Jump to content

Vasaras riepas


androidz
 Share

Recommended Posts

Paga paga veči, spamošana ir welkomēta, bet saprāta robežās. Par diskiem davaj nediskusēsim. Labāk koncentrēsimies uz piereidzi ar kitajozām un navarkām. Par brendīgām viss ir skaidrs, dārgi un ļoti labi, bet vajag tikai lēti un labi :) Cik man paziņas ir braukuši ar kitajozām, visi ir puslīdz apmierināti, neviens nesūdzas ka ir baigās s#ds.

 

http://auto.delfi.lv/zinas/latvija/jaunas-kiniesu-riepas-testa-parspej-dargo-zimolu-mazlietotas.d?id=35638983

Link to comment
Share on other sites

ja brauc mierīgi, nelien nevienam vienā vietā un nebrauc ātrāk par 110, tad mierīgi var ņemt lētākās riepas. Nekas slikts tām nenotiks. Vienīgā nelaime būs skaļums. Citādi tos dažus performance procentus uz vasarenēm nejutīs. Vienīgā lieta - jāņem riepas ar labām lietus rievām. Akvaplanēšanas risks Latvijas sūdīgajiem ceļiem ir augsts.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Neverot jaunu topiku vaļā:

 

Tātad šodien mainīju riepas pret vasaras riepām bet saskāros ar to ka priekšējās ziemas riepas kā pielipušas. Protams visas skrūves atskrūvēju vaļā. :crazy_pilot:

 

Kā varētu paša spēkiem dabūt nost riepas...

Labots - ricijs
Link to comment
Share on other sites

Gribi teikt ka pats disks no tjipa ass nenāk nost? Nu skaidrs.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

Jap no ass nenāk nost.

Nju mēģināju sist bet cik spēcīgi var lai domkratu nesagāž un nesasit kaut ko...

Link to comment
Share on other sites

Auto remontu tikai Need for Speed laikam redzējuši.

bluķi drošībai paliki apakšā?

Labots - Führer
Link to comment
Share on other sites

Jāsit dūšīgi par riepu, protams ne pa disku. Gadās ka dūšīgi pri dūšīgi. Ir vēl redzēts viens ekstrēmāks paņēmiens, atlaiž skrūves un provē braukt lēniņām un sabremzēt. Esmu redzējis ka tā dabūn nost, bet vai pats tā darītu? Nezinu gan :)

Link to comment
Share on other sites

Izmantojam "burvju nūjiņu" WD-40!!!

Nopērkams gandrīz katrā saimn. preču bodē.

Uzpūšam uz "salipušo" vietu, mazliet uzpīpējam un lieta darīta.

Var lietot arī hakeri vai tamlīdzīgus šķidrumus.

 

P.s. Iesaku tādu nieku vienmēr vadāt līdzi - gan uz ceļa arī noderēs.

Link to comment
Share on other sites

Pāris sezonas braucu kā kārtīgs pilsonis - ziemā vidējā gala ziemas riepām savukārt vasarā - ar vasaras. Tad nomainīju auto, budžets saruka un izdomāju ietaupīt uz riepām, nopirku lielākās iespējamās vissezonas riepas, ja nekļūdos 195/65 15'. Īsāk sakot, kārtīgas traktora riepas! Šoziem intensīvi nobraukāju un varu teikt, ka vissezonas riepas kalpoja godam. Turklāt man vienādas ir tikai priekšējās (priekša velkošā), aizmugrē stāv divas dažādas. Par 4 riepām sapiķoju 40ls, šovasar mierīgi nobraukšu ar šīm riepām. Varbūt man paveicās, varbūt lomu spēlē mans samērā mierīgais braukšanas stils. Un varbūt es cenšos neradīt ekstremālus braukšanas apstākļus, kur "brends" varbūt nospēlēs lomu. Taču es zinu vienu, ja nav īpašas prasības/vēlmes, tad vissezonas riepas parastam autiņam, parastam pilsonim ierastajās Rīgas ielās nesagādā nekādas galvassāpes.

