Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Pirms 46 minūtēm , M_J teica:

"Caursist" reģionālo "efektīvo menedžeri" un sakontaktēties ar kādu, kas kaut ko jēdz ir ļoti grūti.

Reāli jau maz ticams ka inženieriem ir baigā interese un laiks ņemties ar klientiem. Lai klientu atbalsts ņemas ar tādām muļķībām. Inženieru laiks maksā dārgu naudu. Ja tiešām vajadzīgs tehnisks atbalsts, kur jāiesaista inženieris, nevis tehniskā atbalsta "speciālists", tad ganjau līdz tam arī nonāks.

Bet nu jā, klientu atbalsta speciālistam tādai informācijai/dokumentācijai (par laika zonām) vajadzētu būt pieejamai, lai var klientiem atbildēt.

Pirms 22 minūtēm , Regisss teica:

tad ko jūs sakiet par adaptīvo kruīza kontroli?

Es izmantoju korķos, nu kad velkas korķis uz šosejas un ātrums nepārtaikti mainās no 30mph uz 70mph. Ieslēdz adaptīvo un pats paātrinās/piebremzē, kad vajag.

Ja vēl joslu turēšana būtu, tad vispār ideāli būtu. Bet pagaidām tādas man nav.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , M_J teica:

kurš tur paliktu bez tās desas šķēlītes.

Ja tehniskie speciālisti savā starpā sazināsies un visu izdarīs, tad manageris, kurš trīs reizes brauca problēmu risināt, ne tikai bez desas paliks.🤣

Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Lai klientu atbalsts ņemas ar tādām muļķībām.

Bieži labs tehniskais speciālists ir aizgājis no manageru-dīleru kantora, saglabājis sakarus ražotājvalstīs ar, iespējams, tādiem pašiem aizgājušiem speciālistiem un strādā tikai sev un ir ļoti pieprasīts. Dažus tādus zinu.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Es izmantoju korķos, nu kad velkas korķis uz šosejas un ātrums nepārtaikti mainās no 30mph uz 70mph. Ieslēdz adaptīvo un pats paātrinās/piebremzē, kad vajag.

Ja vēl joslu turēšana būtu, tad vispār ideāli būtu. Bet pagaidām tādas man nav.

Tev patīk tā pēkšņā salīdzinoši straujā bremzēšana? Nav gadījies ka uzķer auto citā joslā? Lai arī var regulēt adaptīvā kruīza darbību, attālumu, tas kā tas reaģē... man tik un tā īsti nepatīk tā darbība... 

Link to comment
Share on other sites

Nu vēl jau arī fakts, ka maz ticams, ka Komatsu pašiem ir liela saprašana, kā viņu softwāre strādā.

Mēs ik pa laikam veicam darbus priekš viņiem. Viņiem jau pašiem nav programmētāju utt, viņi visu outsourcē uz kompānijām - tādām kā kur es strādāju. Ar ko tad tie tehniskie speciālisti kontaktēsies?

Pirms 2 minūtēm , Regisss teica:

Tev patīk tā pēkšņā salīdzinoši straujā bremzēšana? Nav gadījies ka uzķer auto citā joslā?

Nezinu, man nav nekādas straujās bremzēšanas. Lēnām samazina ātrumu un lēzeni paātrinās. Nēnu ja priekšā nomedt pa mēmajiem, tad jau arī man nobremzēs.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 9 minūtēm , Regisss teica:

Tev patīk tā pēkšņā salīdzinoši straujā bremzēšana?

 Baigi atkarīgs no auto, ir kam maigāk.

Pa lielam, kādu gabalu nobraucot, jau var saprast, kā uzvedīsies kurā situācijā.

Piem, toijotām piestūrēšana jāslēdz ārā. Volvo tur precīzi iebrauktajās risās, arī nav baigi lietojams (man prasītos patjūnēt pozīciju joslā pa labi/kreisi) - bet pēc garas dienas, ja jābrauc lielāks gabals, baigi labi der adaptīvais + piestūrēšana + zvēru detekcija + avārijas bremzēšana.
Avārijas bremzēšana gan ir tricky, ir pāris reizes bijušas nianses ceļu remontu zonās - apjūk un domā, ka būs avārija.

