Jump to content

Auto manā dzīvē..........................................


Smii
 Share

Recommended Posts

 

Pirms 32 minūtēm , versatile teica:

Intereses pēc - ir privātmāja?

Cik nu skatos, to nobraukuma vajadzību nupat jau sedz bezmaz jebkurš moderns elektroauto, bez čakara.

 

Jā, privātmāja. Nu negribas man to elektroauto, vismaz pagaidām. Kā tas ir bez čakara? Bez čakara ir braukt viskaitkur tālu bez kaut kādas plānošanas par to kur enerģiju dabūs...

Ko ta pats turi to volvo ziemai? Ņemtu abus elektro, kāpēc turēt čakarīgu auto sētā? Būtu pa smuko! :) 

 

Jam man būtu kā Tev, kā otrais auto, nedomājot ņemtu elektro. Bet man vajag arī garus gabalus braukāt. Un gribu lai viss ir pa vecam, piebrauci, uzpildīji, brauc tālāk... 

 

Un kā tagad visiem pēkšņi baida benzīnnieka apkopes? 99% braukā ar tādiem un nebaidās. Lādejams hibrīds jāuztver kā beņas auto, ar mazu parteriņu, nevis otrādāk, tad viss ir kārtībā. 

 

 

Pirms 20 minūtēm , versatile teica:

Čoms paņēma lietotu ipace, 400 zirgi, pneima, āda, tagad vasarā range virs 400km - super auto par 26k, kur nu vēl elektroauto.

Es tak gribu braukt nevis remontēt lietotus prēmiumus. Cik viņam maksās oficiālās apkopes bez kurām viņš ātri vien iznīks? Neticu es prēmijumu izturībai...

 

 

Pirms 55 minūtēm , AndrisBB teica:

Tagad viņiem cena nokritusies, ka gadu vecs ID.3 jau lētāks kā ekvivalents Golfs. Tas pats ar visiem GLA -> EQA utt. 

Tas tagad skaitās ietilpīgs 4x4 SUV? Un Audi 80 ar gāzi būs ekonomiskāks enīvei.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 8 minūtēm , saf teica:

Tas tagad skaitās ietilpīgs 4x4 SUV?

Ietilpīgs SUV pilsētā/ikdienā, tā ir spāpe dibenā, faktiski jebkurā spektā - nopirkšana, uzturēšana, apdrošināšana, izmēri, parkošanās utt. Plus pieskaiti bezjēdzīgu patēriņu drillējotuz veikalu pēc piena vai līdz darbam. Kam tas vajadzīgs? Ja vajag 4x4 tad pērk Defenderu ko reizēm izvilkt no garāžas, ja nu tiešām izdomā izbraukt kautkur, ko teorētiski var nosaukt par bezceļu.

Tas EQA iespējams ka ir arī lielākais ko pilsētā var saprātīgi pirkt/lietot.

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , saf teica:

uz lādējamo hibrīdu Mitsubishi PHIEV, 2020 gada.

ziemu šis ir redzējis? pats biju apdomājis par šo, bet nu mūsu ziemām.. 4x4 šis nemaz īsti nav - tipa aizmugurējie darbojas tikai no elektro dzinēja. ja baterija ziemā tukša, tad grūti..

kad beigsies baterija, tad būs joki - servisā man teica, ka šiem šāds pēc baterijas beigām braucis programmēt nost elektro vispār, jo tiek ierobežota iekšdedznieka jauda un tad īsti nemaz pabraukt nevar..

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 39 minūtēm , saf teica:

Ko ta pats turi to volvo ziemai? Ņemtu abus elektro, kāpēc turēt čakarīgu auto sētā? Būtu pa smuko!

Tam vērtības kritums naudas ziņā būtu vēl sāpīgāks, pašlaik pārdodot, tas viens.
Otrs, no elektriskiem universāļiem pašlaik ir pieejami tikai Astra (par mazu), Taycan cross turismo (nu, tur viss labi, atskaitot cenu) un tikko parādījies ID.7 - tas ir apsverams, bet mazlietots (tb pēc gadiem 2iem).

 

Pirms 39 minūtēm , saf teica:

99% braukā ar tādiem un nebaidās

un kādi 80% no tiem, kas braukā, uz tām ekonomē, meklē lietotas turbīnas un ko tik ne vēl. Jo mazāk kustīgu detaļu (vēl jo vairāk - temperatūru slodzei pakļautu), jo mazāk kam saplīst - tā ir aksioma.

