Jump to content

RepRap būve


fest
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 258
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aleksejs

    26

  • fest

    62

  • U-MADz

    28

  • ansisl

    32

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ziņas par manu nāvi ir nedaudz pārspīlētas. /M.Tvens

 

Pēc ilgām mocībām esmu nonācis pie secinājuma, ka man ir patrāpījusies brāķētu soļu motoru draiveru partija- vismaz pašlaik tā izskatās.

Ar vienu no draiveriem Arduino vispār izlikās par beigtu (īssavienojums draivera ķēdēs- vizuāli nekādus bojājumus neredzēju).

Ar otru no draiveriem soļu motors statiskā pozīcijā visu laiku vibrēja.

Trešo man izdevās veiksmīgi nokurināt ieliekot otrādāk :dornis:

Savukārt ceturtajam, pēc visa spriežot strādā tikai viena no fāzēm- motors bez slodzes rotē, bet dažreiz vienā, dažreiz citā virzienā. Atvienojot vienu no fāzēm- nekādu izmaiņu. Atvienojot otru fāzi- knapi manāma vibrācija brīdī, kad motoru griež. Motora tinumi veseli, nomērītā tinumu pretestība atbilst datasheet'ā rakstītajam.

 

Par savām nedienām ar motoru jau rakstīju RepRap forumos, un tur cilvēki sliecās uz līdzīgiem secinājumiem.

 

Tā kā 2 no draiveriem jau ir garantēti nelietojami, pasūtīju 5 Pololu A4988 draiverus- ļoti ceru, ka problēma tiešām būs bijusi draiveros.

 

abuser, bildēs var redzēt, ka draiveru čipiem jau ir mazi radiatori, kas stiprinās tikai ar t.s. 'thermal pads'. Tas otrais droši vien varētu derēt, bet problēmu jau atrisināju. Problēma bija tāda, ka veicot mērījumus un pārspraužot vadus tie heatsinki diezgan viegli krita nost. Atrisināju ar latviešu zvejnieku metodēm- piesēju ar diegu.

 

hackey, esi pārliecināts, ka tā līme vada siltumu? Man šķiet, ka tāda veida līmēm piemīt tieši pretējas īpašības.

Link to comment
Share on other sites

Kamēr ziņas par nāvi ir kliedētas:

http://www.instructa...hy-at-Ho/#step1

[media]

[/media]

 

Un vēl metode, kā cīnīties ar savērpšanos, pie lielu objektu drukāšanas.

http://hackaday.com/2011/11/15/a-technique-to-avoid-warping-on-large-3d-prints/

Komentāros teikts, ka parasti ar to cīnās apsildot platformu un ABS vietā izvēloties PLA plastmasu.

Link to comment
Share on other sites

kaut_kaads

Par liimi runaajot, nopeerkams ir kkas taads.

Lietojis pats gan neesmu, bet peec visa, liekas, ka domaata tieshi tam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu ko, varbūt pa vienai? :)

IMG_2921.JPG

 

 

Beidzot saņēmos tā cītīgāk, un pēdējās dienās veltīju vairāk laika šim projektam- piestiprināju extruderi, vēlreiz piestiprināju gala slēdžus (šoreiz tā, kā bija paredzēts, nevis kā man šķita, ka ir vajadzīgs).

 

No foruma biedra iegādājos 500W dual-rail ATX barošanas bloku, kas spēj 12V līnijā izdot pietiekoši daudz strāvas, lai pavilktu gan extruderi, gan apsildāmo platformu (kopā 16A max). Slodzei, lai baroklis ieslēgtos gan zem galda stāv cietais disks- atzīšos, nav ne jausmas kādus rezistorus slēgt slodzē, lai nebūtu jāgriež cietais disks.

 

Daudz nočakarējos kamēr piestiprināju apsildāmo printēšanas virsmu- ienīstu skrūvē nylock uzgriežņus ar plaķenēm (jo mājās nebija atslēdziņas uz 5), kā arī ar plāksnes līmeņošanu- nopirku mērtaustu komplektu autodaļu veikalā, lai nodrošinātu 0.2 mm starp sprauslu un virsmu (lieki teikt, ka pēc uzsilšanas tur vairs nebija 0.2mm un mājas pozīciju pirmajai printēšanai uzstādīju ar rokām).

