Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

pirms 19 stundām , M_J teica:

Un ja skaitītājs neuzrāda reverso plūsmu, kam var būt kādi iebildumi?

Skaitītājs to fiksē, ir tāda fīča, ja nav vecais, analogais ar ripu.

 

Lai neko neatdotu atpakaļ tīklā, tad uz katras aizejošās līnijas jāliek mēraparāts, kas sekos līdzi slodzēm, tāpat jāmēra, kas nāk no paneļa un kas no elektrotīkla ievada. Mēraparātiem jābūt ar augstāku precizitāti un jutību kā skaitītājam. Tad starp to visu jārēķina bilance. Datoriņam, kas to visu rēķinās, jābūt ļoti fiksam un uzticamam. 

 

LAPK

98.1 pants. Elektroenerģijas, siltum­enerģijas un gāzes izmantošanas noteikumu pārkāpšana

Par elektroenerģijas, siltumenerģijas vai gāzes piegādes, tirdzniecības un lietošanas noteikumu pārkāpšanu —

uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt četrdesmit euro, bet juridiskajām personām — līdz četrsimt trīsdesmit euro.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , ju teica:

Lai neko neatdotu atpakaļ tīklā, tad uz katras aizejošās līnijas jāliek mēraparāts, kas sekos līdzi slodzēm, tāpat jāmēra, kas nāk no paneļa un kas no elektrotīkla ievada. Mēraparātiem jābūt ar augstāku precizitāti un jutību kā skaitītājam. Tad starp to visu jārēķina bilance. Datoriņam, kas to visu rēķinās, jābūt ļoti fiksam un uzticamam. 

Mēraparātam ir jāmēra tas pats kas skaitītājam un jāvada invertors. Nekāda raķešzinātne tā nav 8 bitu AVR mikrokontrolieris ar to vienā mierā tiek galā.

 

Pirms 48 minūtēm , Bruketajs teica:

Simpātiski izstrādājumi. Pavirši izskatot cauri infu, neatradu skaidru atbildi, vai tiem pastāv iespēja kontrolēt to pašu, ko skaitītājam un vadīt invertorus tā, lai saražotā enerģija tiktu izlietota tikai paša vajadzībām un nekas nenonāktu tīklā.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Tad jau vienkāršāk, šķiet ir saorganizēt mājas apgaismojuma barošanai nepieciešamo jaudu un akumulatorus - vismaz kaut kādi kilovati ietaupīti.

Boilerim pieliekam saules kolektoru, 

Tā teikt, nevis ražojam, bet nepatērējam. 

Link to comment
Share on other sites

Iespējams, tad ir vērts paralēli 230V tīklam noorganizēt mājās 12V vai 24V tīklu, no kura baro apgaismojumu - izpaliks dārgie elektrības formātu pārveidojumi šurpu/turpu.

Link to comment
Share on other sites

Ar nepacietību gaidu Maska automātiskos elektriskos tankkuģus un konteinerkuģus. Kas zin, varbūt, Falcon Super Heavy arī būs elektriskā .

 

Viņam inovācijas vajag kā vēl nekad. Ļaunas mēles melš, ka visi viņa elektriskie projekti rādot buksēšanas pazīmes, ko cenšas paslēpt ar izsmalcinātu piāru un fantastiskiem jauniem plāniem.

 

Un, nē, es par to ļauni nepriecājos. Bet, diemžēl, izskatās, ka karalis ir kails.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Skaisti, protams, izskatās, ka kaut kur aug liels, skaists burbulis. Čurā kaut biksēs aiz laimes. Neesi paspējis iepirkt kādas Maska akcijas? Pasteidzies, ka nenokavē.

 

Un ko tad Tu gribi dzirdēt par @Racer linku? Gan jau neievēroji pašā raksta sākumā mazo vārdiņu "plāno". Varbūt neskriesim ratiem pa priekšu un parunāsim par to, tad, kad kaut kas sāks notikties? Redzu, ka Tu labi proti lietot internetu :biggrin:, nu tad pameklē kādus pēdējos 20 gadus, kas tik viss nav plānots.

 

edit : atceries piem ko šādu?

varu iedomāties kāda silta sajūta biksēs bija iesaistītajām personām kamēr grafiks kāpa augšā.