 

Galvenais pēc tam, iesēžoties citā auto, atcerēties, ka tam tās ekstras tā nestrādā vai nav vispār.

Pirms 21 minūtēm , AndrisBB teica:

Bet nu jā, klientu atbalsta speciālistam tādai informācijai/dokumentācijai (par laika zonām) vajadzētu būt pieejamai, lai var klientiem atbildēt.

Man nez kāpēc izklausās, ka dažādos blokos bija dažāds laiks un laika zīmogu izmanto kaut kādai can vai līdzīgas maģistrāles šifrēšanā, lai pārbaudītu, vai komanda saņemta pareizi. Jo nu mazums, kādos elektromagnētiskajos laukos strādā, un vajag lai tas verķis uzvedas korekti. Bet varbūt arī viss vienkāršāk, hvz.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Vai traktori ir īpaša suga? Kāpēc telefoniem, mašīnām u.c. var būt normāls serviss, kur ir reģionālie tehniskie speciālisti, ko regulāri apmāca, darbnīcas serticē. Ir ražotāju tehniskie konsultanti, kas konsultē vietējos speciālistus. Servisa manuāļi dažādiem rāžotājiem stipri atšķiras. Bieži vien tehniskās informācijas knapi pietiek, lai atrastu bojāto bloku. Pie mūsu nabadzības ir parasta lieta līst visur iekšā un remontēt to, ko citur nedara. Cita lieta, ka mūsdienās daži zīmoli ir tikai lieli dīleri, kas iekārtas kaut kur pasūta un viņi paši neko nezin.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 25 minūtēm , versatile teica:

 Baigi atkarīgs no auto, ir kam maigāk.

Pa vienas joslas ceļu viss itkā OK, bet uz bāņiem lielos ātrumos man ne visai... Piestūrēšanu es slēdzu ārā... man ļoti nepatīk... 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , AndrisBB teica:

Nu vēl jau arī fakts, ka maz ticams, ka Komatsu pašiem ir liela saprašana, kā viņu softwāre strādā.

Nu, vispār jau man šķiet, ka kaut kāds bags, vai. Nu tā tāda funkcija, kas neaizliedz strādāt toties atļauj mehāniski salauzt sevi.

Smiekls jau mums visiem bija tieši par to, no kā tā fīča atkarīga.

Mož apdeiti izslēgti.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , Regisss teica:

Pa vienas joslas ceļu viss itkā OK, bet uz bāņiem lielos ātrumos man ne visai...

Cik skaitās liels ātrums? Es pārsvarā braucu uz 70mph (110 - 120km/h), nu citi steidzīgie jau nesās arī 80 - 85. Velsas puse liels gabals ir max 50mph, lai samazinātu izmešus. Manējam gan izskatās ka 60mph ir pats taupīgākais ātrums.

Bet nu man viens taisns 50km gabals, kā uzbrauc uz šosejas (M4) tā arī nav īsti vajadzība nomainīt joslu līdz pat galam. Pēc darba mājās braucot kā reiz, tas gabals ir bezgala garlaicīgs un jau katra bedre no galvas zināma.

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Cik skaitās liels ātrums? Es pārsvarā braucu uz 70mph (110 - 120km/h), nu citi steidzīgie jau nesās arī 80 - 85. Velsas puse liels gabals ir max 50mph, lai samazinātu izmešus. Manējam gan izskatās ka 60mph ir pats taupīgākais ātrums.

Nu sākot no Polijas jau ir 130-140km/h. bet nu labi... tas tā... citas adaptīvās neesmu mēģinājis kā paris BMW modeļiem un VW Passats un VW Tiguan... 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 28 minūtēm , Regisss teica:

uz bāņiem lielos ātrumos man ne visai

ja "sporto", tad tā, bet, ja vienkārši brauc uz kādiem 130-140 kruīzā, tad ļoti ērti ir adaptīvais. Var bik atslābt un neraustīties kādam pakaļā ievilkt.

