Jump to content

Ampērs!


Chocoton
 Share

Recommended Posts

Knaabis

:) Mēģinu uztvert!

Cik zinu, tad ģeneratori ar pārnesumiem nav, bet ir ģeneratora siknas piedziņa ar pārnesumu, kura parasti ir paaugstinoša ģeneratora virzienā.

Skriemelis uz kloķvārpstas ir lielāks nekā skriemelis uz ģeneratora.

 

Link to comment
Share on other sites

O, Mesija, ienesi skaidrību diskusijā! Varētu padomāt, ka te tas nav jau izrunāts un visiem skaidrs. Gribējās kaut ko ierakstīt, ja? :D

Link to comment
Share on other sites

superKrona
Pirms 28 minūtēm , snukurins teica:

bet tukšgaitā cik mērīts parasti lādē švaki

Dīzeļiem lādē uz pilnu klapi jau tukšgaitā parasti, cik mērīts

Laikos, kad cilvēki zināja, ko nozīmē 21013, zināja arī, ko nozīmē aķis, ka to jālādē, jāpielej skābe utt.

Bija norma arī šat tad piepīpēt autiņus. Pēc piepīpēšanas, ja +- viss OK, pietika tukšgaitā kādas 5-10 min padarbināt, un varēja iet kafiju dzert. Aķis bija uzlādējies vismaz tik daudz, lai pēc kāda laiciņa varētu piešķilt autiņu.

Labots - superKrona
  • Patīk 2
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Knaabis
Pirms 43 minūtēm , superKrona teica:

Laikos, kad cilvēki zināja, ko nozīmē 21013, zināja arī, ko nozīmē aķis, ka to jālādē, jāpielej skābe

Jāpielej bija destilēts ūdens...

  • Patīk 2
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 48 minūtēm , superKrona teica:

pietika tukšgaitā kādas 5-10 min padarbināt

Meli (pamatojoties uz grafiku šīs lapas augšā).

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

superKrona
Pirms 12 minūtēm , Knaabis teica:

ūdens

Bija blīvuma mērītājs, ja šķidrums bankā izskatījās pēc ūdens, klāt lēja sērskābi, jo vāroties, pāri malām nāk visa zupa, ne tikai ūdens.

 

 

Pirms 7 minūtēm , Klusu teica:

pamatojoties uz grafiku

Nezinu par grafiku, dzīvoju toreiz ar šo superkāru, arī kaimiņiem pāris tādi bija 9stāveņu pagalmos. Par volgām nezinu, bet par zapiņiem, moskābeļiem un žiguļiem gan.

 

Visjautrākais bija ap -15C skrūvēt vaļā gaisa filtru, pūst iekšā kaut kādu superdegošu brīnumu, tad skrūvēt ciet filtru un mēģināt piešķilt.

Labots - superKrona
Link to comment
Share on other sites

Knaabis

Ja blīvums bija zem normas tad lika aķi lādēties ar lēno uzlādi vismaz 24h.

Pēc tam mērīja blīvumu atkal, ja elektrolīts, kā Tu saki, bija līdzīgs ūdenim un tā blīvums bija stipri zem 1,27 kg/l, tad varēja teikt - aķim ir pīīī...

Nu varēja mērkaķoties ar sērskābi, bet tas jau līdzinājās līķa reanimācijai.

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

superKrona
Pirms 3 minūtēm , Knaabis teica:

līdzinājās līķa reanimācijai

Šitas attiecās uz pilnīgi visu, ne tikai aķi, protams, cilvēki visi visu "mācēja",

Galvenais, ka varēja nopirkt nevis jaunu aķi, bet blīvuma mērītāju tam un sērskābi.

 

Ā, vēl stilīgi bija no trīs līķiem savākt vienu ejošu, to gan darīja meistari.

