Jump to content

Saules paneļi - mana pieredze.


Ronalds
 Share

Recommended Posts

uldise
1 stundu atpakaļ, maize teica:

Vismaz pagaidām privātajiem aktuālākais ir tā saucamais neto norēķinu veids

uzsvars kā reiz uz to "Vismaz pagaidām".

piekrītu biedriem, ka jēga ir likt tad un tik, cik spēj to notērēt uz vietas tanī brīdī..

neto zināmā mērā ir loterija - paveiksies, būs ok, ja ne, tad..

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Daiļais
Pirms 39 minūtēm , uldise teica:

jēga ir likt tad un tik, cik spēj to notērēt uz vietas tanī brīdī..

Tāpēc saules paneļi+elektroauto izskatās pēc pamatotas kombinācijas šajā situācijā 

Link to comment
Share on other sites

uldise

tas jau liekas, ka tika iepriekš rakstīts - auto pa dienu ir jābrauc. ja to nevar pielādēt pa nakti, tad..

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Vajag 2 elektroauto. Šodien ar vienu brauc, otru lādē. Rīt otrādi.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Daiļais
Pirms 14 minūtēm , uldise teica:

. ja to nevar pielādēt pa nakti, tad

Daudzi strādā attālināti un ir pa dienu mājās

Link to comment
Share on other sites

Rupji rēkinot 10k paneļos  plus elektroauto, kas  x 1,5 -2reiz  dārgàks nekā degvielas auto, ahun izdevīgi :smile:

Link to comment
Share on other sites

uldise
Pirms 34 minūtēm , Daiļais teica:

ir pa dienu mājās

un ja pa nakti tomēr guļ, tad kam vispār auto? :) 

Link to comment
Share on other sites

Rupji rēkinot 10k paneļos  plus elektroauto, kas  x 1,5 -2reiz  dārgàks nekā degvielas auto, ahun izdevīgi :smile:

 

Kas ir paneļi, nieka vidēji 8 aifoni;)

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

jacobs
Pirms 28 minūtēm , uldise teica:

ja pa nakti tomēr guļ, tad kam vispār auto?

Pa nakti ar ko maukās braukt?😃

Link to comment
Share on other sites

uldise

nu kam aktuāli, tas var provēt.. man jau nav tas vecums, ka pa naktīm var apkārt dancot..

Link to comment
Share on other sites

Pirms 40 minūtēm , jacobs teica:

Pa nakti ar ko maukās braukt?😃

Izdevīgāk ir lai pašas atbrauc :smile:

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)
pirms 2 stundām , kaads teica:

Rupji rēkinot 10k paneļos  plus elektroauto, kas  x 1,5 -2reiz  dārgàks nekā degvielas auto, ahun izdevīgi :smile:

 

Kapēc nav izdevīgi?

 

Man Golfs braucot 100km (pa taisnu šoseju) uz darbu/atpakal noēd apmēram 5L dīzeļa (var iekļauties 4, ja mierīgi uz 60mph dudina un vējš no pareizās puses). Kas naudā sanāk 5x1.7 = 8.50 dienā.

ID.3 noēd apmēram 13 kwh, kas sanāk 13 x 0.38 =  4.42 dienā

 

Tātad ietaupījums uz braucienu 8.50 - 4.42 = apmēram 4 mārciņas dienā, 20 nedēļā, 1000 gadā. Un tas tikai uz darbu braukājot.

 

 

Cenas starpība starp 2 gadus vecu Golfu un ID.3 nekāda (abi maksā ap 25k), nu varbūt 1 - 2k.

 

Golfi

https://www.autotrader.co.uk/car-search?sort=price-asc&postcode=bs70tn&radius=1500&make=Volkswagen&model=Golf&include-delivery-option=on&year-from=2021&transmission=Automatic&fuel-type=Diesel

 

ID.3

https://www.autotrader.co.uk/car-search?sort=price-asc&postcode=bs70tn&radius=1500&make=Volkswagen&model=ID.3&include-delivery-option=on&year-from=2021

 

Jo lielāka daļa no brauciena būs pa pilsētu, jo lielāks ietaupījums par labu ID3.

Ja uzliek paneļus, tad elektrība paliek vēl lētāka un sanāk vēl izdevīgāk.

