Jump to content

Shimano GRX


AndrisBB
 Share

Recommended Posts

AndrisBB

Viss ir atkarīgs no svara, ātruma, kalna slīpuma utt.

Un jā, viena poda GRX bremzes ir 'uz robežas' ja brauc ilgāku laiku no normāla kalna, kur nākas visulaiku piebremzēt.

Protams var atrast labākus rotorus/klučus un situāciju mazliet uzlabot.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Šis jau bija sagaidāms, kopš viņi paziņoja, ka ir nopirkti.

 

Tagad jādomā par alternatīvām.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

osscar

nu man kamoot kaut kā neizgāja + sāka naudu prasīt :D es laikam žīdīgs šajā jautājumā- parasti slieku maršrutu google maps + pajoriģēju skatoties jāņa sētu, jo google bieži dzen šortkatous caur privātmājām vai pļavām :D tad pārmetu uz gpx un izmantojo bikegpx appu un paštaisīto karti reizēm braucot . 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

"Lielā" pasaules paka jau bij tikai ap 30 naudām, nekas īpaši dārgs, pietam vienreizējs maksājums.

Salīdzinot ar citiem tās kartes bij diezgan labas, visi interesantie maršruti atzīmēti, ar bildēm utt. Reti kad piemēram kautkādas kalnu takas vai veloceļi redzami iekš Google Maps, vēl jo mazāk citās kartēs. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , osscar teica:

google bieži dzen šortkatous caur privātmājām vai pļavām

Kāds tam mīnuss? Suņi?

 

 

Link to comment
Share on other sites

osscar

suņi arī :D bet ir bijis ka galā piem. ceļš aizaudzis un jāstumjās caur mežu...tā jau parasti ļaudis saprotoši un kad pajautāju vai var te cauri izbraukt - tad atļauj parasti - jo ir situācijas, kad tuvumā nav cita izbraukšana piem.  bet bieži vien ir, bet google plāno caur īsāko ...caur mājām

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 4 stundām , AndrisBB teica:

Reti kad piemēram kautkādas kalnu takas vai veloceļi redzami iekš

Organic Maps?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)
Pirms 10 minūtēm , versatile teica:
pirms 5 stundām , AndrisBB teica:

Reti kad piemēram kautkādas kalnu takas vai veloceļi redzami iekš

Organic Maps?

Laikam neparizi izteicos, iezīmēti ta varbūt ir, bet neļauj plānot maršrutu pa viņiem vai arī nav pilnīgi nekādu 'ielas skatu'.

 

Nu jā un protams pēc plānošanas, lai normāli sinhronizējas ar velokompi.

 

Komoot tadā ziņā jēzīgākais, kas pieejams.

Ganjau tik traki nebūs un kādu laiku dzīvos, bez nekādām īpašām izmaiņām.

 

LV gan izskatās ka ne pārāk populārs, ja arī pievienotas kādas bildes, tad nevis pašas takas/ceļa, bet kautkādu objektu. (pārsvarā)

Edited by AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 23 minūtēm , AndrisBB teica:

neļauj plānot maršrutu pa viņiem

ļauj. Tieši tāpēc izmantoju.
Cita štelle, ka dabā ne visas tās taciņas var atrast. Cīrihes nomalē sanāca drusku pamaldīties, kamēr īstās trepes uz Uetliberg atradu.

 

Pirms 23 minūtēm , AndrisBB teica:

nav pilnīgi nekādu 'ielas skatu'.

tas gan nav, bet plānošanas stadijā jau tāpat pie datora sēdi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)

Jāpamaina laikam būs kasete, kautkādu 11-50 un tad priekšā iespējams 42t (vai jāpatur 40t), tikai nekāda lielā izvēle jau nav.

 

Shimano Deore M5100 £55 625gr

Sunrace csmx80: £80-100 518gr

ZTTO: £80 368gr

Garbaruk: £200 314gr

 

Jāpamēģina laikam to ZTTO, lētāka/vieglāka un zobratu izkārtojums mazliet interesantāks liekas.

Varbūt līdz nākapirmdienai atnāks, kopā ar citiem loriņiem.