Labots - superKrona
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nu i izvērtušies ''gaganu kari'', a topiks sākās par pavisam citu tēmu. Ko varat ''filozofēt'' par ģeneratora nodedzināšanu. Ja izdomāsiet uzlādēt PILNĪGI TUKŠU ''tanka'' akumulatoru ar auto , tad varbūt. Nu reālāk nosvilināt ģeneratoru kad  vecam aķim kāda banka uz īso un ģenerators ILGSTOŠI mēģina tādai pacelt spriegumu (uzlādēt) , kaut nav iespējams. Normāli , ja maina aķi, neko diži lielāku (izmērā , nevis Ah) , kā paredzēta vieta mašīnā, neieliksiet.Ja tik neliksiet bagāžniekā... Un baigi spriest par ''oma likumu''  starp aķi 55Ah un 70Ah  nu nevajadzētu. Vai kādam nav ienācis prātā jautājums ko nozīmē tas lielums aķiem  ''starta strāva''?  Man ir lielas aizdomas ka tam kam tā lielāka, ''iekšējā pretestība'' būs mazāka . Tipa plates tuvāk vai kādas citas, ražotāja viltības. Tā ka beigās aķis kam 44Ah, bet starta strāva 600A būs ar '' iekšējo pretestību'' mazāku , kā cits 80Ah, bet starta strāvu 400A. Un tad, parēķināt cik laika prasīs tipa 60 Ah aķa uzlāde ģeneratoram , kam 130 A darba ( nu normālā režīmā, motoram, kad čunčini , nevis gonko) . Diezin vai pa tām minūtēm ar nelielu pārslodzi nosvilināsiet. Varbūt izņēmums ka ģenerators tā ieaudzis dubļos, ka pat grūti atrast. Bet tad jau iespēja ka nokurināsiet arī ar mazāku slodzi, kā paredzēts.  Tagadējos ģeneratorus ( jaudas, izturīgums) salīdzināt ar VAZ ''kapeikas'' nu kaut kā nav korekti. Tiem jau regulators arī, bija releja ar visām ''īpatnībām''.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Celles ar mainīja uz nebēdu.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , oxygen teica:

Tiem jau regulators arī, bija releja ar visām ''īpatnībām''

Zato spriegumu varēja regulēt palocot ausis :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Pirms 32 minūtēm , oxygen teica:

Vai kādam nav ienācis prātā jautājums ko nozīmē tas lielums aķiem  ''starta strāva''?  Man ir lielas aizdomas ka tam kam tā lielāka, ''iekšējā pretestība'' būs mazāka . Tipa plates tuvāk vai kādas citas, ražotāja viltības. Tā ka beigās aķis kam 44Ah, bet starta strāva 600A būs ar '' iekšējo pretestību'' mazāku , kā cits 80Ah, bet starta strāvu 400A.

Šis ir labs jautājums - pirms kāda gada vai senāk jau pievērsu uzmanību citā foruma topikā par akumulatoriem. Man nav pieredzes un attiecīgi pārliecinātas skaidrības, kā tiek panākta lielāka starta strāva pie mazākas ietilpības un kā tas ietekmē iekšējo pretestību, respektīvi, vai tur ir kaut kāda konstanta sakarība. Anyway, pērkot aķi, skatos uz starta strāvu un tad jau +- ietilpību, jo ietilpība tikai palīdz bik ilgāk patērētājus ar izlēgtu motoru izmantot. Nu lab, arī aķis ilgāk izlādējas un var tālāk nobraukt, ja ģenerators izbeidzas.

Labots - Racer
Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , superKrona teica:

Ā, vēl stilīgi bija no trīs līķiem savākt vienu ejošu, to gan darīja meistari.


Lūk šiem gadījumiem ari lietoja skābi, ja pareizi atceros. Lai "uzlādētu" pārlasītu Pb/PbO2 sistēmu.
Ja uzlādētam aķim skābes par maz, tas nozīmē, ka notikusi sulfatācija un H2SO4 pārvērties PbSO4, kuru vairs nevar sadalīt atpakaļ pa platēm.
Droši vien, ka skābe kripatu ilgāk pavilka mironi, bet tā arī īso var dabūt starp platēm, kad pārlieku daudz PbSO4 sarodas.
Normāli bija jālej klāt tikai H2O, kas elektrolīzes dēļ aizgājis gaisā.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Skābe arī aiziet gaisā. Mazāk kā ūdens, tomēr aiziet. Un tad vajag papildināt.

 

Lielāka starta strāva=plānākas plates, kas kaitē ilgizturībai.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 28 minūtēm , Racer teica:

kā tiek panākta lielāka starta strāva pie mazākas ietilpības un kā tas ietekmē iekšējo pretestību, respektīvi, vai tur ir kaut kāda konstanta sakarība. Anyway, pērkot aķi, skatos uz starta strāvu un tad jau +- ietilpību, jo ietilpība tikai palīdz bik ilgāk patērētājus ar izlēgtu motoru izmantot. 


