Jump to content

Balagāns par autobraucēju kultūru


Recommended Posts

 

 

tāds aplis ir Ventspilī pie jaunā tilta
Ne gluži, tur ir nodalošās saliņas, lai no pirmās nenokļūtu 2 vai 3 joslā. Tāds mazāks aplis, tikai ar 2 atdalītām joslām nupat uzbūvēts pie Ulbrokas.
Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marrtins

    228

  • Bruketajs

    157

  • snukurins

    116

  • Racer

    110

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dēļ tādiem gudriniekiem, kas taupa riepas arī sanāk lielākie sūdi, jo viņi neapjēdz, ka normāli cilvēki rēķinās, ka visiem būs atbilstošas riepas. Pamuļķi, ko tur citu teikt...

Paskatieties tā valstiski globālāk uz to visu. Ko vajadzētu.. Uzlabot ceļus, krustojumus, zīmes, rekonstruēt pagalmus un citas vietas, lai atbilstu mūsdienu auto stāvvietu vajadzībām utt., bet tam jau

Vēl ir tādi atsaldeņi, kas tajā brīdī, kad tu sāc apdzīšanas manevru ... iemin grīdā! V00t tādiem gan gribās ielaist ūdens pudeli stiklos ...

Posted Images

 

 

Jā,Ventspilī pareizi uztaisīts un nerada kreņķus,ka no vidējās joslas nelaiž
Pie kam abos tilta galos, centra pusē lielāks aplis. Atceros, kad pirmo reizi piebraucu (pirms gadi 10), sajuku, kā jābrauc tādā.

Starp citu, lielajos apļos jau nu gan nav tā, ka tevi regulāri nelaiž atpakaļ pirmajā. Es neatceros, ka esmu metis otru apli, gan jau, ka esmu, kur tie gadi kā pie stūres, neatceros. Ja pa apli būs jābrauc vairāk par pusi, vienmēr braucu pa trešo, tad kad lienu atpakaļ pirmajā, domāju, ka gadās tādi, kuriem tas stresu uzdzen no cita tādām darbībām, jo aplī jau arī neviens lēnu nebrauc. Tāpēc jau ir tik daudz, kas pa pirmo brauc, kaut vai pa visu apli, baidās no tādu manevru veikšanas. Iebraucot aplī no 2. uz apļa trešo ir vieglāk tikt, nekā uz pirmo vai otro. Var izskriet visiem fiksi pa priekšu un pa trešo mirīgi braukt, tur reti kāds to 3. joslu aizņēmis.

Link to post
Share on other sites

 

 

