Jump to content

Lietots auto lidz 3K eur.


Wheeler
 Share

Recommended Posts

Te kāds mājās 14. gada reindžroveram pats visu ķimerē?

 

14. gada reindžam varētu būt vēl spēkā esoša garantija. Turklāt tehniski tur nekā tāda nav. Tata, kam tagad pieder LR, baigi nepiepūlas ar inovācijām un tehnoloģijām. Drīzāk spiež uz lētu blingu un mazina izmaksas.

Es nezinu, vai šeit, bet ir cilvēki, kas paši ķimerē arī jaunus un dārgus auto.

 

tikai viens piemērs.

 

Un ja runājam par Range Rover, tad bieži vien DIY ir vienīgā iespēja, kā to auto uzturēt pie dzīvības pēc garantijas laika beigām. Vienīgi, komplektā ar Sportu labāk nopirkt arī pacēlāju :)

 

 

Vispār Landroveriem ir viena no lielākajām DIY kopienām internetā, jo UK viņi ir lēti un viņu ir daudz. Sencim priekš Disco sūtīju detaļas no Anglijas - cenas 10 eiro / spainis.

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

100debija

Ir pilns ar visādiem nagu maucējiem servisiem. Sava servisa tāmēs esmu manījis, ka detaļu cenas ir pat mazākas nekā ja es pats to pašu identisku detaļu pirktu pie kaut kāda mazumtirgotāja (nav man nekādu galu pie distributoriem).

Link to comment
Share on other sites

Lētāk pa 200 EUR man nesanāk atrast. Lietotu negribu pirkt.

 

Man šķiet, stūres pastūža sūkņi mirst tik reti, ka droši var pirkt no šrota. 

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

versatile

oooo, "netīrais mehs" - labi jūtama attieksme pret citiem. Kas tālāk - "smirdīgā apkopēja"?

Labi noteikti izskatītos, kā es Rīgas centrā, daudzstāvu mājas pagalmā mēģinātu eļļu nomainīt un otrabotku pa kluso kanalizācijā ieliet. Vai kolektoru skrūvētu, kāpņutelpā bamperi krāsotu. Detaļas, protams, naļikā bez nodokļiem.

2015. gads. Mašīnai mainīti: radiators, kondiškas radiators, 2x pildīta kondiška, eļļa, gaisa, eļļas un salona filtri, 4 atsaites, vairākas bukses aizmugurē, stabilizators, bremžu pastiprinātājs, bukses ātrumkloķa mehānismā. Darbs + detaļas €920 jeb biš zem 80 euro mēnesī vidēji. Lēti nav. Ja būtu visu vienā reizē taisījis, būtu lētāk noteikti. Kādu pusi no tā varēja nedarīt; braukt bez kondiškas un grabošu piekari; bremžu pastiprinātāju 100% varēja nemainīt, tas tiešām vairāk mans untums un 70 euro. Antifrīzu ar var ik pēc 400km puslitru pieliet (cauri radiatori bija slēptais defekts, auto pērkot). Detaļas par +/- to pašu, ko es varētu salasīt caur eparts un citiem katalogiem. Remonta laiks bieži īsāks, nekā eparts sola detaļas piegādi. Nezinu, sevišķu uzmetienu neredzu. Servisā par elektrību jāmaksā, mehāniķim ēst arī gribas.

Toties autiņš ir par manu naudu un remonti, kas vecai mašīnai ir neizbēgami, izmaksā 3-4x lētāk, kā līzings mēnesī - faktiski KASKO cenā.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kur ir tā bāze un katalogi ar lētajām detaļām, lai arī es ar savu tupo galvu varētu atrast? Jau pusgadu meklēju lētu stūres pastiprinātāju sūkni priekš W203 C240 (ne 4-matic). Lētāk pa 200 EUR man nesanāk atrast. Lietotu negribu pirkt.

A ko gribēji, tas taču ir kruts un dārgs auto.

