Jump to content

Par dzīvi Latvijā, par šo forumu, un kaut ko no tā..... .


alusbundza
 Share

Recommended Posts

pirms 4 stundām , AndrisBB teica:

Tad ar Concordi jālido.

(vispār nav saprotams kā tur cilvēki varēja viņā nosēdēt, tur vēl mazāk vietas kā Raineirā)

Ja? No kurienes tāda info? Cik paskatījos bildes googlē, tad tur salonā ir gana vietas.

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , AndrisBB teica:

Pastāsti to cilvēkiem kuriem jātiek no Lielvārdes uz Rīgu uz darbu.

 

A ko citiem kas dzīvo pārējās pilsētās kurām neiet cauri vilciens uz Rīgu??? kā tu tiem pastāstīsi kapēc vajag dotēt vilcienu ar parejo nodokļiem?

Kautkādi izredzētie tajā Lielvārdē?

 

Edited by Laxe
Link to comment
Share on other sites

Stepselis
pirms 9 stundām , Racer teica:

Cik paskatījos bildes googlē, tad tur salonā ir gana vietas

Nezinu kā izskatās tajās bildēs, bet es biju iekšā pēdējā lidmašīnā, kas atrodas Bristoles aviācijas muzejā.

Salonā ir tikai divas sēdvietu rindas katrā pusē celiņam, galva gandrīz līdz griestiem centrā, un, izstiepjot rokas uz sāniem, gandrīz var aizsniegt pretējās sienas.

IMG_20190705_15220220246231109.jpg

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Nu labi ir šauri, bet sēdvietās vieta kājām ir? Tā jau parasti lielākā problēma.

Link to comment
Share on other sites

Stepselis

Kaut kā nepievērsu uzmanību. Mani pārsteidza kopējā šaurība.

Lai Andris aiziet, pārbauda. 😀

Edited by Stepselis
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 10 stundām , Racer teica:

Ja? No kurienes tāda info? Cik paskatījos bildes googlē, tad tur salonā ir gana vietas.

Pasēžot pašā Conkordē. Tepat pie manis Bristolē viņas kārdreiz ražoja, var iet un sēdēt kaut visu dienu 😂.

Bildēs jau varbūt izskatās ka tur ir vieta, bet realitātē ir ļoti sauri, it īpaši ja virs 1.90m. Pat iekāpjot jāsalokās 3 lūkumos. Ryanaira Boingos konfigurācija ir daudz ērtāka.

 

Spoiler

4omZ9ZVUnwXn.jpg?o=1

b9V8qCiQSRnQ.jpg?o=1

XXUmeU0KF35R.jpg?o=1

 

Pirms 30 minūtēm , Stepselis teica:

Lai Andris aiziet, pārbauda. 😀

Simts reizes esu bijis. Kādreiz turpat arī strādāju, kur tagad muzejs - Airbusā. Pirms saziedoja naudu un to muzeju uzbūvēja, tas konrētais eksemplārs ilgu laiku stāvējā vienkārši ārā AirBusa teritorijā.

Skaidrs ka rindas starp beņķiem jau var salikt cik bieži vien grib. Bet nu nav tur īpaši daudz vietas arī kājām. Iesēsties jau var, bet ilgi nenosēdētu.

Tie Concordes lidojumi jau bij tik dārgi, ka skaidrs ka gribēja iespiest cik vien pasažierus fiziski iespējams.

Edited by AndrisBB
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Ryanaira Boingos konfigurācija ir daudz ērtāka.

Tikai šie nemēdz lidot ar 2 "mahiem".

 

Tagad jau daudzi "startapi" mēģina atkārtot , bet nedomāju, ka tam ir kāda nākotne. Reku te šajās dienās Polijā (laikam) šo mig-29 bija biku ātrāk palidojis 🤣 - mājām kārniņi sāka pamest savas iesēdētās vietas.

Link to comment
Share on other sites

dainis61
Pirms 21 minūtēm , Jurkins teica:

šo mig-29 bija biku ātrāk palidojis

biku zemāk:mrgreen2:

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 2 minūtēm , dainis61 teica:

biku zemāk

Jā, bet īsti nesapratu, vai pārsniedzis skaņas ātrumu vai tikai ļoti tuvu.

