Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Pirms 24 minūtēm , aoma teica:

Elektro nevar nodrošināt transporta apriti uz šis bumbas, ko sauc par Zemi

Tūkstošiem gadu to varēja K2 un zirgi, nu vēl šur tur ēzelīši un kamieļi. Pēkšni to nevarēs elektro?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 3 minūtēm , Jurkins teica:

Ka tik tai Norgē nav diezgan daudz naftas?, ko pumpēt un pārdot citiem. Un vēl hidroresursi uz iedzīvotāju skaitu.

Man gan liekas ka ar naftu ka tadu tur sakars mazs. Vienkarshi cilvekiem naudas vairak, starpcitu ari elektriba prieks gala lietotaja tur ir dargaka ka LV (janu kads popularizet to mitu ka elektriba tur rodas no neka)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica:

Man gan liekas ka ar naftu ka tadu tur sakars mazs. Vienkarshi cilvekiem naudas vairak,

Kā reiz pateicoties naftai tur cilvēkiem tā nauda tā pavairāk. Kamēr Norgē nebija atraduši naftu, Norge bija ne pārāk pārtikusi  maliena.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , AndrisBB teica:

Vienkarshi cilvekiem naudas vairak, starpcitu ari elektriba prieks gala lietotaja tur ir dargaka ka LV (janu kads popularizet to mitu ka elektriba tur rodas no neka)

 

Nu protams ka ne no kā, tik pieliec aparātu kas konvertē enerģiju uz štromi, tas ka viņu dārgi pārdod jau ir cits jautājums, par starpību gan jau ka finansē infrastruktūru un sociālās vajadzības

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

(nafta + gāze + maza korupcija + gan jau vēl kaut kas) -> lielāki nodokļu ieņēmumi = cilvēkiem vairāk naudas.

Un viņiem tur ir tie hidreoresursi IR atšķirībā no ļoti daudziem citiem

.

 


Pirms 20 minūtēm , e = d teica:

Tūkstošiem gadu to varēja K2 un zirgi, nu vēl šur tur ēzelīši un kamieļi.

Un ne tikai.

A mēs nevarēsim.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Ja nost no tēmas, par Norgi, tad ļoti interesanti salīdzināt, ka ar saviem "naftas dolāriem" izrīkojās Norge, un kā Krievija. Itkā abās valstīs baltie cilvēki, un bišku čukčas.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Bet parastajam iedzivotajam tak tas ka to elektribu izmaksa leti uzrazhot nemaina neko. Jamaksa tikunta vairakka citiem.

Cita runa ja tur ir bezmaksas kautkadi valsts sponsoreti uzlades punkti.

 

Isteniba, kad palasa interneta, tad ja njem to pashu Golfu, tad pa lielam visur Eiropa eGolfs bus paris tukstosus dargaks par "parasto", kamer Norvegija ir otradak (benzinam un dizeli ir lielaki nodoklji). Elektroauto vienkarshi ir letak nopirkt, plus bonusi visadi - letaka parkosanas, celja nodoklis, var braukt pa autobusu joslam utt. No turies ari ta popularitate. 

 

 

Pirms 6 minūtēm , ggg97 teica:

tad ļoti interesanti salīdzināt, ka ar saviem "naftas dolāriem" izrīkojās Norge, un kā Krievija

Nemaz Krieviju nevajag. Ir loti daudz salidzinajumu, kur Norge salidzina ar UK, jo abi reize atrada tur naftu, pa lielam blakus. Kamer UK visu naftu pardeva un uzreiz ari iztereja, tikmer Norge ja nemaldos, atljava izteret (ar likumu) ieksh Norvegjijas tikai 2% no iegutas naudas, parejo tikai investejot arzemes, lai neraditu inflaciju un neiznicinatu citas vietajas nozares, ka tas notika UK.

Pat ieguto pelnju no investicijam vinji ierobezho un neljauj teret.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 10 minūtēm , AndrisBB teica:

Pat ieguto pelnju no investicijam vinji ierobezho un neljauj teret.

Tāpēc jau par viņiem uzņem seriālu "Okupācija"?