Manam auto stūres pastūzis jauns arī maksā 200€, bet es nečīkstu, jo par to naudu šrotā sanāk 3motori ar visu apkarināmo, kur arī būs stūres pastūža sūknis. Un ir kā biedrs Smii saka, ka viņi īpaši ieži neplīst, lai pirktu jaunu.


 

 

oooo, "netīrais mehs" - labi jūtama attieksme pret citiem. Kas tālāk - "smirdīgā apkopēja"?

Tā nav mana attieksme, man šķiet ka citiem tāda ir. Ja ir lietas, ko es pats nevaru izdarīt, vedu uz servi, bet roku paspiežu meham, nevis bosam, kas tikai naudu burzī.

Link to comment
Share on other sites

Atrast labu un uzticamu autoservisu ir puse no uzvaras.

Pie laba uzticama servisa ir jāturas. 

Labs, uzticams serviss ir jāmīl.

Un pats trakākais, viens un tas pats kantoris, kas vienam labs un uzticams, otram pilnīgi objektīvu iemeslu dēļ var būt krāni un uzmetēji. Karma un attieksme izšķir visu.

 

Cik reizes nav bijis uzmetiens aizbraucot uz jaunu vietu, kad vecajā viss aizsists un kaut ko steidzamu vajag.

Labots - Smii
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
bosam, kas tikai naudu burzī

Tātad, telpas, pacēlāji, instrumenti, servisa manuāļi, līgumi ar detaļu piegādātājiem, mehu ganīšana, elektrība, grāmatvedība, softs diagnostikai (diez vai katrs mehs pērk savu), softs Tava auto vēstures piefiksēšanai, ūdens bundulis kaktā, detaļu noliktava uz vietas nemaksā neko, ja?

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tātad, telpas, pacēlāji, instumenti, līgumi ar detaļu piegādātājiem, mehu ganīšana, elektrība, grāmatvedība, softs diagnostikai (diez vai katrs mehs pērk savu), softs Tava auto vēstures piefiksēšanai, ūdens bundulis kaktā, detaļu noliktava uz vietas nemaksā neko, ja?

Mani tas neinteresē, es aizvedu nomainīt šaru vai izpūtēju, nevis bazarēt ar bosu.

Link to comment
Share on other sites

100debija

Un vēl baigi labi ja tas labais, uzticamais serviss skrūvē tikai vienas markas mašīnas.

Labots - 100debija
Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Un vēl baigi labi ja tas labais, uzticamais serviss skrūvē tikai vienas markas mašīnas.
Un paši mehi  (un bosi) ar tādām brauc :D
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Un vēl baigi labi ja tas labais, uzticamais serviss skrūvē tikai vienas markas mašīnas.
Jā, tā ir laba lieta, mehiem lielāka pieredze ar konkrēto marku, nav bezjēdzīga bakstīšanās, tas ir tad, ja jāmeklē vaina.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pastāsti, kur ir labi BMW servisi. Man vajag zināt.

Pajautā mehiem iekš auto forumiem, pats zinu vairākus mehus no šiem forumiem, par kuriem tikai labas atsauksmes, cenas ļoti ekonomiskas.

Ja braukā ar bmw, sen vajadzēja usēt iekš bmwpower, tur gan sūdīga publika. Ir vēl citi forumi, e30, e36, e46.lv.

Link to comment
Share on other sites

Līdz šim ar visu ir ticis galā mans ikdienas serviss, bet nu mazums, kāda specifiska vajadzība iegadās.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Un kur ir tie šroti ar vajadzīgām detaļām? Es saprotu, ka tev patīk gudri muldēt par lētām detaļām, kuras vienkārši nav atrodamas. Vari nesūtīt sludinājums ar ss.lv, jo tur pat ne puse no uzskaitītām daļām nav un šāda pieredze ir ar dažādu marku autiņiem. Tā kā nemuldi, ka pa 80EUR var sataisīt (lasīt: nomainīt mēslu ar citu mēslu) uzskatītās lietas.

