Jump to content

cūcība uz lāčplēša ielas


Recommended Posts

 

 

Tu savu bērnu laidīsi braukt pa veloceliņu, kur gar viņu trīsies mašīnas uz 50km/h?

 

es ar saviem bērniem regulāri braucam pa šosejām, kur garām trinas mašīnas uz 100km/h.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • versatile

    21

  • CAP

    34

  • Pirkss

    28

  • Bonifacijs

    70

Bonifacijs

diez cik riteņmauceju vellapēdistu līķus vajag noņemt no autiņu kapotiem lai sapratu ka Rīgas centrā veloceliņiem uz ielām nu nav vietas? Ja tik dikti vajag, nu laiž tos celiņus cauri parkiem, apkārt centram, vai nu pa kaut kādiem tuneļiem cauri pagalmiem, bet ne jau pa tā jau noslogotajam ielām. Ta ielu jau par maz pie VEF tilta i uz VID nevar normāli aiziet no autostāvvietas - nesas kaut kādi debīliķi savus govs zvaniņus džinkstinot nenormalā atrumā pa gajēju ietvi, pie tam uzzīmets tas veloceliņš tā ka iet cauri autobusa pieturai, šķērso vairakkārt ietvi un sabiedriskā transporta pasažieriem, pieturā stavošajiem nav kur likties kad kāds nenormālais nesas, nu nav pareizi tas ka kapjot no autobusa arā tev pusotra metra attālumā nesas pamuļķu bars ar veļikiem, a ja tev kāds koferis, vai pagrūž kāds no muguras, paslīd kāja tad tak no autobusa nokritīs tieši šķērsam veloceliņam. Es pa laikam šur tur eju kajām un mani reāli traucē šitie veloceliņi uz ietves

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Autor, ko domāji : pasakā nokļuvi? Mentiem arī ir bērni, bet pirmais septembris strauji tuvojas. Un skola nav lēts prieks.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Sorry par oftopic, bet vai velosipēdisti tīri praktiski arī var izpildīties, lai kvalificētos likuma normai par "agresīvu braukšanu" un līdz ar to nopelnītu 300 eur priekabonusu?

Link to comment
Share on other sites

Cienītie, neesiet jūs Aināri- buldozeri. Jūsu liktenis braukt godīgi un šad tad savā starpā sarieties. Kā pēc es saku Jūs, nevis mēs, tāpēc, ka esmu policists.

 

uzkurinošs sarkasms pirms piektdienas un policists es neesmu gan, samelojos.

Link to comment
Share on other sites

Dzirnavu iela turpat blakām izčakarēta, uzliekot celiņu + aizstājot slīpo auto novietošanu ar paralēlo ietvei. Uzreiz 2x mazāk auto var novietot.

Link to comment
Share on other sites

 

 

diez cik riteņmauceju vellapēdistu līķus vajag noņemt no autiņu kapotiem lai sapratu ka Rīgas centrā veloceliņiem uz ielām nu nav vietas? Ja tik dikti vajag, nu laiž tos celiņus cauri parkiem, apkārt centram, vai nu pa kaut kādiem tuneļiem cauri pagalmiem, bet ne jau pa tā jau noslogotajam ielām. Ta ielu jau par maz pie VEF tilta i uz VID nevar normāli aiziet no autostāvvietas - nesas kaut kādi debīliķi savus govs zvaniņus džinkstinot nenormalā atrumā pa gajēju ietvi, pie tam uzzīmets tas veloceliņš tā ka iet cauri autobusa pieturai, šķērso vairakkārt ietvi un sabiedriskā transporta pasažieriem, pieturā stavošajiem nav kur likties kad kāds nenormālais nesas, nu nav pareizi tas ka kapjot no autobusa arā tev pusotra metra attālumā nesas pamuļķu bars ar veļikiem, a ja tev kāds koferis, vai pagrūž kāds no muguras, paslīd kāja tad tak no autobusa nokritīs tieši šķērsam veloceliņam. Es pa laikam šur tur eju kajām un mani reāli traucē šitie veloceliņi uz ietves

 

Un kā man besī tie resnie kuiļi kuri veikalu rindās bakstās ar savu uzaudzeto vēderu, neapjēdzot savas milzīgās proporcijas :(

Link to comment
Share on other sites

 

 

resnie kuiļi kuri veikalu rindās bakstās ar savu uzaudzeto vēderu

Publiskā pirtī visādi gadās... 

Link to comment
Share on other sites

Man veloceliņi zināmu bijību izraisa esot ārzemēs, ka nejauši uz kāda neuzkāpu un neizraisu negadījumu. Vienreiz, kad neko ļaunu nenojaušot kāpu no taksometra pie viesnīcas pretī centrālajai ieejai, šoferis pēkšņi mani satvēra aiz rokas un teica, lai skatos, ka nepakļūstu zem velosipēda. Ne viss ir ideāls arī ārzemēs. Dažās vietās trotuāram tikpat kā nav atstāta vieta, ka nav kur iet, tad nu jāskatās uz visām pusēm.

Link to comment
Share on other sites

Tik pat labu jautājumu varu uzdot pretī -

Tu neatbildēji uz uzdoto jautājumu.

 

 

Nekad iepriekš nevienam nogriežoties pa labi nav bijis jāčeko labais spogulis!!!

marš uz skolu, atkārtot :)

 

 

varbūt vajag kā ārzemēs, ka velosipēdisti krustojumā piebrauc visiem priekšā ..

Ne velti mums vēlojoslas STOPlīnija ir tālāk uz priekšu krustojumā, kā pārējiem transportlīdzekļiem.

Bet tā, kā ir ārzemēs, gan nevajag!

 

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

 

 

Un kā man besī tie resnie kuiļi kuri veikalu rindās bakstās ar savu uzaudzeto vēderu, neapjēdzot savas milzīgās proporcijas

 

Diez Tu jau esi sācis apzinaties ka no Taviem tekstiem var visai labi saprast kas esi Tu un uz kādas pakāpes atrodies "na socialjnoj lestnice" ? Jebšu Tava apziņa vēl nav zaudējusi nevainību?

