Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 258
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fest

    62

  • ansisl

    32

  • U-MADz

    28

  • Aleksejs

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Malacis! Arī gaidu turpinājumu.

Link to post
Share on other sites

Malacis! Vienīgi dārgākās izmaksas vēl priekšā!

Kura no Mendel versijām top?

Par dārgākajām izmaksām- RAMPS kits (Arduino Mega ar speciāli Prusa Mendel izstrādātu paplašinājuma dēli, ar soļu motora draiveriem) jau ir pasūtīts. Motorus pašlaik ebay'ā un vācu/UK internetveikalos skatos, tā kā dārgākais jau ir aiz muguras ;) Visus izdevumus arī cītīgi pierakstu xls failiņā. Pašlaik salasījās ~190Ls, un vēl nav motoru, kas būs tā atlikusī dārgākā daļa.

 

Taps Prusa Mendel- http://reprap.org/wiki/Prusa

 

Šodien sazāģēju atlikušos vītņstieņus un saskrūvēju pārējās rāmja daļas, līdz sapratu, ka tāpat būs jājauc viss ārā, lai nomainītu lielās šaibas blakus gultņiem pret vēl lielākām.

 

IMG_2046.JPG

 

Tā kā vēl nezinu, cik garas asis būs soļu motoriem (varbūt vajadzēs vēl šaibas pa vidu), rāmi vēl nemērīju un uzgriežņus nepievilku.

 

IMG_2048.JPG

 

 

Tagad atliek gaidīt siksnas (ebay) un motorus, lai var turpināt patīkamo skrūvēšanas procesu.

Link to post
Share on other sites

Gaidam turpinājumu!

Dikti negribās rakties pa to lapu, tapēc atļaušos slinku jautājumu uzdot - kad viss ir gatavs, cik izmaksā iztintēt, piemēram, sērkociņkastītes izmēra subjektu?

Link to post
Share on other sites

Vot šitais atbalstāms projekts,ar gribētos kaut ko tādu savākt,bet katastrofāli trūkst laika,bet kad savāksi varēsi biedriem pa normālu price tirgot repkomplektus.

Link to post
Share on other sites

Starp citu - šis projekts arī liekas interesants, tieši dēļ iemesla, ka figūra tiek printēta ačgārni - sākot ar augšu, un beidzot ar pamatni.

 

Link to post
Share on other sites

Starp citu - šis projekts arī liekas interesants, tieši dēļ iemesla, ka figūra tiek printēta ačgārni - sākot ar augšu, un beidzot ar pamatni.

 

Mani, to video skatoties, neatstāj sajūta, ka tas ir otrādi rādīts bumbas izkausēšanas video :D

Link to post
Share on other sites

Tam šķidrumprinterim tiešām nezinu, taču klasiskajiem reprapiem:

http://reprap.org/wiki/Printing_Material_Suppliers

Rēķini pats - 1kg ABS maksā ~15-50EUR (atkarībā no nezinu kā) :D

Droši vien, ka var mēģināt dabūt pašu plasmasu lētāk (teiksim granulās), taču tādā gadījumā jākonstruē sarežģītāks padeves mehānisms.

http://www.europages.lv/uznemumu-katalogs/did-plast08/hc-08235B/rezultati.html

 

+ fest, kādu extruderi izmantosi?

Edited by Aleksejs
Link to post
Share on other sites

Gaidam turpinājumu!

Dikti negribās rakties pa to lapu, tapēc atļaušos slinku jautājumu uzdot - kad viss ir gatavs, cik izmaksā iztintēt, piemēram, sērkociņkastītes izmēra subjektu?

Pēc maniem aprēķiniem- ap 0.4EUR (~5x4x1 cm kastīti)- tīri materiāla izmaksas. Tas ir spēkā, ja pilnībā aizpilda detaļu, taču iekšpusi detaļām, kam izturībai nav nozīmes, var printēt arī neaizpildot visu. Lielākā problēma, ko pašlaik saskatu- šādas detaļas izprintēšana aizpildot pilnībā varētu aizņemt ~ stundu (pēc oficiālajiem datiem, printēšanas ātrums ir ap 19cm3 stundā.

