Jump to content
Sign in to follow this  
martinno

Balagāns par autobraucēju kultūru

Recommended Posts

versatile
Skatos vasarā uz riteņbraucējiem, kas varonīgi min pa braucamo daļu un nodomāju katru reizi - šitais laikam vēl ne reizi nav notriekts, savādāk tā nedarītu

Skatos es vasarā uz autovadītājiem un domāju - šitie vēl nevienu riteņbraucēju nav notriekuši un čokā nesēž, savādāk tā nedarītu :) A ja nopietni, jau piekto dienu ir spēkā jaunie CSN, kuri nosaka, ka riteņbrauc'jeiem jābrauc pa brauktuvi un basta. Ar izņēmumiem, bet ir skaidri pateikts - riteņbraucēji uz brauktuves.

 

 

Pa 3. un 2. joslu savlaicīgi jāparedz, ko tu vari apdzīt, izmantojot iekšmalas priekšrocību.

nodemonstrēsi apdzīšanas manevru aplī? :))

Edited by versatile
  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zux

Labi, apsteigšana.

  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver
Skatos es vasarā uz autovadītājiem un domāju - šitie vēl nevienu riteņbraucēju nav notriekuši un čokā nesēž, savādāk tā nedarītu

Tos riteņbraucējus nekas nesargā, pat ne bleķa kārtiņa, bet brauc ar pārliecību, ka viņiem tanks apkārt. Bet cik tur vajag, it sevišķi šaurā vietā, kur 2 auto vietas tā paknapi pietiek. Nedod dies', vēl velobraucējs saslīdēs vai izdomās bedri apbraukt. Goda vārds, daži uzvedas kā ar 7 dzīvībām apveltīti un pat nenojauš, kā tas no malas izskatās. Nav pat runa par stulbeņiem, kas stumj velosipēdistus nost no ceļa, bet vienkārši autobraucējiem, kas brauc pa ierasto maršrutu ar spoguli pusmetru no nemirstīgā lisapēdista. jo viduslīnijai pāri līst arī negrib. 

 

Audzinošos nolūkos derētu uz veloceliņiem šaurākās vietās aiz līkumiem izlikt akmeņus. Jo (20km/h velo ātrums - 0km/h) == ~(40km/h lēns auto ātrums - 20km/h velo). Sāktu saprast, kā tas izskatās un kādām briesmām ir pakļauti.

Edited by usver
  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
ImissimI

Nu bet toties reku pamazām kristalizējas tā esence, kādēļ apļos ir tā xuiņa (da labi, kādos apļos.. kopumā uz ceļa). Viens par otru esam gudrāki, veiklāki un krutāki. Tagad tik, lai atspoguļotu kopējo situāciju pieliekam blondīnes, jaunās māmiņas, pensionārus ar VS spēkratiem un voilā, Jauki! ir tas kas ir!

Edited by ImissimI

Share this post


Link to post
Share on other sites
versatile
Bet cik tur vajag, it sevišķi šaurā vietā, kur 2 auto vietas tā paknapi pietiek

Galīgi neko daudz. Labo kāju uz bremzītes un pagaidīt vai nu plašāku vietu, vai iespēju apdzīt/apsteigt, atkarībā no situācijas. Jā, iedomājies, riteņbraucēju var uztvert kā satiksmes dalībnieku, tai skaitā apdzīt tikai tad, ja ir iespējams, dot ceļu, utml.

Tādu ampļu dēļ, daudzi riteņbraucēji, mani ieskaitot, brauc "nagļakā" pa joslas vidu - lai nebūtu vēlmes kādam "spiesties" garām. Noteikumi to pieļauj :) izmantojot nelielu devu fantāzijas.

Un pa brauktuvi jau nu reti brauc ar 20km/h. Tas vienkārši ir grūti, tik lēni pabraukt.

 

Un jā, braucu abās pusēs.

