Jump to content

RepRap būve


fest
 Share

Recommended Posts

Ronalds

Izklausās interesanti!

 

Bet piemēram lietojamu zobratu sadzīves mikserim sanāks izdrukāt? Skaidrs ka pēc formas sanāks, bet vai viņš būs pietiekami izturīgs?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 258
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aleksejs

    26

  • fest

    62

  • U-MADz

    28

  • ansisl

    32

Top Posters In This Topic

Posted Images

Miksera uzbūvi nezinu, bet pieņemu, ka tur ir vismaz viens mazs un viens liels zobrats. Ja tas ir mazais zobrats, kurš griežas ar pāris tūkstošiem apgriezienu (tikai minējums)- tad šaubos.

 

Ja lielais, kurš griežas stipri lēnāk- tad gan varētu izturēt. Jebkurā gadījumā, tieši tāds pats zobrats kā oriģināls būs mazāk izturīgs par monolītu plastmasas detaļu- ja bojājuma iemesls ir vienkārši pārāk mazu/nepietiekami izturīgu zobratu izmantošana, tad plīsīs arī drukātais.

Link to comment
Share on other sites

Titars123

Lasot šo fourm man ļoti ir ieinteresējis šis pasākums, bet nevaru saprast atšķirības start daudzajiem 3d printeriem. Tā nu lūk varbūt kāds man varētu paskaidrot kādas ir galvenās atšķirības tieši reprap modeļos. Lasot dažādu fourmus par reprap būvi ir izcēlušies Mendel90 un Delta 3d printeri. Tad kādas pēc jūsu domām būtu labākais 3d printeris. Galvenais jautājums paliek cena zinu ka tagad cenas ir ļoti kritušas, tāpēc prasu vai būtu iespējams sameistaroti 3d printeri zem 250-300€ ?

Link to comment
Share on other sites

kopējās izmakas varētu būt kkur ap 250, atkarībā kādu modeli  veido un pa kādām cenām pērc daļas, piemēram, tas pats arduino org. maksās ap 45 eur , bet ķīnas fundruino jau ap 12eur , tākā viss ir relatīvs 

Link to comment
Share on other sites

Personīgi man piegriezās cīnīties ar pārsvarā draņķīga mehāniska izpildījuma problēmām.

 

Pašlaik gala stadijā ir nedaudz nopietnāks printeris:

 

* kārtīgs metāla rāmis ar lin. vadīklām X un Z asīm (Y gan paliek stieņi),

* ~ 300 x 320 x 250 mm drukas tilpums,

* 2 sprauslas (atbalsta materiālam),

* temperatūras regulējama iekšiene (ABS vērpšanās), 

* no iepriekšējā punkta izrietoša šķidruma dzese hotendiem, visdrīzāk arī motoriem (jāpamēra temperatūra, kad būs gatavas korpusa plāksnes),

* drukas pamatnes automātiska līmeņošana (lai plakne, pa kuru pārvietojas sprauslas ir paralēla pamatnes plaknei).

 

 

Nedaudz par automātisko pamatnes līmeņošanu- izplatīts variants ir izmantot RC servo motoru, kurš nolaiž slēdzi, un ar to vairākās vietās nomērīt efektīvo pamatnes attālumu no sprauslas. Vienu dienu izmēģināju to metodi, bet nepatika divi aspekti:

1) Tāpat jāregulē/jākalibrē attālums starp slēdža nostrādāšanu un sprauslu,

2) Vismaz tiem motoriem, ko es dabūju, atkārtojamība liek vēlēties ko labāku.

 

Izmēģināju arī piezo elementus starp sprauslu bloku un karieti- kamēr pamatne pa sprauslu uzsit pietiekami strauji, viss kārtībā, bet ja tas notiek lēni- piezo neģenerē pietiekami asu pīķi. Savukārt, ja noregulē piezo pastiprināšanas/salīdzināšanas ķēdi pietiekami jutīgu- nostrādā arī no motoru vibrācijām/karietes kustībām.

 

Rīt piegādās nedaudz piemērotākus sensorus (http://www.interlinkelectronics.com/FSR400.php), ar ko sprauslas atduršanos pret pamatni vajadzētu varēt noteikt arī lēnām..

Link to comment
Share on other sites

Hipijs1201

Vai patiešām printēšana ir tik dārga, ka 3d printētās daļas sanāk viss dārgākās no reprap daļām? Skatoties ebay tā sanāk. Tātad vai ir vērts sūtīt šīs daļas vai labāk meiģināt ko līdzīgu no koka izveidot? Dažiem tas ir sanācis. Un vai ir liela atšķirība starp 3d printētam, koka vai metāla dāļām reprap printerī?

Link to comment
Share on other sites

detaļu precizitāte ir svarīgākais un arī izturība, es neliktu koka zobratus ekstrūderim

Link to comment
Share on other sites

es no lietuvas, zem 20 euro par 1kg spoli ar visu piegādi.

seriogal(at)yandex(dot)com

kāds vēl ir mēģinājis no šī keksa pirkt, kādas atsauksmes? nevaru salīdzināt, jo citu filamentu neesmu lietojis, pašam šķiet viss ok.

Link to comment
Share on other sites

Jāņem gan vērā, ka viņa aparāts ir piemērots tikai 1.75mm filamenta ražošanai, tāpēc viņš piedāvā tikai tādu. Pašam no viņa ir viens kg no laika, kad viņš vēl tirgoja neuztītu uz spoles- tagad jau piegādā ar visu spoli. 

