Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

marrtins

Man patīk tavs optimisms :lol:

Link to comment
Share on other sites

Stasss

Kamēr šīs "kapitālsabiedrības" barosies no valsts, nav pamata domāt savādāk.


Elemetnārs piemērs Latvenergo - peļņa skaista, simtos miljonu.. Bet kas to peļņu rada - "mēs visi kopā"

Man īsti nav skaidrs - kāpēc valsts iestāde nevarētu būt "bezpeļņas" organizācija. Pelnīt tik, lai segtu izdevumus.. Bet nu tas laikam tikai sociālismā iespējams.

Link to comment
Share on other sites

Zin...

Un no kādas naudas tiktu investēts, modernizēts un renovēts, no kādas naudas tiks ņemta līdzekļi neparedzētiem gadījumiem ja nebūs peļņa? Un galu galā, jabts ir valsts kapitālsabiedrība, tad peļņa nonak kapitāla turētājam

Link to comment
Share on other sites

Stasss
(labots)

A kāpēc tam kilovatam jāmaksā tik cik jāmaksā? Lai radītu peļņu kapitāla turētājam?

Tagad jau atkal kārtējo reizi aizmiglos acis - itkā grib atcelt OIK, tikai to pašu starpību piemetīs kilovatam..viss

Bet nejau OIK tur spēlē vijoli rēķinā, bet gan Latvenergo, ar saviem sadales, piegādes izmaksām.

Labots - Stasss
Link to comment
Share on other sites

Elektrība sen jau ir kā papildus nodoklis bagātajiem, gribi lasīt grāmatu LED gaismā maksā ragā, svecītes vēl neviens nav atcēlis!:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

marrtins

Bļins, par tām valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām. Iedomājoties hipotētisku situāciju, kad tādas vairs neeksistētu. Aizdomas, ka tādā gadījumā vispār nebūtu neviena, kas "aizstāvētu" sabiedrības intereses :D

Link to comment
Share on other sites

Stasss
Pirms 2 minūtēm , jema teica:

svecītes vēl neviens nav atcēlis!:biggrin:

Dārgs prieks..:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Nu, a kam tagad viegli?

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
(labots)

Ko es ar savu dīvāna eksperta necilo pieredzi ?esmu ievērojis, tad galvenais kapitālisma princips ir peļņu privatizēt un zaudējumus nacionalizēt. Un tā tam būs būt. Mūžīgi mūžos! Āmen! 3,14zģec!

Labots - Jurkins
  • Atbalstu 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Zin...
Pirms 9 minūtēm , Jurkins teica:

tad galvenais kapitālisma princips ir peļņu privatizēt un zaudējumus nacionalizēt.

Latvijas valsts meži? Latvijas banka?

Link to comment
Share on other sites

Zin...

Bet tā, palasot, rodas jautājums kurā brīdī ir labi šeit visiem, it īpaši konspiralogiem -

valsts uzņēmums strādā ar zaudējumiem - ārprāts, valstij jāiegulda līdzekļi, lai nebankrote

 

Valsts uzņēmums strādā ar peļņu - ārprāts, valsts uzņēmums pelna uz mums

 

Privātais uzņēmums strādā ar peļņu - ārprāts, resnie kaķi tikai jahtas pērk, liek varku, ilumināti, par parasto cilvēku nedomā

 

Privātais uzņēmums strādā ar zaudējumiem - neviens mūsu novadā nemāk saimniekot, visu atdod ārzemniekiem bla bla bla

 

Kurā brīdī ir labi tad? ?

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Zin... teica:

Kurā brīdī ir labi tad?

Piektdienas vakaros ir labi.

  • Atbalstu 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

36 miljoni vienā gadā, trešā daļa šeit valstī uz vietas strādājošu un paliekošu pilsoņu sociālā apdrošināšana.

Plus tas, ko viņi te tērē un cik no tā valsts dabū nodokļos.

Plus tas, kas ir blakus, kam tāpēc ir darbs un kas nebrauc prom.

 

Noskaidrojam pa gadiem un cik tur tajā kompānija KOPĀ ir valsts atbalsta naudas, kāda atdeve un kāda ir bilance.

 

Un CILVĒKI, kuriem te valstī ir DARBS!


