Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

binary

Nu kad Dambi radio intervēja, tad teica, ka sākotnējās izmaksas tādam busam esot krietni lielākas, bet atmaksājoties dažu gadu laikā. Bet jā, tās sākotnējās izmaksas varētu kalpot par ieganstu pacelt cenas.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Biļete maksā tik pat cik parastā! 

Par šo izklaidi maksā nodokļu maksātāji! Jau tagad katrs rīdzinieks maksā caur nodokļiem vairākus desmitus eur gadā par sab trans neatkarīgi vai viņs to lieto vai nē. 

Rīgā plāno ieviest "ekoloģiskos" elektrobusus un par sabiedrisko būs jāmaksā vēl vairāk.


Pirms 3 minūtēm , binary teica:

bet atmaksājoties dažu gadu laikā

Nevajag te liet! 

Link to comment
Share on other sites

Didzis

OIK jau arī tika pasniegta kā zaļa ideja, kura sakārtos mūsu upes un ekoloģiju. Beigās sakārtoju dažu darboņu bankas kontus. Jebkuras subsīdijas vai atbalsts no valsts budžeta ir negodīgs darījums pret tiem, kuri ar to elektroautobusu nekad dzīvē nav braukuši un nebrauks.

Link to comment
Share on other sites

Zin...

Jebkuras subsīdijas lauksaimniekiem ir negodīgas pret pilsētniekiem :)))

Pašvaldību izlīdzināšanas fonds tak ar ir negodīgs pret Rīgu :)))

vairak naudas daudzbērnu ģimenēm ir negodīgi pret neauglīgiem cilvēkiem utt utjp

 

Link to comment
Share on other sites

Didzis

Īstenībā tā ir, bet lauksaimniecības subsidēšana nāk no Eiropas un tā principā sačakarē tirgu. Izlīdzināšanas tiešām ir negodīgs. Pareizi būtu ārpus Rīgas dot atlaides nodokļos uzņēmējiem, lai uzņēmumi attīstās visā Latvijā. Bērnu pabalsti, izglītība, zinātne, medicīna gan jāfinansē no valsts. Sabiedriskais transports gan jāapmaksā tiem, kuri ar to brauc, bet jāatbrīvo tirgus. Kas grib lai vadā, tad cenas būs konkurētspējīgas. Nevis kā tagad, man no Lielvārdes ir lētāk braukt ar savu autiņu uz Rīgu, jo, ja pa pilsētu jābrauc ar vairākām pārsēšanos, tad ar savu autiņu sanāk lētāk. Tas nav normāli. Elektroautiņiem jāpiedalās satiksmē ar tādiem pašiem noteikumiem, kā pārejiem auto. Tirgus lai visu noliek vietā. 

Link to comment
Share on other sites

Zin...
Pirms 4 minūtēm , Didzis teica:

o, ja pa pilsētu jābrauc ar vairākām pārsēšanos, tad ar savu autiņu sanāk lētāk

5 EUR dienas biļete?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ja Latvijā iegūtu naftu vai gāzi tad jau nebūtu starpības, bet tā milzīgas summas ik dienu aizplūst no valsts, kas ietekmē visus, tāpēc arī tikai loģiski ka visi maksā par to lai samazinātu atkarību no naftas. Elektrību var saražot uz vietas, ja ne 100% apmērā bez gāzes/oglēm uz doto mirkli, tad ir vērts mēģināt izrauties no tās atkarības.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Pieļauju domu ka, ja tādi Dambja pārbūvētie autobusi mikroekonimiskā līmenī izmaksā dārgāk, tad makroekonīmiskā valsts līmenī ir izdevīgāki, jo vismaz daļa naudas paliek valstī.

Ja vēl tādā veidā subsidējot izdodas izveidot eksportspējīgu produktu, tad ieguvums ir vēl lielāks.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , AndrisBB teica:

Elektrību var saražot uz vietas

No kādām Latvijas izejvielām?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

No tām ar kurām sanāk lētāk. Ja sanāk lētāk atomelektrostacija, tad jabūvē to. Kurinot ogles tiek patērētas arī CO2 kvotas, kuras ir pārdodamas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , AndrisBB teica:

Kurinot ogles

Kur LV ir ogles?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 2 minūtēm , jema teica:

Kur LV ir ogles?