 

Starp citu - šis projekts arī liekas interesants, tieši dēļ iemesla, ka figūra tiek printēta ačgārni - sākot ar augšu, un beidzot ar pamatni.

 

Par šo es arī esmu interesējies, bet tehniski liekas sarežģītāks, un nav tik daudz entuziastisku cilvēku, kas var palīdzēt problēmās. Esmu arī dzirdējis par līdzīgas konstrukcijas aparātiem, kur tā šķidruma cietināšanai tiek izmantots jaudīgs DLP projektors.

 

 

Vai tas daikts var izprintēt arī ~ 12mm diamentra un 8mm augstuma zobratu? Man te dažiem vinila (LP) atskaņotājiem mehānikās - auto return funkcijai tādi ir nobeigušies?

Vajadzīgā detaļa ir šāda (tikai vienā gabalā).

Godīgi sakot- nezinu. Vēlāk mājās nobildēšu tuvplānā zobratus, kas piedzen zobsiksnas- tiem gan ir mazāk zobu, bet izmērs ir ~ tāds pats. Uz ātru roku atraku šādu video, kur redzams, kādus zobratus var izdrukāt:

 

 

Tam šķidrumprinterim tiešām nezinu, taču klasiskajiem reprapiem:

http://reprap.org/wiki/Printing_Material_Suppliers

Rēķini pats - 1kg ABS maksā ~15-50EUR (atkarībā no nezinu kā) :D

Droši vien, ka var mēģināt dabūt pašu plasmasu lētāk (teiksim granulās), taču tādā gadījumā jākonstruē sarežģītāks padeves mehānisms.

http://www.europages.lv/uznemumu-katalogs/did-plast08/hc-08235B/rezultati.html

 

+ fest, kādu extruderi izmantosi?

Viss detaļu komplekts citam RepRap'am svera ap 600g. 500g ABS pasūtīju par 10EUR. Ražošanā (kopā ar ilgo printēšanas laiku) tas protams skaitītos dārgi, taču viena-dažu eksemplāru sērijās, pie tam, mājas apstākļos, neuzskatu, ka tas būtu dārgi.

 

Kā extruderi izmantošu: http://reprap.org/wiki/Wade's_Geared_Extruder

Par nozzle vēl īsti nezinu. Aprunāšos ar tēvu, bet visdrīzāk vai nu gāzes degļa uzgali (patīk iespēja mainīt cauruma diametru, nav jāmokās ar 0.5mm urbi, lēti nomainīt, ja aizsērē/aizkalst/piedeg), vai arī virpotu bronzas skrūvi.

 

Īsti neredzu iemeslu, kāpēc visi taisa heater bloku no kantaina gabala- imo vieglāk ir izvirpot no bronzas stieņa (vai pat kādas palielākas bukses, kas mētājas apkārt): http://reprap.org/wiki/Extruder_Nozzle_Variations

 

Jebkurā gadījumā, turpinājums sekos, tiklīdz būšu saņēmis pasūtītos soļu motorus, siksnas un elektroniku.

Edited by fest
Link to post
Share on other sites
Īsti neredzu iemeslu, kāpēc visi taisa heater bloku no kantaina gabala- imo vieglāk ir izvirpot no bronzas stieņa (vai pat kādas palielākas bukses, kas mētājas apkārt)

Domāju tādēļ, ka stenda urbjmašīna ir pieejamāks rīks kā virpa vairumam. :)

Link to post
Share on other sites

Nepapētīju sīkāk tos viņu būvētos blokus, taču vienam, ko papētīju, blokā bija frēzēta iedobe rezistoram un termistoram. Bet nu kā redzams, katrs viņu taisa pa savam- redzētas arī variācijas no stikla caurulītes, ko aizkausē, galā uztaisa caurumiņu un aptin ar nihroma stiepli.