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 20 minūtēm , AndrisBB teica:

Neesu dzirdejis par tadu serialu

Bišķi kļūdījos "Okupētie" - Occupied

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
(labots)

Man jau patīk tie smukie reklāmas rullīši, kur izklāta dvieļa lieluma saules panelis, kurš turklāt nav optimālā leņķī pret Sauli visu laiku, darbina veļeni, kafijas automātu, plīti, hvz vēl ko un vēl uzlādē akumulatoru. Tur kāds vispār ir painteresējies, cik enerģijas no Saules saņem 1 m2? Inženieri, mļaģ.

 

edit: pasen atpakaļ pavīdēja infa par kādu startapu, kurš izstrādājot fotoelementus, kas varēšot strādāt no zvaigžņu gaismas. Aļoooo!!!

Labots - Jurkins
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1
(labots)

Par to tēzi, ka kur ta ņemti to enerģiju, jo tak visi elektroauto kopā patērēs baisi daudz enerģijas.

Vispirms, pats elektro neizdevīgākais un prastākais lauku variants - vecs audī motors ar gāzi laukos griež ģeneratoru, ražo elektribu un lādē elektroauto. Te ir daži, kas darbojas ar auto elektroniku un ģeneratoriem, nekā TĀDA, tur nav. Protams, tas ir prasts variants. Gandrīz aizmirsu, siltumu var savākt. Un stacionārai iekārtai CO2 arī. tagad jau ir projekti, kur CO2 ir izejviela. https://phys.org/news/2018-03-co2-usable-energy.html   

https://www.sciencealert.com/scientists-plan-to-recycle-waste-carbon-dioxide-co2-into-plastic

---------------------

Tas ir primitivizēts projekts, kur labajiem tēliem parēkt un sevi apliecināt. Ja nopietnāk -  katrs auto, kurš līdz šim brauca ar benzīnu, dīzeli vai gāzi un tagad tiek aizstāts ar elektroauto, nav tikai papildus patērētājs, tas aizvāc no ielas vienu auto, kurš līdz šim dedzināja to degvielu, siltumu laida gaisā un vēl tur bija kaut kas jādara ar izplūdes gāzēm, kas maitāja gaisu pilsētā. Tie katalizatori maksāja reālu naudu un viss pārējais arī - gan uzražot, gan apkopt un uzturēt.

https://ec.europa.eu/energy/sites/ener/files/documents/Article 14_1EEDGermanyEN.pdf

https://www.yanmar.com/global/energy/micro_cogeneration_package/

Kur nav dabasgāzes pievada, tagad daži apkurina ar propānu. Lielais, stacionārais balons vai kaste, kurā vairāki baloni saslēgti kopā, lai nav jābrauc pēc katra. Tad nu to metānu vai propānu tagad var kārtīgi sadedzināt stacionārā koģenerācijas stacijā, siltumu izmantot, CO2 savākt, ja tur vēl kādi izmeši, tos labi ar stacionāriem filtriem nofiltrēt un tos auto uzlādēt. Un viss kārtībā. Tur vēl jābūt kaut kādiem variantiem ar lieljaudas UPS, lai maza patēriņa laikā nav jādarbina tas ģenerators.

https://www.alibaba.com/showroom/power-cogeneration-30kw.html

https://www.alibaba.com/showroom/power+cogeneration+500kw.html

Tā ka var gadīties, ka stāsts no sadales tīkla jaudas palielināšanas stāsta pārvēršas par jaunu koģenerācijas apkures konceptu, kas darbojs gan apkurē, gan elektroautouzlādē. Katrā miestā pāris stacijas un viss notiek.

 

Var jau sākt rēķināt, kas ir, ja auto uzlāde pie viena nodrošina silto ūdeni un visu vai daļu apkures. Pie tam, var jau to auto palādēt pusi vai trešdaļu no visiem pieejamā elektrotīkla, ja TAJĀ brīdī tā var un pēc tam ar to koģenerāciju. Tas kaut kā jāoptimizē.

