Jump to content

Saules paneļi - mana pieredze.


Ronalds
 Share

Recommended Posts

Pirms 58 minūtēm , dzincha teica:

Nu nu?

Un ko darīs fūres? Tās būs EV vai hybrid?

Politika, kam pamatā bija vairāku faktoru kopums -  ekonomiskums, ekoloģiskums :D Bet, jā iepriekšējā gadsimta pēdējās desmitgadēs Eiropa izlēma un piespieda gan ražotājus, gan braucējus iemīlēt dīzeli. Biš pārspīlēju, ir vēl daži reģioni kur ir dīzeļi ir diezgan iekarojuši tirgu, tomēr Eiropa bija lielisks piemērs kā dažu desmitgažu var nomainīt cilvēku paradumus. Tāpat nomainīs tagad uz elektroauto nekur neliksities.

Fūrēm, iemauks vēl kādu piedevu pie dīzeļa un ļaus palikt, vai pāries uz ūdeņradi, vai arī būs elektro. Par šo man nav pārliecības...

 

Pirms 14 minūtēm , MaurI teica:

Katrā gadījumā es nebūtu tik kategorisks par dīzeļa combacka neiespējamību.

Man sajūta, ka nebūs. ASV būs nodzīvojuši vairāk kā simtgadi tā ari pie dīzeļiem netiekot un sāk iet uz EV, gan ļoti ļoti lēni. Ķīnieši mauc pilnā jaudā uz EV un sajūta, ka drīz varētu sākt konkurēt ar citiem autoražotājiem.. ES jau sen norāvusi stopkrānu un karš ar lētāko ogļūdenražu piegādātāju tikai ir palielinājis vēlmi pāriet uz alternatīvo enerģiju.
 

Visu dīzelistu un pārējo iekšdedzes dzinēju mīlētāju mierinājuma, jāsaka, ka LV krietni iepaliek no ES vidējā rādītāja, tā kā vēl variet dzīvot mierīgi.

Link to comment
Share on other sites

oxygen

Nu kā ir ar REĀLĀM izmaksām kad ko lej vai pilda iekšā? Tikai nevajag stāstīt ka elektro ir krietni lētāk . Cik tad dīzeļa cenā ir visādi nodokļi nevis pati degvielas cena kas no ražotāja? Var jau gudri stāstīt ka elektro ir zaļāks, tik , ar ko zaļāks ja sadedzinot tos pašus fosīlos ( gāzi , naftu) lietderības koeficients ir tāds pats kā modernam dīzelim. Tik viena ''neliela'' atšķirība . Lai dīzeli nogādātu līdz benzīntankam ''zudumi'' ( iztērētā degviela) ir pat mazāka nekā elektrību no elektrostacijas uz ... lādējot akumulatorā. Pašam elektrodzinējam arī lietderības koeficients nebūt nav 100%. Pagaidām tas elektro izskatās labs kad uz /no darba ne pārāk lielos attālumos un mājās ir jaudas lai to auto uzlādētu. Par smagajiem... kad deklarē ka nu tik paries uz elektro , tad jāsāk domāt kas kam ir izskalojis smadzenes. Kā tādi gurinieki iedomājās to fūru ''uztankošanos''. Drīzāk jau ar ūdeņradi. Tad var ''uztankot'' (ātrums) faktiski kā ar dīzeli. Pagaidām tas ūdeņradis cenas dēļ īsti nevar konkurēt ar dīzeli, bet... Uzcels daudzas vēja un saules elektrostacijas-vienīgais reālais akumulators kur saražoto uzkrāt, ir ūdeņradis. Diezgan rupji elektro un ūdeņradis tāpat kā aviācija virzuļdzinēji un reaktīvie. Visādas mazās , privātlidmašinas ar virzuļdzinējiem, bet  lielās un transporta sen vairs nav ar virzuļdzinējiem. Katram sava niša, nevis vienu ņemt un absalutizēt. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vaitad kāds runā par to ka smagajiem kautkādā pārredzamā nākotnē jāpāriet uz elektro?

