Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

alusbundza
pirms 1 stundas , rubb teica:

Tu mēri ko? Māku lietot **** ar tā izmēriem? Vienkārši ir Tesla

neesi gadījumā pārdozējis ar mernaju?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Var jau priecāties par tiem elektroauto, bet.... ja pat mazā miestā , kur būs 1000 elektroauto, vakarā vienlaicīgi pieslēgs uz uzlādi , ''nosprāgs'' visa elekroapgāde pusei Latvijas. Nu nav (un tuvākajos 20 gados) nebūs tādas jaudas rezerves lai kaut 30% no latvijas esošo auto būtu elektro.  Kad sāka gudrīši vāvuļot ka nu tik eiropā arī smagie paries uz elektro, tad radās iespaids ka nav mācījušies skolā matemātiku. Aiz tiem elektro jābūt baisiem ieguldijumiem energosistēmā. Inf. 1l benzīna modernā dzinēja dod ap 3kWst. Cik ilgā laikā iepildam pilnu 40 litru bāku? Pāris minūtēs. . Ja gribēsim uzlādēt āķi ar ekvivalentu  1stundas laikā - vajadzīgā jauda būs 120kW !   10 mašīnas 1,2MW!  Tā  ka tas pasākums masveidā ir nereāls. Kā ekskluzīvs dažos gadijumos, jā, bet ne masveida.

Piemēram uz šo brīdi visa Latvija kopā tērē 750MW ( var apskatīt šeit http://www.ast.lv/lv/content/situacija-energosistema  )

Un kas notiks ja ap pl. 9 vakarā beidzot visi ''zaļie'' auto vienlaicīgi pieslēgsies lādēties , teiksim 10 000gab ?

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , alusbundza teica:

neesi gadījumā pārdozējis ar mernaju?

It kā nē, šis izstrādājums sen netiek lieots...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , oxygen teica:

Aiz tiem elektro jābūt baisiem ieguldijumiem energosistēmā. Inf. 1l benzīna modernā dzinēja dod ap 3kWst. Cik ilgā laikā iepildam pilnu 40 litru bāku? Pāris minūtēs. . Ja gribēsim uzlādēt āķi ar ekvivalentu  1stundas laikā - vajadzīgā jauda būs 120kW !  

Pat pašai krutakajai teslai kapacitāte ir 95kw... Un vienmēr neladesi 0-100%....

Nerunāsim par pārējām elektromasinam, kam tas baterijas ir vēl mazākas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , oxygen teica:

nosprāgs'' visa elekroapgāde pusei Latvijas

Kapitālismā dzīvojam jau gandrīz 30 gadus. Būs pieprasījums, būs arī piedāvājums. 

Link to comment
Share on other sites

Nu kaut vai 60kWh , bet gribēsi takšu uzlādēt kādās 5st mājās . 12kW  10000 vāģi vienlaicīgi, 120 MW ! Bet daži vēl sapņo ka nu tik būs arī smagie.... Tiem tā jauda ir vajadzīga par kārtu lielāka. Sajūtas ka tie fantazētāji par gašo elektromobiļu (akumulatoru) nav paņemuši rokās kalkulatoru. Kādus 100 gabalus Latvija pavilks, vāirāk... ļoti šaubos .


Pirms 1 minūtes , e = d teica:

Būs pieprasījums, būs arī piedāvājums. 

Kas sadārdzinās nejēgā to pasākumu. Nu ja  OIK ''elektromobiļi'', tad..... Paskat kā iet ar šķeldas katliem. Stoholma pargāja uz zaļo kurināmo, cenas augšā, vairs tik lēti nav tā škeldas apkure Latvijai.

Link to comment
Share on other sites

Man laukos mājai līdz skaitītājam ir 3x63A kabelis pievilkts. Tādus liekot visos objektos, kur likvidē gaisvadu līnijas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , e = d teica:

Būs pieprasījums, būs arī piedāvājums. 

