Jump to content

cūcība uz lāčplēša ielas


Recommended Posts

Nu, ja velcies kā gliemezis, tad maksimums 10 minūtes no pieturas ar kājām līdz Arēnai.. bet ko tas īsti maina 5 vai 10 minūtes? Tev kaut kur jāsteidzās? Dzīvi mainīs? Vai vienmēr pakaļa jāpieved klāt?

Nu re, pats atzini ka melo. Tālāk sākas diršanās un tev tik tipiskā piesiešanās pie nebūtiskiem sīkumiem. 

Satiekamies pie Arēna Rīga un es uzņemšu laiku, cik minūtēs, neskrienot, tu aiziesi no arēnas ieejas līdz Valdemāras ielas pieturai "Arēna Rīga". Slabo?

Tev tas prasīs 15 min minimums, ja vien neskriesi. Un mani iešanas tempi ir mana darīšana, ja tu mēdz pārvietoties pusskriešus, tad nemēri visus pēc sevis.

 

bet ko tas īsti maina 5 vai 10 minūtes?

Maina to, ka tu melo uzdodot no pirksta izzīstu faktu par patiesību un izmantojot to oponēšanai oponēšanas pēc.

Ja es kaut kur gribu nokļūt, man ir jāzina cik daudz laika man tam vajadzēs, piemērojoties pārējo ģimenes locekļu pārvietošanās tempiem.

Nemēdzu ieskriet koncertzālē 1 min pirms koncerta un tad aizelsies meklēt vietu.

Sabiedriskajam ir kursēšanas saraksti, ar kuriem jārēķinās. Ja trolejbuss pienāk pieturā 17:50 un koncerts sākas 18:00, tas ir vēlu.

Tātad, jābrauc ātrāk, jo vajag paspēt aiziet, garderobe (ja vajag), savā vietā nokļūt.

 

Vai vienmēr pakaļa jāpieved klāt?

Pasaki to cilvēkiem ratiņkrēslos, invalīdiem un visiem tiem, kuri nevar paiet garus gabalus bez sekām - gan veciem, gan vēl pārāk maziem.

Principā - kārtējā bezjēdzīgā oponēšana no tavas puses, jo šis vispār nav arguments. Man ir visas tiesības gribēt lai sabiedriskais mani pieved pietiekami tuvu klāt, nevis pusceļu. Patreiz vienīgā opcija ir 24. autobuss kuru beidzot palaida pa Skanstes ielu pēc ilgstošas ņemšanās no vietējo puses.

 

Rakšana neko neatrisinās un šaubos vai vispār ir pieļaujama

Jā, Latvijā ir tuneļu fobija. Un ar rakšanu es šajā gadījumā es domāju pietiekami dziļu rakšanu - zem visa kultūrslāņa.

Pēdējie šāda tipa pētījumi ir veikti 80-jos gados. Pa to laiku rakšanas tehnoloģijas ir mainījušās.

Un arī tad, šo pētījumu rezultātus toreiz noraka vairāk politisku iemeslu dēļ - lai Latvijā neievestu virs 10k metro strādnieku, kuri te arī paliktu.

Uz to brīdi šis jautājums bija ļoti samilzis. 

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • versatile

    21

  • CAP

    34

  • Pirkss

    28

  • Bonifacijs

    70

no Arēnas līdz Valdemāra ielai ir kādas 7-8 minūtes gājiens (ja luksoforā sarkanais). Ja jums gribas precīzāk, varu pusdienlaikā izmērīt |(ja lietus neuznāks)

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

@@Pirkss, jocīgs tu esi.. kurā vietā es meloju, es norādīju vidusmēra gājēja ātrumu.. nē nu ar pīpi zobos vai ko citu nepiedienīgu darot varbūt pat pusstunda būs par maz :)

 

Un, kur ir problēma aizbraukt ātrāk, nevis ierasties pieturā 10min pirms koncerta? Kurš normāls cilvēks tā dara? Parasti rēķina vismaz 30 minūtes rezervi (čp gadījumiem utt) Vismaz es tā mēdzu darīt, nevis skriet pa galvu kaklu.

