Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

Mums jau pamatskolā bij jāzin svarīgākās ceļa zīmes, un bija pulciņš, kur pie darbnīcu onkuļa varēja csn apgūt, jau 6. klasē ieguvu mopēda tiesības, 16 gados moča. Tā kā fāters un krusttēvs bija profesionāli šoferi, arī smago tehniku apguvu agri, kad varēju pedāļus aizsniegt :)

Laukos var mīt jebkurš, bet dzīvā pilsētas satiksmē noteikumi un attiecīga apliecība būtu katram jākārto.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , aoma teica:

Mums jau pamatskolā bij jāzin svarīgākās ceļa zīmes

Tagad arī skolās māca. Meitai skolā bija, jau dažus gadus atpakaļ, kas gribēja varēja arī velosipēda tiesības nokārtot.

Link to comment
Share on other sites

Mani bērni sen skolu beiguši, nav info, mazbērni ar opi par skolu nerunā, bet kurš lapsis vai mobilais krutāks :D

Link to comment
Share on other sites

marrtins

Kā tur bij tas teiciens... Tu tomēr dzīvo sabiedrībā... :sarkasms:

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

2021.08.13. , 23:48, Racer teica:

Aizgājāt velo vs autorasti. Ja ieviestu obligātās velotiesības, daudzi jautājumi vienkārši pazustu.

Drīzāk autorasti,"itkā profi uz fūrēm", kas neievēro ceļa zīmes . kur viņiem jāpstājas, attēlā ar melnu atzīmēts, kur slimi cilvēki ignorējot satiksmes noteikumus tupi nostājas. Man ir bijis tur 4X ,ka dauņiem braucot laukā pa vārtiem brutāli tiek ignorēta ceļa zīme "Dodiet ceļu"

image.png

Labots - Edis7
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

 Tev vispirm ir jāpalaiž veļuks uz celiņa nevis tupi jānesās kaukā pa vārtiem no privātas teritorijas lai pārredzētu A7, saproti, ir ceļu sat. noteikumi un tādēļ ir uztādītas ceļa zīmes.

 

Link to comment
Share on other sites

Vai arī tu būsi no tādiem labs cilvēkiem, lai piem. , kā attēlā lai"labāk pārredzētu" ignorējot zīmi nostāsies  galv.ceļa  braukšanas joslā lai veiktu kreiso pagriezienu ?  :D

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Edis7 teica:

Drīzāk autorasti,"itkā profi uz fūrēm", kas neievēro ceļa zīmes

Tu vari atrast vēl 100 piemērus, bet pretīm būs 10000 piemēru, kur velosipēdisti neievēro. Problēma jau ir iekš tā, ka daudziem velosipēdistiem vispār nav poņas par Ceļu satiksmes noteikumiem, nevis tāpēc, ka viņi būtu pofigisti, auto nīdēji, vai vēl dajebkas. Vienkārši neko nezin un nesaprot - brauc uz čuju un ar pārliecību, ka velo ir primārs. :(

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Man ir pietiekams stāžs un pieredze, gan auto gan velo, gan ūdens transp līdz. vadīšanā/braukšanā.. Neesmu nevienā no "frontēm". Vienk. ievietoju forumā ikdienas epizodi par truliem "profiem fūreniekiem". Es neuzvelkos, kad tur (attēlā no benzīntanka) Balzaka gadu vecuma kundzītes  savu auto pohujā vizina ārā, bet saduroties ar fūri sekas dažam braucējam var būt letālas.

 

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 38 minūtēm , Racer teica:

brauc uz čuju un ar pārliecību, ka velo ir primārs

vot tādus gribas sist :D diemžēl mūsu sabiedrībā tā nav pieņemts un var rezultēties ar gauži nepatīkamām sekām :D

Labots - x_rays
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Racer teica:

Tu vari atrast vēl 100 piemērus, bet pretīm būs 10000 piemēru, kur velosipēdisti neievēro.

Cenšos no loģikas viedokļa visu izprast. Pieņemot arī vadītāji ar stāžu izprot,ka c.zīme "Dodiet ceļu" ir uzlikta "nedaudz par ātru" un piebremzē pirms A7lielceļa un vispirms nočeko celiņu.  Nezinu, bet vai  ir reāli pašvaldībai palūgt veikt šādas izmaiņas(attēlā) lai uzbūvē g.pāreju. Pieņemu, ka tas mobilizēs fūru vadītājus, kur brauc ārā no tanka teritorijas. Faktiski, (attēlā ar g.zilo) fūrēm tur tusiņa vieta un virzienā (orandž.kr .bult.)visiem ārā braucējiem nosedz redzamību no celiņa.

897081083_Ekrnuzmums(470).png

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Daudzos gadījumos ''vajag pērienu'' tiem kas marķē ceļu ( zīmes , krāsojums). . Paskatāties kādā attālumā no tā celiņa ir ceļazīmes un kur ir horizontālais marķējums uz ceļa? Ja burtiski piesienas likumam, tad galvenais ir tik tā šoseja. Neba par velti , ja nopietnas avārijas, ceļu policists skraida ar mērlentu. Ja būs labs advokāts tad var bilde, kas pirmajā bŗīdī izskatās viennozīmīgi, var pagriezties ar kājām gaisā. 