 

https://vi.aliexpress.com/item/32901149094.html 

 

 

 

           
Garbaruk Sunrace csmx80 Shimano M5100 ZTTO Shimano SLX M700 Shimano M8000
11 11 11 11 11 11
13 13 13 13 13 13
15 15 15 15 15 15
17 18 18 18 17 17
20 21 21 21 19 19
24 24 24 24 21 21
28 28 28 28 24 24
32 32 33 32 28 28
36 36 39 38 32 32
42 42 45 44 37 37
50 50 51 50 46 46
           
314 518 625 368 486 455
Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

osscar

ztto pēdējās 4 alumīnija - tās nodeldēsi ātrāk, ja bieži izmanto tos pārnesumus...ne par velti parasti pēdējo vai pēdējās divas no ALU izgatavo...

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu ja gadu izvelk, tad jau vajadzētu būt OK.

Priekšējais zobrats jau man ar no alumīnija, pa lielam līdz šim nekas nav noticis.

Link to comment
Share on other sites

osscar

viss jau atakrīgs cik pa gadu nobrauc km :D 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)

Es jau labprāt ņemtu ko citu, bet tad atliek Shimano M5100 vai SunRace csmx80.

Nu ja nodils baigi ātri, tad uzliks to Shimano, vai arī atgriezīšos pie 11-46. Tur lielāka izvēle.

Bet nu nepamēģināsi - neuzināsi, varbūt tā ZTTO ir pilnīgi OK.

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

osscar

ja tos pēdējos pārnesumus dien dienā neizmantosi - gan jau būs ok. man arī priekšā alu zobrats,aļika :D kaut kādi 3000+km pagaidām iet ok. Ir jau rezerve plauktā, būs kaut kad jāuzmet aci - cik ta nodilis ir ja salīdzina ar jaunu. 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)

Nu jā, visu laiku ja braukāju ar 38t priekšā un 11-42 aizmugurē, bet tas no kalna minot sāk kautkā palikt par 'īsu', plus ja gribās 'optimizēt', lai mazāks ķēdes lenķis, tad lielāks zobrats mazliet nobīda ķēdi uz vidu (mierīgi braucot).

Bet ja uzliek 40t vai 42t, tad atkal 'zemākais' robs reizēm nepietiek.

 

Tapēc domāju jāpamēģina kā ies ar 11-50.

 

Plus jāsāk mazliet 'gudrāk' pieiet pie izbraucieniem, un turēties iekš Zone 2. Savādāk es te nominu kautkādus 15km pret kalnu zonā 3/4 (145 - 170HR) un pēctam atkal ripoju atpakaļ lejā no kalna, kas pavisam viegli 110HR.

 

Jāsāk laikam kautkādas 2 reizes nedēļā (teiksim otrdien/ceturdien) izmest 1h+ stundu braucienus, bet ar grūtākiem intervāliem, teiksim 20 min iesildīšanās + 4x5min 160HR+ intervālus.

Un tad sestdien/sētdien kautkādus 2/3stundu bracienus, bet neizejot no Zone 2 (130 - 145HR).  

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Kazarms
Posted (edited)
pirms 8 stundām , osscar teica:

nu man kamoot kaut kā neizgāja + sāka naudu prasīt

Tam ir domāts plugins, kas ļauj nokačāt GPX tāpat. :D 

 

Komoot lielākais bonuss ir, ka ar pāris klikšķiem var sataisīt GPX, ko iemest velodatorā un braukt. Visu citu, ko esmu mēģinājis, ir čakarīgāk. Bet tāpat jau velk cauri pagalmiem un neceļiem, tomēr tas ir ārstējams - jāpiedalās OSM zīmēšanā. 

 

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Jāsāk laikam kautkādas 2 reizes nedēļā (teiksim otrdien/ceturdien) izmest 1h+ stundu braucienus, bet ar grūtākiem intervāliem, teiksim 20 min iesildīšanās + 4x5min 160HR+ intervālus.

Un tad sestdien/sētdien kautkādus 2/3stundu bracienus, bet neizejot no Zone 2 (130 - 145HR).  