Labots - Raimonds1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza
1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Elektroauto vienkarshi ir letak nopirkt, plus bonusi visadi - letaka parkosanas, celja nodoklis, var braukt pa autobusu joslam utt. No turies ari ta popularitate.

tas tikai tik ilgi, kamēr šie ir mazs .....

vai fanātam @e = d ir elektroauto ? ,vai brauc ar audi 80 + gāzi ?

Link to comment
Share on other sites

laikamTak
1 stundu atpakaļ, Raimonds1 teica:

Tas kaut kā jāoptimizē.

Neesi painteresējies, kā nokļūt preseskluba dzīvajā? Kā eksperts.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Derīgi iepazīties ar šo informācijuenergy.thumb.png.7c7c6d8b38891e48876d181946deeb4e.png

Jā, dažus gadus veca, bet, esiet droši, dramatisks izrāviens nav noticis. Ja nu vienīgi biržā.

Pirms 56 minūtēm , ieleja teica:

 

tur bija minēts, ka

 

vai arī esi apreibinājies, tāpēc prasti lamājies un kaut ko fantazē? 

Fantazēju, protams. Vai tas panelis,  aķis un viss cits obvess savas dzīves laikā sevi atpelnīs? Nē, nu jā, parastā atruna ir, ka enerģija paliks aizvien dārgāka. Nu sapņojiet. Nevienam jau nav liegts. Kaut kā apklusa tas skaļais piārs par to salu okeānā, kuru Maska kungs ieveda nākotnē. Varbūt tāpēc, ka no kosmosa nesmuki izskatās lielais izcirtums ar saules paneļu fermu. Varbūt tāpēc, ka kādam iezemietim ar ļoti dabai nedraudzīgu ķīmiju diezgan bieži jāmazgā saules paneļi, citādi enerģijas izsrāde krītas dramatiski. Dīzeļģeneratori esot palikuši... ja nu kas notiek ar saules paneļiem. Nu es tā... fantazēju.

Nu nevajag vēlamo padarīt par esošo. Nez vai dabiskā (ne tik dabiskā kā mēs ar @versatile diskutējām?) šīs inovatīvi-kreatīvi-revolucionārās tehnoloģijas tikpat ātri iekarotu savu vietu zem saules? Vai tomēr būtu jāpaiet vēl gadu desmitiem līdz tās kļūtu konkurētspējīgas (ja kļūtu). Tagad moderni ir teikt ne tikai "hop" pirms laika, bet "hop, hop, hop, vooooow!!!". Ja tas kādu sajūsmina, nav jau žēl.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Runājot par saules paneļiem. 

Esmu klientam uztaisījis saules sistēmu lai kameru un 4g rūteri darbināt vietās kur elektrības nav. ~4m2 saules paneļu.

Vasarā viss bija čiki. Tagad izvilka un uzstādīja vienā objektā. Skuju - pa 4 dienām aķis sauss....  Tādas ir reālās saules sistēmas iespējas.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Jā, ne īpaši sen piebļāva pilnu pasauli, ka vienu dienu visa Doičlande esot nodzīvojusi tikai no "zaļās enerģijas". Viss jau ir ļoti skaisti. Bet kurš uzturēs rezerves jaudas, ja nu pēkšņi saule nespīd un vējš nepūš. Viens modelis varētu būt gaužām loģisks pašreizējās domāšanas sistēmā ?. Piznesmeņi ceļ vēja parkus un saules stacijas, bet valsts vai atkal piznesmeņi (bet jau ar dzelžainām garantijām un izdevīgiem tarifiem) piem. gāzturbīnu (lai var salīdzinoši ātri iedarbināt un izrubīt) .stacijas, no kurām elektrību ņem tikai tad, kad nespīd un nepūš, bet kuras ir jātur gatavībā visu laiku, kas attiecīgi maksā. Ar elektromobiļiem un zaļajām enerģijām ir tāpat kā ar e-veselību. Lieta jau laba, vajadzīga, inovatīva u.t.t., bet tiek izlaista tautās nenogatavojusies.

Link to comment
Share on other sites

raivix95
Pirms 50 minūtēm , Ronalds teica:

Runājot par saules paneļiem. 

