Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Nu tas tak nav masu mārketa produkts. Vairāk idejas vārdā, paskaties uz cenu.

1KW tie paneļi varot pie maksimuma izspiest.

Link to comment
Share on other sites

*70km is the maximum achievable solar yield for 10% of a year in Spain. Driving range is dependent on habits, location and season.

Link to comment
Share on other sites

Kāds tev slapjš sapnis, rindā jāstāv, lai viņu nopirktu un maksā 250k.

Nejau tiem kam nav naudas viņš ir domāts.

Prada vai Gucci apenes tak tu arī nepirksi.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica:

paskaties uz cenu.

A bet interesanti, kāpēc? Ja jau tas strādā. Vai tik šausmīgi daudz maksā tas dampis, kur noteikti visas detaļas izņemot virsbūves paneļus un salona apšuvumu ir standarta. Vai tik šausmīgi daudz maksā izliekts Saules panelis?

 

Just now, AndrisBB teica:

rindā jāstāv, lai

visi zinātu, ka Tev krāniņš garāks.

 

Vēlreiz. Ja tas strādātu, tad sen jau būtu ne viņi vien.

Link to comment
Share on other sites

Tad kas tieši tev tur nestrādā?

Tas auto nav super aerodinamiski optimizēts?

Vai 5m2 saules paneļi nevar saražot 1KW?

Tu taču zini stāstu kā viņi sāka?

Tas ir turpinājums aparātam ko viņi būvēja tām Austrālijas sacensībām, kur ar visādiem saules paneļu bāzētiem braucamajiem pārbrauc visu kontinentu.

https://worldsolarchallenge.org/

Link to comment
Share on other sites

Tā koncepcija strādā Austrālijas sacensībām un tādiem, kam ir liekas 250 štukas, lai turētu šādu pie mājas un retumis izbrauktu riņķi.

Ja tam būtu jēga, visi lielie auto ražotāji tā darītu. Jo 5m2 paneļu un invertors nemaksā 250000 - Teslas cena.

Link to comment
Share on other sites

Un kas tad runā par visiem ražotājiem?

Runa bij par to vai var vai nevar principā.

Redz ka var, bet nav lēti. Saules paneļu attīstība arī vēl turpinās.

Pirms 5 minūtēm , Jurkins teica:

Jo 5m2 paneļu un invertors nemaksā 250000 - Teslas cena.

Toties inženierstunda maksā, tas nav masu produkts.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 49 minūtēm , AndrisBB teica:

Prada vai Gucci apenes tak tu arī nepirksi.

Esmu valkājis. Neteikšu, ka olas justos savādāk kā par 7 poundiem pačkā pirktajiem :)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 43 minūtēm , AndrisBB teica:

Runa bij par to vai var vai nevar principā.

Principā var arī šūpuļtīklā un stāvus. Pat, ja šūpuļtīkls duškabīnē (kā te minēja) 🤣. Bet vai vajag?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Jurkins teica:

Bet vai vajag?

Var jau arī neko nedarīt, neko neattīstīt, nespiest iespējas līdz limitam. Var ražot to pašu ko pirms 50 gadiem un dzīvot laimīgi.

Bet izrādās ir inženieri, kas grib uztaisīt visu ko var. Pateicoties tam, tas progress arī iet uz priekšu. 

Link to comment
Share on other sites

Man prieks par viņiem. Ja viņi var nodarboties ar savu hobiju un atrast tādus, kam tas ir vajadzīgs, ir ļoti labi. Lai viņiem veicas. Un lai principā sanāk.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
AndrisBB

Te citā topikā kāds pukstēja par to ka auto nomas piekļūst Teslas video.

Reku pašas Teslas darbinieki atzīstas ka nepārtraukti skatās video no auto un interesantos vai 'pikantos' pārvērš iekšējās 'mēmēs' :D

 

https://www.theguardian.com/technology/2023/apr/07/tesla-intimate-car-camera-images-shared

Labots - AndrisBB
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
AndrisBB

Katru dienu braukājot 50km vienā virzienā pa 3 joslu šoseju, kur ākumā iesēdies vidējā joslā un tā līdz galam aizbrauc, tad droši vien ka būtu interesanti izmēģināt, cik ļoti uzlabo braucienu.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Fords beidzot izlaidis pirmo legālo 'bezroku' sistēmu, lietot gan drīkst tikai uz šosejām, bet ganjau cilvēki lietos visur.

Kādā veidā citur, ja tā, visticamāk, ir ģeoierobežota telpā uz noteiktiem autostrādes posmiem?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nekādu pārsteigumu, pie kam neprot pat izmantot izejas, lai aizbrauktu uz blakus šoseju.

image.png.317b113449f332ab34ed62eb217f4d9d.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Labs video par reāli darbojošos  piegādēm ar bezpilota lidaparātiem.  Pat nezināju ka ir tik plaši. Savādāk tik lasām ka nu tik būs, bet izrādās ka reāli arī ir.

  Nu ''cepuri nost'' par reāli darbojošos. Piedevām, tādās vietās/attālumos, kur tiešam būtu grūti , citādi, piegādāt laicīgi.

 

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Reku arī beidzot diezgan sakarīgs universālis. Pietam akumulātori maināmi.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Zeekr 001 an tāds interesants pus-universālis.

Salona dizains diezgan labi izskatās.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu, nu, cik tad jau Latvijas nabagi arī ir paspējuši elektroauto sapirkt?😀

Link to comment
Share on other sites

Uz 1. oktobri uzskaitē bijuši ap 6000 elektro auto. Laikam nesanāk pat 1% no kopējā auto skaita.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 40 minūtēm , binary teica:

Laikam nesanāk pat 1% no kopējā auto skaita.

Kāds % pie jaunu auto reģistrācijām?