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , Edis7 teica:

Man ir pietiekams stāžs un pieredze,

No tiem laikiem, kad horizontālie ceļa apzīmējumi nebija plaši izplatīti.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Es ar tur nekādu katastrofālo problēmu neredzu. Stātos pie līnijas, fūrei jau nekāda lielā izvēle nav, neko tu tur nepadarīsi ka viņa gara, velosipēdists var pagaidīt 2 min, kad fūre aizbrauc un problēma atrisināta. Cik tad tās fūres tur pieži brauc?

 

To daļu, kur velojosla krusto ielu, gan varēja kautkādu zilu, sarkanu, zaļu vai jebkādā citā krāsā nokrāsot, lai labāk var ievērot.

 

Link to comment
Share on other sites

Kā man patīk lasīt Andra tekstus. Čalis gudri spriež kādā krāsā vajadzētu krāsot ceļa horizontālās līnijas, atrodoties simtiem kilometru no Latvijas.

Žēl, te neviena nav no kādas Kanādas provinces, būtu interesanti uzzināt viņu viedokli :D

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Es ar nesaprotu kāda starpība no tā kur es atrodos? 

Es jau nesaku kādā krāsā līnijas varētu nokrāsot, bet visu velojoslu, kas krusto ielu. Pēc manas pieredzes tā vieglāk ievērot. Tak tajā Vanšu tilta renderējumā viņa ar ir zila.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pietiekoši daudz te no populārajiem tēliem neatrodas LV, daži pat moderē. Kātad var moderēt ar nepareizo redzes leņķi?

Tev ar kautkāds Baltkrievisks redzes leņķis.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

marrtins
Pirms 5 minūtēm , kreizā Kāja teica:

Redzes leņķis skatoties uz Latviju un vietējiem kreņķiem

Reizēm, izzoomojot, ir labāk redzama kopaina - netraucē visādas drupačas...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 6 minūtēm , kreizā Kāja teica:

daudz mašīnu, ļoti daudz cilvēku,

Ļoti mazticams scenārijs. Jāsāk ar to ka cilvēki LV būtiski vairāk nekļūs, tātad arī mašinu vairāk nebūs.

Izmešu un piesārņijuma dēļ mašinu daudzums samazināsies vēl vairāk, jo vienkārši finansiāli nebūs izdevīgi uzturēt auto, vismaz pilsētā. Nodokļi un mašinas cena vienkārši piespiedies vainu braukt ar sabiedrisko, vainu velosipēdu.

Es uz darbu pirmstam braucu ar velo nejau tapēc ka auto nebūtu, bet tapēc ka ātrāk un ērtāk.

Ar auto no rītiem vēl bij OK, bet vakarā vismaz stunda korķī garantēta, ar autobusu vispār 1.5 stundas, un tas no vienas pilsētas malas uz otru.

Ar velo 20 - 30 min atkarībā no vēja virziena un enerģijas līmeņa. Pietam garantēti, ja izbrauc 7:30, tad zini ka 8:00 bīsi darbā. Ar auto, varbūt 8:00, bet varbūt 9:00.

Plus no rītiem lieliski var pamosties un ar svaigu galvu darbā. Pavisam cita saj;uta un strādāšana/produktivitāte.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Un kam tās 4 joslas vajadzīgas? Lai tušņi varētu korķos sēdēt un kurināt bezjēdzīgi degvielu?

Rīga nav tik liela, lai būtu vajadzīgas 4 joslas, plus ja būtu jēdzīga veloinfrastruktura, tad no vienas puses uz otru varēt aizbraukt 30 min. 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Andri, Tu nesaprati.

Biedrs, acīmredzot, ir no welkomistiem, un, ja Rīgā tusē 0.7-0.8 mio, bet Honkongā ~7.5mio, tad vari sarēķināt, cik migrantus šamais plāno ievilkt.

Nebrīnītos, ja būtu doļā iekš belavia. tfu tu.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 4 minūtēm , kreizā Kāja teica:

Pretējs piemērs Hanoja, platas ielas

Nu tik pat labi var atrast arī vēl pretējāku piemēru - Amsterdama vai jebkura cita liela pilsēta NL, lielākais iedzīvotāju blīvums Eiropā. Lielāka daļa braukā ar velo, uz jebkādu darbu/veikalu utt. Nav ne sastrēgumu, ne negadījumu.

Visi laimīgi.  

Kam vajag, tas brauc ar auto, nav jau aizliegts. Vienkārši NL viņi iegulda milzu izdomu plānošanā, gudrā satiksmes regulēšanā utt, pati advancētākā pasaulē. Tava Hanoja ir aizvēsture no plānošanas viedokļa, tapēc arī haoss.

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

shadow118
Pirms 2 minūtēm , kreizā Kāja teica:

līdz Hanojai vai Honkongai tur ir kā ar kājām līdz Mēnesim.

