Jump to content

Boņa nedienas ar VID, Jurkina nedienas ar kapitālismu un elektroauto cena.


Jurkins
 Share

Recommended Posts

AndrisBB

Manuprāt ja ietilpība palielinātos 2x, tad tas arī būtu maksimālais praktiskais labums, jo vairāk nav jēgas iet, ieguvums no uzlabojuma tad paliek visai minimāls. Tad arī nav jēgas ieguldīt vairāk izpētē vai uzlabojumos. 

Kautkāda pamatmasa jau tam auto tikuntā ir, kad uzlabojumi bateriju svarā vairs nedod nekādu lielo uzlabojumu uz kopējo svaru.

 

Tad ātrāk sāks ražot autoo pašu kā tādu no kompozītiem vai citiem materiāliem.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ja ietilpība palielinās 2x, tad teorētiskais attālums 800 - 1000km ar esošajiem auto. Kam vajag vairāk?

Ja samazina izmēru un patur esošos 400 - 50km, tad samazinās svars un attālus pat nedaudz pieaug.

 

Reāli nekādas gāzu, degvielas enerģijas ietilpības mega joulos nav vajadzīgas.

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

Ja ietilpība palielinās 2x, tad teorētiskais attālums 800 - 1000km ar esošajiem auto. Kam vajag vairāk?

Es kopš ~2014.g. esmu pieradis pie auto kur tālākos braucienos ar vienu bāku var vismaz 1100km nobraukt... baigi ērti!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu tas nemaina faktu, ka vidējais Eiropas braucējs gadā nobrauc mazāk par 15k km. 
500km ir gandrīz pusmēneša norma.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , AndrisBB teica:

Un kam tas vajadzīgs?

Lai viņš to redzētu? Viņam pašam. Lai baterijas sasniegtu tādu energy density? Pats tak rakstīji, ka šobrīd viena no kritiskajām īpašībām ir svars.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 2 minūtēm , Regisss teica:

kur tālākos braucienos ar vienu bāku var vismaz 1100km nobraukt.

Brauktu ar elektroauto, varētu reizes divas pasēdēt pa pusotrai stundai kafejnīcā, tikmēr sieva pastaigātt pa turpat uzcelto (nešaubieties, būs😁) lielveikalu, bērni aiziet uz slidotavu u.t.t. Tas taču ir tik ērti un mūsdienīgi🤣.

Link to comment
Share on other sites

Regisss

Kad biju kalnos, pļāpājām ar tās viesnīcas īpašnieku. Viņš plāno ņemt jauno Audi e-tron... Audi fans! ;)
Viņš teica ka viņiem, vismaz Audi dīleris, nodrošina tādu pakalpojumu, ka, ja pērk elektro Audi un gribi braukt atvaļinājumā, tad Audi par brīvu 4 reize gadā pa 1 nedēļai vai 2 reizes pa 2 nedēļām dod šī elektro auto vietā līdzīgas klases dīzeli, lai var mierīgi braukt tālākā ceļojumā. Šo viņš arī izmantošot! Kad pie mums šādas lietas parādīsies? Vai parādīsies?!

  • Atbalstu 1
  • Haha 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , AndrisBB teica:

Tad arī nav jēgas ieguldīt vairāk izpētē vai uzlabojumos. 

Problēma varētu būt komerciālais transports, respektīvi fūres. 

Nezinu kā ar takšiem, kaut gan ziemeļos teslas uz urrā iet kā takši

Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , AndrisBB teica:

Kautkāda pamatmasa jau tam auto tikuntā ir, kad uzlabojumi bateriju svarā vairs nedod nekādu lielo uzlabojumu uz kopējo svaru.

Vai tad baterijas vajag tikai automašīnām?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 8 minūtēm , Regisss teica:

Es kopš ~2014.g. esmu pieradis pie auto kur tālākos braucienos ar vienu bāku var vismaz 1100km nobraukt... baigi ērti!

Bez pipauzes jau īpaši vairāk nenobrauksi tāpat, tad arī uzlādē.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , Jurkins teica:

Starp citu, ūdeņraža faniem. Pievērsiet uzmanību manis liktajā bildītē x asij. Ceru, ka nav jautājumu, kāpēc ūdeņradis ir garām.

Ja būtu jāskatās uz Y asi, essaprastu... Ja uz X asi, tad vari paskaidrot? Pārāk "enerģētisks" priekš parastā patērētāja?

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Just now, AndrisBB teica:

Bez pipauzes jau īpaši vairāk nenobrauksi tāpat, tad arī uzlādē.

nu mēs ar kundzi 1000km mierīgi nostūrējam tikai ar WC pauzēm... ;) Šogad pa seniem laikiem 1910km norāvu bez gulēšanas... 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Bez pipauzes jau īpaši vairāk nenobrauksi tāpat, tad arī uzlādē.

