Jump to content

Boņa nedienas ar VID, Jurkina nedienas ar kapitālismu un elektroauto cena.


Jurkins
 Share

Recommended Posts

Tie pirmie ignori bija pašā kara sākumā, tad vēl čaļiem šoks gan jau bija un nezināja ko iesākt.

Link to comment
Share on other sites

VebKamera
pirms 9 stundām , AndrisBB teica:

Tu jau arī salīdzini divas dažādas lietas. Šodienas Passāts arī maksāk ap 30k.

 

Nu ne gluži.

Es pamatoju kāpēc Cilvēks Vulgaris nevar pāriet uz zaļajām tehnoloģijām. Man nav šaubu, ka pat ne elektroauto, bet arī  jaunākais dīzeļpasāts indētu vidi kādas 3X mazāk, kā tas 1992. gada vento. Es arī esmu pozitīvs vides ziņā un tici man, mans sencis arī. Bet viena lieta ir mārketinga saukļi (tipa: elektroauto nav dārgāki par klasiskajiem), otra - realitāte. Autiņu viņam visus šos gadus ir vajadzējis un vajag arī pašlaik. Kādu risinājumu mārketingologi piedāvā, neskaitot iespēju nolikt nesamērīgu piķi?

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Gaidīt 30. gadus kad varēs dabūt tik vecu elektroauto?

Bet ja nopietni, tad neviens vecos auto neliegs lietot, tik tas ka jaunus vairs nepārdos. Tā arī tā pārejā lēnām notiks.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , VebKamera teica:

Es pamatoju kāpēc Cilvēks Vulgaris nevar pāriet uz zaļajām tehnoloģijām.

Jo tuvāk Latvija ies Eiropas vidējam, jo ātrāk un vieglāk arī pāries. Ar to domāju, ka līzingi uz jauniem auto kļūs izdevīgāki nekā lietota 30. gadīga auto uzturēšana. Tāpat arī arvien vairāk elektroauto ražojot cenas kritīs.

Vēl protams tāls ceļš ejams līdz visam tam, bet kafijas biezumos zīlēju, ka pēc 5-8 gadiem jau gandrīz puse pārdoto būs elektroauto.

Link to comment
Share on other sites

VebKamera
Pirms 16 minūtēm , e = d teica:

jau uz kaut ko šādu jāorientējas

 

Es gribu sev tādu veselību un prāta skaidrību, kad man būs 80. Tici man - viņam var drīzāk dot BMW džipu ar 5 litu motoru, kā lielākajai daļai 30-gadnieku.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Ieviest elektroauto Latvijā nebūs viegli,tas nozīmē visā valstī izveidot uzlādes stacijas. Katrai tādai būs jāpievelk augstsprieguma tīkls ar transformatoru,taisngriežu iekārta. Vis tas būs jāatpelna,maksās tie kas uzlādē. Jautājums ir cik izmaksās tāda uzlāde pie šādas elektroenerģijas dārdzības,un būs jau kāds procents papildus valstij par labu,bez tā neiztikt. Pēc manām domām kamēr Baltijas valstīs nebūs sava atomelektrostacija kas ražos lētu enerģiju par elektroauto vispārēju ieviešanu pāragri runāt. Zaļā enerģija ir laba taču tā ir atkarīga no daudziem faktoriem,vēja,saules,ūdens daudzuma upēs,biomasas ražas utt. Faktiski ar zaļo enerģiju nevar nosegt pat mājsaimniecību patēriņu.
Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , VebKamera teica:

kad man būs 80. Tici man - viņam var drīzāk dot BMW džipu ar 5 litu motoru

Man vecfāters ar MKu ar blaķeni līdz 84 gadiem un onka līdz 85 gadiem ar 323. bembi vālēja, tad līdz 89 ar Avensi. Meta mieru, jo paši saprata, ka reakcija vairs nav tā un kājas/rokas tik ātri vairs neklausa. ;) 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 55 minūtēm , Tango teica:

Ieviest elektroauto Latvijā nebūs viegli

Tūlīt Tev te populāri pastāstīs, ka Tu esi vecs stagnāts un vispār atpalicis un komunists un vispār filatēlists🤣.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Kas tiešai ir sarežģīts uzlādes staciju ieviešanā?

Skotijā pašos ziemieļos spēj ieviest, kur neviens izņemot kautkādus briežus tolkam nedzīvo.

Vairāk pēc čīkstēšanas un negribēšanas izklausās.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Un kur tu tos ne-elektroauto ņemsi, ja lielākā daļa Eiropas jau viņus aizliegs tirgot pēc pāris gadiem, ražotāji varbūt vēl ražos kautkādus atsevišķus modeļus.

Ja vilks gumiju, tad beigās sanāks ka ne elektro auto, ne infrastruktūra lādēšanai.