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

antropologs!!! a brīžiem liekas ka vajadzēja zooloģijai arī uzmanību pievērst 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vienkarshi jaiemacas cienit vienam otru un tad autobraucejiem netrauces ne velosipedisti ne velocelinji :D

Link to comment
Share on other sites

Sky_High

Rīgā ir tik daudz ielas, bet visiem kaut ko vajag tieši uz Lāčplēša, kaut gan viņu var apbraukt 100 veidos. Kas tur tāds ir uz tās ielas - pilsētas lētākais bordelis? :/

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Antroplogs? Intensivi biznesa darijumos brauka pa bijuso NVS.Dzivo pirvciema serijveida dzivokli ar dargu remontu un dizaineru aprikojumu. Perk alu akcijaas, visi admini esot kartridzu mainitaji.

Drizak zurnalistikas cilveks.Par IT so to zina, galigi nav ka nezina.Mazliet maak kacinaat. Ists antropologs labak melotu, stats zurnalists arii.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

wow, velosipēdisti un autovadītāji ir vēl trakāki par windows un apple fanotājiem :D

 

šodien 18.00 braucu atpakaļ no valdemāra ielas uz jelgavu pa lāčplēša, tas posms ir 10-15 minūtes ilgāks, un garām pabrauca tieši 4 velosipēdisti, viens no viņiem brauca pa ietvi.

Labots - akriss
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Pagājušajā ziemā bija kādas 3-4 nedēļas, kad ar velo nevarēja pārvietoties. Un to saku es, 100+kg smaga biroja žurka. I nevajag pat speciālas riepas, tik drusku jādomā pie braukšanas stila.

Ar velo pa sniegu pabraukt var daudz ērtāk, nekā pa ledu, starp citu. Un velojoslas reāli ir sniega čupu vietās - tobiš, ziemā autobraucējiem to joslu tāpat nebija.

Es nesaprotu Elizabetes ielas joslu, Lāčplēša varēja taisīt līdz Čaka, vismaz pagaidām. Bet Stabu, Bruņinieku, ielās vajag, pa Avotu ielu varēja ļaut braukt pa sab.joslu vismaz vienā virzienā, uz Čaka ielas atvēlēt vietu uz trotuāra rēķina. + josla ir nejēgā plata, lai gan tas lietas būtību, vismaz uz Lāčplēša ielas sevišķi nemaina.

Daudz svētīgāk būtu bijis uztaisīt normāli šķērsojamu Vanšu tiltu - ar nodalītu joslu uz brauktuves, uz kuras un no kuras var nogriesties tilta sākumā un beigās uz trotuāra (lai nav nobrauktuvēm jābrauc priekšā). Tas, kas ir tagad, ir parodija; nav reāli tur gaidīt, ka kāds ievēros kustības virzienu + sašaurinājums centra pusē ir episks. Es vienmēr caur Statoilu braucu augšā.

 

Un šodien sanāca līdz darbam ar auto aizvizināties. Nu tas ir ārprāts, kā brauc autovadītāji - nevienu velo TĀDUS sūdus taisām neesmu redzējis, pie kam, 10km posmā ar nepārdomātiem, traucējošiem un bīstamiem manevriem izcēlās visamz 10 autovadītāju.

Centrā mašīnām nav ko darīt. Tikai komerctransports, takši, sabiedriskais, velo. Rīga nav tik liela lai nevarētu centra (Vef tilts-Slokas iela - Mežaparks - Uzvaras parks - Zinātņu akadēmija - Deglava tilts) rajonā elementāri pārvietoties ar riteni, pat nesasvīstot. Tas ir mīts, ka baigi svīst, starp citu; vajag tikai biežāk kustēties, nepārvērtēt savas spējas. Man darbā, kad braukāju ar velo, bija kurpes, uzvalka bikses un žakete, kreklu vedu līdzi. Kabinetā pārģērbties 5 minūtes maksimums. Toties enerģija pilnīgi cita.


Ā, baizevei, kad ir tās karstās dienas, tāpat sasvīst nejēgā, kamēr stāstiu no autiņa līdz kabinetam aizvelk.
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Tā ja, bet tas jau ir tik tiem kas no rīta aizbrauc, notup savas 8 stundas un brauc mājās. Tik lai tas būtu kaut teorētiski iespējams ir milzīgs skaits cilvēku kas nemitīgi parvietojas pa centru, iekšā, arā uz citām pi ar dažālsētam un tad uzreiz atpakaļ ar dažādiem uzdevumiem un darīšanām - lūk šie arī sastāda to milzīgo auto masu kas brauc pa RĪgu gan pirms, gan pēc gan darbalaikā un tas ir galīgi nekas ja tiek lietota pēc skata privāta mašīna un taja ir tikkai 1 cilvēks. Nu var jau arī kaut loģiski padomāt nu kas brauc uz centru darbadienās nu tāpat vien atpūsties? Nu atbrauc jau kāds, tik sestdienās svētdienas un svētku dienās ir skaidri redzams ka tādu nudien nav daudz, a tātad pārējie tomer brauca darba vai citādas darīšanās tāpēc ka tiešām vajag, viņi apmaksā degvielu un stavvietas ne tāpat vien a tāpēc ka vajag, izmanto sevisa apmaksātu infrastruktūru tāpēc ka vajag un va tu re viens jukušai bērna prātā mēģina simtiem tūkstošu cilvēku un organiozaciju sagandēt dzīvi ar saviem absurdajiem ierobežojumiem.