 

Link to comment
Share on other sites

Pēdējās pāris lapas aizgājušas beztēmā...Pārceliet varbūt uz citu diskusiju?

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, oxygen teica:

Nu kā ir ar REĀLĀM izmaksām kad ko lej vai pilda iekšā? Tikai nevajag stāstīt ka elektro ir krietni lētāk

Elektro auto vari "liet" iekšā jebko - elektrību no rašistu gāzes, likteņupes Daugavas, saules paneļiem uz šķūnīša, un arī rozetes, laukos pie sievasmātes 😆  Var lādēt ar dārgu elektrību publiskā uzlādes stacijā var lēti naktī mājās.
Te tā matemātika sanāk sarežģītāka par kontrabandas dīzeļa izmaksām.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

jacobs
1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Vaitad kāds runā par to ka smagajiem kautkādā pārredzamā nākotnē jāpāriet uz elektro?

Interesanti kāds tad ir īpatsvars  kopējā degvielas patēriņā; Smagais autotransports, vilcieni, kuģi , lidmašīnas utml. pret vieglo autotranportu?

Link to comment
Share on other sites

binary

Beigās vēl izrādīsies, ka elektriskie smagie jau ir pieejami un tiek lietoti, nemaz nerunājot par elektriskajiem vilcieniem…

  • Patīk 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Dīzeļdegvielas un benzīna cenās vairāk kā puse ir dažadi nodokļi. Kamēr elektroauto ir maz, šo nodokļu neiekasēšanu piecieš. Ja tauta pāries masveidā, vajadzēs domāt, kā iztrūkstošo kompensēt ("zārks jau nevar palikt tukšā" (C) Rainis). Bezakcīzes dīzeļdegvielu lauksaimniekiem iekrāso. Bet kā iekrāsot "bezakcīzes" elektrību no saules paneļiem? Nevaru iedomāties, kā, bet gan jau atradīs veidu, kā pasludināt par noziedzniekiem un izdrāzt tos, kas brauks ar bezakcīzes elektrību.

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , M_J teica:

Nevaru iedomāties, kā,

Pie tehniskās apskates par katru nobraukto km x centi un lūdzu nodoklis.

Link to comment
Share on other sites

Nu re, risinājums atrasts, gatavojamies būtiski lielākam nodoklim elektromobiļiem. Vēl tikai jāizdomā, kā iekasēt arī no tiem, kas līdz šim lēja benzīnu mauriņa traktorā, motorzāģī un citās līdzīgas ierīcēs.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 58 minūtēm , jacobs teica:

Interesanti kāds tad ir īpatsvars  kopējā degvielas patēriņā; Smagais autotransports, vilcieni, kuģi , lidmašīnas utml. pret vieglo autotranportu?

Lidmašīnas tiešām ir vieni no lielākajiem patērētējiem, bet arī tos pamazās taisās piežmiegt. Kautvai aizliedzot lidojumus Eiropā, kas īsāki par 400km (vai 500, precīzi neatceros).

Smagie? Cik tad ir to smago attiecībā pret vieglajiem pilsētā?

Bet nu smagajiem jau arī ievieš stingrākas izmešu normas. Jauks vairāk biodīzeli klāt.

Pirms 33 minūtēm , M_J teica:

Bet kā iekrāsot "bezakcīzes" elektrību no saules paneļiem?

Te tak bij populāra tēze, ka viss jāražo lokāli. Kapēc vest naftu no arābiem, ja var uz vietas saražot pats savā pagalmā un pa taisno salādēt braucamajā.

Kur vēl efektīvāk? 

Kā arī fleksibilitāte lielāka, pērc auto ar tik lielu aķi, cik reāli braukā. Brauc pārsvarā 5km dienā tad arī pērc to mazāko, uz pusi lētāk kā kāds kurš brauc 5x vairāk.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 36 minūtēm , M_J teica:

Dīzeļdegvielas un benzīna cenās vairāk kā puse ir dažadi nodokļi. Kamēr elektroauto ir maz, šo nodokļu neiekasēšanu piecieš. Ja tauta pāries masveidā, vajadzēs domāt, kā iztrūkstošo kompensēt

Ielas un ceļus jau tāpat uztur no pašvaldības līdzekļiem, tie no akcīzes nesaņem ne smakas. Maksā visi, brauc vai nebrauc.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , M_J teica:

Vēl tikai jāizdomā, kā iekasēt arī no tiem, kas līdz šim lēja benzīnu mauriņa traktorā, motorzāģī un citās līdzīgas ierīcēs.

