Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

Insekc
pirms 2 stundām , binary teica:

Mazliet par citu tēmu - ja durvju ailē eņģu pusē grīda ir par centimetru zemāka nekā otrā pusē, tur durvju kārbu varēs normāli uzstādīt? Un durvis varēs atvērt, aizvērt? 

Varēs, tikai vispirms nolīmeņo grīdu😁

Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 58 minūtēm , Insekc teica:

Varēs, tikai vispirms nolīmeņo grīdu😁

Neprotu! :D

 

Priekšnamā pamēģināju to pašizlīdzinošo masu. Tak tur nekā "pašizlīdzinoša" nav - uz metru var mierīgi dabūt >5mm kritumu :D Tad nu visu grīdu vienkārši noliet nevar, nākas čakarēties ar "bedru aizpildīšanu" un durvju aiļu manuālu līmeņošanu.

 

Būtu zinājis, ka estrich lējēji prot uztaisīt tik šķībi, būtu prasījis par 1-2 cm plānāku grīdu un pārējo ar to lejamo masu lējis un līmeņojis, izmantojot kaut kādas vadulas. Tagad jau vairs grīdas līmeni necik daudz nevaru celt.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Stasss
Pirms 44 minūtēm , binary teica:

Priekšnamā pamēģināju to pašizlīdzinošo masu. Tak tur nekā "pašizlīdzinoša" nav

 

Pirms 44 minūtēm , binary teica:

Tad nu visu grīdu vienkārši noliet nevar

A kā tu iedomājies, kā tā pašizlīdzinošā strādā? Spaini uzlēji un grīda tajā vietā taisna?😀

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Tur jau tak parasti laikam lej vairākus slāņus. No sākuma 'rupjo', ko manuāli pielīdzina.

Tad pa virsu to kas 2 - 5mm, tas arī ja viņu pareizi 'padzenā' +- pats izlidzinās.

 

(nu vismaz tā man te līdzināja)

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 24 minūtēm , AndrisBB teica:

Tur jau tak parasti laikam lej vairākus slāņus. No sākuma 'rupjo', ko manuāli pielīdzina.

Nu ja lej uz putuplasta 7cm plāceni, tad jā, var liet vairākus slāņus :D Ja vajag max 2-3 cm, tad vismaz pēc produktu aprakstiem neizskatās, ka būtu vajadzīgi vairāki slāņi. Man laikam nav vietu, kur vajadzētu vairāk par 1cm.

 

Pirms 15 minūtēm , AndrisBB teica:

Tad pa virsu to kas 2 - 5mm, tas arī ja viņu pareizi 'padzenā' +- pats izlidzinās.

Es mēģinu tādus, kas skaitās no 1mm (mira) un pat no 0mm (weber). Un pats viņš necik daudz neizlīdzinās, nekāda dzenāšana tur nelīdz. Nēnu kaut kāda plūstamība jau viņam ir, ķieģeli bez veidņa no viņa neuzlipināsi (izplūdīs), bet ja sadzenāsi tā, ka uz pusmetru ir 5mm kritums, tad apmēram tā arī paliks. Nezinu, varbūt biezāks slānis labāk izlīdzinās.

 

Pirms 31 minūtēm , Stasss teica:

A kā tu iedomājies, kā tā pašizlīdzinošā strādā? Spaini uzlēji un grīda tajā vietā taisna?😀

Apmēram, jā :D Nēnu izsmērēt pa telpu jau vajag, bet cerēju, ka pēc tam, kad tā masa būs izsmērēta pa visu telpu, pašizlīdzināšanās būs izteiktāka.

Link to comment
Share on other sites

maize
Pirms 25 minūtēm , binary teica:

Man laikam nav vietu, kur vajadzētu vairāk par 1cm.

Ja neesi perfekcionists uz tādiem sīkumiem nav ko lauzīt galvu - liec nobeiguma segumu un aizmirsti. Flīzes līmējot ar var kādu milimetru izvilkt.
Ar plānām kārtām vēl jautājums cik labi tā sasaistīsies ar iepriekšējo...