Manam auto stūres pastūzis jauns arī maksā 200€, bet es nečīkstu, jo par to naudu šrotā sanāk 3motori ar visu apkarināmo

Meršiem tā ir viena no standarta kaitēm, līdz ar to šrotā maza varbūtība atrast labāku eksemplāru. Vēl eksistē restaurētāji, bet nav izdevies sadzīt kontaktus.

Man šķiet, stūres pastūža sūkņi mirst tik reti, ka droši var pirkt no šrota.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu redz, pie visas šīs problēmu buķetes, kas saistīta ar vecu auto ekspluatāciju, vajag pielikt salīdzinoši nedaudz, lai brauktu, piemēram, ar jaunu kia ceed vai līdzīgu auto. Ja reducējam visu uz mēneša izmaksām, tad skaitļi to atbalsta.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nu redz, pie visas šīs problēmu buķetes, kas saistīta ar vecu auto ekspluatāciju, vajag pielikt salīdzinoši nedaudz, lai brauktu, piemēram, ar jaunu kia ceed vai līdzīgu auto. Ja reducējam visu uz mēneša izmaksām, tad skaitļi to atbalsta.

 

Runā, ka pēc pāris gadiem Kia Ceed pārvēršas par ķirbi... 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Ja reducējam visu uz mēneša izmaksām, tad skaitļi to atbalsta.

Izliecies vai?

2015. gads - 12 gadus veca AR 147 ekspluatācija. Iztērēti 2756 euro, nobraukti 11k km.

1005 euro ielieti bākā

831 - ziemas un vasaras riepas (180 par lietotām vasaras riepām, 436 par jaunām ziemas), 70 euro - riepu maiņa un uzglabāšana, 100 euro - TA, nodoklis) - tad vēl sīcene par eļļu papildus pieliešanai. Logu šķidrumus te neskaitu. 65 par OCTA.

920 - augstāk minētais serviss.

 

Degvielu jauns auto ēstu moš par 20% mazāk - benzīns, pārsvarā pa pilsētu. Atstājam 800 euro.

Servisa izdevumi - pie tāda nobraukuma pirmajā gadā 0.

KASKO - savi 600 euro, domāju, jārēķina.

Riepas, nodokļi - vajadzīgi arī jaunam auto. Reāli, būs pat dārgāki kā esošajam, jo diez vai būs tik mazs izmērs (205/55 R16)

Respektīvi, starpība sanāk: ietaupīti 200 euro degvielā; ietaupīti 920 euro servisā; iztērēti 600 euro KASKO = 520 euro = 43 euro mēnesī.

Skatījos līzingus, skaarīgi jauni auto sākas no 200 euro mēnesī, tādi, kurus gribētos - ap 300. Tātad paliekam pie 250.

 

Es tieši šovasar šādus aprēķinus veicu - alfu pirku gadam un pirmajai apskādēšanai (ček) un vasarā bija doma ņemt kaut ko jaunu. Sapratu, ka kamēr alfas izmaksas nav 50% no līzinga maksājumiem, tāda doma nav apsvēršanas vērta, bet pavisam noteikti jāņem jauns pie 70%. Kā redzams, ir zem 20%... Sōre, biš sajaucos. Tātad, ja tagad remontizmaksas ir mēnesī 77, tad ietaupot 43, paliek 34 euro, kam vēl jāskaita līzinga 250 klāt - noapaļošanai varam rēķināt 300. Salīdzinot ar 77 tagad - aptuveni 25-30%... nav slikti.

