Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Gan jau tā sanāk. Latvenergo pieslēgums ar 50kW izmaksā baigo naudu un tā nauda jāatgūst no klientiem. Tad vēl OIK un abonentmaksa. Nav svarīgi, kāds lādē vai nelādē.  Lielākā daļa uzlādes staciju stāv pilnīgā bezjēgā, bet Sadakes tīklam tāpat par ampēriem jāmaksā. Visādā ziņā Lielvārdē es neesmu redzējis, ka kāds autiņš būtu bijis pieslēdzies pie tās ''tankštelles'' Vārdu sakot, kārtējais OIK uz mūsu visu rēķina, bet kā tiek pasniegts- jādomā tak zaļi, progresīvā tehnoloģija, elektroauto ir nākotne, u.t.t. Nezinu, kad cilvēkiem vienreiz pieleks, ka viņus jāj un jāj.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Kautkāds bezsakars, tur ir sarēķināts.

Golfs GTE ar bateriju var nobraukt apmēram 50km, standarta publiskais lādētājs(20kW) viņu uzlādē 2 stundās, mājas lādētās (3kW) 4 - 5 stundās.

Lādējot mājās un maksājot parasto UK tarifu (0.15GBP kWh) pilna uzlādē izmaksā 1.25GBP (publiskie lādētāji parasti iekasē ap 2.00 GBP). Kas ir apmēram tas pats kas 2L dīzeļa uz 100km, nu pieņemsim 3.

Mans esošais Golfs Mk7 1.6tdi apēd vidēji 5 litrus, uz motorveja turas ap 4 un zemāk.

Cik daudz man būtu jānobrauc, lai atmaksātos GTE, tad pamatīgi jārēķina, jo esošo lielotu varētu pārdot pa kādi 13-14k, kamēr, lai nopirktu tāda paša vecuma GTE nāksies šķirties no kādi 20 - 22k. 

Tanī pašā laikā GTE ir 2 reiz jaudīgāks :) vairāk salīdzināms ar GTD kas arī maksātu ap 18K un ēstu vairāk degvielas.

Drīzāk tad jāsalīdzina ar e-Golfu, kurš ir tīri elektrisks, neesu pētijis cik tālu ar viņu var nobraukt un kāds ir patēriņš. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Hibrīds īstenībā vairāk atbilst realitātei kā cilvēki pilsētā lieto mašīnu, tapēc arī pārdošanas apjomi faktiski katru gadu dubultojas, pietam nekāda dižā izvēle modeļu ziņā salīdzinot ar degvielu nav, bet nākamajos gados piedāvājuma daudzveidība palielināsies. 

Man pietiktu ar 2 uzlādēm nedēļā, lai brauktātu tikai uz elektrības turp/atpakaļ uz darbu, piestātu supermārketā utt. Pa nedēļas nogalēm, kad jābrauc tālāk, tad arī noder benzīns. Vismaz reizi nedējā tāpat sanāk braukt uz supermārketu, kur arī kamēr iepērkas var uzlādēties. 

Pat ja tādi pieauguma tempi saglabāsies, tad vajadzēs vismaz 10 gadus kamēr hibrīdi/elektriskie auto sasniegs degvielas darbināmo auto pārdošanas apjomu līmeni. LV vispār nav ko uztraukties, jo kamēr vēl lietotie ieradīsies, tikmēr vēl 10 gadus vajadzēs, jo lielākā daļa auto ir 10 un vāirāk gadus veci, kamēr Eiropā 2 - 5 gadus. Pa 20 gadiem ganjau pielāgos tirgus un Pļavnieku daudzstāvenes būs sabrukušas. Lielākā daļa vietējo foruma elektroauto pretinieku iespējams jau vairs nebūs braucēji, tāpēc kada jēga satraukties?

 

EUR-L-12-2017.png

Labots - AndrisBB
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tīkla izmaksas gadījumā nav elektrības cenā? Vai kāds uz doto mirkli ar labdarību nodarbojas un būvē kautko par velti.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vinas nebūs fiziski, bet morāli sabrukušas. Jau sen ir tendence migrēt no viņām prom, kā būs pēc 20 gadiem, kas to lai zin. Elektroauto teorētiskā mērķauditorija klasiskajās daudzstāvenēs nedzīvo.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Skaidrs ka tas ir lētāk, tas vai zaļāk par to var diskutēt. Zaļāk jau vien ir fakts, ka no pilsētu centriem var aizvākt izplūdes gāzes.