 

Te vēl varetu arī piebilst ka ja te min absurdus argumentus ka visiem tagat vajag mašīnu nosviet Park&Ride stāvvietās un kratīties ar sabiedrisko, tad davaj tikpat labi nu aizliedzam centrā visus tos birojus, nafig vajag - davaj lai nevis centrā, bet kaut kur nomalēs vaio vēl talak saceļ šķūņus kuros no rīta ielaiz kantora darbiniekus un vakarā izlaiž ārā. Vot būs beiodzot normāla satiksme caur Rīgu no Purvciema uz Imantu un atpakaļ, nekādu sastrēgumu, un manis pēc var katru otro ielu uztaisīt pilnība par velosipedistu ielu. A tā tak nesanāks vai ne? Katrs kantorī centrā uz vietas sēdošs darbonis rada vismaz 3-10 kam šīs personas nekustīguma dēļ ir jābrauc pašam uz to nolāpīto centru, parakstīt kādu dokumentu, aizves kartdrizu, da vienkārši ir milzums komunālo dienestu ka snodrosina ka sedošajam visapkārt ir elektrība, ūdens, sakari, ķieģelis uz galvas nekrīt un viss tādā garā un tas viss ir jānodrošina ļoti operatīvi. Nu var tak iedomāties kas notiks ja kādā biroja aukšējā stāvā nolūzīs truba un saks gāzties ūdens a santehniķis brauks uz izsaukumu ar velosipēdu, kamēr atmīsies no iepriekšējās izsaukuma vietas, atslēgs ūdeni, apskatīsies ka nav tadu un tādu rores gabalu un sedīsies uz veļika braukt tam pakaļ kaut kur uz Depo, tad atpakaļ, sāks ķimerēt, sapratrīs ka ir aizmirsts vēl kaut kas un atkal visu nosviež, sēžas uz veļuka un mauz uz Depo un tā kādas 3x no vietas līdz sataisa. Un pēc tam sākas riņķa dancis ar visiem parējiem kas tioeši tādā pašā kartībā ar veļuku mauc slapjo paklāju, nomainīt, pēc jauniem tapešu ruļļiem, pēc krāsas bunžas, tad elektriķi ņemas salieto tāda pat gara remontēt, tad datorists atbrauc ar veļuku un konstatē ka salijuša modema vieta ir atvedis jaunu, bet ne to un dodas tapat ar veļuku pēc cita, tad telefonisti ne to centrāli atved salijušās vietā, tad velosipēdisti ar lieliem bagāžniekiem ņemas salietos PC šurpu turpu vadāt un visi biroja darbinieki tiek atl;aisti neapmaksātas 2 nedēļu brīvdienās uz laiku kamētr tiks atjaunota biroja darbaspēja.

 

 

P.s. par to antropologu bij vienkārši smalks joks, kas nesaprata.... lasa uzmanīgāk, tas nebij vienīgais un beryl bij vēl so to palaidis gar ausīm kas par speciāļi tika papildus uzsvērts 2-3x

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Bonifācijam ir liela sāpe, laikam bērnībā bērni apsmēja, jo viņš nemācēja (joprojām nemāk) braukt ar rtieni...

Man žēl tevis. A hatja nē, īstenībā nav..

 

Loģiski ka ir daļa cilvēku, kuri brauc pa centru darba darīšanās, kur citādāk nevar , bet tik pat liela/vēl lielāka daļa ir tādi kuri brauc, jo vinekārši ir pārāk slinki lai braukt ar riteni/sabiedrisko/iet kājām.

 

Centru pilnībā riteņbraucējiem nekad neatdos, bet jo vairāk būs velojoslu, jo mazāk cilvēki izvēlēsies braukt ar mašīnām, kas būs tikai ieguvums - sviagāks gaiss, veselīgāks dzīvesveids.

 

Bet nu jā, ko ta es te.. Es tak tas stulbais riteņbraucējs, kurš brauc ar riteni pa sniegu.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

brauc vien un nefantazē par cilvēku biogrāfijam, tapat nekad neuzminēsi kā tur īsti ir


būtu labāk precīzak pateicis ka tai laikā par kuru mes te cepamies kad veļuki traucē satiksmei, tā satiksme kā reizi brauc tikkai darba vajadzībās un pilnīgi noteikti nebrauktu ja būtu tāda iespēja

Link to comment
Share on other sites

Ko tad visi lielā svaigā gaisa piekritēji dara Rīgā? Īsts dabas un svaigā gaisa mīlis nekad nedzīvotu piesmakušā pilsētā un nesēdētu birojā visu dienu (neskaitot varbūt darbiniekus, kuriem ir darba transports, darba vietā, taču tie jau vairs nav nekādi riteņotāji, ja tāpat dabū braukt ar auto visu dienu).

 

 

 

Tu neatbildēji uz uzdoto jautājumu.  

Mani bērni noteikti nemācīsies Rīgā vismaz līdz teķim/augstskolai... Tā kā variants par bērnu un velo uz vienas taisnes ir konstruktīvi atbildēts.

 

Te vispār tēma ir sagājuši šķērsām, - sākās ar cūcīgu veloceļu izveidošanu tur, kur nevajag, aizgāja uz resniem, nesportiskiem cilvēkiem un vēl tālāk - par braukšanu ar riteni ziemā. Nu skaisti.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Vot samulsināja tās "darba darīšanas".

Nu kas tad ir tās darba darīšanas? Santehniķi vari neminēt, es tak rakstīju, ka komerctransports (tb, arī visi tirdzniecības pārstāvji un citi, kam darbs pa definīciju ir iekš auto) nav aiztiekams. Nu vot, biroja žurka, kas viņam par darba darīšanām 6x dienā? Es Rīgas centrā nostrādāju laikam 6 gadus bez tiesībām, izbraukājot visus Rīgas nostūrus ar sabiedrisko tajās reizēs, kad bija nepieciešams doties uz kādu tikšanos klātienē. Tolaik nebija velo. Tad nopirku riteni un mierīgi braucu ar to. Tagad ir auto, uz darbu braucu ar mašīnu tikai tāpēc, ka vajag, jo tiesības nesen un nebraukt nedrīkst. Otrai pusei riteni nozaga, tagad škrobe, jo atkrita tālāki (~50km) izbraucieni pa vakariem.

 

Zin, šitas atgādina, kā vienreiz citā forumā pajautāju ieteikumus labai mugursomai, ko var pie uzvalka vilkt. Sākās ārprāts, tipa nevajag mugursomu, nevajag uzvalku, tiri piri šuri muri - jo, redz, pie mums pieņemts ka uzvalks = svētku vai mirstamā kārta, ne darba drēbes. Un man tai laikā bija svarīgi varēt aizgādāt visu ko vajag, tur, kur vajag, nedabūjot asimetriskus plecus no portfeļiem un pleca somām.

