Jump to content

Vasaras riepas


androidz
 Share

Recommended Posts

kā jums šķiet, kad vajadzētu pāriet uz vasaras riepām :? itkā jau +10, žēl dzīt ziemenes nost :)

p.s. zemprofila riepas ir lieliska lieta uz laba asfalta, diemžēl mūsu ceļi paliek arvien sliktāki, līdz ar ko arvien sāpīgāk bedres sit cauri manam civim ;(

Link to comment
Share on other sites

Nez, šodien mainīšu tieši uz vasarenēm. Domājams, ka vērā ņemams sniegs vairs nebūs. Pat parasti lieku tikai jaunas riepas, jo iepistā kapeika var atspēlēties nepatīkami, pr0 braucējiem vienalga kāda riepa, vienalga spēs savaldīt mašīnu, es tāds neesmu, tāpēc nebraucu ar vissezonas vai šaubīgām.

p.s. btv atlaižu klubā laps piedāvājums. Pats nopirku nedēļas trīs atpakāļā uz līdzīgu akciju par tādu pašu cenu, tikai mazgāšanas vietā bija ritošās un amortiņu tests. Cipars laps.

 

http://www.atlaizuklubs.lv/lv/offer/nissan-servisa-dileris-sv-autohof-piedava-jebkura-zimola-auto-vasaras-/

Link to comment
Share on other sites

Atkinsons

Man šonedēļ padomā mainīt riepas, jo vakar ar ziemenēm braukt bija nebaudāmi.

Riepas kā pieēdušās asfaltam, stūrēt paliek grūti, bremzēt ar smagāk.

Link to comment
Share on other sites

jo (cik lasīju) vasaras riepām vajag vismaz kādus +10°C, lai viņas kļūtu lietojamas, bet pie mums par +10°C no rītiem var tikai sapņot.

 

Tas ir mīts. Vasaras riepas arī pie 0C ir lietojamas (ar nosacījumu, ka nav ledus).

Fakts ir, ka vasaras riepas pilmīgi nav piemērotas apledojušām/apsnigušām brauktuvēm un līdz ar to atbilde - kad pēriet uz vasaras riepām , ir - kad šķiet ka vairāk nevajadzētu būt apledojumam. Tas atkarīgs arī no katra braukšanas paradumiem. Citi uz darbu brauc jau 6.30, citi 9.30.

Link to comment
Share on other sites

Pag, štrunts ar tām zemplofira riepās, lai brauc kam patīk katru bedri uzskaitīt, tā teikt skaistums prasa upurus. Man nav iebildumu braukt uz baloniem. M+S man būtu pieņemami vasarai, bet braukt ziemā ar riepu, kas visu vasaru nobraukājusi, nu nezinu. Protams ziemas ir ļoti dažādās, bet pēdējās divas ir bijušas tādas, ka normālas ziemenes tomēr prasās.

Link to comment
Share on other sites

Rik0, ja arī mīts, tad pietiekami plaši izplatīts (arī starp angliski runājošajiem) un pavadīts ar tekstiem no sērijas "kamēr asfalts ir tīrs un sauss, tikmēr jau ir OK, bet ..."

Tiesa, runa vairāk ir par kaut kādiem +7°C (siltajās vietās - 40°F jeb 4-5 °C) un kaut kādā mērā neikdienišķiem apstākļiem (tādiem, kuros sēņõtāji un 50 metru distances ieturētāji parsti nenonāk).

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Atkinsons

Rik0, pamēģini pabraukt pa galdu ar dzēšgumiju vai jebkuru cieto gumiju.

Tas pats notiek ar vasaras riepu pie zemas temperatūras.

Link to comment
Share on other sites

Rik0, ja arī mīts, tad pietiekami plaši izplatīts (arī starp angliski runājošajiem) un pavadīts ar tekstiem no sērijas "kamēr asfalts ir tīrs un sauss, tikmēr jau ir OK, bet ..."

 

Nu neviens jau neliedz mītiem būt plaši izpaltītiem :)

Es kaut kad lasīju autožurnālā testus tieši par šo tēmu un secinājums bija, ka pie 0C un pat pie -5C vasaras riepas UZ SAUSA ASFALTA bremzē labāk kā ziemas riepas.

