Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

ĒĒĒ, nu zini, ja paņem to laiku iekšdedzes dzinēju benzina kapsētu un to laiku Edisona aķi (Ni-Fe???), tad "ietilpības" nez vai tik ļoti atšķirās.

Pirms 3 minūtēm , jema teica:

kur aiziet vislielākā daļa alumīnija?

???

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Jurkins teica:

???

parfimērija

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , Jurkins teica:

"ietilpības" nez vai tik ļoti atšķirās.

es rakstīju ietilpība pret svaru!

 

Just now, Jurkins teica:

pupi vai?

jebkuri pret sviedru līdzekļi!

Tas tā pat kā pampēru ražošana, visi domā zīdaiņus, tik zīdaiņi 5%, pārējai iet pieagušajiem!

 

Link to comment
Share on other sites

Nu jā, tas var būt. Bet vispār tagad "nāk augšā" nociparotas fotogrāfijas un citi dokumenti no tiem laikiem. Un patiesībā ir baigais pārsteigums, cik tomēr elektroauto 20. gadsimta sākumā bija līmenī.

Atceros gadus 10 atpakaļ bija ASV seriāls par (neatceros nosaukumu) kaut kādu slavenu slimnīcu ap 1900. gadu. Un tur kā ātrās palīdzības bija elektromobiļi. Es to uztvēru kā scenārista slapjās fantāzijas. Bet varbūt tomēr nē?

Link to comment
Share on other sites

Mēs pārdevām kaut kādam māksliniekam 90 pirmo 2MP kameru, viņš rādīja piemērus pēc tam, nofotografēta vieta un virsu vizualizācija kāda būs māja, es toreiz biju ahujā un sapratu, kādēļ puika tādu piķi par to kameru nolika, jo viņš pirmājā projektā biezajam atsita ar uzviju viņu atpakaļ!  A pēc tam jau īsos gados maratons sākās! 4 MP vajag lai dabūtu labu foto bildi, tagad ja minimums 12 a to vēl 50MP

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , Jurkins teica:

Atceros gadus 10 atpakaļ bija ASV seriāls par (neatceros nosaukumu) kaut kādu slavenu slimnīcu ap 1900. gadu. Un tur kā ātrās palīdzības bija elektromobiļi. Es to uztvēru kā scenārista slapjās fantāzijas. Bet varbūt tomēr nē?

Citēt

The first motor-powered ambulance was launched in February 1899 by the Michael Reese Hospital in Chicago, and its design was a far cry from today’s comparatively aerodynamic models. Picture a boxy, horseless carriage equipped with the bare minimum: a stretcher, first-aid supplies, and a driver doubling as a medical attendant. That early ambulance weighed 1600 pounds, and its electric motor helped it move along at 16 miles per hour.

Izklausās ticami (t.i., gan jau nebija tikai scenārista fantāzijas, bet nu seriālu nezinu). Pakaļējā piedziņa, 2 zirgspēku motors, 500 vietējo biznesmeņu ziedojums slimnīcai. Gadu vēlāk arī Ņujorkā parādījās.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

@binarynemeklē katram tekstam palīgus, tev tas neko dzīvē nemainīs, pat ja biedrs detaļās būs kļūdījies! Atrodi labāk sevi!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Akumulatoru drošība ir diezgan neskaidra lieta. Cik zinu tad litija akumulatorus nevar nodzēst ar ūdeni. Dažādu elektrobraucamo akumulatoru uzlāde ir diezgan aktuāla problēma. Piem. visādiem skūteriem, elektrovelosipēdiem akumulatoru spriegums ir dažāds, taču uzlādētāja spraudnis ir vienāds. Esmu saskaries ar problēmu, ja mājsaimniecībā vairāki tādi, tad iestāstīt, ka ļoti svarīgi sekot pareiziem spriegumiem ir grūti. Bija tāds gadījums, kad 24V akumulatoram pieslēdza uzlādētāju no 42V. It kā viss beidzas labi. Pārbaudīju akumulatora kontrolieri. Viss bija normāli, taču vairs drošības sajūtas nav.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Grūti teikt, ir vai nav blakne, ja ņem vērā, ka tāpat vien jau tās baterijas neaizdegas un kopumā ir labi pasargātas - tb, nav nekādu indikāciju, ka sausais atlikums būtu cits, ja auto nebūtu aizdedzies.