 

 

No pieturas (virzienā uz centru) līdz arēnai ir ~550-600m.. 15minūtes tu ej puskilometru??

No pieturas (virzienā no centra) līdz arēnai ir ~700m, vai tas prasa 15 minūtes??

 

piemēram.. 15 minūtēs es varu aiziet no stabu/avotu stūra līdz Origo vēsā mierā.. ko arī google maps norāda to attālumu 1.2km/15min

 

p.s. tici man.. tuvākajos 100 gados zem Vecrīgas neko neraks.. Varbūt vienīgi zem Daugavas, kas arī ir maz ticams, jo nekad jau naudas nav :) Rīga tomēr ir ar 800 gadu vēsturi, lai vēl atļautos zem tās sirds rakāties un postīt. Žēl, ka beidzās tas Vecrīgas aizsargrežīms, kad mašīnām bija liegta iebraukšana... tagad katrs īblis var braukt cauri..

 

@@e = d, cilvēks izskatās, ka nekad no pieturām tā īsti gājis nav :)

Labots - CAP
Link to comment
Share on other sites

Argumentu tev nav, tikai stāstiies, diršanās pēc. 

es nemēdzu bizot, taču neeju arī bēru gājiena tempā.

 

Man ir tiesības būt tādam kāds esmu, ja tev nepatīk - tavas problēmas.


 

 

pīpi zobos vai ko citu nepiedienīgu darot

Tu tik perfekti pārzini manu dzīvi, jeb uzskati, ka argumentus aizstājot ar diršanos piektklasnieka līmenī tu mani pārliecināsi? 

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

Gaidu ar bažām 1.septembri, jo tad centrā sāksies tāds cirks ar visām *&^^% velojoslām ...

Link to comment
Share on other sites

@@Pirkss, argumenti par ko? Es jau tikai faktus nosaucu :) labi, skaidrs ar tevi. Tak ej kā tu vēlies un kur vēlies kaut vai puskilo 15 minūtes man taču vienalga. Kur esmu norādījis, ka jāiet ātrāk vai lēnāk? Atej no datora, paelpo svaigu gaisu un beidz kašķēties.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Atej no datora, paelpo svaigu gaisu un beidz kašķēties.

Tev ar to pašu mietu pa to pašu vietu. Es tavā virzienā nekādus epitetus neesmu raidījis un dzīvot mācījis neesmu.

 

 

argumenti par ko?

Ģenerēt stulbības par pīpi zobos un drāšanos ejot (ja tas tā bija jāsaprot) bija jāuztver kā argumenti vai fakti par manu dzīvi, par kuru tu absolūti neko nezini?

Ja nav ko pateikt var arī paklusēt. Bet nu saprotu, iedomīga sisadmina ego uz tādu "zaudējumu" nav spējīgs :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

@@Pirkss, vispār doma bija par ko citu un neattiecināta konkrēti uz Tevi. Bet laikam pie sirds paķēri :)

 

p.s. neesmu es nekāds sisadmins, kur nu vēl iedomīgs.

Labots - CAP
Link to comment
Share on other sites

Cilveeks

 

Nevarētu teikt, ka esmu pats godīgākais velobraucējs, jo noteikumus dažreiz pārkāpju, bet tikai tad, ja tas nevienam nekādā veidā netraucē (piemēram, pārbraucot velo/gājēju pāreju pie sarkanā uz Elizabetes/Skolas krustojuma, kad tuvumā auto neredz). Zinu, ka tas nav īsti pareizi un godīgi pret autobraucējiem (bail iedomāties, kas notiktu, ja viņi tā sāktu regulāri darīt), bet es to varu atļauties, jo velosipēdistiem, diemžēl, sodus par tādiem pārkāpumiem neviens neliek (vismaz nav manīts).

 

Es šitā nesen ielidoju uz 15 eirikiem, pa vēlu pamanīju policijas autiņu.