 

Tāka ietaupījums ir, pietam diezgan liels. Ja vēl salīdzinātu ar benzīnu, tad vēl vairāk.

Kā arī tas ID3 ir jūtami ņiprāks, lētāka apkalpošana, 0 nodoklis, plus vēl visādi bonusi.

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

jacobs
Pirms 6 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja uzliek paneļus, tad elektrība paliek vēl lētāka un sanāk vēl izdevīgāk.

Vai tad tā nepaliek letāka tikai tad, kad paneļi būs ieguldījumus atsituši?

Varbūt pa to laiku jau tas auto būs sabrucis?😏

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Nu vajag izrēķināt cik izmaksā paneļi lai pielādētu tos 15KWn ko dienā nobraukt, tad arī sarēķināt cik kWh izmaksā.

Pieņem ka tie paneļi kalpos 20 gadus un tad "noraksti", tad arī zināsi cik izmaksā kwh, ja beigās tomēr kalpo ilgāk, tad tas tikai bonuss, tad brauc par velti.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 10 minūtēm , jacobs teica:

Varbūt pa to laiku jau tas auto būs sabrucis?😏

Pa to laiku arī 4 dīzeļus nomainīsi, tas jau nav faktors ko rēķināt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 33 minūtēm , AndrisBB teica:

(abi maksā ap 25k)

Tas jau nekas ka lētākais ID3 LV ir 43 310 eur

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Es jau nerunāju par jaunu, bet par 2 gadus brauktu, un salīdzinu ar 2 gadus brauktu Golfu.

Ar +- 10-15k nobraukumu.

Link to comment
Share on other sites

Insekc
1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Cenas starpība starp 2 gadus vecu Golfu un ID.3 nekāda (abi maksā ap 25k), nu varbūt 1 - 2k.

Parādi kur ID3 par tādu cenu!

Tikko paskatījos ss.lv, lētākais ID3 = 36.9 kEUR, 3-gadīgs. Golf tiešām ~25k.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

LV jau izvēle nekāda, pat ielikts zem "Reti auto" :D Nav jēgas pat ss.lv skatīties, varbūt mobile.de var, tur grozās ap 28k.

 

Bet nu es jau rēķināju savējās 'vietējās' cenās visu, elektrību, dīzeli un auto.

Pareizini visu priekš sevis ar 1.2.

 

Ja brauc zem 10k gadā, tad tas pats vien beigās sanāk. Bet nu ja brauc vairāk, tad atkarīgs no elektrības cenām. 

 

Bet nu tā jau vairāk bij atbilde tam ka elektroauto maksā 1.5 - 2 reizes vairāk. Sen jau vairs nav tā, varbūt 10 - 20% dārgāk?

 

Nēnu ja piedāvājumā ir 3 auto, tad jau neko īsti tur salīdzināt nevar.

Cupra Born vispār tikai viena gabala, pietam pa 45k, tāda pavisam uzskrūvēta 'entuziastu' cena.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Lietots saules panelis, lietots akumulators nav lietots auto. Ja pirmie divi jāmaina tiklīdz izbeidzas, tad lietotu auto vēl var saremontēt. Nesalīdzināmas lietas.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Un kā tad tu dzīvosi pēc gadiem 5 un vēlāk, pirksi tikai jaunus auto?

Vai dzīvosi mūžigi ar ļoti veciem?

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 13 minūtēm , AndrisBB teica:

kā tad tu dzīvosi pēc gadiem 5

5 gadi paskries ātri. Tad arī redzēsim, kā dzīvosim. Jācer, ka ne kardināli savādāk kā šobrīd.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Tirgus jau noliks visu pa vietām, tak ne jau pa velti lietots auto ir lētāks par jaunu, vienkārši mazāk dzīvības tur palicis iekšā un lielāka varbūtība ka būs dārgs remonts.

Kautko dzinējā jau remontē arī tikai tur, kur darbastundas lētas, kur dārgas, tur pa lielam ja kautkas notiek dzinējā, tad vainu maina visu dzinēju no kāda donora, vainu uz lūžņiem. Tad kāda starpība vai nomainīt dzinēju vai akumulātoru no donora?

Pieņemsim ka arī LV mehāniķu algas augs, tad kas tur vairs tiem autko kautko labos, ja neskaita kautkādus sīkumus?