Hanojā iedzīvotāju blīvums ir uz pusi mazāks kā Amsterdamā (2300 iedz./km² pret. 4439 iedz./km²) un pat nedaudz mazāks kā Rīgā (2483 iedz./km²), kamēr Hong Kongā ir 7140 iedz./km²

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Skaidrs, Kreizā Kāja grib Hanojas haosu :D

 

Vai arī Honkongas blīvumu, tik aizmirst piebilst ka gandrīz nevienam tur nav mašinas (procentuāli)

Link to comment
Share on other sites

shadow118
Pirms 3 minūtēm , kreizā Kāja teica:

Ja Tu tur būtu kaut reizi bijis... nekad nespētu kam tādam noticēt! Tur ir 

blīvums 9 326,3/km²

https://lv.wikipedia.org/wiki/Hanoja

 

Google laikam izmeta skaitļus uz visu aglomerāciju kopā (pēc tam paskatījos, >3000 km² ir tā bik daudz), nu tad sanāk apmēram uz pusi vairāk kā Amsterdamā

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Angliskajā versijā 3X mazāki skaitļi

 • Urban
 
3,962,310
 • Urban density 14,708.8/km2 (38,096/sq mi)
 • Metro
 
19,795,895
 • Metro density 662.1/km2 (1,715/sq mi)
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , kreizā Kāja teica:

Tas pediņstabiņi

Es laikam būšu no tiem retajiem, kas tajos stabiņos tiešām neko sliktu nesaskata. Tīri sakarīga lieta no satiksmes kārtības puses.

Jā, varbūt ir vietas, kur laža nolaista līdz galam nepārdomājot, bet kopumā ir ok.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , kreizā Kāja teica:

kad ar stabiņiem ir pilnīgā bezjēgā nosprostota viena josla katrā virzienā.

Par šo esi pārliecināts?

Pirms 9 minūtēm , kreizā Kāja teica:

Tad jau ikdienā pats pie stūres neesi.

Esmu, un nav ne vaina. Vnk saprotu to stabiņu jēgu. Tu nē acīmredzot.

Tāpat kā Timrots... Lielais dirsējs ekrānā - bet tās ir tikai viņa domas nepieejot lietai no citas puses.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , kreizā Kāja teica:

Šloseram, lūk, Dubaju gribas,

Cerams, tas pats, kas ar Lasvegasu Zaķusalā  - slapjie sapņi.

Bet baidos, ka pēc nākošajām vēlēšanām Saiemā un valdībā būs vēl traģiskāks sastāvs, jo absolūtais vairākums vēlētāju ir domāt nespējīgi un no iepriekšējām kļūdām nemācās.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Tie stabiņi ir īstena sērga, sevišķi krustojumos, jo īpaši bīstami stabiņi ir nogurušiem autovadītājiem, kuri vada transportlīdzekli atspirdzinošu dzērienu ietekmē. Pazaudēt orientāciju ir ļoti viegli, bet tur līdz avārijai ir viens solis!

  • Patīk 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , kreizā Kāja teica:

nevajag padarīt ielas sliktākas kā viņas bija kad tika pirms 50 gadiem projektētas 10x mazākam auto daudzumam

Es šito pašu par daudzstāvu māju pagalmiem saku. Jebal tās autostāvvietas..  Lai aug kociņi un krūmiņi. Pirms 50 gadiem kad projektēja, par visu izdomāja. 9 stāvu ķinas mūrim ar 500 dzīvokļiem 10 autostāvvietas un pietiek. Lai brauc ar autobusiem..

VAI NE, BONI???

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , kreizā Kāja teica:

būtu pamanījis ka 9stāveņu pagalmos autiņus varēja itin daudz novietot, bet pēc pēdējām rekonstrukcijām par 40-50% mazāk

Piemēru iedod? Neesmu manījis ka pagalmi priekš autostāvvietām paliek mazāki..

Pirms 4 minūtēm , kreizā Kāja teica:

dīvaini ierobežojumi

Tas ir kādi? Dīvaini, ka mājas iedzīvotājiem tiek izsniegtas atļaujas pagalmos, lai visādi Boņi atbraucot pie frizieres neliek savu auto svešā pagalmā? Tie tie dīvainie ierobežojumi?

Link to comment
Share on other sites

Yeap, daudzkur pagalmos ir saliktas zīmes tikai mājas iedzīvotājiem. Vēl viens novērojums auto ir kļuvis vairāk, arī vasarā, uz ielām bardaks. Parasti vasarā bij chills. Laikam ekonomika tomēr iet uz augšu, neskatoties uz vīrusu.

Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 2 minūtēm , kreizā Kāja teica:

sēžu kafejnīcā, mielojos ar jēra mīkstumiem

 

Kaut tu aizrītos

Labots - Stasss
  • Haha 3
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

 Un rekur Boni tev vesels video apkopojums ar situācijām, kur notiek negadījumi "pateicoties" daudzām joslām pie gājēju pārejām.

 

  • Patīk 1
  • Bēdīgs 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...