Kāpēc ne? Sēdies pl.22 mašīnā, iekārtojies ērtāk. No rīta pamosties galapunktā. Kā reiz kādi 1000km sanāk, ja brauc pa "lēngaitas šosejām".

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 6 minūtēm , binary teica:

Viņam pašam. Lai baterijas sasniegtu tādu energy density? Pats tak rakstīji, ka šobrīd viena no kritiskajām īpašībām ir svars.

Nu tieši tā. Nav vajadzīgi nekādi mega uzlabojumi.

Ja paskatās tādu tipisko auto ko tagad pensionāri pērk. Uz savas ielas redzu pārsvarā visādus KIA e-Niro.

Neelektriskā versija varbūt kādus 10 - 20% lētāk atkarībā no komplektācijas, tāka cenas zinņā nekādi super uzlabojumi nav vajadzīgi. Attālums jau tika izrunāts, bet tas e-niro sola ap 500+km. Nu pieņemsim reāli ap 400. Tur ar nekāds mega uzlabojums nav vajadzīgs, jo retu kuram vajadzīgi 1000+ kilometri bez uzlādes. Iedzīvotājam vidējam, tas ir mēneša nobraukums.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 1 minūtes , binary teica:

tad vari paskaidrot?

Paskaties, cik lielāku "bāku" vajag salīdzinot piemēram ar to pašu metānu. Pat pie milzīgiem spiedieniem vai šķidrā agregātstāvoklī, kas vispār ir kosmoss. Šī iemesla dēļ pat kosmiskajās raķetēs pamazām atsakās no šķidrā ūdeņraža kā degvielas.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 1 minūtes , binary teica:

Kāpēc ne? Sēdies pl.22 mašīnā, iekārtojies ērtāk. No rīta pamosties galapunktā. Kā reiz kādi 1000km sanāk.

Visauktko jau var izdarīt, bet kapēc? Cik tur tā darba piestāt un izlocīt kājas, lai nerodas kautkādi trombu aizsprostojumi :D

Es ilgāk par 2 - 3 stundām nevaru nobraukt bez pastaigas. Varēt jau protams var, bet priekškam.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica:

Tur ar nekāds mega uzlabojums nav vajadzīgs, jo retu kuram vajadzīgi 1000+ kilometri bez uzlādes. Iedzīvotājam vidējam, tas ir mēneša nobraukums.

Un tagad pastāsti, kā dabūt 10k+ km ar lidmašīnu bez mega uzlabojumiem.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Visas šīs problēmas vienā setā atrisina maināmi akumulatori.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

Es ilgāk par 2 - 3 stundām nevaru nobraukt bez pastaigas. Varēt jau protams var, bet priekškam.

Ja tev auto pats brauktu, kamēr tu tajā guli, tu tiešām gribētu mosties ik pēc 2-3 stundām, dodoties kādā garākā ceļojumā?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Just now, binary teica:

Un tagad pastāsti, kā dabūt 10k+ km ar lidmašīnu bez mega uzlabojumiem.

Tad elektroauto nekam neder tapēc ka lidmašinas nevar nolidot 10k? Kāds te sakars ar lidmašinām?

Link to comment
Share on other sites

Just now, binary teica:

Un tagad pastāsti, kā dabūt 10k+ km ar lidmašīnu bez mega uzlabojumiem.

 

Just now, Raimonds1 teica:

Visas šīs problēmas vienā setā atrisina maināmi akumulatori.

Tu lidmašīnām iesaki nosēsties ik pēc 50km un nomainīt akumulatoru?

 

Es te pirmīt apvaicājos, vai tiešām dažs labs uzskata, ka akumulatori nepieciešami tikai automašīnām…

Just now, AndrisBB teica:

Tad elektroauto nekam neder tapēc ka lidmašinas nevar nolidot 10k? Kāds te sakars ar lidmašinām?

Tēma jau nav tikai par elektroauto :D 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 1 minūtes , binary teica:

Ja tev auto pats brauktu, kamēr tu tajā guli

Un kāds te sakars tagad ar pašbraucošiem auto? Nu ja jau auto ir tik gudrs ka var pats braukt visu nakti, tad var piebraukt un arī pats uzlādēties - kamēr guli, vispār nekādas problēmas :D

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Nu un kur tipiskam latviešu daudzstāvenes iedzīvotājam lādēt savu auto ?

Un vēl cik vadi būs jāpārvelk lai infrastruktūra varētu pavilkt slodzes pieaugumu ?