Vajag salīmēt augstuma atzīmes uz grīdas un vajag vienu palīgu kurš visu laiku jauc, jo iestrādes laiks šiem maisījumiem parasti ir īss. Protams, jāmaisa ar norādīto ūdens daudzumu. Jau lejot mēģina uzliet vajadzīgo augstumu pēc atzīmēm. Un kad saliets jāiet pāri un jāizšūpo ar lielo špakteli, cauruli vai ko tamlīdzīgu.

Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 10 minūtēm , maize teica:

Ja neesi perfekcionists uz tādiem sīkumiem nav ko lauzīt galvu - liec nobeiguma segumu un aizmirsti. Flīzes līmējot ar var kādu milimetru izvilkt.

Saki, ka lamināts izturēs? Raksta jau, ka laminātam pieļaujams 1-2 mm uz metru. Man tagadējajā mājoklī lamināts ir pavisam bēdīgā stāvoklī, vairāk par pāris gadiem neizturēja. Dikti negribētos, lai tur arī pēc pāris gadiem lamināts jau būtu "sadalījies reizinātājos".

 

Pat, ja lamināts izturēs - ja nelīdzināšu, tad istabām durvis ne visur varēšu atvērt/aizvērt. Tā neko sev, "sīkums" :D

 

Kas attiecas uz flīzēm, tad tur jau milimetrs šur vai tur neko nemaina, līmējot var izlīmeņot. Kad līmi vajag 15mm, tad gan bēdīgi - ne katrai flīzei sanāk ar pirmo reizi notrāpīt vajadzīgo līmes daudzumu. Tur nu arī vēlams vispirms kaut kādu grīdas izlīdzinošo slāni uzvilkt pirms flīžu līmēšanas.

 

Pirms 13 minūtēm , maize teica:

Vajag salīmēt augstuma atzīmes uz grīdas

Nu ja, jau rakstīju - būdu zinājis, cik šķībs būs tas estrich, būtu prasījis par 1-2 cm plānāku plāceni un pēc tam līdzinājis. Tad varētu vai nu ar tām augstuma atzīmēm, vai ar kādām vadulām. Bet es īsti nestādos priekšā, kā tās augstuma atzīmes var palīdzēt, ja vajag plānu slāni.

Visur baigi celt līmeni nevaru - terases durvis veras uz iekšu, sprauga starp durvīm un estrich maza.

Link to comment
Share on other sites

Murlo

Vērtne 1cm no apakšas paliek vaļā, ja tā ir istabu durvis.

Ja durvis ir no komplekta saliec pats, tad pēc pieredzes kārba ir 2cm garāka, lai var arī ielaist galus melnajā grīdā

Link to comment
Share on other sites

maize
Pirms 55 minūtēm , binary teica:

Saki, ka lamināts izturēs? Raksta jau, ka laminātam pieļaujams 1-2 mm uz metru.

Saki vajag laminātu? Vinils vai linolejs netīk? Tas gan nemaina  nelīdzenumu ietekmi.
Skatoties kā izpaužas nelīdzenums, ja kalni un lejas, tad prasītos līdzināt, ja plakne līdzena, bet viens stūris zemāks par citu, tad saies...

image.png.76ec89b5ed2fa96862b8ae59be03dca9.png

Reku viena grīdas segumu ražotāja ieteikums, kad jālīdzina.

Vēl jau apakšklājs ar kkāds parasti prasās zem seguma, kas mazliet palīdz.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Kurš tad liek laminātu bez apakšklāja?

Link to comment
Share on other sites

Laxe

Kāds kam nav ko darīt varētu šo uztaisīt Latvijā :"D

Simplest+ordinate+peevish_6644df_1139803

Link to comment
Share on other sites

binary
1 stundu atpakaļ, maize teica:

Skatoties kā izpaužas nelīdzenums, ja kalni un lejas, tad prasītos līdzināt, ja plakne līdzena, bet viens stūris zemāks par citu, tad saies...

