Jump to content

Shimano GRX


AndrisBB
 Share

Recommended Posts

138

Man manu ideālo vēl nav sanācis empīriski atrast, nepatīk man tie platie svētdienas tipa kā uz meridas redzamais, sportiskie liekas norm pirmo reizi uzsēžoties, bet mēdz garākos izbraucienos tirpt mantība. Brooks reliģija neuzrunā, kaut draugu lokā ir sekotāji.

Link to comment
Share on other sites

kaads
Pirms 14 minūtēm , 138 teica:

Un Hawaii

hmm, kad uzsēdi  sev tur taisīju, pakaļu nemērija viņi, Vispār tas pakalpojuma cenrādis ir mājas lapā, pie vieniem ir lētāk, citi prasa vairāk, var jau pats samērīt :D , pakaļu samērcē un apsēdies un nomēri kaulus

 

Pirms 2 minūtēm , 138 teica:

tirpt mantība.

pamaini beņķa slīpumu drusku, man palīdzēja.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

138
Pirms 3 minūtēm , kaads teica:

pamaini beņķa slīpumu drusku

Man stāv perfekti (uz aci) horizontāla virsma, bet varbūt jāpagriež par kādu grādu deguns uz leju, paldies par ideju. Izteikti slīpi manā grāmatā ir turpat kur vertikāli stūres ragi utml pensionāru gateris, bet varbūt maldos.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Nevajag jau obligāti iet uz veikalu kautko mērīt. Plus/mīnus jau var izmērīt ar 'tautas metodēm'. Sētdienas braucējam lielākoties neko nevajag.

 

Ergonam ir labi sēdekļi un var atlasīt pēc parametriem.

https://www.ergonbike.com/en/saddle-selector.html

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

osscar

vēl var mēģināt  beņķus ar īso "degunu" , es laikam neesmu tik izvēlīgs, sezonas sākumā biku pasāp ar jebkuru, bet pēc tam pilnīgi vienalga ar ko braukt. Tas m-wave prologo klons man baigi labi patīk un nav dārgs + izturīgs.

Link to comment
Share on other sites

versatile

ir, ir arī totāli neērti sēdekļi. Man viens bija īsu brīdi, neatceros, kāpēc - 5min sezonas vidū, un nevar vairs uzsēsties.

Man kaut kāds wtb downhill beņķis, biku uz leju - super.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

 

Bet nu lielākoties jau visas tā roku turpšanas, kaklu sāpes, dibena spiešanas ir no fleksibilitātes/mobilitātes trūkuma un muskuļu vājuma. Ja vien ritens nav galīgi šķērsām sastellēts.

 

Piemēram, ja ir ļoti stīvi gūžu fleksori (sēžot visu dienu), tad saucamais 'pelviss' pagriezīsies uz priekšu un spiedīs pakaļu ne tur kur vajag un slīdēs uz priekšu.

 

 

Vienkārši vingrinājumi var uzlabot 'pašsajūtu' uz velo vairākkārtīgi.

 

BgMXHMirTy662RcbLRFK_hip-external-rotati

 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

osscar
(labots)

Tē, ka sacīt katrs ir savādāks -es toč nekādus vingrinājumus netaisīšu - tiks cik svaru zālē pietupienus, ut.t.. es piem vakar ar džinsām uzcietā beņķa 65 km nominu, tā sanāca neplānoti :D i nekas nesāp i neberž...bet nu jā es virs vidējā minu - 500-600km menesī gada griezumā

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Nu es parasti pirms katra brauciena uztaisu kautkādu 5 - 10min iesildīšanos un tad 15 - 20min staipīšanās rutīnu pēc brauciena. Uzlabo pašsajūtu vairākkārtīgi. Pēdējā laikā to 'staipīšanās' sesiju laikam izbaudu vairāk kā pašu braucienu 😂

 

Nekādu Āfriku jau tur neizdomāju. Paņemu kādu rutīnu no YouTūba un rotēju viņas ik pa laikam.