Mazliet piebildīšu- M+S ur īstās ziemas riepas tādā gadījumā,ja uz tās riepas ir arī kalna simbols ar pārslas simboliņu klāt! Ja pareizi atminos. Manām Dunlopiņa riepām ir. Vakar biju spiests vakarā trakajā putenī braukt uz Rīgu.Ceļš viscaur bija šausmīgs, divas avārijas pa ceļam (pirms Lorupes gravas auto bija atmuguriski uzrāpies barģūrā, pirms Rīgas zīmes divi autiņ bija sadūrušies un otrā josla bloķēta, un 200m tālāk smagais nav ticis augšā uzkalnā un stāvēja buksēdamies). Pa šoseju satiksme ap 50-70kmh.lielākā daļa pa otro joslu brauca. Tā kā man šķita,ka neadekvāti lēna satiksme,tad braucu pa piesnigušo pirmo joslu garām ar ātrumu,kas šķita drošs un atbilstošs(ne jau 100). Čaka iela bija ledus un labi varēja redzēt,kuri auto ir AWD un kuri nav...un arī kuri ir ekonomējuši uz riepām. Izbaudīju ātrus startus,spogulī redzot kā citi atpaliek. :) Ja godīgi,tad man patīk šādas stihijas...izbaudu braukšanu,jo tad ir vairāk jākoncentrējas un nav tik vienmuļi. Vienīgi šīs ceļu kopšanas ir zem katras kritikas! Man nācās 4 reizes apsteigt tīrītājus (Siguldas šoseja) un visiem lāpstas bija lejā,tā kā par to,ka lāpstas augšā- manā gadījumā viss bija ok. Bet tas,ka Rīgu,lai iztīrītu vajag 3 dienas- nav normāli!!! Man pazīstams ir,kas ceļiniekos strādā un šis teica,ka tas ir izdarāms ātrāk! Te ruņājāt arī par Abs un citiem pribambasiem,ka slikti,labi utt... Mans viedoklis,ka jebkura tehnoloģija ir laba!Tikai vajag pareizu pielietojumu un ne visiem der! Man ABS nepatīk.Ja sanāk strauja bremzēšana,vienmēr bremžu pedāli spiežu tik dziļi,ka ir uz izslīdēšanas robežas un Abs aktivizēšanās! Ir pārbaudīts,ka tā apstājas ātrāk nekā,kad Abs sāk darboties! Bet sievai abs vajadzīgs,jo viņa tomēr ar braukšanas prasmēm vairāk uz jūs. ASC/TCS... man patīk! Vakar noderēja uzsākot krustojumos! Vienīgi būtu jauki,ja varētu atslēgt,kad gribas pablēņoties, savādāk jātur apgriezieni virs 4000, lai pretbuksēšana nedarbotos... :) Un dīvaini bija tas,ka vakar Rīga bija nešķūrēta utt,bet Siguldā bija ielas iztīrītas(atgriežoties no Rīgas). Vieni var,bet citi ne? Ok,mazāka pilsēta mazliet :D , bet tomēr!

sigulda ir tualete dzelzcela stacija par velti

tikmer riga jamaksa 30 centi :D

Link to post
Share on other sites

Par to 1. joslu - ar mācību auto vizinājos pa Mūkusalas apļa pirmo joslu pirms dažiem gadiem, instruktors blakus. Nobrauktuve uz Bauskas pusi blakus, bet mēs tālāk. Te pēkšņi viens leitis, kas visu laiku paralēli braucis, brauc no 2. joslas ārā no apļa man sānos. Nezinu, kā reakcija sanāca man, bet pamanīju un izgriezos līdzi, izlaidu viņu un turpināju pa to pašu apli braukt bez sadursmes. Un bez apstāšanās. Instruktors atvieglots un priecīgs, ka bez sadursmes cauri tiku. Morāle - uzmanieties no leišiem!

Morāle leišiem - uzmanieties no latviešiem!

:D

Edited by usver
Link to post
Share on other sites

Apļi būtu jākonstruē tā, lai nebūtu iespējas nebremzējot izbraukt cauri vietās, kur intensīva satiksme. Citādi atsaldeņi nesaprot apļu braukšanas kārtību un neapmierināti signalizē. Piemēram, Valdeķu ielas aplis Ziepniekkalnā. Tam, kurš no Ģimnastikas ielas iebrauc aplī nav jālaiž tas, kurš tuvojas pa Valdeķu ielu. Vienalga cik tuvu aplim tas būtu. Viņam ir jālaiž tikai tas, kurš jau atrodas aplī. Kamēr aplī neviena nav, tikmēr mierīgi var griezt iekšā. Un sanāk tādam, kurš pie apļa nepiebremzē, tieši priekšā.

Edited by e = d
Link to post
Share on other sites

 

 

Starp citu, lielajos apļos jau nu gan nav tā, ka tevi regulāri nelaiž atpakaļ pirmajā.

 

Te ar piekrītu, protams ir savs brāķa %, bet tā pārsvarā, vienmēr cilvēki pamana, ka esmu ieslēdzis pavarotu lai grieztu ārā uz izeju.

Šodien vispār vidū bija samērā viegli tikt, jo aptuveni 7-9 mašīnas gaidīja uz pirmo joslu (dreiliņu aplis), tikmēr no otrās uz vidu braucām iekšā tikai 2 mašīnas :D 

Link to post
Share on other sites

Roberts3- par WC Rīgā Tu nopietni??? Neesmu tur bijis ļoti sen.