 

bet viss jau ir pārejoši - pirms kādiem 100gadiem noteikti daudzi purpināja - "kā ta' te taga' būs, zirg' ta' baid's no to ell' mašin' kas pa cēļ' draga"... :)

 

 

Nav pat runa par stulbeņiem, kas stumj velosipēdistus nost no ceļa, bet vienkārši (..) brauc (..) pusmetru no nemirstīgā lisapēdista. jo viduslīnijai pāri līst arī negrib.

tobiš, ir runa par stulbeņiem, kas stumj velosipēistus nost no ceļa :)

Velo vasarā Rīgā ir ērtākais, ātrākais, lētākais un veselīgākais transporta veids - pārbaudīts. Tā nav izklaide, izprieca un vēl kas tāds - kā, piemēram, snova vai ragaviņu vilkšana aiz auto. Tas ir transporta līdzeklis. Iedomājies, ka tā velo vietā ir mašīna - nu ļoti šaura, bet mašīna - uzreiz drusku citādāk izskatās tā garām spraukšanās, un citas lietas, ne?

 

Es nezinu, kā te,v usver, bet, vismaz manai mašīnai, nav ātruma režīms 0-50. Pilsētā, nesēņojot, reāli uz 50 pēc gps (velospidometri mēdz būt precīzāki par auto spidometriem, ja kas) sanāk braukt tikai uz ielām, kur krustojumi viens no otra diezgan patālu - centrā praktiski nereāli (tur velo traucē visvairāk) - faktiski vidējais ātrums pa pilsētu ir 30-35km/h, no krustojuma neaizejot ar launch control :)

Realitātē, esmu gana daudz reizū Va;demāra ielas garumā pārliecinājies par sekojošo: Es uz velo uzsāku mīt, kad iedegas luksoforā dzeltenais pirms zaļā - tu tai brīdī, labākajā gadījumā izspied sajūgu. Krustojumam pāri es esmu pirms Tu esi tajā iebraucis. Nākamā tikšanās reize - aptuveni pie nākamā luksofora, ja tas sarkans, vai puskvartālu pirms aiznākamā, ja zaļš un auto ir beidzot līdz 45-50 ieskrējies. Mans ātrums pa brauktuvi nestresa situācijās aptuveni 32-33 km/h; stresa (divi autobusi mēģina saspiest) - ir bijis 45.

Edited by versatile
  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver

pagaidīt vai nu plašāku vietu, vai iespēju apdzīt/apsteigt, atkarībā no situācijas. Jā, iedomājies, riteņbraucēju var uztvert kā satiksmes dalībnieku, tai skaitā apdzīt tikai tad, ja ir iespējams, dot ceļu, utml.

 

 

Nu tad izlemjam beidzot - metrs no brauktuves malas un velobraucējs ņemas savā nodabā, citiem netraucējot vai arī pilnvērtīgs satiksmes dalībnieks, kas netēlo šķērsli uz ceļa un kurš var iekļauties plūsmā. 

 

104. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts:

104.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;

Share this post


Link to post
Share on other sites
versatile

 

 

metrs no brauktuves malas
Kur tas, saulīt, ir rakstīts? :)
  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver

Valdemāra ielas garumā pārliecinājies

kā reiz Valdemāra iela ir drausmīgi šaura priekš tām 2 joslām, kas tur uzzīmētas katrā virzienā. un ļoti-ļoti luksoforaina. 5dienu vakaros tur ir nenormāli korķi, kas JAU pirms 15 gadiem nozīmēja neatrisinātas satiksmes organizācijas problēmas. vispār lielā daļā Rīgas man prasītos iebāzt pa 1 braukšanas joslai klāt, tad arī daļēji atrisinātos problēmas. Bet ne jau papildus gājēju vai riteņbraucēju joslas atzīmēt, sašaurinot brauktuvi.

 

es runāju, piemēram, par Jelgavas/Bieķensalas krustojuma rajonu, kur ir braukšana kalnup/lejup, brauktuves sašaurinājums un līkums vēl piedevām. Esi tur braucis?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MaurI

Tas ir absurds, ka velosipēds piedalās kopējā satiksmē ar motorizētajiem transportlīdzekļiem. Ja jau visi šobrīd domā zaļi, tad ir jādomā arī par atsevišķu infrastruktūru velosipēdistiem - atsevišķi atdalītām joslām, platākiem ceļiem. Jā - Rīgas centrā to realizēt grūti un autovadītāji pukst, kad uzskārso kādu veloceliņu, bet tomēr pie tā pierod - un diezgan ātri - tāpat kā pie nemitīgi augošiem nodokļiem.