Pārcepsi. Ok, ja turies zem sliekšņa, tad tā, bet ja ej virs, bez kārtīgas bāzes intervālus maukt 2x nedēļā bezjēdzīgi.Pie tam, jēga ir, ja intervālu garumu maina, maisa atkārtojumu skaitu utt. 

Drīzāk jau tajā garajā 3h braucienā var diži neiespringt uz pulsu un vienkārši braukt. Neejot galējībās, protams.

 

Mana pieeja ir 1x intervāli, garais, mežs, kas ir ar kaut kādu intensitāti, bet nestrukturēts un pārējais lēni. Maisu kopā skriešanu ar braukšanu, līdz ar to 1 nedēļu intervāli uz velo, otru skrienot.
Nedēļa izskatās apmēram tā:
Pirmdien - skrējiens Z2 +/- 1h

Otrdien -skrējiens Z2-Z3 apakša 50 min + kāpinājumi (strides) vai velo mežs 1h30m

Trešdien - Velo Z2 1h-1h30m vai skrējiens Z2 50min

Ceturtdien - Intervāli - parasti ap slieksni 3x10-12min vai VO2 4-6x 3-5min

Piektdien - Velo Z2 1h-1h30m

Sestdien-Brīvs

Svētdien-Garais velo 3-4h Z2, reizēm Z3, neiespringstu speciāli bremzēt. Ja skriet, tad 1h30m-1h45m arī neiespringstot par pulsu, bet netrakojot.

 

Attiecīgi maisu tā, ka sanāk 3x skriet un 3x braukt vai pēc brīvā laika un lietus esamības. :D 

Edited by Kazarms
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)
Pirms 10 minūtēm , Kazarms teica:

Komoot lielākais bonuss ir, ka ar pāris klikšķiem var sataisīt GPX, ko iemest velodatorā un braukt.

Uz Karoo pat nekas nav jāmet, automātiski sinhronizējas.

Bet ja ļoti gribas, tad var uzlikt kamoot appu uz paša velodatora, bet tas tā, ne īpaši liela jēga.

Pirms 10 minūtēm , Kazarms teica:

Pārcepsi. Ok, ja turies zem sliekšņa, tad tā, bet ja ej virs, bez kārtīgas bāzes intervālus maukt 2x nedēļā bezjēdzīgi.

Nu kautkas jau jāpamēģina nākamās 4 - 6 nedēļas.

Ja nedarbosies, mēģinās ko citu.

Man tā mode vienmēr mīties/skriet 150 - 160 diapazonā, visu laiku nākas sevi piebremzēt.

Bet nu kā saka visgudrais internets, tad tas vissliktākais scenārijs. Ātri iztērē enerģiju, ilgi atjaunoties un nav poietiekoši grūti, lai būtu kāds progress, plus īpaši arī netrenē bāzi. 

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Arī Garminam var Komoot appu uzlikt un maukt pa taisno, bet nu jēga maza.

 

Tas, ka visu laiku dzīvot kaut kādā Z3 (lai, kur nu viņa kuram būtu), ir bezjēdzīgi ir fakts. Tas vairāk ir saistīts tieši ar atjaunošanos, bet nav arī tā, ka tur nedrīkst braukt vai skriet. Tam ir sava vieta, īpaši jau mums amatieriem nesajukt prātā no tās lēnās vilkšanās. Šad tad vajag pabraukt, tāpēc es tieši to garo arī braucu daudz neiespringstot, ka tur sanāk iebraukt Z3 apakšā vai drusku augstāk uz kāda pampaka vai meža takas, ka tik nav tā, ka močī visu braucienu.

 

Galvenais points ir, ka bāzei ir jābūt pamatā, nav jēgas, ka ir daudz intervāli, bet maz bāzes. Un nav jēgas vienādiem intervāliem katru nedēļu, jo rumpis pierod un tas vairs nedod vēlamo treniņefektu.

 

Un švaki vai būs kaut kāds baigais efekts 4-6 nedēļās, tik ātri progress notiek tikai pilnīgiem iesācējiem. 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)

Nu 4-6 nedēļas tapēc ka parasti es uz to laiku kautko pamēģinu, tad nedēļu nedaru pilnīgi neko, pēctam atkal 4 - 6 nedēļas kautko mazliet citu vai jaunu.