Link to comment
Share on other sites

Aha, vienu rakstu palasīji un tagad sludini to kā vienīgo patiesību - pofig, ko stāsta cilvēki, kuri ar to sastopas reālos dzīves apstākļos, nevis kontrolētā testa vidē :D Patika piebilde "UZ SAUSA ASFALTA" (tik kliedzoša, uhh!).

 

p.s. es lasīju testus, kur vasaras riepa zemā temperatūrā uz mitra seguma performē par ~15% sliktāk - ja ziemene no 80km/h nobremzē 34 metros, tad vasarene - 40 metros. Nu i ko? Ar ko manis lasītais ir sliktāks par tevis lasīto?

Labots - binary
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Es tomēr labāk paļautos uz testiem ko veikuši profesionāļi un nevis šādiem "murdziņiem par dzēšgumiju tēmu".

 

p.s. es lasīju testus, kur vasaras riepa zemā temperatūrā performē par ~15% sliktāk - ja ziemene nobremzē 34 metros, tad vasarene - 40 metros. Nu i ko? Ar ko manis lasītais ir sliktāks par tevis lasīto?

 

A linku iedot vari?

 

Un cilvēku (ikdienas lietotāju) izjūtas ir ļoti subjektīva lieta.

Viņiem liekas, ka slikti bremzējas ar vasaras riepām, bet viņi nepārbauda vai tieši tādos pašos apstākļos ar ziemas bremzētos labāk.

Labots - Rik0
Link to comment
Share on other sites

Atkinsons

Tad pastāsti ar ko atšķiras tie Tevis uzticamie mākslīgos apstākļos veidotie testi no dažādu gumijas pretestības pārbaudi pie dažādām temperatūrām?

Labots - Atkinsons
Link to comment
Share on other sites

Pag, štrunts ar tām zemprofila riepās, lai brauc kam patīk katru bedri uzskaitīt, tā teikt skaistums prasa upurus. Man nav iebildumu braukt uz baloniem. M+S man būtu pieņemami vasarai, bet braukt ziemā ar riepu, kas visu vasaru nobraukājusi, nu nezinu. Protams ziemas ir ļoti dažādās, bet pēdējās divas ir bijušas tādas, ka normālas ziemenes tomēr prasās.

Tieši tā. Mīts par braukšanu visu gadu ar vienām riepām radās iepriekšējo gadu mīksto ziemu dēļ.

Pēdējās divas lika daudziem pārdomāt. Bez tam, ne jau visi braukā tikai pa labi tīrītiem ceļiem.

Kā arī - VISU gadu braucot ar vienām riepām, viņas tā kā tā nodils ātrāk - tīri lielāka nobraukuma dēļ.

Ziema ir ziema un vasara ir vasara, nu nav tur vienādi apstākļi, vismaz ne pie mums.

 

Par veikaliem runājot:

www.reifendirekt.de ūber alles :cool2:

Labots - MārcisB
Link to comment
Share on other sites

 

A tu pats arī apskatījeis ko tas links iedod? Tevis pieminētos rezultātus par 15% uzlabojumu man neizdevās pamanīt.

Tāpēc vēlreiz- kur ir links uz konkrēto Tevis minēto testu? Vai arī Tu šo testu tiko izdomāji, bet patiesībā nemaz tādu neesi redzējis?

Tad tādus @#$%$#@! banot vajadzētu permanenti. Jo tas vairs nav joks, ka Tu šeit dod padomus un lai savu viedokli pamatotu pats izdomā neesošus testu rezultātus.

 

Tad pastāsti ar ko atšķiras tie Tevis uzticamie mākslīgos apstākļos veidotie testi no dažādu gumijas pretestības pārbaudi pie dažādām temperatūrām?

 

Ar to ka vienā gadījumā tiek testētas riepas uz asfalta, otrā dzēšgumija uz galda.

Ja tev ir spēļu auto ar dzēsģumijas riepām ar kuru tu pa galdu braukā, tad tev derēs tavi testi,

es tomēr braucu ar normālām riepām pa asfaltu un es labāk paļaušos uz riepu testiem.

  • Slikti! 3
Link to comment
Share on other sites

Valdies, jel! http://www.rekurzeme.lv/portals/aizpute/raksts.html?xml_id=26734&order=asc - viens no linkiem. Vispār tie rezultāti ir kopēti gan rekurzeme.lv, gan liepajniekiem.lv, gan iauto.lv forumā, gan laiki.lv - pietiekami daudz resursu, lai būtu atrodas ar pāris klikšķiem.