 

Pirms 11 minūtēm , Jurkins teica:

Tad arī redzēsim, kā dzīvosim. Jācer, ka ne kardināli savādāk kā šobrīd.

Ko tur redzēt? Apskaties Volvo tagadējo modeļu klāstu, cik tur dīzeļu vai tīru benzīnu? Nulle.

Pamazām arī lētākiem brendiem pazudīs modeļi piedāvājumā. Pa lielam jau arī tiem nekas jauns neparādās, tik mazliet feislifto, nekā jauna, netērē vairs naudu jaunu paaudžu izstrādē.

 

Dīzeļi gan jau tāpat tagad izzuduši. Vismaz UK dīzeļi tagad 4% no visām pārdotajām jaunām mašīnām (maz ticams ka citur īpaši savādāk), tad kāda jēga ražotājiem tur vairs kautko ieguldīt.

Benzīni arī krītas pa pāris % gadā.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Nu ko te tu muldi, izlien ārā no savas alas un noņem rozā brilles...

Link to comment
Share on other sites

Neko nedarīs, mierīgi izvilks līdz vecumam, kad auto paliek vadīt bīstami ar esošiem šrotiem :)

LV šobrīd 50+% pērk 11+ gadu vecus (1 reģistrācija LV) auto. Diez vai ekonomiskā situācija un viss pārējais 10-15 gadu laikā, kamēr pilnībā plāno beigt ražot jaunus iekšdedzes dzinēja auto, daudz mainīsies. 10+10+10 - 30 gadus nekādu bēdu. Pa laukiem varēs dragāt.

Link to comment
Share on other sites

Beigsies haļava, sapratīs, ka elektroauto ir pilnīgs aplauziens, dīzelis vēlreiz svinēs uzvaras gājienu, jo teorētiski un arī praktiski darbojas ar visu, kas deg,

Link to comment
Share on other sites

(labots)
Pirms 20 minūtēm , aoma teica:

Beigsies haļava, sapratīs, ka elektroauto ir pilnīgs aplauziens,

Kāda haļava? Tipa tas pats stāsts, ka saules baterijas neviens neliks, kad beigsies atbalsts? Pasaule nebeidzās ar LV.

Nekur neliksies, brauksi arī tu ķīniešu elektrauto, ja vēl būsi dzīvs pēc 20 gadiem.

Sāc mācīties BYD, Wuling, GAC utt 😆

 

Labots - maize
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu trends jau ir skaidri redzams, gan Eiropā kopumā, gan specifiski Vācijā. Pa lielam dīzeļa dienas ir skaitītas, kāda vēl tur atpakaļnākšana.

Vēl 5 gadi un hibrīds pilnībā izspiedīs dīzeli, kā tas ir jau noticis UK.

 

European-regs-by-fuel-type.jpg

 

shares-new-car-registrations-germany-veh

Nu ja pēc 5 gadi kāds gribēs nopirkt to 10 gadus veco reti sastopamo dīzeli, tad nāksies maksāt 'entuziastu' cenu, jo būs jāpacīnās ar citiem gribētājiem, kurš viņu dabūs.

Link to comment
Share on other sites

(labots)
pirms 17 stundām , AndrisBB teica:

Nu trends jau ir skaidri redzams, gan Eiropā kopumā, gan specifiski Vācijā. Pa lielam dīzeļa dienas ir skaitītas, kāda vēl tur atpakaļnākšana.

Vēl 5 gadi un hibrīds pilnībā izspiedīs dīzeli, kā tas ir jau noticis UK.

 

European-regs-by-fuel-type.jpg

 

shares-new-car-registrations-germany-veh

Nu ja pēc 5 gadi kāds gribēs nopirkt to 10 gadus veco reti sastopamo dīzeli, tad nāksies maksāt 'entuziastu' cenu, jo būs jāpacīnās ar citiem gribētājiem, kurš viņu dabūs.

 

Tu esi bijis Latvijas laukos?

 

Labots - Fruzz
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu un Latvijas lauki kautkā ietekmē, kas būs vai nebūs nopērkams?