Esmu klientam uztaisījis saules sistēmu lai kameru un 4g rūteri darbināt vietās kur elektrības nav. ~4m2 saules paneļu.

Vasarā viss bija čiki. Tagad izvilka un uzstādīja vienā objektā. Skuju - pa 4 dienām aķis sauss....  Tādas ir reālās saules sistēmas iespējas.

Tādas ir reālās saules sistēmas iespējas Latvijas ziemā.

Link to comment
Share on other sites

VebKamera
pirms 11 stundām , Ronalds teica:

Runājot par saules paneļiem.

 

pirms 10 stundām , raivix95 teica:

Tādas ir reālās saules sistēmas iespējas Latvijas ziemā.

 

Savlaik esmu daudz strādājis ar holandiešu energoefektivitātes speciālistiem. Mums ar Vāciju un Holandi tās Saules starojuma atšķirības nav tik būtiskas. Tikai tur neviens pat nemēģina, piemēram, nosegt visas privātmājas elektrības izmaksas ar paneļiem, t.sk. ziemā.

Tas, uz ko viņi iet ir, piemēram, panākt, ka biroja ēka ir aptuveni energoneitrāla gada griezumā. Aprēķins tāds, ka vasarā būs stabils perebors, ziemā ņems no tīkla. Viņiem ir daudz normālāka elektrības izmaksu struktūra, pārvade nemaksā tādu kosmosu pret kopējo cenu. Un ja atceramies - biroja ēka nav dzīvojamā māja, tur strādā ~8 stundas, pie tam mūsdienās g.k ar tjapļapiem, apgaismojums iedizainots jau sākotnēji optimāls, metināšanas un tēraudkausēšanas agregātus viņi biroju telpās nelieto. Tik vien ir kā tjapļaps, gaisma un apkure / vēdināšana. Un varbūt kāds sūkņa pumpis.

Link to comment
Share on other sites

jacobs

Diezin vai ir pats veiksmīgākais piemērs, ņemot vērā klimatu Nīderlandē un Latvijā...?

Māju ar ievērojamu siltuminerci, turot to 16h, kādos 15 grādos, pacelt ātri temperatūru līdz 22 , nākamajās 8h, būs pagrūts uzdevums...

Link to comment
Share on other sites

oxygen

Ja runā par ''lielo ekonomiju'' ar elektroauto, tad... ja mašīna ir ''na haļavu'', jā baigi ekonomiska . Ja saskaita cik maksās nobrauktais kilometrs , kur iekšā auto arī auto cena , tad... vienos vārtos parastais.  Paņemam jaunu salīdzinoši labi nokomplektētu dīzeli , kam 150 zirgi . Nu maksās diezgan ''kruts'' max 20-25 tūkstoši. Tad izrēķinām cik maksās degviela lai nobrauktu 150t km ( nu pie tāda nobraukuma vēl auto nav lūznis) Sanāks degvielā kādi 7-8 tūkstoši. Un cik tad maksā tas elektroauto un starpība cenā ar parasto?  Pat ja būtu elektrība par 0 , i tad sanāks elektroauto dārgāks. Tad kad elektro auto maksās tuvu parastajam, tad varēs pieciest to neērtību , ka nevari ''uztankoties'' katrā nostūrī ( degvielas mašinai, ja brauc uz nekurieni, vari paķert arī līdzi degvielu kannnās, ko ar elektrību nu nekādīgi)

 Bet reāli tiem elektro degvielas analogs drīzāk būs šis https://www.nissan.lv/automobili/jauni-automobili/micra.html

kurš jau ''mopēda'' cenā. Tad paši varat sarēķināt cik degvielas var nopirkt par to cenas starpību... Pat ja pieliekam visādas apkopes, degvielas motoram, nu nesanāks nekāda ekonomija ar elektro. Ja valsts subsidē un ''stutē'' , tad varbūt ( bet tāpat kāds par to ''stutēšanu'' maksā , ka tās ir ar OIK).