 

Nedaudz nācās nočakarēties arī ar firmwari (vai pareizāk host'u, kas no stl ģenerē g-kodu). Izmēģināju repsnapper, RepRap Host Software, Skeinforge, līdz sapratu, ka Pronterface, pirmā programma, ar ko es kustināju printeri, arī tīri labi sagremo .stl failu un konvertē to g-kodā.

 

Paskatoties kādas citiem sanāk pirmās detaļas (piem. http://www.keegan.or...g/archives/2177 ) varu justies gandarīts, ka ar pirmo reizi izdevās izdrukāt šotiņu, kurš pat notur alkoholu nepilot.

 

 

 

 

Bildes no drukas procesa:

IMG_2915.JPG

 

 

Video:

 

Kā arī close-up ar rezultātu:

IMG_2923.JPG

IMG_2925.JPG

 

Printēts tika izmantojot PLA, un glāzītes izprintēšana aizņēma tieši 10 minūtes.

 

Pašlaik plānā ir mēģināt izdrukāt ABS plastmasu, no kā varbūt uztaisīt kādu pēcteci...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man ir aizdomas, ka praksē no šāds ātrums nebūtu īpaši noderīgs- pats neesmu ar ABS vēl mēģinājis printēt, bet tauta saka, ka dēļ tā, ka ABS ļoti saraujas, iepriekšējam slānim ir nedaudz jāpadziest, pirms var uzklāt nākošo. Pretējā gadījumā detaļa neglābjami vērpsies, pat ar apsildāmo pamatni. Bet nu, izmēģināšu ABS un ziņošu.

 

Pašlaik mani vairāk interesēs printēšanas uzlabojumi, tādēļ vairāk skatos uz ko šādu: http://hydraraptor.blogspot.com/2011/04/auto-bed-leveling.html

Link to comment
Share on other sites

Foruma biedrs nesen piedāvāja šādu skeneri: http://www.david-laserscanner.com/ par diezgan saldu ciparu. Atzīšos, joprojām domāju, vai man tādu vajag, bet mani fascinē skenēšanas princips. Ja atradīšu laukos veco webcam'u, varbūt izmēģināšu kaut ko noskenēt- softs šim skenerim ir par brīvu, un kalibrācijas/references plāksnes var izdrukāt un uzlīmēt uz kaut kā cietāka.

 

Vakardien izdrukāju pirmās lietderīgās detaļas:

Z ass mājas slēdža ērtāka regulēšana (http://www.thingiverse.com/thing:11341)

IMG_2937.JPG

 

 

 

Kā arī, vajadzēja kaut kā samenedžēt skrūves, kas palika pāri būvēšanas procesā (daudz ko bija izdevīgāk pirkt pa 100gab):

http://www.thingiverse.com/thing:12134

 

IMG_2932.JPG

 

 

 

Aleksej, toreiz, kad skatījos tavu OpenScad'ā taisīto parametrisko zobratu, es padomāju- ir nu gan izvirtības, "rakstīt" CAD ;)

 

Taču tagad, kad redzu, ka lielākā daļa RepRap detaļu ir taisītas tieši OpenScad, nākas pašam apgūt šamo- šobrīd mēģinu "uzrakstīt" stiprinājumu ventilatoram, lai dzesētu detaļu.

Ceru, ka tas atrisinās problēmu, ka dažas detaļas (it īpaši mazas), vidusdaļā ieliecas uz iekšu. Cik izmēģināju ar istabas ventilatoru, 1 līniju plata kuba ārējās skaldnes sanāca ideālas. Bez ventilatora skaldnes pēc pirmajiem 4-5 slāņiem ieliecās uz vidu.

Labots - fest
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ieskaitot instrumentus (zāģis, līmeņrādis, bīdmērs, atslēgas, seškantes)- Ls 450. Bez instrumentiem - Ls420 (all inclusive).