Link to comment
Share on other sites

Milzu lādēšanas infrastruktūru var būvēt pamazām, jo milzum daudz elektroauto neuzradīsies vienā dienā, arī ne vienā gadā un arī ne desmitgadē. Tā galīgi nav problēma un lielais kavēklis. Latvijā, šobrīd ir ~700tūkstoši tehniskā kārtībā esošu vieglo auto, katru gadu jaunus auto nopērk ~14tūkst. Ja, šodien pēkšņi visi jauni nopirktie auto būtu elektro, tad vajadzētu ~25gadus, lai puse autoparka būtu elektrisks. Savukārt, otrreizējais tirgus elektroauto ir pavisam mazs un kā zināms, vairums LV pērk un brauc ne ar nullītēm. 
Problēma ir tāda, ka elektroauto NAV pietiekamā daudzumā.
Lai kāds būtu atbalsts no valdības puses, fiziski neviens ražotājs nav gatavs un spējīgs ražot masveidā tikai elektroauto, izņemot Teslu, kuri nespēj izpildīt pieprasījumu un kavē par gadiem, ceļ cenas un dažus ķīniešu ražotājus. Diez vai ir iespējams pēc "pāris gadiem" kā saka @AndrisBB pāriet tikai uz elektroauto ražošanu. Vairums lielo autoražotāju ir solījuši līdz 2030 vismaz pusi jauno auto ražot elektro.  Pieliekot klāt esošo mikroshēmu, izejvielu deficītu, augošas cenas un lēno pārēju, autoražotāji pāris gadi ir nereāls scenārijs un pircējs nespēs sagremot cenas. Piemēram, Li, Ni cenas skrien kosmosā un pieaugot pieprasījumam droši vien kāps vēl vairāk.
Tā kā opīši un tie kas tuvojas opīšu statusam, domāju bez stresa, varēsi braukt ar saviem gāze-benzīns un dīzeļiem līdz kapa malai :D

Mans minējums, ka  10-15 gadi jauniem auto un 25-30gadi puse autoparka varētu būt elektriska.
 

  • Atbalstu 3
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Un zinātne nestāv uz vietas. Ja nu eksistē vēl neatrasts katalizators un ķīmisks process, kurš šī katalizatora klātbūtnē metāna sintēzi no ūdens(->h2) un co2 padarīs ekonomiski izdevīgu.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Arī batteriju ražošana un izpēte nestāv uz vietas. Paliek gan ietilpīgākas, gan lētākas, gan izmanto dažādus elementus sastāvā vai vispāt pavisam citas metodes.

 

Link to comment
Share on other sites

Tak nekas nslestav uz vietas. Ja kādam 15 gadus atpakaļ pastāstītu ko spēj mūsdienu telefons, viņš pie deniņiem pirkstu pavirpinātu un pateiktu, ka tur tada un tādā problēma, izmēri neļautu, displeji arī maziņi, filmu ierakstīt 128mb grūti, kas to visu darbinātu, cik tas viss maksātu un kam tas viss vajadzīgs. Tak var nopirkt i labu kameru atsevišķu, i laptopu i tomtom

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Zin... teica:

Ja kādam 15 gadus atpakaļ pastāstītu ko spēj mūsdienu telefons, (..)

Nez, man pirms gadiem 15 bija smartphons, neatminos, ka toreiz kaut kas no tagadējām telefonu fīčām būtu šķitis kas nereāls.

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 3 minūtēm , binary teica:

Nez, man pirms gadiem 15 bija smartphons, neatminos, ka toreiz kaut kas no tagadējām telefonu fīčām būtu šķitis kas nereāls.

2007.g.  ?!?! Kāds tad Tev tad bija?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 18 minūtēm , Zin... teica:

i tomtom

Man aizvien vēsturiska tomtom kaste mētājas un utilizēta/pārdota netiks.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , binary teica:

neatminos, ka toreiz kaut kas no tagadējām telefonu fīčām būtu šķitis kas nereāls.

Nu tagad arī ir elektroauto, tā kā kas tur nereālas, ka 15 gadu laikā viss būs 50x attīstītāks un 20x vairāk lietotāju un 30x ērtāk viss.

 

Nereālas tad tev varēja šķist mūsdienu kameru kvalitāte , nfc iespējas (kaut Apple pay), interneta ātrumi, uzlādes ātrums, displeja izmēri 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , Regisss teica:

2007.g.  ?!?! Kāds tad Tev tad bija?

2007. gadā gluži nē, varētu būt bijis 2008. gadā. HTC Touch Cruise. Tagad kaut kur mētājas kā bērnu rotaļlieta. Ieslēgt nevar, jo USB ports beigts (vidējā daļa izlūzusi) - nevar uzlādēt bateriju.