Tagad pārsvarā no ši kanāla, tur viņu vairāk nekā vajag.

https://www.youtube.com/@dynamiccyclist/videos

 

Nu ptotams dienās kad nebraucu, tad visus plankus un to variācijas, citus core vingrinājumus. Kautkādas 40 min pēc darba. 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Pilnīgi piekrītu, ka vajag pavingrot. Es visu ziemu Spartā novingroju, tagad 1-2x nedēļā uztaisu kaut kādu 30-45min kompleksu uzturēšanai. Nu labi tur sēžas kauli drusku paspieda pirmajos sezonas braucienos un tas arī viss. Muguras lejas daļa vairs nesāp, rokas nesāp un vispār arī pie galda ērtāk sēžas, ilgāk var kājās nostāvēt bez diskomforta un tā. Arī uz moča visa diena pa trasi easy bez iznestām rokām, kā tas bija iepriekš.

Bet nu @osscar jau iet uz svaruzāli, arī tas skaitās.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

osscar

šoziem vēl 1x nedēļā uz baseinu pastaigāju , ko gadus padsmit nebiju to darījis ( tik cik vasarā peldējis) - tā baigi labā štelle miesas izlocīšanai , sākumā miru nost, pēc tam jau stundu vēsi non stop. 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Man iepriekšējā darba kautkā labāk bij, darbs maksāja par sporta zāli + viena stunda mēnesī fizioterapeitu (tas tur kopā ar privāto veselības apdrošināšanu), tas parasti ieteica pie kā piestādāt.

Pašreizējāis darbs mazliet skopāks 🤣, par sporta zāli nemaksā un veselības apdrošināšana kautkāda lētāka (neiekļauj fizio).

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Sodien atnāca tas velo turētājs. Neteikšu ka kvalitatīvākais izstrādājums, bet ganjau izturēs.

Par kāutkādu lietošanu veloservisā tur nevar būt ne runas, tās plastmasas daļas varbūt pāris nedēļas izturētu.

Žokļi ar tādi mazliet dīvainas formas. Jebkurā gadījumā ne mazākās cerības 'saņemt' manu sēdekļa stuti. Man D veida.

 

Jāizprintē kautkas līdzīgs kā bij iepriekšējam turētājam, tad varbūt būs OK.

 

PXL-20250509-163855952.jpg

PXL-20250509-162904272.jpg

PXL-20250509-163044035.jpg

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 9 stundām , osscar teica:

no tā appa jau jēga ja tev pareizais mērītājs

OK, tiku arī pie mērītāja.

Tabula ar mērījumu -> kgf tieši tāda pati kā tam ParkTool TM-1. Ne velti ķīnieši viņu nosaukuši par ZTTO TC-1.

 

Cik precīzs mērījums? Kas to zain, bet mērījumi izskatās visai zemi. Priekšējam ratam 65 - 79kgf bremžu diska pusē, otrā pusē protams zemāki. Pēc ratu/spieķu specenes vajadzētu būt 100 - 120kgf.

Vainu tas mērītājs rāda krietni zemāk, vainu nepareizos spieķus kalkulātorā izvēlējos, vainu vaļīgi palikuši.

 

 Nu vāpievelk, lai vismaz vienādi.

 

Varbūt jāuzbūvē kalibrētājs, pāris lieki spieķi un svariņi jau itkā ir.

Screenshot from 2025-05-09 18-21-05.png

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Kautkā man tas spieķu jautājums neliek mieru.

 

Reāli ar to tooli var samērīt tikai to, ka visi spieķi plus mīnus vienādi, bet nezinot spieķu īpašibas, reālo nospriegojumu zināt nevar. Diametrs neko neizsaka, jo katri spieķi tāpat savādāki.

Vienīgais variants uztaisīt savu 'kalibrējamo' un tabulu prokš konkrētajiem spieķiem.

Tik vajag svarus un pāris kronšteinus/cilpas.

 

large.jpg

 

Svari jau nav īpaši dārgi, pa 30 eirikiem var nopirkt.

 

https://www.amazon.co.uk/Digital-Hanging-Aluminum-Weighing-Materials/dp/B0CN3BMZSX

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Neies cauri ar ko tādu 😂

xtr-ism-bb93b-bsa-monobloks-500x500.jpg

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kazarms
pirms 3 stundām , raivix95 teica:

Kāds šādi ir darījis?