Link to comment
Share on other sites

ielidoju uz 15 eirikiem,

Tas ir uz ķepas vai oficiāli ar protokolu? Cipars, šķiet, nav pareizs. [My Bad]

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

Cilveeks

 

Tas ir uz ķepas vai oficiāli ar protokolu? Cipars, šķiet, nav pareizs.

Protokols.

Link to comment
Share on other sites

@@Koalīcija, domāju, ka viņš domāja kā velosipēdistam piemēroja sodu pie sarkanā 15€.

 

 

149.5 pants. Ceļu satiksmes regulēšanas noteikumu pārkāpšana

Par braukšanu, ja luksoforā deg aizliedzošais signāls, vai par nepakļaušanos satiksmes regulētāja signālam vai braukšanu virzienā, kas ir aizliegts ar satiksmes regulētāja signālu, —

uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam piecpadsmit euro apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam — no trīsdesmit līdz simt četrdesmit euro.

Link to comment
Share on other sites

Labi, miers. :)

 

Es gribētu vienu uzsaukumu raidīt velobraucēju (un arī pārējo virzienā). 

Nelietojiet mobīlo pie stūres. Nevajag!

Es vairākas reizes esmu redzējis, kā aizpļāpājies velosipēdists SMAGI iemauc stabā vai kokā :(

Esmu veicis avārijas bremzēšanu krastmalā kur pie mana zaļā pa mobzi pļāpājošs gājējs mauc pāri pārejai, nenospiedis luksofora pogu, jo ir tā aizrunājies, ka pa to aizmirsis.

Visiem uz ceļa ir jāpārliecinās vai pārējie viņu redz. Autobraucējam ir jālaiž visi, bet vajag pārliecināties - ja nu vadītājs ir aizmuldējies, aizsapņojies

Nevajag slāt pāri pilnīgā pofigā. Neviens normāls braucējs nav slepkava (atsaldeņi neskaitās) un negrib tīšu prāt kādu nobraukt.

Velosipēdistiem vajag rādīt pagriezienus. Nu nav velo pagriezienu rādītāju citu kā pats velosipēdists.

Un darba vietām ... nezinu? Jāsāk veidot velo novietnes. Diez vai daudzos ofisos ļaus iestumt telpās dubļainu ričuku pavasarī vai rudenī.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Jautājums tuvāk tēmai.. jeb policistu cūcībai.
Kā tad mums šobrīd ir likumdošanā noteikts... Vai policisti drīkst ar fēnu slēpties krūmos vai tml.?


 

 

Nelietojiet mobīlo pie stūres. Nevajag!

+100 Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

 

 

... Vai policisti drīkst ar fēnu slēpties krūmos vai tml.

 

Protams ka drīkst!  

Link to comment
Share on other sites

(labots)
Kur ir tā solītā sab. transporta attīstība?

 

iepērk autobusus ar kondišku, lai korķos nav jāstāv karstā bezgaisā  :D

Labots - akriss
Link to comment
Share on other sites

 

 

kas ir?, nevienam te jāstrādā nav?, visi ambāļi sēž forumā un smalki tērzē..... 

 

pikdiena, nedrīkst 

Link to comment
Share on other sites

Cik ta pulkstenis? Kāda strādāšana. Lai gan laukā pastrādāt tagad pats labums. Bet vispār, man nepatīk šādi topiki, kur bāliņš ar bāliņu strīdās. Tā jau mūs maz un viens ar otru ar dibeniem vai vēderiem beržamies. Bet nē, jāuzdod, cik es kruts un Tu... nu labi, arī kruts...

Link to comment
Share on other sites

Bonifācij - tu pats sev esi darba dienu sačakarējis ar to super intensīvo pārvietošanos pa pilsētu, tas ir nepareizi un tā nav jādara. Sastādi normālu darbu plānu, vai palūdz, lai to izdara kāds gudrāks.

 

Ja tu pabraukātu pa Eiropas valstu galvaspilsētām ievērotu vienkāršu principu - jo attīstītāka pilsēta, jo centrs ir brīvāks no auto un nopietnāka velo sistēma un sabiedriskais transports. Par to pat jādiskutē nav - tas ir fakts. 