Par to jau es arī saku ka ogles jāpērk un nauda aiziet.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Lai cik tas skumji nebūtu LV nav resursu lai sevi varētu ar enerģiju apgādāt!

Jāpērk ogles, nafta vai dabas gāze!

Vai elektrība. Vai kodoldegviela ātomstacijai - urāna mums arī nav!

Bet ātomstacijai LV ir pāris nopietnas problēmas - galvenā absolūts speciālistu trūkums kas mācētu ātomstaciju uzcelt un pēc tam eksploatēt! 

Link to comment
Share on other sites

Atomstaciju celtu firmas, kuras ar to nodarbojas. Piemēram Japāna. Atomstaciju pa vienu gadu neuzceltu. Paietu labs laiks, pa šo laiku varētu apmācīt jaunos speciālistus. Varētu algot arī pāris ārvalstu speciālistus ar pieredzi. Atomstacija būtu pārāk ražīga priekš vienas Latvijas. Līdz ar to varētu kooperēties piemēram ar Igauniju. Bet tas projekts atmaksātos pēc vairākām desmitgadēm, jo summas būtu miljardos. Līdz ar to labāk dedzināt gāzi un ūdeni tecināt. 

Link to comment
Share on other sites

osscar

Reāli maz kas  var uzprojektēt atomstaciju...somiem ragad būvēs un projektēs atomstaciju rosatom...tobiš krievi...kas vēl   usa? 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ķnieši maksā un francūži tagad būvē jaunāko atomelektrostaciju UK, pēdējās plānotās izmaksas 20 miljardi. Nodrošināšot 25 000 darbavietas (kautkā baigi daudz izklausās) un saražos 7% no patērētās enerģijas. Noteikti ka var uzbūvēt arī mazāku un kautkādu daļu naudas izspiest no ES.  

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Baltijā visreālāk ātomstaciju būvēt pie Leišiem, blakus Ignalinai. Tur vismaz bija speciālisti un infrastruktūra.

Link to comment
Share on other sites

Didzis

Kurš no jums grib blakus savai mājai atomelektrostaciju? Kur grūdīs radioaktīvos atkritumus, kuri noteikti radīsies?

pirms 1 stundas , AndrisBB teica:

Elektrību var saražot uz vietas, ja ne 100% apmērā bez gāzes/oglēm uz doto mirkli, tad ir vērts mēģināt izrauties no tās atkarības.

Latvijā nav resursu no kuriem saražot vajadzīgo elektrības daudzumu. Daugava būtībā ir ''mazs strautiņš'', ar kuru pietiek tikia rīta un vakara strāvas patēriņa izlīdzināšanai. Visi pārejie HES ir vienkārša tautas laupīšana.

 

pirms 1 stundas , AndrisBB teica:

Pieļauju domu ka, ja tādi Dambja pārbūvētie autobusi mikroekonimiskā līmenī izmaksā dārgāk, tad makroekonīmiskā valsts līmenī ir izdevīgāki, jo vismaz daļa naudas paliek valstī.

Dambis ne jau uzbūvēja autobusu no dzelzsrūdas, bet nopirka jau gatavu autobusu, kuram izmeta iekšdedzes dzinēju un ielika elektromotoru. Šāds šķūnings darbojas līdz brīdim, kad autobusu ražotājs sāks rūpnieciski ražot sērijā elektroautobusus. Tad tāda pārbūve nekad neatmaksāsies. Visu cieņu Dambim, bet tā nav autobusu ražošana. Pat ne tuvu, kā tas notika RAF savulaik.

