Jump to content

Ampērs!


Chocoton
 Share

Recommended Posts

Skumji, ka lielākais vairākums negrib un nezina Oma likumu. Jo lielāks akumulators, jo mazāka tā iekšējā pretestība. Līdz ar to , lielāks aķis ( ja tukšs) ar mazāku iekšējo pretestību ņems lielāku uzlādes strāvu, kas mazākam ģeneratoram pārsniegs pieļaujamo. (izņēmums daži sprieguma regulatori, kuri kontrolē arī strāvu). Rezultatā mazs ģenerators un liels akumulators novedīs pie ģeneratora tinumu sadegšanas, vai iznīcinās sprieguma regulatoru.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu  nezinu, vai tas regulators, ja nav galīgi vecmodīgs, tomēr nedod ierobežotu ierosmes strāvu-tātad ģenerators vairāk nebūs spējīgs dot strāvu cik var dot? Varbūt šie sadegšana bija aktuāla ar releju regulatoriem gadus 50 atpakaļ. Un akumulatora pretestība nu galīgi nav atkarīga no lieluma. Drīzāk no ražotāja. Cik atceros, tad lielumu, kādam ir jābūt ( cik amperstundas)  bija jābūt lai ar vāģi varētu nobraukt tipa 1st. ja pilnīgi beigts ģenerators. Tipa lai tiec līdz kādai stāvvietai vai servisam. Un ne bez iemesla-iedomājieties, ziemā ja līdz ko beigts ģenerators, paliekat kādus 50 km no cilvēkiem, aukstumā. Nav jau līdzstrāvas oglīšu motors tas ģenerators bez kādas regulācijas. Cita lieta , ka ar baigi jaudīgu aķi var nokurināt starteri, ja sāk ''zāģēt'' ziemā galīgi ''sasalušu'' motoru ''pusstundu''.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Knaabis teica:

Akumulatoram ir ieteicamā uzlādes strāva - 1/10 no akumulatora ietilpības Ah.

Ja akumulators ir lielāks, tad standarta ģenerators nevar nodrošināt šo ieteicamo uzlādes strāvu...

Nu, nu. Auto ģenerators dod lielāku uzlādes strāvu aķim - pamēri kādreiz pie izslēgtiem patērētājiem. Tā 1/10 ir nosacīti ieteiktā, ja lādē ar ārējo lādētāju. Un pat ja tā, tad 50 Ah aķim būtu 5A un 75Ah 7,5A. Tātad 2,5A starpība. Tu nopietni domā, ka tas ir būtiski ģeneratoram? Ieslēdzot aizmugurējā stikla apsildi, Tu ar kā ar sirpi pa... iedod 20A. Neaizmirsti, ka ģenerators kaut cik optimāli sāk strāvu dot sākot no ~2,5k rpm,  un max pie augstākiem apgriezieniem. Un te nav būtiski vai max ir 40, vai 90A - apakšējais gals ir samērojams.

Tos dažus ampērus, ieliekot lielākas ietilpības akumulatoru, ģenerators nejutīs, ja vispār dos lielāku strāvu - tas no uzlādes kontroles atkarīgs.

 

1 stundu atpakaļ, Tārps teica:

Līdz ar to , lielāks aķis ( ja tukšs) ar mazāku iekšējo pretestību ņems lielāku uzlādes strāvu, kas mazākam ģeneratoram pārsniegs pieļaujamo. (izņēmums daži sprieguma regulatori, kuri kontrolē arī strāvu). Rezultatā mazs ģenerators un liels akumulators novedīs pie ģeneratora tinumu sadegšanas, vai iznīcinās sprieguma regulatoru.

Nu vispār jau regulējas strāva atbilstoši spriegumam (ja nav kaut kas aizvēsturisks), bet pati doma ir neloģiska - ja būs pareizas kapacitātes patukšs aķis un tukšgaitā saslēgsi max patērētājus, tad ģenerators ar svils nost, vai jamais ir tik precīzi sarēķināts, ka max patērētāji + max uzlādes strāva patukšam oriģinālajam aķim (ar pareizu iekšējo pretestību) toč sapas ar max ko ģenerators var dot? Uzliksi papildlukturus 2x 55W un kirdik ģeneratoram?  :D  

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
pirms 4 stundām , Stasss teica:

Starpība ir nevis vannas lielumam un izlaistā ūdens daudzumam, bet sūkņa jaudai! Ir starpība vai 10 litrus dabūs atpakaļ ar akvārija sūknīti, vai ar pažarnieku sūkni???

