Kazarms Posted May 24 Share Posted May 24 Nu var jau nesportojot braukt un pilnie dubļusargi ļoti palīdz nebūt netīram. Man tur pusstunda lēnām aizripināties. Varu arī 15-20min atkarībā kā luksafori sakrīt, bet tad mugura slapja. Pēdējais, ko gribu, ir stīvēt kājās sporta drēbes un pēc tam vēl iet dušā. Tad pusstundas brauciens pārvēršas par stundu un tik pat labi varētu braukt arī ar auto. Biežāk gan braucu ar motociklu. 15 minūtes un var vēl aizskriet uz otru pilsētas galu pēc darba, ja vajag, kas ar riteni ir mazākais nepatīkami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 24 Author Share Posted May 24 Man tagad uz 'jauno' offisu tāpat kautkādas 45 - 50 min ar auto. Ja minās ar velo, tad 1 - 1.5 stunda, atkarībā no maršruta. Reāli pat sanāk ietaupīt laiku. To laiku ko iztērē pasēžot auto, var iztērēt 'pasportojot'. Ja dodas izbraucienā pirms vai pēc darba, tad kopumā sanāk vairāk laika patērēt. Plus galva krietni svaigāka darbā pēc izbrauciena un dušas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 24 Author Share Posted May 24 (edited) Interesanti, izskatās ka šis kadrs piedalās gonkās ar ķīniešu rāmi (tas otrs variants pat labāks). Diezgan labs piedāvājums, salīdzinot ar 'lielajiem' brendiem. https://www.yoeleobike.com/collections/gravel-frame/products/carbon-gravel-frame-g21 Edited May 24 by AndrisBB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigus Posted May 24 Share Posted May 24 (edited) Kas tur tāds neparasts?! Ko tas rāmis atrumu or smth ietekmē baigi...Tour de france dalībnieku velosipēdu cenas ir no 4k-20k... Edited May 24 by Aigus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazarms Posted May 24 Share Posted May 24 Pirms 21 minūtēm , AndrisBB teica: tad 1 - 1.5 stunda Nu tur jau pat kaut kāds treniņš sanāk. Tad ir jēga pucēties, ja vēl nav kaudze luksaforu, vispār ideāli. Pirms 7 minūtēm , Aigus teica: 4k- Kuras komandas brauc ar šitādiem ričukiem? A par to rāmi, sūtot no ķīnas lielākā ķēpa būs ar garantiju, ja tādu vajadzēs, citādāk jau kāda šķirba, priekš lielajiem brendiem tāpat viņus lipina ķīnā. Ka tik ķīniešu "brends" ne gluži pilnīgs noname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 24 Author Share Posted May 24 (edited) Pirms 13 minūtēm , Aigus teica: Kas tur tāds neparasts?! Es jau nesaku ka tur kas neparasts. Saku ka cena priekš specenes ir OK un izskatās ka spēj izturēt arī gonkas. Trek Checkpoint rāmis ir ap 2.5k, Giant Revolt - ap 1.9k https://www.giant-bicycles.com/gb/revolt-advanced-pro-ff-2025 Ar faktiski identisku speceni. Ar brendotajiem vienīgi var te pie manis izmantot visas 'minies uz darbu shēmas', sanāk ietaupīt kautkādus 45% (uz ienākumu nodokļa rēķina) Edited May 24 by AndrisBB Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 24 Author Share Posted May 24 Pirms 11 minūtēm , Kazarms teica: Kuras komandas brauc ar šitādiem ričukiem? Amatieru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigus Posted May 24 Share Posted May 24 Pirms 35 minūtēm , AndrisBB teica: Pirms 46 minūtēm , Kazarms teica: Kuras komandas brauc ar šitādiem ričukiem? Amatieru. Interesanti, kura tur ir amatieru komanda? Pat lētāk nepilni 3k maksā norvēģu komandas ričuks : Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 24 Author Share Posted May 24 (edited) Rāmis ta varbūt maksā nepilnus 3k, bet rati vēl 3k, slēdži vēl 3k utt. Ja tu būtu teicis ka runa iet tikai par rāmjiem, tad vēl ticami. Bet atkal, tie visdrīzāk nav tie paši rāmji ko var veikalā nopirkt, bet custom - mazu apjomu