Šī diskusija jau iet kādu 10 reizi uz riņķi un tiek apspriestas vienas un tās pašas problēmas, bet pārdošanas apjomi pieaug. Tas vai viņi apstāsies to redzēs pēc 10 gadiem.

Pa lielam diegvielas izmaksas mani īpaši neuztrauc, nebraucu tik daudz, lai tas kautkā ietekmētu manu budzetu. Ja brauktu vairāk vai arī degvielas cenas būtiski pieaugs, tad varbūt būtu vērts iedziļināties un domāt par elektroauto. Ja tagad pirktu tādu, tad tīri intereses pēc, lai ir par ko parunāt. Tagad te pie manis Euro 6 dīzeļiem ceļu nodoklis nav jāmaksā, bet tuvākajos gados plāno būtiski palielināt un neļaut centrā braukt vai vairāk iekasēt par parkošanos, tad elektro/hibrīdz iespējams būs man piemērotāks. Tiklīdz tie jaunumi parādijās ziņās tā dīzeļu pādošanas apjomi saruka pa 40%.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Tieši tā, ja elektroauto godīgi konkurētu ar parastajiem auto, tad vispār nerastos nekādi jautājumi un pretenzijas. K|autkā gan vairāk tiešām velk uz elektroterorismu. Sakiet vēl, ka tā nav, ja starpība no 0,58 eiro uz 0,15 eiro jāmaksā no mūsu kabatām. Neviens reketietirs neņem tādu procentu!

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Lētāk?!!! Tak painteresējieties, cik degvielas cenā sastāda akcīze. Visi brauks ar elektroauto, akcīzes nebūs, budžetā atnāks tukls krievu kažokzvērs. Aha! Lika pagaidīt. Maksāsiet akumulatora nodokli :).

Elektroauto (pagaidām) nav ne zaļš ne lētāks (lokāli lietotājam varbūt, bet par viņu samaksā citi). Tas viss ir biznesa vipendrons, lai būtu "attīstība", lai potrebļaģu sabiedrībai varētu ietrīt kārtējo gadžetu tā neļaujot apsīkt apgrozījumam un naudas plūsmām  u.t.t.

  • Patīk 3
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu tad jau nav ko uztraukties. Pircēji parasti maksā ar maciņu, sāks pietrūkt nodokļu ieņēmumi, tad piegriezīs vēl un elektroauto pazudīs nemaz neparādījušies.

 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nē, tā vis nebūs! Visi biksēs čurādami aiz prieka sapirks ekspluatācijā šausmīgi lētos elektroauto, un tad, hujakš, kā uz burvju mājiena... veriet nu makus vaļā. Jūs tak neesiet lūzeri, jūs esiet moderni, veiksmīgi savas dzīves pavēlnieki, strādājiet vairāk, pelniet vairāk, bet mēs jums katru gadu piedāvāsim (mļaķ, dibenzeļļi, un pamēģiniet nepirkt, da mēs jums euro458 uzliksim, kuri brauks ar ar euro457 vispār maksās divreiz vairāk) aizvien labākus (dārgākus arī) elektroauto. Un būsiet jūs aizvien laimīgāki... Nu kaut kā tā ?

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

apmaiņā pret panākumiem politikā un balsu zvejošanā visus elektroterorizma izdevumus uzgrūdīs tiem kas tos elekroauto nemaz nelieto, tas arī ir cepiena iemesls

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Skaidrs ka tas ir lētāk

Kādas muļķības! Degvielas izmaksas elektromobīļiem ir tikai tāpēc mazākas ka elektrība nav ar akcīzes nodokli aplikta!

Bet ja ņemam vērā aķu izmakas, tad elektromobīļa cena - nopērkam parasto benzīna auto un pa cenas starpību varēs 10 gadi liet benzīnu! 


1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Zaļāk jau vien ir fakts, ka no pilsētu centriem var aizvākt izplūdes gāzes.

Es neteiktu ka sūdu pārnešana no vienas vietas uz otru uzlabo ekoloģiju!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
pirms 6 stundām , snukurins teica:

Un kā pie velna šamie domā braukt ar sapiesto dabasgāzi?Tur tak vajag ļoti smagu balonu.

Nav tik traki! Ir pieejami gan baloni, gan CNG aparatūra! Tik LV uzliekot akcīzi šo degvielu piegrieza. Krievu laikā gan smagie, gan autobusi brauca uz dabasgāzi. Jā, baloni ir lielāki un smagāki kā LPG gadījumā,  bet tehniski tur viss ir atstrādāts un problēmu nav!

