Jump to content

Balagāns par autobraucēju kultūru


martinno
 Share

Recommended Posts

Kā domājiet, vai tiešām (viena no) lielākā problēma, ar ko cīnīties, ir M+S riepu lietošana ziemā?

Link to comment
Share on other sites

Pofig, kas drukājas, kuram ražotājam ir viens šablons, kuram otrs. Vot, jūs šeit... ir kāds, kurš patiešām domā, ka šī kārtējā cīņa nav kārtējā buļļa kaka?

Kāpēc tehnisko apskati jāiet tikai reizi gadā. Davai būsim inovatīvi - divas reizes. Vai katru mēnesi. Drošība uz ceļiem pieaugs da jop... da pi... da ...uja. Nē?

Link to comment
Share on other sites

Pie mums ir tā - piemēram, radars, tiek uzlikts vietā nevis, kur tiešām ir  "melnais punkts", bet vietā, kur var iekasēt maksimāli daudz piķa, bet ar satiksmes drošību sakara ir gaužām maz. Var kāds nosaukt vietu, kur tā nav?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Jurkins teica:

šī kārtējā cīņa

Kā es saprotu, tā ir kaut kāda ES prasība

Pirms 2 minūtēm , Jurkins teica:

Var kāds nosaukt vietu, kur tā nav?

Ieriķos un Augšlīgatnē stacionārie radari pie gājēju pārejām. Ir OK vietas izvēle.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , vvv teica:

tā ir kaut kāda ES prasība

Nu tad ir vēl ļaunāk. Mēs vispār neko nedomājam. ES prasība dibenu noslaucīt pirms kakāšanas... un mēs tā daram.

Pirms 5 minūtēm , vvv teica:

Ieriķos un Augšlīgatnē

OK, neesmu tur sen bijis. Tas priecē, ka tomēr kaut kur...

 

Nevienam nav ienācis prātā stacionāros radarus novākt un pārvietot uz līdzīgām vietām?

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Nu ja mūsdienās ir tik dumjš un pamanās uzrauties uz stacionārā radara, kur navigācija un ceļazīmes saka priekšā, tad ir jāmaksā.
Un pārvietojamie radari ikdienas maršrutā ir zināmās vietās.

Paskaitīju +/- ikdienas maršrutā izrādās ir 18 stacionārie + 4 vietās var būt pārvietojamie.
Pēdējā bilde bija no privātās epopejas, kad gan lika kur pagadās...

Labots - maize
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , Kazarms teica:

brauc uzreiz otro apli - par zemu, atkal divnieks.

Par to, ka lampas par zemu 2 ?!

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Jurkins teica:

Kā domājiet, vai tiešām (viena no) lielākā problēma, ar ko cīnīties, ir M+S riepu lietošana ziemā?

Nēnu ziemā gana daudziem ir nepiemērotas riepas. Atceros, reiz kādā ziemīgā dienā apstājos pie luksofora, sagaidu zaļo gaismu, aizbraucu. Pēc kādiem 50m paskatos spogulī, pirmā doma - "kāpēc pārējie nebrauc? būšu sajaucis gaismas?" Pēc brīža pieleca, ka ziema tak - pilnpiedziņa ar skandināvu ziemenēm brauc, puspiedziņa ar "vissezonas riepām" stāv uz vietas.

 

Nav jau gadā daudz tādu dienu, kad ar vissezonas riepām nevarētu normāli pabraukt, bet nav arī likuma, kas liktu tajās retajās dienās vissezonas riepu lietotājiem privātā auto vietā izvēlēties sabiedrisko transportu.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
pirms 1 stundas , Jurkins teica:

radars, tiek uzlikts vietā nevis, kur tiešām ir  "melnais punkts", bet vietā, kur var iekasēt maksimāli daudz piķa, bet ar satiksmes drošību sakara ir gaužām maz

Es neaizstāvu to radaru būšanu, bet cik vietas tu zini, kur "melnais punkts" ir pastāvīgs tiešām ir dēļ ātruma, nevis dēļ tizla krustojuma, ceļa līkuma, nepamanāmas "dodiet ceļu" zīmes vai kur ŕīta sundās jāpārbrauc pāri intensīvas satiksmes ceļam u.t.t.?

Nezinu, kā radars glābs Mārupes Kantora ielas vai Rīgas Kaivas ielas melno punktu.