 

Par 1 metru nav rakstīts, bet par iespējami tuvāku braukšanu labajai malai ir gan. Braukšana pa joslas vidu nav klasificējama, kā iespējami tuva braukšana malai. BET - pilsētā braukšana tuvu malai (apmalei) var ļoti sāpīgi beigties, jo īpaši jau sabiedriskais transports spiež nost velosipēdistus.

  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
versatile
drausmīgi šaura priekš tām 2 joslām, kas tur uzzīmētas katrā virzienā

Valdemāra ielā lielākoties ir uzzīmēta viena josla katrā virzienā. 2 joslas sākas pie Elizabetes ielas un beidzas pie Vanšu tilta. Nu, vai kur nu tur skaitās, ka beidzas/sākas Valdemāra iela.

Edited by versatile
  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver

--

metrs no brauktuves malas - tā ir tipiskā riteņbraucēju trajektorija, cik esmu ievērojis. man neinteresē, pēc kādiem noteikumiem viņi brauc, bet mani interesē tikai lai būtu atbilstoša infrastruktūra (veloceliņi) un lai savus bērnus es varētu palaist ar velo un cerēt viņus sagaidīt atpakaļ veselus. pagaidām priekš manis paša un arī viņiem reālākais variants ir ietve, kamēr infrastruktūra nav sakārtota.

Share this post


Link to post
Share on other sites
versatile

 

 

es runāju, piemēram, par Jelgavas/Bieķensalas krustojuma rajonu, kur ir braukšana kalnup/lejup, brauktuves sašaurinājums un līkums vēl piedevām. Esi tur braucis?

Baigā nu tur braukšana kalnup. Nav mans rajons, pāris reižu ar velo esmu bijis - galīgi ne tā stresainākā vieta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver

par joslām uz Valdemāra - neprecīzi izteicos, bet nu viduslīnija tehniski ļauj žmiegties 2 paralēliem auto vienā virzienā. vai nu zigzagā vai arī cieši blakus. un man jau tā tas nepatīk.

 

tur pie Bieķensalas, sākot braukt slīpumā aiz līkuma reiz arī redzēju velobraucēju ar bērnu bagāžniekā. viņam pašam arī likās ļoti laba vieta. es savu un bērnu veselību vērtēju augstāk :)

Edited by usver
  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
versatile

Nu nebūs VISĀS ielās veloceliņi. Un man neder braukšana pa Barona ielu, ja vajag uz Valmieras ielu :) Jā, daudz kur ietve ir drošāk, bet VAJAG riteņbraucējus uzlikt uz ielas - tikai tā viņi paši sāks apjēgt, ka jāseko līdzi un jāievēro noteikumi. Un citi sāks ar viņiem rēķināties. Neizbēgami.

Vienīgie momenti, kuros man ir traucējuši riteņbraucēji (kā autovadītājam un arī kā riteņbraucējam) ir tie, kuros viņi nav ievērojuši noteikumus vai arī uzņēmušies lielāku risku - es saprotu, ka Vanšu tilta velorisinājums ir tizls, sevišķi kurjeriem, bet tur, kur pilsētā ir atļautais 70, gan nav uz brauktuves jālien. Nu vai arī jāgriež pa kreisi, kur to nedrīkst. Utml. Normāli (arī lēni) braucot neviens mani nav traucējis, tāpat kā netraucē tie, kas uz šosejas nebrauc ar 95. Traucē vairāk tie, kas parkojas otrā rindā "uz minūtīti" lai savu sportistu no futenes vai Olimpiskā sporta centra savāktu, kaut gan turpat ir liela stāvvieta pie Prismas. Bet sportistiem jau būs slodze par lielu, 300m noiet.

 

 

man neinteresē, pēc kādiem noteikumiem viņi brauc

Pēc tiem pašiem, kā Tu. Tāpēc ir jāzina gan velobraucējiem tas, kā brauc ar auto, gan auto jāzina, kur un kā drīkst braukt velo. Jā, velo drīkst būt kreisajā joslā, lai nogrieztos pa kreisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver

Jā, velo drīkst būt kreisajā joslā, lai nogrieztos pa kreisi.

es balsotu par gājēju pārejām kā par labāku variantu šādā situācijā. tāpat gājējiem kaut kur pāri jātiek būs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AVilks

 

 

Da tu tā 2 pilnus apļus ar mirgojošu pavarotņiku vari nobraukāt (pieredze)

 

Vairāk par 1 apli nekad nav gadījies, i to pārsvarā kravinieku dēļ.
 