 

Torni, šeku solītās zobratu bildes- tādus šitais daikts vēl spēj izprintēt.

IMG_2051.JPG

IMG_2050.JPG

 

Šķiltavas mērogam.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Paklau skatoties bildēs tas nemaz neizskatās pēc CNC vītņstieņa,drīzāk pēc armatūras gabala un tas uzgrieznis kas tur arī neizskatās pēc zero luftes uzgriežņa?

Link to post
Share on other sites

Reprapa korpuss ir no vītņstieņiem.

562px-Assembled-prusa-mendel.jpg

Pārvietošanās notiek ar zobsiksnām un tiek izmantoti gludie stieņi, lai nodrošinātu asu izolāciju:

IMG_2043.JPG

 

+ ā un lūk blogs tam UV superaugstās izšķirtspējas 3D printera būvētājam:

http://3dhomemade.blogspot.com

Edited by Aleksejs
Link to post
Share on other sites

aleksej: ja izmantot parasto vītņstieni - precizitātes zudums un izdilums ir neizbēgami. Tāpēc es mazliet brīnos.

Normāli CNC būvei izmantotie vītņstieņi parasti ir ar mazliet citu profilu un speciālu uzgriezni lai novērstu lufti.

parastie saucas: lead screw , CNC izmantojamie: ball screw ( latviskos terminus , nezinu )

Cenas protams arī atšķiras. :)

 

P.S. Noej lejā pie daiņa ievērtē dzīvē kādi ir vītņstieņi kurus izmanto CNC vajadzībām. Viņš tādus nopirka sava CNC vajadzībām.

Link to post
Share on other sites

Joprojām gaidu motorus un elektroniku- šonedēļ/nākošnedēļ vajadzētu būt klāt.

 

zedam gan daļēji ir taisnība- Z patiešām ass tiek pārvietota ar vītņstieņiem, taču X/Y ar zobsiksnu, pa gludajiem stieņiem. Šī aparāta radītāju filozofija ir uztaisīt pēc iespējas lietojamāku aparātu, izmantojot pēc iespējas vienkāršākas detaļas. Lodīšstieņi (kaut kur šķiet biju dzirdējis tādu latviskojumu ballscrew) gluži neiederas kategorijā vienkāršs. Arī kategorijā lēts ne. Un pavisam noteikti, Depo/K-Rautā nopērkami arī nav ;)

 

Cilvēki, kas uzbūvējuši tādu, saka, ka ar karietes svaru pietiek, lai Z ass lufte nebūtu novērojama. Ja tā būs problēma, domāšu risinājumu, bet ja citiem sanāk, kāpēc gan lai man nesanāktu, pie viena procesā regulējot roku leņķi.

 

Gūglējot par lufti RepRap'iem, atradu šādu interesantu attēlu:

IMG_3444.jpg

 

Vīrs, kas izprintējis šo glāzi gan nav no Latvijas, taču viņa māte gan: http://www.keegan.org/reprapblog/

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pēc šīrīta kafijas izdzeršanas pastkastītē gaidīja patīkams pārsteigums- paziņojums, ka motorus varu saņemt pastā.

 

Nedēļas sākumā atnāca arī paciņa ar elektroniku un plastmasām priekš pirmajiem eksperimentiem:

IMG_2660.JPG

 

Piemērīju motorus un sapratu, ka pareizi darīju, atliekot rāmja pievilkšanu (līdz ar to arī visu mērīšanu), jo nācās dažas šaibas izņemt ārā.

 

Pēc nelielas skrūvēšanas un zāģēšanas sanāca lūk šis:

IMG_2663.JPG

 

Šajā bildē var redzēt oriģinālās konstrukcijas mīnusu- motora kronšteins manuprāt ir pārāk plāns, jo 'uz aci' šķiet, ka siksnu nospriegojot uz to ausi būs diezgan liela slodze, un to ausi tomēr vajadzētu ar savādāku konstrukciju, lai panāktu stingrību.