Nez kāds tas piedāvājums būs? Elektrība wireless? Rīgā RS maksas stāvvietu automātiem pievelk kabeļus, jo ar sauli bija par maz. Katrs automāts - atsevišķs projekts, ar visām skaņošanām pilnā apjomā. Jau 4 gadus vienu pēc otra projektētāji skaņo, un jo tālāk, jo smagāk. Bet jaudas tur nekādas. Vot elektroauto uzlādēm, kur vajadzīgas jaudas, tur nāksies mainīt trafo būdas un arī likt jaunas. Resnākus kabeļus pārrakt. ui, kas tur pilsētā par skaņošanām. Esat varbūt pamanījuši Jūrmalas, Ventspils, šoseju malās jaunus augstsprieguma balstus stutē. Kurzemes loks, valstiski stratēģisks objekts. Lielu tiesu trase iet pa esošās augstsprieguma līnijas trasi (tiesa, klāt piekārta tiek 330kV līnija). varētu padomāt, ka nekas tādā gadījumā daudz tur nav jāskaņo. Nekā tamlīdzīga. Tiek skaņots ar visiem, arī ar dabas aizsardzības iestādēm. Putnu ligzdas, koku sakņu vainagi, u.t.t. Bet valstiski stratēģisks objekts takš.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Pirms 39 minūtēm , e = d teica:

Man laukos mājai līdz skaitītājam ir 3x63A kabelis pievilkts

Kamēr laiku pa laikam pieslēdz malku zāģet, viss ir ok. Bet kad visi vienlaicīgi sāks lādēt (pēc darba), tad būs čau visai lielajai energosistēmai. Tur ir tā lielākā problēma. Atceros ka kad padomlaiku beigos bija kautkāds seriāls-kad visi vienlaicīgi valstī ieslēdz TV, spriegums tīklā zemē. Kad vienlaicīgi ieslēgs lādēt milzīgu daudzumu elektromobiļu, ...  Vajadzēs vēl paris desmitus ar gāzi (gāzes turbīnu) darbināmu elektrostaciju lai slāpētu pīķus.Tie ir baigie miljardi. Daļa no esošā OIK ir saistīts ar esošo TEC2. Ja vēl papilus entās, tad maksāsim visi. Tik divu veidu ģenerācijas var salīdzinoši ātri palaist-hidro un gāzes turbīnu. Atom un ogļu termoelektrostacijas tam neder. Vēja ... arī nē. Saules laikam ne mums. Tā ka tā globālā akumulatoru elektroauto būšana ir šuta ar baltiem diegiem.

 Teorētiski alternatīva benzīnam varētu būt ūdeņradis- kad nav noslodzes elektrostacijām no parastajiem patērētājiem, ražojam ar elektrību ūdeņradi... tik neraža baigi gaistošs produkts.

Labots - oxygen
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, oxygen teica:

Vajadzēs vēl paris desmitus ar gāzi (gāzes turbīnu) darbināmu elektrostaciju lai slāpētu pīķus.

Aber lūk te cilvēks raksta baltu patiesību.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , oxygen teica:

tad radās iespaids ka nav mācījušies skolā matemātiku.

Bet nav jau ar! To taču ļoti labi varēja redzēt matemātikas eksāmenā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , oxygen teica:

Teorētiski alternatīva benzīnam varētu būt ūdeņradis- kad nav noslodzes elektrostacijām no parastajiem patērētājiem, ražojam ar elektrību ūdeņradi

Nebūs gan! Lietderības koeficients šim procesam ir pilnīgā pakaļā. Tas ka skolas ķīmijas eksperimentā šādi var mēģenīti ar h2 piepildīt, nenozīmē ka tas rūpnieciskos apjomos ir pielietojams.  

Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , Ronalds teica:

Nebūs gan! Lietderības koeficients šim procesam ir pilnīgā pakaļā

Tā jau ir, tik to ūdeņradi var vismaz uzkrāt (kad nav noslodzes elektrostacijām) un kad vajag, fiksi uzpildīt mašinu, nevis 10stundas lādēt kā ir ar elektrību. BET tas varētu darboties tālā nākotnē kad fosīlais kurināmais ies uz beigām un būs reālas kodolsintēzes elektrostacijas . Patlaban... tāda spēlēšanās ar inovāciju tehnoloģijām kā ši, kuras nav ekonomiski pamatotas.