 

Piemērs no dzīves ar maršrutu, kuru braukāju bieži. Birojs bija Stabu/Brīvības krustā. Nepieciešams nonākt Smiļģa ielā. Gūgles kartes optimistiski piedāvā 12 minūtes, es teiktu, ka dzīvē, dienas vidū, kad uz kafeni obligāti pusdienas parīt, pardon, darba darīšanās, jabrauc ar auto - apmēram 20-25, nerēķinot stāvvietu meklējumus. Ar riteni - precīzi 15 minūtes, nepārkāpjot noteikumus. Sasvīst nepaspēju. Kur ir argumenti par labu mašīnai? Ir, bet maz.

Ok, ja kaut kas lielāks jāved, nav parocīgi un kravas velo nepirks. Okei, bet "kaut kas jāved" ir arguments par labu vāģim.

 

Vienkārši jautājumi: Cik ir vidējais pārdrauciens "darba darīšanās" Rīgas centra birojā bāzetai žurkai? Cik bieži "kaut kas jāved"? Cik bieži "kaut kas jāved" tāds, ar ko nav vietas vai nav atļauts iekāpt, akvaišausmasnomiršunahuj, tramvajā vai autobusā? Nostājies un paskaiti, cik mašīnās ir vairāk par vienu seju un datorsomu no rītiem. Un laika posmā no deviņiem līdz pus12iem to darīšanās braucēju nez kāpēc ir baigi maz un ielas relatīvi tukšas, tad divas stundas visi nervozi brauc rīt, un pēc tam tukšums līdz pus4iem. Rīgas centrs, būtībā, ir 7x7km; guļamrajoni neskaitās, jo tajos "darba darīšanās" tiešām nav ko meklēt. Un, starp citu, ļoti daudz jauno biroju, kuriem svarīga autotransporta kustība, ir vai nu ārpus centra vai ar stipri vienkāršu piebraukšanu no ne-centra. Visādās G.Astras ielās, Ulbrokās, utt. Centrā kantori pamazām paliek tikai izteiktiem biroju žurkiem, kuriem auto ir nevis transportlīdzeklis, bet pilda reprezentatīvu funkciju, tobiš - stāv stajankā.

 

Tāpēc jā, autoderasi var iet ieskrieties un nebūs te Maskava ar 8 joslām katrā virzienā un gājēju pārejām ieraktām pazemē. Nevajag to mums. Vajag plānot savus maršrutus un vajadzības, tad var izrādīties, ka vietas visiem pietiek. Un daudz kur vietas pietiktu, ja visādi dibenzelliasi kas steidzamās "darba vajadzībās" atbraukuši, nepamestu savus vāgenus ar avareikām uz pusstundu pirmajā joslā - ja dēļ viņiem mums to pirmo joslu vajag, tad labāk lai tur ir velojosla pa kuru aizbrauc viens lisapēdists pusgadā.

Un sabtransa joslas ir forši, tā ir štelle, kas piespiež aizdomāties, huļi tu te sēdi un skaties kā degvielas datčiks krīt, bet garām vico viens autobuss aiz otra, ar lielu varbūtību, ka vismaz daļai logā ierakstīts tas guļamrajons, uz kuru pats brauc.

 

Jā, tūlīt aizies arguments, ka ne visi tak dzīvo Rīgā, un sarba darīšanās, saproties, vajag, a tur riteņbraucēji. Nu nekā, ja aizvākt tos, kas braukājas braukāšanās pēc, tad viņiem vieta atrastos.

 

Visa bēda tajā, ka auto mums vēl aizvien ir statusa apliecinājums, ne transports.

Starp citu, šodien korķī sēžot, tieši teicu - man nav problēma, ja ir korķis un lēni kustamies. Man nav problēma lēnām braukt aiz kāda, katru reizi, kad tāda rodās, paskatos uz aizmugures beņķi - dzemdētājas nevienas nav, donora sirds konteinerā nav, okei, tātad, nav jāsteidzas. Ja kavēju, tad pats labs cilvēks, nejēdzu saplānot. Man problēmu rada ģēniji, kas korķus apbrauc pa trotuāriem, lien pilnā krustā iekšā pie dzeltenā, kaut redz, ka nav kur aizbraukt, tie, kas krustojumos brauc atpakaļgaitā, kas nevar palaist 2 mašīnas, bet nogriež ceļu un tad nevar pabeigt savu manevru un muļļājas vēl 2 minūtes (vienreiz šitāda dura hujdaja pizģetzā trāpījās uz Vesetas ielas, tipa apgriezties - šerpi nogrieza ceļu, a riņķī netiek un nesaprot, kā darbojas atpakaļgaita - taurēju reti, bet nu tur nācās...). īsāk sakot, cilvēki, kam nospļauties par citiem un rūp tikai savs īstermiņa labums ir tie, kas taisa šaizes gan ar kājām, gan velo, gan auto. Tie ir gājēji, kas iet zigzagā un nekad nepaskatās atpakaļ, tie ir riteņbraucēji, kam nav bremžu, nav lampiņu un nav sarkanās gaismas luksoforā, tie ir tie šoferi, kas apstājas pirmajā joslā un aiziet pēc desām uz Brīvības ielas, utml. Un viņi tādi ir vienalga, kas par transporta līdzekli. Un šitos komentus lasot, gribot negribot, par vienu otru it kā sakarīgu cilvēku jāsecina, ka laikam jau tai pašā kategorijā ielien. Skumji, ja godīgi.


Reāls piemērs par satiksmes čakarēšanu - vienulaik nācās regulāri braukt pa Senču ielu pāri Brīvībenei, un tad no Pērnavas ielas taisīt kreiso uz Barona ielu, lai brauktu pāri VEF tiltam.