ražojumi. Forma ta tā pati, bet carbona layups un materiāli pavisam citi, bet pilnīgi mierīgi varbūt arī nē. Plus komanda jau brauc ar tiem velo, ko dabon par sponsoru. Ja neviens cits nesponsorē, tad brauc ar to kas ir. Edited May 24 by AndrisBB 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigus Posted May 24 Share Posted May 24 Jā, pilnā cena ir 8k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaads Posted May 25 Share Posted May 25 23.05.2025. , 15:41, Biete teica: Kādas atsauksmes par Smoove? Es arī to lietoju, bet esmu vīlies - lai arī ķēdes sākumā kārtīgi notīru (vaitspirtā un tad tehniskajā spirtā), bet vienalga ķēdes diezgan apaug ar ķepīgu melnu masu. Ne gluži kā ar parasto eļļu, bet sagaidīju labāku rezultātu. Smērēju ķēdi parasti dienu iepriekš. Ja laiks labs, tad minu katru dienu, un smērēt sanāk tad pēc brauciena. Nākamā dienā pirms braukšanas noslauku ķēdi ar drānu vai salvetēm. Pēc kāda laika paliek ķēpa. Tad ķēde nost, un iziet mazgāšanu trijos piegājienos. Piena pudeles, jo tām ir plats kakls, viegli ķēdi iebāzt un izvilkt bez problēmām. Pirmajā -benzīns no degv. uzpildes stacijas, pamērcēju, sakratu, pamērcēju sakratu. Pēc laika otrā pudele ar attīrīto benzīnu, darbības tādas pašas. Pēdējā pakāpe-acetons. Attaukojās no visiem sūdiem . Ķēde virsū uz zobratiem, un uz katra ķēdes posma tiek pa vienai pilei Smoove. protams pāris reizes izgriez ķēdi pa zobratiem un līdz nākamai dienai, kur liekais tiek noslaucīts. Tāds lūk fetišs . Agrāk bija komplekts, uz vienas kasetes trīs kēdes, kuras tikai mainītas un eļļotas savā starpā ik pēc 200-300km, ar domu pavilkt kasetes mūžu. bet tie km tik ātri salasās, ka pēc dažiem gadiem šis pasākums zb . Tagad viena ķēde, viena kasete. Kad pienāk vakars tai, nomainu kasetei 1-2 mazos zobratus (pēc izmēra, ne zobu skaita) jo tie dilst visātrāk un kasete rullē tālāk. līdz nākamai zobrata vai zobratu maiņai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 25 Author Share Posted May 25 (edited) Kad paliek netīra, es vienkārši izlaižu cauri šim toolim (neņemot nost no velo). Pieleju kautkādu citrona 'chain cleaner'. Noslauku, nožūst un uzpilinu kautkādu lubrikantu. Man liekas tie 'wet' ir lipīgāki un ātrāk dabon 'melnu' un viskautkas pielīp. Tie 'dry' tādi pavisam šķidri un ātri nožust. Good enough priekš manis. Edited May 25 by AndrisBB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazarms Posted May 25 Share Posted May 25 pirms 10 stundām , Aigus teica: Jā, pilnā cena ir 8k. Nu lūk. Mūsu Skujiņš šķiet kādā intervijā teicās, ka viņa Trek maksā kaut kas ap 15k. pirms 12 stundām , AndrisBB teica: pirms 12 stundām , Kazarms teica: Amatieru. Tūrē jau nav, bet jā, 4k man arī izklausījās ļoti neticami, tāpēc radās interese. Lētākais production ritenis tūrē laikam ir VanRysel, kaut kas biki zem 10k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 25 Author Share Posted May 25 (edited) Pa 3-4k jau īstenībā neko īpašu nenopirksi pat tādiem svētdienas braucējiem kā man. Tas ir apmēram aprīkojuma līmenis ar ko lielākoties braukā apkārt veči 40 - 60 gadu vecumā, kuriem ir lieka nauda un kuri grib nodzīt kādu kilogramu tauku. Tādu te pie manis kā uzspīd saule pa pilno, it īpaši 6dienu 7dienu rītos. Pa lielam tas būs velo ar labu karbona rāmi, OK ratiem un viduslīmeņa slēdžiem (kautkāds Shimano 105 Di2) un pribambasiem. Tanī pašā laikā vai veļo pa 8k būs īpaši labāks par to 4k? Max ticams, it īpaši ja neesi pro braucējs, nu varbūt kāds neliels uzlabojums kādos aspektos, teiksim 10% robežās. Atšķirība