Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

Sanāk ka labi ir ka man nepatika neko lasīt. Pa skolas laiku nevienu grāmatu neizlasiju :D Gāja ļoti labi matemātikā un fizikā (olimpiāžu medaļas utt), ka skolotāji parasti pievēra uz to acis.

Vismaz nav jāuztraucas par tiem cietēju tēliem. 

Pēc skolas varbūt kādas divas pa visu dzīvi :D

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 16 stundām , Jurkins teica:

Literatūras skolotāja bija uz mani traki dusmīga, kad es reiz pateicu, ka mums ir tikai bārenītes, cibiņi, edžiņi, atraitnes dēli, naves ēnā, žūpas purva bridēji un citi lūzeri.

Hahaha - man bija tieši tā pati situācija. Vēl tagad atceros, ka vienā literatūras stundā, kad mums kārtējo reizi uzdeva lasīt kaut kādu no mūsu nacionālajiem "īdamajiem gabaliem", es skolotājai pajautāju, vai tiešām mūsu rakstnieki tik maz uzrakstījuši kaut ko, kur galvenais varonis nav naivs/nabadzīgs/dumjš/nožēlojams (vajadzīgās īpašības pastvītrot). Tad arī dabūju vairāku minūšu garu monologu un kaunināšanu par to, ka nenovērtēju savas tautas ciešanas un to atspoguļojumu litetratūrā, bet tā arī nesaņēmu nevienu jēdzīgu pretargumentu tam, ka diemžēl tik tiešām mūsu literatūras garadarbi lielākoties ir stāsti par neveiksminiekiem un to, kā pat tādiem dzīvē beigās [nepelnīti] palaimējas...

 

Augstāk minētais piemērs par "Kaķīša dzirnavām" ir izcils piemērs - kāda īsti tad bija tās pasakas morāle? Ko bērnam no tās būtu jāsaprot un jāliek aiz auss? :D 

Labots - Artanis
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1
pirms 8 stundām , AndrisBB teica:

Sanāk ka labi ir ka man nepatika neko lasīt. Pa skolas laiku nevienu grāmatu neizlasiju :D Gāja ļoti labi matemātikā un fizikā (olimpiāžu medaļas utt), ka skolotāji parasti pievēra uz to acis.

Vismaz nav jāuztraucas par tiem cietēju tēliem. 

Pēc skolas varbūt kādas divas pa visu dzīvi :D

 

Tā jau ir!

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , ImissimI teica:

Kaķīša dzirnaviņas i sūc, vo ziemeļmeitas!

image.jpeg.48f2fd79e7d12bae7fedd40cc90ba701.jpeg

 

Vispābā, es grāmatas esmu diezgan daudz izlasījis, bet "obligāto" literatūru gandrīz nemaz. Tiesa, pēdējo grāmatu izlasīju pirms gadiem padsmit.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Vispār GPT-3 uzlaist lai saģenerē multfilmu pa virsu šiem šausmu stāstiņiem varētu būt interesants projektiņš.

Link to comment
Share on other sites

Grossmeister

Varētu ieteikt Andreja Skaiļa garadarbus - humors un satīra labi palīdz pret depresīvu psihoemocionālo dvēseles stāvokli .

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Katram laikam jau tomēr savas iezīmes. Mūsu paaudzei grāmatām bija ļoti liela nozīme gan dzīves izzināšanā, gan valodas bagātināšanā, gan iztēles izkopšanā. Bērnībā, jaunībā tāpat tika izlasītas visas

apkārtējās bibliotēkas, jo lasu jau ļoti ātri. Bet interneta laikos un mūžīgā aizņemtībā, tāpat kā daudziem, tas vairāk nesanāk. Jāiztiek tagad ar jaunības bagāžu.🙂

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , jacobs teica:

Mūsu paaudzei … Bet interneta laikos un mūžīgā aizņemtībā …

Es te laikam tāds jaunāks, bērnībā jau qwerty layoutu no galvas zināju (kā smejos, vēl lasīt nemācēju, bet jau mācījos klavieres layoutu), bet bērnībā tāpat sanāca kaut ko palasīt. Atceros, bibliotētkā varēja ņemt grāmatas uz 2 nedēļām, ilgāk ne. Pēc tam gan nāca citas intereses.

