abi Marts 23, 2018 Share Marts 23, 2018 (labots) OK, definējam savādāk - cilvēkam, vāverei un zirgam ir dzīves pieredzes mācītas PAREĢOŠANAS spējas sajust bīstamību pirms konkrētu apstākļu iestāšanās - atpazīstam vienkāršu gājēju no galīgi piedzēruša un veicam attiecīgus piesardzības pasākumus. Redzam vāveri pie stūres, neapdzīsim vietā kur vāvere varētu pēkšņi sadomāt smukā vietā pie ezera ceļa kreisajā pusē apstāties bez brīdinājuma, ātruma pakāpeniskas samazināšanas un pagrieziena rādītāja lietošanas. Cilvēks spēj izprast cita cilvēka muļķību un prognozet tā rīcību. Labots Marts 23, 2018 - abi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 23, 2018 Share Marts 23, 2018 Tas saucas 'debugging', ganjau vēl kādus 100 nobrauks kamēr nonāks līdz tam ka autonomais auto ir ikdiena. Lidmašinas iesākumā arī bieži krita, fabrikās cilvēki palika bez pirkstiem. Mainīsies lēnām arī cilvēku attieksme pret auto, gan pati infrastruktūra. Kad izdomāja internetu, tad neviens neiedomājās kā pus pasaule staigās rinķi glāstot telefonus. Tā arī atgad grūti iedomāties kā attīstīsies pati tehnoloģija un cilvēku mijiedarbība. kad cilvēki velkas pa nakti pa šauru ceļu un brauc mašina, tad drošibas pēc gandrīz ielec krūmos - mazums vadītājs neredz. bet kad velkas pa ielu dienas laikā, tad pofig - nav jau tramvajs apbrauks riņķī. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zin... Marts 23, 2018 Share Marts 23, 2018 Tur jau tā lieta, progress un virzība ir sākusies, godīgi sakot ar neidomajamu ātrumu.... Arvien vairāk jauno mašīnu sūta datus uz vietējo serveri, kur arī tiek apstrādāti visi iespējamie scenāriji , situācijas un posmi... Datubāze tiks savākta, kļūdas novērstas un drīz vien brauks labāk par cilvēku, kaut gan nemacesu atskirt ozolu no priedes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Marts 23, 2018 Share Marts 23, 2018 Pirms 6 minūtēm , Zin... teica: Arvien vairāk jauno mašīnu sūta datus uz vietējo serveri, kur arī tiek apstrādāti visi iespējamie scenāriji , situācijas un posmi... Datubāze tiks savākta, kļūdas novērstas un drīz vien brauks labāk par cilvēku Jā! Es arī ceru ka manas dzīves laikā parādīsies tiešām pašbraucoši auto. Kad es varu viņā iekāpt, norādīt galapunktu un atslābt. (kaut gan Top gear smējās ka tāds auto jau sen kā ir izdomāts un saucas taksis) Bet tomēr mani māc skepse.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alusbundza Marts 23, 2018 Share Marts 23, 2018 Pirms 29 minūtēm , snukurins teica: gudrāku,, traktortehniku vai iekārtu neviens neko nejēdz un ja vajadzīgs risinājums tad nākas meklēt kādu kas sataisīs. piekrītu ....., man busiņu jau 3 mēnešus nevar sataisīt ......, dēļ elektronikas ...., vai hvz kas tur pa vainu ....., divas sprauslas jau nomainītas, čupa ar vadiem, tagad vadības bloku mainīs ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Marts 27, 2018 Share Marts 27, 2018 2018.03.23. , 22:52, Ronalds teica: Bet pagaidām neviens automāts nespēj pat tuvu cilvēka spējām pietuvoties! Kalašņikova? 