Londonā neviens no guļamrajoniem uz centru ar auto nebrauc. Arī Berlīnē, Bernē un Amsterdamā nē. Tur pat nav nekas jādiskutē un jāpierāda. Starpcitu - Amsterdamā vietējie zāli nepīpē no rīta līdz vakaram, drīzāk pat vispār nemaz.

Pārvietoties ar velo visu gadu arī nesagādā īpašas problēmas, šoziem man personīgi īsti nesanāca izlaist nevienu dienu, jā ir grūtāk braukt pa sniegu, bet ne neiespējami - vien nedaudz jāiegulda spec-apģērbā, ūdens necaurlaidīgi, widstopper u.t.t. Nezinu, varbūt cilvēkam ar lieko svaru un sliktā fiziskā formā ir ļoti grūti braukt ar velo. Bet tas nav neizdarāms. 

Pirms 20 gadiem sastrēgumu nebija. Tagad ir un visi tomēr kaut kā ir pieraduši un pielāgojušies. Manuprāt vienkārši - ja ar auto braukt uz darbu paliek sarežģīti - jāmeklē alternatīvas. Daudzi jau nespēj pieņemt domu, ka no auto jāpāriet uz sabiedrisko vai velo, jo tad citi nezinās, ka viņam ir auto=dzīvē ļoti paveicies, kas ir ļoti raksturīgi postpadomju domāšanai - zīmēties ar mantām. Sabiedrisko taču daži autovadītāji sauc par lohovozu - laikam tāpēc, ka uzskata, ka tur brauc idioti, kuriem nav auto. 

Bet, kopumā - tagad uz Lāčplēša ielas ir tā, kā ir un viss. Latvijā ir bijušas sūdīgākas lietas un neviens nav par to protestējis vai tamlīdzīgi. Tāpēc - kamēr Rīgas Dome plāno un gatavojas jauniem veloceliņiem (Bruņinieku iela, Stabu u.c.) varam turpināt šeit heitot un rakstīt neko neietekmējušus un neko nemainošus tekstus :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tāpēc - kamēr Rīgas Dome plāno un gatavojas jauniem veloceliņiem

 

Nu tad jau  rudenī par SC! 

Link to comment
Share on other sites

 

 

nu mani tie velodauņu celiņi reāli kretinē, tāpat kā mistiskās autobusu joslas - tik traucē satiksmi, jēgas nekādas un piesārņo gaisu ar izplūdes gāzēm - tam urlu nilam tak ir jarūpējas lai gaiss ir tīrs - nu tad lai arī paplasina ielas kur vien var, uztaisa ta lai krusti ir ātri parbraucami, lai tiem kas nogriežas nav jātrauce citi, nu nav tak tik grūti vietam pirms krustiem bišķi pakoriģet zaļo zonu un ietvi lai uztaisītu nogriešanās joslu kaut 3 auto garumā, bet nē vajag tīšu prātu ierobežot satiksmi tā lai visi stāvētu mākslīgās probkās un smirdinatu gaisu ar izplūdēm - tāds pamuļķis tas Rīgas mērs, nu nekādīgi nevar nokapt nost no studenta sktrituļslidam un ciskadriļļa - berna pratā galīgi


Lai gan man nav nekas pret velosipēdistiem un sabiedrisko transportu šoferiem, piekritīšu par debīlo pilsētas plānojumu ceļu satiksmes jomā. Ne tikai braucamā daļa ir drausmīgi sazīmēta un saplānota, bet arī gājēju celiņi ir vienkārši katastrofa kā tie ir sataisīti. Ļoti faking gribētu tam nejēgam pa purnu iekrāmēt, sajūta tāda, ka dzērumā to visu rasējis uz kaut kāda tualetes papīra...
Link to comment
Share on other sites

Daudzi jau nespēj pieņemt domu, ka no auto jāpāriet uz sabiedrisko vai velo, jo tad citi nezinās, ka viņam ir auto=dzīvē ļoti paveicies, kas ir ļoti raksturīgi postpadomju domāšanai - zīmēties ar mantām.