Kalni un lejas. Ja būtu vienkārši "savērpta plakne", tad, protams, pieciestu.

 

Pirms 30 minūtēm , AndrisBB teica:

Kurš tad liek laminātu bez apakšklāja?

Tie, kas liek laminātu ar "iebūvētu skaņas izolāciju" (redzējis neesmu, bet cik saprotu, tad idejiski tas pats apakšklājs, bet jau pievienots pie katras lamināta loksnes).

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu tad tas pats jau vien ir - liek ar apakšklāju.

Link to comment
Share on other sites

maize

@binary tad tev drīzāk jāņem kāds tā saucamais remontmaisījums un ļoti gara(1-2m) špakteļlapsta, profils vai kas tamlīdzīgs un ar to jāpārvelk pāri.

Link to comment
Share on other sites

binary
(labots)

Nav ne jausmas, kas tie par remontmaisījumiem. Līdzinu ar mira 6700 vai weber 4400.

 

Ar špakteļlāpstu diez vai kas labs sanāks, pārāk lokana.

 

Sākumā mēģināju ar 2.5m garu profilu/trapeci, bet no tā nekas labs nesanāca. Tagad ar 1m trapeci vispirms atzīmēju vietas, kur ir ieplakas, pēc tam tās aizpildu. Kad ir mazliet apkaltis, tad pāreju pāri ar špakteļlāpstiņu, lai nokasītu nelīdzenumus. Sanāk vismaz divi savstarpēji perpendikulāri piegājieni - vispirms virzienā prom no loga, pēc tam paralēli logam. Nu ap durvju ailēm būs atsevišķa čakarēšanās…

 

Strādājot ar 1m garu trapeci un aizpildot atsevišķas ieplakas, to masu var uzjaukt pa 1kg vai 2kg, tad var puslīdz raiti strādāt un visu paspēt, kamēr masa nav sākusi cietēt.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

jacobs

Domāju, kad līdz griestiem būs palikuši kādi 2 metri, pēc n-tiem mēģinājumiem, tad arī grīda būs izdevusies līdzena?😀

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
(labots)

To pašizlīdzinošo maisījumu vajag nevis līdzināt bet vibrēt (izklausās jau perversi), tad tiešām notiek pašizlīdzināšanās. Draudzenes vibrators noteikti nederēs (hmm, kas zin - napamēģināsi, neuzzināsi😁), iespējams, ka ir specifiski devaisi - kaut kas funkcionāli līdzīgs tiem verķiem ar ko betoņu veidņos ievibrē, bet, ja slānis nav traki biezs, tad var ar tādu speciālu "adatainu" rulli, citi iemanās ar birsti ar asiem sariem. Nevis slaucīt 😁, bet bakstīt. Arī tad, ja slānis sanāk biezāks, tas rullis neder, jo sāk dzīt pa priekšu vilni.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Visu tak vajag dubultā, tad arī grīda būs 2 x 'biezāka'

Link to comment
Share on other sites

Usins

Kā cilvēks, kurš agrāk ir montējis laminātu, es stingri iesaku nelikt laminātu uz nelīdzenas grīdas ar bedrēm un jebkādiem izliekumiem. Lamināta savienojumi tiks pakļauti palielinātai slodzei, un staigāšana pa šādu grīdu būs nepatīkama, jo lamināts katru reizi, kad uz tā uzkāpsiet, iegrimīs bedrē, un pēc tam atgriezīsies savā nosacīti taisnā stāvoklī.