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Marts 27, 2018 Share Marts 27, 2018 Kolts un vienlīdzība ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Izskatās ka nākamgad būs liels piedāvājums ar jauniem elektriskajiem modeļiem, gandrīz katrs autoražotājs izlaiž kautko jaunu. Man patīk mazā Honda un VW ID sērija Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didzis Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Pirms 56 minūtēm , AndrisBB teica: Man patīk mazā Honda un VW ID sērija Diez vai cena patiks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Ganjau Honda būs kautkur pa vidam starp VW e-Up un Nissan Leaf, varbūt lētāk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Ja iegāžas dīķī vai iebrauc dziļākā peļķē - elektrība nosit uz vietas. Labā ziņa ir tā ka autiņu var kā gandrīz svaigu pārdot nākošajam gumijas čībiņu mīlniekam Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 (labots) Gala rezultāts visdrīzāk nebūs pārāk līdzīgs konceptam A kur tu liksies pēc 2030? Nav nemaz tik ilgi ka nāksies braukt ar tādu. Labots Marts 30, 2018 - AndrisBB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica: Man patīk mazā Honda un VW ID sērija Un cik būs nobraukums LV ziemā, kad petčka strādā? 50 km kā leafam? Aķi pagaidām ir dārgi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Just now, Ronalds teica: cik būs nobraukums LV ziemā, kad petčka strādā? normāls nobraukums. pie mums pavasari auksti Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 A kas to lai zin kāds būs nobraukums. Es tik parādu ko nākamgad sāks ražot un ka izskatās interesantu a jūs man te pa nobraukumiem uzbrūkat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Lai būtu interesants zemēs kur ir ziema, ir ļoti svarīgi cik var nobraukt ar ieslēgtu salona apsildi! Lv bez salona apsildes braukt - tas lai paliek izteiktiem mazohistiem! Lai nodrošinātu kaut cik ciešamu nobraukumu pie ieslēgtas petčkas vajag ietilpīgu aķi, kā teslai, bet tas (tesla) pagaidām maksā vairāk kā mana māja... ps. Krievijā leefam liek autonomo apsildi uz dīzeli! Nē nu super elektromobilis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Roni, millonairi sponsorē progresu. Tā tas ir bijis un būs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Es pagaidīšu kamēr būs izdomāts elektromobīlis kam elektrību un siltumu ražos gāzes turbīna un akumulatori nesvērs vairāk par 50 kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Ilgi būs jāgaida. Krievijai tagad citas problēmas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 (labots) Norvēģijā brauc un nesūdzas, tur vairāk kā 20% pārdoto ir elektro. Vaitad tur stipri aukstāks kā Krievijā? Krieviem elektriskos nepārdos, tur pat Teslas dīleru nav. Lai brauc ar ķīniešu Lifan, tas vairāk pa kabatai. Labots Marts 30, 2018 - AndrisBB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Pirms 8 minūtēm , laikamTak teica: Roni, millonairi sponsorē progresu. Tā tas ir bijis un būs. Piekrītu, bet pagaidām vienīgo lietojamo elektromobili - teslu LV var tikai miljonāri atļauties! Jo aķi ļoti dārgi. Un esošā litija aķu tehnoloģija nekad nebūs lēta dēļ tā ka litijs ir rets metāls un tāpēc vienmēr būs dārgs. Potenciāli nākotnē būs nātrija aķi. Nātrija ir nesalīdzināmi vairāk. Cik zinu, ir prototipi. Bet tā kā nātrijs ir krietni aktīvāks metāls, tad ir stabilitātes problēmas - deg krietni labāk kā litija aķi.... Vēl ir variants - superkondensatori. Pagaidām galvenā problēma - pašizlāde.... Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica: Norvēģijā brauc un nesūdzas Vēl Islandi pieminētu... Norvēģijā dēl hesiem uz kalnu upēm pieejama lēta elektrība. +Daudz naudas dēļ naftas un gāzes eksporta. Fakts ka litija visiem nepietiks.