 

Mans ieteikums? Nopērc orģinālos sava autiņa ļitakus un uzmet lielākās iespējamās vissezonas riepas un brauc cepuri kuldams. Protams, ja izskats > praktiskums tad tik maksā! :)

Link to comment
Share on other sites

Vissezonas negribas, ir iegādās ziemas riepas, tāpar pārauties vajadzēs, gribas vasarenes. Kā arī nesaprotu, kur ir ietaupījums? Ja nu vienīgais var kādu atlikumu iepirkt ar labu atlaidi. Tas gan, ja kāds plāno pirkt riepas ziemai, tagad ir īstais laiks.

 

Bet par to ka rīgā nevajag labas ziemenes riepas. Nezinu par kādu Rīgu Jūs kolēģi runājāt, es personīgi visvairāk pa kupenām cīnījos tieši rīgā un it īpaši dzīvokļa pagalmā (pilnīgs pi$decs, bet tas ir cits stāsts). Pat no naglām neatteiktos.

 

Tas delfu sižets "Jaunas ķīniešu riepas testā pārspēj dārgo zīmolu mazlietotās" protams iedrošina, tikai nezinu cik tam var ticēt.

Link to comment
Share on other sites

Nu tā priekšējās riepas dabūtas nost pēc pusotras stundas bīdīšanas bakstīšanas ar domkratu un bluķi.

Un āmuru un resnu koka dēli daudzot riepas padevās :alcoholic:

Link to comment
Share on other sites

Atjaunotas, ja grib ietaupīt.

Atjaunotām riepām pievērš ļoti lielu uzmanību riepas karkasam, dažreiz pat vairāk kā jaunām riepām.

Ja ir izdevīgs piedāvājums, atbilstoši prasībām - ņem atjaunotās.

Link to comment
Share on other sites

Jap no ass nenāk nost.

Nju mēģināju sist bet cik spēcīgi var lai domkratu nesagāž un nesasit kaut ko...

Ir bijis, pirms padsmit gadiem vienam golfam ļitoki nenāca nost. Tā arī darīju, pavisam nedaudz atlaidu skrūves un izbraucu līkumu pa ģerevņu, i vis nonāca nost. Pirms tam mēģināju dauzīt, bet dauzīšana saprāta robežās nelīdzēja.

Link to comment
Share on other sites

2. Atkāpes no ražotaja ieteiktā izmēra var būt , taču ir jaievēro, ka lietojot nesamērīgus izmērus tiek bojāta piekare un spidometre rādijumi var atsķirties.

Spidometra rādījumi arī ar ražotāja ieteiktajiem izmēriem nereti melo. Man, piemēram, ražotājs iesaka 3 izmērus - 195/60R15, 205/60R15 un 215/45R17. R17 un "platā" R15 ir līdzīgas, bet "šaurā" R15 jau atšķiras par vairāk nekā 1cm diametrā - grozies kā gribi, bet nu nav reāli dabūt pareizus spidometra rādījumus ar visiem ražotāja ieteiktajiem izmēriem. Par piekari - tur, cik noprotu, lomu spēlē riepas profils - jo plānāka riepa, jo vairāk cieš piekare. Viens no iemesliem, kāpēc ir doma par ražotāja ieteiktā vasaras R17 nomaiņu uz R16...

 

 

Principā jau rādiusā 5 mm, nu platums sanāk mazāks par 10 mm, ja tas autoram spēcīgi ko maina, skatās pats.

Profilu (augstumu) norāda procentos no platuma, nevis milimetros. Ja ir 215/55 un 205/60, tad rādiuss atšķiras nevis par 5mm, bet par 4.75mm (tuvu jau ir, bet nu tomēr...)

 

 

androidz, par pagalmiem ziemā - bloķi vajag, cik noprotu :) Ja bloķa nav, tad var provēt ar roceni spēlēties - pats neesmu mēģinājis (nav īsti bijusi vajadzība), bet nu runā, ka varot kaut kādā mērā aizvietot/simulēt bloķi. Vot ceļi gan bija sūdīgi, vismaz "manā Rīgā" - it kā ziemas riepām 1. sezona, bet nu slidināties varēja pat negribot...