starp 1 un 2k, gan būs jūtama un būtiska. Par vēl lētāku galu vispār nerunāsim. Vakar biju veikalā, redzēju vienu velo pa 150 😂. Velo industrija visai interesanta, kā tasd nākas ka laba kasette vai sēdeklis maksā tikpat? Edited May 25 by AndrisBB 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazarms Posted May 25 Share Posted May 25 Pirms 16 minūtēm , AndrisBB teica: Vakar biju veikalā, redzēju vienu velo pa 150 😂. Velo industrija visai interesanta, kā tasd nākas ka laba kasette vai sēdeklis maksā tikpat? Ja ir 0 uz R&D, tad jau par sotaku kaut ko var salipināt no vislētākajām detaļām. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athlons Posted May 25 Share Posted May 25 Pirms 48 minūtēm , AndrisBB teica: Man liekas tie 'wet' ir lipīgāki un ātrāk dabon 'melnu' un viskautkas pielīp. Tie 'dry' tādi pavisam šķidri un ātri nožust. nu te baisie velospeciālisti novākušies, ka nevar izdomāt kādu eļļu lietot... viss ir gaužām vienkārši: wet - slapjiem laika apstākļiem, jo lēnāk nomazgājas un ilgāk pretojas dubļiem, dry - sausam laikam, jo, izžūstot šķīdinātājam, paliek plāna, gandrīz sausa eļļas plēvīte, kas ātrāk izstrādājas, taču daudz mazāk aplīp ar putekļiem... pa lietu ar dry vispār tālu neaizbrauksi, ļoti ātri nomazgājas...\ ražotājam, imho, pa lielam, nav nozīmes... cik savulaik novēroju, tad atšķirība ir starp wet/dry un cenu kategorijām, nevis brenda nosaukumam... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 25 Author Share Posted May 25 (edited) Par kautko tak jārunā. Vai tu domā ka 'velospeciālisti' nezin kāda atšķirība starp wet/dry un kā tās darbojas? Nu sliktākajā gadījumā ieraktīt Googlē to jautājumu. Edited May 25 by AndrisBB 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
138 Posted May 25 Share Posted May 25 pirms 12 stundām , AndrisBB teica: Vakar biju veikalā, redzēju vienu velo pa 150 😂. Kādā veikalā? Tesco? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biete Posted May 25 Share Posted May 25 (edited) pirms 14 stundām , kaads teica: Smērēju ķēdi parasti dienu iepriekš. Ja laiks labs, tad minu katru dienu, un smērēt sanāk tad pēc brauciena. Nākamā dienā pirms braukšanas noslauku ķēdi ar drānu vai salvetēm. Pēc kāda laika paliek ķēpa. Tad ķēde nost, un iziet mazgāšanu trijos piegājienos. Piena pudeles, jo tām ir plats kakls, viegli ķēdi iebāzt un izvilkt bez problēmām. Pirmajā -benzīns no degv. uzpildes stacijas, pamērcēju, sakratu, pamērcēju sakratu. Pēc laika otrā pudele ar attīrīto benzīnu, darbības tādas pašas. Pēdējā pakāpe-acetons. Attaukojās no visiem sūdiem . Ķēde virsū uz zobratiem, un uz katra ķēdes posma tiek pa vienai pilei Smoove. protams pāris reizes izgriez ķēdi pa zobratiem un līdz nākamai dienai, kur liekais tiek noslaucīts. Tāds lūk fetišs . Agrāk bija komplekts, uz vienas kasetes trīs kēdes, kuras tikai mainītas un eļļotas savā starpā ik pēc 200-300km, ar domu pavilkt kasetes mūžu. bet tie km tik ātri salasās, ka pēc dažiem gadiem šis pasākums zb . Tagad viena ķēde, viena kasete. Kad pienāk vakars tai, nomainu kasetei 1-2 mazos zobratus (pēc izmēra, ne zobu skaita) jo tie dilst visātrāk un kasete rullē tālāk. līdz nākamai zobrata vai zobratu maiņai. Skaidrs - biju naivi iedomājies, ka šķidrā vaska gadījumā var iztikt bez papildus kārtīgām mazgāšanas reizēm Bet nu laikam jau loģiski - tur tomēr ir eļļa, ko jātīra ar kādu šķīdinātāju pēc kāda laika, bet būs jādara retāk kā parastās eļļas gadījumā. Edited May 25 by Biete Link to comment Share on other sites More sharing options...