Nesapratu! Kāda starpība vai 10l ir jāiepumpē 100 vai 200l mucā? Protams ka pumpēšanas laiks ir atkarīgs no sūkņa jaudas. Bet nav atkarīgs no trauka tilpuma ja no abiem vienāds ūdens daudzums izlaists! 

 

Par ģeneratoru degšanu. Es savā laikā biju busam otro aķi pielicis lai to nobraukto dīzeli varētu ziemā bez problēmām pielaist. Daudzi ir piepīpējuši citas mašīnas, kad viens ģenerators lādē 2 aķus. Ir kādam ģenerators nodedzis? 

 

Tās papildus Ah var nozīmēt starpību vai aukstā rīta ne pirmā svaiguma auto pieleks, vai būs jāmeklē kurš ievelk. Un parasti neko diži lielāku ielikt nevar jo vienkārši nav vietas. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Autovadītāji bieži vien cenšas būt gudrāki nekā auto rūpniecības inženieri un tiecas iegādāties akumulatorus ar “labāku” sniegumu, ar paaugstinātu strāvas un jaudas izturību. Tikmēr akumulators ar lielāku strāvas izturību, nekā patiesībā tas ir vajadzīgs Jūsu automašīnai, samazinās dzinēja palaišanas laiku, kā arī samazinās akumulatora ekspluatācijas laiku. Auto akumulators ar paaugstinātu jaudu ļaus ātrāk iedarbināt auto, vienīgi nepiemērots ģenerators var nepaspēt to pilnībā uzlādēt, kas var radīt problēmas ar tā iedarbināšanu. Kā arī akumulators ar paaugstinātu jaudu un strāvu, iespējams, būs arī smagāks un dārgāks. Šajā gadījumā būs labs, populārs teiciens – “labāks ir labā lielākais ienaidnieks”.

Visu savu necilo dzīvi šo faktu esmu dzirdējis no jebkurā akumulatoru ražotāju, auto ražotāju un servisa speciālistu puses.

Izrādas tie ir meli. Turpmāk, kad būs jāpērk akumulators, iešu bodē un teikšu lai dod vislielāko kāds ir, jo tas ka auto parametriem vajag piemērotu aķi, ir fufelis..

( Un jā, es nerunāju par pāris Ah atškirību, bet par desmitiem Ah..)

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Ronalds teica:

Nesapratu! Kāda starpība vai 10l ir jāiepumpē 100 vai 200l mucā? Protams ka pumpēšanas laiks ir atkarīgs no sūkņa jaudas. Bet nav atkarīgs no trauka tilpuma ja no abiem vienāds ūdens daudzums izlaists! 

Bet par ko tad es saku? Jo lielāks motors un vairāk patērētāju, jo vairāk vajag jaudas, lai to dzelzi piestartētu un uzturētu. Jo vairāk tas paņem, jo vairāk (un līdz ar to ātrāk) tam jāsaražo atpakaļ.

Tā pat vairs nav fizika, tā ir Ābece.

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Ja par ietilpību. Parasti, standartā, būtisku lielākas ietilpības akumulatoru auto ielikt nevar, tad par ko vispār satraukties. Vairāk jāsatraucas, ja ja dēļ naudas trūkuma vai skopuma tiek ielikts kaut kas maziņš. Bet tad arī var būt grūtības to nostiprināt atbilstoši prasībām. Par ko vispār cepiens?!

Link to comment
Share on other sites

"Bada laikos" ir viss kas darīts. Ir mašīnās, kurām paredzēts 55Ah aķis, stūķēti 100Ah aķi iekšā.. Skaidrs ir tas, ka tas nav diez ko prātīgi.

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Varētu jau iedziļināties teorijās par ģeneratoriem, bet kaut kā čujs saka, ka šitās "pilsētas leģendas" ir radušās dēļ tā, ka ne pirmā svaiguma opeļiem un cigāriem un būmeriem un citiem elektroinstalācija būs bijusi nebūt labākajā stāvoklī - klemmes, "spēka vadi" un sevišķi "masas" svienojumi, ģenerators, starteris. Tiek ielikts jauns aķis, samērā ātri nokauts, pēc tam ielikts jaudīgāks un nokauts vēl ātrāk, jo viss ir kļuvis vēl sliktāk u.t.t.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Jurkins teica:

bet kaut kā čujs saka, ka šitās "pilsētas leģendas" ir radušās dēļ tā

Pilsētas legendas radušās no tehnikas un AKU ražotājiem, nevis no ielām. Vai leģendu dēļ arī garantijas ietvaros tiek izskatīts, atzīmēts, uz kāda auto un cik jaudīgs aķis tiek lietots?