Link to comment
Share on other sites

Spidometra rādījumi arī ar ražotāja ieteiktajiem izmēriem nereti melo

Runa ir par atkāpēm no ražotāja ieteiktā. Tavā gadījumā visas 3 riepas ir atšķirīgas. Un tos 2 km/h reāli nepamanīsi, tā jau ir spidometra pieļaujamā kļūda

post-431-0-68928800-1302588770_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Arī R16 lietošana manā gadījumā būtu atkāpe no ražotāja ieteiktā - arī tad, ja riepas ārējais rādiuss nemainās. Nu nav pareizi apgalvot "jebkura atkāpe" mainīs spidometra kļūdu un čakarēs piekari. Viena atkāpe čakarēs, cita - tieši otrādi, saudzēs. Viena atkāpe palielinās spidometra kļūdu, cita - samazinās vai pat [gandrīz] novērsīs.

Par to, ka 2km/h reāli nevar pamanīt - atkarīgs no tā, ar ko salīdzina. Ja vienkārši braukšanas ātrumu, tad jā, nevar pamanīt. Ja vēro, kāda ir spidometra kļūda (piemēram, salīdzinot ar GPS), tad tie 2-3 km/h jau ir pamanāmi.

Link to comment
Share on other sites

androidz, par pagalmiem ziemā - bloķi vajag, cik noprotu :) Ja bloķa nav, tad var provēt ar roceni spēlēties - pats neesmu mēģinājis (nav īsti bijusi vajadzība), bet nu runā, ka varot kaut kādā mērā aizvietot/simulēt bloķi. Vot ceļi gan bija sūdīgi, vismaz "manā Rīgā" - it kā ziemas riepām 1. sezona, bet nu slidināties varēja pat negribot...

Bloķi? Nu tas vai nu ir vai nu nav. Tikpat labi var vēlēties žipu ar 4x4 un tad var mierīgi pagalmus šturmēt. Roķene diez vai kaut ko palīdzēs. Izlīdzējos ar labām riepām un daudz daudz rakšanas, dažreiz vēl kāds kaimīņš iznāca pasportot, bet lielākā daļa izvēlējās mīcīties stundām ilgi pa sniegu, tērēt degvielu, medīt atraktus pleķus, bet lāpstu rokās proncipiāli neņēma, rīdzinieki. Bet kā jaut teicu, tas jau cits stāsts.

 

Pagājušo vasaru nobraucu ar vecām ziemenēm (graspic ds2), nu nepatika, ziemas riepas ir ziemas riepas.

 

A par tiem milimetriem, cenšos pieturēties pie ražotāja noteiktiem izmēriem. Iepriekšējām autiņam uz ziemu liku nedaudz lielāka izmēra riepas, bija labi. Klīrenss lielāks, mazāka varbūtībā sniegā iesēsties.

Labots - androidz
Link to comment
Share on other sites

Par roceni... Ja esi uzsēdies, gadās, ka vienam ritenim slodze ir, otram nav. Diferenciālis nodrošina to, ka vairāk griežas tas ritenis, kuram slodze mazāka - tātad tas ritenis, kurš "karājas" (gaisā, uz ledus, whatever), bezjēgā griežas, bet tas, kuram ir saķere un kurš reāli varētu pavilkt auto - stāv uz vietas un negriežas. Tādos gadījumos ar roķeni var piebremzēt "brīvo" riteni, lai slodze izlīdzinās un griežas abi riteņi.

 

Par žipu - pietiek ar 4x4 sedanu :) Iz pieredzes.

Link to comment
Share on other sites

Protams ar 4x4 pietiktu. Bet kas nav tas nav.

 

Hmm prasītos uztaisīt balsošanu? Budžeta risinājumus vasaras riepām. Ko domājat kolēģi?

Link to comment
Share on other sites

Ar tiem ražotāju izmēriem man bija interesanti,pirku jaunu VW,tad nu uzlīmē uz benzīnbākas vāciņa bija vieni izmēri,bet rūpnīcā uzlikti pavisam citi,bet nu nobraucu ar tām uzliktajām 7 sezonas,nekāda vaina...