 

Tie ir reāli cipari vecam itāļu auto, kas tika iegādāts ar vairākiem slēptiem defektiem un tiek braukt sikdienā, 70% pa Rīgu; detaļas tiek mainītas nepišot santīmu un uz riepām netiek ekonomēts. Mīļotajiem žopeļiem noteikti ka ekspluatācija vispār na haļavu.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Es gribētu kaut kādus aprēķinus dzirdēt. Dotā mirklī šajā gadā iekrita, mersim kaudze visādu dārgu loriņu nobira, kas maksāja ~700EUR. Eļļas maiņu, riepas neskaitu, jo tā jāmaina neatkarīgi no auto vecuma. Arī virsbūves krāsošana ~700EUR neskaitās, jo tā ir ekstra kā ādas sēdekļi utt.
Nākamā gada sākumā būs vēl viens liels remonts arī ne mazāk pa 700 EUR un pēc tam 2-3 gadus mazi remonti.

 

Pieņemsim, ka auto pagadījies draņķīgs un katru gadu jāiegulda 700 EUR. Vidēji 5 gados tiek pirkt nākamais eksemplārs vidēji pa 5000 EUR ar atlikušo vērtību 1500 EUR pēc tiem 5 gadiem. Tātad vidēji gadā nolietojums sastāda (5000-1500)/5 jeb 700 EUR gadā. Kopā ar remontiem sanāk 1400 EUR gadā (~117 EUR/mēn) + degviela, eļļa, riepas, šķidrumi, apskates, apdrošināšana un citi standarta mēsli. Jautājums, kur un kādu jaunu auto var nopirkt pa šādām summām? Man pagaidām sanāk kaut kāds mikrosūds ar visminimālāko komplektāciju. Jaunam auto obligāti nāk līdz KASKO ar minimums 250 EUR/gadā.

vajag pielikt salīdzinoši nedaudz, lai brauktu, piemēram, ar jaunu kia ceed vai līdzīgu auto.

Labots - Mezavecis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@versatile Aprēķini tev tādi - nekādi, tagad slinkums te atrakstīties.

Bet labākais ir tas, ka vai nu jaunu pa 30k (300eur/mēn) vai esošo lūzni pa 2k, bet viss, kas pa vidu, tas jau, protams, ir sū.. :)

Labots - kurmis
Link to comment
Share on other sites

versatile

Nav sū, bet, pat pērkot divgadīgu, nevar rēķināties, ka nekas neplīsīs - jo iepriekšējā vēsture bieži ir kaķis maisā. Divgadīgu normālu tirgū ir maz, jo lielākā daļa operatīvo līzingu ir uz 3 vai 5 gadiem.

A kas ar operlīzingiem es jau iepriekš biju rakstījis par darbavietas pieredzi ar 1.4 litru opelastrām. Ieberziens uz pāris štukām, ja nopērc pirms motoram kapremonts bijis pa garantiju.

Pērkot piecgadīgu vispār risks summāri tāds pats, kā padsmitgadīgai - iespēja saplīst mazāka, bet remonts būs dārgāks.

Tāpat jaunākam par kādiem 7 gadiem auto, KASKO obligāts, jo gan jau līzē ņemts - arī tās ir izmaksas.

 

Elementāra matemātika.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Atrast labu un uzticamu autoservisu ir puse no uzvaras. Pie laba uzticama servisa ir jāturas.  Labs, uzticams serviss ir jāmīl

ar mehu vajag būt uz ''tu'', kādreiz izdzert pāris litrus šņabja kopā....,  

Link to comment
Share on other sites

versatile

KIA Ceed nav slikts auto. Normāla komplektācija - nepilni 20k. Ar 3k pirmo iemaksu uz 5 gadiem sanāk biš virs 300 mēnesī...

+KASKO - no padsmit līdz ~60 eur, + obligātās apkopes servisā ik pa gan jau 15k.

Nav jau slikti, man pagalmā viena otra tāda KIA ir, viss forši ar viņām. Bet būtība ne par ko palielināt ikmēneša izdevumus 3-4 reizes... Nez.