 

Pirms 39 minūtēm , saf teica:

Un Audi 80 ar gāzi būs ekonomiskāks enīvei

Nop. Ir vecākiem nosa auto, nekas tur ekonomiskāks nesanāk, ja atmet sākotnējo ciparu.

Un aizbrauksi ar tādu nosotu verķi uz Poliju/Čehiju, un nedrīkstēsi iebraukt daudzstāvu stāvvietās (varbūt dažās, ne visās, bet zīmes ir redzētas).

 

Pirms 25 minūtēm , uldise teica:

kad beigsies baterija, tad būs joki

Da nu, nomainīs elementus (teslām Grobiņā jau baterijas apkalpo pilnā mērā) un rullēs tālāk. Tiesa, uz elementu maiņu var nākties braukt uz evakuatora - nekāda priekšrocība no ice nebūs.

 

Pirms 39 minūtēm , saf teica:

Neticu es prēmijumu izturībai

Es ar ne, bet

Pirms 39 minūtēm , saf teica:

Cik viņam maksās oficiālās apkopes bez kurām viņš ātri vien iznīks?

Bremžu šķidruma, dzesēšanas šķidruma maiņai "oficiālās" apkopes nevajag, pneimas remonts ar nav nekāda ķīniešu ābece jau gadiem - restaurēti baloni uz e klases izmaksāja 70 eur gabalā un nogāja laika/km ziņā vairāk, kā oriģinālie, kas bija uz mašīnas nopērkot. Bet nu jā, jaguārs ir jaguārs, tur var būt nianses, piekrītu. Bet kas tur vēl specifisks būtu grūti apkopjams, man nesanāk iedomāties uz sitiena.
Litijs, starp citu, esot labi pārstrādājams.

Edited by versatile
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 5 minūtēm , versatile teica:

Bet nu jā, jaguārs ir jaguārs, tur var būt nianses, piekrītu.

Jaguāriem to izcelsmes zemē ir tāda pati reputācija kā Opeļiem citur.

Jeb.

Q: Kapēc Jaguāru īpašnieki nesveicinās?

A: Tapēc ka no rīta jau servisā sasveicinājās.

 

Jeb auto Jaguāru entuziastiem un tiem kam ir otrs rezerves auto. Ne velti viņi ir lēti.

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Jaguāriem to izcelsmes zemē

Indijā? :D

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Pagaidām jau vēl ražo kur vienmēr.

Bet nu runā ka pēc TATA pārņemšanas kvalitāte esot uzlabojusies 😂

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Mani 5 centi. Tie kam vajag ICE un nebrauc gluži 40k km gadā kāda jēga pirkt dīzeli, ja benzīns tērē teju to pašu?

Pagājušogad biju izvēles priekšā, kad identisks jauns auto ar dīzeli maksāja 3k dārgāk nekā benzīnnieks un patēriņš uz papīra atšķīrās par puslitru. Parēķināju, ka man 5 gados, ko plānoju ar konkrēto auto nobraukt, ar vidēji 15k km gadā to cenas starpību starp dīzeli un benzīnu nu nekādi nesanāk nosegt.

Apkope teorētiski ik pa 20k vs 15k benzīnam, bet tāpat gads iestājas pirmais. Viss pārējais vieni vienīgi mīnusi.

Rezultātā nopirku Kia Ceed ar 1.5 benzīnu un pēc nobrauktiem 20k km pa pēdējiem 13 mēnešiem ir galīgi ok, nav raķete, bet tomēr iet cilvēcīgi ar saviem 160 zs un pa Latviju uz 95km/h kruīzā tāpat tērē zem 5l/100km pēc bākas metodes. Nu jā, ziemā pilsētā korķos ir 9-10l/100km, bet ar aukstu dīzeli mīcīties pa korķiem tāpat nekāds prieks. Uz bāņa uz 140-150 arī turās cilvēcīgos 6.5 l/100km, pie 120-130 iet ar 5.5l/100km. Pēc bākas man kombinētajā sanāk 6.2l/100km.

Un oficiālā gada apkope (eļļa, filtri, pilnais checkups) principā nemaksā neko - ap 200 EUR.

Kopumā ir labi un nesamudrīti. Protams, tas nav premium auto, varētu gribēt ērtākus beņķus un nedaudz klusāku salonā pie lielākiem ātrumiem, bet kā ar vienkāršu ikdienas auto esmu apmierināts par to pašu kilometra cenu (ieskaitot visas apkopes remontus utt.), par ko 10 gadus lietots premiums ar visu no tā izrietošo.