Link to comment
Share on other sites

Da ar tiem izmēriem tāpat neko neietaupīsi, izņemot ja ņemsi mazāku disku. Piemēretam 16" vietā 15". Tie riepu ražotāji arī nav muļķi, ja 215/55 ir krienti dārgāks par 205/55, tad arī 205/60 vai 65 ir dārgāks par 205/55.

Link to comment
Share on other sites

Par to, ka 2km/h reāli nevar pamanīt - atkarīgs no tā, ar ko salīdzina. Ja vienkārši braukšanas ātrumu, tad jā, nevar pamanīt. Ja vēro, kāda ir spidometra kļūda (piemēram, salīdzinot ar GPS), tad tie 2-3 km/h jau ir pamanāmi.

 

Nu šeit var pastrīdēties - jas par pamatu ņem autoGPS, kuram jau pašam ir min. 5-10 m kļūda GPS datos, tad 2 km/h nebūs būtiski. Ja paņemsi kādu piem.Oregon sēriju ar ieslēgtu WAAS/EGNOS ar normālu pārklājumu(ārēja antena), tad varbūt izdosies sasniegt ideālos rezultātus :)

Nerunāju pa tukšo, jo pašam ir šie abi GPS un ir pārbaudīts praksē ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu man pieredze ir tikai ar mobilo GPS. Lai arī kāda būtu kļūda GPS datos, pieredze ir tāda, ka vienā auto pie ~100km/h vienmēr novērota 8 km/h atšķirība no auto spidometra, citā auto mobilais rāda tieši tik pat, cik auto spidometrs. No tā tad secinu, ka mobilā telefona GPS tomēr ir pietiekami "stabils". Nu nelēkā viņā tas ātrums par 3km/h šurpu turpu visu laiku. Max, cik "lēkā", ir 1km/h, braucot kruīzā no kalna lejā, tb biku tomēr paātrinoties (par to pašu 1km/h), kamēr kruīzs nepiebremzē :D

 

Tā "5-10 metru kļūda GPS datos" ir konkrēta punkta noteikšanai konkrētā laika brīdī - tas nu tiešām atkarīgs no GPS uztvērēja/antenas kvalitātes, pieejamo satelītu skaita utt. Bet runa jau ir nevis par "kurā punktā es tieši šobrīd atrodos?", bet "ar kādu ātrumu es pārvietojos?" - un te nu GPS ir tikai kā "palīgs" datu ieguvei (pēc GPS tiešā veidā var noteikt atrašanās vietu, bet ne ātrumu). Normāls softs nerēķinās ātrumu pēc 2 punktu koordinātām 2 laika momentos. Gan jau GPS softu ražotāji ir pietiekami gudri, lai aizdomātos līdz tam, ka GPS dati ir kļūdaini, un lai saražotu GPS kļūdu koriģējošus algoritmus, kas ņem vērā vairākas koordinātas vairākos laika momentos un teorētiski iespējamo auto pārvietošanās trajektoriju pie tā brīža ātruma. Paņem 10 punktus 10 sekundēs - un jau varēsi uzzīmēt pietiekami precīzu (vienmērīgu) līkni, kura nelēkās par 10 metriem vienā vai citā virzienā katru sekundi. Pēc šīs līknes tad arī var piekoriģēt GPS koordinātas un rezultātā dabūt pietiekami precīzu ātrumu (ar nosacījumu, ka nav strauja paātrinājuma vienā vai otrā virzienā).

Link to comment
Share on other sites

Diferenciālis pats par sevi neko nenodrošina, bloķis-jā.

Ar roceni vāār izlīdzēties, bet nebūs tik īzī. Ir jāzin kad piecirst. Iesaku ziemā kādā brīvā brīdi iebraukt kupenā un izklaidēties. Izbraukāju 3 ziemas rallijus ar vecām M+S, lāpstu izmantoju 2reiz, kad auto bija uz vēdera.

 

Par ātrumu izmaiņu būtu maza bēda, bet patēriņš garos gabalos palielinās jūtami mazāku ratu gadijumā. Bet..cēliens ar jūtams :crazy_pilot:

Labots - Corey
Link to comment
Share on other sites

Reālais patēriņš vai kā? :spiteful: Ja riepas nepareizas, tad arī īsteno patēriņu nevar izrēķināt.