Nedomāju, ka kāds specāli brauc ar auto lai zīmētos. Ļoti daudzi dzīvo ārpus Rīgas un katru dienu brauc uz darbu 50 un vairāk km, es tajā skaitā. Protams, var jau teikt, ka ir vilcienu satiksme utt., bet es, piemēram, neesmu gatavs pavadīt 2 - 2,5 stundas ceļam vienā virzienā, tagadējās stundas vietā. Auto galvenā priekšrocība ir iespēja ātri nokļūt no punkta A un punktu B, nekas cits. Ja man būtu darbs 10 km attālumā no mājām es arī ļoti labprāt izvēlētos velo nevis autiņu. Bet tā diemžēl nav.

 

 

ienāca prātā, varbūt var ietvi vienā ielas pusē atdot velosipēdistiem, otra paliek gājējiem, iela auto, moto

No Tavas mutes Glušakova ausī...

Labots - ivo
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja auto ir "statusa apliecinājums un zīmēšanās" tad kā lai sauc īpatnēju brendu ekskluzīva dizaina velīšus pa 2k un vairāk eur?

Link to comment
Share on other sites

Nu tad jau  rudenī par SC! 

 

Nope. Man nav pieraksts Rīgā.

Bet vispār nevajag visu ar politiku tik ļoti sasaistīt. Rīgas Dome nav tikai Ušakovs. Vienīgais man personīgi pazīstamais cilvēks, kurš strādā RD ir meitene no Nacionālās apvienības :D

Labots - r.ed
Link to comment
Share on other sites

Musimusi

Smaga diskusija :) 

Autobraucējiem.

Nu nebija , piemēram, Lāčplēša iela tā noslogotākā, lai celtu lielu trauksmi. Var piekrist, ka korekti būtu bijis liegt kreisos pagriezienus gan krustojumos, gan sētās. Var piekrist, ka ir nedaudz dīvaini veikt labo pagriezienu ne no labā malējā stāvokļa, bet atbilstoši CSN, velobraucēju teritoirija arī uz parastas ielas ir 1m no malas, ar kuru autobraucējiem ir jārēķinās, un ja velobraucējs arī bez visas joslas tur ir, viņam ir priekšroka!

Velobraucējiem.

Tas, ka ir izveidotas šīs joslas tiešām ir uzskatāms kā "dziļš reveranss" riteņbraucējiem, jo šobrīd pamatot velojoslas ar esošo velo intensitātēm būs grūti, tātad arī velosipēdistiem ir jācenšas saprast autobraucēju sašutums.

 

Bet kopumā, tā Latvijā ir ierasta lieta, ka par visu jauno ir bļaušana-maksas autostāvvietas centrā-tā bija gadsimta traģēdija, kuru šobrīd diez vai kāds atcerās, Kaļķu ielas slēgšana-vai vispār šī pilsēta būs izbraucama, un Akmens tilts vairs nekad navarēs tikt uzskatīts par pilntiesīgu pilsētas "artēriju" utt. Tā kā ... paies laiks un nostāsies viss vietās. Iespējams kādu no maršrutiem arī pamainīs, jo ja velotransporta intensitātes pieaugs lēnām, diez vai būs nepieciešami 3 paralēli maršruti(Elizabetes, Dzirnavu, Lāčplēša), kas iet šķērsām radiālām ielām. 


PS. Bet pateicoties velojoslām, Rīga sāk iegūt Rietrumeiropas pilsētu "seju".  

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

versatile

Musimusi, viss pareizi, tikai par to metru jau labu laiku CSN vairs nerunā. Ir iespējami tuvāk brauktuves malai, kas nozīmē, ka, ja nav iespējami, var ar 2m no malas braukt. Un pa kreisi ar velo griezt drīkst kaut no 4.joslas, ja tas ir ļauts.

Es, protams, atvainojos par izrunātas tēmas pacelšanu, bet tik tagad pie datora tiku.