Ka tik nesanāk, ka valsts ir plusos vai 50 eirocentu mīnusos uz katru iedzīvotāju mēnesī!

Link to comment
Share on other sites

Stasss

Ir tāda abstraktā māksla..

A ir tāda abstraktā matemātika? Tāda varētu palīdzēt te - iedomājies, skaties kristāla lodē un tur nāk skaitļi ārā no tā - kā būtu ja būtu..

Link to comment
Share on other sites

marrtins

Ir abstraktā algebra ;) Bet uz kristāla bumbas skaitļiem daudziem tagad jādirn mājās


Pirms 17 minūtēm , Zin... teica:

Kurā brīdī ir labi tad?

 

Šajā:

Pirms 17 minūtēm , Zin... teica:

Privātais uzņēmums strādā

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , marrtins teica:

tas ir crony capitalism (vemt gribas)

 

Kaut kad atceros Dienas vai DB žurnālisti bija skaitījuši, ka Latvijā valsts kapitālisms sastāda ~61-63% no kopējā apgrozījuma. Kas ir statistiski diezgan daudz, manuprāt.

Link to comment
Share on other sites

Zin...
Pirms 9 minūtēm , marrtins teica:

Šajā

Tik vienmēr atradīsies follijas un citi, kas teiks, ka viņi pelna , čipo, mahine, spekulē, izved kapitālu , 1% utt

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Nav jau tā arī ka ja valsts subsidē kādu uzņēmumu, tad tie uzreiz ir zaudējumi vai otrādāk.

 

1 stundu atpakaļ, oxygen teica:

ka ja nebūtu Air Baltic, neviena cita aviokompānija nelidotu uz Ŗīgu

Pieņemsim valsts nesubsidē vai tai nepieder AirBaltic, tas nemākulīgas darbības rezultātā bankrotē un vietā ienāk Ryanair un citi.

Nauda kas ir valsts iekšienē cilvēku makos, tad faktiski aiziet īru stjuartu, pilotu utt algās un pamet valsti. Tas pats arī ar peļņu.

Daļai cilvēku vainu nav ko darīt, vainu jāmeklē cita nodarbošanās.

Otrs scenārijs:

Valsts subsidē vai tai pieder AirBaltic. Peļņa kas rodas, algas, utt paliek valsts iekšienē, pēc pāris apļiem atgriežoties budžetā.

 

Pa lielam sanāk tas pats kas ja man ģimenē ir frizieris, bet es eju tikuntā pie kaimiņa, jo tas to izdara lētāk. Sausais iznākums, ka man kā indivīdam sanāca lētāk, bet kā ģimenei mums ir zaudējums.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

marrtins
Pirms 7 minūtēm , Zin... teica:

Tik vienmēr atradīsies follijas un citi, kas teiks, ka viņi pelna , čipo, mahine, spekulē, izved kapitālu , 1% utt

Lai jau :) 

Link to comment
Share on other sites

Stasss

Ok, ja jau teiksim ka AirBaltic mums ir baigais ekonmikas guru..

Bet elementāri kuģu tūrisms..

Latvijai pat gumijas laivas nav, ar ko tūrismu pārvadāt.. bet redz ka viss notiek arī bez valsts atbalsta kompānijām..

Tallinki kursē, tūristi mudž.. Vai tikai nebūtu tas pats, ja nebūtu nekāda AirBaltica..

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu var jau visu kas liekas neefektīvs un prasa valsts subsīdijas aizklapēt ciet un darīt ko citu, ko māk efektīvāk lai var konkurēt ar ārzemniekiem. Tik beigās var izrādīties ka nemāk neko un viss ir aizklapēts.

Link to comment
Share on other sites

Marrtins piedāvā visu privatizēt - ostas, ceļus, mežus, ?

Link to comment
Share on other sites

marrtins
Pirms 10 minūtēm , AndrisBB teica:

Nauda kas ir valsts iekšienē cilvēku makos, tad faktiski aiziet īru stjuartu, pilotu utt algās un pamet valsti. Tas pats arī ar peļņu.

Nez kur paliek miljoni gaisa kuģu iegādē? Pieņemu, ka tās ir lielas izmaksas.

 

Pirms 11 minūtēm , AndrisBB teica:

Valsts subsidē vai tai pieder AirBaltic. Peļņa kas rodas, algas, utt paliek valsts iekšienē, pēc pāris apļiem atgriežoties budžetā.

