Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Pirms 37 minūtēm , kevins teica:

Visas jaunaas stacijas jau projektee uz Toriju, taa probleema jau risinaas

Vai Tu gribētu kaimiņos atomelektrostaciju, jo, kā teici, problēma risinās, bet nav tak atrisināta?

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Vēl vadāmās kodolsintēzes reakcijas aizmirsāt pieminēt. Un tad mums būs haļava.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 47 minūtēm , Jurkins teica:

Un tad mums būs haļava.

Tā "haļava" pat pēc visoptimistiskākajām prognozēm nebūs ātrāk kā pēc 30 gadiem! 

Vistuvāk šim ir ITRE - tokomak tipa reaktors.

https://www.iter.org/proj/inafewlines#6

ITER's First Plasma is scheduled for December 2025.

 

Un tur par elektrības ražošanu pat nerunā! Pāris gadi eksperimentiem, pāris gadi projektēšanai, vismaz  5 gadi celtniecībai. Pirmā elektrība no kodolsintēzes nebūs ātrāk kā ~2040 gadā! 

Un tā nekādi nebūs haļava! Kaut degviela gandrīz pa velti, bet reaktori maksās fantastiskus ciparus!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

@e = d

https://en.wikipedia.org/wiki/Molten_salt_reactor

The concept was established in the 1950s.

 

Tas nav nekas jauns! Bet kaut kā nav aizgājis dzīvē!

Disadvantages

  • Little development compared to most Gen IV designs .
  • Required onsite chemical plant to manage core mixture and remove fission products.
  • Required regulatory changes to deal with radically different design features.
  • MSR designs rely on nickel-based alloys to hold the molten salt. Alloys based on nickel and iron are prone to embrittlement under high neutron flux.[64](p83)
  • Corrosion risk.[69]
  • As a breeder reactor, a modified MSR might be able to produce weapons-grade nuclear material.[70]
  • The MSRE and aircraft nuclear reactors used enrichment levels so high that they approach the levels of nuclear weapons. These levels would be illegal in most modern regulatory regimes for power plants. Some modern designs avoid this issue.[71]
  • Neutron damage to solid moderator materials can limit the core lifetime of an MSR that makes moderately fast neutrons. For example, the MSRE was designed so that its graphite moderator sticks had very low tolerances, so neutron damage could change their size without damage. "Two fluid" MSR designs are unable to use graphite piping because graphite changes size when it is bombarded with neutrons, and graphite pipes would crack and leak.[
Link to comment
Share on other sites

Ronald, Kjiinieshi gobi tuksnesii jau taisa vairaakus megawatus prototipu, lidz 2020 buus gatavs. Veel 4 pasaules kompaanijas gatavas saakt testus/razhoshanu , jau piemineetais terestrial.

Man gan kaa lielaakais ierobezhojums , jeb uraana priekshrociiba vairaak aciis krita, ka uraanu atshkjiriibaa no torija  vareeja izmantot kodolierochu razhoshanaa, kas bija pirmais uzdevums amerikaanju izpildiijumaa, un ir populaars veel shodien ....

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

No torija arī var bumbiņas sataisīt. Problēma ir tur, ka torija reaktori ir krietni dārgāki, sarežģītāki un bīstamāki! Pa lielam, kamēr vēl ir urāns, nav jēgas ar toriju un reaktoriem uz ātrajiem neitroniem ķēpāties! 

Reaktori uz ātrajiem neitroniem bija visām kodol lielvalstīm. Tagad, cik zinu vienīgais strādājošais, eksperimentālais ir krievam.  

Link to comment
Share on other sites

pirms 16 stundām , e = d teica:

5g vajag. Tad to varēs.

Nafig? 

Link to comment
Share on other sites

Cigārā tak par siltumu nav jāuztraucas ... Cik motors dod, tik ir, bet nu īsts vecis to pašu neslēdz iekšā

Labots - Zin...
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

 

Pirms 45 minūtēm , snukurins teica:

Šai gadījumā nekas labs

Nav jau jāvada visas vienlaicīgi, vienu klientu aizvedi, ķeries pie nākamā. Nobīde domāju ka nebūtu liela problēma, kombinējot ar esošajām un topošajām sistēmām viss atrisinātos. A kas tad tīra esošajos taksometros vai īres auto?