Starp citu ūdeņradi iegūst ne tikai ar elektrību, bet arī pa taisno no dabasgāzes ( liela daļa ķimiskās rūpniecības)  vai  tipa ūdens un akmeņoglēm. Tik abos pēdējos sanāk krietni netīrāks. Ja izmanto iekšdedzes dzinējos, tad ok, ja elektrošūnās, tad galīgi neder, jo ātri piebeigs.

 Bet, kad ies uz beigām nafta, tad jau ķersies pie oglēm ( to ir bezjēgā daudz) un pofig ekoloģiju... Tagadējā demagoģija par to ka elektroauto nepiesārņo dabu pa lielam ir nepatiesība. Elektrību lielu daļu iegūst sadedzinot kurināmo . Jēga tik ka iznes tos izmešus ārpus pilsētu centriem, bet ne vairāk. Bet ja parēķinās cik var nobraukt no kg degvielas kuru sadedzina elektrostacijā un cik pa tiešo mūsdienu ekonomiskā iekšdedzes dzinējos, baidos ka būs kā ar ūdeņradi. Smuki jau izskatās, bet lietderības koificents (un beigās izmeši) ne par labu elektro.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Es ar neuzpratni skatos uz terminu "atjaunajamie energoresursi" pie kuriem tiek pieskaitīti augoši kurināmie: koki u.c.

 

Saskaņā ar manu izpratni zeme  vienkāršoti sastāv no organiskām (melnzeme) un neorganiskām (smiltis) vielām. Ja koks izaug un tur pat nokrīt sapūst tad pieņemu, ka organisko vielu daudzums zemē nemainās.

Bet visu, kas uzaug nogriežot un nokurinot, no zemes ar laiku vajadzētu palikt tīrām smiltīm?

 

Melnzemes slānis jau nav bezgalīgs, drusku parokot sākas smiltis/grants/māls t.i. tuksnesis...

 

Kur es kļūdos? 

No zemes rašanās sākuma, sanāk kosmosā lidoja sūdi no kuriem radās 1  organismi un vēlāk mēs vai saulei apspīdot smilšainu ūdeni tie radās paši?

 

Link to comment
Share on other sites

Nestav jau nestav uz vietas, atjaunojamie ,tik nez kāpēc brēkuļojam par OIK. Vajadzētu takšu priecāties- jo lielāks OIK jo vairāk atjaunojamie resursi ...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , Usins teica:

Saskaņā ar manu izpratni zeme  vienkāršoti sastāv no organiskām (melnzeme) un neorganiskām (smiltis) vielām. Ja koks izaug un tur pat nokrīt sapūst tad pieņemu, ka organisko vielu daudzums zemē nemainās.

Vēl jau ir arī fotosintēze. No wiki: "Fotosintēzes procesā ik gadu uz Zemes rodas apmēram 150 miljardu tonnu organisko vielu un 150 miljardu tonnu skābekļa, kā arī augi uzņem apmēram 200 miljardu tonnu oglekļa dioksīda."

Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , Usins teica:

Kur es kļūdos? 

 

Nekļūdies. Augsne tiek noplicināta aizvedot prom to kas ir uz tās izaudzis. Kālijs, fosfors uc elementi no zila gaisa nerodas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , Usins teica:

Bet visu, kas uzaug nogriežot un nokurinot, no zemes ar laiku vajadzētu palikt tīrām smiltīm?

Par "organiku/neoarganiku" nekomentēšu :D

Noskaidro no kā sastāv koksne, kādi elementi veido lielāko daļu?

Vai šie elementi ir atrodama  augsnē?

Lauksaimniecība noplicina augsi daudz ātrāk, tā  kā jāpārstāj ēst.

 

Link to comment
Share on other sites

Vo būs forši nākotnes tvaik(ptfu)aļģmašīna - autiņam estētiska lietuspiliena forma lai būtu plūdlīnija un vieta ziļaļģu baseiniņam kas enerģiju ražo

Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , abi teica:

lai būtu plūdlīnija un vieta ziļaļģu baseiniņam kas enerģiju ražo

Labs tev dīleris!

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , oxygen teica:

Starp citu ūdeņradi iegūst ne tikai ar elektrību, bet arī pa taisno no dabasgāzes ( liela daļa ķimiskās rūpniecības)  vai  tipa ūdens un akmeņoglēm. Tik abos pēdējos sanāk krietni netīrāks. Ja izmanto iekšdedzes dzinējos, tad ok, ja elektrošūnās, tad galīgi neder, jo ātri piebeigs.