Tagad nedēļa kad nekdaru neko 😂

 

Iepriekšējās 6 nēdēļās ar kautkāds neliels progress - vidējais nobraukums dienā pacelts no 15 uz 20km (vidēji no 100 uz 140km nedēļā, 3 - 4 braucieni), vidējais ātrums plus kautkādi 2 km/h. Vidējais HR ar mazliet nokrities.

Nu vēl 6 nedēļas pirmstam pārsvarā uz velotrenažiera skatoties Youtūbe 😂

Nākamās nedēļās jāpaceļ līdz kautkādi 200km nedēļā, bet tad pa wīkediem jābrauc mazliet garākus braucienus.

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Nekādi baigie jaunmi nav, bet iepirku Lidla (crivit) lielo pumpi. Bija pa kaut kādi 7.99 eur. Pirmais iespaids, ka ir OK.

Gara šļauka, kuru var smuki nostiprināt uz paša pumpja glabāšanai, dubultais uzgalis, ir vēl speciāls nodalījums, kurā ir uzgalis bumbai, kādam piepūšamam matracim. Manometrs arī it kā rāda tuvu patiesībai.

Galvenā doma bija, ka kaut ko vajag aizvest pie sievas vecākiem, lai tas SKS nav jāvizina katru reizi līdzi, vai arī lai nav tur ar mazo jāmocās. Pa to naudu būs perfekts. Iespējams, derētu arī kā pamatpumpis vispār jebkuram.

145111955_WhatsAppImage2025-06-03at15_34_16.thumb.jpeg.14e6840f9ef0851e2767b5a8111d0e3d.jpeg1894489479_WhatsAppImage2025-06-03at15_29_42.thumb.jpeg.c8f5523485f961c047ce717046d54611.jpeg

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Es ar tādu Lidlā kautkad senāk biju nopircis. Caurums izsprāga kautkur apakšā.

  • Patīk 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 18 stundām , osscar teica:

ztto pēdējās 4 alumīnija - tās nodeldēsi ātrāk, ja bieži izmanto tos pārnesumus

Palasot netu, aktuālāka problēma varētu būt ka tie alumīnija zobrati ir vienkārši biezāki, salīdzinot ar dzekzs. 1,5mm vs 2mm. Rezultātā ja ķēde ir mazlet slipa, tad diezgan eecīzi ir jāpieregulē pārslēdzējs, lai nekāptu uz nākamā zobrata.

Link to comment
Share on other sites

Manometrs jau līdz 11atm/bar. Nez, jāpamēģina. Jāskatās, vai es kādā esošajā riepā varu tik daudz pūst, nav šosejnieces pašlaik.

Bet tad varbūt arī tā plastmasas sasprāgs :) kā jau @AndrisBB

Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 45 minūtēm , ju teica:

Nez, jāpamēģina. Jāskatās, vai es kādā esošajā riepā varu tik daudz pūst, nav šosejnieces pašlaik.

Pumpim jau it kā vienalga, vai galā ir riepa vai vienkārši korķis.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Cik reizes tad tu nospiedīsi to pumpi ar korķi galā, lai reāli izmēģinātu darbību?

Link to comment
Share on other sites

binary

Vienu :D Nu lai pārbaudītu, vai pumpis "nesadalīsies reizinātājos", varētu pat pietikt.

Kas varētu traucēt piepumpēt līdz 6bar?

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Skatoties manometrā ar aizbāztu pumpi dabūsi vērtību, cik vari ar savu svaru izspiest. Slinkums rēķināt spiedienu atkarībā no virzuļu (korķis un pumpja virzulis) izmēriem. Poblēma, ka tādam eksperimentam jēga nekāda un spiediens tur nepaliek, jo nav pa vidu ventīļa un "trauka", kur spiedienu taisīt. Pumpis vienkārši spiedīs atpakaļ.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Sliktākais jau droši vien tas, ka tas caurums izsprāgst tieši tad, kad vajag braukt 😂

 

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Šosejas riepas pumpējot varbūt (cik tur tagad aktuālie cipari modē?), MTB 1.5-2 atmosfēras gan jau izturēs. :D

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Posted (edited)

Bildē jau kaukāds CX veidīgais.