Nu un uz to kreiso, tātad, stāv 3-4 mašīnu rinda. Jālaiž pretimbraucošie. Iedegas dzeltenais. Varētu jau griezt, bet nekā, kādam vajag iedot grīdā, iebraukt krustā, sabremzēties, pārvilkties pāri sliedēm un tad aizbraukt. Ātrums gana mazs, lai kaitinātu, bet gana liels, lai neriskētu raut pa kreisi šim priekšā (un baigi grīdā neiedosi, jo pašam sliedēm pāri jābrauc) + nekad nezini, kurš pirms sliedēm bremzēs, kurš ne. Vot, sanāk, ka tā viena "darba darīšanas" ir svarīgākas kā to 3-4, jo viņš ar savu, faktiski, noteikumu pārkāpumu (dzeltenais ir aizliedzošais signāls, ja ir iespēja paspēt apturēt auto) kavē tiem cilvēkiem aizbraukt. Vidēji dienas vidū tur jāgaida 2 luksofori (vai jāmēģina paspēt pirms plūsma tiek pāri sliedēm zaļā sākumā, bet vairāk par 1 mašīnu to nevar). Ja nebūtu šitādu ambāļu un iedegoties dzeltenajam, plūsma beigtos, kādas 3 mašīnas easy aizbrauktu, nestresojot un neradot stresu citiem, bet tam skrējējam būtu garantēta pirmā pozīcija startā pie nākamā zaļā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Ieleja, beidz bāzt batonus ausīs. Eju ar kājām, braucu ar riteni un mašīnu, šogad plāns vēl skrituļslidas apgūt, nākamgad moci, pēc tam kuģošanu un tad, ja veiksies labi, moš arī ultralightu iemācīties savaldīt :)

Link to comment
Share on other sites

Nu labāk jau būtu tā kā saki, taču veselais saprāts saka, ka tuvākos ujujujcik gadus kas tāds ir tikai pasaka. Tas, ka ir atsevišķi indivīdi, kas peld pret straumi diemžēl situāciju baigi nemaina, bet nu pozitīvi...

Link to comment
Share on other sites

DeteCtiV

Ar ričuku braucu katru dienu uz darbu virzienā Imanta -> VEF un atpakaļ. Braucu visu gadu (jā, arī pie -25) un nebūt nesūdzos. Mašīna ir, bet izmantota principā tiek tikai tad, kad jāaizbrauc uz DEPO vai ieplānots lielveikalā kraut pilnus ratus ar paiku nedēļai. Un šie izņēmumi tāpat gadās tikai nedēļas nogalēs. Ar mašīnu braukt uz darbu man galīgi nav izdevīgi ne patērētā laika, ne izmaksu ziņā. Lai arī velosipēdistus negrib ne gājēji uz ietvēm, ne autobraucēji uz ielas, vietās, kur nav veloceliņu, labāk izvēlos braukt pa ielu. Kā jau te iepriekš minēja - gājēji ir daudz bīstamāki un neparedzamāki. Nevarētu teikt, ka esmu pats godīgākais velobraucējs, jo noteikumus dažreiz pārkāpju, bet tikai tad, ja tas nevienam nekādā veidā netraucē (piemēram, pārbraucot velo/gājēju pāreju pie sarkanā uz Elizabetes/Skolas krustojuma, kad tuvumā auto neredz). Zinu, ka tas nav īsti pareizi un godīgi pret autobraucējiem (bail iedomāties, kas notiktu, ja viņi tā sāktu regulāri darīt), bet es to varu atļauties, jo velosipēdistiem, diemžēl, sodus par tādiem pārkāpumiem neviens neliek (vismaz nav manīts). Vot par to kā dažs labs hipsters un velokurjers brauc - tur gan man dažreiz kauns paliek par mūsu "sugu" :(

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu par to darbu un darīšanām. Minēšu drusku izdomati piemēru, jo nevēlos ko konkreti par sevi stāstīt.

 

Nu pieņemsim ka esi kāda kafūža laimīgais īpašnieks kas  ceļ/renovē savu mitekli tad lūk teoretiskas tavsa ikdienas darba gaitas pārvadajot vien sevi un dažus papīrus:

 

700 no mājām Imantā aizbrauz nokontrolet vai tava kafūzī Purčikā visi ir ieradusies darbā un mēģina strādat, uzzini sarakstu kas atkal ir saplēsts un ko vajag nopirkt vietā

800 startē uz centru pie kredīta speciālista majas renovācijai,

930 nos peciālista dodies pardaugavā uz arco sadabūt paris krūzīūtes, tur to nav un brauc tālāk uz gemos

1030 saproti ka vari pagūt aizskriet līdz namelim vecmīlgrāvī nokontrolet vai stradnieki maz strādā nameļa būvē

1130 esi dabujis sarakstu ar to kas šiem nav/ir saplīsis

1200 ņemies pa juglas DEPO

1300 svans no kafūža karbonāde beigusies

1330 joz pa jelgavas šosejas Cash&Carry perkot karbonādi

1400 esi jau aizvedis 3 naglas renovētajiem uz vecmīlgravi

1430 ieved kafūzī karbonadi un saproti ka pusdienas ļoti gribas bet nu nav laika paēst

1500 tiecies centra jau ar citu bankas kredīts specialuistu lai aprunatu kreditu virtuves partaisīsanu uz ES prasībām vis no ņeržas, jo tikko dabujui izrakstu no sanitarajiem

1530 auļo uz REATON jo tev randiņš ar "zaļo" priekšnieku kurš uzlika nenormālu štrāfu un pateica ka ja mēneša laikā nebūs novērsts tad aizvērs kafūzi, a nu nevar to nekādīgi izdarīt mēneša laikā

1630 auļo uz kafūzi jo ienācis ugunsdzēsējs un grasās izrakstīt protokolu par kaut ko un vajag viņu aiz stūra aizvestr un smalki iedot kukuli, japagūst pirms šis ir iedevis kadam protokolu parakstīt

1700 moška brokastis varetu tā pa fiksam uzēst?

1715 auļo uz vonungu paskatīties vai strādnieki vēl kaut ko renovē, un uzzināt kādus materialus  un vai var jau betonvedēju uz rītdienu pasūtīt.