Labots - Stasss
Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , Racer teica:

 Neaizmirsti, ka ģenerators kaut cik optimāli sāk strāvu dot sākot no ~2,5k rpm,  un max pie augstākiem apgriezieniem.

Nav īstā tēma, bet ko mēs izprotam ar vārdu optimāli? Ja to, ka ģenerators pie šādiem apgriezieniem spēs pabarot nosēdušos aķīti kopā ar visiem elektropatērētājiem izņēmuma gadījumā auto, tad ok. Bet ja to, ka šādus vidējos apgriezienus optimāli ir paredzējis autoražotājs auto ekspluatācijai ikdienā un tādi jāuztur, lai ģemerators optimāli strādātu, tad atļaušos apšaubīt. Vismaz turbo dīzelim optimāli ir ~2k apgriezieni kruīzējot (paātrinoties, ātrumus pārslēdzot protams spiežam vairāk) un pie šādiem apgriezieniem lietojot auto, aķis kaut kā tomēr neizlādējas ar visiem elektropatērētājiem, tātad tiek lādēts optimāli?

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Stasss teica:

Jo lielāks motors un vairāk patērētāju, jo vairāk vajag jaudas

Kāds šim sakars ar lielāku/mazāku aklimātoru TAJĀ PAŠĀ AUTO ?

Link to comment
Share on other sites

superKrona

Mošk domāts, ka ģenerators ātrāk piekūst, sagurst, ja ilgāk jāražo elektrība, vadiem vairs nepatīk vadīt tik daudz to elektrību, kaut kā tā :)

 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Ai, da labi, paliksim katrs pie sava ?, slinkums... esmu gadiem braucis ar 75 Ah aķi 45 Ah vietā un klausījies basņas.


Pirms 59 minūtēm , Stasss teica:

garantijas ietvaros tiek izskatīts

viss, lai iespējami samazinātu bezmaksas darbību veikšanu. Normāls bisness.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Taisni jābrīnās par cilvēkiem, kas vēl 21.g.s. ar putām uz lūpām apgalvo, ka tiek regulēta ģeneratora strāva !!!  Tiek regulēts spriegums !!! un tikai nedaudziem ļoti gudriem regulatoriem ir vēl papildus funkcija strāvas regulēšanai ierosmes tinumā.  Ģeneratoram cenšoties uzturēt vajadzīgo spriegumu tas dod strāvu, cik nu var izdot. Jā nodeg ģeneratoru tinumi, daudz tādus esmu redzējis un tinis. Tas galveno kārt notiek tiem ambiciozajiem ļautiņiem , kas apkarina autiņu ar n-tajiem lukturiem un visos jaudīgas halogēnlampas. Patērētāju jauda vairākas reizes pārsniedz ģeneratora jaudu. Nu ko teikt - nav skolā vienkāršu rēķināšanu mācījušies.

  Ģeneratora jaudu rēķina pēc uzstādītās patērētāju jaudas , un akumulatoru līdzīgi, nevis pēc stundu skaita lai varētu atgriezties. ( tā tikai traktoriem rēķina degvielas tvertni, lai varētu strādāt vismaz 10 h.)

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

pirms 23 stundām , base7 teica:

Volts uz omu skatās greizi,

Jo tas allaž darot nepareizi,

Elektriskās strāvas durvīm stāv tas priekšā,

Lai blēdis ampērs netiek vadā iekšā.

Ampērs steidzas vadā iekšā

Oms tam aizliek kāju priekšā

Vadi kūp un dzirkstis jūk

Ampērs Omam garām sprūk

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

belarusam vasarā var ielikt  vienu 90 Ah aķi, startēs kā prieks, bet ziemā, salā var kājas apdirst, tāpēc ieliku divus 6 V , katru pa 200 Ah aķiem, un ziemā nav problēmu, nav problēmu ar aķa uzlādēšanu no ģeneratora, kaut gan daudzi zemnieki belarusam uzliek no šrota nopirktu golfiņa ģeneratoru, kas daudz labāk uzlādē, nekā krievu orģinālais ģenerators, tā, kā tas ir mīts, ka ģenerators nespēj uzlādēt akulumatorus 

Link to comment
Share on other sites

Kā tad tiek regulēts spriegums? Regulējot strāvu ierosmes tinumā.