 

Pirms 2 minūtēm , Aigars teica:

Piem. visādiem skūteriem, elektrovelosipēdiem akumulatoru spriegums ir dažāds, taču uzlādētāja spraudnis ir vienāds

Es biju dikti priecīgs, kad izdevās pārdot sievas pirkto elektroskūteri (kaut kāds ķīnīzeris). Nu nepatika man turēt viņu mājā.
Pagājuši gan daudz gadi, un kalpojot aizvien. Bet nu...

Link to comment
Share on other sites

Cik tad liela varbūtība ka kautkas aizdegsies? Bieži aizdegas? Kautkā nav dzirdēts.

Ja neskaita ka pērk kautkādus galīgākos ķīniešu vai pats kautko ķimerē?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja neskaita ka pērk kautkādus galīgākos ķīniešu vai pats kautko ķimerē?

Konkrētajā gadījumā aizdegās no tā, ka "pats kaut ko ieķimerēja" kokā. Kāpēc "ieķimerēja" un ar kādu ātrumu, tas laikam vēl nav skaidrs, bet ja reiz uz vietas bija uzdevums izgaismot apkārtni un meklēt cietušos, tad gan jau ātrums bijis gana liels.

Citēt

Due to the unclear number of accident victims, the fire brigadeada was alarmed to support people searching for people in the surrounding fields and for illuminating the site.

Citēt

A total of around eighty volunteers from the volunteer fire brigade were on site, three ambulances (one from the Hanover region), an emergency medical vehicle and the team of Psychosocial Emergency Care (PSNV), which were called in to care for the emergency forces and the relatives.

https://www.instagram.com/p/DChhJzsMnf4/ (tulkots ar kaut kādu firefox iebūvēto tulkotāju)

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Skaidrs ka slikti ka aizdegās, bet nu cik tad to gadījumu ir no kopējā skaita? Šad tad pa kādam jau kautkur parādās, tad Amerikā, tad Vācijā. Bet nu ja tas viens gadījums pa ntajiem gadiem, tad pat uz Vācijas fona ir stipri zem statistiskās kļūdas līmeņa.  

Link to comment
Share on other sites

Nu tak visiem kas nositās tā traģēdija. Bet nu tas jau nepadara EV īpaši bīstamāku kā citus transporta veidus.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
maize

/x.com/Tesla/status/Galīgi pamirusi tēma, lai atsvaidzinātu - vakar pirmoreiz auto pats no rūpnīcas aizbrauca pie pircēja: https://x.com/Tesla/status/1938816477127418224
 

Izskatās, arī, ka Teslas takši bez vadītāja varētu parādīties pavisam drīz un, iespējams, ar savu auto, kad pats nebrauc konkurēt ar boltiņiem, bet pašam neesot pie stūrēs.

 

 

Link to comment
Share on other sites

binary
(labots)
pirms 2 stundām , maize teica:

Izskatās, arī, ka Teslas takši bez vadītāja varētu parādīties pavisam drīz

Testa variantā Tesla it kā parādījās pirms kādas nedēļas.

Google (Waymo) robotaxi pakalpojumus sniedz kopš 2020. gada, ja nemaldos.

Ķīnā to pašu dara Baidu kopš 2019. gada.

 

Pie mums - varbūt ap 2050. gadu valdībā sāks runāt, ka ap 2118. gadu varētu pieņemt likumu, ka aiznākamajā gadsimtā varētu kādam svarīgai personai pietuvinātas svarīgas apakšpersonas uzņēmumam ļaut sniegt robotaxi servisu.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Aigars
pirms 2 stundām , maize teica:

Izskatās, arī, ka Teslas takši bez vadītāja varētu parādīties pavisam drīz

Dzirdēju, ka ka Amerikas pilsētās pie paredzētās cenas būs izdevīgāk uz darbu braukt ar taksi, jo stāvvieta izmaksās dārgāk. Diezvai visiem takšu pietiks, jo darba laiks visiem sākas apmēram vienādi.

Link to comment
Share on other sites

(labots)
pirms 2 stundām , Aigars teica:

Dzirdēju, ka ka Amerikas pilsētās pie paredzētās cenas būs izdevīgāk uz darbu braukt ar taksi, jo stāvvieta izmaksās dārgāk.

Izklausās pēc tiem pašiem avotiem, kas stāsta kā Eiropa ziemā salst, sildās pie ugunskuriem, pat autobusu pieturu soliņus sazāģē malkā.

 

 

pirms 2 stundām , binary teica:

varētu kādam svarīgai personai pietuvinātas svarīgas apakšpersonas uzņēmumam ļaut

Ja tā, tad parasti nepieciešamais regulējums ātri un bieži arī klusi sakārtojas, vai tad nē?

