Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

Kas vainas, ja uzņēmums, maksājot skaidrā, uzšķiņķo darbiniekam aploksni? Galvenais, lai visi nodokļi nomaksāti. Jāsaka, nemaz nezināju, ka likums vēl ļauj maksāt skaidrā.

Link to comment
Share on other sites

Darba likums pat aizliedz savādāk maksāt, ja vien nepārprotami nav tas atrunāts.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza
pirms 1 stundas , ivo teica:

Varbūt, bet ja tas nāktu gaismā, tad attiecīgo darbinieku kārtu pie lielā zvana par uzņēmuma mantas zagšanu un tirgošanu

nu re, labāk aprok, nekā kādam labums ...., tā taču nav normāla saimniekošana , 

krievu laikos degvielu lēja grāvjos ...., bet tagad?, nekas īpaši nav mainījies .......

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
pirms 7 stundām , ivo teica:

Normāls darba devējs parasti konkrēti pasaka, ka algu skaitīs tikai uz XX banku. Un punkts.

Tad tur ir vecā kombinācija - nenormāls darba devējs un nevajadzīgs darbinieks, kam nav kur likties. 

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Kungi, jūs te visi tādi ar augstiem grādiem, tiešām nav neviena "parasta" elektriķa kurš būtu ne-padlaikos ieguvis kvalifikāciju?

Elektriķi forumos netusē un kapā Vanagu?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Savu kvalifikāciju esmu ieguvis "fizmatos". Elektriķa kvalifikācijas nav, stabā kāpt neesmu mācījies, nekādu šāda veida eksāmenu kārtojis neesmu. Stingri ņemot, laikam nedrīkstētu pat ķēķī lampiņu nomainīt. Tas gan man absolūti netraucē ikdienā montēt, programmēt un remontēt automātiku, kas vada simtiem kilovatu.

Link to comment
Share on other sites

2017.08.13. , 01:25, 138 teica:

Elektriķi forumos netusē un kapā Vanagu

Neviens, no manis zināmajiem netusē, izņemot pāris, kuri ar montāžu nenodarbojas. Vanags bija leģendārs pasniedzējs EEF, kā viņam tagad iet, diemžēl nezinu.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Elektriķa/elektrotehniķa vai elektromontiera kvalifikācijas eksāmenu, trīs postus augstāk šeit ir links uz tēmu par to.

Link to comment
Share on other sites

Interesanti...

Krievu laikos, lai iegūtu, piemēram, KIP un A atslēdznieka(kontrolmēraparatūras un automātikas) 6.kategoriju bija nepieciešama augstākā(min nepabeigtā vai tehnikums) izglītība, bet ar KIP un A kategoriju, tu jau varēji pretendēt uz vienu kategoriju augstāku elektriķi...

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , 138 teica:

Elektriķa/elektrotehniķa vai elektromontiera kvalifikācijas eksāmenu,

Tas, tipa, lai serķi dabūtu?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , 138 teica:

Ķīnieši tiešām spēj uztaisīt terabaitīgas fleškas par dešuku? Kā? Un no kā?

Droši vien no 2Gb fleškas ... un tur vēl 8 rubļi varkā paliek ...

Labots - Dils
Link to comment
Share on other sites

2017.08.15. , 09:20, ggg97 teica:

lai serķi dabūtu?

Par latvenerga serķi vēl nedomāju. Vispirms gribu vienkārši kvalifikāciju. Bet infa par to, kas un kā notiek un ir jāzin serķa ekšos, arī ir velkomēta.


@Dils, es ne īsti sapratu ko tu vēlējies pateikt, bet katrā ziņā "terabaitīgas fleškas par dešuku" bija domāts kā "terabaitīgas fleškas ar mazumtirdzniecības cenu 10 EUR"

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

kur prom? :D man radiniecei pat akcijas ir.. uz akcionāru sapulcēm ik gadu braukā.. nekur prom netaisās. 

Link to comment
Share on other sites

2016. gadā kopējais atjaunīgo energoresursu (AER) patēriņš Latvijā bija 68,7 petadžouli (PJ), liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati (CSP). Salīdzinot ar 2015. gadu, AER patēriņš pieaudzis par 5,7 %, bet desmit gadu laikā - par 14,1 %.

Palielinoties AER kopējam patēriņam, ko galvenokārt veido vietējie energoresursi, mazinās Latvijas enerģētiskā atkarība1 no importējamiem energoresursiem – no 66,7 % 2006. gadā līdz 51,2 % 2015. gadā.

 

http://www.csb.gov.lv/notikumi/atjaunigo-energoresursu-paterins-pedejos-desmit-gados-pieaudzis-par-141-45370.html

 

Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Jautājiens - vai ir kāds normāls portāls, kur būtu sakarīgas ziņas un normāla žurnālistika par mūsu reģionu - tip Baltijas valstis? Puslīdz objektīva informācija? Vienalga - latviešu, krievu vai angļu valodās.