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica: Norvēģijā brauc un nesūdzas grēks sūdzēties par tādu atbalstu, ko viņi saņem par iegādātu elektroauto Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Marts 30, 2018 Author Share Marts 30, 2018 Patiesībā ideja likt elektromobilim autonomo sildītāju ar dīzeli nav nemaz tik slikta. Tehnoloģijas tur pārbaudītas, patēriņš gana mazs un atrisināta problēma. Visiem nav vajadzīgs, liks tikai attiecīgos reģionos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Gan braucēju skaits, gan vidējie nobrauktie kilometri katru gadu samazinās. Ja Eiropā 20 gadus atpakaļ vidēji tiesības ieguva 19 gados, tad tagad jau 25+. Braukšana paliek dārga, būs vēl mazliet dārgāka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Man šodien ienāca prātā labāka ideja. Ja jau autonomie auto nav pagadām pietiekoši droši, tad kapēc nepiedāvāt attālināto vadību. Piemēram ja man jābrauc uz darbu, tad kāds attālināti vadāmu mašinu atbrauc man pakaļ, aizved uz darbu un tur arī atstāj mašinu. Ja kādam citam vajag, tad ved to art to pašu auto vai citu, kurš tuvāk. Tādā veidā viens vadītājs var kontrolēt jeburu no mašinām, kuras noprakots dažādās vietās. Jāsanāk lētāk nekā taksis un drošāk nekā tās mašīnu īres kur mašinas izmētātas pa pilsētu, bet pašam jābrauc. Reizēm sanāk izmantot tās īrējamās mašinas, bet pēc tam man jāaizved viņu atpakaļ, vai jāmaksā papildus par savākšanu, kas nav ērti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica: labāka ideja piedod, bet tā jau vairs nav tava ideja 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Marts 30, 2018 Author Share Marts 30, 2018 5g vajag. Tad to varēs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Jā, tā izskatās ka Ēriksons jau par to padomājis , tik priekš autobusiem https://www.ericsson.com/en/mobility-report/remote-monitoring-and-control-of-vehicles Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Pirms 6 minūtēm , snukurins teica: tērē niecīgu degvielas daudzumu Niecīgu - tas ir relatīvs jēdziens. Parādi datus, kur var redzēt ka dīzeļa autonomā apkure būs efektīvāka par akumulatoru. Savādāk diezgan apšaubāms un bezjēdzīgs apgalvojums. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg97 Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 (labots) Atceros, krievu armijā mobilajām radioietaišu stacijām bija šāda soļaras apsilde. Efektīga bija, bet bubināja pa visu "rajonu" un zupu drusku ēda. Cik, vairs neatceros. Bet tas bija 30 gadus atpakaļ un tās krāsniņas projekts noteikti krietni senāks. Atradās viņa piestiprināta ārpusē, ar skursteni. Labots Marts 30, 2018 - ggg97 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Pirms 27 minūtēm , snukurins teica: Dīzeļa autonomā apkure tērē niecīgu degvielas daudzumu. Redz kur te ir absurds: Ja dedzinām dīzeli iekšdedzes dzinējā, tad ~40% enerģijas kustībai, 60% siltumam un auto ir silti. Ja dedzinām to pašu dīzeli vai citu fosīlo kurināmo elektrostacijā tad ~50 procenti elektrībā, pārējais pa lielam zudumos! Tālāk zudumi uz pārvadi. Un uz aķiem! (Aķiem nav 100% lietderības koeficients!) Un uz elektromotoriem, kuriem ar nav 100% lietderības koeficients, labākajiem ap 90%! Un vēl daļa elektrības jātērē siltumam! Tad kur ir ekonomija??