Ja būtu ikdienā jābrauc gari gabali un gadā 20k un lielāks nobraukums, tad, loģiski.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

 

 

Un kur ir tie šroti ar vajadzīgām detaļām? Es saprotu, ka tev patīk gudri muldēt par lētām detaļām, kuras vienkārši nav atrodamas. Vari nesūtīt sludinājums ar ss.lv, jo tur pat ne puse no uzskaitītām daļām nav un šāda pieredze ir ar dažādu marku autiņiem. Tā kā nemuldi, ka pa 80EUR var sataisīt (lasīt: nomainīt mēslu ar citu mēslu) uzskatītās lietas.

Es gudri nemuldu, bet saku kā ir, tās ir reālas cenas, kuras ir manam auto, nu nevari gribēt žiguļa detaļu cenas savam mersim. Paprasītu par bmw, kur tie šroti vai kas, kur var dabūt detaļas, pateiktu nevilcinoties, bet MB jau būs sliktāk, nav man ar viņiem pieredze, un loģiski, ka viņiem detaļas būs dārgākas, tik pat labi nopērc aifonu un čīksti ka dārgi sanāk remontēt. Vienkārši ir lētāki auto un ir dārgāki remontu ziņā, pērkot auto, ar to jārēķinās.

Link to comment
Share on other sites

pat pērkot divgadīgu, nevar rēķināties, ka nekas neplīsīs - jo iepriekšējā vēsture bieži ir kaķis maisā.

 

Kia dīleri netirgo lietotus auto? Citi tirgotāji gan to labprāt dara - gan ikgadējās apkopes viņiem visas uz rokas, gan uzprišina pirms pārdošanas. manējam auto (citas markas), piemēram, noberztu bamperi nokrāsoja, paprasīju par servisa vēsturi. Iekasē viņi tūkstoti-pusotru no savas puses. Esmu pat redzējis Kia mašīnas ar "7 gadu garantija" uzlīmi uz aizmugures, tātad ilgi viņas noteikti apkopjas UN servisojas pie dīlera.

Labots - usver
Link to comment
Share on other sites

@versatile kia nepērk, lai iztērētu 20k eur :) Jauna auto izvēlē ir jābūt pragmatiskam un jādraudzējas ar kalkulatoru! Piemēram, kia sportage jauns pirkts vai par 20k vai 30k eur, pēc pieciem gadiem cenā atšķirsies labi ja līdz 2k, rēķiniet paši! Kāpēc pieminu sportage, jo tam fenomenāli lēni krītas vērtība - jāskatās uz šādiem auto!

Vēl jāsaprot, ka tādas lietas kā ksenons, 18" diski, ādas krēsli ir ponti, ar kuriem mēģinām padarīt veca auto lietošanu kaut cik tīkamu, savukārt, jaunā auto tas naf nav vajadzīgs, jo prieku sniegs viss pārējais. Maksāt pāris tūkstošus par arhajisku navigāciju, ja ir waze?

Protams, nav jāņem pliks nīkulis, bet labs vidus. Un tad jau cipari teiks savu.

Labots - kurmis
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tie ir reāli cipari vecam itāļu auto, kas tika iegādāts ar vairākiem slēptiem defektiem un tiek braukt sikdienā, 70% pa Rīgu; detaļas tiek mainītas nepišot santīmu un uz riepām netiek ekonomēts. Mīļotajiem žopeļiem noteikti ka ekspluatācija vispār na haļavu.
Nu smuks aprēķins, es uz tā paša rēķina braucu ar diviem veciem, nevis vienu jaunu un vēl pāri paliek....