Link to comment
Share on other sites

Nesapratu..reālais vs īstenais?

Nu man auto kompis rēķina patēriņu diezgan precīzi. Ar mazāku riepu uz to pašu simtiņu stundā motoram rpm ta lielāki.

Labots - Corey
Link to comment
Share on other sites

Auto jau nezina, vai virsū stāv 205/55R16, 215/55R16 vai citādas riepas. Auto ātrumu (un nobraukto distanci), cik zinu, rēķina pēc apgriezienu skaita transmisijā. Ir tur tāds zobrats uz ass un pie viņa sensors, kas abi kopā ģenerē elektrību, pēc kuras ECU nosaka zobrata veikto apgriezienu skaitu, kuru pēc tam pārvērš cilvēkam lasāmā pierakstā. Nesen meklēju info par spidometra kalibrēšanas iespējām, tad arī salasījos par to visādas gudrības.

Tātad... Būs lielākas riepas nekā izmantots aprēķinā - uz to pašu apgriezienu skaitu reāli nobrauktais gabals būs lielāks nekā pieņemts aprēķinā, mazākas riepas - mazāks gabals. Vot i rezultātā ir tā, ka ar lielākām riepām reāli nobrauc 1000km, bet aprēķinā pieņemts, ka nobraukti, piemēram, 950km (tātad patēriņš sarēķināts mazāks lielāks nekā ir reālais patēriņš).

 

edit: tx ggg97 par labojumu (pats saputrojos tajos "lielāks/mazāks" - tā iet, kad ikdienā nemērās :D)

Labots - binary
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu man pieredze ir tikai ar mobilo GPS.......

Tieši tā - ja GPS dati ir kļūdaini, tad arī ātruma aprēķini ir kļūdaini. Kā gan tiek rēķinats pārvietošanas ātrums - no GPS datiem - ir noteikta koordinātu pozīcija(vismaz 3 punkti, lai varētu veikt aprēķinu) GPS saņemot nakamos atrasanās vietas datus veic aprēķinu un Tu dabū uz displeja ātrumu. Ja šie dati ir ar kļūdu, tad arī softa aprēķinos būs kļūda, GPS nav saslēgts ar spidometru, lai noteiktu ātrumu :D Šos aprēķinus tas veic pastāvīgi balstoties uz iegūtajiem GPS pozicijas datiem! Līdz ar to jo precīzaks GPS, jo sie dati būs atbilstoši precīzaki, lai kādus arī algoritmus softs neizmantotu!

Labots - wellstar
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau jā. Bet man kompis patēriņu rēķina biedējoši precīzi visādām riepām. Jāmeklē vadam gals :D

Link to comment
Share on other sites

wellstar, nu ko, "Tie" (ilgi domāju, ko Tu ar to centies pateikt ;) ). Tu tā uzrakstīji, it kā ar sūdīgu GPS ātruma rādījumam būtu jālēkā šurpu turpu starp 90km/h un 100km/h, ieturot konstantu ātrumu. Nu nav tā, nav. Ja ātrums ir konstants, tad arī mobilais GPS softs uzrāda konstantu ātrumu. Nu un ja 1 punktam kļūda ir līdz 5 metri, tad 10 punktu sērijai 10 sekundēs to kļūdu var tik ļoti samazināt, ka pie ātruma ap 100km/h viņa sastādīs stipri zem 1% no ātruma.

 

Corey, a kā tu zini, ka rēķina pareizi to patēriņu? Ja aprēķinā ņemsi bākā ielietos litrus un auto uzrādītos nobrauktos kilometrus, tad protams - dabūsi tādu patēriņu, kādu uzrāda pats auto. Jebšu tu savos aprēķinos izmanto bākā ielietos litrus un reāli nobrauktos kilometrus, kurus nosaki ar pašu auto nesaistītā veidā? ;)

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Esmu, esmu ar bākā liešanu mērījis. Vasarā sanāca bieži braukt vienu un to pašu gabalu pa šoseju. Par cik auto benzīnieks un neraustos no kaniņas ieliet :D esmu izmērījis/salīdzinājis līdz pārsimts gramu precizitātei :D

Link to comment
Share on other sites

Nu cik man ir bijis pieredze, kompis vienmēr ir bijis optimistiskās par reālo situāciju...