Link to comment
Share on other sites

(labots)
Pirms 15 minūtēm , Ronalds teica:

Es neteiktu ka sūdu pārnešana no vienas vietas uz otru uzlabo ekoloģiju!

Man jau liekas, ka tomēr ir atšķirība. Vai tu tirs tikai atejā, vai turpat guļamistabā, virtuvē, pie teļļuka ...

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

@e = d nu nevajag locekli ar pirkstu salīdzināt! Elektromobiļu atkritumi pa lielam piedirš trešās pasaules valstis, kur tiek ražoti un vēlāk "pārstrādāti" aķi!
56f2eff552bcd066018b860c-1334-896.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Gan es, gan @e = d domāja tieši izmešus braucot, nevis ražojot aķus. Elektrostacijas var tik pārnestas ārpus apdzīvotām vietām, bet ja visi brauc un piegāzo savā rajonā, tad nav ko elpot. Skaidrs, ka laukos un mazpilsētās un tādās relatīvi mazās pilsētās kā Rīga, tā nav dižena problēma. Gautgan pat Rīgas centrā piesārņojuma limenis ir diezgan augsts.

Varētu domāt ka degvielas ražošanas process ir baigi tīrais, ja vēl pieskaita avārijas un naftas nopludes jūrās, tad beigās iespējams tas pats vien sanāk.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Initeresanti būtu iedomāties kā viss izskatītos ja netiktu ieviesti kā @Jurkins saka euro457 standarti, nodokļi degvielai utt. Droši vien ka visi jau būtu apmiruši kā mušas, tik snukurs savā ģerevņā būtu dzīvs. 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 8 minūtēm , AndrisBB teica:

Varētu domāt ka degvielas ražošanas process ir baigi tīrais, ja vēl pieskaita avārijas un naftas nopludes jūrās, tad beigās iespējams tas pats vien sanāk. 

Vai Tu tiešām domā, ka tad, ja visi pārsēdīsies elektromobiļos, naftas ieguve un pārstrāde samazināsies? Vari būt drošs, ka būs tāpat kā ar papīru.

 

p.s. Mani pilnīgi neizbrīnītu, ja piepeši atklātos, ka dinozauru izmiršanas cēlonis bija nevis asteroīds vai velns sazin kas, bet iepriekšējās divkājaino civilizācijas darbības rezultāts:dance3:.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Īstenībā izlietotā papīra daudzums (dukumentiem, grāmatām, vēstulēm utt) katru gadu būtiski samazinās, pieaug visādam iepakojumam. 

Tak es jau teicu, ka domāju ka paies vismaz 20 gadi kad elektroauto ieņems būtisku tirgus daļu.

Nu ja viss neies pēc plāna, tad daudzām valstīm vajadzēs atcelt likumus par ar degvielu darbināmo auto tirdzniecības aizliegumu 30 - 40 gados. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 48 minūtēm , Ronalds teica:

Es neteiktu ka sūdu pārnešana no vienas vietas uz otru uzlabo ekoloģiju!

Mājās izpildāms eksperiments, aizbāz skursteni ar lupatu un iekurini katlu, kad izdarīts ziņo vai 5m dod kādu jūtamu efektu vai nē.

 

Mums mazpisānos un arī Rīgā gaisa kvalitātes problēmas ir maz pamanāmas, bet citur pasaulē netrūkst pilsētu, kurās cilvēki burtiski mirst nost dēļ lokālā gaisa piesārņojuma, kura viens no iemesliem ir autotransports.

Mazāk patērēt, mazāk ražot, ražot ilglaicīgas lietas, mazināt piesārņojumu utt.

Agrāk vai vēlāk nafta beigsies nekur neliksimies.

Vispār pilnīgi tukša diskusija, jo ne jau tuvākajā desmitgadē, elektromobiļiem būs kaut 10% no tirgus, bet mēs te cepamies tā kā rīt visiem būs piespiedu kārtā jāpērk elektrauto.

Mūsu penši pesimisti toč būs zem zemes, mēs pārējie purpināsim viņu vietā un varēsim braukt ar pēdējiem iekšdedzes dzinējiem.

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Arī apgalvojums par to ka tie kam nevajag elektroauto maksā par tiem kas tos lieto ir vairāk nekā godīgs.