Lielāku starta strāvu var panākt ar lielāku elektrodu virsmu un lielāku jonu apmaiņas ātrumu (vide, attālums). Kapacitāti nosaka tas, cik daudz "materiāla" iesaistīts procesā. Teorētiski, jā, jo lielāka virsma un jonu apmaiņa, jo mazākai pretestībai vajadzētu būt.

P.S. Atceros, ka pagājušujā gadsimtā mēģināju atrast, kādu aķi vajag manam eiroamerikānim. Uz tā bija CCA(vai CCR), RC, laikam vēl CA. Nekādu Ah. Tad nu mēģināju saprast, vai Eiropas aķu uzrādītā strāva ir analogs CA (Cranking Amps) vai CCA (Cold Cranking Amps). RC analogu uz Ah neatradu, bet faktiski pēc starta strāvas jau sanāca, ka būs ok ?

Labots - ArnisR
Link to comment
Share on other sites

Ok, paldies par skaidrojumu, aptuvena nojēga radās.

Link to comment
Share on other sites

  Piemetīšu arī ''savu pagalīti'' strīdiņā par ''ģeneratoru nodedzināšanu'' . Vai  Oma likuma piesaucējiem nav ienācis prātā ka aķis , uzlādē, nu galīgi nav lineāra pretestība. Tukšam ir , bez slodzes viens spriegums, bet kaut neliela uzlādes strāva un spriegums pavisam cits uz klemmēm. Bet ģenerators jau regulē spriegumu .  Tā starpība lādēšanas procesā starp tukšu un gandrīz pilnu ir tik nedaudzi volti. Tā ka tām ģeneratoru līknēm , kur ampēri no apgriezieniem, vajag būt pretī arī volti. Ka tik nav tā ka dod tos 150A , bet volti knapi 8.  Nu riktīgi tiek pārslogots , ja aķis ar kādu šunu , kas uz īso. Tāpēc meistariem ir darbs pārtīšanā, jo klients ir darbinājis aķi , kam kāda šūna uz īso.

  Varbūt arī viens no iemesliem , kāpēc , kad ''piepīpē'' citu vāģi, nav ieteicams ''rūcināt'' donora motoru. Starta brīdī, V nokrīt ne pa jokam. Startējamai jau ģenerators gandrīz negriežās, bet ne donoram. 

   Te viens piesauca ka ir darbināti ģeneratori uz stenda. Iegūti ampēri. Bet vai tajā pašā laikā tika mērīti V  vai arī , rupji ar reostatu tik mainīta pretestība?

 Tas ka ģenerators par mazu (ampēri) nu veicinās nevis tā sadegšanu, bet aķa neuzlādēšanu (pusuzlādēšanu), kas beidzās ar aķa nobeigšanu. Nu sakarina visādus pribambasu vāģim un ģenerators nespēj vajadzīgo strāvu, bet ne nosvils. Nu tas ir gadījums no paziņas pieredze. Ģenerators jau nedega, bet nelielā laika periodā nomainīja vairākus aķus līdz uzlika lielāku ģeneratoru.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , oxygen teica:

Varbūt arī viens no iemesliem , kāpēc , kad ''piepīpē'' citu vāģi, nav ieteicams ''rūcināt'' donora motoru.

Piepīpējot parasti donoru parūcinu 5-10 min, tad noslāpēju un darbinu cietēju.

Pirms 12 minūtēm , oxygen teica:

Nu sakarina visādus pribambasu vāģim un ģenerators nespēj vajadzīgo strāvu

Tas jau ir cits stāsts ar papildus patērētājiem, piemēram, mūzikas pastiprinātājus, tad tiešām vajag niknāku ģeneratoru. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja palasa pamācības par ''piepīpēšanu'', tad esmu , instrukcijā , lasīijis ka nevar rūcināt donoru. HVZ kāpēc, nebija paskaidrots. Nu varbūt līka instrukcija....

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Racer teica:

Piepīpējot parasti donoru parūcinu 5-10 min, tad noslāpēju un darbinu cietēju.


Un tikai tā. Man reiz bija nosēdies aķis no ilgākas stāvēšanas. Aizgāju uz blakusesošo servisu un palūdzu, vai nevar iedot piepīpēt. "Meistars" atteica, ka nē. Esot vienreiz jau sev tableti nosvilinājis.
Un tajā brīdī es pat īsti nevaru viņam pateikt, ka tādiem idiņiem, kas pat auto neprot pareizi piepīpēt, nevajadzētu ļaut strādāt servisā :D

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , oxygen teica:

Ja palasa pamācības par ''piepīpēšanu'', tad esmu , instrukcijā , lasīijis ka nevar rūcināt donoru. HVZ kāpēc, nebija paskaidrots. Nu varbūt līka instrukcija....