 

Pirmie mēģinājumi ar ABS bija diezgan neveiksmīgi- hotend's nokrita :>

Izrādās, stiprinājumi, kas bija paredzēti extrūderim nebija lietojami ar konkrēto hotendu. Pareizais variants, ar divām garām skrūvēm aiz ļoti-karstumizturīgās-PEEK-plastmasas: http://1.bp.blogspot.com/-fzlA8hNFMMY/TseHEaIMrhI/AAAAAAAAAIs/3iDhGweo3wM/s1600/P1010076.JPG

Nepareizais- 2 skrūves caur extrūdera pamatni nofiksē balto hotend plastmasu.

 

Kad piestiprināju pareizi, sapratu, ka printēšanas precizitāte ir galīgi garām- sāku pētīt visus Skeinforge uzstādījumus (priekštatam: http://www.rmorrison.de/RepRap/Skeinforge.Fill.10.11.05.jpg) un sapratu, ka man ir nepareizi nodefinēti extruder'a soļi uz mm, un viņš spieda pārāk daudz plastmasas. Pēc pareizās vērtības iešūšanas, rezultāti bija jau daudz labāki:

 

IMG_2939.JPG

 

Kalibrācijas kubi- ja izdodas vienu ievietot otrā, tad viens no ziljons uzstādījumiem ir pareizs... Drukājam nākošo kalibrācijas objektu...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Zoom, taa jau principaa ir mini CNC freeze. Diivaini tikai, ka razotaajs to apraksta kaa "like inkjet printer".

 

tankali, tam aparaatam ir tikai viens pluss: var tikt pie printera aatraak. Miinusu vairaak: 2x mazaaka build platforma, taa nav apsildiita, un skjiet nevar paplashinaat- piem. printeeshana no SD kartes. Aa, un gandriiz 2x daargaaks ;)

Link to comment
Share on other sites

Fest, nenoliegšu, ka man patīk Tavs aparāts, bet no otras puses ja baigi vajag, tad varbūt var samaksāt vairāk un nopirkt kapitālāku gan dzelžu ziņā, gan programmatūras/kontroles ziņā.

Link to comment
Share on other sites

Zoom, protams, es neapgalvoju, ka shis aparaats ir labaakais 3d printeris. Bet probleema ir taada, ka aparaati, kas ir stipri paaraaki dzelzhu vai softa zinjaa saakas no 3k 12k EUR (Stratasys). Vai vismaz taa es esmu lasiijis- pasam saadas pieredzes nav.

 

Salīdzinājums starp komerciālo entry-level printeri un RepRap: http://blog.reprap.org/2011/09/tipping-point-of-print-quality-open.html

Labots - fest
Link to comment
Share on other sites

All-marss

fest!

Neklausies šitos gudrīšus! Paši neko nespēj uzmeistarot,bet baigie ieteicēji.Krutu aparātu var nopirkt jebkurš dunduks,ja tik ir nauda.Bet savākt darbojošos mašīnu ir pavisam kas cits. Te galvenais ir PAŠAM visu sastellēt no nulles,iziet cauri visām neveiksmēm un kļūdām un beidzot priecāties:"ES to paveicu!"

Man prieks par tevi,tā turpini! Lai tev veicas!

Link to comment
Share on other sites

Šitais komplekts noteikti ir izdevīgāks nekā lasīt kopā visu atsevišķi- pa diagonāli pārlasot neredzēju neko tādu, kas tajā komplektā pietrūktu, un ir dažas ļoti jaukas lietas- lineārie gultņi un ar lāzeru grieztas printēšanas pamatnes. Tā kā ja kāds vēl grib būvēt RepRapu un tam neliekas interesanti lasīt visu atsevišķi- tas komplekts izskatās noderīgs.

 

 

Vispār, par lāzergriezējiem runājot... http://builders.reprap.org/search?q=Open+Laser+Cutter :)

Link to comment
Share on other sites

Cik izturīgas ir tās izgatavotās detaļas? Man radagabals ņemas ar tehnikas remontiem (visādas urbjmašīnas, etc) un šim radās interese. Bieži ir visādi salūzuši plastmasas štrunti, apdiluši zobrati, kurus sameklēt pasūtīt ir ļoti ilgi un dārgi vai pat neiespējami/

Link to comment
Share on other sites

tankali, man ir gruuti teikt, cik izturiiga ir plastmasa. Internetaa ir dazi video, kur to testee, bet tur paarsvaraa var redzeet saliidzinaajumus starp dazaadaam plastmasaam, ko var izmantot printeesanai. Ja radagabalam interesee, uzsit PM, sarunaasim, kad un kur varu iedot paslaik izdrukaatos testa paraugus- tikai jaanjem veeraa, ka paslaik vini tiesaam nav iisti preciizi. Nominaalais cipars, ko esmu redzeejis diskusijaas par reprap precizitaati ir +/- 0.3 mm, ko sasniegt ir arii mans meerkjis. Urbjmasiinaas un mikseros saadus zobratus noteikti nevareetu izmantot, tacu ne visos pielietojumos vajag tik preciizas detaljas.