Ja ņemam piemēram Eiropas līmenī, tad mērķis ir samazināt kopējo izmešu daudzumu. Skaidrs ka tas nebūs lēts prieks un būs jūtamas izmaksas. Kā @maize saka, tad viens no lielākajiem piesārņotājiem ir transports. Tikai godīgi ir ka tie kas labprātīgi pārsēžas uz elektoauto saņem kautkādu bonusu un par to maksā visi, jo tas ir visu interesēs, pietam vairāk maksā tieši tie lielākie piesārņotāji. Raudāšana par to ka infastruktūra to nepieļauj ir tikai tehniska vai loģistikas problēma , kura ir atrisināma 10, 20 vai 30 gadu laikā, atkarībā no tā cik daudz resursi tiek ieguldīti. Pietam pašreizējos laikos, kad automatizācija palielinās, ir lietderīgi nodarbināt cilvēkus ar kautko, jo savādā vienkārši nebūs kur strādāt.

 

Manliekas par mega miljonāru klūs tas kurš izdomās kā pievienot pie TEC'iem otru trubu, kas sūta CO2 atpakaļ pēc sadedzināšanas un iepumpē atpakāļ zemē no kuras tika izsūkta gāze. 

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

CO2 nevajag pumpēt zemē. CO2 izmanto augi fotosintēzes procesā. Tas pat tiek izmantots, piemēram, siltumnīcās Holandē, kur daudzviet ir uzstādīti dabas gāzes ģeneratori, kas apgādā siltumnīcas ar elektrību un siltumu. Pie šiem ģeneratoriem mēdz būt arī automātika, kas kontrolē izplūdes gāzu (kas būtībā ir CO2 un ūdens) padošanu siltumnīcās, kur augi to izmanto fotosintēzes procesā. 

Link to comment
Share on other sites

Stepselis
Pirms 2 minūtēm , M_J teica:

CO2 nevajag pumpēt zemē. CO2 izmanto augi fotosintēzes procesā. Tas pat tiek izmantots, piemēram, siltumnīcās Holandē, kur daudzviet ir uzstādīti dabas gāzes ģeneratori, kas apgādā siltumnīcas ar elektrību un siltumu. Pie šiem ģeneratoriem mēdz būt arī automātika, kas kontrolē izplūdes gāzu (kas būtībā ir CO2 un ūdens) padošanu siltumnīcās, kur augi to izmanto fotosintēzes procesā. 

+1

Un plaši neviens nav pamanījis, ka pirms kāda laika izskanēja ziņa, ka pēdējo 30 gadu laikā Zemes zaļā masa pieaugusi par 11%.

Un tas ir pateicoties CO2, ko pasaules idioti mēģina apkarot!


Pirms 45 minūtēm , maize teica:

pasaulē netrūkst pilsētu, kurās cilvēki burtiski mirst nost dēļ lokālā gaisa piesārņojuma, kura viens no iemesliem ir autotransports.

It sevišķi ar dīzeļdzinējiem.

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 17 minūtēm , M_J teica:

nevajag

Pec 500 gadiem kad viss bus parak zals un eko, tad vares pumpet ara, jo bus co2 trukums, mezhi visu bus parstradajushi. Tada veida krievija un co. varetu nopelnit dubulta. Ilgtermina strategija

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

It kā degvielu katru gadu paliek arvien lētāk iegūt :)

 

sis viss atgādina mobilo telefonu parādīšanos Latvijā, kad zonas nekur nebija un uz mašīnām metrigas antenas un gan jau arī bija bljaveji, ka nafig tas viss vajadzīgs un tam nav nākotnes un kas, tagad visur torņus cels meža vidū?

Link to comment
Share on other sites

Nu nav godīgas cīņas. Reku ģenētiski modificētajiem augiem neļauj arī uzvarēt godīgā cīņā lauksaimniecībā. Liek visādus nepamatotus ierobežojumus un aizliegumus.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

@e = d, tiešām esi dārzenis, jeb tikai izliecies? Ja ieraugi šķūni, kuram ir uzraksts "***", arī uzskati, ka tur tas ir?

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
pirms 8 stundām , AndrisBB teica:

Ja ņemam piemēram Eiropas līmenī, tad mērķis ir samazināt kopējo izmešu daudzumu.

Kādā veidā samazinās kopējais izmešu daudzums, ta sistēmai TEC->Sadales tīks-> elektromobilis lietderības koeficients ir apmēram tāds pats, kā modernam iekšdedzes motoram?

Izmeši tiek pārvietoti, nevis samazināti! Ja būtu vēlme samazināt piesārņojumu vajadzēja atbalstīt auto ar cng un lpg motoriem. Tur co2, gan pārējo izmešu ir stipri mazāk kā benzīnam vai dīzelim! 