Link to comment
Share on other sites

Tas būkšķis jau rodas tai brīdī, kad tiek pārsniegts skaņas ātrums, ne? 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Tas skaņas vilnis tiek ģenerēts visu laiku, kamēr lido ar virsskaņas ātrumu, "seko" lidmašīnai. Nu jā, novērotājs dzird būkšķi brīdī, kad tas saniedz viņu un paiet viņam garām.

Link to comment
Share on other sites

Vakar f-35 parādīja savus muskuļus. Visa iespējamā dzīvā radība apkārt pacēlās no kokiem , puķēm un visa pārējā.

 

Kā arī viens bumbvedējs tā pāri nolidoja, ka arī likās, ka pazudīs dzirde

 

PXL_20240622_120306739.jpg

PXL_20240622_121545225.jpg

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Jurkins teica:

Tagad jau daudzi "startapi" mēģina atkārtot , bet nedomāju, ka tam ir kāda nākotne.

Ko mēģina atkārtot? Un kāpēc tam nav nākotnes?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 4 minūtēm , Jurkins teica:

Kaut kāds aviošovs bija?

 

Tos iznīcinātājus jau var braukt skatīties kā paceļas/nolaižas no rīta līdz vakaram.

 

Piemēram te ir pat speciāla 'skatīšanās vieta'

(pat kafiju un tēju var dabūt)

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 1 minūtes , binary teica:

Ko mēģina atkārtot?

Virsskaņas pasažieru lidmašīnu.

Pirms 1 minūtes , binary teica:

Un kāpēc tam nav nākotnes?

Tāpēc, ka atmosfērā lielai durai (pat mazai durai) lidojot ar lielu ātrumu, ir ļoti daudz visādu problēmu. Un problēmu risināšana maksā dārgi. Varbūt biznesdžeti. Tas ir tīri mans viedoklis 😉.

Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

no rīta līdz vakaram.

Bet tādus kā otrajā bildē (B-17?) un pirmajā tos (tas lejāk tā kā uz spitfairu velk?), kas virs f-35, diezin vai.

Edited by Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Man šķita, ka viņu nav tāpēc, ka aizliegti, nevis tapēc, ka nesanāk palidot tik ātri. Un tas, ko startapi varētu mēģināt atrisināt - novirzīt to troksni uz augšu, lai netraucētu lejā esošajiem.

 

Bet nu iedziļinājies neesmu, varbūt kļūdos.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 7 minūtēm , Jurkins teica:

Bet tādus kā otrajā bildē (B-17?) un pirmajā tos (tas lejāk tā kā uz spitfairu velk?), kas virs f-35, diezin vai.

Nu ja dzīvo tuvāk pie lidlauka, tad ganjau lidinās. Vai es zinu kin Zin dzīvo.

Kādus 17 gadus atpakaļ dzīvoju netālu no tā lidlauka pie Kembridžas un viņi tur nepārtraukti lidinājās. Netālu ir arī amerikāņu bāze, tur ar visādi transportieri nepārtraukti lidinās.

Te Velsā kur tagad dzīvoju, Chinooki visulaiku kautkur lido.

Link to comment
Share on other sites

Aviošovs netālu no mājām mājām, visādi brīnumi bija.

Spitfaijeri, laitningi, mustangi, f-4, waildketi utt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 14 minūtēm , binary teica:

tāpēc, ka aizliegti

Konkordam jau arī skaņas ātrumu ļāva pārsniegt tikai virs okeāna un galapunktam pietuvojoties šis pārgāja uz zemskaņu. Aizliegti nav. Vienkārši nav tādu ļoteņu. Bija lidojoši konkords un tu-144, amerikāņi savus projektus nogrieza (māk naudu skaitīt). Bezjēdzīgs degvielas patēriņš, nu un viss kas cits. Pat kara vajadzībām savu laiku apsteigusī XB-70 Valkīrija ( 3000km/h +) neaizgāja sērijā. Vieni tagad mēģina kaut kādus kombinētos dzinējus taizīt, kuri zemskaņā strādā kā parastie turboreaktīvie, virsskaņā kā taisnplūsmas. Un ko tik vēl visu ne.