Link to comment
Share on other sites

versatile

2022. gada pirmajā pusgadā jaunu vieglo pasažieru elektroautomašīnu  reģistrācijas bija 5,05%, bet gada griezumā 6,39%, taču 2023.gada pirmajā pusgadā redzam, ka jaunu vieglo pasažieru elektroautomašīnu reģistrācijas sastāda jau 9,1% no kopējā vieglo pasažieru automašīnu reģistrāciju skaita.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , kaads teica:

Gan jau drīz mūs sagaidīs tas pats, ja ne drastiskāki vēl noteikumi, zinot mūsu 100 galvas, kas pie šprices ir :D

raadaas, ka netruukst atbalstiitaaju idejai,

ka katram LV nabagam ir jaasametas, lai biezajiem sanaak leetaakas rotaljlietas

 

braukt ar EA, ja godiigi, man ljoti patikaas, cik nu dazhus esmu apchamdiijis,

bet kamdeel tiem, kas nevar aizsniegt, buutu pienaakums samesties prieksh tiem, kas taapat nopirks

 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Lielākā daļa rakstu apiet ar līkumu vienu faktu KĀPĒC Šveice to izdarīja.

Galvenais iemesls ir tas ka Šveicē banāli nepietiks elektrības.

Un jā ES arī bija balsis kas teica ka ar esošajiem elektrotīkliem to nevar izdarīt, bet kā parasti politika un nauda stāv pāri veselajam saprātam.

 

Reiz ASV smuki aplauza vienu kravas pārvadātāju kas gribēja būt zaļš un ieviest kravas elektroauto līdz brīdim kad apjēdza , ka lādēšanas jaudas būs mērāmas MW un vietējā elektrostacija to nespēs nobarot, vietējie elektrotīkli to nespēs pavilkt un pat nav iespējams viņus uzlabot.

Es uz to visu skatos kā grandiozāko gadsimta afēru.

Labots - zeds
  • Patīk 1
  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , zeds teica:

Galvenais iemesls ir tas ka Šveicē banāli nepietiks elektrības.

Mhm, tīkls grūsti un  ar to "cīnās" uzliekot tādu pašu ievedmuitu kā jebkuram auto?  Tik inovatīvi varētu būtu mūsu ekonomisti.

Izskatās, gan ne neatpaliek no mūsējiem - kritiska elektrības iztrūkuma laikā, šveicieši nedrīkstēs uzturēt temperatūru augstāku par 18 grādiem, skatīties TV vai spēlēt videospēles, slēgs naktsklubus un kazino 😆

Link to comment
Share on other sites

Tik tas ka tanī bašā Blūmberga rakstā ko tas Kursors citē raksta ka subsīdiju atcels vienkārši tapēc ka viņa vairs nav vajadzīga, jo elektroauto skaits jau sasniedzis apmierinošus daudzumus. Kas arī loģiski. Visas tās subsīdijas ir domātas, lai iekustinātu tirgu un iedotu stimulu. Kā arī elektromobīļu cenas ir tik tālu nokritušās salidzinot ar iekšdezes, ka subsidija ir nevajadzīga.

Ar elektrības trūkumu vai citām muļķībām sakars nekāds.

 

Electric cars were previously exempt from automobile tax because the federal government wanted to create market-based incentives for the development of electromobility in 1997. According to the Federal Council, the number of electric cars imported each year increased from around 8,000 in 2018 to over 45,000 last year.

Around 30,400 electric cars were imported in the first half of 2023. The share of electric cars in total imports reached around 23% in the first half of 2023.

According to the state government, this increase will lead to a noticeable decrease in income from the automobile tax: for 2022, the tax shortfall will amount to around 78 million francs, while a shortfall of around 100 to 150 million francs is expected in the current year.

If the tax exemption had been continued, the cumulative tax losses for the years 2024 to 2030 would have amounted to an estimated two to three billion francs, says the Federal Council.

According to the Federal Council, special treatment for electric cars in terms of automobile tax is no longer necessary because, according to the industry, electric cars will no longer be more expensive than normal petrol cars from 2025. This is due to lower production costs.

If the contributions from the automobile tax to the NAF increase again, the contributions from the mineral oil tax to the NAF could be reduced, at least temporarily. This would relieve the general federal budget by up to CHF 150 million per year.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

AndisB: tev jau nu vajadzētu savā vecumā saprast , ka tad kad politiķi saka "balts" viņi domā  "melns".

Bet nu palasi varbūt tomēr vairāk.

Link to comment
Share on other sites

Iekšdedzes dzinējs 20. gadsimta sākumā godīgā cīņā uzvarēja konkurentus. Pat ne godīgā. Gan jau visi ir dzirdējuši basņas, ka auto pa priekšu vajadzēja iet cilvēkam ar karodziņu, lai zirgi nebaidītos. Tagad gan sazvērestību teorijas stāsta, ka toreiz elektroauto esot naftenieki norakuši ... Tesla ... u.t.t Bet nu ir kā ir.

Savukārt tā huiņa, kas notiek tagad. Apmēram kā vienai futbola komandai noņemt vārtsargu un vārtus uztaisīt visa laukuma platumā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Jurkins teica:

ka toreiz elektroauto esot naftenieki norakuši

Tak nē, ietilpība pret masu, visu ideju noraka, tā doma vēl ar vien strādā, labi ok ir litija aķķi tik kur vi'nus iegūst un kādā veidā!

Tehnoloģijas iet uz priekšu, 80 gados runāja ka pasaulē sudrabs beigsies dēļ foto, un kam tagad sudrabs ir vajadzīgs, tik kara rūpniecībai, specifisku iemeslu dēļ! Zini kur aiziet vislielākā daļa alumīnija?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...