Apsvēru arī elektro, bet nebija tajā brīdī kur lādēt. Pēc pusgada nopirku dzīvokli ar iespēju piepirkt elektrouzlādes staciju. 🤣

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 47 minūtēm , versatile teica:

Da nu, nomainīs elementus

iespējams, es tikai rakstiju to, ko zinu. konkrētajā gadījumā par baterijas maiņu piedāvātā cena bija lielāka kā auto vērtība.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , uldise teica:

ziemu šis ir redzējis? pats biju apdomājis par šo, bet nu mūsu ziemām.. 4x4 šis nemaz īsti nav - tipa aizmugurējie darbojas tikai no elektro dzinēja. ja baterija ziemā tukša, tad grūti..

Tas nav par mitsubishi.

Arī priekšējie darbojas tikai no elektromotoram (izņemot ātrumos virs 100km/h). Uz katras ass pa elektromotoram.

Ja aķis "tukšs" ieslēdzas benzīnnieks, kas griež ģeneratoru, priekš tā lai būtu špons visu laiku un vienmēr. Te nav opcijas ka kaut kas var beigties un nebūt, tā ka 4x4 būs vienmēr. Un pilnīgi tukšu nemaz nesanāks dabūt, faktiski pieejami ir tikai 10kWh no 4, tie 4 kā buferis saglabājas.

Tas par to ka pazūd 4x4 ir no lexusa sērijas (varbūt vēl kādiem), tam uz pakaļu ir tikai elektro... kā mazā bača tukša, tā nav vairs 4x4.

Edited by saf
Link to comment
Share on other sites

Pirms 30 minūtēm , Kazarms teica:

Mani 5 centi. Tie kam vajag ICE un nebrauc gluži 40k km gadā kāda jēga pirkt dīzeli, ja benzīns tērē teju to pašu?

Pagājušogad biju izvēles priekšā, kad identisks jauns auto ar dīzeli maksāja 3k dārgāk nekā benzīnnieks un patēriņš uz papīra atšķīrās par puslitru. Parēķināju, ka man 5 gados, ko plānoju ar konkrēto auto nobraukt, ar vidēji 15k km gadā to cenas starpību starp dīzeli un benzīnu nu nekādi nesanāk nosegt.

Apkope teorētiski ik pa 20k vs 15k benzīnam, bet tāpat gads iestājas pirmais. Viss pārējais vieni vienīgi mīnusi.

Rezultātā nopirku Kia Ceed ar 1.5 benzīnu un pēc nobrauktiem 20k km pa pēdējiem 13 mēnešiem ir galīgi ok, nav raķete, bet tomēr iet cilvēcīgi ar saviem 160 zs un pa Latviju uz 95km/h kruīzā tāpat tērē zem 5l/100km pēc bākas metodes. Nu jā, ziemā pilsētā korķos ir 9-10l/100km, bet ar aukstu dīzeli mīcīties pa korķiem tāpat nekāds prieks. Uz bāņa uz 140-150 arī turās cilvēcīgos 6.5 l/100km, pie 120-130 iet ar 5.5l/100km. Pēc bākas man kombinētajā sanāk 6.2l/100km.

Un oficiālā gada apkope (eļļa, filtri, pilnais checkups) principā nemaksā neko - ap 200 EUR.

Kopumā ir labi un nesamudrīti. Protams, tas nav premium auto, varētu gribēt ērtākus beņķus un nedaudz klusāku salonā pie lielākiem ātrumiem, bet kā ar vienkāršu ikdienas auto esmu apmierināts par to pašu kilometra cenu (ieskaitot visas apkopes remontus utt.), par ko 10 gadus lietots premiums ar visu no tā izrietošo.

Apsvēru arī elektro, bet nebija tajā brīdī kur lādēt. Pēc pusgada nopirku dzīvokli ar iespēju piepirkt elektrouzlādes staciju. 🤣

kura gada tev ir? nav nokarināts ar dpf?

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
Pirms 2 minūtēm , Kitai teica:

kura gada tev ir? nav nokarināts ar dpf?

2023. gada.

Konkrētu atbildi par DPF neatrodu. Rokasgrāmatā nav rakstīts, lampas vieta panelī ir, bet tas neko nenosaka, jo panelis tas pats, kas dīzelim, tik cik tahometrs cits. Apakšā neesmu līdis skatīties.