Ja vidējais vācietis tagad neērk to dīzeli, tad pēc 10 gadiem arī laukiem nebūs viņu kur ņemt. No gaisa jau nenokritīs, nāksies tāpat pielāgoties. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 20 stundām , maize teica:

Nekur neliksies, brauksi arī tu ķīniešu elektrauto

Nu kas par muļķībām, pārāk nozombējies esi no "modernajiem" trendiem, ķipam viss polārais ledus tūlīt izkusīs un nafta un ogles beigsies, grieta ar putām uz lūpām. 20 gadus varbūt neizdosies, bet manam dīzelim zaļie lai iepūš bālajā.

Link to comment
Share on other sites

@aoma nesaku, ka tas ir zaļš,  lai ko katrs saprastu ar vārdiem "zaļš". Par klimatu neko nekomentēju, un par naftas beigšanos ne tik. Reku,  pats rausties un saki, ka 20 gadus var neizdoties 😆 Es pat esmu optimistiskāks un teicu, ka tie kas ļoti gribēs varēs vēl 30 gadus vizināties.  Paskaidrošu, kur 30 gadus rāvu. 2035 +/- ir brīdis, kad visi autoražotāji, izņemot rašu/āfrikas/amerikas utml. pārstās ražot iekšdedzes dzinēju auto. Vēl pēc 10 gadiem pie šī auto tiks vidējais LV pircējs, kurš ļoti gribēs dzīvot uz iekšdedzes dzinēja auto un tad, ja paveiks vēl 10 gadus varēs rullēt mierīgi.

Bet dīzeļu renesansi vieglajos nebūs, nesapņo.

P.S. Starp citu Eiropas nīdēji un dīzeļu mīlētāji, zināt kāpēc Eiropa ir praktiski vienīgais reģions pasaulē kur dīzeļauto bija populāri? :D 

Link to comment
Share on other sites

Tie ir vairāk kā 20 gadi :) Pieļauju, karstasinīgas galvas pieņem straujus lēmumus, tā kā publika ir nozombēta, skaļas ovācijas.

Paiet laiks, izrādās, lemšana ir bijusi pilnīgas auzas, nav ne resursu, ne infrastruktūras, termiņi tiek pagarināti, pēc tam likums atcelts :D

Pagaidām izskatās kā Hruščova laikos, kurā tur gadā būs komunisms :)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

dzincha
pirms 2 stundām , maize teica:

P.S. Starp citu Eiropas nīdēji un dīzeļu mīlētāji, zināt kāpēc Eiropa ir praktiski vienīgais reģions pasaulē kur dīzeļauto bija populāri?

Nu nu?

Un ko darīs fūres? Tās būs EV vai hybrid?

Link to comment
Share on other sites

Realitāte būs tāda, ka iestāsies vai nu činaunieku aplauziens, vai cilvēku individuālā mobilitāte tiks spēcīgi ierobežota (jau tagad smadzenes pa rādžu skalo ar next gen europe). Katrā gadījumā es nebūtu tik kategorisks par dīzeļa combacka neiespējamību. PM 2.5 (arī PM10) - sure bīstami, tāpat kā gumijas putekļi bīstami, sauleskāpuru asie matiņi, ogļu putekļi, radons ūdenī un augsnē. Tāpēc ir kvēpu filtrs, arī AdBlue slāpekļa oksīda mazināšanai - viss ir pieņemami zaļi, ja vien *idari nerauti ārā DPFus. Kā ir ar litija toksiskumu, riskiem pirmstermiņa end-of-life iestāšanās gadījumā, nerunājot par ekoloģisko nospiedumu saistībā ar izejvielu ieguvi?

 

Nav arī tā, ka cilvēce var pilnībā atteikties no naftas produktu pārstrādes...bet samazinoties būtiski apjomam, atlikušo produktu ceņņikam varētu būt tendence pieaugt - būtsiki. Bez smazkas jau tāpat neiztikt - arī elektroleafā - kaut kā jau tie zobrati un gultņi jāeļļo - nu varbūt kādu roni atļautu nosist - vai atsākt vaļus medīt.

 

Patīk radīt ar pirkstiņu par dīzeļauto subsidēšanu caur degvielu...A kas tagad notiek ar elektroauto - nekādas paralēles novilkt nevar, vai ne? Pēc tādas loģikas - ja reiz sanāca aplauziens ar dīzeli, vai var pieļaut, ka šādam piegājienam elektroauto jomā arī varētu būt līdzīgs iznākums?

 

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...