Un peļņa negatīva, vismaz par pagājušo gadu. Kādam ir informācija par iepriekšējo gadu peļņu/zaudējumiem?

 

Varbūt kaut kur ir gatavs saraksts, cik daudz valsts kopā ir "ieguldījusi"? Te ir kaut kādi dati līdz 2015.


Just now, e = d teica:

Marrtins piedāvā visu privatizēt - ostas, ceļus, mežus, ?

Vēl neesmu noformulējis viedokli par infrastruktūras objektiem. Bet air baltic, manā skatījumā, gan vajadzēja pārdot privātajam sektoram. Tāpat kā vairumu valsts vai pašvaldību sabiedrību.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Stasss
Pirms 2 minūtēm , marrtins teica:

Un peļņa negatīva, vismaz par pagājušo gadu. Kādam ir informācija par iepriekšējo gadu peļņu/zaudējumiem?

Peļņa ir negatīva, jo visi ienākumi tiek pludināti jaunu dzelzs putnu iegādē.

Kā jau te biedrs minēja, peļnu pozitīvu pat nav vērts uzturēt, jo tādā gadījumā "jāsāk dalīties.."

Tāpēc izdevīgāk ir reinvestēt uzņēmumā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , marrtins teica:

air baltic, manā skatījumā, gan vajadzēja pārdot privātajam sektoram

Karogs Tev rokās. Zini bariņu pircēju?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)
Pirms 13 minūtēm , marrtins teica:

Nez kur paliek miljoni gaisa kuģu iegādē? Pieņemu, ka tās ir lielas izmaksas.

 

Tas aiziet ražotājiem jebkurā gadījumā un pamet valsti, vai tas valsts, vai privātais, vai īru privātais, ja vien nesāk gaisa kuģus ražot uz vietas.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Zin...

Un sisnirnko gauss šodien saka

 

"airBaltic sniedzis ievērojamu ieguldījumu Latvijas, Igaunijas un Lietuvas ekonomikās. Mēs ne tikai esam nogādājuši miljoniem viesu Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, kā arī atbalstījuši uzņēmumus un tūrismu, bet arī esam bijuši vieni no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. airBaltic Latvijā netieši atbalsta vairāk nekā 30 000 darbavietu."

 

 

Link to comment
Share on other sites

Stasss
(labots)
Pirms 4 minūtēm , Zin... teica:

airBaltic Latvijā netieši atbalsta vairāk nekā 30 000 darbavietu

Jibio peso, jāsāk uzskaitīt, cik un ko es NETIEŠI atbalstu...

Rīgas satiksme, Rīgas namu pārvaldnieks, Latvenergo, TET, Tele2 uttttttt....


Pirms 6 minūtēm , Zin... teica:

Igaunijas un Lietuvas ekonomikās.

Un no šiem sukām arī jāsāk procentu uzskaitīt..

Labots - Stasss
Link to comment
Share on other sites

marrtins
Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:
Pirms 17 minūtēm , marrtins teica:

Nez kur paliek miljoni gaisa kuģu iegādē? Pieņemu, ka tās ir lielas izmaksas.

Tas aiziet ražotājiem jebkurā gadījumā un pamet valsti, vai tas valsts, vai privātais, vai īru privātais, ja vien nesāk gaisa kuģus ražot uz vietas.

Jā, bet tā ir valsts nauda, kas lielos apjomos tiek pludināta, nevis privātā. Uzņēmumā, par kuru nav skaidras atbildes par atdevi. 18milj darba spēka nodokļos gadā (iepr. gados nedaudz mazāk), peļņa 2019 -7m; 2014 +1.5m

 

Te ir spekulācijas, cik izmaksā jauno aparātu iegāde (~1miljr). Tāds darījums uzņēmumam, kam faktiski nekādas peļņas nav. Bet ir miljoniem valsts ieguldījumu un parādi. Var jau būt, ka atmaksājas.

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , oxygen teica:

Ja būs lidot gribētāji, atradīs arī kas pārvadās bez Air Baltic.