Ja nu kafejnīcas īpašnieks ir 7os darbā visu pārbaudīt, bet 12os beidzas karbonāde, tad:

Lai pieņem darbā sagādnieku, jo pats to nesajēdz, vai arī lai pieņem darbā citu sagādnieku. Kafenēs tomēr karbonāds pieprasījumu būtu jāspēj paredzēt un turēt leckapī mazu rezervīti.

Ja ar kafejnīcu ir domāts Rītiņa restorāns, kur no cūkas kaušanai līdz šķīvim ir max 2h, nu, ko darīt, lai viesmīlis atvainojas šefpavāra vietā, lūdz izvēlēties citu ēdienu, atnes pudeli vīna un rēķinam iedod 100% atlaidi.

 

Un uz banku lai aizbrauktu, toč nevajag ar auto doties, tur parasti vairāk par datorsomu un pāris papīru mapītēm nevajag. Banku filiāles arī parasti ir ar sabiedrisko normāli sasniedzamās vietās. I vēl ietaupīsi uz parkofku.

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

 

 

Lai pieņem darbā sagādnieku, jo pats to nesajēdz, vai arī lai pieņem darbā citu sagādnieku. Kafenēs tomēr karbonāds pieprasījumu būtu jāspēj paredzēt un turēt leckapī mazu rezervīti.

 

vārdos jau skaisti, tik vai zini ka šovasar itin bieži pludmalaes kafejnīcas beidzās ledu, alus, sidrs utt. un pusi no menu nav iespējams pasūtīt un tas pie vājprātīga apgrozījuma un peļņas dienā. Dažs labs kafūzītis dienā dabuja peļņu no kuras varētu mierīgi izmaksat algu gadu uz priekšu pilsētas labākajam sagādniekam, bet ne jau par to ir stāsts, vienkārši tādas kafejnīcas kas var algot personīgo sagādnieku uz pilnu slodzi visā Rīgas rajonā ir 10, nu varbūt 100, es nezinu, nedarbojos tajā sfērā, lai nu kā vairums kafejnīcu darbojas režīmā - 1 apkopēja/pavārs + 1 pārdevējs/bārmenis nu un saimnieks sagādā šo to.

 

Attiecībā par banku, nu protams ja tava vienīga nodarbe ir aizbraukt uz banku un atpakaļ, un citu pienākumu tai dienā nav tad OK, var ar sabiedrisko, a piemērā tak bij skaidri noradīts ka cilvēkam ir nepieciešams auto no rīta punktā A Purvciemā un pēc 2h punktā B Imantā, a pa vidu ir jāpagūst stundu pabazarēt ar bankas klerku centrā. Ja ar sabiedrisko tad pat nepagūsi pēc bankas atgriezties 2h laikā izejas punktā A, kur nu vēl tikt līdz punktam B. Nemaz nerunājot par to ka aizņemtiem cilvēkiem plani mēdz mainīties ik pa 5 min. - nu pazvana tev partneris un pasaka ka kavē tikšanos par 25 min. i ko? pazvani pats citam un pārcel savu kadu tikšanos citā vietā un agrāk un brauc turp un tik pēc tam uz pirmo tikšanos - tādas situācijas ir 10x dienā, a ja esi iesprostots trolejbusā, tad nekas tamlīdzīgs nu nekādi nesanāks un nepadarītie darbi saks krāties kā lavīna kaudzē un beigās aopraks tevi un nospiedīs. Gadās kad ir jāiedzen autiņš uz dažām stundam remontā - vsje, var teikt ka darbadiena ir beigusies - nav iespējams izdarīt pilnīgi neko, ka bez rokām esi. Pa lielam ir tā ja tev nav autiņa zem pakaļas - tu neesi ieradies darbā. Neesmu interesējies kā tagat, bet agrāk pat darbā nevienu neņēma ja nebij personīgā autiņa ko izmantot firmas vajadzībām. 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Man vienīgajam patīk Boni troļļot, lai šis ar putām uz lūpām metas pierādīt, ka bez auto NEKO nav iespējams izdarīt? Minētajiem aizņemtajiem cilvēkiem auto patiēšam nemž neder, jo nav laika to parkot - tādiem cilvēiem ir taksis vai šoferis.

