins taču teica, ka blockchain ir sūc un Jēkabpilī tadus sūcus neviens nekad neizmantos Mļaķ, kāpēc citi manā vietā saka, ko es esot teicis. Man saka - vowww blokčeins! Es jautāju, kas tajā blokčeinā ir tik kruts, kas pārveidos visu pasauli. Man neviens sajūsminātais speciālists nevar paskaidrot saviem vārdiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArnisR Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 Pirms 34 minūtēm , Ronalds teica: Tu cerams zini ka normālās temperatūrās, metāns ne pie kāda spiediena nav šķidrs! Šķidrs viņš paliek tikai pie -161,5 grādiem! Tā kā ir nelielas problēmas ar viņa uzglabāšanu. Uz metāna tagad brauc tikai kuģi. kas šķidro metānu pārvadā kuģa tilpnēs - lieli termosi - metāns visu laiku vārās, lai lielos mīnusus noturētu, daļu no iztvaikojušās gāzes dedzina kuģa motoros, lai nebūtu bezjēgā lāpā jādedzina. Gāzinieki iesākumā pat darbināja dzesēšanas iekārtas, bet dzinējus ar soļarku darbināja. Kad cenas naftai sakāpa debesīs, izrēķināja, ka izdevīgāk ir pārtaisīt dzinējus uz multifuel un braukt ar gāzi, netērējot resursus tās dzesēšanai. Nezinu, vai braucot tukšajā lieto lētāku degvielu, bet pazīstams jūrnieks, kas uz lielajiem gāziniekiem daudz braukājis jau sen teica, ka nu varot 2-3 dažādas degvielas lietot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 7, 2019 Share Marts 7, 2019 (labots) Sakot ar 2020. gadu vienkarshi stajas speka jaunas izmeshu normas prieksh kugjiem. Ik pa paris gadiem tas normas pastiprinas. Taka tiri logjiski ka Maersk doma ka iekljauties normas. Ja palasa vinju pashu weblapa, tad no shagada 1.janvara vinji jau butiski pacelj cenas, lai kompensetu papildus izdevumus no parieshanas uz LNG. Tas normas ari mainas no ta kura pasaules dalja kugjo. Kad pietuvijas Eiropai, tad ar mazutu vairs kurinat nevar. Labots Marts 7, 2019 - AndrisBB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!