Vismaz es priecājos par vidējā ātruma radariem, jo tajos posmos "stūmēju" ir kļuvis mazāk.

Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , binary teica:

Pēc brīža pieleca, ka ziema tak - pilnpiedziņa brauc, puspiedziņa stāv uz vietas.

 

Tikai atceries ka pilnpiedziņa stājas tāpat vai sliktāk nekā “puspiedziņa”… jo smagāka un braucējs “pašpārliecinātāks” un brauc jestrāk…

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , Jurkins teica:

Var kāds nosaukt vietu, kur tā nav?

Nosauc kādu vietu, kur ir tīri iekasēšanai.

 

man to radaru daudz nav ikdienā, bet Vaivaros ir pie gājēju pārejas, NRC, uz Jūrmalas šosejas pie krustojuma, uz Salu tilta arī vietās, kur kaut kādi ceļi piekļaujas. Uz dienvdnieka arī kaut kāds vietās, kur ir nobrauktuves, uzbrauktuves, otrs kur beidzas 70. Nezinu, visu it kā diezgan loģiski.

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Racer teica:

Par to, ka lampas par zemu 2 ?!

iz protokola:

4.1.2. 2 Kreisā tuvās gaismas luktura gaismas kūļa noliekums attiecībā pret horizontālu ceļa virsmu par zemu un neiekļaujas pieļaujamajā intervālā.

Tur ir intervāls, tiesa diezgan paliels. Kā serviss viņā netrāpīja, hz, moš lukturim kaut kas bija ne tā, izkratījās pa tiem 20 km kopš maršrutā serviss, mājas, TA, dabūjis savu otro slimības lapu, kaut kad tajā menēsī izdega tā lampa, nomainīju, vēlreiz serviss (šoreiz cits) un viss labi. Pēc tam to autiņu pārdevu. :D 

Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , _dunduks_ teica:

nevis dēļ tizla krustojuma, ceļa līkuma, nepamanāmas "dodiet ceļu" zīmes vai kur ŕīta sundās jāpārbrauc pāri intensīvas satiksmes ceļam

Nu pag! Bet būsim reālisti! Nu nav mums rocības pārbūvēt visus nosauktos elementus, lai būtu pēc feņšuja. Jā, zinu tādas vietas. Varbūt tur uzmaukt radaru? Nevis vietās, kur neatceros, ka kaut kas jebkad būtu noticis, kā tas notiek J-pilī ar iemīļoto pārvietojamā radara patstāvīgo 🤣 izvietošanas vietu.

No J-pils uz D-pils pusi uzlika vidējā ātruma radaru, bet nelielu gabalu aiz tā ir "melnais punkts" (nezinu, vai "ofilciāls"), jau pēc radara uzlikšanas bija pasmaga avārija. Kārtējā. Zīme 70 droši vien nepalīdzētu, bet zīme 70 un parastais radars varbūt tomēr.

Labi, ok, es (kā vienmēr 🤣) mīlu pārspīlēt 😉. Nedaudz!

 

pirms 8 stundām , binary teica:

puspiedziņa ar "vissezonas riepām" stāv uz vietas.

Vai Tu nedaudz nepārspīlē? Var būt, ka M+S uz riepas sāniem bija vienīgais protektors, kas palicis.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Regisss teica:

Tikai atceries ka pilnpiedziņa stājas tāpat vai sliktāk nekā “puspiedziņa”… jo smagāka un braucējs “pašpārliecinātāks” un brauc jestrāk…

Atrodoties uz ceļa, diezgan daudz ko jāatceras. Arī to, ka ar jestrāku braukšanu vajadzētu nodarboties 333, nevis uz ielas.

Masas pieaugums gan jau atkarīgs no konkrētā auto modeļa. Pašmasas pieaugums, šķiet, varētu būt apmēram tik, cik sver divi pasažieri.

Un gan jau ar visu papildus masu stājas ne sliktāk kā tie, kas no krustojuma lāgā nespēj izkustēties.

Bet jā, piekrītu - lai arī kāds būtu auto, jābrauc ir atbilstoši apstākļiem.

 

Pirms 2 minūtēm , Jurkins teica:

Vai Tu nedaudz nepārspīlē? Var būt, ka M+S uz riepas sāniem bija vienīgais protektors, kas palicis.