Cita lieta, ka volvo bremzēšana ir ļoti jocīga. Teiksim, tuvojies krustojumam, stāv mašīnās, šis sāk bremzēt, teiksim, uz 15% nospiež pedāli, bet gribas pašam pārņemt vadību. Tai brīdī, kad pieskarsies bremzēm, nevis sasummēsies sākotnējais spēks ar jauno, teiksim, 1%, bet gan bremzes atlaidīsies uz 1%. Dabā sanāk - auto samazina ātrumu, vadītājs nospiež bremzes, un kādu brīdi auto ātrumu palielina, pirms atkal samazina.

Ja zina šo niansi un spiež uzreiz kārtīgi (vai uzticas iebūvētajam), tad viss ok.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , base7 teica:

Zinu vismaz vienu situāciju, kad noder automātiski auto bez vadītāja.

Lai iebrauktu/izbrauktu no šauras garāžs? :D

 

Link to comment
Share on other sites

Situācija.

Tu ar draudzeni braucat mājās no saviesīga pasākuma. Noskaņojums labs. Smejaties, runājaties. Tā vārds pa vārdam un jums sagribas seksiņu. Tad nu abi pārrāpjaties uz aizmugurējā sēdekļa un nododaties mīlas priekiem. Automašīna turpina braukt autopilotā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Nu vēl jau arī fakts, ka maz ticams, ka Komatsu pašiem ir liela saprašana, kā viņu softwāre strādā.

Mēs ik pa laikam veicam darbus priekš viņiem. Viņiem jau pašiem nav programmētāju utt, viņi visu outsourcē uz kompānijām - tādām kā kur es strādāju. Ar ko tad tie tehniskie speciālisti kontaktēsies?

Tas programmētājs diezin vai kaut reizi ar to Komatsu pats ir pastrādājis. Un visa tā ķēdīte, kas ir starp to traktoru un programmētāju tāpat. Līdz programmētājam caur vairākiem starpposmiem nonāk iedomāts modelis, kā tam vai citam algoritmam vajadzētu strādāt, viņš arī to precīzi realizē, bet, kad traktors nonāk pie operatora, viņš pastrādā - tas nav labi, šito vajadzētu savādāk. Viņš jau nav programmētājs, nevar precīzi formulēt, kādam jābūt algoritmam, turklāt, kamēr informācija pa visu garo ķēdīti nonāk līdz programmētājam atkal kaut kas pazūd, kaut kas ne tā tiek saprasts. Un tā vairākas reizes, kamēr visiem apnīk, štrunts, kaut kā jau strādā, tirgos tik nost! Šito baigi jūt, apkalpojot iekārtas. Būtu tas programmētājs pats ar to iekārtu pastrādājis, rezultāts būtu daudz labāks.

 

Pirms 58 minūtēm , Aigars teica:

Vai traktori ir īpaša suga? Kāpēc telefoniem, mašīnām u.c. var būt normāls serviss, kur ir reģionālie tehniskie speciālisti, ko regulāri apmāca, darbnīcas serticē. Ir ražotāju tehniskie konsultanti, kas konsultē vietējos speciālistus.

Rūpnieciskās iekārtas tomēr ir īpaša suga. Kaut vai tāpēc, ka tās tiek saražotas par vairākām kārtām mazāk, kā mašīnas vai telefoni, līdz ar to ir par krietni mazāk cilvēku, kas vispār par tādu verķi ir kaut ko dzirdējuši, vēl mazāk tādu, kas kaut ko vairāk par atpazīšanas līmeni par to zina. Līdz ar to pieejamās informācijas ir stipri mazāk. Otrkārt - tās ir naudas pelnīšanas mašīnas, kuru dīkstāves maksā ļoti dārgi, tāpēc vēl jo vairāk ir svarīgi saglabāt monopolu uz to remontu un apkopi.

Pirms 12 minūtēm , base7 teica:

Situācija.