Izrādās, ka galvenais iemesls, kāpēc esi par degvielas auto ir iespēja viegli papildināt valsts kasi? :D
Atgriežoties pie paneļiem, tie kā reiz ir iespēja apjāt valsti, nemaksāt akcīzi, nemaksāt PVN, nemaksāt sadales izmaksas  utt.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
(labots)
Pirms 14 minūtēm , AndrisBB teica:

Jauks vairāk biodīzeli klāt.

Bravo! 🤣 Huiņu, kura tiek ražota visneefektīgāk, cik vispār var iedomāties. Oj, sorry, efektīvie jau visas subsīdijas un citas "brīvā tirgus" performances un kakofonijas ierēķina iekšā. Tad jā 🤣.

 

Pirms 9 minūtēm , maize teica:

Izrādās, ka galvenais iemesls, kāpēc esi par degvielas auto ir iespēja viegli papildināt valsts kasi?

Domāju, ka nav gan. Tas ir vienkārši aizrādījums apmātajiem faniem, ka nāksies maksāt par visu un aizvien vairāk.😉

 

p.s. un pa sbiedriskā transporta joslām arī elektromobiļi tad nebrauks un stāvvietas nebūs nahaļavu pilsētu centros u.t.t. Būs viss tieši tāpat.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , maize teica:

Izrādās, ka galvenais iemesls, kāpēc esi par degvielas auto ir iespēja viegli papildināt valsts kasi? :D

Nu bet protams! Domāju valstiski. Uztraucos, ka vairs neredzēšu glancētos žurnālos, cik eleganti un lietderīgi tiek tērēta iekasētā akcīze, ja slaucamā govs - autobraucēji, sāks noraut pienu.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 4 minūtēm , M_J teica:

Uztraucos, ka vairs neredzēšu glancētos žurnālos, cik eleganti un lietderīgi tiek tērēta iekasētā akcīze

Lai no tā izdarītu kādus secinājumus, tad jāzin cik valsts/pašvaldība iztērē ceļu/ielu uzturēšanai un cik tiek iekasēts no degvielas akcīzes.

Varbūt tā akcīze ir 5% no visa un neko īpaši neietekmē.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Principā paneļi pie mājas un elektroauto ar diviem eleganti nomaināmiem bateriju komplektiem būtu ok. Brauktu gandrīz par velti 😁 ..., kamēr efektīvie apjēgtu (tas būtu ātri), ka viņš tak suka dzīvo kā niere taukos un mums nekāda labuma nav, vajag nodoklīti.

  • Atbalstu 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Nodokļus vienmēr atradīs kā iekasēt, par to nelauziet galvu 😆

Mēs esam atpalikuši no citām valstīm par gadu desmitiem, tur jau sen ir atraduši kā aplikt un ko aplikt, vai tas elektroauto kurš nemaksā akcīzi par fosilo degvielu, vai tas saules panelis, kurš dod elektrību tad, ka tā jau nav to kur likt.

Bet tipiski letiņi, lai izbaudītu iespēju šobrīd, nē, čīkst, ka vēlāk viss jau tāpat būs slikti 😆

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 2 minūtēm , maize teica:

Nodokļus vienmēr atradīs kā iekasēt, par to nelauziet galvu 😆

 

“Our new Constitution is now established, everything seems to promise it will be durable; but, in this world, nothing is certain except death and taxes,” Benjamin Franklin.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

 

Pirms 1 minūtes , maize teica:

čīkst

Kāpēc čīkst? Ja neizrāda šizofrēnisku sajūsmu, tad uzreiz čīkst? Un tas tieši Tevi kaut kā aizskar?

Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 15 minūtēm , Jurkins teica:

Principā paneļi pie mājas un elektroauto ar diviem eleganti nomaināmiem bateriju komplektiem būtu ok.

Vēl vairāk OK būtu, ja tos divus bateriju komplektus varētu lietot vienlaicīgi, ja nu gadījumā gaidāms kāds garāks brauciens.

 

Maināmas baterijas varētu atrisināt arī "ilgās uzlādes problēmu" ("elektrouzpildes stacijā" nevis lādē savu bateriju, bet nomaini pret pilnu), bet nu tur komplektā ir šādi tādi riski…

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , binary teica:

Maināmas baterijas varētu atrisināt arī "ilgās uzlādes problēmu" ("elektrouzpildes stacijā" nevis lādē savu bateriju, bet nomaini pret pilnu), bet nu tur komplektā ir šādi tādi riski…

Maitas, pievāca manu jauno labo bateriju un iedeva vietā kaut kādu vecu draņķi, kas tukša pēc 5 km!

Link to comment
Share on other sites

binary

Aha, tas arī ir viens no riskiem. Bet nu tikpat labi tev varētu iesmērēt dīzeli, kurš aizsit filtrus pēc 5 km. Ja reiz to kaut kā ir atrisinājuši, tad gan jau var atrisināt arī "baterija tukša pēc 5 km" problēmu. Vēl jo vairāk - ja tā "tava jaunā labā baterija" nemaz tā īsti nebūtu tava.

 

Kad zvani kādam pa telefonu, tad taču nav jāraizējas par to, ka "tagad esmu pie tā vecā draņķa torņa, kurš neatbalsta VoLTE, nevis pie savējā jaunā labā torņa", vai ne?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , maize teica:

Nodokļus vienmēr atradīs kā iekasēt, par to nelauziet galvu 😆

Nekaisīsim sev pelnus uz galvas. Šai jomā nemaz tik atpalikuši neesam.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 40 minūtēm , binary teica:

Vēl vairāk OK būtu, ja tos divus bateriju komplektus varētu lietot vienlaicīgi, ja nu gadījumā gaidāms kāds garāks brauciens.

Renault Zoe jau parasti pērk bez aķa (vismaz UK) un tad aķi īrē. Un aķi ir dažādu izmēru.

Cik viegli viņus nomainīt, cits jautājums.

 

https://www.justevs.com/renault-zoe-battery-lease-information/

 

 

Kautgan neizskatās pārāk sarežģīti, tik pacēlāju mājās vajag :D

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Farancijā jau bija projekts ar maināmām baterijām. Kaut kā neaizgāja. Viens no iemesliem bija tas par vecumu. Lai gan, tur jau tā pat pirki auto, faktiski bez akumulatora, un bija mēneša maksa par bateriju.

Ja tur vienmēr būtu garantēti, ka būs vismaz ar 80% atlikumu (ietilpības, ne uzlādes), tad jau būtu OK. Vienreiz būs pavisam jauna, citreiz palietota. Un, ja tie maiņas centri ir pietiekoši blīvi, tad vispār nav problēmu. Varētu būt pat tieši mazāk , ieilpīgas baterijas, t.i. vieglākas, kas pēc tam uzlabotu pātēriņu.

 

Par smagajiem elektro. Tur vairāk skatās pat uz tiem, ar pantogrāfu. Jā, būs salīdzinoši neliela bača, lai tiktu līdz/no pantogrāfa, bet ne pilnam ceļam. Smagajiem tā problēma, ka uzliekot lielu akumulatoru, tiek atņemta (ievērojama) masa pašām precēm, ko var pārvadāt.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vēl jau tas elektroauto ir veids kā darbadevēji var atvilināt 'mājstrādātājus' atpakaļ uz offisu.

Ja man uz darbu/atpakaļ ar dīzeli sanāk apm £8, tad mājās lādējot £4 (apm £0.34 kwh), tad darba stāvlaukumā £0.14 kwh.