A tiem, kuri steigā pamet vāģi kur pagadās, nu, tiem es neko labu nevēlu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Kā redzi esi vientuļš savā domā.

 

Ko tur lai piebilst, esmu vien izdarījis 2 secinājumus - Tu esi jūtami jaunāks nekā es domāju, Tu esi ļoti tālu no reālas izpratnes par darījumu/darbīgiem cilvēkiem it īpaši saistībā ar LV reālijām. Tas nav nebūt slikti, visiem nav jābūt vienādiem. Katram sava vieta, uzdevumi, mērķi, misija un dzīves ceļš. My fault ka mēģināju paskaidrot manā skatījumā elementāras lietas, cilvēkam kas no tā ir nu ļoooti tālu

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nē, man vienkārši patīk troļļot vairāk kā vidējam.

Redzi, mana doma vienkārša - ja Tev katra diena aiziet tik intensīva kā apraksti, tad kaut ko savā dzīvē neproti plānot vai deleģēt uzdevumus, piedod.

Ja visas darīšanas speciāli saliec vienā dienā - tad arī drusku greizi saplānots. Protams, ja vien nebrauc no attālāka rajona uz Rīgu, bet tad arī - diez vai spēsi minētajā ātrumā pārvietoties.

Es pazīstu patiesi ļoti nedaudzus cilvēkus, kuru KATRA diena saplānota līdz minūtei. Viņi par transportu nedomā paši, viņu rūpe - iekāpt auto un pateikt adresi.

Es pazīstu daudz vairāk cilvēkus, kuru diena saplānota 1-2h blokos; viņi plāno laiku ar rezervi tam pašam transportam, gadījumiem, kad ievelkas tikšanās. Biroja žurkas, ja vēlies, bet viņi dienu ieplāno krietni garāku par tām 8h, toties visu paspēj.

Mana diena parasti ir aizpildīta dažiem lielākiem blokiem, tomēr, gadās dienas, kad ir līdz minūtei saplānots. Tādas man nepatīk un uzskatu, ka esmu nolaidis lažu plānojot.

Un es pazīstu gana daudz "universālos kareivjus" īpašniekus, kas paši pieskata darbiniekus, pērk izejvielas, iet runāties ar klientiem, iet runāt par krītiem - pārsvarā stresaini pusmūža vīrieši, smēķētāji, ar lieko svaru. Nekā personīga, tiešām tādus pazīstu. Visi kā viens ar veselības problēmām, domāju, stresa dēļ. Galvenā viņu bēda - neprasme deleģēt uzdevumus. Vadītājam/īpašniekam, protams, jādodas uz banku un jārisina citas problēmas - beigusies gaļa NAV problēma, tā ir darba situācija, kas jārisina. Ja visi piegādātāji atsakās pārdot gaļu ar pašsavākšanu - tad tā kļūst par problēmu. Redz, kāpēc iesmēju par to gaļas piemēru - man zināmie gaļinieki transporta maršutus plāno dienu iepriekš - ja piezvanīsi un brēksi, ka vajag gaļu tagad - nu, vai nu pasūtīs, vai, ja esi gana tuvu un labs, laikā maksājošs klients - varbūt panāks pretī un aizsūtīs busiņu ar tiem pāris kg. Ja pašam nav auto ar aukstuma režīmu, domāju, PVD būs dikti priecīgi pavadzīmes pārbaudīt.

A savukārt, ja gaļa nāk no viena konkrēta zemnieka ar individuālām piegādēm, tas jau velk uz restorāna līmeni, kur izbeidzies kāds ēdiens nav katastrofa, bet normāla darba situācija, kuras klienta pusē risina ar manis minētajām metodēm.

Normāliem, arī mazajiem, uzņēmumiem kas laikā maksā rēķinus ar piegādātājiem ir pēcmaksas sistēma un nav problēma iepirkt adekvātu gaļas daudzumu. Ja nav kur to glabāt, jāplāno ēdienkarte atbilstoši resursiem.