 

Uz aparāta, kas ņem pretī 1.75mm filamentu gan esmu padrukājis tikai pāris kalibrācijas kubus, bet izskatās labs- diametrs konsistents, drukājas normāli, piemaisījumu ar kuriem aizsērē sprausla nav.

Link to comment
Share on other sites

kādus extrūderus / hotendus izmantojat? es paņēmu no Robotdigg MK7 klonu, domāju mainīt. teflona ieliktnis spiežas ārā no termālās barjeras caurules - kušanas zona palielinās, izdrukās parādās defekti.

Link to comment
Share on other sites

Uz mana Prusa i2 pašlaik stāv virsū J-Head ar Gregs Wade Reloaded extrūderi. Strādā labi, bet nepatīk skaļie zobrati uz retractioniem. Strādāju pie nākamā printera, kuram izmantošu E3D metāla hotendu ar tiešo padevi un bowden setupu.

 

Runājot par filamentu:

Pirmos ruļļus pasūtīju no http://fabber-parts.de/ - kvalitāte laba, bet bieži bija nelāgi uztītas spoles, kuras iesprūda un bieži sačakarēja printēšanu pusceļā. Kādu laiciņu neesmu no viņiem sūtījis.

Tagad izmantoju gan PLA, gan ABS no https://www.igo3d.com/ Cena sanāk ap 20 EUR pērkot 6 gab.

Link to comment
Share on other sites

Viens jautājums par Sketchup. Es pašlaik eskperimentēju un mācos darboties ar šo programmu. Uzprojektēju kādu objektu, izveidoju tajā caurumus vai iegravējumus, taču izprintē pašu objektu un bez caurumiem. Kas tā par lietu? Skatos un meklēju google dažādus padomus, vados pēc tiem, taču tik un tā nevaru izprintēt detaļu ar caurumiem.

Link to comment
Share on other sites

īsti neredzu jēgu filamenta ražotājam, ja tur speciālas granulas vajadzīgas. ja varētu tur piem. pep pudeles vai vecos ABS/PLA izstrādājumus kausēt, tad cita lieta.

Link to comment
Share on other sites

Pie tam, mani kaut kā nepārliecina, ka ārā nākošā filamenta diametrs ir ļoti vienmērīgs. Industriālās filamenta iekārtas tomēr to filamentu formē ar papildus rullīšiem, un advancētākajās iekārtās izmanto arī atgriezenisko saiti- mēra ārā nākošā filamenta diametru.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Bonifacijs

tad jau elektrisko līmes pistoli arī var saukt par 3D kunst printer

Link to comment
Share on other sites

Esmu atvērts piedāvājumiem. Printeris pašlaik nav pārāk noslogots, takā varu izpalīdzēt. Uzsit e-pastu uz info at make3d lv.

 

Aktuāls jautājums, vai kāds ir leitas kursā, kur pasūtīt trapeces vītņskrūves un uzgriežņus tām? Misumi ir pašlaik viens no pirmajiem sarakstā bet tomēr cipars ir salīdzinoši liels, varbūt kādam ir kādi lētāki varianti? (eBay neuzticos par skrūvju taisnumu... vēlējos tomēr puslīdz labas)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
burunduks555

sveiki. kādas programmas izmantojat lai printētu?

interesē vai kāds ir mēģinājis CURA.

Neta runā ka labāka par Slic3r.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

hi. kur Rīgā (bez elfas - 5eur 1 gab cmon!) dabūt lm8uu ?

Labots - ansisl
Link to comment
Share on other sites

rabarber

www.laudorts.lv Sadovņikova iela 17, Rīga. Ar korpusu 7.00 EUR, bez korpusa 3.20 EUR

Ir arī uz vietas lineārie stieņi, priekš šiem gultņiem. (Vācijas ražotājs INA)

Link to comment
Share on other sites

thx! pie reizes beigtu mercyrizer starteri aizvedīšu :)


help. saliku prusa i3, Marlins no http://github.com/open3dengineering/Prusa-i3 PROBLĒMA izskatās, šis nemēģina uzturēt temperatūru (~200 pla), jo fans viņu nodzen līdz ~170-.

Vai varētu būt, ka fans ir par spēcīgu?

Slikts hotends?

Marlina settingos problēma?

1563kon.jpg

Labots - ansisl
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

kur Rīgā (nopirkt laikam nav variantu :) ) uztaisīt/izlabot hobbed bolt (wade extruder) ? man ar i3 kitu atnāca baigais šits (sarkans), salīdzinot ar piem. printrbot Jr bolt'u (zilais). Mājās īstu nav piemērotu tūļu..

 

330elg6.jpg


par daudziem 3d printēšanas materiālu veidiem http://airwolf3d.com/2013/06/10/many-3d-printer-materials/

Labots - ansisl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

vai esi nokalibrējis extrudera stepus ? cik liels filaments (e.g. es piem priekš 1.7 vienmēr norādu 1.65) ?

+ var izjaukt un kārtīgi iztīrīt hotendu

 

btw es bildi nevaru atvērt

Labots - ansisl
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

khm... atļaušos iespamot.. Kāds te vēl reāli arī printē? Un vai iespēja, ka iedodu plastmasas daļu un uztaisa man pāris šinī gadījumā 3 "kopijas"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
burunduks555

Sveiki. Esmu sev iegādājies Ninja Flex plastmasu. Varbūt šeit kāds jau ar viņu darbojas un var padalīties pieredzē, iespaidos.

Link to comment
Share on other sites

pieredzes nav, bet ir interese :D - lūdzu reportē par procesu un rezultātu.

 

p.s

vispār šeit tāds panīkums reāls, nav vēl kkādi .lv forumi? varbūt tāds jāuzrīko..

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...