Labots - 138
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Maz jau ticams ka Teslai izdosies izveidot kautko jēdzīgu, tapēc ka Musks spiež tikai uz datiem iegūtiem no kamerām.

Var redzēt ka viņi ir ļoti tālu no tā cik labi darbojas Waymo un citi, un maz ticams ka būs nopietni konkurenti tieši robo-takšu lauciņā.

Viņi grib pa lēto - izmantojot tikai kameras.

 

Visdrīzāk jau izlaida tagad kautko lai saceltu mazliet ažiotāžu ap Teslu, jo savākāk jau pus gadu katru mēnesi pārdošanas apjomi tik krīt un krīt.

Musks ar savu Trampismu visdrīzāk būs nokāvis Teslu.

Link to comment
Share on other sites

Tesla pirms gadiem četriem mērķtiecīgi atteicās no papildus sensoriem un sāka izmantot tikai kameras. Konceputāli ideja nav slikta, jo šoferis parastais vidi sev apkārt uztver vizuāli un arī ceļu infrastruktūra(ceļazīmes, marķējumi), kamēr robotauto nepārņems pasauli būs vizuāla. Ir edge case, kad vizuālais var mānīt - lasīts par atspīdumiem, vai braukšu pretī zemu pie horizonta esošai saulei, milzīgiem nokrišņiem u.c.
Ar savu risinājumu, gan asistētajā pašbraucošā režīmā, Tesla ir tikusi daudz tālāk un savākusi daudz vairāk datu, ka pārējie. Vai ar to būs pietiekami, lai konkurētu un pārspētu pārējos - skatīsiem.

Īlonlaikā robotaxim bija jābūt gatavam pirms gada, un pašbraucošiem auto vēl pirms vairākiem gadiem. 

Teslas akcijas ļurkājas augšā lējā arī bez trampampiņa un īļona sadursmēm, man nešķiet, ka tie būtu publicitātes mēģinājumi. 

Jau ļoti ilgi var nopirkt teslai papildus aprīkojumu "pilnībā pašbraucošā funkcionalitātē" (kad būs pieejama), arī pie mums, maksā 6k, kad un vai to saņemsi neviens negrantē. Vienā brīdī gan nosaukums pārtapa par "minimāli asistēta pašbraucoša funkcionalitātē" :D 

Vēl pēc pāris gadiem sapratīs, ka esošie datori nav pietiekami jaudīgi, lai nodrošinātu šo funkcionalitāti un prasīs nākamos tūkstošos, lai auto uzlabotu.

 

29.06.2025. , 21:38, binary teica:

Pie mums - varbūt ap 2050. gadu valdībā sāks runāt, ka ap 2118. gadu varētu pieņemt likumu, ka aiznākamajā gadsimtā

Eiropa palikusi ļoti konservatīva un pārregulēta. Lasīts gan, ka Šveicē un Turcijā (gan jau tieši tāpēc, ka tās nav ES) Baidu varētu jau šogad sākt robottakšu pakalpojumus.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 17 minūtēm , maize teica:

Tesla pirms gadiem četriem mērķtiecīgi atteicās no papildus sensoriem un sāka izmantot tikai kameras.

Nu jā - izmaksas. Kameras maksā $500, laidārs - 10k.

Tad neviens privātais to Teslu nepirks, ja ieliks laidāru.

 

Pirms 17 minūtēm , maize teica:

Tesla ir tikusi daudz tālāk un savākusi daudz vairāk datu, ka pārējie.

Nekur viņi nav tikuši, Waymo veiksīgi operē jau cik ilgi? 10 gadus. Tesla tagad iedeva influenceriem pāris auto testa režimā un tie paši izgāzās.

Tesla ļoti atpaliek no konkurentiem.

 

Pirms 17 minūtēm , maize teica:

Teslas akcijas ļurkājas augšā lējā

Nav jau runa par akciju cenu, bet to ka pārdošanas apjomi krītas katru mēnesi. Eiropā tie ir vipār kritiski. 

 

 https://apnews.com/article/tesla-europe-sales-musk-china-boycott-f1aa333f3ec4df2f34879fc17415c32f

Europeans still aren’t buying Teslas with figures out Wednesday showing sales plunged for a fifth month in a row in May.

Tesla sales fell 28% last month in 30 European countries even as the overall market for electric vehicles expanded sharply.

Overall, battery electric vehicle sales rose 25% in Europe compared to a year earlier.

 

Kautkas jau jādara lai uzlabotu pārdošanu, kauvai kātkāds "preses gājiens" ar autopilotu.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , AndrisBB teica:

Nekur viņi nav tikuši, Waymo veiksīgi operē jau cik ilgi? 10 gadus. Tesla tagad iedeva influenceriem pāris auto testa režimā un tie paši izgāzās.