Ja ģenerators nodega, tad tas bija slikts ģenerators.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

un starp citu, manam busiņam (reno trafik), vēl kalpo orģinālais aķis, no 2008, gada aprīļa, bet nebraucu īsus gabalus, un pie katra staba nost neslāpēju

Link to comment
Share on other sites

superKrona
Pirms 16 minūtēm , Klusu teica:

Kā tad tiek regulēts spriegums?

Varbūt ar kaut kādiem pastāvīgiem magnētiem ražo un tad ar kaut kādiem rezistoriem regulē :)

Manam 2011 Moņģikam vēl vecā labā 20 gs. sistēma

 

Labots - superKrona
Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , Klusu teica:

Ja ģenerators nodega, tad tas bija slikts ģenerators.

Vai arī īpašnieks ielicis niknāka ģeneratora regulatoru, vai sadedzis regulators un paliek pilnībā atvērta izeja.

Link to comment
Share on other sites

Viss, protams, saprāta robežās. Mobilajam telefonam neliksi 100 Ah akumulatoru. BET, ja ražotāja paredzētajā vietā perfekti pasē 72 Ah aķis, jo ražotāja ieliktais 50Ah ir nosprādzis, tad neredzu nekādu pamatojumu likt 50 Ah aķi. Liekam 72Ah un braucam bez bēdu. Ģeneratoram (un tā regulatoram, kurš daudziem auto jau tagad artodas motora kompī) ir pilnīgi pie kājas, kāds akums ielikts. Kā jau iepriekš  teica, regulē spriegumu ( un dažreiz ierobežo strāvu, dažos auto arī mēra akumulatora temperatūru). Un lielākas Ah aķim būs vieglāka dzīve, un līdz ar to arī ilgāks mūžs.

Ne jau no biku lielāka Ah akuma nodeg ģenerators.

Ģeneratora biežākie defekti - nodilušdas oglītes, nodilis kolektors (ar iedilušām gropēm, kurās oglītes vairs nekontaktē), sausi gultņi.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Un kā būs 48v "vieglajiem hibrīdiem"? Piemēram jaunajai Oktāvijai?

Pa lielam sanāk ka liec kādu 12v aķi gribi, vai tas būs limitēts atkarībā no DC-DC (48v->12v) pārveidotāja jaudas?

6a00d8341c4fbe53ef01bb08d80be3970d-550wi.jpg

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

superKrona
Pirms 36 minūtēm , Insekc teica:

Kā jau iepriekš  teica, regulē spriegumu

Iepriekš nepateica kā, tikai to, ka esot kaut kāda 21. g.s. metode

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Klusu teica:

Kāds šim sakars ar lielāku/mazāku aklimātoru TAJĀ PAŠĀ AUTO ?

Es savu pateicu. Neiešu jau te kreklu plēst, lai kaut ko pierādītu. Manis pēc liekat kaut Belaza aķus savās lamatās..

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 28 minūtēm , AndrisBB teica:

Un kā būs 48v "vieglajiem hibrīdiem"?

Šim jau starteris nebarojas no tiem 12V. Galvenā problēma no 12V aķa ir noņemta. Nedomāju, ka kaut kas briesmīgs notiktu pat tad, ja pieliktu 200Ah pilnīgi izlādētu aķi. Varianti - vai nu brēktu, ka "stulbeni, pieliec normālu aķi", vai nu brēktu un lādētu cik gudrā smadzene atļautu vai nu nebrēktu vispār un lādētu cik gudrā smadzene atļautu. Tur gan jau visādu mikrokontrolieru vairāk kā sajēgas ?. Katrā ziņā šim aķim mūžs varētu būt ilgāks nekā pašam hibrīdam.

Link to comment
Share on other sites

Nez cik liels tas 12V aķis ir. 7Ah? Dīvaini, ka vispār ir divi.

Liec kādu gribi. DC-DC jāspēj lādēt jebkādu.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 14 minūtēm , Jurkins teica:

Šim jau starteris nebarojas no tiem 12V.

Jā, to jau pēc bildes var redzēt.

 

Piepīpēt arī šos sanāk ka vairs nevarēs  (varbūt nevajadzēs?). Pat ja ir kur pievienoties starterim pa taisno, tad vajadzēs atrast kādu kurš varēs iedot 48V. Vispār jā, intersesanti kā viņu varēs pielaist ja "galvenais" aķis nosēžas, jo nekāds lādēšanas ports jau viņiem nav.