 

Tagad gan nākamā paaudze necik tālu no grāmatām netiek laista - ik vakaru tiek lasītas priekšā pasakas (nē, ne "interneta laiku" variants ar pasaku datorā, un mūžīgā aizņemtība šo laiku ar bērniem parasti nenozog), tāpat arī viens no bērniem patstāvīgi lasa un pārlasa to, kas nu mājās ir (otrs vēl par jaunu - 5 gados burto/lasa vārdus un frāzes, nevis raiti lasa teikumus un rindkopas).

Link to comment
Share on other sites

Pirms 58 minūtēm , jacobs teica:

Katram laikam jau tomēr savas iezīmes. Mūsu paaudzei grāmatām bija ļoti liela nozīme gan dzīves izzināšanā, gan valodas bagātināšanā, gan iztēles izkopšanā. Bērnībā, jaunībā tāpat tika izlasītas visas

apkārtējās bibliotēkas, jo lasu jau ļoti ātri. Bet interneta laikos un mūžīgā aizņemtībā, tāpat kā daudziem, tas vairāk nesanāk. Jāiztiek tagad ar jaunības bagāžu.🙂

 

Ja tev būtu iedots iphoniņš un bezlimita internets ganjau darītu to pašu ko jaunā paaudze ar mūli tiktokos iekšā skrulējot tos visu dien

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Laxe teica:

tev būtu iedots iphoniņš un bezlimita internets

Man ir ofisa bezlimits, bet telefonā sēžu salīdzinoši reti. jebkurā gadījumā, neturu to patstāvīgi rokā. Bet man nav iphoniņš.

Pirms 12 minūtēm , Laxe teica:

darītu to pašu ko jaunā paaudze ar mūli tiktokos iekšā skrulējot tos visu dien

Nepamet sajūta, ka Tu savā ģimenē esi, tāteikt, trešais tēva dēls.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Tas jau tu tagad viņu tik ļoti nelieto. Būtu tīneidžera gados, no telefona labākajā gadījumā izlīstu tik lai pačurātu.

Link to comment
Share on other sites

Tīneidžera gados, kā ieraudzīju Marusju (Pola Raksa) no 4 tankistiem un suns, uz reiz gāju pačurāt. 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Kas tas tāds par jēdzienu šodien:

Pirms 24 minūtēm , Laxe teica:

Ja tev būtu iedots iphoniņš un bezlimita internets

Tas nabagmājā vai?😃

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, ggg97 teica:

Man ir ofisa bezlimits, bet telefonā sēžu salīdzinoši reti. jebkurā gadījumā, neturu to patstāvīgi rokā. Bet man nav iphoniņš.

 

Nejau tagad... tad kad tev bija 12 un ja visiem apkārt arī tādi būtu bijuši.

Visi jūs būtu tiktokeri kautkādi mazāk vai vairāk tik lai tiktu biksītēs meičām

 

 

 

 

 

Labots - Laxe
Link to comment
Share on other sites

Grossmeister
pirms 2 stundām , ggg97 teica:

kā ieraudzīju Marusju (Pola Raksa) no 4 tankistiem un suns

Tagad rāda 3 tankistus un bairaktaru .

pirms 2 stundām , ggg97 teica:

kā ieraudzīju Marusju (Pola Raksa) no 4 tankistiem un suns

Tagad rāda 3 tankistus un bairaktaru .

Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , M_J teica:

"Brandu" Dailē

Toreiz jau bija jāiet šo izrādi divreiz skatīties? Ar Hariju Liepiņu un Juri Strengu galvenajā lomā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 6 stundām , M_J teica:

esmu pateicīgs viņai par to, ko viņa mūsu, stulbeņu, labā darīja

Jā, nu katram sava pieredze. Man tāda skolotāja laikam negadījās. Tāpēc iestājās pilnīgais un absolūts bloķis uz tādām lietām kā dzeja, teātris u.t.t. Vēl joprojām ir.