Ja tas nav kāds joks,tad man ir grūti to sagremot! 2015.gadā pabiju abās amerikās,gan arī vairākās eiropas valstīs un nekur nepiedzīvoju neko līdzīgu!

Ok,dzelzceļa stacijās nebiju,biju pilsētās un lidostās,bet visur bija bezmaksas wc! Kā var tāda tipa vietā likt maksāt par wc apmeklējumu? Vai tiešām nomas maksas,citi ieņēmumi nav aprēķināti tā,lai wc apmeklējums būtu nosegts?!? Ceru,ka pajokoji un uzķēros! :)

Link to post
Share on other sites
_dunduks_

 

 

Ja tas nav kāds joks,tad man ir grūti to sagremot! 2015.gadā pabiju abās amerikās,gan arī vairākās eiropas valstīs
wow, ko tu neteiksi, tu biji abās amerikās?! Es arī esmu bijis abās amerikās un ja tev apakšējā amerikā neprasīja naudu par wc, tad tu neko no tās neesi redzējis.
Link to post
Share on other sites
versatile

Dzelzceļa stacijās lielākoties ir jāmaksā par wc. Iemesls tāds, ka dzelzceļa stacijas un autoostas ap sevi parasti pulcē ne to labāko kontingentu, kas tajās tualetēs labprāt arī dzīvotu. Rīgā, Tallinā, Madridē, vienalga, kur.

Es ļoti spilgti atceros vienu no saviem pirmajiem ārzemju braucieniem ar autobusu uz Somiju. Brauciens tāls, aiz polārā loka. Atceros robežas, sevišķi Somijā, atpakaļbraucot, kur jāstāv garā rindā, kamēr baltie cilvēki iziet pa atsevišķu koridoru bez lielas kontroles. Tie laiki pagājuši, tagad arī esam baltie cilvēki.

Un atceros tualetes - Somijā visur, kur bijām, par velti; Igaunijā - kur stājāmies, pa velti. Un uz robežas, Ainažos - vissliktākā tualete visā brauciena laikā un ceņņiks 10 santīmi; ar dzīvi neapmierināta tante priekšā un tualetes papīrs jādozē pirms procesa (tagad līdzīgi ir Pērnavas autoostā, iesaku). A man kabatā bija tikai 9 santīmi (jo kurš, braucot uz ārzemēm, vazā līdzi vietējo naudu), mamma autobusā (man bija mazpadsmit gadu, varētu būt kādi 12 + bija pierasts, ka tualetes visur par brīvu, attiecīgi, neiedomājās man iedot tos santīmus katram gadījumam) - labi, ka no grupas man to santīmu iedeva viena sieviete, jo nestāvēja buss tik ilgi, lai aizskrietu atpakaļ un vēlreiz stātos rindā.

Šitās ainas tiešām no bērnības atceros ļoti spilgti un ar izteiktu nepatiku. Neba nu bomži tai Ainažu robežpunktā būtu tualetē iemitinājušies (jo stacijās un autoostās es to ierobežojumu saprotu). Vienkārši pretīgs pisness latviešu mērcē.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Tulīt būs jāsit augšā tēma: Balagāns par mazmājiņu biznesu Latvijā un citur pasaulē.

+1

Tapēc, ka tā dalbajoba postu ķirzaka vakar tā arī nepaspēja izdzēst...

Atpakaļ pie tēmas:

 

Ja brauc pa ārejo joslu, nav ieslēdzis labo pagriezienu un netaisās nogriezties, tad es bezkaunīgi griežu priekšā

Man sava auto žēl, pat ja tas otrs būs vainīgs. Bet jā - pie mums tiešām cilvēki uz apļiem kā pērtiķi uzvedas. Holandē aizbraucot vispār ir aplis aplī - pirms uzbraukšanas uz lielā apļa ir mazi roundabout lai izmainītos auto. Tur arī mazpilsētās krustojumu vietās gandrīz visur ir mazi rotācijas apļi, un, jāatzīst, tiešām ērti un droši, ļoti ātri pierodi pie labām lietām.