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Usins

Un ja ir nepieciešams izlīdzināt nedaudz nelīdzeno grīdu, es to darīju šādi. 1. Atrada augstāko vietu, izmantojot lāzera līmeņrādi, kas pats notur līmeni, vai parasto līmeni. 2. Pēc tam uz grīdas atzīmēja līnijas līdzināšanai un šo līniju krustpunktos izurbja caurumu, kurā ievītināja skrūves. 3. Tad, izmantojot līmeni vai līmeņradi, ievītināja skrūves, līdz visas skrūvju galvas sakrita ar grīdas augstāko punktu. Tas ir ļoti ērti tā regulēt. 4. Pēc tam izgatavoja maisījumu no līdzināšanas materiāla un izklāja to starp skrūvēm pa šīm līnijām. Un ar to pašu līmeni to tur izlīdzināja. 5. Kad tas sacietēja, jau pēc šīm vadlīnijām aizlēja visu pārējo. 6. Tādā veidā var izlīdzināt grīdu, nepaaugstinot liekus milimetrus, jo mūsu vadlīnijas minimālā augstuma ir 0. 7. Otrkārt, šādi es izveidoju grīdas, kur tās ir pietiekami. Lūdzu, tulkojiet šo latviešu valodā jūsu GPT sistēmās.

Es neiesaku izmantot līmeņus ar plastmasas cauruli un ūdens mērīšanas "M-kauliņiem" (U-veida caurules), jo, manā pieredzē, tie strādā ārkārtīgi slikti. Ūdens mēdz pieķerties caurules sienām, kas var izraisīt ievērojamu atšķirību ūdens stabiņu augstumos mērīšanas U-caurulēs. Neatceros precīzu atšķirību, bet tā bija ļoti liela šādiem mērījumiem. Es teiktu, ja pieļaujama precizitāte ir plus vai mīnus 5 centimetri, tad šādas šļūtenes var izmantot. Pretējā gadījumā labāk ir pakāpeniski pārvietoties pa apli ar standarta līmeni, kas ir 1,8 metrus garš.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)
Pirms 14 minūtēm , Usins teica:

jo lamināts katru reizi, kad uz tā uzkāpsiet, iegrimīs bedrē, un pēc tam atgriezīsies savā nosacīti taisnā stāvoklī.

Man tā sanāca pie durvīm. Liku vienu klājumu starp istabu/koridori. Tur kur pirmstam bij slieksnis tur bij pāris mm augstāks un tad ieplaka. Pie ielikšanas jau itkā nepamanija. Bet kag sāka staigāt, tad ievēroja ka pie durvīm kā uz atsperes.

Nu neko, noņēmu atkal visas grīdlīstem, izņēmu laminātu un kārtīgāk izpētiju kur ir ieplakas/paaugstinājumi. Tad zem apakšklāja, kur ieplakas vienkārši ieklāju papildus cietāka apakšklāja kārtu (apm 2mm).

Saliku atpakaļ un ir OK. Nekas nekustas.

Tagad pēc kādi 3 - 4 mēneši viss pilnībā 'nosēdies' un nekur nekas vairs nekustas.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Usins

Tikko izlasīju, kā tu to dari tagad. Precīzi tā es to darīju pirms metodes, kuru aprakstīju iepriekš. Tavs pieejas veids ir loģisks, bet ļoti neefektīvs. Tu aizpildi šīs bedres, pārlej kaut ko, pēc tam slīpē, atrodi citas bedres, tās atkal aizpildi. Necontrolling the real deviations from the correct zero point, tu aizpildi divas bedres, iespējams, izveido trešo bedri starp šīm divām, ko tikko aizpildīji, jo to plaknes atšķiras. Sākotnējā pieeja šādā veidā šķiet loģiska, bet tas noved pie bezgalīgas bedru aizpildīšanas un iespējamām kļūdām. Ļoti iesaku pāriet uz līmeni un atzīmēt grīdas svaru attiecībā pret augšējo punktu. Kopš es sāku strādāt pēc šīs metodes, man nekad nav bijis jālabo nepareizs līmenis pēc sākotnējā aizpildīšanas. Lūdzu, pārtulko to latviešu valodā, GPT.