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 35 minūtēm , AndrisBB teica:

Manuprāt ja ietilpība palielinātos 2x, tad tas arī būtu maksimālais praktiskais labums, jo vairāk nav jēgas iet, ieguvums no uzlabojuma tad paliek visai minimāls. Tad arī nav jēgas ieguldīt vairāk izpētē vai uzlabojumos. 

 

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Tad elektroauto nekam neder tapēc ka lidmašinas nevar nolidot 10k? Kāds te sakars ar lidmašinām?

Nu … loģika sit augstu vilni :) Ja ar aķa spējām pietiek kaut kādam elektroauto ar 100-200 km nobraukumu (nu pieņemsim, ka vajag apmierināt tikai "cilvēka parastā" vajadzības ar sīku nobraukumu; da labi, lai iet kaut vai tie 1000km), tad akumulatorus nav jēgas turpināt attīstīt. Spēcīgs apgalvojums.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 7 minūtēm , binary teica:

Tēma jau nav tikai par elektroauto :D 

Airbus vismaz strādā pie elekriskām lidmašinām, pat hibrīdu ir uzbūvējuši.

Tīri elektriskas mazās lidmašinās tulīt jau būs nopērkamas. 

Pirms 3 minūtēm , binary teica:

akumulatorus nav jēgas turpināt attīstīt. Spēcīgs apgalvojums.

Nē. Akumulātorus tādā gadījumā nav jēgas attīstīt priekš elektro auto. Visi tie pētījumi, izstrāde utt aizņem laiku un izmaksā milzīgu naudu. Autoražotāji neieguldīs tur neko, ja tas nedos kautkādu būtisku ieguvumu tieši viņiem.

 

Cits jautājums par lidmašinu ražotājiem vai batteriju ražotājiem pašiem par sevi. Ja no tādas izpētes rezultāti iegūst autoražotāji, tad tas viņiem tikai bonuss.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Regisss

Man šķiet, ka, ja pieaugs akumulatoru. bateriju efektivitāte, tad nevis pieaugs iespējamais nobraukums KM, bet samazināsies akumulatoru apjoms... jo esošie elektro auto ir vismaz 300-400kg smagāki par tādiem pašiem benzīna, dīzeļa auto... bez kaut kādām tur īpašām hibrīda sistēmām. Un tas ir daudz, it īpaši ja runājam par brauktprieku! 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Tīri elektriskas mazās lidmašinās tulīt jau būs nopērkamas. 

Pavisam mazās (privātās, ne pasažieru), šķiet, jau kaut kādus gadus var nopirkt.

Pirms 15 minūtēm , Jurkins teica:

Paskaties, cik lielāku "bāku" vajag salīdzinot piemēram ar to pašu metānu. Pat pie milzīgiem spiedieniem vai šķidrā agregātstāvoklī, kas vispār ir kosmoss. Šī iemesla dēļ pat kosmiskajās raķetēs pamazām atsakās no šķidrā ūdeņraža kā degvielas.

Tas ir uz Y ass, nevis uz X ass.

X ass ūdeņradi parāda kā pat ļoti labu enerģijas nesēju, >140 MJ/kg.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 1 minūtes , Regisss teica:

jo esošie elektro auto ir vismaz 300-400kg smagāki par tādiem pašiem benzīna, dīzeļa auto... bez kaut kādām tur īpašām hibrīda sistēmām. Un tas ir daudz, it īpaši ja runājam par brauktprieku! 

Brauktpriekam zemais smaguma centrs un momentālā grieze galīgi neskādē.

Tieši otrādi, papildus stabilitāte un uzrāviens, piemēram, pa granteni vai līkumotiem kalnu ceļiem varētu būt bombisks. Plus, nav par gaisa retinājumu jāsatraucas augstākās vietās.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Regisss teica:

Man šķiet, ka, ja pieaugs akumulatoru. bateriju efektivitāte, tad nevis pieaugs iespējamais nobraukums KM, bet samazināsies akumulatoru apjoms...

Gan jau varētu būt līdzīgi kā tagad - vairākas opcijas, no kurām katrs pats var izvēlēties, kas viņam svarīgāks - cena, svars, max nobraukums starp uzlādēm (jeb lādēšanas biežums - gribi spraust pie vada katru dienu vai reizi nedēļā, reizi divās nedēļās).

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , versatile teica:

uzrāviens, piemēram, pa granteni vai līkumotiem kalnu ceļiem varētu būt bombisks. Plus, nav par gaisa retinājumu jāsatraucas augstākās vietās.

Paikspīkā tas arī pierādījās.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu, paikspīka jau ekstrēms keiss.
Bet man sajūta, ka lai gan cilvēks 2-3k vjl neko nejūt baigi vēl, dzinēja dinamika tomēr varētu mainīties.

4-5k jau stabili.