Laikam esmu ko palaidis garām, kas izgāzās? Izdarīji ko dullāku kā ikdienas braucējs vai Waymo?
Skaidrs, ja tesla pašbraucējs norausta stūri, tas ir pasaules gals un par to ir jāraksta visur un skaļi.

 

Eiropas tirgu ar reklāmu tālā ASV pilsētiņā diez vai ko izdosies ietekmēt. Un Īļons ar saviem debilajiem izteikumiem ir pelnījis vismaz 10 gadu aizmirstību. 

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

neiztika bez incidentiem. Nezvai tas ir labs starts.

Nu gluži kā ar tām viņa raķetēm :D

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Ja palasa internetā visādus stāstus par Musku, tad daudzi tehniskie lēmumi pa lielam esot rezultāts viņa tās dienas noskaņojumam, pat ja tie neesot optimālākie risinājumi.

 

Kautkur lasiju par to lādētāju portu. Vienīgais iemesls kapēc viņš ir tur, ir tapēc ka tā esot izskatijies labāk pie viņa mājas. Kautvai tehniski būti bijis labāk otrā pusē.

 

Tesla's charging port location, on the left rear of the vehicle, was reportedly chosen to accommodate Elon Musk's garage layout in Bel Air, rather than for optimal charging convenience. The initial preference was for the front left fender, but Musk preferred the rear placement to avoid tripping over the cable in his garage 

Link to comment
Share on other sites

Raustīšanās blakus joslā bija redzēta, pārsniegts ātrums par dažām jūdzēm - ok. US NHTSA čikā visus pēc kārtas, īpaši, ja kas jauns, tai pašai teslai obligāti pilnībā jāapstājas pie STOP, lai gan vairums autobraucēju mēdz ripināties. Ne jau no Waymo bez tā iztika, tiem tāpat ir gan atsaukumi, gan  incidenti bijuši, un ar visiem laidariem brauc virsū zemiem objektiem utt. Par laimi neviens incidents ir līķiem kurā Waymo vainīgi, līdz šim nav bijis. 

Ierobežotā teritorija šķiet ir regulatora uzstādījums un tikai sakumā pierādot drošību mazākā teritorijā  var cerēt uz plašākām tālēm. Arī Waymo ļoti pakāpeniski testējās vispirms paši savā sulā, tad ar ierobežotu testa braucēju kopu un tikai pēc gadiem tika pie publiskām atļaujām.
Cruise gan tik nesagāja - pēc uzbraukšanas gājējam atsauca visus auto un tā arī nav atsākuši un izskatās, ka arī neatsāks servisa sniegšana.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Bet vaitad Tesla nedarīja to pašu jau 5 gadus atpakaļ?

Reāli nekādu baigoi uzlabojumu neredzu.

Nu OK, kad palaidīs vairāk par 10 auto, tad varbūt varēs izdarīt kautkādus secinājumus.

Link to comment
Share on other sites

Tesla fokusējās uz pašbraukšanu jebkuram auto jebkur, kā  iepriekš rakstīju "asistētā pašbraucošā sistēmā".  Īlonam vīzija, ka auto laikā, kad nav vajadzīgs īpašniekam brauc apkārt un pelna naudu kā taksis, bijusi jau ļoti sen. No asistētās pašbraukšanas beidzot tuvojas autonomai pašbraukšanai un tad nu beidzot mēģina iesaisīties arī takšu "biznesā".

Atgriežoties pie Waymo ir "desmit gadus priekšā", viņi pārvietojas pa iepriekš rūpīgi kartētām ielām un teritorijām, Tesla idejiski un arī praktiski pierādījusi, ka spēj braukt pa vietu kur kartes nav vispār. Tā kā, ļoti atšķiras pieejas ne tikai sensoru izvēlē. Ja Teslai izdosies un regulators ļaus, tad waymo zaudēs ļoti strauji, jo tik ātri iespējams visu US/pasauli precīzi nokartēt.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Google nevarēs US/pasauli nokartēt?

 

Plus Waymo - aka. Google jau tomēr attīsta idejiski citu biznesa modeli, viņi nedomā ražot auto, bet izstrādā platformu ko piedāvāt citiem. Tās pāris pilsētas ir vienkārši izmēģinājuma poligoni.

 

Vieniem tā pašbraukšana ir fīca kas dod iespēju pārdot vairāk auto, otriem tas ir produkts pats par sevi.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...