Edited by J.Reinis
Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Vācijā WC maksa ir tāpēc, ka tur melnie un citi turki dežūrē, uzkopj utt. No tā veidojas viņu nemaz ne tik vājā alga, jo vietējie samet ap eiro, pat pa 2. Bet laikam turkam no savas kabatas jāpērk papīrs un mazgājamie līdzekļi. Vācijā uz bāņiem daudzviet ir oficiāla maksa 0.5 eur, tev iedod biļeti, ko vari pēcāk atprečot benzīntankos.

 

Poļu tankos vispār ir maz izprotama WC apmeklēšana. Statoili parasti ir bez maksas, bet ne visi. Bet nu jau arī poļi ar piespiedu mīšanu krūmos ir nomierinājušies un pārsvarā var bez pazemojuma bez maksas vai par zlotu siltumā pasēdēt ar visu papīru un bez apmīztām malām.

Link to post
Share on other sites
versatile
Vācijā uz bāņiem daudzviet ir oficiāla maksa 0.5 eur, tev iedod biļeti, ko vari pēcāk atprečot benzīntankos.

Starp citu, ļoti ok sistēma, jo es saprotu sāpi - mīztuve jāpucē, bet veikalā neko nepērk.

Krietni labāka par "atslēga tikai klientiem" vai "wc kods uz čeka".

 

Bet šodien ielas, btw, bija jau krietni labākā stāvoklī. Sāli gan laikam turpina pie mīnus padsmit kaisīt.

Edited by versatile
Link to post
Share on other sites

 

 

Vienkārši pretīgs pisness latviešu mērcē.

 

Kā uz pārmetumiem par publisko ateju maksas iekasēšanu atbildēja viens Romas imperators: «Nauda nesmird!» 

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

@@versatile, ielas braucamas Rīgā man par lielu pārsteigumu bija jau vakar vakarā. 

Link to post
Share on other sites
versatile

Nu, cik atceros no pērnā gada, tad pie -2 klastīja, ka pie apnulles temperatūrām smilti nekaisa, jo sāls izkausē ledu; smilti kaisot, kad lielāki mīnusi un sāls nedarbojas. Skatos, ka darbā teritoriju ar sāls nav baigi atkausējis.

http://www.clickondetroit.com/weather/thermoscope/when-does-salt-work-and-when-does-it-notciti avoti apstiprina.

Link to post
Share on other sites

Smii ta īsi un konkrēti uzrakstīja - nauda nesmird. Bez aplinkiem, atklāti to atzina arī Romas imperators. Ko darīt. Autoostas, dz-c stacijas lielās pilsētās ir biznesa vietas. Masas daudz, vajag pelnīt uz visu.

Par kontingentu nevienam nesatrauc. Tai autoostas atejā pati tauta neļautu kādam ilgi tusēt kabīnē. Kontingentam sabtranss bez konduktoriem ;). Nauda nesmird.

Link to post
Share on other sites

 

 

Ja brauc pa ārejo joslu, nav ieslēdzis labo pagriezienu un netaisās nogriezties, tad es bezkaunīgi griežu priekšā

Daudz esi griezis priekšā slidenā laikā?

Link to post
Share on other sites
ImissimI

Tie, kas nerāda labo griežoties nost no apļa, besij tikpat kā tie kas mauc uz riņķi pa pirmo.

 

Negribas būt Didža partybreikeram, bet vainīgs jau būsi tu - tev tak ir tā dodiet ceļu zīme degungalā.

 

Nepavelti bija agrāk joks - ja gribi jaunu mašīnu, uzvelc kasku un dodies riņķot pa slāvu apli malējā joslā.

Tie, kas nerāda labo griežoties nost no apļa, besij tikpat kā tie kas mauc uz riņķi pa pirmo.

 

Negribas būt Didža partybreikeram, bet vainīgs jau būsi tu - tev tak ir tā dodiet ceļu zīme degungalā.