 

pirms 2 stundām , AndrisBB teica:

tāpēc arī tikai loģiski ka visi maksā par to lai samazinātu atkarību no naftas

Elektrību tāpat ražo no gāzes un oglēm un elektroauto nu nekādīgi neietekmē šo resursu taupīšanu. Cik var skaidrot, ka ir pilnīgi pofig, vai gāzi sadedzina TEC vai pa tiešo iekšdedzes dzinējā.

Link to comment
Share on other sites

Ko jūs par tām oglēm varat vaimanāt? To laiks ir pagājis. Pat ASV ar visu Trampa vāvuļošanu ogļu stacijas slēdz baisos tempos.

Un jebkurām industriālām enerģijas ieguves iekartām var uzlikt daudz efektīvākus co2 savākšanas filtrus nekā tipiskam automobilim.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 15 minūtēm , Didzis teica:

sāks rūpnieciski ražot sērijā elektroautobusus. Tad tāda pārbūve nekad neatmaksāsies.

Par to arī pats Dambis runāja ka Mersedesam nav izdevīgi ražot tos autobusus 10 - 20 gabalu sērijās, tapēc arī neko viņi paši ražot nesāks. Pietam Mercedess jau sen ražo elektroautobusus.

Viņš pielāgo autobusus speciāli maršrutam.

 

Pirms 18 minūtēm , Didzis teica:

Elektrību tāpat ražo no gāzes un oglēm un elektroauto nu nekādīgi neietekmē šo resursu taupīšanu.

Ogles un gāze tiks slegtas tuvākajā laikā, atliks tik Atom, Hidro, Solārās un Vēja stacijas

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

co2 savākšana rūpnieciskos apjomos? Nez kā to var reaizēt???? 

Pašlaik no ogļu staciju dūmiem var savākt sēra oksīdus un kvēpus. Par co2 pat runa neiet!

 

ASV tagad ir pieejama lēts metāns. Iemācījas slānekļa gāzi lēti iegūt. Bet ar metānu auto var braukt - lēti (gan iekārta, gan degviela) un tehnoloģija atsrādāta! 

Link to comment
Share on other sites

Zin...

Bet kādēļ jūs tik spītīgi gribat ražot to enerģiju no atomiem, oglēm, gāzes? Ražojam to kas mums sanāk, esam eksportspejigi un ieoerkam to elektrību :) ieguveji visi... Mums darbavietas, kur ir speciālisti, nav mājai blakus elektrostacija un mums nav jaelpo ogles.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica:

Ogles un gāze tiks slegtas tuvākajā laikā

:D:D:D:D:D Vismaz tuvākos 50 gadus netiks gan!

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Īstenībā uz Eiropas fona Latvijā nemaz tik slikti nav, 51% tiek saražoti no atjaunojamajiem resursiem. Vācijā - 32%, Anglijā - 24%, Francijā 19%. Vidēji Eiropā 29%.

Pirms 9 minūtēm , Ronalds teica:

Vismaz tuvākos 50 gadus netiks gan!

Nu UK katru gadu pa kādai ogļu stacijai aizver, 6 palikušās un tās plānots aizvērt līdz 2025, nezinu kā citur.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

https://www.iea.org/newsroom/energysnapshots/oecd-electricity-production-by-source-1974-2016.html

 

In 2016, total combustible fuel plants accounted for 60.8% of total OECD gross electricity production (made up of 57.8% from fossil-fuel-fired plants and 3.2% from biofuels, waste, etc. plants), nuclear plants 18.0%,

 

Lai atteiktos no fosilā kurināmā, kas patreiz ražo pāri par pusi elektrības mums vajadzēs ātomstaciju jaudas ap 4x palielināt! 

Lai uzceltu ātomstaciju vajag 7-10 gadus.... 

Tā kā pat ļoti gribot pa 20 gadiem no teciem atteikties nesanāks! UK atsakās no oglēm un pāriet uz dabas gāzi. 