Man uznācis vēmiens no Latvijas portāliem. Delfos, apollo un tvnetā rakstus galvenokārt raksta studenti brīvajā laikā. Normāls raksts vai info parādās 1 X 3 dienās. NRA raksta tika to, ko grib Lembis. Normālu, puslīdz objektīvu vai analītisku ziņu vienkārši nav.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, 138 teica:

Kas ir Igaunijā un citur Eiropā tādi specifiskie IT darba sludinājumu portāli kā likeit.lv ?

Ja tu nezini kur, tu domā ka tevi tur gaida??? :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Nabaga igauņi! 

Link to comment
Share on other sites

Rant mode on:

 

Izdomāju savai sievietei nomainīt autiņu uz kādu mazu benzīnnieku un sapratu ka SM (sadomazohisma ministrija) un CSDD ir "pedāļi vēl tie".

Kāpēc?

Paskaidrošu. Ņemam 2 automašīnas - praktiski identiskas ar vecuma starpību ap pus gadu. Pārējais ir pavisam identisks:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=241216888

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=241673127

Kāda tad ir starpība?

Pavisam elementāra - pēc 100 "gudro" ierosinājuma, autiņiem ar pirmās reģistrācijas datumu no 2009 gada, ir mazliet "uzlabota" nodokļa aprēķināšanas kārtība.

 

"vecākajam":

Masa līdz 1500 - 15€

Tilpums 1501 – 2000 - 23€

Jauda 93 – 129kw - 37€

Jau varam redzēt, ka šie "normatīvi" ir uztaisīti, lai iespējami mazāk mašīnu būtu katra iedalījuma augšdaļā, bet nu nekas. Summā šeit iegūstam 75€ (par mazauto...)

 

"jaunākajam"

CO2 izmeši 156 – 175g/m - 144€ 

 

Jautājums, vai tur visi nav "apkrānojušies", manuprāt ir aktuāls, kā nekad...

 

Starp citu, no 2019 gada visi 2009. gada un jaunāki auto, "ieies" šajā jaunajā aprēķina laikmetā... Vinnēs mikroskopisko dīzeļu un veco lamatu īpašnieki (manam Clio ar kosmisku (>200g/km) piesārņojumu, nodoklis pašlaik ir 45€) 

 

 

Avots - https://www.csdd.lv/transportlidzekla-ekspluatacijas-nodoklis/nodokla-kalkulators

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cik tad ilgi braukās ar tām lamatām, tāpat pēc tam būs jāmaina un pēc dažiem gadiem šī jaunā aprēķina kārtība jau attieksies uz vairumu autoparka. Zini, kā mums valstī - ieviešot jebkuru maksājuma pieaugumu, galvenokārt ir jāskatās lai neapbižotu pensionārus un mazturīgos, attiecīgi vecāka gadagājuma autiņiem ir atstāta spēkā vecā metodika.

Bet par tēmu runājot - elektroauto is the way to go...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , ivo teica:

Bet par tēmu runājot - elektroauto is the way to go...

Arī to parēķināju - nemaz jau tik pasakaini nav, ja parēķinam, cik kw uz 100km, dinamiski braucot + paša auto looooopiskā cena. 

Lielu lomu spēlē tas, ka citās Eiropas valstīs parastie cilvēki ir samierinājušies, ka jābrauc ar mazjaudīgu mikroauto, bet mums vēl tas nav aktuāli un tāpēc cepamies... vismaz es cepos... 

 

Link to comment
Share on other sites

Vēl ir variants emigrēt uz ASV, viņiem vismaz vēl normāli autiņi cieņā

Link to comment
Share on other sites

Tad, kad es rēķināju elektroauto izmaksas - viena uzlādes reize un cik ar to var nobraukt vasarā un ziemā (attiecīgi kondiška un sildītājs), tad dīzelītis, kas ēd 5 l uz 100 km pagaidām izskatījās pievilcīgāks. Un ar viņu bezmaz 1000 varēja nobraukt ar vienu uzpildi. Elektroauto paliek simpātisks, ja piem. tev pie mājas ir savs saules paneļu parks uz ~~10 kilovatiem.

Link to comment
Share on other sites

Ekk… Nu un kāpēc bija jāsalauž topiku? Līdz pat 9. septembrim ID bija 158000, tagad kaut kāds 170177. Notifikācijas par jaunām atbildēm, protams, arī nokautas.

 

9/11/2017 , 15:53, VebKamera teica:

Elektroauto paliek simpātisks, ja piem. tev pie mājas ir savs saules paneļu parks uz ~~10 kilovatiem.

Kad rēķināju elektroauto izmaksas, tad man tas kļūs simpātisks brīdī, kad varēšu paņemt auto no salona, nevis braukāt ar 10-15-20 gadus veciem auto :D Dīzelītim izmaksas neapstājas pie 5 litriem uz simtu, turklāt pat tie 5 litri ir krietni virs elektro patēriņa.

10 kW paneli nez vai vajag… Ja atmiņa neviļ, pietika ar mazāku, ja lādē katru dienu. Cita lieta - kamēr tam auto komplektā nav 2 baterijas, kuras būtu viegli nomaināmas mājas apstākļos (kā saka, ar 1 pogas spiedienu), tikmēr tie saules paneļi neko daudz nedos. Ērti būtu, ja varētu pa dienu mājās lādēt vienu bateriju un tai pat laikā braukt ar otru. Vakarā atbrauc mājās - priekšā jau gaida pa dienu salādētā baterija, ko lietot nākamajā dienā.