Tur jau vajag 2.5 - 3.0 bārus, uz ceļa pat virs 4.

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Nu jā, tur kādus 2.5 turu. Vairāk man nevajag. Pat pa asfaltu ir OK. 

Kaut kad uz vienības braucienu uzlieku šosejas riepas, tad tur vairāk tiek. 

Pumpis kā tāds jau it kā OK, bet pati šļauka tāda pamīksta šķiet, ja salīdzina ar to pašu SKS, tās var uzpūsties :)

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pa 'brīvdienām' kamēr biju prom, tikmēr ķīniešu kasete tā arī nav atnākusi.

Bet citi loriņi ir klāt, aka neliels bling.

 

Garbaruk GRX 'rāmīts', lai var uzlikt 11-51t kaseti + spīdīgāka ķēde. Itkā jābūt 'aurora' krāsā, bet nu tā krāsa visai vārga (esmu vīlies 😂 ).

Esošā GRX rd-rx812 pārslēdzēja maksimums pēc specenes ir 11-42, bet 11-46 ar OK strādā. 51t nekādu cerību.

Garbaruk rāmīša vieta itkā varēja nopirkt GRX rd-822 12-ātrumu aizmugurējo pārslēdzēju, tam ar 'garo' rāmīti jau no rūpnīcas maksimums 51t un strādājot pilnīgi mierīgi arī ar 11 ātrumu slēdžiem un kaseti.

Cits variants ko biju izpētijis ir ka derot arī rāmīts no Deore XT, pat lētāk sanāktu, bet kad izlasiju kā tā arī var, tad bij jau pasūtīts no Garbaruk.

Redzēs kā darbosies.

 

Nu jā vietējā veikalā vēl atradu 11-51 Deore kaseti.

 

PXL-20250609-145224254-MP.jpg

 

PXL-20250609-175130710.jpg

 

 

  

 

Nebūtu viņas tik nejēdzīgi dārga, varētu uzlikt kādu no šīm

https://www.kmcchain.com/en/product/bicycle-chain-dlc11-11-speed

 

kmc-x11sl-dlc-01-1484048015279-1fv2sjaz0

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

osscar

Baigā cilpa pārslēdzēja trosei- tik garu vahag?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Komoot lietotāji, man radās nūbisks jautājums: kā es varu no telefona app saglabāt jaunu route tā, ka citi var to redzēt?

Spiežu record, braucu, spiežu finish, redzu zem sava 

profile->tours->completed, atķeksēju visibility kā public, bet neredzu routes sadaļā.

Un tad es atradu atbildi, un tā ir nē:

Žēl.

 

Ir kāda aplikācija, kur kaut ko tādu var darīt, un kas nav strava?

 

Komoot home sadaļā, jā, es redzu, ka kāds manā apkārtnē šodien vai vakar went kaut kur, bet visa tā sadaļa ir tāda instagramīga influenceru un cita spama miskaste un es neredzu kā tur kaut ko varētu filtrēt. Jā, vēl var sekot cilvēkiem vai sameklēt viņus ar meklētāju un tad profilā redzēt, kur viņš braucis vai plānojis braukt. Bet tas nav tas. Mans ideālais komoot būtu tāds, kur es varu vienkopus redzēt visus publiski saglabātos cilvēku veiktos vai plānotos maršrutus un varu tos filtrēt pēc, piemēram, garuma, most recent, fastest, utml., un citi tāpat var redzēt manus.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 11 stundām , osscar teica:

Baigā cilpa pārslēdzēja trosei- tik garu vahag?

Man viņa visu laiku tāda bija, tik bij 'chainstejam' pa otru pusi izvilkta. Pēct tam kad pārliku parzlēdzēju, tikai pamaniju kašoreiz otrādāk un slinkums bij pārlikt atpakaļ.

Diezvai tās cilpas garums kautko maina.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...