 Dažreiz tas man atgādina prastu tantiņu stāstu , ka jābrauc uz centrāltirgu , jo tur viss lētāk . Nu Aizbrauc ar sabiedrisko. Vēlāk priecīga stāsta  ka nopirka  par pusotru eiro lētāk, tik neierēķina tanī ''ekonomēšanā'' sabiedriskā transporta biļeti, ko samaksāja. Beigās tas ''lētums ''ir krietni dārgāks.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Tuubijs

Tantuks balso par Ņilu, tantuks brauc pa velti tramvajā :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 55 minūtēm , VebKamera teica:

Aprēķins tāds, ka vasarā būs stabils perebors, ziemā ņems no tīkla.

Un te rodas jautājumi. Ko vasarā darīs tas enerģijas ražotājs, no kura ziemā ņems enerģiju. Plānotos remontus visas vasaras garumā? Dīkstāve? Kas par to maksā?

Link to comment
Share on other sites

Didzis

Elektroauto vienīgais labums ir tas, ka pilsētniekam pie deguna nekūp izpūtēji. Viss pārejais ir tikai muldēša. Te gan uzreiz rodas jautājums, kapēc jādzīvo pilsēt? Es saprotu, kad bija lielas ražotnes ar tukstošiem cilvēku cehos, cilvēki koncentrējās pilsētās, bet mūsdienās, kapēc?

  • Atbalstu 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 55 minūtēm , Didzis teica:

Te gan uzreiz rodas jautājums, kapēc jādzīvo pilsēt? Es saprotu, kad bija lielas ražotnes ar tukstošiem cilvēku cehos, cilvēki koncentrējās pilsētās, bet mūsdienās, kapēc?

ja ir labi ceļi un sakari, tad protams pilsētās dzīvo tikai cilvēki ar īpašām vajadzībām.

bet tā kā mums laukos nav ne viena ne otra (vajadzīgos daudzumos un veidā), tad nu atliek tikai čupoties...

Link to comment
Share on other sites

oxygen

Vienīgais , stabils, elektroenerģijas avots , kas nepiesārņo ar CO2 laikam ir atomstacijas. Pārejais ... kā jau minēja , kad vajag , tad nav ( pat hidro, ja sausāks laiks vai ziema). Nekur jau cilvēce nespruks no atomenerģijas. Stāsts par kodolsintēzes, kas esot labāks... cik atceros kopš jaunības: ''Nupatās tūlit būs , tik bišķu pacietību..'' , kaut kā mani nepārliecina. Kad būs paris desmiti reāli ražojošu, tad... . Urāna, ja lietos reaktorus uz ātrajiem neitroniem, pietiks tuvākājiem pāris tūkstošiem gadu . Nu tiem jau der U235 kas ir pāri pārēm, nevis kā vecajiem reaktoriem, kam vajag U238, kas ir niecīgā daudzumā visā urānā ko iegūst. Cits stāsts ir kur tās atomstacijas būvē . Nu kaut vai tie japāņi- uzbūvēja to Fukusimu okeāna krastā  valstī, kur cunami ir regulāra parādība. Un ,protams kas apkalpo, lai nav kā Černobiļā, kad izdomāja atslēgt visas aizsardzības ko tik varēja. Starp citu apskatiet cik % no elektrības saražo skandināvi atomelektrostacijās http://www.ast.lv/lv/content/situacija-energosistema-0

Somijā un Zviedrijā  kādi 30-35%. Tas šobrīd, kad hidro ir ''ražas'' laiks.

Link to comment
Share on other sites

versatile
1 stundu atpakaļ, oxygen teica:

 Dažreiz tas man atgādina prastu tantiņu stāstu , ka jābrauc uz centrāltirgu , jo tur viss lētāk . Nu Aizbrauc ar sabiedrisko. Vēlāk priecīga stāsta  ka nopirka  par pusotru eiro lētāk, tik neierēķina tanī ''ekonomēšanā'' sabiedriskā transporta biļeti, ko samaksāja. Beigās tas ''lētums ''ir krietni dārgāks.

Tantiņām sabtranss par velti, tas viens.