 

Tagadējam kas nāk ar 140zs gan jau esot DPF, tā vismaz dīleris teicās, kad runājos šogad pie apkopes.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , saf teica:

Tas nav par mitsubishi.

kā jau teicu, pašam nav bijis, uzrakstīju, ko par šiem biju dzirdējis, jo tiešām bija meklējis info, kas un kā.

cik nu es saprotu, tad, ja aķis tukšs, tikai ar ģenerātoru, kas tipa lādē baču + vēl dzen uz priekšu tikai ar elektro, galīgi nepietiek. tad iet tikai uz iekšdedzes, kam ir tiešais pievads arī pie priekšējiem ratiem.

tā kā mums te izskatās, ka ir pilnīgi pretēja info, labrāt uzzinātu ko vairāk.

tāpēc pajautāšu vēlreiz - ziemu šis ir redzējis?

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 57 minūtēm , Kazarms teica:

par ko 10 gadus lietots premiums ar visu no tā izrietošo

Jā, nav nekā dārgāka par vecu, lētu premiumu :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kā vienmēr beigsiet ar Audi80 uz gāzes!

Dīvainas sarunas, to var, to nevar, visi speci, bet vai tad nevar būt katram savs!:tender:

Link to comment
Share on other sites

Pirms 32 minūtēm , uldise teica:

tāpēc pajautāšu vēlreiz - ziemu šis ir redzējis

Nav redzējis, jūnijā iepirku. Bet pirms pirkt, ļoti detalizēti visu izpētiju.

Es vēlreiz uzsveru, Mitsubishi PHIEV ir diezgan unikāls šajā ziņā, tas nav ka vairums pluginu. 

Faktiski tas ir tīrs elektroauto. Benzīns tikai ģeneratoram, un pie lieliem ātrumiem, kad elektrodzinēja efektivitāte sāk mazināties, pa tiešo pieslēdzas pie priekšējiem riteņiem un tikai tad.

Situācija kad pietrūkst špona kādam no elektromotoriem, pēc defenīcijas nav iespējama, tad tas ir tas pats kas elektro auto ar tukšu baču, stāv un viss.

Ja interesē kas konkrēts, vari man uz PM rakstīt, es pa lielam esmu mitsu fans, tāpēc tieši šo esmu diezgan pamatīgi izpētījis.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 24 minūtēm , jema teica:

vai tad nevar būt katram savs!

Labāk mums visiem tavs :D

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 14 minūtēm , saf teica:

es pa lielam esmu mitsu fans

Vaita viņi pa lielam nepameta Eiropas tirgu un tas Outlanders 2020/21. gada nav arī pēdējais, kas dabonams?

Ja neskaita US importus. 

Link to comment
Share on other sites

Daiļais
pirms 6 stundām , versatile teica:

ar 1.4k apgriezieniem kūpināties 6ajā

Braucot pa Dzimtenes ārēm, 6.pārnesumā neslēdzu

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Vaita viņi

Nē, nu obligāti bija cilvēkam rētās sāls jāiekaisa?
Man te viens kaimiņš arī mitsu fans. Sāpi jūt.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Varbūt atgriezīsies. Volvo ar izdomāja ka vairs universāļus/sedanus te pie manis netirgošot. Nepagāja ne gads, kad atkal sāk tirgot.

Edited by AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , AndrisBB teica:

Vaita viņi pa lielam nepameta Eiropas tirgu un tas Outlanders 2020/21. gada nav arī pēdējais, kas dabonams?

Ja neskaita US importus. 

Baltijas tirgu pameta...  jā, pie mums jaunus nenopirks vairs, bet jaunu es tādu i nepirktu, tā cena tāda ka neatmaksājas, bet lietots jau ir ok. Serviss joprojām ir pieejams, tā ka garantijas remonti un apkopes var taisīt.

Rudenī var pie firčiem jauno paķert... https://www.mitsubishi-motors.de/newoutlander

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nejau tikai Baltijas, bet visas Eiropas. UK jau sen nevar Mitsubiši nopirkt.

Varbūt no šī gada varēs pa jaunam nopirkt pie fričiem, bet iekš mobile.de neko jaunāku par 2021. vēl nemana.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Volvo ar izdomāja ka vairs universāļus/sedanus te pie manis netirgošot

Bet par elektrisku universāli pat i nedomā.