Pasazieriem ir vienalga, no Briseles uz Tallinu ar AirBaltic caur Rigu vai ar Ryanair caur Kaunas. Pilsetas tikai ka piemers. AirBaltic gadijuma Latvija pelna netiesja veidaa un to neuzradis AirBaltic tiraja peljnaa.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu tas netiešais atbalsts reizēm var būt kritisks. Man tepat 20 min gājienā ir Airbus, Rolls Royce un citi mazliet mazāki lidmašinu komponentu ražotāji. Ap tiem kā tāds sīpols mazāki uzņēmimi, ieskaitot to kur es strādāju. Rolls Royce saka ka šogad nāksies atlaist ap 3000 darbinieku, tas atstās milzigu iespaidu uz manas darbavietas kontraktiem, nemaz nerunājot par visiem tiem veikaliem, ēstuvēm, sporta zālēm, aptiekām utt, kas šinī rajonā, tas viss būs jāver ciet.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Stasss
Pirms 3 minūtēm , marrtins teica:

Tāds darījums uzņēmumam, kam faktiski nekādas peļņas nav

Tas ka peļņa neatspoguļojas gada pārskatos, tas nenozīmē, ka uzņēmums ir neveiksmīgs.

Peļņa tiek reinvestēta.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Stasss
(labots)

"airBaltic sniedzis ievērojamu ieguldījumu Latvijas, Igaunijas un Lietuvas ekonomikās. Mēs ne tikai esam nogādājuši miljoniem viesu Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, kā arī atbalstījuši uzņēmumus un tūrismu, bet arī esam bijuši vieni no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. airBaltic Latvijā netieši atbalsta vairāk nekā 30 000 darbavietu."

 

Jā, bet tā iedziļinoties, šis tiešām izklausas pēc tāda absurda palīgā sauciena no grimstoša kuģa.. Tad kad vairs nav ko pateikt, ķeras aiz salmiņa kaut kādai atmaskai..

Labots - Stasss
Link to comment
Share on other sites

marrtins
Pirms 6 minūtēm , Stasss teica:

Tas ka peļņa neatspoguļojas gada pārskatos, tas nenozīmē, ka uzņēmums ir neveiksmīgs.

Peļņa ir viens no rādītājiem. Protams, var būt negatīva peļņa un tas nenozīmē uzreiz maksātnespēju. Bet tas arī nenozīmē, ka negatīvu peļņu var investēt. Var papildus investēt, piemēram, aizņemto kapitālu, ja ir kāds, kas aizdod (šajā gadījumā ir gan valsts gan tie, kas pērk obligācijas).

 

Es te atvēru 2019 gada Ari baltic bilanci (tūkstošos EUR):

Iepriekšējo gadu nesadalītā peļņa vai nesegtie zaudējumi: -213 254

Tas sanāk, ka uzkrātā peļņa pa gadiem ir -213m? (plus 7m zaudējumi 2019, kopā -220m - resp. zaudējumi) Sen neesmu pētījis bilances, palabojiet, ja kļūdos :crazy:

 

Vēl interesants ieraksts par parādiem (tūkstošos EUR):

Ilgtermiņa kreditori kopā 753 587

 

Resp. 753m parādi? Iepriekšējā gadā (2018) 382m

 

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Ja jau AirBaltic ir tik pelnošs LV, tad kāpēc viņam kā palīdzību nevarētu vienkārši samazināt peļņas nodokli? 

Ja uzņēmums valsts kasē samaksā 18 ļimonus, bet saņem subsīdiju 240, tad kāda velna pēc mums tāds nodokļu  maksātājs vajadzīgs??? 

(Nekļūdos summās?) 

Lai lido Rynair, Easy jet, vai pofig kur! Jebkurš, kuram subsīdijas nevajag! Pofig ka viņš nodokļus maksās UK vai DE. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Un kur ieskaita to peļņu un nodokļus, ko gūst uzņēmumi, kas pa lielam tikai strādā ar airBaltic? Piememsim ēdina, šuj formas, tīra un apkalpo lidmašinas, reklamē?

Var izrādīties ka kopumā tur cipari būs vēl lielāki. Easy jeta gadījumā tas viss aiziet uz UK, vai drīzāk uz kādu no viņu ofšoru salām, Džersiju piemēram.

Labots - AndrisBB
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

marrtins
Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica:

Var izrādīties ka kopumā tur cipari būs vēl lielāki.

Jā - var. Būtu forši redzēt tādu pētījumu. Varbūt jau kaut kur ir?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...