Nē, nepārspīlēju. Toreiz bija īpaši ziemīgs rīts - nu tāds ar sniegu. Tāds, kurā ne visiem ir pa spēkam no stāvvietas izbraukt (jā, ir gadījies arī stumt tādus, kas iesprūduši stāvvietā ceļa malā). Divas joslas katrā virzienā, krustojumā palika vairāki auto, diez vai visiem "M+S bija vienīgais palikušais protektors". Gadās pie mums tādas ziemīgas dienas. Reti, bet gadās.

 

Bet nu tas bija tāds unikāls atgadījums, ne velti palicis atmiņā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , binary teica:

Toreiz bija īpaši ziemīgs rīts - nu tāds ar sniegu.

Varbūt tomēr kaut kādā mērā procesu ietekmē blīve starp stūri un sēdekli. Atceros daudz ziemīgu rītu, kad lielākajai daļai autiņu bija tikai viens riepu komplekts un tas pats ne pirmā svaiguma. Nekādas nostaļģijas pēc tiem laikiem. Vienkārši pārdomas.

Tagad gan man bieži ir smiekli. Uzsnidzis 2 cm sniedziņš... pi...ģec. Apgrūtināti braukšanas apstākļi, pļa sukas, kur buldozeri! U.t.t.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Regisss teica:

Tikai atceries ka pilnpiedziņa stājas tāpat vai sliktāk nekā “puspiedziņa”… jo smagāka un braucējs “pašpārliecinātāks” un brauc jestrāk…

Pirms kāda gada pavazājos pa autoskolu - beidzot saņēmos nokārtot BE kategoriju. Gribējās to nokārtot jau rudenī, līgumu noslēdzu augusta beigās, bet skola nevarēja savākt grupu, beigās teorija citā skolā un tikai decembrī. Attiecīgi braukšana sanāca janvārī. Toreiz pat kaut kāds sniegs bija. Braukšana ar instruktora auto, viņam - priekšpiedziņa. Nu dažos krustojumos bija jautri, it īpaši tajos, kur bruģītis, 10cm izbraukāta sniega slānis un slīpums (jābrauc kalnā) - bija *ļoti* jāpiedomā, kurā brīdī drīkstu ar savu piekabi līst krustojumā, jo tas process ir ļooooti lēns. Kaut kādās sīkās, netīrītās ieliņās ar 10-20cm izbraukāta sniega slāni principā tas pats - instruktors saka, ka "te drīkst braukt ātrāk", bet necik daudz ātrāk pabraukt nesanāk - trūkst saķeres.

 

Pašam šitādu te (ne mācībnieku) dēļ ir nācies strauji bremzēt - ziemas laikā izlien krustojumā vietā, kur atļautais ir 70, un nespēj ieskrieties.

 

Pirms 7 minūtēm , Jurkins teica:

Nekādas nostaļģijas pēc tiem laikiem. Vienkārši pārdomas.

2x, 3x vieglāki auto, mazāks auto skaits uz ielām, mazāka steiga utt?

Link to comment
Share on other sites

Jurkin, par "tiem laikiem" - no bērnības atceros frāzi no sērijas "tagad visi turieties". Tas nenozīmēja, ka viss-ir-slikti-mēs-lidojam. Tas nozīmēja, ka priekšā ir ceļa posms, par kuru nevar iepriekš prognozēt, kas tur notiks. 99%, protams, viss OK.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , binary teica:

Braukšana ar instruktora auto, viņam - priekšpiedziņa. Nu dažos krustojumos bija jautri, it īpaši tajos, kur bruģītis, 10cm izbraukāta sniega slānis un slīpums (jābrauc kalnā) - bija *ļoti* jāpiedomā, kurā brīdī drīkstu ar savu piekabi līst krustojumā, jo tas process ir ļooooti lēns. Kaut kādās sīkās, netīrītās ieliņās ar 10-20cm izbraukāta sniega slāni principā tas pats - instruktors saka, ka "te drīkst braukt ātrāk", bet necik daudz ātrāk pabraukt nesanāk - trūkst saķeres.