 

 

@versatile Aprēķini tev tādi - nekādi, tagad slinkums te atrakstīties.
Un kāda vaina aprēķiniem, uzraksti savus, lai nebūtu tukša runāšana.
Link to comment
Share on other sites

Muah, man ir žopelis 2001. gada, astra 1,6,ecotek ...vidēji nobraucu 15k gadā, Ņemts savulaik jauns no Adam auto, izmaksas  gadā ap 300/450eur kopā ar octu un tehnisko. Nopietnakais remonts- aizmirsu, ka jamaina zobsiksna un novilku 120tk km :) kapitālais remonts motoram kopā ar spriegotājrullīšiem un pārējām siksnām ~300 eur, katru gadu citi sīkumi, šis tas no ritošās jānomaina, šogad pirmoreizi sliekšņji bija jāmetina, tā domāju vēl gadus 3/4 braukāšu, pēc tam ņemšu jaunu, 

Link to comment
Share on other sites

 

 

KIA Ceed nav slikts auto

 

Man ir sanācis ar visādiem pajauniem auto pabraukt no autonomām, un droši varu apgalvot, ka kia ceed ir vissūdīgakais auto, ar ko ir sanācis braukt. Pat franči un oppelis ir par kārtu labāki.

Link to comment
Share on other sites

versatile, eļļu paši maina tie, kam pašiem vai čomam ir garāža ar bedri. Maina vai nu lai ietaupītu uz darbu vai tie, kas lej dārgo mantu, prot mainīt, bet vēl nav uzticamu servisu atraduši. Tādi otrabotku kanalizācijā nelies, otrabotkai ir zināma vērtība, servisi bieži viņu atplestām rokām paņems. Protams, ne paši krutākie un lielākie servisi, kam nauda īpaši nav vajadzīga. Uz pārstrādi var nodot/ pārdot pret bonusiem, citi kauko kurina. Ieliet kannā un kaukur aizvest, kad pie reizes, ne speciāli jābrauc, daudz ērtāk, kā liet kanalizācijā. Neticas, var nopirkt veikalā 5 l cepameļļas un ieliet podā.

Labots - b25
Link to comment
Share on other sites

versatile

Tas bija pārnestā nozīmē par to eļļu. Man braukt un meklēt, kur viņu nogrūst, būtu lielākais čakars visā tai procesā. Kopā ne īsti laika, ne naudas ekonomija - eļļa un filtrs kkur jāpērk, jāmaina, pēc tam otrabotka kkur jāved. Nafig.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ta es speciāli ne meklēju, kur vēl speciāli braukt. Kad ko citu vajag, tad pie reizes paķert līdzi. Cik ta bieži ar vajag;).

Primais autiņš, kam eļļu mainīju, bija uaziks. Pirmais ar ko braukt mācījos prikolam. Tad vienkāršam opelim, tad savam, ar ne glaunam autiņam. Tam prastuma dēļ tiešām daudz ko citu ar motoram jēdzu izdarīt. Tagad jaunāks, mehāniķi ta vajag, pats maz ko daru. Sarežģītāks. Eļļu - nu pieradums pašam darīt.

Labots - b25
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Atkal muldēšana par lētajiem un dārgajiem auto. Kāpēc ir loģiski, ka MB dārgāk? Varu saderēt, ka lielākā daļa autiņu izrādīsies dārgā gala auto, kam nekas nav lēts. Jebkurš 2010.g. autiņš remontos būs dārgs remontos un neatradīsi nevienu lēti remontējamu eksemplāru. Bija reiz vecs honda civic, atceros fāters puslatviju izbraukāja, lai atrastu šim auto sadalītāju, jo katram modelim viņš ir nedaudz savādāks un bija 2 nepareizie nopirkti. Es par to, ka neesoša detaļa nozīmē to, ka arī pat 100 EUR autiņš izmaksās 3x dārgāk. 

 

Es gudri nemuldu, bet saku kā ir, tās ir reālas cenas, kuras ir manam auto, nu nevari gribēt žiguļa detaļu cenas savam mersim. Paprasītu par bmw, kur tie šroti vai kas, kur var dabūt detaļas, pateiktu nevilcinoties, bet MB jau būs sliktāk, nav man ar viņiem pieredze, un loģiski, ka viņiem detaļas būs dārgākas, tik pat labi nopērc aifonu un čīksti ka dārgi sanāk remontēt. Vienkārši ir lētāki auto un ir dārgāki remontu ziņā, pērkot auto, ar to jārēķinās.
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...