Neesmu nekāds super truper nto gadu pieredzējušais šoferis, bet sakrīt domas ar versatile. 

Ja bail no satiksmes tad varbūt labāk izvēlēties sabiedrisko transportu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mezavecis

Jāskatās, kas tās par ielām un uz automašīnu pārblīvētām ielām viņiem īsti nebūtu vietas. Uz Valdemāra ielas kāds velosipēdists ātri vien tiks nobraukts, ja visi tiks uz ielām samesti. Arī uz ļoti intensīvās Daugavas ielā Mārupē velosipēdisti konkrēti traucē, jo šaurības dēļ vietām apdzīt viņus nevar un tad jāvelkas līdz ar 10km/h, jo lielākā daļa veselīgā dzīvesveida aģitatoru ātrāk nespēj pabraukt. Ziemā sniegotā dienā tas pats scenārijs.

 

Savukārt ārpus apdzīvotām vietām kaitina, uzliek kaut kādu sūda lampiņu (parasti ir netīra), kuru var ieraudzīt labi ja 10m velosipēda, protams, pats ietinies mellā pufaikā, kapucē, lai speciāli nevarētu viņu ieraudzīt. Nez kāpēc gājējiem jāvelk atstarojošās vestes, bet velosipēdists var piekārt jāņtārpiņu nosaucot to par velolukturi. 

 

VAJAG riteņbraucējus uzlikt uz ielas
  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
rokijs

 

 

jāvelkas līdz ar 10km/h, jo lielākā daļa veselīgā dzīvesveida aģitatoru ātrāk nespēj pabraukt. Ziemā sniegotā dienā tas pats scenārijs.   Savukārt ārpus apdzīvotām vietām kaitina, uzliek kaut kādu sūda lampiņu (parasti ir netīra), kuru var ieraudzīt labi ja 10m velosipēda, protams, pats ietinies mellā pufaikā, kapucē, lai speciāli nevarētu viņu ieraudzīt. Nez kāpēc gājējiem jāvelk atstarojošās vestes, bet velosipēdists var piekārt jāņtārpiņu nosaucot to par velolukturi. 

 

kādreiz izvelc savu lielo pakaļu no auto - savādāk neveidojas izpratne cik ātri un ilgi var pabraukt ar ričuku.

+ nu neticu, ka tu un tavi ģimenes locekļi visur dodas baltās jakās vai sētnieka vestēs, apkarinājušies ar atstarotājiem, bet citiem pārmest māk.

verdikts - sāc ar sevi 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mezavecis
rokijs

Es vairākus gadus biju tikai ar velo pārvietojies pa Rīgas ielām un ārpus tām,tāpēc nestāsti, kā pareizi jābrauc.  Tieši tiem tirliņiem, kam vajag paspīdēt Rīgas domē ar "veselīgu" (lasīt: ar lielu varbūtību tapt nobrauktam) dzīvesveidu, vajag braukt speciāli pa visnepieejamākām vietām, piemēram, Salu tiltu. 

 

Visādiem svētdienas braucējiem nav jāvelkās pa sniegotu šoseju. Arī nav jādodas ar visu ģimeni pa Jūrmalas šoseju, ja netālu ir normāla veloinfrastruktūra.  Man ir normāla atstarojoša jaka, kuru var nopirkt jebkurā veloveikalā. 

 

 

 

  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
rokijs

 

 

Man ir normāla atstarojoša jaka, kuru var nopirkt jebkurā veloveikalā. 

 

neuzskaiti lietas, kas tev ir MĀJĀS, bet ko lieto ikdienā

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaabaks

manas kapeikas:

 

man nekas nav pret velo braucējiem, lai brauc, bet tad lūdzu kaut kādu vienlīdzību.

priekš auto ir ceļa nodoklis, apskate, apdrošināšana, ir reģistrēti ar numura zīmēm, nepieciešams nokārtot eksāmenus lai iegūtu tiesībus, tajā pašā laika personāžs nopērk velo un ir pilntiesisks satiskmes dalībnieks (nerunāju par tiem ar auto vadītāju apliecībām). Nebūtu arī redzējis, ka kādu sodītu par satiksmes noteikumu pārkāpšanu - braukšanu bez vadītāja apleicības, nogriešanos neatļautā vietā uttt.