Demagoģisks bulšits.

Link to comment
Share on other sites

@e = d ja kas mūsdienās vairumu ūdeņraža iegūst tieši no metāna, jeb dabas gāzes karsējot to ķīmiskajos reaktoros karsējot bez skābekļa piekļuves. 

Sadalot ūdeni ar elektrolīzes palīdzību ūdeņradi iegūst tikai skolas ķīmijas eksperimentos jo lietderības koeficients ļoti zems - ja nekļūdos ap 20%.... Pārējais pāriet siltumā. 

Link to comment
Share on other sites

Protams, ka lauksaimniecība noplicina zemi. Kādreiz mūsu senči izmantoja augu seku  - tā laikam sauca, neatceros vairs no skolas laikiem. Piem. āboliņš sasaista slāpekli un šis paliek sakņu gumos. Noteikti, par šo vairāk varētu pastāstīt lauksaimniecības speciālisti, bet, ja ir tāpat kā ar matemātiku... Tāpēc kādreiz mēsloja laukus ar kūtsmēsliem, vircu. Tagad tāpēc gāž minerālmēslus - slāpekli, fosforu, mikroelementus. Kādreiz mežos vismaz zarus, kritalas atstāja. Tagad savāc visu, brīnos, ka augsnes virskārtu neaizved prom.

Starp citu par biodegvielu (un vispār par enerģētiku) 70 - tajos gados profesors Kapica (kas atceras, Acīmredzamais - neticamais) labi salika visu pa plauktiņiem. Apmēram tā.... audzējam rapsi. Cik dabūjam no m2? Kilogramu, divus, trīs? Paņemiet iegūstamo enerģētisko vērtību, atskaitiet visu izlietoto enerģiju un izdaliet ar 365. Nu zem nulles jau nebūs... (sevišķi, ja vēl sashēmo OIKus).

 

Izeja ir pavisam vienkārša - netaisīt tonkilometrus (PSRS ekonomikā bija tāda mērvienība). Bet tad, kā jau rakstīju, ja nebūs patstāvīgi augošas potrebļadstvas, Volstrīta izkāmēs un nomirs.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , Jurkins teica:

Kādreiz mūsu senči izmantoja augu seku

Augu seku prātīgi saimnieki izmanto arī šodien un ne jau tikai dēļ zaļmēslojuma slāpekļa piesaistes. Visu laiku maucot monokultūru  ar katru gadu nākas arvien vairāk ķīmijas un finālā augs vienīgi glifosātu noturīgas nezāles, bet par to jau nav vērts uztraukties, platībmaksājumus  dabū un kaut kas arī izaug (pagaidām).

Pirms 16 minūtēm , Jurkins teica:

Tāpēc kādreiz mēsloja laukus ar kūtsmēsliem, vircu

Šodien arī izmanto, tikai šādos mēslos nav viss nepieciešams augstu ražu sasniegšanai.

Link to comment
Share on other sites

pirms 14 stundām , oxygen teica:

Inf. 1l benzīna modernā dzinēja dod ap 3kWst. Cik ilgā laikā iepildam pilnu 40 litru bāku? Pāris minūtēs. . Ja gribēsim uzlādēt āķi ar ekvivalentu  1stundas laikā - vajadzīgā jauda būs 120kW !  

Nez, ja man būtu elektro auto, tad es drīzāk meklētu iespējas viņu nevis uzdzīt no 0% līdz 100% stundas laikā, bet no 40% līdz 70% 10-15 stundu laikā. Ne jau tāpēc, ka elektrības pieslēgums būtu par vāju (3 fāzītes, 32A), bet tāpēc, ka tas gluži vienkārši ļautu aķim kalpot nesalīdzināmi ilgāk. Tas laikam būtu arī ekonomiskāk (mazāki zudumi)?

 

pirms 9 stundām , ieleja teica:

būtu taču dīvaini, ja 2018. gadā katrai lauku sētai būtu kā @e = d 3x63A, kaut reāli šodien pietiek ar vienu fāzi un 10A.