Otrs, tantiņām tas tirgus brauciens ir psiholoģiski baigi svarīgais. Iegansts iziet no mājas, kaut kur aizdoties, pasocializēties; ja dzīvo kopā ar ģimeni, tad arī sajusties vajadzīgai, sak, rūpējos par visiem.
Kad šitā privilēģija, parasti veselības problēmu dēļ, pazūd, cilvēks parasti iznīkst baigi ātri.

 


Pirms 18 minūtēm , ervie teica:

bet tā kā mums laukos nav ne viena ne otra (vajadzīgos daudzumos un veidā), tad nu atliek tikai čupoties...

Vispār, ceļi ārpus Rīgas pārsvarā ir pat labāki.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Vispār, iedomājamies diskusiju par HDD vs SSD pirms gadiem 10.

Ātri, bet ļoti dārgi un mājas lietotājam galīgi garām.

 

image.png.93b1fd445bfd11dae685a5317f351237.png

Mūsu argumenti par to, kas šodien ir dārgi un kas lēti ir galīgi garām, spriežot par nākotnes tehnoloģijām.

Pirmkārt, bateriju tehnoloģijas attīstās. Otrkārt, kad beigsies muļķošanās ar vēja parkiem, paliek pāris alternatīvas - koncentrēt visai planētai nepieciešamos saules paneļus Sahārā un citos pie-ekvatora reģionos (tas ir teorētiski iespējams), vai migrēt atpakaļ uz AES. Nu, vai arī kāds atkārtos N.Teslas mītiskos eksperimentus. Vai atlidos ķirzakcilvēki. Vai saules paneļus ieliks orbītā ap zemi, globālās sasilšanas bremzēšanai. Utt idejas. Un, pirms saukt to par fantastiku (kas tas viss, nenoliedzami, patiešām ir), atceramies, ka pirms 30 gadiem frāze sēņojot - labi, ka telefons līdzi, varēs panorāmu noskatīties - rezultētos ar Tvaika ielu.

Link to comment
Share on other sites

(labots)
pirms 1 stundas , Jurkins teica:

Un te rodas jautājumi. Ko vasarā darīs tas enerģijas ražotājs, no kura ziemā ņems enerģiju.

Taisīs apkopi savai koģenerācijas stacijai, no kuras ziemā siltumu ņems saules elektrības ražotājs.

Labots - M_J
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

VebKamera
1 stundu atpakaļ, Jurkins teica:

Ko vasarā darīs tas enerģijas ražotājs, no kura ziemā ņems enerģiju

 

Viņiem ir ļoti daudz elektrības ražotāju. Ražo no visādām lietām, t.sk., piemēram atkritumu gazifikācijas ceļā vai no izgāztuvju savāktās gāzes, no vēja ģeneratoriem vai citādi. Viņi sen ir aizgājuši uz principu, ka elektrības ražošanas tīkls ir ļoti decentralizēts un krietna daļa tirgotāju faktiski piedāvā jaudas balansēšanu. Viss jautājamus ir cenās - no kura mirkļa tev ir izdevīgi ražot ar gāzi, kurā brīdī iepirkt vai kā citādi.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

oxygen
(labots)

Sahāru noklās ar saules paneļiem, tik ko darīs vakaros/naktīs ? Kādos mega akumulatoros krās? Ka daļa no enerģijas ir OK, bet... nevar paļauties, jo pat dienā var uznākt smilšu vētra un gala patērētāji paliks bešā. Nav ko salīdzināt ar HDD/SDD- tur bija jautājums cik palētināsies tehnoloģija, bet te cilvēkam maza ietekme uz dabas apstākļiem.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Saules paneļiem ir divas problēma - lietderības koeficients un cena. 