 

nestādos priekšā, piemēram, Čaka ielu kur tā ir viena josla katrā braukšanas virzienā, bet auto tā jau brauc divās joslās, kad tur sāks braukt arī velo braucēji.

  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mezavecis

rokijs

Ikdienā visi normāli velosipēdisti apģērbjas un tad dodas uz ielas. Arī ķiveri ir jāvelk. Arī jāvelk ūdensizturīgu apģērbu, ja dodas lietus laikā. Baigi grūti uzvilkt jaku, kura pat piemērota braukšanai ar velo? Mēs taču zinam, kas notiek baikeriem, kuri maikās lido pa ielām. Kāpēc lai velosipēdists lai būtu priviliģētāks un jāpiedalās satiksmē ar nepiemērotu aprīkojumu (ūdeļādas kažokā, vāļinkos utt.)?

  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver

Pēc tiem pašiem, kā Tu. Tāpēc ir jāzina gan velobraucējiem tas, kā brauc ar auto, gan auto jāzina, kur un kā drīkst braukt velo.

Hmm .. tie paši noteikumi, saki?

Es uz velo uzsāku mīt, kad iedegas luksoforā dzeltenais pirms zaļā

45.2. dzeltens signāls aizliedz kustību, izņemot šo noteikumu 54. punktā minētos gadījumus (lasi - nevar vairs apstāties), un brīdina par gaidāmo signālu maiņu;

tu tai brīdī, labākajā gadījumā izspied sajūgu. Krustojumam pāri es esmu pirms Tu esi tajā iebraucis.

Joprojām esi pārliecināts, ka noteikumi ir tie paši?

auto 160 zirgspēki ir, labas riepas ir. Priekš kam stāvēt un gaidīt? Vienīgais attaisnojums lēnam startam - ja deguna priekšā kāds minas un fiziski nevar ne apdzīt, ne apsteigt. Tad gan var priecāties par lēniem autobraucējiem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Didzis

Par to sodīšanu, nesaki viss. Tiko  vienam paziņas sastādija protokolu. Vīruks jau gados, tiko pensijā aizgājis, visu mūžu braucis ar veļuku un te pēkšņi poļicaji apturēja un piesējās ,ka nav tiesību. Vīrs tos jaunos gurķus protams pasūtija. Līdz Rīgai 80km un skaidrs, ka nebrauks tiesības meklēt, tā arī pateica. Sodu maksāt netaisās, jo kā tad to piedzīs. Tehniskā apskate ričukam ta nav jāiet  :sarkasms:

Edited by Didzis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mezavecis

Ar procentiem tiesas ceļā piedzīs. Pats pēc tam varēs sūdzēties beztabu, ka dzīve netaisnīga. Senos laikos arī auto nevajadzēja tiesības, bet kaut kā tagad visi saprot, ka tā nevar.

 

Sodu maksāt netaisās, jo lā tad to piedzīs
  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
versatile
priekš auto ir ceļa nodoklis, apskate, apdrošināšana, ir reģistrēti ar numura zīmēm, nepieciešams nokārtot eksāmenus lai iegūtu tiesībus, tajā pašā laika personāžs nopērk velo un ir pilntiesisks satiskmes dalībnieks (nerunāju par tiem ar auto vadītāju apliecībām). Nebūtu arī redzējis, ka kādu sodītu par satiksmes noteikumu pārkāpšanu - braukšanu bez vadītāja apleicības, nogriešanos neatļautā vietā uttt.

ak, jel, ceļa nodoklis... Parādīsi kvīti, kurā esi maksājis par kaut ko, kas saucas "Ceļa nodoklis"? Lūdzu izdari tā.

Kas attiecas uz transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli :) tad tas nav nekāds ceļa nodoklis; tas ir nodoklis par to, ka tu vai es ar savu vāgenu piesārņojam dabu - tāpēc jau to, mļedz, rēķina no motora tilpuma un izmešu daudzuma. Cita lieta, ka to nodkli vajadžetu iekļaut degvielas cenā un miers.