 

Pirms 4 minūtēm , Zin... teica:

Cigārā tak par siltumu nav jāuztraucas

Kautkas senāk teica ka kādreiz varēja ražot izturīgus auto par to pašu cenu. Manuprāt mūsdienās tos auto būtu 10x dārgāk uzražot, jo ir projektēti tā ka automatizācija ir faktiski neiespējama, lielākā daļa darbu jādara ar rokām. Maz ticams vai tie auto nokārtotu kaut vienu mūsdienu drošības standartu.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Sūtīt neapstrādātu video, tas būtu pagājušais gadsimts un būtu ļoti nepraktiski, gan apjoma ziņā, gan pēctam galā to tikuntā jāapstrādā. Video un citu sensoru datu apstrāde notiek jau pašā mašinā sūtot tikai svarīgu informāciju. Protams, ja ir vēlme tad var sūtīt arī video, 5g sola pavisam citus latency un throughput rādītājus. Un kas ir nobīde, vai 5ms nobīde ko maina? Neko

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Reku Ericsson kopā ar Telofonica spēj pārraidīt pat 4k video. 

 

Arī Huawei kautko dara

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 3 minūtēm , snukurins teica:

Viņš jau tagad sūtās apstrādāts.

Nejau kompresēts vai encodēts, bet jau 3d objekti izdalīti utt

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Galīgi neesmu radiosakaru speciālists, bet, kas notiks, kad 1000 lietotāji uz hektāru sāks sūtīt viens otram 4K video. Ēters tak it kā ir viens.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu vēl jo labāk :D

Pirms 4 minūtēm , Jurkins teica:

kas notiks, kad 1000 lietotāji uz hektāru sāks sūtīt viens otram 4K video

Skaidrs ka ir apstrādes jaudas ierobežojumi.

Tapēc arī cilvēki strādā lai uzbotu, padarītu ātrāku, drošāku utt. Tik šņukurs grib visu uzreiz un ja kautkas nedarbojas tagad, tad pēc viņa domām nedarbosies arī pēc 5 gadi

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Bet vai tad fiziskā sakaru kanāla ierobežojumi nepastāv? Nē, nu skaidrs, 18G droši vien strādās uz ~30GHz un 56G jau terahercos...

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tad kapēc komentē ja tev nevajag? Tas tāpat kā ar pensionāriem, kuri protestē pret bērnu laukumiem :D

Link to comment
Share on other sites

Vajag vien iedomāties kādus sū var sataisīt kāda neliela lokāla magnētiskā vētra vai vīruss - pietiek no 1000 autiņiem pilsētiņā dažiem desmitiem zaudēt spēju braukt un viss, satiksme paralizēta un cilvēcīgie autiņi dēļ tiem necilvēcīgajiem hlamiem arī nekur aizbraukt nevarēs. Un vēl - logus nedrīkst tonēt lai šoferi varētu izmantot acu kontaktu, tādējādi izvairotie no avārijām nestandarta situācijās. Tas ir noteikts ar likumu kurš ir ar asinīm rakstīts. Kāds acu kontakts avr būt ar to pašgājējvaboli?

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Visur ir savi ieguvumi un zaudējumi, nekas nav perfekts.

Bet vai piemēram pašgājējvabole nesīsies un 2x pārsniegs ātrumu, tādā veidā nobeidzot sevi un vēl pāris nevainīgos? 

Vai pašgājējvabolei vajadzēs kādam izrādīties un vai viņa brauks dzērusi, apzināti pārkāps noteikumus, jo jūtas svarīgāka par citiem un parkosies neatļautās vietās?

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau tāds satiksmes elements kā luksofori jau sen ir automatizēts. Daudz kur pasaulē pat saslēgti vienotā tīklā. Un nekāda apokalipse nav iestājusies. Neviens nav pārgājis atpakaļ pie satiksmes regulētājiem.