 

Nepavelti bija agrāk joks - ja gribi jaunu mašīnu, uzvelc kasku un dodies riņķot pa slāvu apli malējā joslā.

Paga, šas treši reizi

Link to post
Share on other sites

Pagriezienu nerādītāji kā suga tracina.

 

Zem tikko degoša sarkanā lēcēji jau ir ierasti ikdienā, tomēr izbrīnīja nesen viens īpašs eksemplārs. Auto marku nav vērts minēt, lai nesāktos jauns balagāns.

 

Mežciems, Biķernieku/Hipokrāta krustojums pie jaunās kaksimas. Tur Biķernieku ielai sarkanais pretējām pusēm deg pārmaiņus. Uzbrauc kreisajā joslā viens "durakam u nas zakon ņepisan" pie sarkanā uz gājēju pārejas, kamēr pretējās ielas puses auto šķērso krustojumu. Tālāk zaļais pa Hipokrāta ielu braucošajiem, tomēr tas neliedz "eksemplāram" izmantot brīvo brīdi un veikt kreiso pagriezienu (joprojām sarkans). Nav vērts pat par tādu sīkumu kā pagriezienrādītāja nerādīšanu piekasīties.

Edited by 100debija
Link to post
Share on other sites

Pret pagriezienu nerādītājiem man ir tāds nelāgs ieradums- aptaurēt(tāpat kā neatstarotos kretīnus uz ceļiem)! Piemēram kaut kur nogriežas,bez pagrieziena signāla,uztaurēju mazliet.Neticu,ka neviens no šiem nesaprot taurēšanas iemeslu.

Sīkums,bet vismaz,kaut mazliet,bet vieglāk ap sirdi! :)

Link to post
Share on other sites

Svētdien dabūjām foršo sniedziņu ceļā no Limbažiem uz Rīgu (Imantu), braucām pa via baltiku, kas tur darījās bija ārprāts, ceļs briesmīgs un briesmīgi putināja, rindas nenormālas un ātrāk pa 70 nesanāca pabraukt, ne tapēc, ka nevarētu, bet redzamība slikta lai apdzītu, viens otrs pamanījās gan, XC90 vēsā mierā laida visiem garām, nākot pretī mašīnām, lienot atpakaļ joslā bez pagrieziena rādītāja. Ādažos vispār sākās štopers, max ~30km h, iebraucot Rīgā arī jau uznāca dusma :D Tā jau kad sasniga un pļura nebija nekas traks, brauc tikai, nekādām problēmām nevajadzēja būt. Problēma bija ar ledu uz logu tīrītājiem, nācās stāties lai tīrītu no ledus lai kaut cik logu varētu notīrīt. Pie Rīgas divām fūrēm braucot uz viadukta nepaveicās, kalnā nevarēja uzbraukt, līdz ar to satiksme tajā virzienā paralizēta. Visā visumā nav tik traki, lai šķurē tikai un neko nekaisa. 

Link to post
Share on other sites

Es esmu viens no tiem, kas pārsvarā brauc pa ārējo joslu apļos, ar dažiem izņēmumiem (mūkusalas aplis ) un jau ir pāris reizes atsaldētie mēģinājuši nonest auto no 2 joslas, bet kamēr CSDD likums  par labo roku strādā tikmer esmu apdrošināts pret idiotiem! 

Ventspils aplis nesagadā nekādas problēmas, jo ir pareizi uzkonstruēts.

Link to post
Share on other sites
versatile

Palielies vēl, ka čurā baseinā, malaci.

Kā tieši aplī izpaužas labās rokas likums?

Edited by versatile
Link to post
Share on other sites

Redzi Didzi? Lūk tāpēc, ka tādi kā gix braukā pa pirmo joslu aplī un neļauj pārkārtoties no otrās uz pirmo, lai izbrauktu, es arī braucu pa pirmo joslu, vai pārkārtojos savlaicīgi (īpaši jau Dreiliņu-lubānas aplī). Un vari tu besīties cik gribi. Vai nu jākonstruē apļi ar normālu ģeometriju un/vai jāpielabo CSN. Kamēr tas netiks izdarīts - būs patvaļa un tupas avārijas. Atceries to nākamreiz, kad pretēji zīmēm vēlēsies pierādīt savu taisnību, lecot priekšā kādam.