Gadījumā nav tā, ka Tev prakses trūkst ar priekšpiedziņu ziemā? Čo ta neatceros, ka būtu kaut kur palicis un nevarējis izbraukt tikai tāpēc, ka nav pilnpiedziņa. Un tas ir braucot slēpņot pa visādiem mežiem ziemā utt. Normālas skandināvu ziemenes un laižam. Lāpstu ir vajadzējis 3x, 2 no tām pagalmā, kad šķūris ir piestūmis valni pie riteņiem, 1 kad sieva mācījās braukt un iebrauca grāvī ziemā. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

IMHO 95% gadījuumos ikdienas braukšanā ar labām ziemas riepām un priekšpiedziņu ir pietiekami. Ok, ziemā Bākūžkalnā var tikai ar ķēdēm vai pilnpiedziņa ar radzēm uzbraukt, bet tie ir izņēmumi.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Pirms 50 minūtēm , binary teica:

Un gan jau ar visu papildus masu stājas ne sliktāk kā tie, kas no krustojuma lāgā nespēj izkustēties.

Agrāk ģimenē 1 auto bija priekšpiedziņas, otrs pakaļas piedziņas… abiem riepas vienāda. GY UG ice 2. Uzsākt kā jau ar 1 ass piedziņu, bet stājās labi…

Tagad ģimenē abi auto pilnpiedziņas (pastāvīgā)… tad nu uzsākt nav vispar problēma… bet apstāties gan ir bijis stipri jautrāk… 🤪 abiem auto atkal premuim ziemenes… diemžēl mana auto nav iespējams te LV īsti iepirkt mīkstās skandināvu tipa :( tad nu braucu ar labākajām iespējamām centrāleiropas ziemenēm… Nokian 3. gadā bija šausmas… Tagad Goodyear riepām 2. sezona… pagājušajā gadā bija baigi OK…

Kundzes auto ir Continental Vikingcontact 7. Tās gan ir izcilas ziemenes!!!

Link to comment
Share on other sites

Savam pagājušā gada rudenī dabūju pilnīgi siltas 😁 šīs…

 

IMG_3189.thumb.jpeg.c41d8f7417f324f1c3e795fef387a7ce.jpeg

 

priekšpusē jaunās, aizmugurē 4 vecās…

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
1 stundu atpakaļ, Jurkins teica:

No J-pils uz D-pils pusi uzlika vidējā ātruma radaru, bet nelielu gabalu aiz tā ir "melnais punkts" (nezinu, vai "ofilciāls")

https://lvceli.lv/wp-content/uploads/2023/09/Melnie-punkti-2020-2022.pdf

Lakam jau neoficiāls punkts. Katru avāriju nosaukt par melno punktu arī nebūtu labi, jo tad visa Rīga būtu viens liels melnais punkts.
Lai vai kā, uzskatu, ka radari uz šosejām būtu mazākais par ko cepties. Lūk, mistiska "apdzīvota vieta" 300m garumā uz šosejas, vai vietējo oligarhu iegribas, lai gar viņa māju drīkst braukt tikai uz 20 km/h () vai vispāŗ uzliek zīmi "braukt aizliegts" - par to gan lēmuma parakstītājus vajadzētu visās vietās čakarēt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 51 minūtēm , Jurkins teica:

Atceros daudz ziemīgu rītu, kad lielākajai daļai autiņu bija tikai viens riepu komplekts un tas pats ne pirmā svaiguma. Nekādas nostaļģijas pēc tiem laikiem. Vienkārši pārdomas.

Tagad gan man bieži ir smiekli. Uzsnidzis 2 cm sniedziņš... pi...ģec. Apgrūtināti braukšanas apstākļi, pļa sukas, kur buldozeri! U.t.t.

Agrāk arī kluci likām -30 grādos ārā sausajā un visi dzīvi bija. Tagad tās ar liekas šausmas, bet kā ir tā dzīvojam.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@Kazarms, jā, prakses ar priekšpiedziņu man mazliet tā kā pietrūkst (ir piemirsies) - pirms kādiem 10 gadiem pārsēdos uz pilnpiedziņām. Nesen sanāca pabraukt ar svaigu Audi Q2 (bolt), vienubrīd izspolēja, nodomāju "wtf?! ā, ok, puspiedziņas tā dara" :D Bet nu man ar visu pilnpiedziņu lāpstu ir nācies izmantot vairāk nekā tev, tiesa - ne ziemas sniegā, bet pavasara dubļos. Ziemā pilnpiedziņa pievīla tikai vienu reizi - Mūkusalas ielā CSDD rajonā apsteigšanas laikā saslīdējām, ielidojām tajā zaļajā zonā, kas atdala pretējās braukšanas joslas. Lāpstu nevajadzēja - ātri vien viens smagais piestāja, izvilka.