 

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

2017.08.8. , 23:51, MaurI teica:

Lai mēģina - lai sapņo...varbūt arī kaut kas sanāk

Pilns internets ar visādiem sapņiem. Arī saules baterijas Āfrikā ir sapņi. Nē, nu drāti līdz Itālijai vai Francijai aizvilkt var, bet ne caur pārejo Eiropu līdz Latvijai. Pārvilkt 330kV, vai augstāka sprieguma līniju pāri privātai zemei, tā Eiropā ir neiespējamā misija. Varbūt pat ne tehniski, bet tīri juridiski. Nafig neviens uz savas zemes negrib augstsprieguma līniju, zem kuras mati stāvus ceļas.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vācieši arī izdomājuši izveidot nelielu konkurenci Teslai un būvēs tikpat lielu bateriju rūpnīcu Vācijā, iesaistīti lielākie auto ražotaji un kopējās izmaksas ap 1 miljardu.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-03/germany-giving-gigafactory-a-home-in-latest-challenge-to-tesla

 

@abi Tur arī ir video ar Teslas ražotajiem saules bateriju jumtiem (ir apsildāmi, lai nokausētu sniegu)

Link to comment
Share on other sites

2017.08.11. , 09:31, Didzis teica:

Pārvilkt 330kV, vai augstāka sprieguma līniju pāri privātai zemei, tā Eiropā ir neiespējamā misija.

Mhm, visa Eiropa dzīvo uz vēsturiski veidotām trasēm:>   Nez kā viņi spēja atrisināt vēja parku pieslēgšana kopējam tīklam. Ja problēma būtu tik neatrisināma, tad Eiropā nebūvētu, ne jaunus ceļus, ne dzelzceļus, neko.


Eiropa apmēram pusi enerģijas importē, līdz ar ko, viens no alternatīvā enerģijas bīdīšanas iemesliem ir vēlme diversificēt enerģijas ieguves un piegādes ceļus, lai nav jādzīvo tumsa, ja pļutina kungs vai kāds dvieļgalva  izdomā paspēlēties ar krāniņiem.

Labots - maize
Link to comment
Share on other sites

Mani tai visā visvairāk fascinē 15T vai cik nu tur saprodžektēts kravas vilcieni kuri nu brauks pa tām gaisā novilktajām "drātēm" ar ātrumu 500 km/h. Kam nav slinkums, var kādreiz uzmanīgi no sāniem paskatīties kā lēkā dzelzceļa sliedes, kad pa tām brauc kravas vilciens, it īpaši tur, kur vēl palikušas vecās koka "špalas". Tādi "Dienvidu tilti" tik tūkstošiem km gari :)

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Hyperloop'u šur tur Eiropā jau plāno būvēt un tas vēl ambiciozāks projekts par kautkādiem gaisa vilcieniem.

Link to comment
Share on other sites

Yep,manuprāt Igauņi ar ir ieaisītjušies šajā hyperloop projektā un gribēja ar Somiju savienoties, nu ko, redzēsim kā ies un turpināsim būt skeptiksi par visu :) 

 

pirms 1 stundas , abi teica:

Mani tai visā visvairāk fascinē 15T vai cik nu tur saprodžektēts kravas vilcieni kuri nu brauks pa tām gaisā novilktajām "drātēm" ar ātrumu 500 km/h. Kam nav slinkums, var kādreiz uzmanīgi no sāniem paskatīties kā lēkā dzelzceļa sliedes, kad pa tām brauc kravas vilciens, it īpaši tur, kur vēl palikušas vecās koka "špalas".

Man interesē, iedod nosaukumu pilno vai kādu linku, kur palasīt. Bet man dziļas aizdomas, ka šis viss darbosies "uz magnētiem" un sliedēm būs pofig

Link to comment
Share on other sites

Negribētos gan piekrist "skeptiski par visu", bet kaut kā vajadzētu uz lietām skatīties reāli.

To pašu magnētiskās piekares vilcienu tehnoloģijas strādā gan Japānā gan Ķīnā. Jau krietni sen, un neviens par to nebrīnās. Bet ir pamats aizdomām, ka šīs tur strādā tamdēļ, ka iedzīvotāju blīvums ir gana liels, lai tas viss atmaksātos. Franči vai tik pat nebija priekšā vienu laiku, bet nezin kāpēc Eiropā neskraida "maglevi" ar simtiem km/h.