Te vienu otru pašu vajadzētu nobanot par to, ka "caur ziediņiem" iesaka lietot vasarenes kaut pie -5°C un uzspļauj vietējajam klimatam (uj, sorry, spļaut nedrīkst - asfalts vairs nebūs tik sauss kā konkrētā indivīda it kā lasītajos testa rezultātos kaut kādā nebūt it kā esošā žurnālā kaut kad senā pagātnē).

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Par veikaliem runājot:

www.reifendirekt.de ūber alles :cool2:

 

Jā par rifen arī domāju, bet gribas nopirkt jau šonedēļ un pārģērbties, žēl man graspikus drillēt :) .

 

Kaut kā ar atjaunotā ir čābīgi, piedāvājuma un informācijas ir maz.

 

Kā domājat kas no lētā gala ražotājiem būtu labākais, atlasījušies ir, visi iekļaujas līdz 50 ls par riepu

Nanhang NS 2

Zeetax HP102

Westlake

Tigar (esot mišelin lētais gals, nezinu cik tas ir ticami)

GT Radial, champiro 55

Ling Long !

 

Vai arī visi aptuveni vienādi labi (slikti) un jāņem lētākais.

Link to comment
Share on other sites

Atkinsons

Ar to ka vienā gadījumā tiek testētas riepas uz asfalta, otrā dzēšgumija uz galda.

Ja tev ir spēļu auto ar dzēsģumijas riepām ar kuru tu pa galdu braukā, tad tev derēs tavi testi,

es tomēr braucu ar normālām riepām pa asfaltu un es labāk paļaušos uz riepu testiem.

 

Ja Tu visu spēj uztvert burtiski un nespēj saskatīt nekadu analoģiju. Tad tik paļaujies uz kaut kādiem testiem...

 

Nanhang NS 2

 

Par vasarenēm nezinu, ir šīs markas ziemenes, tiek drilētas otro gadu un vēl vismaz 1 stabili varēs. Nav nekādu pretenziju.

Labots - Atkinsons
Link to comment
Share on other sites

Nu jā, no tā saraksta, dzirdētākās šķiet Nanhang - kolēģim arī ja nemaldos ziemenes tādas ir - nesūdzas. Ja pašam būtu jāizvēlās starp tām, arī droši vien ņemtu Nanhang.

Link to comment
Share on other sites

...

es tomēr braucu ar normālām riepām pa asfaltu un es labāk paļaušos uz riepu testiem.

Tikai normāla asfalta pie mums kautkā strauji paliek arvien mazāk.

Link to comment
Share on other sites

Mana pieredze ar vasareni (Dunlop sport, asimetriskā) trasē rāda, ka pie zemas temp. vasarene ir metama. Slīd, turperim kārtīga ziemene (Dunlop Graphic) turās jūtami labāk. Braukt ar vasareni var, tādi kumēdiņi, kā te minēja ar slapju asfaltu un bloķētiem ratiem, nebūs, bet ekstrēmā situācijā būs extrīms.

Labots - Corey
Link to comment
Share on other sites

superKrona

M + S jaunas jāliek virsū pirms ziemas, protams svaigas (pirkšanas gads un ražošanas gads mēdz atšķirties, sevišķi krīzes laikā). Un tā katru gadu.

Labots - superKrona
Link to comment
Share on other sites

Tigar (esot mišelin lētais gals, nezinu cik tas ir ticami)

 

Kas tās par muļķībām - Michelin grupa ir Michelin, BFGoodrich, Kleber, Kormoran !!!

Link to comment
Share on other sites

Nu ja bet vai tas liecina par labu Tigar? Serbi? Gorans Bregovičs? Bregovičš ir labs:) Vairāk neko par serbu riepām nezinu.

 

Nopirku to pašus Tiger, pēc balansēšanas varēs kaut ko pateikt. Pagaidām riepas kā jau riepas, par riepas rakstu neko komentēt nemāku.

Link to comment
Share on other sites

Man bija ziemenes tigar.

Neko sliktu pa viņām nevarēja teikt, nobraucu 3 sezonas (pa ziemu)

Link to comment
Share on other sites

OK, tātad... varu piedāvāt 2 gadus vecas Continental ContiPremium Contact 2 vasaras riepas. Potenciāli interesantie cipariņi: 205/55 R16; 91V; treadwear 280; traction aa; temperature a; a1x14808.