Sāku pat domāt ka tā iemesla pēc vien, kad pienāks laiks mainīt auto, tad varbūt jānopērk elektromobīlis.

katru dienu braukājot sanāks mēnesī ietaupīt ap 100. Pa to atšķirību jau varbūt pat Polestar sanāk.

Link to comment
Share on other sites

oxygen
(labots)

Ja tie aķi ir kompānijas, kas izīrē un vēl uz katra stāv skaitītājs cik kWst esi notērējis, tad varbūt tā maiņa strādātu. Bet tad jābūt kaut kādam standartam par aķa pievienoju, izmēriem utt. Nu maz ticams... . Bet tā katram autoražotājam savi - nu nekad nespēs vienoties lai derētu arī konkurentu mašīnām. Nu sausais atlikums: uztankošanas ar ko ''lejamu'' . Vai nu ūdeņradis vai kas cits. Starp citu degvielas šūnu ģenerators var darboties arī ar ko citu, nevis tik ar ūdeņradi, piemēram ar spirtu, ko iegūstizmantojot atjaunojamos resursus , tipa cukurniedres. Iespējams ka būtu normāls hibrīds- akumulators +degvielas šūnas ģenerators. Tad to ģeneratoru nevajadzēs ar milzīgu jaudu. Ražo elektrību visu laiku un lādē āķi. Arī tad kad auto stāv kur  ''pie upes, zaļumos''. Tiec pie ''štepseļa'' pieslēdzies pie tīkla, ka tagad ir hibrīdiem.. Bet kad nav nekur tuvumā uzlādes, tomēr nepaliksi nekurienes vidū, jo aķis tukšs. Nu kaut kādā, šadā kombinācijā tie nākotnes ''zaļie '' auto būtu dzīvotāji. Pliks, tikai ar aķi...

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu jaunā Honda Civic tā arī dara, ir mazjaudīgs benzīna dzinējs, kas darbojas optimālā režīmā un lādē aķi.

Auto brauc ar elektromotoru. Rezultātā daudz taupībāks auto.

Bet nu viņi vēl tur arī pielikuši ka pie lieliem ātrumiem arī dzinējs piepalīdz riteņiem.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
(labots)

Ūdeņradis nebūs. Uzdrošinos teikt pavisam droši. Uzglabāšanas problēmas - ļoti maza molekula. Maza energoietilpība uz tilpuma vienību - jā, pat šķidrā stāvoklī. Jā, jā esmu dzirdējis jau no pagājušā gadsimta 70-tajiem - hidrīdi, metāliskais ūdeņradis. Nu varam pasapņot un mazbērniem pastāstīt, par ko labi sapņojās, lai pastāsta saviem mazbērniem. Vot, kas drīzāk (mans viedoklis 😉) varētu būt - sintētiskie ogļūdeņraži no C/CO2 un H2 izmantojot elektrību no paneļiem un propeleriem. Mēles melš, ka tanī virzienā strādājot. Bet tur atkal ir ļoti liela psihiska problēma - iekšdedzes dzinējs (mļaķ, nu kur var būt tik atpalikuši lūzeri).

 

Tie maināmie aķi ar mopēdiem austrumos strādājot. Pats neesmu bijis, neesmu redzējis, tikai jūtūbē. Ar "elektrorohlām" arī strādā 🤣, pat pie mums.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Ūdeņradi grūti saražot (dārgi un bīstami). Līdz ar to arī galaprodukts (automašīna) dārga salīdzinoši.

Labots - Aigus
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
(labots)

Ja elektrība ir, tad ūdeņradi saražot var, kāpēc ne. Iespējams atrod kādu katalizatoru (dārgmetālu sakausējums, grafēns kaut kādā izpildījumā, hvz) un rezultāts pietuvojas teorētiskajam iespējamajam. Bet pat raķetēm praktiski visi spēlētāji ir atzinuši metāna pārākumu.