Kravas pa vadiem? Piedodiet, bet nevajag kapronu pīpēt. Lai gan ... kāpēc piesaistot investoru (un tādi atrodas) naudu, neveikt projektēšanai un plānošanai līdzīgas darbības? Iedrošināšos apgalvot, ka tos "plānotājus" absolūti neinteresē rezultāts, bet process, kura laikā var "apgūt līdzekļus". Nu, un, kad vienam projektam investori "beidzas", tad ķerties pie cita.

Tāpat uzdrošināšos apgalvot, ka tādu inovatīvu un kreatīvu lietu kā masveida lidojošu automobiļu un virsskaņas (kur nu vēl hiperskaņas) pasažieru (vai, pasarg dievs, kravas) lidmašīnu nebūs tik ilgi, kamēr neatklās kaut kādu antigravitācijas tehnoloģiju vai enerģijas ieguvi no fizikālā vakuma vai citām dimensijām :biggrin:. Tāpat kā nebūs hyperloopa Rīga - Allūksne.

Reizēm fascinē "pozitīvisms". Piemēram ziņa, ka (iekš Naked Science) zviedru zinātniekiem izdevies sintezēt šķidrumu, kurš spēj saglabāt Saules enerģiju (kaut kas tur par izomēriem) un katalizatora klātbūtnē šo atdot kā siltumu. Pie tam dārgos rutēnija katalizatorus aizvietot ar lētiem (īsti nesapratu kādiem) vienlaicīgi paaugstinot šķidruma energoietilpību 100 reizes... Vispārēja sajūsma, tauta met cepures gaisā... no 0.01% pievadītās enerģijas līdz 1 %. Nu... bez komentāriem. OK, OK! Būsim pozitīvi. Līdz 100% vajag vēl vienu tādu izrāvienu.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu nesaku, ka tagad vēlos Zilupe - Alūksne Hyperloop un protams, ka tas nekad neatmaksātos tādā maršrutā,  bet globali nenoliedzami šis ir interesants projekts, bet vienkārši ir bars cilvēku, kas noliegs jebkādu idej, jo viņu sētā tas nenesīs labumu

 

Pirms 10 minūtēm , Jurkins teica:

Kravas pa vadiem? Piedodiet, bet nevajag kapronu pīpēt

Tapē gribu linku un papētīt, kas tur un kā,man interesē

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , maize teica:

Nez kā viņi spēja atrisināt vēja parku pieslēgšana kopējam tīklam

Vēja parkus parasti ceļ jūras krastā un   garas līnijas ar augstiem spriegumiem pāri apdzīvotām vietām  nevajag. Esmu bijis Holandes vēja ģenerātorā. Tur smuki zemē ierakts kabelis, spriegumi nav lieli un nekādu problēmu. 500kV līnijas netaisa ar zemē ieraktiem kabeļiem.

Link to comment
Share on other sites

Tas Skyway gan izkatās vairak nekā aizdomīīgs gan :/ Var jau būt, bet nu vairak tiešām pēc lohatrona izskatās un ja vēļņem vērā, ka tur apakšā stv austrumu spekulanti, kas reģistrējuši ofšoru Londonā, sola pasakainus miljardu vērtus konraktus, bet piedāva, lai cilvēki investē apmaiņā pret poenciālu 3000%peļņu 3 gadu laikā, tad vispār...

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Didzis teica:

Vēja parkus parasti ceļ jūras krastā un   garas līnijas ar augstiem spriegumiem pāri apdzīvotām vietām, spriegumi nav lieli

Aha un elektrību izlieto turpat krastā vai tālāk nes ar spaiņiem?

Vēja parkus minēju, kā piemēru jaunai infrastruktūrai, kuru kaut kādā veidā ir izdevies sasaistīt ar pārējo energo sistēmu apejot privātīpašumus un ne jau nu ar zemsprieguma kabeļiem kā tu lej.