IMG_2665.JPG

 

Tiekot līdz šai stadijai sapratu, ka vajag līmeņrādi un striķīti ar uzgriezni, lai vertikālos tērauda stieņus dabūtu paralēlus un varētu nostiprināt Z ass motorus.

Konstatēju, ka trūkst vēl šādu tādu detaļu (kā es varēju papi*%st vienu gultni pa ceļam no veikala līdz mājām man vēl tagad nav skaidrs) un tālākie darbi atliekas līdz vīkendam.

Edited by fest
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Printerim dzīve traucē :)

Šādi tādi jaunumi gan ir: pieliktas siksnas, abas "karietes", Z ass:

IMG_2693.JPG

IMG_2695.JPG

 

Piestiprināju X/Y asīm gala slēdžus (nevarēju ātrumā iedomāties kur nostiprināt gala slēdzi arī Z ass augšpusei):

IMG_2694.JPG

 

Ā, un vēl ieskaidroju sievietei, kāpēc mājās tagad būs šāds aparāts :huh:

 

 

 

Tagad nākamais solis ir izplānot kā precīzi taisīšu karsto galu- kā jau minēju, gribu izmantot tos uzgaļus, kas nāk gāzes/acetilēna degļiem. Tikai nestādos priekšā, kur tādus var dabūt- apmēram šādus: http://imageshack.us/photo/my-images/853/diydirecthotend1.jpg/

Lai atdalītu karstošo sildīšanas bloku no X ass karietes man te ieteica izmantot tekstolītu nevis tās karstumizturīgās plastmasas (PTFE), ko visbiežāk izmanto reprap.org aprakstos.

 

Paralēli arī domāju par to, kā smukāk savilkt vadus motoriem un gala slēdžiem- es gan jūtu, ka tas beigsies ar pāris metru mīksta vītā pāra iepirkšanu, un resnāku vadu pievilkšanu sildītājam.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Pašlaik ir savilkti visi vadi un dabūts barošanas bloks, tuvākajā laikā iekustināšu asis.

Ar extruderi ir gaidāma ilga cīņa, jo patreiz nav laika braukāt apkārt pa veikaliem un meklēt acetilēna/dabasgāzes degļus (jeb sprauslas?)

Par vēl viena salikšanu vai pārdošanu pašlaik ir pārāk agri domāt- vispirms jāsaliek šis un jāizslimo bērnu slimības (tehnoloģiskās, tobiš).

Link to post
Share on other sites

56.918947,24.172261

Tencinu, noteikti aizbraukšu līdz turienei.

 

 

 

Šī varētu būt grūtākā projekta daļa - padalīsies pieredzē?

Ui nē, grūtākā daļa nebūs gan ;)

 

Progress izskatās šādi:

IMG_2733.JPG

IMG_2734.JPG

 

 

 

Pie šī paša jautājums- kādam nav zināma kāda siltumvadoša līme? Uz soļu motoru draiveru čipiem ar "thermal pad" palīdzību ir paredzēts uzstutēt pēdējā attēlā redzamos radiatorus, taču, šķiet, esmu jau sačakarējis tos thermal pad'us- pietiek stingrāk uzsist pa galdu, kad tie radiatori nokrīt nost. Vai neeksistē kādas līmes vai kas tāds, lai tos radiatorus noturētu vietā? Tiešām vienīgais risinājums ir mehāniski nostiprināt radiatorus?

Link to post
Share on other sites

habitbraker, jā motorus pasūtīju US ebay'ā.

Torni, škrobe tāda, ka radiatoriem nav paredzēti nekādi stiprinājumi. Pašlaik mēģināšu iztikt ar plastmasas savilcēju...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...