Link to comment
Share on other sites

jacobs

Eh, gadus 20 vairāk atpakaļ bija vāciešu lamināts. Divreiz biezāks, šuves loģiski tikai līmējamas, plastikāts virspusē arī panopietns. Stāv, un kā vakar klāts. Draugs vispār to uzlika uz nelīdzenas dēļu grīdas. Bet t.s. ''efektīvajiem'' tāds lamināts acimredzot nederēja?😀 Un šodien sen tāda nav.

Var jau protams ko par lielu naudu atrast, bet pilīs nedzīvojam.

Link to comment
Share on other sites

zeds
Pirms 21 minūtēm , jacobs teica:

Eh, gadus 20 vairāk atpakaļ bija vāciešu lamināts. Divreiz biezāks, šuves loģiski tikai līmējamas, plastikāts virspusē arī panopietns. Stāv, un kā vakar klāts. Draugs vispār to uzlika uz nelīdzenas dēļu grīdas. Bet t.s. ''efektīvajiem'' tāds lamināts acimredzot nederēja?😀 Un šodien sen tāda nav.

Var jau protams ko par lielu naudu atrast, bet pilīs nedzīvojam.

jā nākas pirks klik laminātu kurš pēc gadiem 10 sāk lipināties vaļā  , krakstēt utt.

Kāpēc sūdi veikalā vienmēr uzvar?

Link to comment
Share on other sites

Stasss
Pirms 10 minūtēm , zeds teica:

Kāpēc sūdi veikalā vienmēr uzvar?

Jo cena vairumā gadījumu vienmēr uzvar

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 28 minūtēm , zeds teica:

laminātu kurš pēc gadiem 10 sāk lipināties vaļā

 

10.03.2024. , 00:33, Zin... teica:

ja visi būtu kā tu, mēs pašlaik kautos tirgus laukumos vai sūtītu vēstules.

 

:haha:😉

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vaitad veikalā laminātu trūkst?

Sākot no sūdiem pa 5eiro, beidzot ar nesaprotami dārgiem pa 40.

 

Bet nu nejau vienmēr to biezāko uzliksi. Ja apakšklājs jau 5mm, tad pa virsu lamināts 10 - 12mm. Grīda jau diezgan paceļas.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pats lamināts jau saknē 'effektīvo' izgudrojums, lai ietaupītu uz materiāliem, aka. koku un darbu 😂

Link to comment
Share on other sites

Zin...

Nu vispār jau ir arī biezie un krutie lamināti. Viss atkarīgs no maciņa 🫶 efektīvie devuši izvēli, zinies. Bet kaut kā cilvēks izvēlas to pa 10 naudām nevis 40 naudām kvm2 un tad visi vainīgi, ka tā 

Link to comment
Share on other sites

Racer

Es vispār nesaprotu laminātu (sapresētas skaidas ar fočeni) kā izvēli dzīvojamai istabai, ja ir pieejami dēļi un parkets.

Link to comment
Share on other sites

Zin...

Nauda, nauda, nauda

 

Un mazāk jebļa ar kopšanu 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 2 minūtēm , Racer teica:

ja ir pieejami dēļi un parkets.

 

Pirms 6 minūtēm , Zin... teica:

Viss atkarīgs no maciņa

 

Just now, Zin... teica:

Un mazāk jebļa ar kopšanu 

Plus to parketu pats tik viegli neieliksi. Itkā apskatiju tādu, bet jebļa būtu lielāka kā ieguvums.

Link to comment
Share on other sites

maize
pirms 3 stundām , Jurkins teica:

To pašizlīdzinošo maisījumu vajag nevis līdzināt bet vibrēt (izklausās jau perversi), tad tiešām notiek pašizlīdzināšanās. Draudzenes vibrators noteikti nederēs (hmm, kas zin - napamēģināsi, neuzzināsi😁), iespējams, ka ir specifiski devaisi - kaut kas funkcionāli līdzīgs tiem verķiem ar ko betoņu veidņos ievibrē, bet, ja slānis nav traki biezs, tad var ar tādu speciālu "adatainu" rulli, citi iemanās ar birsti ar asiem sariem. Nevis slaucīt 😁, bet bakstīt. Arī tad, ja slānis sanāk biezāks, tas rullis neder, jo sāk dzīt pa priekšu vilni.