Teorētiski max 44%, praktiski ap 20% 

Un viņi ir un būs dārgi dēl sarežģītā ražošanas procesa. Drīzāk tad jau perspektīvākas ir spoguļu kolektoru stacijas, kur var ap 50% izspiest jau tagad. Bet te atkal cita bēda! Šīm stacijām vajag ūdeni lai kondensētu tvaiku. Bet parasti vietās, kur daudz saules katastrofāli trūkst ūdens (jau pieminētā Sahāra)

 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
(labots)

Da johaidī, Sahāru noklāt, no Mēness ar lāzeru sūtīt... Saprātīga, videi (tieši videi, nevis dabai, dabai po, ko te Visuma nostūrī dolbajobi dara) draudzīga attīstība un inovācijas būtu meklēt risinājumus kā mazāk braukt, mazāk tērēt, mazāk izmest u.t.t.  Bet tad doudžonss nekāps.

p.s. tagadējo atomstaciju gan uz lēnajiem, gan ātrajiem neitroniem problēma ir izlietotā degviela, kura foņit tā, ka maz neliekas. Ar to apglabāšanu galīgi nav tik labi un skaisti. Patiesības labad, jāpiebilst, ka ogļu staciju izdedžu kalni arī dara to pašu.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

osscar

Nu un tie paneļi jāmazgā nejēgā....

Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , snukurins teica:

enerģiju lētāk ražot kāds ir iemācījies?

Nu domāju, ka mūsdienās saražot 1KWh no saules paneļa ir lētāk, nekā to izdarīt 30 vai 50 gadus atpakaļ.

Tāpat domāju, ka šodienas vēja ģeneratora izmaksas ir mazākas par to, kādas tās bija labu laiku atpakaļ.

 

TECi utt nav lētāki, jo dedzināmā izejviela ir dārgāka.

Hidroelektro stacijas ar ir efektīvākas un tās noteikti būvēt ir lētāk, ja būvē pēc tādiem pašiem normatīviem. Uz šodienu gan daudz ko cenšas darīt videi mazāk kaitīgi, kā pirms 50 vai 70 gadiem.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 45 minūtēm , snukurins teica:

Japāņiem bija ideja noklāt mēnesi ar saules paneļiem un ar lāzera palīdzību noraidīt enerģiju uz zemi

 

Sarīko amerikāņi ekspedīciju uz Mēnesi aukstā kara laikā, pielido ar raķeti klāt, ziņo pa radio uz Zemi:

 - Halo? Mums te problēma - krievi nupat atlidojuši pirms mums, viņi krāso Mēnesi visu sarkanu.
 - Gaidiet ..
Pēc brīža amerikāņi atkal sazinās ar Zemi:
 - Krievi nokrāsoja visu Mēnesi sarkanu un aizlidoja. Ko mums darīt?

  - Tagad ņemiet baltu krāsu un uzkrāsojiet lieliem burtiem - "Coca-Cola".

 

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Plajtj, nu kādi Sahāras saules paneļi atkal??? Nu labi, skolā nemācija, universitātē arī nē, bet tak te jau 5x ir izmocīta tēma ka elektrību nav iespējams efektīvi pārvadīt pat nelielos attālumos!!! No Sahāras tuksneša saules paneļiem pat kaimiņvalstis nevarēs apgādāt, kur nu vēl uz blakus kontinentu.

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

Es esmu optimists - es domāju, ka Boņukam un Šņukruam vēl ir kur degradēties !

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Savā galvā umņiki un pārējie tčibriki var salīdzināt cik efektīvi ir pārvest ogles, naftu, gāzi, sadedzināt citā kontinentā un iegūt no tā elektrību un cik izmaksās elektrību saražot derīgo izrakteņu ieguves vietās un tad piegādāt patērētājiem citā kontinentā. Ciema puikām laikam nekad nesaprast ka 1000km ir ļoti mazs attālums. Saskatījušies propagandas kanālus domā ka amerikāņi ir dumji ka ved uz Eiropu nafas produktus ar tankeriem nevis novelk drāti un padod elektrību. Rīgas TECi arī pilnīgs absurds, vajadzēja kaut kur piderlandē ražot elektrību un pa kabeli padot. Naher vajag tādu Rīgas siltumu kas arhaiski dzen siltu ūdeni pa trubām apkurei, var tak energoefektīvi padot elektrību uz elektriskajiem sildītājiem radiātoru vietā. Ta paņem vienkārši megavatsutundas cenu elektrībai un apkurei - būs uzreiz redzams cik "efektīva" ir elektrības padošana pa drāti.

 

Smadzeņu vietā elektrība ????

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...