Tu ar draudzeni braucat mājās no saviesīga pasākuma. Noskaņojums labs. Smejaties, runājaties. Tā vārds pa vārdam un jums sagribas seksiņu. Tad nu abi pārrāpjaties uz aizmugurējā sēdekļa un nododaties mīlas priekiem. Automašīna turpina braukt autopilotā.

Situācija.

Zirgs pats nāk mājās no kroga. Saimnieks guļ ratos.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , AndrisBB teica:

Vaitad tas jau tagad Teslās nav nofilmēts?

Jā. Viena pieaugušo filmu zvaigzne bija nofilmējusi. Automašīna saņēma ļoti labu vērtējumu no pasažieriem. Ražotāji gan neieteica ar tādu testēšanu nodarboties.

Labots - base7
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , M_J teica:

Tas programmētājs diezin vai kaut reizi ar to Komatsu pats ir pastrādājis. (..) Būtu tas programmētājs pats ar to iekārtu pastrādājis, rezultāts būtu daudz labāks.

Tas no sērijas "būtu veči bēbjus dzemdējuši, būtu daudz labāk sapratuši, kā dzemdību gultas jātaisa", vai ne?

Nav katram, kas kaut kāda produkta izstrādē iesaistīts, jābūt sertificētam produkta lietotājam.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau Tesla pirms sadursmes izslēdz autopilotu.

Tapēc ja notiek avārija, tad Teslu vainot nevar :D pats braucējs pie vainas. 

Link to comment
Share on other sites

6.11.2022. , 23:36, inteens teica:

Latvijā kapāt ar labās puses stūri.., nē paldies.

Mana sieva atgāza no Londonas ar angļu pasātu, bet nu meita sēdēja blakus un visu laiku komandēja, mammu, ej tagad tai fūrei garām! :)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6.11.2022. , 14:57, dzincha teica:

Priekša atgādina Citroen. 

Sanāk ka Citroens visus apsteidzis dizaina jomā. BMW tādas pašas lampas 

 

BMW%20i7%202022.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tā sanāk. 

Citroenam jau kādu laiku ir tās šaurās lampas.

Grilla reste gan frančiem neinteresē...

IMG_8902-scaled.jpg

 

 

 

 

Labots - dzincha
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , AndrisBB teica:

Sanāk ka Citroens visus apsteidzis dizaina jomā. BMW tādas pašas lampas 

 

BMW%20i7%202022.jpg

Lai vai kāds bembists būdams... bet nu šis no ārpuses ir šausmas... :( Salons gan izcils... ;) 

Link to comment
Share on other sites

Vaitad par šito to pašu neteica un tad pectam visiem baigi patika :D

Pēc formas jau īpaši neatšķiras.

 

2006_BMW_730d_(E65)_sedan_(2015-07-09)_0

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Vaitad par šito to pašu neteica un tad pectam visiem baigi patika :D

Pēc formas jau īpaši neatšķiras.

 

2006_BMW_730d_(E65)_sedan_(2015-07-09)_0

joprojām nepatīk... :D

Man "bebra zobi" ļoti patīk! :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tad kāpēc šāds cirks vispār ir vajadzīgs? Vai nu nebrauc tālāk, kamēr mājas skursteni var redzēt, vai brauc ar auto kas aizvilks līdz galamērķim.

Link to comment
Share on other sites

Kas vainas? Ja ikdienā tiek nobraukti 10-20-50 km un mājās tāpat stāv ģenerators nebaltām dienām, tad kāpēc lai to neiemestu bagāžniekā tajās retajās reizēs, kad plānojas kāds garāks brauciens?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Iesaku noklausīties šodiendienas  ''Kā labāk dzīvot'' raidījumu. Vērtīgs par elektroauto.Man vislabāk patika to auto problēma, ka aukstā laikā bez 7kW ladetaja varat nemēģināt uzlādēt. Nu vajagot vismaz 2,5kW lai turētu siltu bateriju normālai uzlādei.Pašai uzlādei nekas nepaliek pāri ...(kad prasta vienfāzes rozete). Arī beidzot skaitlis, kad pie mūsdienu degvielas cenām /elektrības cenām elektro auto paliek neizdevīgs. Ja elektrība virš 40 centiem kWst, tad  pārsniegta robeža ( piedevām ierēķinot ka autostāvvietas pilsētā par velti) Arī tās ātrās auto uzlādes stacijas/to superdārgais tarifs.... Vēl jau baigi locījās par braukšanu/attālumiem ziemā.