 

Nopirktas 2009. gada pavasarī, nobraucu vienu vasaru tajā pašā gadā, un kopš tā laika guļ garāžā. Braukt es arī nebraucu daudz - tikai uz darbu/mājās (~8.5km vienā virzienā), un, nu, moš kādas 10x uz laukiem (~100km vienā virzienā). Sorry, bilžu man nav, bet protektora nodilums ir minimāls.

 

Cena - 30Ls/gab, pārdodu tikai visas 4 reizē (tātad, 120Ls). Kādu interesē?

Link to comment
Share on other sites

Nu visnotaļ normāls piedāvājums priekš labā stāvoklī esošām brendīgām riepām.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Vilx-, interesants piedāvājums ir tiem, kam riepas der un vajag riepas :) Pārējie kož pirkstos :)

 

P.S. Joprojām esmu atvērts piedāvājumiem attiecībā uz 225/55/15. Kaut kā neviens nevienu variantu nav piedāvājis dēļ neierastā izmēra.

Link to comment
Share on other sites

Vilx-, piedāvātu tu tādas riepas uz 215/45 R17, es [cerams] būtu pirmais, kas tev nosūta PM ;)

Link to comment
Share on other sites

Principā 205/55 R16 ir diezgan populārs izmērs, daudziem pajauniem autiņiem nu jau standartā nāk tāds izmērs. Vienkārši vieta laikam nav īstā kur piedāvāt riepas, man personīgi vajadzēja 215/55, bet nu jau nevajag, braukājos ar serbijā ražotiem tigariem...

Link to comment
Share on other sites

P.S. Joprojām esmu atvērts piedāvājumiem attiecībā uz 225/55/15. Kaut kā neviens nevienu variantu nav piedāvājis dēļ neierastā izmēra.

Es pat teiktu crazy izmērs! Kāpēc tik platas riepas jaliek uz 15" diskiem? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Tādus lietos diskus ir izvēlējies iepriekšējais tačkas saimnieks. Platās riepas patiesībā nekādu labumu nedod :) Mainīšu tikai komplektā ar visu mašīnu.

Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

Cik skatos, 225/55/15 neviens ražotājs nepiedāvā, ir uz 50 vai 60 augstumu. Kaut kas pāris gadus atpakaļ vēl ir bijis, bet tagad nekā. Tā ka skaties pēc kāda izmēru kalkulatora, ar ko var aizstāt. Gan jau kādas 205/60 R15 derēs

Link to comment
Share on other sites

Ja lietotas, tad R1 lapā viens pāris uz 225/55 R15 uzrādās.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Aizmugurē uzbāzu 225/60/15, bet nu priekšā man viņas fiziski neiet virsū un griežot stūri atduras pret korpusu. Eh kā negribas visas 4 tagad mainīt. Ja uzlikšu 50mm, tad pakaļa būs gaisā un diezgan uzkrītoši.

 

Nez, R1 lapā neko neatradu.

Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

Laikam jau visi riepas uzlikuši un var padzīt oftopiku, kur labi tonē logus, kas ir darījies, ko iesaka? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
darklight

No ko, ārā afigennā ziema, bet esmu optimists un ceru, ka precīzi pēc mēneša viss jau būs nokusis un varēs skrūvēt ļitakus ar vasarenēm atpakaļ :yahoo: Problēma tikai tā, ka brendīgās vasarenes, ko noņēmu rudenī izskatās krietni padilušas un, kas vēl ļaunāk, ir pilnīgi cietas (riepām varētu būt vismaz 10 gadi jau, lietotas periodiski uz dažādiem autiņiem). Līdz ar to jāsāk skatīties pēc jaunām. Esmu metis aci uz Nexen, it kā nav ķīnietis, bet solīda Korejas kompānija. Arī Nankang būtu opcija, pašlaik divas šī brenda ziemenes stāv. Ko teiksiet? Un ar Debica nav kādam pieredze? Visādus tur Evergreen un Lion, protams, pat neapsveru, bet naudiņas ir tik, cik ir. Lietotas negribās.

Un vēl jautājums: ko parasti darāt ar vecajām riepām? Loģiski būtu atstāt maiņas vietā, bet skatos ss-kā, ka tirgo visādas lisenes pa 5Ls gabalā. Tad sanāk, ka ir pieprasījums? It kā sīkums, bet 5Ls par 4 riepām ir 20 Ls, kas jau ir kaut kas!

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...