Link to comment
Share on other sites

Ar visām tām literatūras stundām jau sanāca paradokss.

Protams tas 4 (lai būtu sekmīgs) tika pievilkts aiz matiem, reāli jau neko darījis nebiju, lai to pašu dabūtu. Var teikt ka bez direktora atbalsta varbūt pat paliktu nesekmīgs.

Bet 12.klases beigās ir valsts eksāmens. Kur parasti jāraksta kāds domraksta par kautkādu tēmu. Tēmas ar parasti visādas no sērijas "tēla X problēmas novelē Y". Ja nēesi lasījis, tad esi dibenā.

Par laimi viņi parasti pieliek (nu vismaz kad es vēl mācijios) vienu brīvo tematu. Man pagadijās "Es un ES (Eiropas Savienība", nu vai kautkas tamlīdzīgs.

Uzrakstiju eseju un beigās dabūju labāko rezultātu visā klasē, pārspējot visus grāmatu tārpus :D

  

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , AndrisBB teica:

Tēmas ar parasti visādas no sērijas

Tā pati literatūras skolotāja vēlreiz uz mani traki dusmojās, kad es neuzmanīgi izteicos par sacerējuma tēmu ... nu tipa "tēla X novelē Y izaugsmes ietekme uz manas personības veidošanos"  - apmēram tāda pati kā uz lamantīnu vairošanos Klusā okeāna dienvidu daļā. Nu neredzēju, ka šī stāv un noklausās.🙄

Pirms 11 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja nēesi lasījis, tad esi dibenā.

Nu... es biju tur, vienalga, vai biju lasījis (tāpat neko nesapratu no tām augstajām jūtām) vai nē. Vēl līdz šim vārdus "ievads, iztirzājums un nobeigums" uztveru kā lamuvārdus. Ak, jā, vēlreiz "iekritu", kad ieminējos, ka "nobeigums" vietā labāk derētu "izvads". Un tad vēl bija , kad "pārsprieduma tipa eseju" nosaucu par "murgojuma tipa vervelējumu".

Labots - Jurkins
  • Patīk 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

pamatenē, t.i. 90-to gadu otrā puse, bija izcili tizla učene, kas pati tikko kā skolu beigusi... turklāt cilvēks, kas uzreiz citiem pieliek birku... līdz ar to, lai ko tu censtos darīt, viņa, attiecīgi, tevi vērtēs augstāk, vai zemāk...

tāpēc devītajā klasē es pat vairāk necentos... lepni saņēmu diplomu par pamatskolas beigšanu ar divnieku literatūrā desmit baļļu sistēmā... vienīgais... :mrgreen2:

neskatoties uz to, biju izcīnijis vietu gan ģimnāzijā ar vācu valodas "novirzienu", gan technikumā ar auto "novirzienu"... uzvarēja auto... :biggrin:

 

toreiz to uztvēra vienkāršoti - sliņķis, duraks, dolbajobs u.tml... tikai vēlāk sapratu, ka, principā, varētu piekarināt autisma birku, jo uzmanības deficīts ir reāla diagnoze...

esmu iemācījies to pārvarēt un uztvert man nepieciešamo informāciju, bet tas ir daudz vieglāk, ja tā ir koncentrēta, piem. tehniskie apraksti, datu lapas, wiki u.tml.... daiļliteratūra vienmēr ir bijusi mocības... pirmkārt, reti, kad tā ir par interesējošu tēmu, otrkārt, mana smadzene sāk ģenerēt visādas ainiņas, kas arvien tālāk novirzās no rakstītā, līdz es konstatēju, ka domās skatos vienu filmu, bet acis turpina mehāniski skriet pāri burtiem...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Jurkins teica:

tāpat neko nesapratu no tām augstajām jūtām

Nav jālielās ar vājiem panākumiem literatūras stundās.