 

----

 

Mazliet par citu tēmu… Kā mājās cīnaties ar putekļiem? Konkrēti tracina putekļi laptopā - nedēļas laikā ventilatori jau paspēj pārklāties ar putekļu kārtu. Pat nāk prātā doma likt pie galda kaut kādu ventilatoru, kam pārvilkta pāri zeķe, lai dzen uz galdu "filtrētu" gaisu :D

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , snukurins teica:

Cik vispār ir šo akumulātoru darba mūža garums,ir kāda statistika?

Vienreiz jau liku.... pietiekams, lai pusljimaku noripotu bez raizem +/-

Link to comment
Share on other sites

Ir viens paklājs uz kādiem 3 m², bet nedomāju, ka tas rada baiso putekļu daudzumu.


Bateriju svars it neko nemainīs, ja baterijas nomaiņa notiks ar 1 pogas spiedienu.

 

Bateriju cenu arī ierēķināju tajā elektro auto izdevīgumā. Tāpat ierēķināju, ka gadā nenobraucu gluži 5'000 km.

Akumulatoriem garantijas laiks ir gandrīz tie paši 10 gadi.

Vietējais nissans šobrīd dod 8 gadus jeb 160'000 km savai "lielajai" 30 kWh baterijai. Tiesa, 24 kWh baterijai ir vien 5 gadu garantija.

Teslai vai tik nebija arī 8 gadu garantija.

 

Parēķinam…

Pieņemsim, ka 10 gados nobraucam ne daudz, ne maz - kādus 250'000 km (dienā vidēji ap 100km).

Dīzelis - pieņemsim, 5 litri uz simtu (manam 1.9 TDI gan ir mazliet virs 7 litriem uz simtu). Tie ir 12'500 litri (manā gadījumā 17'500 litri) 10 gados. Cenu paši sarēķiniet (mazliet virs eiro par litru?)…

Elektrība - Tesla Model S 90D tērējot ap 200 Wh/km. Tātad 10 gados - 50'000 kWh. Ja elektrība maksā 0.16 €/kWh (pieņemsim, ka auto lādēšanai nelietojam second-hand Saules paneļus), tad 10 gados tas izmaksās €8'000.

Nezinu, kādas apkopes ir nepieciešamas tam elektroauto. Dīzelītim tajā laikā standarta apkopēs vismaz 10-20 reizes jānomaiņa eļļu (ja ir "service interval prolongation" vai tml, tad teorētiski var samazināt līdz 5 reizēm 10 gados, taču tās reizes būs dārgākas) un degvielas filtru, vismaz 2x jānomaina siksnas un ruļļus (aftermarkets ik pēc 50-60k, oriģinālās ~2x retāk).

Elektroauto gaitas īpatnības izbaudījis neesmu, bet cik ir sanācis lasīt - nu… nav tur īsti ko salīdzināt ar "ierindas" dīzelīšiem/benzīniem.

 

Par apkopes izmaksām dīzelim… Tikko kā reiz tam gāju cauri. Eļļas maiņa izmaksā ap €40 + darbs (eļļa 30, fitlrs 10). Apkopei oriģinālās detaļas, resurss 150k km, summā €340 + darbs:

  • €140 zobsiksna un ruļļi
  • €50 ūdens sūknis
  • €40 ģeneratora siksna
  • €50 spriegotājrullis
  • €40 degvielas filtrs
  • €20 gaisa filtrs

 

Kaut kā neizskatās, ka tie elektroauto sanāk diži dārgāki, ja vien ikgadējais nobraukums nav uz pirkstiem saskaitāms. Cita lieta - ja kontā nav vismaz €30'000, tad bez līzinga neiztikt. Bet līzingu ņemt auto iegādei kaut kā roka neceļas…

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Nu tādā Amsterdamā, piemēram, principā visi takši ir Teslas, reti kurš benzīns/dīzelis. Arī uzlādes punkti tūr ir vairāk nekā vienam otram mati uz galvas. Ja jau takši, kas tos autiņus dzenā visu laiku, sēž uz elektro auto, tad noteikti kkāds izdevīgums tūr ir, lai iepistu kapeiku/palielinātu profitu.

Link to comment
Share on other sites

Man labi pazīstams cilvēks ar elektromobili ir nobraucis 100 000 km. Nupat viņš pārbaudīja par cik ir izmainījies ar vienu uzlādi nobraucamais attālums. Rezultāts - nobraucamais attālums nav izmainījies.

Link to comment
Share on other sites

kakova hren šķirba cik gadi? Auto aķīti ar lieto 20gadus? Riepas ar? Viens gadā norule tos 100 000 cits 5000

Visu izsaka veiktais attālums un izmaksas uz km.

Jeb pēc 20 gadiem tēmē nopirkt teslu?

Link to comment
Share on other sites

  • Racer locked this tēmaa
  • Zin... unlocked this tēmaa
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...