Jā, zaļam velosipēdam, kas ražots padomju savienībā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

kaads

man zaļais at kal šis bija Школьник

 

image.png.dde5badca7c2ea587146e6e802a4453f.png

 

Орленок - bija zils savukārt

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

 

GlazBike - Велосипеды СССР | GlazTV Bike Как умею восстанавливаю советские  городские велосипеды. 2025 | ВКонтакте

 

Mums ciemā katrai vecmammai šitāds zaļš sieviešnieks bija, tāpēc kam nu vecmammas vairs nebrauca un norakstīja lietošānā, sīki būdami izmantojām kā šosejniekus. Šie ripoja daudz ātrāk par tiem Maximas stila radiatoriem, kam ātrumi neslēdzās, tās traktorriepas neripoja un vispār lūza visu laiku. No rūpnīcas pārnesumu attiecība bija labu labā, piepūtām cietas cietas riepas un vicojām pa ciema centru cik nu ātri iet. Remontējām arī tāpat, eļļu ieliet kaut nu var pa sānu, cauru kameru satīt ar izolācijas lentu, kas kratās piesien ar drāti utt. :D 

  • Ļoti patīk 1
Link to comment
Share on other sites

138
pirms 8 stundām , raivix95 teica:

Kāds šādi ir darījis?

Šādi nē, bet esmu gadu sētā nostāvējuša velo singlspīda frīvīlam ielējis eļļu no sāna pa šķirbu, tas frīvīls vēl divus gadus nogāja! :king2:

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Satvērēja zokļu forma bij pilnīgi nekam nederīga, lai saķertu manam velo ne stuti, ne rāmi.

Domāju uztaisīšu jaunus 'žokļus', bet forma tik dīvaina, ka galu galā nolēmu uztaisīt pa jaunam visu satvērēju.

Beigās sanāca kautkas tāds. Pats satvērējs no PLA, varbūt mazliet 'resnāku' jāuztaisa augšdaļā, bet tur labi.

Žokļi no TPU (tāda pacieta gumija). Var nomainīt uz D veida vai apaļiem.

 

Screenshot-from-2025-05-11-22-18-29.png

 

PXL-20250511-211029115.jpg

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

kaads

poh uz gramiem. tu taču olimpiādē nestartē laikam ? :) 

tāpāt gan jau vēdērā kāds aliņs tajā brīdi, kad mint, vederā švunkājas.

Link to comment
Share on other sites

Aigus

Interesanti, ko te teikt..Cik daudziem šādi vai līdzigi stāv...

Link to comment
Share on other sites

osscar

nu ja, man viss  velo maksā tik cik tie rati :D klusums ir jo lietus līst :D

  

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 2 stundām , kaads teica:

poh uz gramiem. tu taču olimpiādē nestartē laikam ? :) 

 

Nu es jau domāju ka nekādu lielo atšķirību visdrīzāk starp tiem DT Swiss un Roval nejutīšu.

Man ir DT Swiss C 1850 stock rati. Ir OK. Tie GR 1600 mazliet labāki, vismaz rumbas.

Slinkums mainīt riepas starp asfaltu/granteni, vieglāk visus ratus nomainīt. Tapēc kautko jānopērk.

Plus tie GR1600 mazliet platāki - 24mm, man ir 22mm. Uz 24 labāk riepas sēdēs.

 

Roval tikai tad, ja līdz augustam nodzīšu kādus 10kg 😂, savādāk neesu pelnījis 😂

Link to comment
Share on other sites

osscar

biku papildināšu tēmu par tiem shimano pakaļas rumbu blīvslēgiem - pasūtīju to tx 505 par 9 eur :D - viņai tas blīvslēgs tāds pats ā vecākajai FH-RM33 -  tikai tas ir no metāla nevis no plastmasas, ko izdevās veiksmīgi arī transplantēt, izņēmu ar tām standziņām, kas domātas sprostgredzenu noņemšanai. Pārējās rumbas detaļas gan jaurī kaut kad kanibalizēšu. 

Pie reizez dāmas meridai ielūrēju rumbās- tur viss ok svaigs, tik cik pieregulēju - jo likās par stipru pievilktas, kas ir klasika. 

Uzliku lady ergon beņķi dīvāna vietā + sram paralona gripus + pārliku dubļusargus un bāgūzi + kaut kādi sīkumi vēl.