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 1 stundu atpakaļ, laikamTak teica: Ilgi būs jāgaida. Krievijai tagad citas problēmas. Ta priekš kam tur tie krievi, it kā citiem gāzes nebūtu. Turbīna ir ļoti maza, viegla, ar lielu jaudu, klusa un ar augstu lietderības koeficentu, strādā visulaik uz vieniem apgriezieniem - ideāli lai sajūgtu kopā ar ģenerātoru kas akumulatorus lādē. Ja turbīnas jauda būs pietiekama vienmērīgai kustībai uz 70-80 km/h, tad paātrinājumus nodrošina akumulatori, garākā ceļā var drusku palielināt turbīnas jaudu lai pietiek uz 120km/h. Pronlema vien tā ka tas viss pārlieku atšķiras no ierastā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Nu bet neviena paša fakta tavā apgalvojumā - tikai "ja pareizi atceros", "tikai, bet noteikti". Tukša muldēšana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 pirms 3 stundām , Ronalds teica: Norvēģijā dēl hesiem uz kalnu upēm pieejama lēta elektrība Īstenībā elekrība Norvēģijā maksā tikpat cik Latvijā, pat nedaudz dārgāk, tāka tas nav labs arguments. Ja teiktu ka dēļ tā ka elecroauto tur saņem apmēram 10k nodokļu atlaidi, bezmaksas iebraukšanu un stāvvietas Oslo, auļauts braukts pa autobusu joslām un citi cīkumi, kas kopumā ietupa vidēji 3k gadā, tad būtu ticamāk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Marts 30, 2018 Share Marts 30, 2018 Un kur problēma, lai bliež augšā atomstacijas. Nevajadzēs pirkt gāzi no Krievijas vai citurienes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maris77 Marts 31, 2018 Share Marts 31, 2018 Ja tiešām gribam būt neatkarīgi, tad mums ir jāceļ sava atomelektrostacija. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didzis Marts 31, 2018 Share Marts 31, 2018 Atomstacijas jau ir kruta, tikai, kad notiek avārija, iestājas pilnīgs pipec. Labi, krievi, pie sava bardaka,Černobiļā nolažoja, bet Japāna ir viena no visattīstītākājām valstīm pasaulē. Fukušima uzgāja gaisā un vēl tagad piesārņo okeānu. Tās radioaktīvās zivis ēdīs vēl mūsu mazbērni. Atomelektrostacijas ir visbīstamākās, jo var saindēt visu pasauli. Ja pārrauj kādu hidroelektrostacijas dambi, tad noslīkst cilvēki, kuri atrodas tiešā upes tuvumā un pēc dažām dienām tai vietā atkal var dzīvot. Pie atomstacijas avārijas milzīgās teritorijās nevar dzīvot tūkstošiem gadu un cilvēki mirst daudzās paaudzēs. Radioaktīvos atkritumus tā arī nav izdomāts kur likt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevins Marts 31, 2018 Share Marts 31, 2018 Pirms 24 minūtēm , Didzis teica: Radioaktīvos atkritumus tā arī nav izdomāts kur likt. Visas jaunaas stacijas jau projektee uz Toriju, taa probleema jau risinaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Marts 31, 2018 Share Marts 31, 2018 Pirms 30 minūtēm , kevins teica: jau projektee uz Toriju Linku varētu? Cik zinu tad torija rektoriem kodolu dalīšanās reakcijai vajag ātros neitronus. Tāpēc reaktoru nevar dzesēt ar ūdeni kurš palēnina neitronus! Jādzesē ar šķidru metālu, piemēram nātriju primārajā kontūrā. Kurš pēc tam siltumu atdod ūdenim sekundārajā kontūrā. Bet iedomājies vairākus desmitus tonnu šķidra, uzkarsēta nātrija un ūdeni.... Tāpēc kodolēras sākumā atteicās no torija cikla par labu urānam. Torijam ir tas pluss, ka viņa uz zemes ir krietni vairāk kā urāna. Bet tāpat dalīšanās produkti ir ļoti radioaktīvi..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
abi Marts 31, 2018 Share Marts 31, 2018 Ja jau reiz vikingi elektrību saņem par velti, bet tirgo par mūsu cenām, tad jau nav brīnums kāpēc tur valdība uz pusēm raujas lai tik elekroautomomobīļi būtu. Pārvade dārga, notirgot citām valstīm nespēj, bet te optom klients katrā sētā = profit no zila gaisa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!