Jā, palaišanas brīdī donors ir jāslāpē, lai nav pārslslodze/impulsi uz viņa ģeneratoru/elektroniku. Labi vadi, nedaudz palādēts recipienta aķis, un tā lieta iet bez problēmām. Vismaz ar parastajiem iekšdedzes auto. Manuāli gan arī der izlasīt drošības pēc – ja nu ražotājs saka ni un ni, tad jāklausa.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , oxygen teica:

Ja palasa pamācības par ''piepīpēšanu'', tad esmu , instrukcijā , lasīijis ka nevar rūcināt donoru. HVZ kāpēc, nebija paskaidrots. Nu varbūt līka instrukcija....

Pamācības ir debilas. Arī Zebrā Timrots reiz bij ielicis nepareizu - padiskutēju toreiz ar jamo čatā, beigās pateica, ka paļaujās uz servisa elektriķi utt. :D 

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 9 minūtēm , oxygen teica:

lasīijis ka nevar rūcināt donoru. HVZ kāpēc, nebija paskaidrots

Saņēmējam strādā starteris, kurš ņem ļoti lielu strāvu. Saņēmēja aķis 100% švaks. Ja arī donora aķis švaks, rodas pamatīga slodze slodze uz donora ģeneratoru, nu nav auto ģenerators paredzēts, lai starteri grieztu. Un var nodegt. Ja donoram labs aķis, tad visticamākais nekas nenotiks. 

 

Un piepīpējot galīgi nebūtu ieteicams vienot vadus kad auto strādā.

Principā droši ir kā @Racer saka - noslāpējam, pievienojam vadus, 10min palādējam. Tad slāpējam donoru un darbinām saņēmēju.. Vadus var ņemt nost arī pie strādājošiem, tik nevajag īso uztaisīt. :) 

 

ps. Esmu lasījis par hohmu ka dažos servisos baudīja ģeneratorus noņemot aķa klemmi. Bija kad ECU nodedzināja.  

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Taisngriezis vai tad nav ģeneratora sastāvdaļa? ;) 

Link to comment
Share on other sites

Ekstremālos gadījumos ziemā, kad vienkārši eju pa ielu un redzu, ka cilvēki mokās (atbildība=0 un var aizmukt, ja nu kas :D ), pasaku, lai donoru atstāj iedarbinātu , bet uzgriež apgriezienus uz 4k rpm un tad šķiļ. Viss ir izdevies, tikai pirms tam teicu, kad cietējs piešķiļas, raujam vienu vadu nost, jo man nav īsti skaidrības, kā saprotas 2 akumulatori un 2 strādājoši ģeneratori ar saviem regulatoriem donoram un cietējam.

Link to comment
Share on other sites

superKrona

Bija franču ar "nemaināmām oglītēm", bet bosham tā var arī pašu auto piešūt.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 9 minūtēm , Racer teica:

pasaku, lai donoru atstāj iedarbinātu , bet uzgriež apgriezienus uz 4k rpm un tad šķiļ

Cik es no auto elektrības lietām saprotu, tad būs tev agrāk vai vēlāk jāmūk.... :D 

 Paskaidroju -  4k rpm. Ģenerators dod 14 ar kapeikām voltus, lādē aķus, baro visus patērētājus, jo aķa spriegums mazāks. Tiek pieslēgts starteris kurš pāris simtus A patērē. Sākumā visu slodzi nodrošinās ģenerators, jo viņam izejā lielāks spriegums kā aķim. Skaidrs ka ģeneratora spriegums strauji kritīsies un "pieslēgsies" donora aķis. Bet sākuma impulss ir pilnīgi pietiekams lai diožu tiltu nobeigtu! 

 

Pirms 9 minūtēm , Racer teica:

raujam vienu vadu nost,

Tas gan ir lieki. Šādas sīkas sprieguma svārstības pat švaki aķi nolīdzinās.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Raimi, negribi vēl kādus 100 linkus iemest no googles? 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

ruukjis

Es gribu. Vajag? Es varētu salikt plikas meitenes, es domāju neviens pat nepamanīs kā tēma nomainas, ņemot vērā, ka sākuma jautājums nav īsti saistīts ar auto akumulatoriem...