Link to comment
Share on other sites

Didzis
Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Nu UK katru gadu pa kādai ogļu stacijai aizver

Ķīnā savukārt atkal ogles dedzina bezjēgā. Kur var rasties aprobežotā domāšana, ja man pie deguna nekūp skurstenis un autiņa izpūtējs, tad uz zemes viss ir kārtībā.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Un uk no oglēm atsakās, jo savējās praktiski visas ir sadedzinājuši. Pirkt ar piegādi sanāk dārgāk, kā gāze, kas plūst pa cauruli no Ziemeļjūras atradnēm.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Arī Ķīna parakstija Parīzes vienošanos, pienāks laiks un veiks pārmaiņas arī tur.

 


Pirms 6 minūtēm , Didzis teica:

deguna nekūp skurstenis un autiņa izpūtējs

Nejau par kūpēšanu es runāju, pa lielam man vienalga. Lai iepirktu gāzi un benzīnu sanāk maksāt citiem un nauda pamet valsti,  par HESu saražoto tak nevienam netiek maksāts (tik cik iekārtas). Ja atomstacija sanāk lētāk, tad jābūvē to. 

Link to comment
Share on other sites

Zin...
Pirms 12 minūtēm , Didzis teica:

Kur var rasties aprobežotā domāšana, ja man pie deguna nekūp skurstenis un autiņa izpūtējs, tad uz zemes viss ir kārtībā.

Nuu, to pašu var teikt, kad stāsti par autonomo vāģi, nederīgo, kas netiks tavā sētā jo tavā sētā nav līnijas novilktas un ir dubli :))) domā tādas problēmas ir katram pie deguna?

Link to comment
Share on other sites

PlayingTheSaint
pirms 1 stundas , Didzis teica:

Kurš no jums grib blakus savai mājai atomelektrostaciju? Kur grūdīs radioaktīvos atkritumus, kuri noteikti radīsies?

Latvijā nav resursu no kuriem saražot vajadzīgo elektrības daudzumu. Daugava būtībā ir ''mazs strautiņš'', ar kuru pietiek tikia rīta un vakara strāvas patēriņa izlīdzināšanai. Visi pārejie HES ir vienkārša tautas laupīšana.

 

Dambis ne jau uzbūvēja autobusu no dzelzsrūdas, bet nopirka jau gatavu autobusu, kuram izmeta iekšdedzes dzinēju un ielika elektromotoru. Šāds šķūnings darbojas līdz brīdim, kad autobusu ražotājs sāks rūpnieciski ražot sērijā elektroautobusus. Tad tāda pārbūve nekad neatmaksāsies. Visu cieņu Dambim, bet tā nav autobusu ražošana. Pat ne tuvu, kā tas notika RAF savulaik.

 

Elektrību tāpat ražo no gāzes un oglēm un elektroauto nu nekādīgi neietekmē šo resursu taupīšanu. Cik var skaidrot, ka ir pilnīgi pofig, vai gāzi sadedzina TEC vai pa tiešo iekšdedzes dzinējā.

Priekš tam mums ir Latgale. Tur gan reaktoru celt, gan atkritumus kompostā ierakt.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

(labots)

 

Pirms 13 minūtēm , PlayingTheSaint teica:

Priekš tam mums ir Latgale.

 Ja tādā rākursā paskatās, tad pirms ~30 gadiem D-pils HES norakām. Bet kā to Rīgu apsildīt? Tāpat TEC vajadzīgs. Lai visu Rīgu un citas Latvijas dižpilsētas pārvestu uz elektroapkuri, visa pilsētas elektroapgāde jāpārbūvē.

p.s.

tas pats uz masveida elektrobobiļizāciju attiecas.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Piens Helsinkos 1 Eur litrā, piens Rīgā 1 Eur litrā. Zemnieki riktīgi varētu uz cenas starpību uzvārīties :D

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , snukurins teica:

tad ja visi sāks braukāt ar elektroauto tad kopējais elektroenerģijas patēriņš stipri pieaugs.Teiksim tā,ja piemēram tas divkāršosies kur tad jūs to špāni ņemsiet?Ne

 

Tas nenotiks rīt un nenotiks vienā dienā. Būs pieprasījums, būs arī piegādātāji tam gatavi.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...