Link to comment
Share on other sites

Ar 5G brīnumi nenotiks. Sakaru kanāla frekvence nevis palielinās, bet samazinās un 5G tiek atdots daļa no televīzijas decimetru diapazona 700MHz rajonā. Jo zemāka frekvence, jo radioviļņi labāk izplatās un lauku rajonos vispār nav ko domāt par augstākām frekvencēm.  Lai kā arī būtu, arī uz 700Mhz vietas visiem nepietiks un par braukšanu ar autiņu reālā laikā var i nesapņot. Jā, datu pārraides ātrums būs liels, bet kad saradīsies daudz klientu, tas tāpat kritīsies, ka tagad pie 4G. Neticiet tak reklāmām, bet domājiet ar galvu. 

pirms 1 stundas , e = d teica:

Neviens nav pārgājis atpakaļ pie satiksmes regulētājiem.

Kā notiek satiksmes negadījums, tā ne jau luksafors atrisina problēmu, bet poļicais, kā vecos laikos, regulē satiksmi. Arī piemēram dziesmu svētku gājiena laikā satiksmi regulē poļicaji, nevis luksafori.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , ieleja teica:

 

šis nu gan ir arguments, neko pielikt, neko atņemt, tikai izvilkt nēzdodziņu, ko asras no acēm izslaucīt...

 

vēl tik nedrīkst aizmirst dvēsļu vibrācijas, kas palīdz, ja kāds no potenciāliem acu kontakta dibinātājiem ir saulesbrillēs

 

 

 

Ha ha...

 

CSDD aicina balsot par svarīgāko nerakstīto ceļu satiksmes likumu!

Saki ar acīm!
Saziņai izmantojam acu kontaktu un žestus – lieki netaurējam.
Acu ķirurgs Fēlikss Lūkins: „Reizēm acis pasaka vairāk nekā vārdi. Īpaši tad, kad esam uz ceļa un runāšana nepalīdz. Par laimi, visu var sarunāt, izmantojot acu kontaktu un žestus, tāpēc lieki netaurēsim!” 

 

CSDD Sabiedrisko attiecību daļa
Tālrunis: 67025730
E-pasts: csdd@csdd.gov.lv 
Mājaslapa: www.csdd.lv 
Tviteris: @csdd_lv
CSDD diennakts informācijas tālrunis: 67025777

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , AndrisBB teica:

Vai pašgājējvabolei vajadzēs kādam izrādīties un vai viņa brauks dzērusi, apzināti pārkāps noteikumus, jo jūtas svarīgāka par citiem un parkosies neatļautās vietās?

 

Link to comment
Share on other sites

Pašgājējvabolēm nevajag šnabi, viņas vēl feināk kolbasijās no "bugs & lost connection"  ka arī "power  failure & short circuit"

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 2 stundām , snukurins teica:

Kāds ieguvums ir pārsēdināt taksistu no stūres pie monitora?

Ieguvums ir finansiāls, nevienam neinteresē vai tev labāk patīk sēdēt pie monitora vai pie stūres. Ja sanāk ietaupīt kaut 20%, tad tā ir jūtama priekšrocība attiecībā pret konkurentiem un klienti parasti balso ar maciņu. Daži taksisti var apkalpot daudzas mašinas kuras izvietotas pa pilsētu.

Plus brīva vieta vairāk, kas arī ir nozīmīgi.

 

Vēl varētu būt ieguvums apdrošināšanas ziņā, jo avārijas vai uzbrukuma gadījumā nekādi lielie miesas bojājumi vadītājam nevar notikt kamēr brauc pēc pasažiera, tik cik dzelžus sabojāt. Tas pats arī vedot klientus viena cilvēka mazāk. 

Londonas takšos vadītāji ir "iekapsulēti" un atdalīti no pasažieriem caur 3 sienām, jo nepārtraukti tiek sadurti, aplaupīti un citādi apbižoti. A ko padarīsi ja vadītājs ir kautkur otrā pilsētas galā.

lti-shield.jpg

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Vo, vo, šitie nolādētie finansisti rauš piķi, bet ar savām dzīvībām maksās proletariāts

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tehnoloģiskais progress pa lielam vienmēr ir ekonomisku iemeslu vai slinkuma vadīts. 