Te ziņas parādās, ka esot ATR-72 ļotenei vienu (no diviem) dzinēju uz elektro nomainījuši un veikuši pirmo lidojumu ar ūdeņraža "cellēm". Bet laiks rādīs. Es domāju, ka nē. Palabošu nedaudz - nē masveidā.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Ko vadības un valdības izlems tas būs... Ja neņemsim burkānu dabūsim ar pātagu.

Toyota ilgi un negribīgi skatījās uz bateriju elektroauto, spiežot uz hibrīdim un ūdeņradi, nu būs arī viņiem.
Un ja ķinietis, kuram viss po, iet uz EV, neaizbēgs arī pārējie.


Ražojot ūdeņradi no elektrības, transportējot un pārvēršot to atpakaļ elektrība gaisā izkūp ap 70%, daudz ietekmē fuel cell efektivitāte, kura šobrīd ir ap 50%. Bet izlems, ka primārais avots būs ūdeņradis un viss notiks...

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
1 stundu atpakaļ, Jurkins teica:

Bet laiks rādīs. Es domāju, ka nē. Palabošu nedaudz - nē masveidā.

Nu ja pieņem ka jaunas ļotenes mūsdienās izstrādā 20 - 30 gados, tad tik drīz neko reredzēs :D

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , maize teica:

Ko vadības un valdības izlems tas būs...

Nemaz jau tā viss nenotiek, kā valdības nolemj. Vai nu karalis nomirst vai ēzelis nosprāgst... 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Patērētāji strīdiņi tiek mākslīgi notizloti ar muļķis-pats muļķis un grētas fans- baltie pusmūža nīdēji retoriku.

Un  tik par personībām.

 

Vēl visādi it kā tehniski ļautiņi paņem kaut kādu tēmas aspektu un tik attīsta diskusiju vidē kā vissvarīgāko. Piemēram - tie Saules paneļi tak neražo visu gadu! Un kaut kur būs jāliek pēc ekspluatācijas beigām!

 

Kaut gan īstās tēmas ir citas - ei, Latvijā februārī viens ar 10kW sistēmu saražojis 300 kWh un vispār Latvijā rēķina 1000 stundas gadā tais uzstādītajai jaudai. 10kW un 10 tūkstoši kilovatstundu.

 

Gāzes krātuves tipa Inčukalna ģeoloģiskās struktūras ar maksimāli lētāko gāzi enerģētikai ziemā un balansam.

 

Maināmās baterijas, uzskaites sistēma.

 

Maksimāli vienkārši elektroauto - maināms akumulators, 2 ātrumu kārba, pārbūves no iekšdedzes.

 

Aitostāvietas pie stacijām, esošās jau par mazu, materiāli bonusi tiem, kam tā mašīna tur ir.

Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 44 minūtēm , Raimonds1 teica:

Maksimāli vienkārši elektroauto - maināms akumulators, 2 ātrumu kārba, pārbūves no iekšdedzes.

Par šo varētu sīkāk? Kāpēc elektroauto vajag 2 ātrumu ātrumkārbu? Lai strādātu ar dažādām baterijām (t.i., dažādiem spriegumiem)? Vai lai vienu tonnu smags auto "vieglāk, bet lēnāk" varētu pārvietot 10 tonnu kravu (kaut kāds noliktavas transports) laikā, kad tam nav jātraucas pa štrāsi uz 100-200 km/h?

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

https://www.tvnet.lv/7307483/bosch-izstrada-ipasi-elektromobiliem-domatu-bezpakapju-automatisko-atrumkarbu

"Elektroauto CVT pārnesumkārbas izstrāde pagaidām ir tikai sākuma stadijā, un provizoriskais efektivitātes uzlabojums ir tikai 4%, tomēr arī tas zināmās situācijās var izrādīties izšķiroši. Proti, ja elektromobilis ar vienu pārnesumu var nobraukt 400 km, tad ar Bosch CVT4EV - par 16 kilometriem vairāk. Bez tā ar CVT maināmais griezes moments paver iespēju izmantot kompaktākus elektromotorus, un tas nozīmē ne vien mazāku svaru, bet arī zemākas izmaksas. Mazāks svars savukārt nozīmē arī lielāku sniedzamību."

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...