Apskate - ko tādam velo taisies apskatīt? Ar auto ir drusku savādāk, policists satiksmē vai apturot auto, īsti nepateiks vai tev bremžu diski jau trešoreiz apvirpoti, caura degvielas truba un auto apakšā spīd cauri asfalts. Apturot velo (jā, tas notiek) bremži un zvaniņa neesamība ir pamanāma. Ko vēl tur baudīt, kas vēl var apdraudēt citus?

Apdrošināšana - ja drošini savu auto, malacis, bet tas ir brīvprātīgi un saucas kasko. Bet gan jau tu pļūti par octa (tobiš, tu nedrošini mašīnu, bet savu atbildību), kas paredzēta, lai tad, ja tu ieskrien bentlijam bamperī, nav jāpārdod māja un jādodas trimdā. Irlērums profesiju un uzņēmumu, kas apdrošina savu civiltiesisko atbildību. Ja godīgi, neredzu problēmu ar riteņbraucēju civiltiesiskās apdrošināšanas ieviešanu, tikai, baidos ka kopējais gada laikā riteņbraucēju citiem nodarītais kaitējums naudas izteiksmē ir mazāks par to, ko izmaksā nedēļas laikā octa gadījumos. Attiecīgi, būs baisi sarežģīti administrējams pasākums ar apšaubāmu lietderību.

Reģistrācija un numuri - es par!

Eksāmens un tiesības - ir jau!

Tas, ka neesi redzējis, ka kādu soda - nu, pats vainīgs, ar riteni nebraucot diez vai arī ieraudzīsi. Bet ņemot vērā, ka poilicijas uz ceļiem, var teikt, nav - arī autovadītājus baigi nesoda. Aizdoma, ka lielākā daļa pārkāpumu ir ātrums (radars) un parkošanās.

 

Īsāk sakot, rodas iespaids, ka gribi, lai velosipēdisti vienkāŗsi samaksā - tad tā arī pasaki, skauž, ka citi pārvietojas lētāk un tev ar savu metala bundžu viņi jārespektē :)

 

usver, uzsāku mīt, nevis iebraucu krustojumā :) parasti stoplīnija ir pirms krustojuma, tur arī stājos.

Saproti, tu spried no kaut kmādas absurdas pozīcijas - kas stiprāks, tam vara. Tev aizlīdīs priekšā džips ar 250 zs - nu pareizi, lielāks auto. Nedos ceļu leksuss - a ko, steidzas cilvēks. ja es uzbraukšu riteņbraucējam, viņam sāpēs vairāk - lai piš nost no ceļa, es te ar savu f1/nascar 160zs raķeti un labām riepām steidzos. (stapr citu, ja kādreiz, nedod Dievs, tev sanāk notriekt riteņbraucēju, tad neskādētu, ka tas būtu tāds, kura velo maksā kā 1-3 tavas mašīnas, būtu laba karma)

 

Šitas ir tikapt smieklīgi, kā bembistu raudāšana par tiem, kas brauc (atvainojas, velkas un sēņo) uz 90. Apdzīt, redziet, nemāk...

Taisnība ir Mežavecim - ar velo ir vairāk jāplāno maršruti, jāvērtē savas spējas.

 

Lielākā daļa problēmu ir steiga. No tās lielākā daļa ir nevajadzīga un tikai rada stresu.

Edited by versatile
  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Didzis

Divi gadi paies un lietu izbeigs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mickys

Par apturēšanu taisnība. Pats esmu kādas 3 reizes tieši ar velo braucot pūtis trubiņā. Tiesības ar pajautāja.

 

Ir pazīstami kurjeri, kuriem ir sods par braukšanu pie sarkanā

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver

 

ikdienā pa centru nepārvietojos, taču esmu ievērojis tendenci, kas velobraucējiem tiešām ļauj pārvietoties ātrāk - braucam pa ielu, iedegas sarkanais, plūsma apstājas. Hopā - uzlecam uz ietves, jo mēs taču varam braukt arī pa ietvi! Un aizbraucam tālāk. Vai pat sevi ar tādu manevru nemaz neapgrūtinot un kustību vienkārši turpinot pa brauktuvi. Auto tikmēr stāv un gaida, dodot handikapu. Luksoforiem bagātās vietās tā tiešām var pārvietoties ātrāk. Ikdienā braukāju ārpus centra - tur velobraucēji spēj turēt līdzi auto tikai nelielā posmā un arī tikai korķī. Centrs, laukumi, dzīvojamās zonas utml nebūt nav visa Rīga, kur nu vēl Latvija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
e = d

Velolukturus vajadzēja tomēr pēc kaut kādiem kritērijiem klasificēt un noteikt tiem minimālās prasības pilsētas satiksmē un uz šosejām. Tas varētu ierobežot arī visādu sūdu tirgošanu. Tagad, ja gribi nopirkt sakarīgu velolukturi, tad jāmēģina pašam saprast cik tas būs noderīgs. Veikals var jebkādu šņagu, kur diode un baterija ar slēdzi plastmasas korspusā, nosaukt par velolukturi.