Literatūra sniedz priekšstatu par ideālo, ļauj iegūt gudrību, patiesības redzējumu..., no jauna izprast dzīves skaistumu, saprast mīlestību, kā cilvēka augstāko vērtību, tā spēj modināt iedvesmu un labākās cilvēciskās jūtas...

Pirms 18 minūtēm , Jurkins teica:

Tā pati literatūras skolotāja vēlreiz uz mani traki dusmojās

Lai vārds būtu patiess, ir jāiziet caur ciešanām...

:sarkasms:

  • Patīk 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , vvv teica:

Nav jālielās ar vājiem panākumiem literatūras stundās.

Nelielos. Rakstu kā bija. Un kā ir. Un jā, man uz visādām dzejām ir nospļauties vēl šodien. Un, droši vien, tā arī būs līdz laika beigām.🤣

Link to comment
Share on other sites

Problēma jau visdrīzāk tur, ka tā literatūra tiek uzspiesta visiem, arī tiem kam viņa īpaši neinteresē. Tad tiek lasīts/raksīts 'čerez nehaču', rezultātā nelietderīgi iztērēts laiks un enerģija. Un ja autkas nepatīk/neinteresē, tad tas aizņem daudz laika un rezultāti tāpat nekādi.

Labāk tad to laiku iztērēt, lai attīstītu to, kas padodas un interesē. Tie kam gribas/patīk lasīt savus cibiņus, tie lai lasa un priecājas.

Tāpat kā man māsa, varēja līdz melnai naktij sēdēt un mocīties ar ķīmiju bez jebkādiem rezultātiem. Nu ja neinteresē vai nepadodas, tad kāda jēga spīdzināt un terorizēt bērnus.

Nenu ja visus grib pēc vienas formiņas, tad jau cits stāsts.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Es vairāk vai mazāk par latviešu literatūru nesatraucos līdz brīdim, kad nonācu līdz 12 klases centralizētajam eksāmenam Latviešu valodā. Tas pirmo gadu bija apvienots ar, bļin, latviešu valodas literatūru un lielāko atzīmes daļu sastādīja.. domraksts. Kur tēmas bija no sērijas - uzraksti savas domas un secinājumus par kādu no sekojošajām obligātās literatūras grāmatām. Un viens brīvais temats, kur pašam jābūt rakstniekam amatierim.

Link to comment
Share on other sites

Nu tas tieši tas kas man bij, tikman paveicās ar brīvo tematu. 2002. gadā ES bij aktuāla tēma :D, aktuālāka par Blaumaņiem.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , AndrisBB teica:

Problēma jau visdrīzāk tur, ka tā literatūra tiek uzspiesta visiem, arī tiem kam viņa īpaši neinteresē.

Nu tur ir vēl viena nianse.

Pie viena fizikas/ķīmijas skolotāja visi garlaikoti grauž nagus, pat tie, ka tā ķīmija/fizika patīk. Pie cita pat visas klases cacas aizrautīgi sprauž bredboardā detaļas un taisa multivibratoru (tfu, mļak, nepadomāju ko rakstu 🤣 )

Domāju, ka ar liriskajām lietām ir tieši tāpat.

Labots - Jurkins
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica:

paveicās ar brīvo tematu.

Bet ja latv.val skolotāja, vecā kolhozniece, referendumā ievelk "nē"! Ta ir dimbā..

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Vissliktākais ir tad, ja mācās mācīšanās pēc. Tad ne tam jaunietim, ne tam skolotājam dienas beigās nav skaidrs, kāpēc viņš no rīta uz to skolu vispār gāja.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, raivix95 teica:

Vissliktākais ir tad, ja mācās mācīšanās pēc.

Baigi smagi tagad ar to motivāciju. Kāda vella pēc vispār kaut kas jāmācās, ja var kā tā/tas infantīlā/ais tiktokere/is. I šmotkas, i buhlo, i rijamais, i kruts vāģis.😁

A tāda mož tā evolūcija ir. HVZ.