 

Reāli jau pat visiem iznīcinātājiem, izņemot tiešām 5. paaudzes f-22 un f-35 parastais ātrums ir zemskaņas, virskaņa tikai ar forsāžu. Modifikācijām līdzi baigi nesekoju, kas notiek, bet šķiet, ka nekas nav mainījies.

Edited by Jurkins
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Jurkins teica:

Konkordam jau arī skaņas ātrumu ļāva pārsniegt tikai virs okeāna un galapunktam pietuvojoties šis pārgāja uz zemskaņu. Aizliegti nav. Vienkārši nav tādu ļoteņu.

Pagooglējot izskatās, ka ir gan aizliegti (nevis lidaparāti, bet virsskaņas lidojumi), vismaz virs sauszemes. Pats tak arī raksti - konkordam virsskaņas ātrumu atļāva tikai virs okeāna.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Nu mēs skaldam matus. 😉 Iespējams tas arī bija viens no iemesliem, kāpēc šis virziens neattīstījās. Bet tagad jau nav arī virs okeāna ar ko lidot ātrāk par skaņu. Nemilitāro lidmašīnu.

 

Gan jau ļaužiem patiktos virs okeāna lidot kaut kur tālajos maršrutos ar 2.5...3M, bet tad vajag pāris zapravkas stratosfērā. Nekādi nesanāks kā ar B-777 turpat 10000 km ar vienu uzpildi.

Edited by Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Šogad, starp citu, plāno nodemonstrēt, ka var lidot ar virsskaņas ātrumu bez sonic boom.

https://aerospaceamerica.aiaa.org/features/supersonic-travel-dead-on-arrival/

Citēt

Lockheed Martin and NASA plan to fly their “quiet supersonic” X-59 demonstrator this year to break the sound barrier without a sonic boom for the first time.

Edited by binary
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Jā, bija dzirdēts par šo. Nez, kā viņiem izdosies fiziku piemānīt. Bet ok, ja sanāks, super.

Tai pat laikā ir jau vēl degvielas patēriņš, kur nezin vai izdosies fiziku piemānīt. Es jau sen kā nepavelkos uz spilgtiem reklāmas rullīšiem. Parasti visi ir sajūsmā un tad paiet gadi un neviens jau vairs neatceras, kas tur bija.

 

Piefiksējāt, ka hiperlūpa ir vēstures kapenēs (vismaz pagaidām, lai neskanētu tik pesimistiski)

 

Un realitāte jau ir vēl skarbāka - platfizelāžas 100++ pasažieru AiB/Bo ar 0.9M vai maza, sarežģīta, dārga figņa dažiem desmitiem pasažieru ar 1.7M?

Edited by Jurkins
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Jurkins teica:

Iespējams tas arī bija viens no iemesliem, kāpēc šis virziens neattīstījās.

Galvenais iemesls - izmaksas un drošība.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 5 minūtēm , Zin... teica:

Galvenais iemesls - izmaksas un drošība.

Jā! Tieši tā. Tāpēc jau es izteicu viedokli, ka te nekas nebūs. Kamēr mēs neatklāsim jaunu enerģijas veidu un neiespējamus materiālus (nekad🤣), šīs lietas paliek slapjo sapņu vai VR briļļu sfērā. Diemžēl fizika parasti saka galavārdu.

Edited by Jurkins
Link to comment
Share on other sites

raiviic
Pirms 38 minūtēm , Jurkins teica:

Kamēr mēs neatklāsim jaunu enerģijas veidu un neiespējamus materiālus (nekad🤣),

Pesimists. Ko cilvēki zināja par fiziku un materiāliem vispār kaut vai pavisam nesen, pirms kādiem 100 gadiem un ko tagad?  Un ir 100% droši, ka arī tagad par fiziku zin visai maz pat uz Zemes vai Saules sistēmas robežās. Bet kas notiek tālāk, starpzvaigžņu telpā, citās no miljardiem galaktiku? 

 Kad mācījos skolā, šķiet elektrins skaitījās mazākais elements, par tumšo matērij, melnajiem caurumiem, torsionu laukiem u.c. šķiet pat lielākā daļa, ja ne visi zinātnieki tikai fantazēja.

 Neticēsi, bet - jo vairāk mēs zinām, jo lielāks ir nezināmā daudzums mums apkārt un ja notiktu brīnums un tu nodzīvotu kādus 200 gadus - efekts būtu līdzīgs kā Amazones džungļu cilts pārstāvim nonākot mūsdienu lielpilsētā.