 

pirms 8 stundām , AndrisBB teica:

tad viens no lielākajiem piesārņotājiem ir transports

Es lasīju ka nebūt nē! Viens no lielākajiem piesārņotājiem ir rūpniecība, kura dedzina kaudzēm fosīlo kurināmo. Piemēram metalurģija! Otrā vietā ir mājokļu apsilde. Un tikai pēc tam transports. Bez tam auto pēc piesārņojuma apsteidz kuģi kuri darbojas uz lēta un ar sēru bagāta mazuta. Lidmašīnas arī neko daudz neatpaliek. 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

superKrona

Arī mežu piespiež stādīt vietā, kur izcirsts, kaut kāda direktīva slauc godīgiem cilvēkiem naudu un lobē stādu audzētājus. (Tiem, kas trumpisti un visu mēra naudā)

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

kāds vēl tur vulkans, tak sen jau ir noskaidrots ka pie visa vainīgas Anglijas aitas (nu varbūt govis, precīzi neatceros)

Link to comment
Share on other sites

Pirms kāda laiciņa  izlasīju šo rakstu:

http://notepad.lv/elektroskrejritenis-jaunais-modes-kliedziens/

 

Radās pamatīga vēlme atvērt maciņu priekš 2 gab. tādiem skrejratiem pa 50 EUR gabalā un tad vēl pagalmā redzēju 2 puikas ar ko līdzīgu vizināmies. Vo, tā i manta! Vietu skapī pa ziemu aizņem 100x mazāk nekā 2 velosipēdi, bet prieka 3x vairāk un ērti pagalmā iznest. Sieva gan nošņācas vien par šadu ideju, bet jūtu ka, kolīdz šie būs pieejami par tādu cenu, vēlme pirkt nebūs savādāki nomierināma :)

Link to comment
Share on other sites

Paši pilsētnieki ,kā žurkas piektdienas vakarā, pamet ''grimstošo kuģi'' un masveidā izbrauc uz laukiem. Ja jau tai pilsētā būtu tik labi dzīvot, kapēc tādi sastrēgumi veidojas visos virzienos no pilsētas? Tapēc jau vajag asfaltētus lauku ceļus, lai pievestu barību pilsētai un pilsētnieki varētu izbraukt uz laukiem. Skaidrs, ka laukos ceļi nekad nebūs tik noslogoti kā Brīvības iela Rīgā. Tāpat, laukos nafig nevajag elektromobīli, ar kuru nekur tālu neaizbrauksi un melnos dūmmus no traktora momentāli vējš izdzenā. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Didzis teica:

Mobilais telefons uzvarēja parasto drāts telefonu godīgā cīņā. Tur nebija nekāda lobija un un valsts atbalsta. Vienkārši prece un pakalpojums bija ērtāks un tik lēts, ka stacionārie telefoni faktiski bankrotēja

Jā, uzreiz ienāca, bija visiem pieejami, lēti un ērti :D nieka 40 gadi, bez jebkāda lobija un atbalsta, mhm.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nu pag, pag. Ja elektromobiļa izmaksas (salīdzinoši) būtu kā mobilajiem pirms 40 gadiem, tad tālāk par rūpnīcas "KPP" šie nemaz neizbrauktu. Mobilais ar visām savām izmaksām bija revolucionārs lēciens salīdzinot ar drāti. Elektromobilis tāds nav. Nu nav!

Link to comment
Share on other sites

raivix95

Elektromobīlis ir mēģinājums radikālam lēcienam, kuru no viena gala veicina varas iestādes, bet no otra gala tehnikas attīstība to bremzē.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Jurkins teica:

Mobilais ar visām savām izmaksām bija revolucionārs lēciens salīdzinot ar drāti. Elektromobilis tāds nav. Nu nav

Tieši tā, elektroautiņi pazīstami vairāk kā simts gadus un faktiski radās vienā laikā ar iekšdedzes dzinēju. Godīgā konkurencē tie visu laiku zaudē un par to arī cepiens, ka elektroautiņu pasniedz kā tehnikas progresu, sponsorē un bāž batonus ausīs, ka tie ir ekoloģiski tīri. Jā, mūsdienās tādu var uztaisīt, tāpat kā var uztaisīt planšetdatoru, kurus arī briesmīgi reklamēja un viens ministrs katram skolniekam solija. Nu kur ir planšetdatori, glaudāmie telefoni tos izkonkurēja pilnībā. Tā ir ar ļoti daudzām mantām, kuras pakļautas brīvajam tirgum un kapēc lai elektroautiņš būtu izņēmums?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...