1800 centra tiecies ar arhitektu haltūristu kurš tev renovāciju projektē

 

1900 dodies uz zavu pagaidu mītni Imantā saprotot ka kartejo reizi esi paguvis izdarīt mazāk par pusi no tā ko gribēji, plānoji, vajadzēja

 

Tad lūk - viss trafiks ir "izkļučiteļno" tiešos darba uzdevumos vai tiešās neatliekamās darīšanās, neviena lieka brauciena, bagāža vien mapīte ar dokumentiem un 5 kg kaut kādas kravas, cilvēks brauc viens mašīnā, brauc viņš parastā  VW passat sedanā. Vai viņš var aizvietot auto ar veļuku, skritulenēm, sabiedrisko transportu?  Nu ne tak, un nekādīgi! Un tā ir visiem kas kaut ko dara nevis vienkārši atsēž savu laiku birojā, pie konveijera. Lūk šīs kategorijas cilvēki arī sastāda lielāko daļu trafika dienas caurgriezumā. Un tikpat labi tas var būt vienkarš santehniķis speciālists, kas tiešia tāda pat VW pasat sedanā iekrauj bagažniekā instrumentu kasti un visu dienu ceļo pa pilsetu un novadu uzstādot ro filtrus, regulējot daudzdzīvokļu māju siltummezglu elektroniku vai vēl nezko. Protams ka būtu forši ja to planktonu kas no rīta aizbrauc uz centru ar auto un vakarā tieši tāpat aizbrauc prom un pa kam pa dienu nav nekādas vajadzības doties kur tālāk par kaimiņu biroju aiz stūra būtu feini pārsēdinat uz sabiedrisko transportu, vai arī nu ja reiz labi pelna lai tad dzīvo blakus birojam. Nu es uzskatu ka tieši šis planktons arī rada to trafika parslodzi kuru nu reali var un vajag noņemt no ielām, bet ne jau nu piespiedu kārtā aizklapējot ielas ciet transportam.

 

Eh gribas te vel smalkāk pateikt vēl vairak domu izskaidrot un vēl aspektus minet, bet nu cik ta var, tapat puse lasītaju i nemaz nemēģina saprast

Link to comment
Share on other sites

 

 

lien pilnā krustā iekšā pie dzeltenā, kaut redz, ka nav kur aizbraukt

Tipiska vieta - Vagonu un Brīvības krustojums. Kuru korķa laikā apgrūtina ar minētajām izdarībām+ tie kas tai mazajā apendicītā starp Vagonu ielu un tramvaja sliedēm maina joslu uz kreiso, lai gan tur ir nepātrauktā!!!

Nu brauci pa labo tad arī brauc pa labo līdz VEFam, kur tā josla beidzas. Nē, iespītējas kā āži "es GRIBU nomainīt joslu TE!!!" un stāv, kretinējot visus, sabiedrisko ieskaitot.

 

Diemžēl netiek nekādi ārstēti arī tie, kuri jebkuros apstākļos pa ceļiem velkas krietni zem atļautā - konstantais 70-80 sācis piebesīt.

 

Man Lāčplēša iela ir nevēlama jau gadus 10+ un pa to braukt pat necenšos. Tāpēc - pie kājas. Arī ar darba vietas lokāciju paveicies - netālu no Alfas, dzīvojot pie Ādažiem :)

Veriet ciet to centru, man pofig :sarkasms:

 

Tracina Vecrīga, tur var ar kājām normāli pārvietoties lai ik pa brīdim kāds nebrauktu virsū???

 

Par Park&Ride - kur tādas ir?

Tā viena kaut kur ellē ratā Deglava ielas galā, no kurienes pat normāli nekur ar sabtransu tikt nevar?!

Es teiktu ka Park&Ride funkcijas pret savu gribu, pilda lielveikalu stāvvietas, Alfa un Spice jau nu noteikti.

Lai nebūtu uzbraucienu - savu autiņu Alfas stāvvietā neturu. 

 

Vēl viena lieta - ir veloceliņi, bet daudziem "sporcmeniem" uz tiem pajāt - tāpat minas pa braucamo daļu.

Jo tur "nicināmie velonoobi" minas, ar kuriem protams, pieguļošajos speedošortos tērptajam velošumaheram kopā braukt ņipačotna? Pacani/sportiskā bratva nesapratīs?

 

Labi, ka man ar velli nav jābrauc pa Rīgu, es varu izārdīties pa mežu, tur vismaz gājēji un auto pa kājām nemaisās :)


Uz Lāčplēša ielas luksoforiem tad ir jāliek tie mazie velosipēdistu luksoforiņi arī, lai velo startē pirms autiņiem. Tā ir uz Brīvības ielas aiz Gaisa tilta.

Tiesa gan, dažs labs autiņš arī izkustas kopā ar velo un tad apjūk :D

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

A ja manam teoretiskajam piemēram pieliek vēl klāt ģimeni ar teiksim 2 dažāda vecuma bērniem uz sievu kas uz darbu jāaizved, tad vispār kašmars sanāk - tad ikdienu nak klat papildus maršruti, namelis-bernudārzs-skola-sievas darbs un vakarā pretējā kartībā, a ja pa visam jauki tad visas tās vietas ir dažādos mikrorajonos un sākas/beidzas dažādos laikos kas izraisa teiksim 2 papildus braucienus no rīta un vel 2 vakarā   ŠAUSMAS !!

Link to comment
Share on other sites

Man maršruts vienkāršāks - bērnu uz skolu Ādažos, tad uz Rīgu, drusku aiz Alfas maršruts beidzas.

Rīgā galvenā sāpe ir rajonus sasaistošu, caur centru neejošu maršrutu neesamība - pamēģiniet tikt no Ziepīša uz Bolderāju!

Un ... uhhh... es no sirds jūtu līdzi tiem, kuri dzīvo Bolderājā/Daugavgrīvā un strādā, teiksim Sarkandaugavā :(

Vienalga ar ko brauc - tas ir neganti ilgi. Rubika laikā ieņemtais Rīgas attīstības ģenerālplāns, (kuru Ušaks un citi mēri realizē, neko jaunu nav izgudrojuši) starp citu, paredzēja tiltu Sarkandaugavas rajonā.

Metro vai ātrgaitas, virszemes tramvajs - super! Tikai ieviesiet. Jo patreiz, piedodiet, atvainojiet, bet ja es ar auto, neko nepārkāpdams, sievu līdz darbam Vecrīgā (kad jāsteidzas) varu aizvest būtiski ātrāk nekā viņa ar 6. tramvaju no Juglas aizkratīsies (tramvajam vajag 45-50min!), tad par kādu sabiedriskā transporta efektivitāti var runāt?