Labots - androidz
Link to comment
Share on other sites

... Vot i rezultātā ir tā, ka ar lielākām riepām reāli nobrauc 1000km, bet aprēķinā pieņemts, ka nobraukti, piemēram, 950km (tātad patēriņš sarēķināts mazāks nekā ir reālais patēriņš).

Patiesībā ir otrādi, ja skatās patēriņu uz 100kM

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Nu vot saklausījos gudras domas secinājumi ir sekojoši - pats pa sevi skaidrs, ka brendīgas riepas ir labākais risinājums. Bet dārgs risinājums.

 

Ja skatās un kitajozām vai atjaunotajām, tad viennozīmīgi skaidrs uzskati ir ģeometrāli pretēji. Tas nozīmē ka abi varianti ir vienādi slikti, vai vienādi labi. Tātad jāņem atjaunotās, jo tās ir lētākas un tās ražo vācijā (vismaz cik sapratu King Meiler), cerams ka kvalitātes kontrolei tiek pievērsta kaut kāda uzmanība.

 

A

Link to comment
Share on other sites

Kaut par to kāda riepa labāka (atjaunota, lietota vai kīniešu) esmu lasījis un uzskatu ka tomēr lietota laba branda būs pareizā izvēle. Īpaši vasarā.

 

Kas attiecas uz vissezonas riepā, tad neiesaku viņas lietot. Nekas tur lētāk neiznāk, bet pusmīkstā gumija nenodrošina pietiekamu saķeri ziemā un pastiprināti dilst vasarā. Ne šis, ne tas.

 

Un pilnībā nesaprotu tos cilvēku kuri LV liek zemprofila riepas. Ar tādām riepā katrs nelīdzenumus uz ceļa labāk jūtams. Brauc tāds eksemplārs pa priekšu un pie katras bedrītes bremzē gandrīz līdz 0 km/h traucējot satiksmei. (oki ja auto tiek gatavots izstādei un tiks pārvietots uz treilera - tad protams ka cita runa )

Link to comment
Share on other sites

ronald, nav visi vienā katlā metami. Ja cilvēks brauc maz un prātīgi, tad arī vissezonas riepas abām sezonām būs labas - 2 komplektiem ātrāk gumija novecos nekā līdz pusei nodils. Nu un ja ir ziemas+vissezonas, tad arī tam ir savi plusi - nav jāgaida, kad tad beidzot pienāks vasara, lai noņemtu ziemas riepas. Man, piemēram, tagad nākas piespiedu kārtā deldēt ziemas riepas, jo (cik lasīju) vasaras riepām vajag vismaz kādus +10°C, lai viņas kļūtu lietojamas, bet pie mums par +10°C no rītiem var tikai sapņot. Vēl šorīt nācās logus kasīt pirms braukšanas - apledojuši bija.

 

Par zemprofila riepām - nav jau tā, ka visi brauc ar tankiem tikai tāpēc, lai nejustu nelīdzenumus ;) Ar zemprofila riepām tomēr braukšana ir citādāka, auto nav tik "ļengans". Nelīdzenumu jušana arī atkarīga ne tikai no profila, bet arī no piekares (agrāk braucu ar "mīkstu" opeli un "normālām" riepām - no bruģa labprātāk izvairījos; nopirku "pacietu" mitsu ar sarežģītāku piekari un zema profila riepām - braukšana pa bruģi vairs nekrata). Par to bremzēšanu līdz 0km/h tu imho arī īsti nejēdz, ko runā - nu nav tas atkarīgs tikai no riepu biezuma. Domāju, ka arī ar džipu un biezām riepām nav ne mazākās vēlmes ietesties 10cm dziļā bedrē ar asu kanti un pēc tam zīlēt, kurā virzienā auto aizies un kādā stāvoklī ir riepa, nemaz nerunājot par sitiena sekām uz pārējo auto konstrukciju.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...