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 1 minūtes , versatile teica:

Brauktpriekam zemais smaguma centrs un momentālā grieze galīgi neskādē.

Ui kā jūt smagumu... grieze un jauda ir viens, bet svars ir kas cits!

 

Pirms 2 minūtēm , versatile teica:

Tieši otrādi, papildus stabilitāte un uzrāviens, piemēram, pa granteni vai līkumotiem kalnu ceļiem varētu būt bombisks.

Nope... jo vairāk jāstūrē (nav dragreis) jo vairāk jūt svaru. Jo smagāks auto jo līkumos vairāk stumj degunu ārā!

 

Pirms 4 minūtēm , versatile teica:

Plus, nav par gaisa retinājumu jāsatraucas augstākās vietās.

kur par to ir jāsatraucas?! Ar auto augstāk par 2900m nav sanācis būt un hvz vai sanāks... attiecīgi šis jautājums nav svarīgs!

Pirms 1 minūtes , versatile teica:

4-5k jau stabili.

kur Tu ar auto brauc tādā augstumā? Un vēl tādā stilā lai justu retinātā gaisa iespaidu???

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , versatile teica:

2-3k vjl neko nejūt baigi vēl, dzinēja dinamika tomēr varētu mainīties

To var labi just kad brauc augšā uz Teidi ar kādu maz auto, augšā var labi just kā tas motors mocās :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 9 minūtēm , Regisss teica:

Ar auto augstāk par 2900m nav sanācis būt un hvz vai sanāks

Un domā, ka tur retinājums nav jūtams? Pie 2.9k jau cilvēkam vajadzētu sākt sajust simptomus, kas nozīmē, ka faktiski jau ir neliels skābekļa bads. Šai augstumā gan ātri pierod. Domāju, ka mūsdienu dzinēji ir prasīgāki uz maisījumu par cilvēka ķermeni, kas spēj daudz ko piebremzēt. + tie nepierod. Tikai nokoriģē maisījumu, ar izrietošajām sekām.

Pirms 7 minūtēm , jema teica:

To var labi just kad brauc augšā uz Teidi ar kādu maz auto

Nu mazauto kalnos grūti iet, motors mazs, bremzes mazas. Hvz, vai tur pie vainas augstums vai vienkārši stāvums, grūti teikt. Bet jā, ar mazauto lejā ir sajūta ka neiet mazāk, kā neiet augšā.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 4 minūtēm , versatile teica:

Un domā, ka tur retinājums nav jūtams? Pie 2.9k jau cilvēkam vajadzētu sākt sajust simptomus, kas nozīmē, ka faktiski jau ir neliels skābekļa bads. Šai augstumā gan ātri pierod. Domāju, ka mūsdienu dzinēji ir prasīgāki uz maisījumu par cilvēka ķermeni, kas spēj daudz ko piebremzēt.

2021.g. augustā neko nejutu... un braucām ar Passat - 2.0tdi - 190zs...

Slēpojot augstumu jūtu kad ir ap, virs ~3000m... respektīvi kad sanāk būt uz ledājiem... tad gan ir bijis interesanti! :D Lai gan kalnos pirmajā dienā vienmēr tāds sagurums...

Labots - Regisss
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 2 minūtēm , Regisss teica:

augustā neko nejutu

Protams, ka nejuti. Kompis piekoriģē maisījumu un paliek savi 150-170zs - pilnīgi pietiekami, lai pārvietotos.

Cita lieta, ja gribi kaifot no braukšanas dinamikas...

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 35 minūtēm , AndrisBB teica:

Nu ja jau auto ir tik gudrs

principā bez tevis var aizbraukt, kur vajag, tad atbraukt atpakaļ un tev visu izstāstīt.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 1 minūtes , versatile teica:

Protams, ka nejuti. Kompis piekoriģē maisījumu un paliek savi 150-170zs - pilnīgi pietiekami, lai pārvietotos.

Tas gan... attiecīgi ja brauktu ar 80zs Fiestu (piemēram) tad varbūt runātu savādāk... un vēl, ikdienai jau neizmanto augstus apgriezienus, attiecīgi gaisu jau var piesūkt vairāk (kā kompis prasa)... Augstos apgriezienos tas var būt arī limitējošais faktors...  

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 29 minūtēm , binary teica:

Pavisam mazās (privātās, ne pasažieru), šķiet, jau kaut kādus gadus var nopirkt.

20 min. palidot? 🤣

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Avio nozare jau ir viena nolielākajiem piesārņotājiem tagad.

EU līmenī jau taisās aizliegt īsos pasažieru lidojumus, ja ir alternatīvs dzelzceļš. Kas faktiski pa lielam aizliedz visus lidojumus centrā.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...