Viena fāze, 10A? Tas ir kā? Gribi teikt, ka mūsdienās nedrīkst vienlaicīgi cept kartupeļus uz plīts, kūku cepeškrāsnī, vārīt ūdeni tējai, gludināt drēbes, mazgāt veļu, sildīt ūdeni boilerī un vēl sūknēt ūdeni no spices?

 

 

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Telefonus tak tagad ari ar QuickCharge ir iespējams tur uzlādēt pusstundas laikā vairāk nekā 50%. Vaitas tas baigi ietekmē kko?

Teslai tak tie supercharger punkti ir. Domāju, ka neviens viņus neizmantotu ja dēļ tā akumulatoru kalposanas laiks krietni saīsinātos

Link to comment
Share on other sites

Ja tev krata cik daudz maksā 1 vai 3 fāžu abonēšanas maksa, tad tapat neladesi savā sētā teslu :)

Cenšas piespiest atteikties mājsaimniecībām kurām reāli tās 3 fāzes nevajag.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 39 minūtēm , Zin... teica:

Domāju, ka neviens viņus neizmantotu ja dēļ tā akumulatoru kalposanas laiks krietni saīsinātos

Diezgan noz'im'igs fakts ir tas ka var l'ad'et pa lielam par velti :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Links uz rakstu

Citēt

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas (SM) veiktajiem aprēķiniem, lai pilnībā segtu ETL uzlādes tīkla uzturēšanas izmaksas, uzlādes pakalpojuma cenai būtu jābūt 0,58 eiro minūtē (eiro/min.) ar pievienotās vērtības nodokli (PVN). Piemērojot šādu maksu, ETL elektroenerģijas izmaksas uz 100 kilometriem (km) sasniegtu 14,42 eiro ar PVN, kas ir vairākas reizes augstākas nekā transportlīdzekļu ar iekšdedzes motoru degvielas izmaksas.

 

Un par cik maksa par uzlādi tiek noteikta 0.15 EUR minūtē, zaudējumus segs no valsts budžeta, tas ir mēs, pārējie, kuri šo pakalpojumu nelieto.

Link to comment
Share on other sites

Ko tad pieklusuši elektroautiņu fani|? Reālās izmaksas izrādās sanāk 14 eiriki uz 100km, nemaz nerunājot par paša autiņa cenu. Nafig no budžeta būtu mums visiem jāsponsorē tās uzlādes stacijas. Kas grib laādēt, tas lai arī pats maksā tos 0,58 eirikus par minūti. Tad ātri pāries vēlēšanās braukt ar elektrību.

  • Patīk 2
  • Atbalstu 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

laikamTak
Pirms 1 minūtes , Didzis teica:

Nafig no budžeta būtu mums visiem jāsponsorē tās uzlādes stacijas. 

Mums jau neviens neprasīs. Tik noliks fakta priekšā.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Tas pats kas asfaltēts ceļš uz pāķiem. Brauks 1% iedzīvotāju, maksā visi. 

Link to comment
Share on other sites

Kautkā baigi dārga sanāk tā elektriskā ''tankštelle'', bet pie daudzdzīvokļu mājas jau savu autiņu neuzlādēsi un, ja sava māja, tad gribēsies ar  elektroauto kautkur tālāk aizbraukt un būs vien jāizmanto lādētavas. Vārdu sakot, nekāda haļava, braucot ar elektrību, īstenībā nesanāk. 

Link to comment
Share on other sites

Tuubijs

Vienk pēc labākajām valsts tradīcijām tiek oficiāli shēmots un tāpēc rodas tāds cipars.

Link to comment
Share on other sites

Ja arī kāda puse sumas ir sashēmota, tad vienalga sanāk dārgi lādēt autiņu. Visādā ziņā neatmaksājas noteikti.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Vai kaut kur ir pieejams detalizēts aprēķins? Nav ticības tam, ko ministrija ir sarēķinājusi. Kaut kā viss, ko valsts dara, vienmēr iznāk tā riktīgi pa dārgo. Ja tos aprēķinus būtu veicis kāds liels privāts transporta uzņēmums, kurš veic pārvadājumus visā valsts teritorijā, un, kurš plānotu pāriet uz elektromobiļiem, tad varētu ticēt.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...