Link to comment
Share on other sites

18.11.2022. , 22:11, binary teica:

mājās tāpat stāv ģenerators nebaltām dienām, tad kāpēc lai to neiemestu bagāžniekā tajās retajās reizēs, kad plānojas kāds garāks brauciens?

Vai esi rēķinājis, cik jaudīgu ģeņģi vaig? Te kaut kur masu mēdijos bija info ar bildi, kur WV kautkāds i mazais stāv malā ar  ģeņģi blakus. Žurnaļgas bija sarēķinājuši, ka ar to ģeņģi jālādē stundu, lai nobrauktu 10km. Ģeņģa jaudu precīzi neatceros, bet kautkur vairāki kW.

 

pardon, biedrs uldise jau linku bij ielicis.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Tas tāpat kā gudrinieki savulaik klāstīja, ka elektroauto uzlāde ir tas pats kas tējkannas vietā rozetē lādētāju iespraust.

Dikti apvainojoties, kad ieteica ar to tējkannu tad arī braukt.😃

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , jacobs teica:

uzlāde ir tas pats kas tējkannas vietā rozetē lādētāju iespraust.

Laikam te pat tas jau bija apspriests, ka lielākā daļa rozešu, uz kurām uzrakstīts 16A, šādai strāvai ilgām uzlādes stundām nemaz nav paredzētas. Pēc kāda laika kontakti degradēsies un sadegs.

Link to comment
Share on other sites

Zini, par brīnumu mani n-tie aparāti, kur pat 6kW tiek stundām sēdināti uz vienu fāzi, parasti kontaktus neizdedzina. Pie noteikuma, ka perfekti pievienots 2.5mm² kabelis. Bet tiem 6kW TEN, kur gan vienmēr tikai es pat esmu gumijas kabeļus pievienojis, vispār nezinu nevienu nekontakta gadījumu.🙂

P.S. Parasti, TEN-iem  izmantoju šī tipa štekerējumu https://www.tme.eu/lv/en/details/7600-0003-04/ac-connectors-others/encitech/ ,

kas garantēti ilgstoši iztur arī līdz 27A. Protams, ievērojot stingri augšminētos nosacījumus.

 

Labots - jacobs
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 44 minūtēm , ggg97 teica:

Žurnaļgas bija sarēķinājuši, ka ar to ģeņģi jālādē stundu, lai nobrauktu 10km. Ģeņģa jaudu precīzi neatceros, bet kautkur vairāki kW.

Un cik tad tev vairāk par 10km vajag, ja vien neesi kādā nekurienes vidū, lai tiktu līdz lādētājam?

Te pie manis parasti visiem RAC/AA tagad ir generātori līdz, lai var arī elktromobīļus atdzīvināt, ja baigi vajag, tāka nav nekāda lielā pasaules problēma. Ātrāk atbrauks tevi uzlādēt, nekā pats ar kājām pēc benzīna aiziesi. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Mani vecākie kolēgi jau arī savulaik, kad brauca tālākos komandējumos ar kravas auto ziemā uz rašku pēc kādām rezerves daļām, ņēma līdzi malku cirvi, zāģi un lāpstu... 😃

Link to comment
Share on other sites

Grossmeister
Pirms 33 minūtēm , AndrisBB teica:

Ātrāk atbrauks tevi uzlādēt, nekā pats ar kājām pēc benzīna aiziesi. 

Stipri šaubos par šito - nav te UK , un kaut kāda elektroauto paradīze tuvāko 10 gadu laikā te nespīd , lai arī kādi ūber speci ko neļurinātu .

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , ggg97 teica:

Žurnaļgas bija sarēķinājuši, ka ar to ģeņģi jālādē stundu, lai nobrauktu 10km.

Nu var tak iemest tai bagažniekā ko jaudīgāku par 1.5kW.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...