 

IMG-20250522-194809.sized.jpg?1747934386

 

Papildus Kazarama ieteikumamvēl kaut kādas smēres sapirku - kalcija, litija nu vē tikai zilo marine grease vajag, bet tā  nav tik viegli pieejama (izskatās ilgam laikam pietiks, bet ir jau vēl visādi mehānismi kas jāsmērē - ne jau tikai velo :D..kaut dažas jau sasmērēju rumbās, dažas pedāļos - pēc sezonas varēs paskatīties kura ilgāk/labāk turas ...lai gan domāju ka visas būs ok , ja reizi sezonā maina...būs kaut kādās šlircēs jāsapilda lai ir civilizēti :D 

IMG-20250522-194326.sized.jpg?1747934388

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

osscar
10.05.2025. , 13:16, raivix95 teica:

tagad tik šo ieraudzīju - nevar ticēt visai tiktok  šnagai - no šādas darbības jēga nekāda...pat ja krakššķis uz brīdi pazudīs - ja gultņi jau ir čau - šķidrā eļļa tur neko neglābs...gultņos liek konsistento smēri ne eļļu + vispirms netīrumi jāizmazgā...

un ja monobloks  vai ārējie gultņi ir beigti - tie jāmaina - nekāda pāreļļošana tos neatdzīvinās...pat vecajiem krievu tipa konusa gultņiem tas neko ilgi nelīdzēs + daudziem rāmjiem apakšā ir drenžās caurums - tā teikt irsā darbs un materiāls :D 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ko pēdējā laikā cilvēki lielo ķēdei?

 

- Shimano Wet Lube: Pēc neliela brauciena ķēde melna un salasīti pa ceļam visi iespējamie sūdi.

- Muc-Off wet lube: laikam bij līdzīgs stāsts.

- Muc-Off dry lube: Jau aizmirsu, jāpamēģina atkal. Varbūt OK.

 

PXL-20250523-090021822.jpg

Jau notīriju un nav bildes vairs, bet aizvakar izmetu līkumu pa veloceļu caur mežam. Tur jautkādi koki, kas met kautkādas pūkas.

Aizmugurējais pārslēdzējs vienkārši aizštopējas pilns un visa ķēde viens vienīgs vilnas kamols 😂

Pārāk lipīgs tas Shimano Wet Lube.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

osscar

es tikai RSP red un black ( pamatā red aiziet vairāk jo pa lietu mazāk sanāk braukt) - neaplīp ar gružiem, nesmērē ja pareizi

eļļo . pat nav plānā uz ko citu pāriet . šo arī pārslēdzēja ruļļos iepilinu. 

 

 

https://www.rspbikecare.com/shop-english/lubricant/

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 11 minūtēm , osscar teica:

es tikai RSP red un black

Nav Amazonā. Slinkums meklēt un gaidīt no citurienes 😂

 

Jāpamēģina laikam Finish Line. Man liekas ka biju jau kautkad nopircis, bet nevaru atrast.

 

51B0WPL0mFL._AC_SX679_.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
1 stundu atpakaļ, osscar teica:

rāmjiem apakšā ir drenžās caurums

To var aizlīmēt. :rofl:

Pirms 38 minūtēm , AndrisBB teica:

Ko pēdējā laikā cilvēki lielo ķēdei?

Karsto vasku. Rotēju 3 ķēdes. Viena ķēde noiet 150-200km, ja nu galīgi nav pa dubļiem braukts.

Man vienā brīdī pieriebās mazgāt to ķēdi no sausajām smiltīm, kas te PieRīgā un Rīgā netrūkst.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

osscar

vienīgi kā ir ar quick linka drošību, ja tik daudz reizes viņu taisa vaļā/ciet - jo cik atceros ražotāji parasti saka - 1x lietojams...

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

KMC saka, ka viņējie ir reusable. Cik reizes, uz paciņas nav rakstīts. Eļļotās ķēdes arī regulāri ņēmu nost un ķēdes mūžu oriģinālais quick links nepalika vaļīgs. Vaļīgāks kā jauns, protams, bet joprojām jāatspiež/jāaizver ar zināmu spēku.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nez, es bieži vien ķēdi noņemu/uzlieku, nekas tam quick-link nav noticis.

Nēnu varbūt ja kādas 100 reizes maina. Bet nu man parasti līdzi pāris gabalu. Ja nu ķēde pārtrūkst jebkurā citā vietā.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Plus tūli pareizo vajag, tad tas quick-link attaisās/aiztaisās ļoti viegli.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

osscar

es vienam gabaliņa vadāju no katras ķēdes :D drošībai. svētdien sola ok laiku, varbūt sanāks beidzot kādu garāku aplīti izbraukt.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...