Ja gribas DSG, tad par Leonu, Oktāviju, Golfu vai A3 bez 48V nemaz vairs nepiedāvā. Vecākiem un lielākiem modeļiem protams jau vēl ir.

 

 

Pirms 8 minūtēm , Klusu teica:

Nez cik liels tas 12V aķis ir. 7Ah? Dīvaini, ka vispār ir divi.

 

Divi jau drošivien, lai var izmantot visus pričendāļus, kuri darbojas uz 12V. Tākā VAGam to modeļu daudz kas izmanto vienus un tos pašus komponentus, tad laikam no 12V netiks vaļā nekad.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Nu jau aiziet pa citu tēmu, bet par sākotnējo - likt jau var cik vien lielu aķi gribās, bet jāraugās , lai viņš neiztērējas vairāk kā paredzētais, jo tad uzlādes strāvas būs lielas un ilgstošas, un var nokaut regulatoru, vai pat ģeneratoru. Tas ir kā no to piemēru ar ūdeni vannā. Ja iztērēsi daudz, būs ilgi jāsūknē atpakaļ, bet ja sūknītis mazs un nav domāts ilgstošai darbībai, tad būs sūdi. Lielāks aķis attaisno sevi tikai lai ilgāk grieztu starteri, jo mūsdienās arī mazajiem aķiem ir ļoti lielas starta strāvas. Agrāk tā nebija.

  • Patīk 1
  • Kādas šausmas! 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

BIja tāds gadījums.

Auto bija izlādējies akumulators līdz kādiem 10 voltiem.

Bija rezerves aķis, bet to negribējās likt tam auto.

Jāpamēģina kaut kas.

Tad nu uzlādēju to otru un caur piepīpētāja ligzdu un virknes pretestību pieslēdzu to otru klāt un uzlādēju.  

2 reizes vajadzēja lādēt to otro akumulatoru.

 

Sanāca tā, ka vajadzēja kaut kur braukt ar to auto un atstāju to otru akumulatoru ar to visu pieslēgumu.

Tad nu pēc pusotras stundas brauciena tie abi akumulatori uzlādējās. Tas otrs bija pieslēgts pie elektrosistēmas caur pretestību, tā kā nekāda pārslodze ģeneratoram nesanāca.

 

Tad nu ideja ir tāda - šādi sadalot uzkrāto enerģiju 2 akumulatoros sanāk atrisināt 2 problēmas - nepārslogot ģeneratoru un nodrošināt lielāku ampērstundu ietilpību.

 

Lai tas viss būtu pavisam tehniski un  ekonomiski, tur vēl vajag PWM lādēšanu, nevis pretestību un sprieguma monitoringu ar pusvadītāju slēdžiem dažādām situācijām - tērē, lādē, daudz tērē utt.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nu re! Tu pats raksti

1 stundu atpakaļ, ieleja teica:

sataisi auto līdz normālam stāvoklim un atslābināti baudi dzīvi

bet man jautā, kā elektosistēmas veselība ietekmē aķa darbmūžu. Tieši tā arī ietekmē - var atslābt.

 

Link to comment
Share on other sites

Chocoton
(labots)

Labāk pastāstiet vēlvienu lietu...TV uztvērējs Precīzāk šis kam 5V 1,5A adapteris .To adapteri var aizstāt ar planšetes lādējamo iekārtu kurai ir 5V 2A-protams planšetei ir USB gali- ja to pagraiz,sakombinē-to planšetes purķi var izmantot tā adaptera vietā? 

 

Labots - Chocoton
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , Tārps teica:

var cik vien lielu aķi gribās, bet jāraugās , lai viņš neiztērējas vairāk kā paredzētais, jo tad uzlādes strāvas būs lielas un ilgstošas, un var nokaut regulatoru, vai pat ģeneratoru.

Ja? Interesanti. Cik liela ir ģeneratora atdodamās strāvas starpība, ja iztērējies vairāk kā paredzētais oriģinālais 50Ah aķis un tādā pašā stāvoklī esošs 75Ah aķis, kas uzlikts oriģinālā vietā? Esi pamērījis, vai varbūt parēķinājis strāvas starpību, atbilstoši iekšējās pretestības izmaiņai, vai vienkārši pieļauj, ka nebūs labi? 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Racer teica:

Esi pamērījis, vai varbūt parēķinājis strāvas starpību, atbilstoši iekšējās pretestības izmaiņai, vai vienkārši pieļauj, ka nebūs labi? 