Cita starpā turpat Ziemeļjūrā "krastā" (100km attālumā) ir vēja parks ar 400MW jaudu, ja izdodas noskaidrot kā viņi ar "nelieliem spriegumiem" to nogādā krastā, labprāt uzklausīšu :D

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , maize teica:

kā viņi ar "nelieliem spriegumiem" to nogādā krastā, labprāt uzklausīšu

Laikam jānoskaidro, ko es domāju ar neliels spriegums un neliels attālums elektrotīklos. 100km mierīgi pietiek ar 110kV līniju un tādi kabeļi nav problēma. Lai gan Holandē vēja ģenerātorus savieno ar vēl mazāka sprieguma līnijām. Labi, precīzi nepateikšu, jo zemnieks, pie kura dzīvoju, no elektrības maz ko saprata, bet ģeneratori viņam piederēja. Augsts spriegums ir 330kV vai augstāk un līnijas garums tūkstošos kilometru. Nu nesanāk Āfrika 100km no mums, bet ar mazākiem spriegumiem nekur tālu španungu neaizvadīsi.

Link to comment
Share on other sites

Supermans
pirms 2 stundām , Didzis teica:

 500kV līnijas netaisa ar zemē ieraktiem kabeļiem.

Dezinformācija nav labs tonis. Pasaulē ir vairākas pazemes/zemūdens 550kV līnijas. Izmaksas gan zvēriskas, bet tas jau cits temats.

Link to comment
Share on other sites

[offtopic]

Agrāk bija interesants topiks… Kluss, bet interesants. Tagad jau kāda pusštuka postu dažu nedēļu laikā būtībā par neko - trula kasīšanās kasīšanās pēc. Toties citi topiki, kuros agrāk bija identisks spams, tagad ir pieklusuši…

[/offtopic]

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Atraduši problēmu ;) Ar 20kV aizpumpē līdz a/st kaut kur krastā, un tālāk jau tehnikas jautājums 110/330/550kV ...

Link to comment
Share on other sites

2017.08.13. , 19:03, Didzis teica:

100km mierīgi pietiek ar 110kV līniju

Un kā ar Norvēģija - Nīderlande 500+km? :D

2017.08.13. , 19:40, M@R$$ teica:

Ar 20kV aizpumpē līdz a/st kaut kur krastā,

Nop.

Labi, skaidrs, nav interesējušies puikas, tepat, Rīgā, jau gadus piecus ir padsmit km gara 330kV AC kabeļlīnija no TEC1 - Imanta, lielākos attālumos AC pa kabeli nikā, tāpēc AC-DC pārveidotāji abos gabalos un kabelī DC. Tuvākais kabelis Lietuva - Zviedrija 400km 300kV DC.

 

1 stundu atpakaļ, Racer teica:

 

Pavisam zaļi un ilgtspējīgi, ir neko neražot un nepatērēt.

Elektroauto dod iespēju ražot enerģiju ārpus apdzīvotām vietām un esot pilsētā nemirt nost no izplūdes gāzēm. Mums dzīvojot, provincē, protams ne līdz tam.

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , maize teica:

Tuvākais kabelis Lietuva - Zviedrija 400km 300kV DC

400km nav tūkstoši un tak tā līnija uz Zviedriju visu laiku gļučī un kārtīgi nedarbojas. Ar gaisvada līnijām tādu problēmu nav un izmaksas par kārtu mazākas.

pirms 5 stundām , maize teica:

Elektroauto dod iespēju ražot enerģiju ārpus apdzīvotām vietām

Es gan neteiktu, ka Rīgas TEC ir ārpus apdzīvotām vietām. Ražojot elektrību parasti tiek arī siltums iegūts, bet siltumtrase jo īsāka, jo labāk.Vārdu sakot, visi tie apgalvojumi par elektroauto '' zaļumu''  un vides nepiesārņošanu domāti cilvēkiem, kuri fizikas un dabaszinību stundas skolā bastojuši.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , snukurins teica:

Es joprojām nesaprotu kādēļ jārada tehnoloģijas lai brauktu ,,zaļi,, ja loģiskāk un vienkāršāk ir radīt tehnoloģijas lai nevajadzētu braukt?Tas ir iespējams jau šodien,vienkārši ar nodokļu palīdzību ir jāpiespiež ,,naudas maisus,, ražot produktu uz vietas.

nūū.... radīt tehnoloģijas "lai nevajadzētu braukt" tas reāli pa smuko.