 

 

Starp citu, ja kādam ir pieeja aparātiem, ar ko var mērīt izturību (nu tur visādas stiepes, vērpes utt), ar lielāko prieku sagatavošu dažādu plastmasu un izmēru paraugus, ko notestēt.

Labots - fest
Link to comment
Share on other sites

Kādu laiku nebiju aplūkojis, kā Tev sokas, bet nu bija ļoti interesanti paskatīties, palasīt. Tiešām apbrīnojami! Varu iedomāties, kādas emocijas bija pēc pirmā gatavā ''printējuma''. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sen nekas nav ierakstīts.

Visupirms, atnāca SDRAMPS, un tagad printeris var drukāt no microSD kartes. Procesa uzsākšanai gan vajag USB kabeli, bet manis izmantotā firmware atbalsta arī mazu LCD. Tieši tāds LCD mājās mētājas, cerams, ka rokas aizies līdz pielikšanai. Tad būs pilnīgi autonoma drukāšana- modeli sagatavo uz datora, g-kodus iekopē printerī un palaid ar vienu pogu.

 

 

 

Kādu laiku neizdevās iegūt tādas kvalitātes izdrukas, kā gribēju. Sāku pētīt iemeslus, un atklāju, ka plastmasas padeves skrūve dažreiz izslīd.

Nu ko, jātaisa jauna- sadabūju nepieciešamos instrumentus, uztaisīju. Tiesa gan, pārbaudīt tā arī neizdevās, jo extrūdera jaukšanas (patiesībā, laikam jau kāda 10. reize, kad viņu jaucu ārā) nolauzu termistora vadus :( Argusa katalogā nav (5% neder), lemonā pēc pasūtījuma- atkal jāgaida.

 

 

Tikmēr esmu piestiprinājis elektronikas plati un visus vadus uz paša printera- tagad no printera iziet tikai viens XLR spraudnis barošanai un USB kabelis.

Link to comment
Share on other sites

cik tev jaudīgus vajag tos termistorus ? ja nevajag dārgos jaudīgos - var tak atlasīt piem. no pieciem vai sešiem kādu kurš būs precīzs pamērot. nebūtu jāgaida ja tik vien tā sāpe.

Link to comment
Share on other sites

Uhm, ar elektroniku, kā jau acīgāks lasītājs būs pamanījis man ir tā, ka gaisma logos deg, bet mājās neviena nav...

Nav īsti nojēgas par to, kāda jauda ir nepieciešama- tas termistors ir pieslēgts pie MCU ADC ieejas, viņam ir jāiztur līdz 300*C, un vajagot 1% pielaidi- tas arī viss, ko zinu.

 

Tie procenti, ko termistoriem norāda ir par cik variē temperatūra pie 25*C, vai par cik var variēt pie citām temperatūrām (piem. -5% no tabulas pie -10*, +5% pie 90*C) ? (t.i. var pārrēķināt pretestību tabulu un pēc tam pretestība pie noteiktas temperatūras šim termistoram būs konstanta?

Link to comment
Share on other sites

kaut kā man negribas ticēt ka tur vajag 1% toleranci....jaudīgie ir lielāki - tādi kā 2 santīmi ripuļi. parasti datašītā raksta cik A paredzēts.

Link to comment
Share on other sites

nu jā tas mazjaudīgs + izmanto temp. mērīšanai. tad gan laikam vajag precīzāku nominālu.

Link to comment
Share on other sites

jaudīgos parasti izmanto priekš starta strāvas ierbežošanas - in-rush current limiting vismaz tur es arviņiem esmu saskāries, protams var izmantot arī jaudīgās tem. korekcijas ķēdēs ar...

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...