 

Pirms 11 minūtēm , Zin... teica:

Nereālas tad tev varēja šķist mūsdienu kameru kvalitāte , nfc iespējas (kaut Apple pay), interneta ātrumi, uzlādes ātrums, displeja izmēri 

Zini, kas man tagad šķiet nereāls? Kā reiz tas pats pēdējais - displeja izmērs. Gribēju bērnam (pirmklasniekam) nopirkt prastu, mazu smartphonu, ap 3.5", tā arī neizdevās atrast. Tā vien šķiet, ka telefonus aizvietojušas planšetes, kurām pievienota iespēja veikt zvanus.

 

Par interneta ātrumiem - es internetu mājās lietoju jau tajos laikos, kad bija iezvanpieeja pa analogo līniju, parasti faktiskais savienojums bija 28.8 Kbps (pirms 20-25 gadiem). Kad tiku pie smartphona, tad mobilais internets jau bija 3.6 Mbps (jā, tā nu sanāca, ka lietoju Tele2 mobilo internetu ar Huawei E220 modemu, kurš joprojām mētājas atvilktnē). Tā ka arī nebija pamata uzskatīt, ka pie tā kaut kas apstātos.

 

Kamera... Motorola E365 bija 640x480 (300 kilopikseļi!!!), HTC Touch Cruise jau bija 3.15 megapikseļi. Kāpēc lai pie tā apstātos?

 

Pirms 12 minūtēm , versatile teica:

Man aizvien vēsturiska tomtom kaste mētājas un utilizēta/pārdota netiks.

Man tomtom bija tai ~15 gadus vecajā smartphonā… Patiesībā noderēja - čoms uz kalna dabūja smadzeņu satricinājumu, tad nu kā reiz tomtoms arī palīdzēja no kalna tikt līdz kaut kādam traumpunktam, pēc tam - mājās. Bez tā smartphona/tomtoma pat nezinu, ko būtu darījis :D Ceļu tādā vēlā vakara stundā arī nebija, kam paprasīt - pilsētā, kurā bija tas traumpunkts, ielas bija pilnīgi tukšas :D

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu man ir offline navigators - sundā iks, ja nebūs mobilo sakaru, varētu noderēt. Tpu, tpu tpu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , binary teica:

Gribēju bērnam (pirmklasniekam) nopirkt prastu, mazu smartphonu

Lietotu iPhone se vai 5s?

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 11 minūtēm , versatile teica:

Man aizvien vēsturiska tomtom kaste mētājas un utilizēta/pārdota netiks.

man arī TomTom joprojām mētājās... gandrīz kā jauns... :D  Man gan pirmais glāstāmais telefons bija darba iPhone 4s... kāds 2012.g.?! 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Zin... teica:

Lietotu iPhone se vai 5s?

Nē nē, tu nesaprati - smartphonu, nevis ābolu :crazy:

(jā, iespēju robežās turos pa gabalu no Apple produktiem)

Labots - binary
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 4 minūtēm , versatile teica:

Nu man ir offline navigators - sundā iks, ja nebūs mobilo sakaru, varētu noderēt. Tpu, tpu tpu.

tak kartes var novilkt gan maps.me, gan google, gan HERE WeGo...

 

Bet nu es vienmēr regulāri atjaunoju abu mašīnu navigācijas, tā kā būs OK ;)

 

 

Labots - Regisss
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 33 minūtēm , Zin... teica:

Tak var nopirkt i labu kameru atsevišķu, i laptopu i tomtom

Tieši tā arī daru joprojām. Ar tiem strādāt ir daudz patīkamāk (nu ok, tom-tomu man nevajag). Nu ja, nu ja, esmu vecs stagnāts.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 41 minūtēm , AndrisBB teica:

Arī batteriju ražošana un izpēte nestāv uz vietas.

Gribētu redzēt to brīdi, kad J/kg vissuperpuperīgākajai baterijai pietuvosies apvāršņa attālumā līdz tam pašam metānam.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 14 minūtēm , versatile teica:

Nu man ir offline navigators - sundā iks, ja nebūs mobilo sakaru, varētu noderēt. Tpu, tpu tpu.

TomToms arī uz telefona strādā offlinā. Internets vajadzīgs tikai priekš Live Traffic.

Pirms 4 minūtēm , Jurkins teica:

vissuperpuperīgākajai baterijai pietuvosies apvāršņa attālumā

Ietilpības jau tagad ir pietiekošas. Kam ir vajadzīgi vairāk par 500km no vienas uzlādes?

Kristiskās īpašibas tagad ir svars un ražošanas izmaksas. 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica:

Kristiskās īpašibas tagad ir svars un ražošanas izmaksas. 