Neskaitāmas reizes uz stenda. Tiem , kas gribēja zināt par regulatoriem - ģeneratorā ir itkā divas ķēdes (dabā ir mazliet sarežģītāk un tās ir saistītas). Viena ir saucamā ierosmes ķēde un otra ir saražotās strāvas ķēde. Ierosmes ķēdē strāvu regulē sprieguma regulators, kurš kontrolē spriegumu no bortsistēmas, un strāva tiek tērēta elektromagnētam. Jo zemāks spriegums bortsistēmā, jo lielāku strāvu regulators laiž uz elektromagnētu, magnētiskā lauka radīšanai. Savukārt otrā ķēdē plūst saražotā strāva. Jo lielāka strāva magnētā, jo spēcīgāks lauks un vairāk strāvas inducējas darba tinumos, taču ir vēl viens mainīgais lielums. Tas ir griešanās ātrums . Jo ātrāk griežas magnētiskais lauks, jo savukārt lielāka ir darba tinumos inducētā strāva. 

Link to comment
Share on other sites

Paklau, strāvu, ko ģenerators dod vienā un otrā gadījumā vari nosaukt, nevis par darbības principiem filzozofēt (paldies, bij izskaidrojoši, bet tā nebija atbilde)? Vismaz diapazonu +- izmaiņām ampēros.

 

 

Pirms 13 minūtēm , Tārps teica:

Neskaitāmas reizes uz stenda.

 

Labots - Racer
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ģenerators nav veikals, kur var nopirkt 100 vai 200 g.  Tas, cik ģenerators dos , ir stipri atkarīgs no iepriekš minētajiem faktoriem. No sprieguma bortsistēmā, no kopējās pretestības (tajā ietilpst aktīvie patērētāji + akumulatoru baterija ar savu iekšējo pretestību (kura , kā zināms , ir mainīga, atkarībā no uzlādes pakāpes), no ģeneratora apgriezieniem. 

Link to comment
Share on other sites

Atkal vispārīga atbilde, kas principā nav nepareiza, bet 3. reizi: Tu vari pateikt cik būs starpība ampēros ģeneratoram, ņemot vērā iekšējās pretestības starpību (aktīvos patērētājus nav korekti piesaukt, jo to pieprasījums pēc strāvas nemainās) pie izlādētiem 50Ah un 75Ah akumulatoriem? Nu kaut apmēram, ja jau esi mērījis un pat uz stenda? 


Pirms 8 minūtēm , Tārps teica:

Tas, cik ģenerators dos , ir stipri atkarīgs no iepriekš minētajiem faktoriem. No sprieguma bortsistēmā, no kopējās pretestības

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , Racer teica:

pie izlādētiem 50Ah un 75Ah akumulatoriem?

Kas ir izlādēti akumulatori ?  Šķiet meklē kašķi ? Vēlreiz saku, tas katrs gadījums ir individuāli izskatāms un nevar pateikt ka vienā gadījumā tie būs 20 vai otrā 30 A. Tur atkal ir vesela virkne nosacījumu, kuru precīzus datus nevar iedot visiem gadījumiem kā formulu. Ja vari - lūdzu studijā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Tārps teica:

Kas ir izlādēti akumulatori ?  Šķiet meklē kašķi ? Vēlreiz saku, tas katrs gadījums ir individuāli izskatāms

Nemeklēju kašķi. ;) Meklēju atbildi uz Tevis teikto:

  

pirms 9 stundām , Tārps teica:

likt jau var cik vien lielu aķi gribās, bet jāraugās , lai viņš neiztērējas vairāk kā paredzētais,

 

Kas ir paredzētais un kā mainās strāva? Ja Tu pasaki, ka ieliekot lielākas ietilpības akumulatoru, ņemot vērā iekšējo pretestību, ģeneratora slodze mainīsies tik būtiski, ka tas var ietekmēt ģeneratora darba mūžu, vai pat nodedzināt to, tad es vienkārši mēģinu saprast kāpēc? Jau pieminēju no savas puses loģisko argumentāciju, ka tas tā nebūs, bet labprāt uzzinātu kaut ko jaunu.

P.S. Esmu kādreiz gana mērījis arī mašīnā reālos apstākļos - bij salonā gan ampērmetrs, gan voltmetrs ar paša izvestiem vadiem. Arī kas notiek pēc tam, kad aķis ir tik tukšs, ka knapi var starteri pagriezt.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...