Pie visa tā, ka tramvajs auto korķos nestāv.

 

Tramvaja sliežu tīkls attīstīts netiek. 2. tramvajs tā arī palika neaizvilkts līdz Bolderājai. 5. līdz Vecāķiem nepagarināja.

7. bija plānots līdz Dārziņiem aizvilkt.

Vienības gatvei un Deglava ielai paralēlās alejas nav domātas autiņiem bet gan tramvajam.

Zemitānu tiltā tramvaja sliedes nav dekorācija.

Par 6. tramvaju no pad laikiem lādās gan Rīgas viesi, kuriem ir "surprise!" ka nevar ar to līdz Brīvdabas muzejam aizbraukt, gan Berģu iedzīvotāji, kuriem ir tikai superīgi bieži ejošais 1. autobuss.

 

Kur ir tā solītā sab. transporta attīstība? Cik starp citu, ir jaunu trolejbusu līniju - proti, JAUNU! Tas ir - pilnīgi jauni vadi, tur, kur to agrāk vispār nebija.

Visa RS balstās pa lielai daļai uz busiem, kuri nē, nē - gaisu nemaz nemaitā, ko jūs :sarkasms:

Vēl viena lieta, kura ir ārpus manas sapratnes - Rīgas centrā vajag tīrāku gaisu. Vajag? Vajag!

Un ko dara RS? Daži trolejbusi iebraucot centrā, nolaiž stangas un ... brauc uz nīstā dīzeļģeneratora!!!

Jo ... nevarēja/lauž likt vadus 13. janvāra ielā? Tur fūres pa krastmalu brauc, bet nu viņas arī citur brauc, nezinu RS motivāciju šādām (ne)izdarībām.

 

Sasodīts, kas tas par elektrotransportu?!

Vienmēr esmu uzskatījis ka ģenerators trolejbusam ir avārijas gadījumiem - kaut ko apbraukt, ja stangas neļauj, tikt iekšā parkā utml., nevis regulārai čunčināšani pa maršrutu.

 

P.S. Zinat kur ir jaunākās tramvaja sliedes Rīgā, vienīgās kuras 21. gadsimtā uzliktas tur kur to agrāk vispār nebija?

Zem Gaisa tilta, tramvajs lai varētu iebraukt depo. Pēdējo 20+ gadu laikā vienīgās!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

nils ir nolaidis pilsētu līdz galīgam kliņķim

 

ne parak sen konstateju ka Laimdotas iela pa kuru regulari vizinos ir kļuvusi par atpūtas zinu vai kā nu tas pareizi saucas - tb plata ielaar izdangātu asvaltu un daļēji esošiem/neesošiem trotuāriem tiek pataisīta par kluso zinu tik tāpēc ka nauda nozagta un nevar ielu sakārtot, a tā tak ir ideāla trase no Purvciema uz Teiku un vēl šur tur, redzams ka jen sen jau plānota kā iela ar lielu satiksmi, platums vietām kā Brīvības ielai

Link to comment
Share on other sites

Boni... Tu atkal smīdini ar saviem kredītspeciālistiem, ugunsdzēsējiem un vienkārši PVD. (ja tev katru dienu jāiet pie kredītspeciālistiem - nu zini - tu esi smagi ieberzies). Tas ir ūber pārspīlēts gadījums, ko tu apraksti. Cik % no visas cilvēku masas tādi ir? Tik šiverīgi (nepārtraukti - dienu no dienas)? Šiverīgajiem ir komerctransports - vienalga kā viņš izskatās.

Atzīt to, ka tev nav gluži taisnība un kļūt pielaidīgākam, nav vājuma pazīme - nebaidies no tā! Nav taču par katrām varītēm jāpierāda sava taisnība ar absurdiem piemēriem. Šādas izdarības piedien Krievijas pilsoņiem no StopXAM video rullīšiem, kur šie pilnām mutēm brēc, ka pa ietvi var braukt, jo tur nav aizliedzošā zīme.

https://www.youtube.com/watch?v=hFpWPGEE0xI

 

Ir cilvēki, kam vajag pārvietoties ikdienā - viņi brauc, bet ne jau visas armādas.

Jā, sabiedriskais transports ir vāji attīstīts Rīgā (lai gan maršruts Ziepīts-Bolderāja eksistē - saucas autobuss Nr 56) un dotajā situācijā transporti pīķa stundās ir pārpildīti. Tas varētu mainīties, ja būtu izteikts pieprasījums - izteikts sabiedriskais spiediens. Tie paši tramvaja maršruti, par kuriem runā - būtu forši, un gribas ticēt, ka tomēr kādreiz tas notiks.

Tas ka parādās papildus jauni veloceliņi ir apsveicami - nosauksim to par evolūciju. Es pieļauju, ka daļēji to dara arī tāpēc, ka vasarās ir parādījušies daudz ārzemju tūristu, kuri izmanto īrētos pedalējamos, bet lai kā nebūtu - tā ir apsveicama lieta, kas mūs ved uz attīstītākas sabiedrības modeli. Sīkums, bet patīkami. Katrs jaunievedums jau tiek uztverts ar skepsi un pretestību, bet pie tā pierod, izveidojas jauni ieradumi un viss mainās.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu tas ir tikkai piemērs un starp citu nebūt tenaz ne parspīlēts, nu labi vari 1 bakas apmeklējumu nomainīt ar vizīti būvinspekcija, būvvaldē, RS, RŪ, Rīgas gaismās, Citrus Solution, what ever... lai nu kā es 20 gadus dzīvoju vot tieši šādā ritmā

 

kas attiecas uz bankām, nu ir ņemti ap padsmit dažādi kredīti, ikdieniška lieta ja ko šiverē, 1 kredīts nozīmē:

 

iniciacijas vizītes vismaz 5 dažādās bankās lai noskaidrotu kura nu būtu gatava un uz apmēram kādiem nosacījumiem un procentiem dot vispār to kredītu

atkartota vizīte vismaz 2 bankās iesniedzot prasītos iniciācijas dokumentus

atkartota vizīte bankā kura ir apstiprinajusi gatavību sniegt kredītu lai parakstītu dokumentus

vizīte zemesgramatā hipotēkas uzlikšanai kaut kam

vizīte bankā iesniedzot hipotekas garantiju

vizīte bankā atskaitoties kā esi bankas naudu izlietojis un vai neesi vienkārši kabatā iebāzis nodzeris

vizīte bankā ar lūgumu partraukt kredītu, noslēgt kredīssaistības sakarā ar pilnu atmaksu

vizīte bankā saņemt dokumentus hipotēkas noņemšanai no ieķīlātā

vizīte zemesgrāmatā

vizīte bankā jo kredītspeciālists nu ļoti vēlas ar tevi aprunaties, jo redz varbūt tu gribētu to un šito izmantot no bankas pakalpojumiem un tā bez gala, a varbūt ģimenes locekļi, a mūsu jaunais piedavajums neinteresē utt. nu neatteiksi taču ja ik pardienu zvana un uzaicina uz sarunu

 

i togo ~15 braucieni uz centru tikkai bankas vien dēļ, reizinam ar 15 krītiem = 225 vizītes bankā!!!!!! Nu labi kad esi iemanījies tad izdodas kaut ko apvienot, kaut ko sarunat pa pastu, bet vienalga, tad tev bilanci savadāka griezumā paprasa tad vēl nezko un kopa vienalga salasas pāri pa 100 vizītēm. A ir taču vis tas nenormālais lērums ar papīriem, saskaņosanām utt lai naglu sienā iedzītu, nu var daļēji kaut ko uzlikt uz teiksim arhitektu bioroja, utt. pleciem, bet nu vienalga tak kāds skraidīs un vāks tos padsmit parakstus uz katra papīrīša un tam skraidītājam nu būs vienalga vajadzīga tā mašīna

Link to comment
Share on other sites

Iepriekšējā darbavietā nostrādāju 12 gadus. Darba lietās, gan sapulcēs, gan apmācībās, gan projektos, daudz laika sanāca pavadīt Stokholmā.

Tur ir kolosāls sabiedriskais, RS ir uz ko tiekties.

Protams zviedriem ir bonuss - granīts apakšā. Tuneļus būvēt ērti. 

 

Paņemsim Arēnu Rīga - aizbrauciet uz to ar sabiedrisko.

Nu? 24. buss pa Skanstes ielu, kurš reti iet.

Unnn.... ? 3. trolejbuss un pāris autobusi pa Valdemāra ielu, no kuras līdz arēnai jākāto labs gabals.

 

Stokholmā, Globe arēnas tuvumā, 5 minūšu gājienā ir 2(!!!) metro stacijas, katrā pusē arēnai. Nemaz nerunājot par visu pārējo sabiedrisko.

 

Kādreiz bija plānoti tuneļi zem Vecrīgas, nu ir jālaiž transports zem vecpilsētas, tās apbraukšana paņem nenormāli daudz laika, arī sabiedriskajam.

Toreiz to nobloķēja politiski-populistisku iemeslu dēļ. Patreiz - nu var ierakties dziļi. Jā tas maksās, bet tas ir daudz labāk, nekā dzenāt trolejbusu ar dīzeļģeneratoru apkārt vecpilsētai.

 

Nilam un RS vajadzētu mazākaizrauties ar bezmaksas sabiedrisko katros svētkos bet domāt par esošā būtisku uzlabošanu.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

nu ir gadījies darboties kantorī kur ir vēl 10 tadi kā es un nevienam nebija nekāda komerctransporta un ja precīzak vispār nebija nekāda komerctranspota visā kantorī jo darbs tikkai ar papīriem un reali tika parvadats cilvēks kurš vienmēr ir spejīgs kaut ko kaut kur kaut kā sarunāt un viņa ādas portfelīts, viss un tādu ir ļoti daudz, viņus vienkārši nevar redzēt tie kas atsēž visu dienu vienā vietā, vai pat var redzet bet nesaprot ka cilvēks TĀ strādā nevis savā nodabā ripina kaut kur

Link to comment
Share on other sites

@@Pirkss, starpcitu.. vakar jau ir uzradušies luksofori velosipēdistiem, pagaidām gan slēdzas vienotā režīmā.

 

Līdz arēnai Rīga no Valdemāra ielas tās pašas ~5 minūtes ar kājām ir.. tā kā nevajag pārspīlēt, pats esmu gājis. :) Un 24. bus samērā bieži brauc un no tā pieturas nemaz tik diži tuvāk nesanāk, tad jau no Valdemāra ielas ir tuvāk.

 

Tu par kādu rakšanu zem Vecrīgas? Slims vai? Nevajag neko Rīgā rakt.. Nav jau nekāda metropole, vajag vienīgais to Ziemeļu savienojumu (maģistrāli) kā ieplānots izveidot un būs labi.

Labots - CAP
Link to comment
Share on other sites

tā kā nevajag pārspīlēt, pats esmu gājis

Nevajag uzskatīt sevi un savus tempus par visa esošā mēru un tad oponēt oponēšanas pēc.

 

Tu par kādu rakšanu zem Vecrīgas? Slims vai?

Tu esi dakteris, ka diagnozes stādi?

Ir labākas idejas, kā sabtransam tikt garām Vecrīgai? Cik minūtes autobuss brauc no Mildas līdz Akmens tiltam?

Ar visu to, ka viņam ir sava josla.

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

@@Pirkss, minūtes max 10, ņemot vērā visas pieturas. Kur problēma? Rakšana neko neatrisinās un šaubos vai vispār ir pieļaujama, ņemot vērā, ka Vecrīga ir iekļauta pasaules kultūras mantojumu sarakstā, neatkarīgi no tā cik dziļi raks. Sabiedriskajam transportam šobrīd nav nekādu problēmu izbraukt centru.

 

Nu, ja velcies kā gliemezis, tad maksimums 10 minūtes no pieturas ar kājām līdz Arēnai.. bet ko tas īsti maina 5 vai 10 minūtes? Tev kaut kur jāsteidzās? Dzīvi mainīs? Vai vienmēr pakaļa jāpieved klāt?

Labots - CAP
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...