osscar Posted May 26 Share Posted May 26 (edited) es saprastu to visu ņemšanos, ja tā padziļinātā kopšana paildzinātu būtiski ķēdes mūžu - bet cik esmu novērojis - visas ķēdes man izvelk apm. tos pašus 3k km - vidējās klases, lētās, sram, kmc, shimano - neviena nav baigi ilgspēlējoškā. redzeš cik tā cues linkglide izvilks - it kā domāta 'eļektričkām" vajadzētu būt dzīvīgākai Brīvdienās sanāca biku izvizināties + vivi jaunos tuvrētājus dabā aplūkot protams somas man tika sakrautas un tikai 1 spieķis man aizgāja uz 80 km tātad 25% nomainīti - jo šis bija 9 tais// un kait kad būs dakšu "cage" stiprinājumi ar somām japamēģin, kā nopirku - neesmu pat testējis. Edited May 26 by osscar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
binary Posted May 26 Share Posted May 26 Pirms 58 minūtēm , osscar teica: Brīvdienās sanāca biku izvizināties + vivi jaunos tuvrētājus dabā aplūkot Tas dzeltenais skočs uz grīdas un pāris āķi pie sienas (bildē nav redzami, bet gan jau kaut kur augstāk pāris gabali ir) - miljardus vērts projekts, kas ar atlaidi izmaksāja miljonus? Jebšu tur pat āķu nebija? Link to comment Share on other sites More sharing options...
osscar Posted May 26 Share Posted May 26 āķi ir , pat ar drāza trubas galu uzmauktu - lai aploci neskrāpē + saliekamie beņķi.vienkārši nebija jēgas karināt - jo patukš + somas negribējās ņemt nost. plus vēl ir papildus strapes lai var pakļas ratu piestrapēt, bet tas varbūt fetbaikiem aktuāli jo viņi var neielīst gropē. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
138 Posted May 26 Share Posted May 26 pirms 6 stundām , binary teica: vērts projekts Viens beņķis + āķis + skočs + dārza truba izmaksāja ap 3000 (no kuriem no Latvijas budžeta ap 450), visi kopā drusku virs ļama (no mūsu kabatām ap 180 000, t.i. 10 centi no vidējā iedzīvotāja). https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/17.05.2024-velostativus-jaunajos-elektrovilcienos-saks-ierikot-lidz-vasaras-beigam-visos-uzstadis-gada-laika.a554414/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
binary Posted May 26 Share Posted May 26 pirms 4 stundām , 138 teica: visi kopā drusku virs ļama (..), ko varēja izmantot citiem mērķiem, ja uzreiz būtu izdarīts kā nākas, nevis kā pagadās un tā, lai būtu jāpārtaisa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
138 Posted May 26 Share Posted May 26 Nenoliedzami, bet par kārtām mazāks sīkums uz citu nesaimniecisku darbību vai otkatu dievzemītē fona. Cepties par šo ir kā cepties ka tantuku veikalā uz vienu eiro apskaitīja kamēr šim pašam tantukam skameri desmit štukas novilkuši. Un vispār vilcieni smuki, ērti, klusi un ātri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osscar Posted May 29 Share Posted May 29 nemaz nezināju ka bija 12 sachs/sram 12 speed hubs, mega smags, neizdevies, bet interesants https://www.ss.lv/msg/lv/transport/bycycles/classical-ordinary/bdmjkx.html#photo-1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 29 Author Share Posted May 29 Tagad jau izskatās ka lielai daļai tādu 'nopietnāku' tūristu velo nāk ar Pinion ātrumkasti. Cenas tik tādas neinteresantas. Kautkādi graveļi tik pa lielam ar Titāni rāmi, kas uzreiz jau saknē padara to velo dārgu. Varbūt jāpiesakās tajos 'velo būvēšanas' kursos un jāuzmetina sava versija 😂 https://www.adambowie.com/blog/framebuilding/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
osscar Posted May 29 Share Posted May 29 (edited) jā cena tur kosmoss..ar ātrum kārbām jau sen niekojās, šķiet hondai pat bija sacīkšu mtb savā laikā ar kārbu, bet popularitāti tās nieguva - laikam jau svars, rāmji specifiskie , cena un lietderības koef. dara savu... https://www.cyclingabout.com/inside-the-revolutionary-honda-bicycle-gearboxes/ Edited May 29 by osscar Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 29 Author Share Posted May 29 Jā, viņam Youtuba kanālā ir daudz video ar info par dažādām kārbām, rumbām utt. Man liekas ka viņš nonāk pie secinājuma ka tās kārbas ir labākais risinājums visādiem 'bikepacking' un ceļošanai. Labs kanāls īstenībā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osscar Posted May 29 Share Posted May 29 komplektā ar siksnas piedziņu gan jau neprasa baigo kopšanu, bet ja ceļo apkārt un tā kārba noklājas - tad ir problēmas, jo salabot to diez vai kāds varēs...atšķirībā no klasikas. ...cik skatos daudziem ceļotājiem dod par velti "testēt/reklamēt" tos velo, tapēc arī brauc, paši jau nepērk vairums gadījumos... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 29 Author Share Posted May 29 Tik jautājums vai tā Pinion kārba noklājas? Skaidrs ka viss reizēm saluzt, bet nu cik tas risks reāli ir liels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigus Posted May 29 Share Posted May 29 pirms 7 stundām , osscar teica: cik skatos daudziem ceļotājiem dod par velti "testēt/reklamēt" tos velo, tapēc arī brauc, paši jau nepērk vairums gadījumos... Savulaik vienam velotūristam no youtube planetāra atrumkārba noklājas (vajadzēja metināt, lai varētu vispār kustēt) kkur Meksikas miestā. Atrada vietu, kur sametināja. Tjip Vacijā mūža garantija tai rumbai, aizsūtija, protams šis nebija tas gadījums, nacās maksāt. Skaitas arī ļoti izturīgas, bet redz gadās šādi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigus Posted May 29 Share Posted May 29 pirms 9 stundām , osscar teica: nemaz nezināju ka bija 12 sachs/sram 12 speed hubs Bija arī 14. Tas, ka mūsdienās 12, man arī jaunums. Iz vēstures nedaudz : The 12-speed Sachs Elan was the first hub gear with 10 or more speeds in the market (1995–1999). It was considered heavy and plagued with quality issues, and was discontinued after a few years. The 14-speed Rohloff Speedhub hub gear, introduced in 1998, has a range exceeding 5 to 1, and is thus comparable in range to 24, 27 and 30-speed derailleur systems (with 3×8, 3×9 and 3×10 cogs front and rear), since the latter have three overlapping ranges often with only about 14 distinct gears. As there is no overlap with the Speedhub, the hub gear has only two shift directions (up and down), compared to front and rear derailleur gears where two shift operators with two shift directions are needed to shift through all gears. The 11-speed Shimano Alfine 700 hub gear, introduced in 2010, has a gear range exceeding 4 to 1, comparable to 20-speed derailleur drive-trains, and internals running in an oil bath, for greater mechanical efficiency. Link to comment Share on other sites More sharing options...
138 Posted May 29 Share Posted May 29 Pirms 4 minūtēm , Aigus teica: Bija arī 14 Ir. Rohloff joprojām tiek ražots. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigus Posted May 29 Share Posted May 29 Kāds ričuks ir komplektēts ar 14nieci pārdošānā? Link to comment Share on other sites More sharing options...
138 Posted May 29 Share Posted May 29 Pirms 1 minūtes , Aigus teica: Kāds ričuks ir komplektēts ar 14nieci pārdošānā? https://www.rohloff.de/en/service/search/bike-finder Link to comment Share on other sites More sharing options...
osscar Posted May 30 Share Posted May 30 tikai cena kosmoss ja ar shimano nexus/alfine salīdzina. mūsu platuma grādos retums :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigus Posted May 30 Share Posted May 30 Es kopumā neatbalstu šadus velo ar planetārajam rumbām (no pieredzes). Apkopē nenormāls čakars. Vairāk mīnusu nekā plusu. Shimano nexus 7 laboju un eļļoju. Detļas atsevišķi gandrīz nav un tikai ārzemju veikalos. Man gan izlīdzēja viens veloserviss. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osscar Posted May 30 Share Posted May 30 es arī nē - jūtami zema lietderība dažos ātrumos + izteikti skaļas citos...ok ja jauna, tad gan jau nekādu baigo apkopi neprasa ja ekspluatē/slēdz ātrumus pareizi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Posted May 30 Author Share Posted May 30 Uz pilsētas velo jau viņi diezgan populāri, nu vismaz te pie manis. Lielākā daļa cilvēku jau nedz grib, nedz māk kautko paši darīt. Kautkāds Nexus/Alfine tādā ziņā ir daudz ērtāks. Plus/mīnus sēdies un brauc. Nomainīt trosīti, pieregulēt bremzes utt, tāpt lielākā daļa ved velo uz servisu. A tur kautkādi 150 stundā par darbu un neviens nekur nesteidzas, zem stundas nekas nenotiks. Ja jau jāved uz servisu, tad kāda starpība vai tur ātrumi rumā vai ar pārslēdzēju. Rumbā arī vienkāršāk lietot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now