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Racer teica:

uzgriež apgriezienus uz 4k rpm un tad šķiļ

Lai maksimizētu nelielās izredzes nokaut ģeneratoru?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Klusu teica:

Lai maksimizētu nelielās izredzes nokaut ģeneratoru?

Paga, ja ķēde ir ģenerators + donora aķis+cietēja aķis, kurš ir 10 min palādēts, tad sanāk, ka no no donora ģeneratora netiek ņemta pilnā apmērā starta strāva cietējam, jo abi akumulatori ir paralēli un strādā kā kapacitātes, attiecīgi, kāpēc lai ģenerators vairāk ciestu apgriezienos, kur spēj vairāk atdot, nevis tukšgaitā? Vai ne tā sapratu?

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Knaabis
Pirms 6 minūtēm , Racer teica:

kāpēc lai ģenerators vairāk ciestu apgriezienos, kur spēj vairāk atdot, nevis tukšgaitā?

Tāpēc, ka ģeneratora voltāža ir lielāka nekā akumulatoru un attiecīgi ir baigais A pīķis uz ģeneratoru startēšanas sākumā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kad strāva caur diodēm ir lielāka, tukšgaitā vai 4000rpm?

Kaut gan man šķiet, ka vienalga, jo jebkurā gadījumā ģenerators nevar dot lielāku strāvu par to, ko viņš var dot. Grafikos redzams, ka pie lieliem apgriezieniem strāva vairs neaug. Un šādu strāvu diodēm jāspēj izturēt (un īslaicīgi - reizes 3 vairāk). Neredzu vispār iemeslu nokaut.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , Knaabis teica:

Tāpēc, ka ģeneratora voltāža ir lielāka nekā akumulatoru un attiecīgi ir baigais A pīķis uz ģeneratoru startēšanas sākumā.

Tāks, kaut kas nesapas. Pēc būtības patērētājs prasa jaudu. Jaudu mēs iegūstam no strāvas un sprieguma reizinājuma P=UxI. Tātad, ja spriegums ir lielāks, tad strāva būs mazāka, lai iegūtu to pašu jaudu, ne? 

  • Haha 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Racer, neaizmirsti arī to, kā "startējot" ir visai lielas strāvas. Attiecīgi strtejama  pieslēguma pie startejosa ķēdes iekšējā pretestība ir ļoti zema. Protams, pie nosacījuma, ka lieto kārtīgas klemmes.

Par cik mēs zinām kādas klemmes un vadus lieto parastie mirstīgie, tad pa lielam šī pieslēguma iekšējā pretestība pie noteiktas slodzes arī ļauj startēt abiem auto darbojoties - vienkārši ar tādiem vadiem nav parvadamas starta strāvas, tikai kaut kas smieklīgs, ko pat jebkurš ģenerators pārdzīvo ... IMHO.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , rubb teica:

ar tādiem vadiem nav parvadamas starta strāvas, tikai kaut kas smieklīgs, ko pat jebkurš ģenerators pārdzīvo ... IMHO.

 

Piekrītu. Iz dzīves - man bij pieriebies, ka nevar normālus vadus nopirkt un pirms gadiem 20 nopirku normālas klemmes un ar pielodēju 8kvadrātu vadus, pie tam dubultā - pie abiem klemmju galiem. Viss bij forši, tad kaut kam aizdevu dīzeli piešķilt ziemā un jamie bij polaritātes sajaukuši - klemmē caurums. :( :D 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pa lielam jau arī kur normālas klemmes dabūt, pie tam tādas, kuras var uzsprauzt ar labu kontaktvirsmu arī ja jasprauzas pie uz aka piesprausta vada esošās virsmas....

A ta, kamēr nav normāls savienojums viss kas strate pacientu, ir tas mirklis, kamēr donors nedaudz uzlādē pacienta aki.

Pēc tam, ja startē, tad donors varbūt mazliet līdz, bet tikai tik daudz cik ir klemmes kontaktvirsma un vada resnums.

Man ar šo bija pieredze ar manu auto audi benziins. Divus mēnešus nostav un līķis... Neko, čoms ar savu dīzeli klāt, piespraužu, un tad viņš tur augstākus apgriezienus, kādus 3k... Pēc dažām minūtēm auto voltmetrs rāda, kā nu jau pāri 12 v. Attiecīgi donors tiek izslēgts, vadi netiek vienoti nost, tad starteju un viss bumbās...

 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...