Vairāk par izšūpošanu var saukt ne vibrēšanu. Ar vibrovāli nekas nebūs, tai ir punktveida efekts, plānā slānī pilnīgi bezjēdzīgi. Pāris mm slānī nevar ne īsti vibrēt ne šūpot, tur atliek braukt pāri ar garu špakteli un "līdzināt".

Normālam slānim, vai nu ar tevis minēto adatrulli vai nu ņem trīs caurules un uztaisa šādu rīku:

Spoiler

image.png.3e3b98f5db59c813a63c436b79b85f6d.png

Protams ir arī elektromehāniski risinājumi

Spoiler

image.png.f7da763657bd60aa9d5ed665acc81c19.png

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Aigars
(labots)

Senos laikos dēļu gŗīda bija lētākais un pieejamākais variants. Tās laikam bija 60-gadu beigas, kad tēvs mainīja grīdu lauku mājai. Vispirms vajadzēja doties uz mežu un nozāģēt piemērotus vecus un resnus kokus. Tad veda uz gateri un sazāģēja dēļus. Tad salika grēdā un kādu gadu vai vairāk žāvēja. Tad veda atkal apzāģēt malas un ēvelēt. Tad aicināja talkā radinieku un grīdu mainīja. Apakšu dēļiem apstrādāja ar gandrīz melnu smirdīgu biezu impregnējošo šķidrumu. Augšu nokrāsoja ar PSRS laikos pieejamo brūno grīdas eļļas krāsu. Bija pieejami tikai kādi divi toņi. ja uzreiz vajadzīgo daudzumu nenopirka, tad pēc tam nebija garantija, ka būs tas pats tonis. Kad pēc vairākiem gadiem krāsa vietām bija nobružājusies, tad vajadzēja pārkrāsot, kas bija diezgan "jautrs" pasākums.

Labots - Aigars
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

maize

Ar masīvkoka grīda dēļiem baiga ņemšanās, pirmkārt jau dārgi - mīksto egli/priedi negribēsies likt, cietajiem kokiem vēl lielāka  cena, otrkārt parasti klāj uz lāgām un pēc ieklāšanas jāslīpē un jāapstrādā ar eļļu, laku vai vasku, treškārt taisa visādu pigorus temperatūras un mitruma ietekmē, praktiski atkrīt kā variants, ja ir siltās grīdas. Ir jau vēl dažādi starpmateriāli - 2 un 3 slāņu dēļi utt.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
1 stundu atpakaļ, maize teica:

Vairāk par izšūpošanu var saukt ne vibrēšanu.

Nu jā, tā būs pareizāk teikt.

1 stundu atpakaļ, maize teica:

Protams ir arī elektromehāniski risinājumi

Varbūt var piekonstruēt daudzfunkcionālo multitūli.

Link to comment
Share on other sites

versatile
(labots)

Dēļi un parkets atkrīt, ja gribas siltās grīdas. Vinils ne pārāk man patīk, īpaši uz siltās grīdas, hvz kas tur garo no viņa laukā, paliek flīze, lamināts un puslamināts - tie 3slāņainie nedaparketi.

Koks ir foršs, bet, kā jau te teica - mīkstās sugas ir čakars, siltās grīdas no-go. A kad pierod pie siltajām...

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

oxygen
(labots)

Laikam ,kad lej to pašizlīdzinošo, vajag vismaz speciālo rulli. Vismaz man , kad vajadzēja ne pārāk lielam laukumam, šitāds palīdzēja tīri labi. Ar visādām špakteļlapstiņām nekas labs nesanāk. Tas maisijums pats īsti labi neplūst. Kad parulē ar to rullī, kaut kāda plūstamība.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...