 

Bet nu priekšpiedziņa (mitsubishi galant) ar skandināvu ziemenēm (dunlop graspic ds-2) savulaik arī bija +/- OK. Vienu ziemu gan sanāca pabraukt ar citu priekšpiedziņu (opelis) ar goodyear "Eiropas ziemenēm" - nu tas gan nekam nederēja :D

 

Priekš sevis no ziemenēm esmu pircis Dunlop Graspic DS-2 (divi komplekti diviem auto), Goodyear Ultra Grip Ice 2, Nokian Hakkapeliitta R3… Pa lielam sūdzību nav bijis.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Stasss teica:

Agrāk arī kluci likām -30 grādos ārā sausajā un visi dzīvi bija.

Nu @Stasss, jau rakstīju, ka nekādas nostaļģijas, tikai fakts, ka tizli paliekam. Mēs, droši vien, ja vajadzētu arī noliktu kluci -30 grādos sausajā, bet tik-tokeri vispirms piebļautu pilnus soctīklus, ieslīgtu depresijā un izdarītu pašnāvību.

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Jurkins teica:

bet tik-tokeri vispirms piebļautu pilnus soctīklus, ieslīgtu depresijā un izdarītu pašnāvību.

Tā nebūtu. Būtu tā, ka apstāstītos, to nofilmētu, ieliktu soctīklos, n-tie skatījumi, n-tie komentāri... Beigās visi laimīgi.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Jurkins teica:

tikai fakts, ka tizli paliekam

Komforta un citas prasības aug laikam līdz.

Es kaut kā neatceros laikus kad ar žiguļiem un moskvičiem 110-130 svilināja pa ziemas kupenām, kas tagad ir normāli uz lielajām trasēm. Tie žiguļi un moskviči ar savām "vissezonām" tā laika visi būtu pa grāvjiem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , Jurkins teica:

ja vajadzētu arī noliktu kluci -30 grādos sausajā

-30 vismaz nesmird tā kā +30

  • Ļoti patīk 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Tak okupācijas laikos par katru otro auto teica - ziemā nav braukts. Jo daudzi vienkārši neriskēja ar tiem hlamiem pārvietoties pa netīrītajiem ceļiem un ielām.

Link to comment
Share on other sites

pirms 13 stundām , vvv teica:

Puisis video saka, ka tikai viena pati sniegpārsliņa nedrukājas... Tā nav taisnība. Ir arī tādas riepas, kurām tikai viena pati sniegpārsliņa, nav nekāda papildus M+S

Jā man tādas (2003 g.)Barumenes,tikai sniegpārslas gar sāniem,nēkāda M+S !Diemžēl apskatē,ja riepas vecākas par 7 gadiem,nelaiž cauri,protams ja apskate ziemas sezonā...kautgsan riepu vecums arī uz vasarenēm atiecas,bet īsti nezinu!

Labots - kojots66
Link to comment
Share on other sites

versatile

Vectēvs savu AZLK uz ziemu ieziemoja - nolēja ūdeni, vēl kaut ko iztukšoja, kaut ko piepildīja, pacēla laikam uz bluķīšiem, lai riepas nedeformējas. Ņemtne uz 2 dienām rudenī un vēl uz 2 pavasarī.
Aizbraukt no Limbažiem uz Ludzu, nu, tā vispār bija epopeja, es to no bērnības atceros tā, it kā tagad plānotu ar 10gadīgu auto uz Portugāli braukt. Ar rezerves daļām bagūzī, bez konkrētām ekspektācijām par ierašanās laiku un gatavību piedzīvojumiem.
Šodien lielākais piedzīvojums tai maršrutā ir izvēlēties, kurā benzīntankā lādēties un/vai desu dzert un kafiju ēst.

 

Plus vēl, žiguļi un moskviči, uz cik brauca pa sniegotiem/apledojušiem ceļiem? 60? 80?
Pabrauc tagad par ar ūdeni pilnām špūrēm ur ledus pa vidu uz 70, ātri vien tapsi notaurēts no aizmugures.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , kojots66 teica:

Diemžēl apskatē,ja riepas vecākas par 7 gadiem,nelaiž cauri

Kopš kura laika? Kurš punkts?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Stasss teica:

Agrāk arī kluci likām -30 grādos ārā sausajā un visi dzīvi bija.

Tagat pat vairs nav tie -30! Nolūza arī -20 un atmodās !

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...