Link to post
Share on other sites

 

 

Daudz esi griezis priekšā slidenā laikā?

 

Galvenais šādās situācijās dibenu paspēt pašaut priekšā. Un vēlams arī uzlikts piekabes āķis ;)

Link to post
Share on other sites
versatile

Instruktors mācīja vienkārši - uz ārējo joslu pārkārtoties tieši pirms iepriekšējās iebrauktuves aplī. Tad nav problēmu ar tikšanu ārā. Protams, ar ieslēgtru pagriezienu, un tā, lai nepadomā, ka brauksi ārā.

Respektīvi, tikko kā esi garām izbrauktuvei, pagrieziens, skatiens (ja nu kāds uz praidu pa ārējo joslu steidzas) un pārkārtojamies, nogriežot iebrauktuvi, tālāk jau var samazināt ātrumu un izbraukt ārā.

Link to post
Share on other sites

Da tu tā 2 pilnus apļus ar mirgojošu pavarotņiku vari nobraukāt (pieredze) - un neviens nepalaidīs. Stresaini mums cilvēki - un tā ir lielākā problēma. Stress noved pie neadekvātas rīcības un aizmiglotas domāšanas.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
alusbundza

 

 

Respektīvi, tikko kā esi garām izbrauktuvei, pagrieziens, skatiens (ja nu kāds uz praidu pa ārējo joslu steidzas) un pārkārtojamies, nogriežot iebrauktuvi, tālāk jau var samazināt ātrumu un izbraukt ārā.

tur vis ir uz ''jūtām'', tas kurš naglijāks, tam priekšroka....,  

Link to post
Share on other sites

 

 

Da tu tā 2 pilnus apļus ar mirgojošu pavarotņiku vari nobraukāt (pieredze) - un neviens nepalaidīs.
Mazajos aplīšos tā varētu būt, tur jēga pa 2. braukt, ja pa riņķi ej. Lielajos apļos tā nu gan nav problēma, neatceros, ka no 3. neesmu ticis ārā no apļa ar pirmo reizi.

 

Fiška tāda, ka čammāties nevar, tad tiešām vari netikt. Pa 3. un 2. joslu savlaicīgi jāparedz, ko tu vari apdzīt, izmantojot iekšmalas priekšrocību. Un tak, kad pabrauci garām priekšpēdējai iebrauktuvei, lien pirmajā, tad tu jau būsi pirmais, jo pa 1. joslu parasti visi brauc lēnāk.

Link to post
Share on other sites

Skatos vasarā uz riteņbraucējiem, kas varonīgi min pa braucamo daļu un nodomāju katru reizi - šitais laikam vēl ne reizi nav notriekts, savādāk tā nedarītu. It sevišķi ar bērnu bagāžniekā cits pamanās - bērns pirmais aizlidos. Skatos tāpat uz džipiem, kas reizēm uzrodas, laiski peldot pāri joslām un nefilmējot pilnīgi neko - sak', es takš krutais. Redz, arī vienkārši vēl nav uzsists.

 

Šitās satiksmes dalībnieku kategorijas nāk prātā, kad kāds sāk plātīties, kā varonīgi pārmācot pāķus/sēnes/svētdienas braucējus.


 

 

tur vis ir uz ''jūtām'', tas kurš naglijāks, tam priekšroka....,  
 

 

nostāsts - 90. gadu sākums, liela rinda benzīntankā. Te pēkšņi piebrauc viens džipā, nekaunīgi ielien priekšā, sāk pildīties. Šoferi sāk protestēt, šams attrauc - "kad jūs nopirksiet tādu mašīnu, tad arī tā varēsiet".

Viens paklausās, iekāpj mašīnā, ar ieskrējienu ietešas džipam sānos. Iet projām un nosaka - "kad tu mašīnas zagsi kā es, tad arī tā varēsi". :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...