  • Patīk 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaabaks

@@versatile, izskaties, ka esi uzvilcies vai arī tāds vienkārši esi.

kāpēc uz velosipēdu un velobraucēju nebūtu attiecināmas tās pašas vai līdzīgas lietas kas uz auto un autobraucēju, ja tas ir satiksmes dalībnieks?

Share this post


Link to post
Share on other sites
e = d

gājējs arī ir satiksmes dalībnieks.

  • Patīk 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Long John

Saprotu, ka pārliecinātie velomīļi aktīvi cīnās par savu līdztiesību- nu gluži tāpat, kā daudzas citas citas minoritātes.... :yahoo: 

Arī man patīk velo, bet attiecīgā laikā un attiecīgā vietā!

Manuprāt, katram skaidrs, ka lielpilsētā, kura nav īpaši pielāgota velosipēdistu vajadzībām, tie reāli bremzē kopējo satiksmi- ja man priekšā pa šauru joslu (kur nevar apdzīt) brauc nesteidzīga velotante ar 15 km/h , arī visa autoplūsma pacietīgi vilksies šajā ātrumā, kamēr tante nesadomās nogriezties vai uzrāpties uz trotuāru. :shok: . 

Secinājumi takš skaidri- jāmeklē saprātīgi kompromisi. Un ne jau IT forumā, bet bik augstāk..... :sorry:

Edited by Long John
  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver

Saproti, tu spried no kaut kmādas absurdas pozīcijas - kas stiprāks, tam vara. Tev aizlīdīs priekšā džips ar 250 zs - nu pareizi, lielāks auto.

Nepareizi.

Ja es braucu atļautā ātruma ietvaros, tad ātrumu konstanti pārkāpjošs, ceļu nedodošs vai citādāk noteikumus pārkāpjošs džips kopējā plūsmā neiekļaujas. Un demonstrē, cik liels labs cilvēks šams ir - visai plūsmai labi, bet šams lien kaut kur, pats nesaprot kur. Man pofik, cik viņam zirgu vai svars - noteikumi ir priekš paredzamas, konstantas plūsmas un samazināta incidentu skaita.

 

Es norādu uz to, ka ir kaut kāda plūsma +/- atļautā ātruma ietvaros, un bērnudārza grupiņa, pie virtenes pieķērusies, tur neiederas un nespēj tajā iekļauties. Pat ja tai atļauj staigāt pa ceļa vidu, tā tomēr būs neaizsargāta, lēnāka un spiedīs plūsmu mainīt savu virzienu/veikt papildus manevrus, vairojot bīstamību uz ceļa. Spēj iekļauties plūsmā un esi aizsargāts - super! Jautājumu vairs nav. Man tā jocīgi paliek arī skatoties uz tiem motociklistiem maiciņās un kediņās. Nu tas NAV atbilstošs ekipējums paaugstinātas bīstamības vietai - ceļam. Velobraucēji ARĪ nav aizsargāti - jau 2 lisapēdistu saskriešanās noraksta abiem dienu, inventāra bojājumus nemaz neapskatot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koala

Ai kādi te stereotipaini auni! :D

Velobraucēju kultūras apspriešanai vajadzētu atsevišķu balagānu :p

Edited by Koalīcija

Share this post


Link to post
Share on other sites
Smii

Kopējā plūsma pati pārkāpj vidēji uz +15+20

 

Uz jūrmalenes no rīta pat uz +40+50, ja vāze nerāda CP

  • Patīk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
usver

---

Es pats ar velo šad un tad izbraucu, pēdējos gados praktiski nemaz.