Nu bet ko tavuprāt nozīmē J/kg?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Tad tu saki ka pēdējo 10 gadu laikā nav uzlabojumu tanī jomā un arī nākamo 10 gadu laikā nebūs?

Jau tagad baterijas ir adekvātas un lietojamas, skaidrs ka pēc laika būs vēl lietojamākas. Nejau 3x, bet varbūt arī būs. 

bloomberg-nef-battery-lithium-ion-cell-e

Tu saki ka tagad viss apstāsies un pēkši vairs uzlabojumu nebūs?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , Jurkins teica:

tā arī daru joprojām. Ar tiem strādāt ir daudz patīkamāk

Super, es gan nespeju atļauties katru dienu turēt kabatā pa kamerai, aipodam un tabletei "a ja nu ievajagas". Padalīsies kādas bikses vai jaku velc, ka viss salien?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica:

Tu saki ka tagad viss apstāsies un pēkši vairs uzlabojumu nebūs?

Viņš saka, ka grib redzēt to brīdi, kad bateriju energy density sasniegs ~50 MJ/kg (~14k Wh/kg?)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tehnoloģijas mēdz attīstīties pa S-līkni, sākumā lēnām, stāv uz vietas, tad vienā brīdi ir milzu izrāviens un pēc atkal stāv uz vietas.

Programmēt ir viens, veikt zinātniskus jaunatklājumus ir pavisam cits sarežģītības  līmenis.

Ieviest šo atklājumu masveida ražošanā ir vēl par vairākām kārtām sarežģītāks, ilgāks, dārgāks, reizēm arī neiespējams process.

Jā, jau tiek meklēts Li aizstājējs, daži ražotāji neizmanto Co, solid state baterijas tūlīt tūlīt  (ja kādu gadus tūlīt) būšot :)

Par oglekļa nano caurulēm, kuras sola inovācijas visās jomās, gadus desmit nerunājot.

Pirms 10 minūtēm , Jurkins teica:

Gribētu redzēt to brīdi, kad J/kg vissuperpuperīgākajai baterijai pietuvosies apvāršņa attālumā līdz tam pašam metānam.

Tas nenotiks nekad, ja vien par bateriju nesāk saukt, piemēram, atomreaktoru, vai trāpeju no enerģijas avota :D

 

 

Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

Tu saki ka tagad viss apstāsies un pēkši vairs uzlabojumu nebūs?

Ir robežas, kuras šajā fizikālajā pasaulē nevar pārkāpt.

 

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 12 minūtēm , AndrisBB teica:

TomToms arī uz telefona strādā offlinā

Tas vēl jāpērk. Dzelzis man jau nopirkts.

Un nekur nav teikts, ka reģionā pēkšņi nepārstās darboties aplikācija telefonā. Ir precedenti.

 

Link to comment
Share on other sites

Tagad moderni uzzīmēt smukas bildītes, sataisīt filmiņas un vākt naudu izgudrojumiem, kuriem nav elementāra fizikāla pamatojuma. Tā kā uz priekšu, baterijas jūs gaida :D

 

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Nu, te tomēr jāatšķir, kas ir reāls, iespējams projekts un kas nav.

Nu, paņemsim tāda prastu tehnoloģisku uzdevumu - veļasmašīnai ūdens ir jāsilda ar elektrību.

Idejas, ierosinājumi, aprēķini?!

-----------------

Siltumsūknis ne obligāti ir jādarbina ar oficiālu, sadales tīkla piegādātu elektrību. Saražojot to elektrību uz vietas no metāna, propāna vai daļēji par ar Saules baterijām, tur var sanākt dubults ekonomija.

Idejas, ierosinājumi, aprēķini!?

-----------------------

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 23 minūtēm , Zin... teica:

Padalīsies kādas bikses vai jaku velc, ka viss salien?

Neesmu efektīvais manageris tāpēc neizjūtu vajadzību vienmēr līdzi kameru, lapsi, metināmo, perforatoru, ēveli, virpu  ut.t.😁 Tāpēc bikses ir visparastākās.

Un te tie J/kg. Izteikšu prognozi (atļaušos) par aķiem. Nekad!

Energy_density_svg.thumb.png.f088b702b8a49ffa122ab6e287fe56cd.png

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 26 minūtēm , binary teica:

Viņš saka, ka grib redzēt to brīdi, kad bateriju energy density sasniegs ~50 MJ/kg (~14k Wh/kg?)

Un kam tas vajadzīgs?

Pirms 27 minūtēm , maize teica:

Ir robežas, kuras šajā fizikālajā pasaulē nevar pārkāpt.

 

Tad cik tuvu robežai ir tagad?

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Starp citu, ūdeņraža faniem. Pievērsiet uzmanību manis liktajā bildītē x asij. Ceru, ka nav jautājumu, kāpēc ūdeņradis ir garām.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...