Vot tāpēc iesmēju, jo "kafene", kurā normāla situācija ir gaļas izbeigšanās, ilgi nepastāvēs daaudzu iemeslu dēļ :) Protams, mans apraksts, tāpat kā Tevis modelētā situācija, ir dziļi teorētisks un mazā uzņēmumā ir pilnīgi normāli, ka īpašnieks gādā gaļu un iet uz banku, tomēr, sasniedzot līmeni, kurā runa par padsmito kredītu un lieliem noieta apjomiem, visiem, tai skaitā gan biznesam, gan paša veselībai, nāktu par labu, ja dažāda līmeņa problēmas risinātu dažādi cilvēki.

Piedod, ka nemēģināju skaidrot, manā skatījumā, elementāras lietas cilvēkam, kas biznesā ir nu ļoooti dziļi iekšā :)


Ak jā, es patiesi esmu jauns, 28 gadi un tā. Bet vienu otru biznesu savā dzīvē savulaik esmu izplānojis līdz līmenim, kad jau strādājošā uzņēmumā, rodoties jautājumiem par kādu situāciju, atliek atšķirt biznesa plānu, kur skaidri aprakstīts risinājums. Ar savu naudu, tiesa, neesmu riskējis un tas ir bijis citu vadītiem uzņēmumiem. Bet pie mums jau normāli, konsultantus un vadītājus saukt par liekēžiem, toties 45 gadu vecumā sākt atrauties infarktus no Bonifacijs aprakstītas ikdienas radītā stresa.


Saproti mani pareizi - es nesaku, ka ir baigi slikti, ja Tu pats pieskati darbinieku darba laiku, pasūti visas izejvielas, apkalpo klientus, pieskati lai nelej par daudz šņabja, brauc tikties par kredītiem un vadi jauna iestādījuma būvniecību visu vienlaicīgi. Tava darīšana.

Vienkārši nav pareizi, ka visai sabiedrībai kopumā nepieciešamās lietas tiktu veidotas izejot no Tava dzīvesveida kā visiem piemērotākā un vissvarīgākā. Pilsētas centrs ir gana mazs un ar pietiekami blīvi saplānotu transportu, lai tajā nebūtu obligāti nepieciešams auto, un tā ir aksioma. Pārējais jau ir interpretācija.

Baizevei, es dzīvoju Valdemāra ielā 1 pieturu par tālu no Arēnas, un līdz Arēnai man ir 8-9 minūtes pastaigas solī. Izkāpjot pie Ķimijas fakultātes nevajadzētu būt tālāk.

Var, protams, braukt uz arēnu ar 11.tramvaju, kuram arī vienā pieturā saka "Arēna Rīga", bet tikpat labi jau var arī braukt ar 48. autobusu, kas vispār nekursē Arēnas tuvumā un sūdzēties par sliktu transportu.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

nu patroļļoji šeit un pietiks, vispar man ar patīkās papļāpat, bet nu šoreiz kaut kā uznācis nogurums un apnika. Es tā kā Tu domaju apmēram 17-19 gadu vecumā a tad strādajot kopā ar visai interesantu publiku ātri vien nomainījās viedoklis par to kas ir vai nav iespējams, ko var/drīkst un kada vella pēc tas vai cits vispār tiek darīts - augstskolā skaisti mācītais sabruka skaistās drupās un tika izdarīts secinājums ka viena no lielakajām kļūdam ko var pieļaut ir kaut ko darīt pilnīgi pareizi, tā kā vajag, tā kā tipo godīgi, tā kā māca ekonomikas augstskolā. Dzīvē viss ir daudz mazāk romantiski un nu nav nekur tās stabilitātes, iet nemitīga cilvēku cīņa par varu, ietekmi utt. un tajā ilgtermiņā vienmēr uzvar nu galīgi ne princis baltā zirgā. Vsje, es beidzu - Tavā dzīvē Tavs viedoklis ir vienīgais 100% Tev pareizais, turies pie tā un esi laimīgs.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...