Link to comment
Share on other sites

Neredzu nekādu atšķirību ar situāciju pirms 30 gadiem. Tikai tad infantiļiem traktorista darbs bija šitā vietā - jāmācās nekas nav, rijamais, dzeramais, žigulis un pačots komplektā. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Zināmā mērā jā. Tā jau vienmēr laikam ir bijis. Tikai līdz traktoram tikt bija daudzreiz grūtāk nekā līdz tiktok kontam un aiponam.

Labots - Jurkins
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , e = d teica:

traktorista darbs

Traktorists padomju laikā nebija nekāds darbs, kurā «jāmācās nekas nav»... Kā man kaut kad viens zināms, tajos laikos traktorists stāstīja, pēc skolas pirmajā darbavietā iedeva traktoru, traktors neiet, šis visu traktoru pārjaucis, sataisījis ejošu, tad varējis braukt... Traktorista darbs prasīja gudrību.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , AndrisBB teica:

Problēma jau visdrīzāk tur, ka tā literatūra tiek uzspiesta visiem, arī tiem kam viņa īpaši neinteresē.

Nē, problēma drīzāk ir tajā, ka mācību priekšmetus māca tie, kam pašiem tā mācīšana īpaši neinteresē / nepadodas. Pretējā gadījumā tevis teikto varētu attiecināt uz jebkuru priekšmetu. Lai gan nē, nevis uz jebkuru priekšmetu, bet uz mācībām kopumā.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , vvv teica:

Traktorists padomju laikā nebija nekāds darbs, kurā «jāmācās nekas nav»

Manā apkārtnē no 4 lielākajiem zemniekiem 3 bijušie krievu laika traktoristi un viens sovhoza galvenais inženieris.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , binary teica:

Nē, problēma drīzāk ir tajā, ka mācību priekšmetus māca tie, kam pašiem tā mācīšana īpaši neinteresē / nepadodas.

Daļēji jā un daļēji nē. Man bij lieliska fizikas skolotāja, mācēja tos kam padodas ieinteresēt utt. Saņēma visādus atzinības rakstus un titulus, kā viena no labākajām LV (pēc olimpiāžu rezultātiem). Tie kas mocījās, tie mocījās un neko tā skolātāja tur izdarīt nevarēja.

Bij visai struntīga matemātiskas učene, bet kautkā tiem kam gāja, gāja labi tāpat. Ar visu to vājo skolotāju, netraucēja man uzvarēt olimpiādēs. 

Jeb īsumā, skolotāji ir tikai daļā no kopējās formulas. Vari mācīt matemātiku cik gribi, vai atrast labāko skolotāju, bet ja cilvēkam tas nepadodas , tad nepadodas. Nu protams izspiedīs labākus rezultātus, kā ar sliktāku skolotāju, bet nekas īpašs tur tāpat nebūs.

Jeb, dziedātājus par matemātiķiem nepārskolosi, lai vai kāds tur skolotājs.

Reti arī gadās tādi gan padodas abas smadzeņu puses vienlaicīgi. Nu tā ka tiešām talants. Nu var jau ražot viduvējības.

Labots - AndrisBB
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Tur jau tas joks, ka matemātika sākās jau ar aritmētiku bērnībā, pamatskolā. Tāpēc es tikai pavīpsnāju kad kādi muld, ka matemātika tikai viņam jāpievelk viduskolā. Bet pamata ta tam nav nekāda...

Diemžēl, arī mauglis parasti neiemācīsies runāt vairāk nekad, uzaugot vilku barā.

Lai gan Andrim taisnība, ka skolā skolotājiem nav izškiroša nozīme, ja tev jau tā ir dotības konkrētajā disciplīnā. Tāpat bez talanta, godīgi ņemot, neviens nevar dabūt max novērtējumu, piemēram fizikā vidusskolā.

 

Link to comment
Share on other sites

Man fizikas skolotājs bija lielisks kā cilvēks, bet kā skolotājs ... nu nepavisam. Tas man arī netraucēja pa olimpiādēm pabraukāt, bet tas arī viss.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...