Link to comment
Share on other sites

Tak nu beidzat sapņot par autiņa vadīšanu no attāluma caur publisko tīklu. To nekad nepieļaus. Kas notiks, ja pēkšņi bāzes stacijā elektrība pazudīs. Uzreiz korķis uz ielas. Galvenais, gan mašinai, gan mobilā tikla aparatūrai programnodrošinājum raksta programētāji. Jūs esat kaut vienu jaunu programu redzējuši bez kļūdām. Nepārtraukti atjauninājumi un kļudu labojumi, vai kā ar VW vadības bloku, jau no rūpnīcas ielikta programa, lai apmānītu atgāzu kontroliekārtu.  

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Bieži vien tehnoloģija kas tiek izstrādāta vienai lietai izrādās daudz noderīgāka kautkur citur. Pat ja attalinātā vadība nekad nenonāks ierindas braucēju rokās, tā varētu būt noderīga kur citur. Pa lielam jau tas ats Ericsson vai Huawei neprezentē to kā pamatproduktu (spriežot pēc publikācijām), bet kā ekstru autonomiem auto. Piemēram ja ir kādi 100 smagie auto kas kursē no viena Austrālijas gala uz otru un kautkas kādam notiek, tad operātors var attālināti "aizstūrēt" auto kur vajag. 


Taspats kautkādiem traktoriem utt, priekškam tur vadītāju?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Katru dienu uz šosejām pa kādam smagajam nogrimst. kur? nu jā, ir zemes kur tā ir ierasta prakse :D 

Link to comment
Share on other sites

katru dienu uz līdzenas šosejas kāds smagais apgāžas vien dēļ tā ka šalanda sāk šūpoties - tur nekāda attālinātā vadīšana nelīdzes, jo vajag padi rsenes sensoru vadītājam lai sajustu šūpošanās amplitūdu

Link to comment
Share on other sites

laikamTak
Pirms 5 minūtēm , snukurins teica:

traktors ie..is akmenī

neie..is. uz akmeņa ir uzlikta mirgalka.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Smagie lielākajā daļā gadījumu apgāžas pašu stulbuma pēc. Šad tad paskatos kautkāda baltkrievu tālbraucēja video iekš Youtube. Viņš bieži ved ķieģeļus kautkur no Jelgavas uz Lietuvu, tad tur par ceļam ir viltīgs līkums, kur bieži smagie apgāžas. Tad arī viņš saka ka vadītāji neievēro brīdinājuma zīmes tapēc arī apgāžas. 

 

Tāpēc arī ir cilvēki kas meklē risinājumus un ir kas attaisnojumus.

Musks būvē Teslas un pelna mijonus, Šņukurs tik žēlojas un brauc ar cigāru :D

Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , AndrisBB teica:

Musks būvē Teslas un pelna mijonus, Šņukurs tik žēlojas un brauc ar cigāru :D

 

Nesākšu meklēt precīzus ciparus, bet domāju daudz nekļūdīšos teikdams ka Musks ir  apmēram  10 000 000 reižu nabagāks par mūsu Šņukuru, jo Šņukuram ir cigārs un saimniecība, bet Muskam ir tik miljardos mērāmas saistības un uz parāda pirkts bizness kas nes pa simtiem miljonu zaudējumu ik gadu. Var jebkurā brīdī nobankrotēt līdz galam un vēl dabūt cietumsodu par investoru krāpšanu.

Labots - abi
Link to comment
Share on other sites

laikamTak
Pirms 6 minūtēm , snukurins teica:

Nav nekāda ekonomiska pamata Latvijā braukt ar ko citu

tev vai visiem, kas dzīvo Latvijā, vai visiem, kas pārvietojas pa Latviju?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 2 minūtēm , abi teica:

nekļūdīšos teikdams ka Musks ir  apmēram  10 000 000 reižunabagāks

Musks ir tikai piemērs.

Nedomāju ka tā ir taisnība. Visdrīzāk pretēji. Maz ticams ka parādsaistības ir viņam personīgi un pat ja būtu, tad kāda starpība, visas ērtības un naudu viņš izbauda tagad. Ko tad tu domā ka pat ja viņam bankrotētu bizness, tad vinš personīgi paliktu bez naudas? 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...