Pasēdēju Gēteborgā iekš pre-production EX90, nu tā, dalītas jūtas. Kaut kādas detaļas salonā jau bija izkritušas.

 

Lai gan, V90 ar nav gluži tas pats kas bija V70/XC70. Bagūzis par e-klasi būtiski mazāks.

Edited by versatile
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 1 minūtes , versatile teica:

Bet par elektrisku universāli pat i nedomā.

 

Ganjau pieprasījums nekāds, it īpaši pie amerikāņiem. Tur tik viens univbersālis palicis, kas kautkādos daudzumos tiek vēl pārdots. Kautkas no Subaru.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica:

Ganjau pieprasījums nekāds, it īpaši pie amerikāņiem.

 Nu, Volvo mājas tirgus jau Skandināvija, tur V90 pilns. Pie mums jau ar, parādās aizvien vairāk. Tiešām brīnos, ka pat par vienu modeli nedomā.

Centrāleiropā jau gan, mazās blusas vairāk.

Link to comment
Share on other sites

pagaidām uzmanību piesaistījis Peugeot 508. (no 2015. g.), 2.0d vai 1.6b (lielāka tur nav). Kāpēc? Franči tak sūds utt... A jēga pirkt vecāku dārga brenda sūdu (bema, audi, vag utt.) vai jaunāku un mazāk nojātu sūdu? Gan viens, gan otrs nesīs prātu. Tādas diemžēl ir mūsdienu reālijas.

Atmetot lirisko atkāpi... :D

Ja dīzelis, tad bažas rada kā frančiem ekoloģija TA ies, jo video kur iepostēju, džeks saka, ka franči un MB varēs braukt uz svalku. Ja benzīns, tad cik jēdzīga ir tā 1.6 dzendzele uz palielu auto.  

Varbūt pat kādam ir pieredze?

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 5 minūtēm , saf teica:

UK nav nekāda Eiropa.

Āmen!

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 7 minūtēm , saf teica:

UK nav nekāda Eiropa.

Kas tad tā ir? Āfrika? 😂

Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Francijā ražotiem auto nav ne vainas. Pirms 3 gadiem Beļģijā par 8000 eiro rubuļiem iepirku lietotu 2014. gada Volvo XC70, divlitrīgu dīzeli, kas ražots Francijā. Pa 3 gadiem izdevumi tikai kārtējām tehniskajām apkopēm un spogulim, ko tētis reibumā braucot nolauza, tehniskās apskates izietas bez problēmām.  

Link to comment
Share on other sites

dzinēji viņiem ir sakarīgi, pats šobrīd pārvietojos ar 407 2.0d, f-ju pilda un jāties neliek.

 bet galva sajaukta ar to 'zilo kursu'. :D

Edited by Kitai
Link to comment
Share on other sites

itanium
pirms 2 stundām , Kazarms teica:

Tie kam vajag ICE un nebrauc gluži 40k km gadā kāda jēga pirkt dīzeli, ja benzīns tērē teju to pašu?

Pagājušogad biju izvēles priekšā, kad identisks jauns auto ar dīzeli maksāja 3k dārgāk nekā benzīnnieks un patēriņš uz papīra atšķīrās par puslitru.

Kad pērc jaunu, tad domā par cenas starpību.
Kad pērc lietotu, tad, pirmkārt, cenas starpības vairs teju nav un, otrkārt, jāpērk to, kas ir pieejams.

Link to comment
Share on other sites

itanium
Pirms 54 minūtēm , Kitai teica:

Ja dīzelis, tad bažas rada kā frančiem ekoloģija TA ies

2012. gada 508 ar 1.6D - nekādu problēmu. Tas, pieņemot, ka FAP/DPF ir vietā.
Pie tam 2.0D viņiem skaitās krietni labāks dzinējs.

Edited by itanium
Link to comment
Share on other sites

itanium līdz 2013. gadam (neieskaitot) saka ka baudīs dīzeļus pēc vecās sistēmas, bet no 2013. g. jau drātēs cik vien varēs.

 

kā vispār 508? + / - 1.6 nav biku pa vārgu? kāds patēriņš?

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 10 minūtēm , Kitai teica:

2013. g. jau drātēs cik vien varēs

Ņifiga. Tur tāpat viss pa maigo paliks. Daļiņas mērīs, bet slieksnis liels.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Tak tur pat virsrakstā - dīzeļiem būt, atlikt paniku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...