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

HIGH-Zen
Pirms 25 minūtēm , raiviic teica:

efekts būtu līdzīgs kā Amazones džungļu cilts pārstāvim nonākot mūsdienu lielpilsētā

Vai arī otrādāk. Pēc kodolziemas no lielpilsētas pa taisno uz džungļiem.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 39 minūtēm , raiviic teica:

kādus 200 gadus

Vecīt, neesi padomājis, ka 200 gadi Tev un man ir "nekad".🤣

Torsionu lauki, ja kas 🤣, ir nelīdzsvarotu personu fantāzijas, tumšās matērijas eksistenci arī ne visi zinātnieki pieņem un pat eksistē teorijas, kas izskaidro (jā, par smagu teikts) Visuma uzbūvi bez tumšās matērijas un ir vēl daudz kas cits.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Zin... teica:

Galvenais iemesls - izmaksas un drošība.

Jā. Apturēja Concordes, kad viena nomaucās.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 43 minūtēm , raiviic teica:

Kad mācījos skolā, šķiet elektrins skaitījās mazākais elements

Kurā gadsimtā Tu skolā mācījies?🤣 Es jau zināju gan par kvarkiem, gan pat par Higgsa (nez vai pareizi uzrakstīju) bozoniem, kuri toreiz bija teorijā tikai.

Just now, Racer teica:

viena nomaucās.

Nu, cik saprotu, tad tur viss bija slikti. Smuki jau izskatās, kā Hans Solo ar "Tūkstošgadīgo vanagu" mauc iekšā planētu atmosfērās plazmas mākonī. Realitātē materiāli ir daudz švakāki. Skatīt - temperatūras izplešanās koeficients.😉 Sevišķi efektīvi esot izskatījies ar SR-71.

Link to comment
Share on other sites

Tuubijs
22.06.2024. , 21:29, msp teica:

 Un vēl nožēlojamāks ir fūres frakts. To jums pateiks jebkurš viduvējs loģistikas speciālists. Pie tam fūre brauc no A uz B, bet dzelzsceļam ir vismas 2 pārkraušanas pa vidu.

 

 

Arī fūres braucot caur muitām ļoti bieži tiek izkrautas un pārkrautas, jo 

pirms 23 stundām , Jurkins teica:

tonkilometrs 🤣

nav atcelts un degviela maksā, cik maksā. Un es nerunāju par vel pāris liekiem simtu litru nolietās degvielas atskaites beigās.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 4 minūtēm , Tuubijs teica:

Arī fūres braucot caur muitām ļoti bieži tiek izkrautas un pārkrautas

Pag, pag, mēs laikam tomēr par vienotu Eiropas muitas zonu.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 58 minūtēm , Racer teica:

Jā. Apturēja Concordes, kad viena nomaucās.

Tad, kad pacelšanās laikā aizdegās dēļ kaut kāda bleķa, kurš bija nokritis uz skrejceļa no iepriekšējās lidmašīnas? It kā tak tikai iepauzēja uz izmeklēšanas laiku, turklāt tikai Francijā, pēc tam atsāka lidojumus.

Link to comment
Share on other sites

Tuubijs
Pirms 33 minūtēm , Jurkins teica:

Pag, pag, mēs laikam tomēr par vienotu Eiropas muitas zonu.

Muahaha!!!

Vācu aliņš no Nīderlandes tiek atmuitots Viļņā nevis Aleksandrijā (rus muita standartā). Un tie ir tikai ziediņi :)

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 21 minūtēm , binary teica:

Tad, kad pacelšanās laikā aizdegās dēļ kaut kāda bleķa,

Dialektiskais materiālisms  :haha: mācīja, ka ir filozofijas kategorijas cēlonis un iemesls. 🤣  Tad lūk. Arī kapitālismā tas strādā. Tas bija iemesls. Cēloņus jau te minēja @Zin..., piemēram.

Pirms 7 minūtēm , Tuubijs teica:

Vācu aliņš no Nīderlandes tiek atmuitots Viļņā nevis Aleksandrijā

Nu es neesmu tēmā. Kāda Aleksandrija? Kāpēc vācu aliņu vajag atmuitot?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...