piem, Latvijas laukos gandrīz jau tas ir realizēts. vēl tik atlikušos bezdarbniekus pabalstsaņēmējus no turienes izdabūt un varēs teritorijas noslēgt.

tāpatkā, piespiest naudasmaisus darīt kaut ko tādu kas viņiem nav izdevīgi ir tikpat vienkārši kā snukurinam piespiest pārvākties uz Rīgu un maksāt pa maksimumu visus nodokļus un nodevas. :):):)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , snukurins teica:

Kāpēc nav izdevīgi uzreiz?piemēram par to ka ražo reģionā piešķilt reālu nodokļu atlaidi.

pie mums tas neiet cauri. 1kārt tāpēc ka nav no kā to atlaidi dot, t.i., 2) nav reāla apgrozījuma un apjoma.... parēķini pats.

 

tā ar rodas tādi gimalaju lāči, kā minimālās algas celšana. pēc kuras jebkuram loģiskam naudasmaisam rodas jautājums cik šodien maksā robotu automatizācija, no kuras sociālais ir 0.

kāpēc neviens nevelk saulītē Rīgas Satiksmes veiksmesstāstu vārdā E-talons? kur tūkstošiem nodarbinātu tantuku tika nomainīti ar ciktursimt kontrolieriem un anonīmu elektronisku sistēmu?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , snukurins teica:

Ja jau esam Eiropas savienībā tad tas ir arī kopējs savienības ,,stāsts,,

tāpēc ar deičlande skatās kā optimizēt liekēžus... pārāk daudz viņu savācies. komforta zonā.

 

tā ka viss skats uz Tevi, nāc pie kloķiem un rādi. kā radīt tavā nerīgā ilgtspējīgas darbavietas par kurām samaksāti visi nodokļi.

kādi iebildumi? nu tā tak tava nevēlēšanās ko mainīt :):):)

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , laikamTak teica:

Ko ņemās?

Nu davai, apsprriežam, bet līdzko viedoklis atšķiras no "VAUAUUUU, automātiskais auto ir kruuuta (lūpiņas trubiņā)", tā dažiem nezin kāpēc žults līmenis paaugstinās:biggrin:.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Izskatās ka tepat kaimiņos igauņi ražo saules paneļu jumtus. Neizskatās tik glamūrīgi kā Teslas piedāvājums, bet iespējams nav ne vainas. 

 https://www.roofit.solar/home

https://www.tesla.com/en_GB/solarroof

 

Būtu interesanti uzbūvēt nelielu vasaras māju apmēram šādā stilā.

https://www.dezeen.com/2016/01/06/north-vat-house-rodic-davidson-architects-dungeness-beach-kent-england/

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Izsatās smuki, tik es pat baidos padomāt, līdz cik grādiem tas panelis uzkarst. Brūnais rannilas dārza mājiņas jumts šdien bija tāds, ka olas varēja cept. Kā tas atsaucas uz paneļu atdevi un mūža ilgumu.

Mani pirms kāda laika vajāja (nu ne briesmīgi un neatvairāmi) ideja apvienot paneli ar siltummaini un siltumsūkni.

 

Nja, tas arhitektoniskais stils mani arī fascinē.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Saules paneļi nevar dot vairāk, kā dod saule! Un vēl lietderības  koeficients jāņem vērā!

Ne LV ne UK saules paneļi nevar būt ekonomiski izdevīgi!


Pirms 1 minūtes , Jurkins teica:

Mani pirms kāda laika vajāja (nu ne briesmīgi un neatvairāmi) ideja apvienot paneli ar siltummaini un siltumsūkni.

Ko vasarā taisījies apsildīt? :D 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , Ronalds_ teica:

Ko vasarā taisījies apsildīt

Da tas čista tāds stulbums  teorētisks. Siltumsūknis atdzesē paneli (visu siltumu no šā paņem sev), kurš vēss ražo vairāk elektrības.:biggrin:

 

To ekonomisko neizdevīgumu (pašu paneļu) varbūt vēl varētu kaut kā pārvarēt/sadzīvot, bet enerģijas saglabāšana, lai var lietot ad vajag, gan ir problēma. Un, lūdzu, lūdzu, nevajag pieminēt Maska powertursazinnvelnsko :biggrin:

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...