Esmu kritis bez ķiveres, padzīvojis majās nedēļu dēļ pieres nobrāzuma. Un iegādājies ķiveri pēc tam. Labi apzinoties, ka rokām, ceļiem, pleciem, mugurai, kaut satricinājumam arī tas pietiekami neaizsargās pie jebkāda incidenta. Kaut vai straujāka līkuma vietā smalki akmentiņi sabiruši - bērnībā esmu staigājis nobrāztiem ceļiem pēc tāda manevra.

 

Esmu braucis uz darbu - bet tikai pa ietvēm, ķiveri galvā un skatoties apkārt. Ja esi sportists, ar vieglu velo un slikiem, spēj attīstīt lielāku ātrumu nekā citi, esi motobruņas un motoķiveri uzvilcis un jūties gatavs reaģēt nestandarta situācijās (teiksim, nepamanīja tevi), tad tas nenozīmē, ka visi tagad tādi ir. Un citi bremzē satiksmi/apdraud sevi un citus vēl vairāk.

Kopējā plūsma pati pārkāpj vidēji uz +15+20   Uz jūrmalenes no rīta pat uz +40+50, ja vāze nerāda CP

Nu tur sēnes var pa pirmo joslu, bet 130 braucēji, ja parakstās uz to - pa trešo. Katrs zina savu vietu un var aizbraukt līdz mērķim BEZ asiem manevriem vai dēļ tā, ka kāds izdomājis plūsmu apturēt. Es savu 7km distanci pilsētā uz 50..55 taisnos gabalos braucu, ja ceļš ir brīvs, un tas stresu nevienam nerada - NEVIENS NEAPDZEN! visiem labi. Kas notiks, ja es uz 20..30 braukšu? Bars cilvēku mani dabūs apdzīt un pareizi darīs - nav ko ākstīties uz ceļa. Vai arī kolonna šaurās vietās veidosies kā aiz mācībniekiem-iesācējiem. Kam tas ir vajadzīgs? CSDD eksāmenā soda punktus dod par plūsmas bremzēšanu. Laikam tomēr ir tam kāds pamats.

Edited by usver

Share this post


Link to post
Share on other sites
Didzis

Vispār te tiešām runa par autobraucējie. Lai riteņbraucēji taisa savu tēmu. Latvijas klimatā, runāt par riteņbraucējiem,kuri labi ja trīs mēnešus braukā, nav nopietni. Bezjēdzīgi izmesta nauda visoa tais veloceliņos!

  • Patīk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
versatile

 

 

taču esmu ievērojis tendenci, kas velobraucējiem tiešām ļauj pārvietoties ātrāk - braucam pa ielu, iedegas sarkanais, plūsma apstājas. Hopā - uzlecam uz ietves, jo mēs taču varam braukt arī pa ietvi! Un aizbraucam tālāk

Ja CSN šādā situācijā to ļau (vienā virzienā auto sarkanais un gājējam zaļais), kā arī netiek apdraudēti gājēji - kāpēc ne?

 

Kā jau teicu, problēma ir stress un nespēja akceptēt, ka ir drusku jāpiekāpjas, jāpiebremzē, jāpalaiž - pat ja tas ar noteikumiem nav uzlikts par pienākumu. Savstarpējās cieņas trūkums. Pamazām situācija uzlabojas, gan jau.

usver, ja džips ar saviem 250 paātrinās ātrāk par tavu raķeti, tad tas dod tiesības viņam ielīst tev priekšā uz nākamo krustojumu tā, ka tev jābremzē, lai neievilktu pakaļā? Viņam vieta bija, ātrumu nepārsniedza, tu distanci neievēro :)


 

 

velosipēdu un velobraucēju nebūtu attiecināmas tās pašas vai līdzīgas lietas kas uz auto un autobraucēju, ja tas ir satiksmes dalībnieks

Tāpēc, ka ir prasības, kas attiecas uz satiksmes dalībniekiem, ir prasības kas attiecas uz velobraucēju un ir prasības, kas attiecas uz autovadītāju. Dažas pārklājas, dažas ne.


 

 

Latvijas klimatā, runāt par riteņbraucējiem,kuri labi ja trīs mēnešus braukā, nav nopietni

Mēs par to pašu klimatu, kur 23.decembrī bija +12 runājam?


 

 

Bezjēdzīgi izmesta nauda visoa tais veloceliņos!

Visos nē, bet Rīgas "rekomendējošajās velojoslās" gan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...